quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:04 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik heb dit meerdere malen gedaan als de nood hoog was, is me goed bevallen en de resultaten waren ook goed.
Flink aan de espresso, om de drie uur even douchen en knallen maar. Daarna heerlijk instorten.
Hij heeft twee tentamens op één dag.....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:23 schreef SergeantPeper het volgende:
Ik deed dit uit gebrek aan discipline vroeger best vaak. Uitgaande van 8 te leren hoorcolleges begon ik vaak rond een uur of 8 's avonds, nam 1 a 1.5 uur per HC, en ging dan of nog een uur of 2-3 slapen of meteen door naar het tentamen. Ik heb met deze methode altijd mijn tentamens gehaald. Na het tentamen ben je wel kapot.
Verdeel gewoon de stof van de 2 tentamens over de 24 uur daaraan voorafgaand. Je kunt ook tussen de tentamens door nog wel wat leren. Je stort pas in in de middag, niet meteen na het tentamen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft twee tentamens op één dag.....
Ook bij niet-beta studies heb je tentamens waarbij je 4,5 uur flink moet zitten nadenken. Lijkt me niet handig om er daarvan twee op een dag te maken zonder geslapen te hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:30 schreef SergeantPeper het volgende:
^ 2 tentamens is op zich best te doen in 1 dag (tenzij je een beta studie doet). Als je je weekend niet wilt opofferen zou ik gewoon zondag beginnen.
Het is zeker niet handig. Maar sommige studenten worden pas last-minute getriggered om een tentamen voor te bereiden onder de tijdsdruk of hebben er eerder geen zin in. Het kan in elk geval best, al zul je genoegen moeten nemen met een relatief laag cijfer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ook bij niet-beta studies heb je tentamens waarbij je 4,5 uur flink moet zitten nadenken. Lijkt me niet handig om er daarvan twee op een dag te maken zonder geslapen te hebben.
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft twee tentamens op één dag.....
Pro-tip! Máár dan moet je wel écht vertrouwen hebben in de studiegenoot!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Groenalsgras het volgende:
Ik zou vooral niet doorhalen maar je krachten bundelen met een medestudent. Ik deed dat vroeger ook met een vriendin van mij, we verdeelden de lesstof en legden elkaar ons eigen deel uit. Scheelt tijd en door dingen uit te leggen onthoud je het ook beter. Succes!
Ja dat wel! Maar we zijn samen afgestudeerd en vulden elkaar heel goed aan dus dat was ideaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pro-tip! Máár dan moet je wel vertrouwen hebben in de studiegenoot!
Dit. Geen aanstellerij!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.
Nee het is niet ideaal, nee het is niet gezond, maar soms moet zoiets.
In dit geval is het m.i. niet nodig, TS heeft nog 3 dagen om de stof te leren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.
Nee het is niet ideaal, nee het is niet gezond, maar soms moet zoiets.
Is dat relevant? Is het voor vroeg-etruskische kunstwaardering beter om lang door te gaan en daarna te slapen en is het daarentegen voor Hongaarse statistiek juist beter om vroeg te slapen en vroeg op te staan om het dan door te nemen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:58 schreef King_Merc het volgende:
wat voor tentamen heb je ? voor welke vakken ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |