Ik zeg doenquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Verhip dat moet ik aan mijn broertje en aan kokkie ook nog doorgeven
(Weet alleen niet of kokkie zondag moet werken)
En als je straks een goed inzicht hebt in je inkomen vs uitgaven gaat dat een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:09 schreef ToT het volgende:
Maar idd; gaat tijd kosten, maar dan komt ook alles wel goed!De aanschaf van de auto was echt, ECHT een aderlating, en de vakantie ook. Nu is het even financieel er weer bovenop krabbelen en de leningen afbetalen.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En als je straks een goed inzicht hebt in je inkomen vs uitgaven gaat dat een stuk makkelijker.
Ik ga het doorgevenquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:12 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Ik zeg doen![]()
Hoe gaat ie met kokkie ?
quote:
pas maar op dat je niet in eenquote:
Hertquote:
Ik heb die naam ook echt nooit begrepen!quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:16 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Straks bitterballen
ze zijn eigenlijk niet eens bitter
Verhip, ik heb mij eigenlijk nooit afgevraagd waar de naam voor bitterballen vandaan komtquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:16 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Straks bitterballen
ze zijn eigenlijk niet eens bitter
Ik ook niet tot nuquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Verhip, ik heb mij eigenlijk nooit afgevraagd waar de naam voor bitterballen vandaan komt
Ik wel, maar ik ben sowieso raar!quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:17 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Ik ook niet tot nu
Ik ga morgen even kijken of Johannes van Dam er iets over geschreven heeft. Moet haast wel, de kroket is van Franse afkomst, maar de bitterbal is echt iets Nederlands.quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:17 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Ik ook niet tot nu
Bitterballen werden van oorsprong gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje, vandaar de naam, en worden nog steeds geassocieerd met gezelligheidquote:
Bitterballen werden van oorsprong gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje, vandaar de naam, en worden nog steeds geassocieerd met gezelligheidquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ga morgen even kijken of Johannes van Dam er iets over geschreven heeft. Moet haast wel, de kroket is van Franse afkomst, maar de bitterbal is echt iets Nederlands.
Ahhhh vandaar! Weer 1 van de mysteriën des levens ontrafeld!quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:18 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Bitterballen werden van oorsprong gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje, vandaar de naam, en worden nog steeds geassocieerd met gezelligheid
Raar maar tof
Maar dan heb ik nu de vervolg vraag.... Waarom kozen de Nederlanders er voor om de croquetten een ronde vorm te geven.quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:19 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Bitterballen werden van oorsprong gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje, vandaar de naam, en worden nog steeds geassocieerd met gezelligheid
quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:19 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
...en worden nog steeds geassocieerd met gezelligheid
What's up?quote:
Ik zou et niet wetenquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar dan heb ik nu de vervolg vraag.... Waarom kozen de Nederlanders er voor om de croquetten een ronde vorm te geven.
Oh, misschien omdat ze bij een bittertje werden geserveerd en een bitterbal gewoon in je mond past, en een croquette niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |