Jij had het over mishandelen en verkrachten. Yunus is door niemand verkracht en door zijn Turkse moeder mishandeld.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:21 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegt dat zeg jij.
Nou meid, het bagatelliseren gaat je weer goed. Dat het gezin een en al problemen kent is even niet aan de orde natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Eerst hulp vragen omdat je even aan de grond zit
Ik ken geen probleem loze familie dus Yunus familie was normaal niet te veel maar normaal maar daarna komt de kinderbescherming en pakt Yunus af wat dan veel problemen!quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou meid, het bagatelliseren gaat je weer goed. Dat het gezin een en al problemen kent is even niet aan de orde natuurlijk.
Sterker nog, zijn lesbische pleegouders hebben hem ook nog Turks bijgeleerd, omdat dat zijn achtergrond is. In plaats van hun daarvoor dankbaar te zijn veracht de biologische moeder hen, puur alleen vanwege hun sexuele geaardheid.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die chicks mogen dan lesbisch zijn, basis grammatica en spelling kunnen ze hun koters vast wel bijbrengen.
Wat moet hier staan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:32 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Ik ken geen probleem loze familie dus Yunus familie was normaal niet te veel maar normaal maar daarna komt de kinderbescherming en pakt Yunus af wat dan veel problemen!
Wat precies begrijp jij niet aan mishandeling en een Turkse moeder die zelf aangeeft niet voor haar kind te kunnen zorgen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:32 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Ik ken geen probleem loze familie dus Yunus familie was normaal niet te veel maar normaal maar daarna komt de kinderbescherming en pakt Yunus af wat dan veel problemen!
Een en al problemen? Ze vroeg zelf om hulp omdat het gezin het na de dood van de tweelingbroer van Yunus erg moeilijk had en zij het in haar eentje niet meer aankon allemaal. Jeugdzorg heeft daarnaast een probleem gemaakt waar er geen was .. Yunus en zijn broertjes zijn niet mishandelt. Daarvan bestaan bewijzen, die jeugdzorg jarenlang heeft genegeerd/achtergehouden voor de kinderrechter. Lees het oordeel van 2007 maar eens na, de rechter veegt de vloer aan met de handelswijze van jeugdzorg en de kinderen moesten zo snel mogelijk terug naar de ouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou meid, het bagatelliseren gaat je weer goed. Dat het gezin een en al problemen kent is even niet aan de orde natuurlijk.
Ik kan niks over de moeder zeggen die soort van zij dat ze niet voor de kind kon zorgen weet er niet veel van en geloof er ook niks van maar over mishandeling?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat precies begrijp jij niet aan mishandeling en een Turkse moeder die zelf aangeeft niet voor haar kind te kunnen zorgen?
Heb alles gelezen. Wat opvalt is dat jij net datgene eruit pakt wat je uitkomt en ook nog eens veel mooier verpakt dan het is. De rest veeg je van tafel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Een en al problemen? Ze vroeg zelf om hulp omdat het gezin het na de dood van de tweelingbroer van Yunus erg moeilijk had en zij het in haar eentje niet meer aankon allemaal. Jeugdzorg heeft daarnaast een probleem gemaakt waar er geen was .. Yunus en zijn broertjes zijn niet mishandelt. Daarvan bestaan bewijzen, die jeugdzorg jarenlang heeft genegeerd/achtergehouden voor de kinderrechter. Lees het oordeel van 2007 maar eens na, de rechter veegt de vloer aan met de handelswijze van jeugdzorg en de kinderen moesten zo snel mogelijk terug naar de ouders.
Aandoenlijk stukje.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:50 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
Wij turken mishandelen niet af en toe slaan turkse moeder op de kind '' soort van '' zo dat de kind er spijt van heeft van wat hij heeft gedaan maar we slaan nooit hard!
En ik zag een hollands vrouw in de winkel der kind slaan en knijpen en ze had haar kind gewoon in een hoekje krap gezet en geslagen.
Ik pik het belangrijkste er uit, ja, en dat is dat er geen enkel bewijs bestaat voor mishandeling, alleen een vermoeden. Het bewijs van het tegendeel, de resultaten van de radiologische onderzoeken waaruit blijkt dat er geen sprake is van mishandeling, zijn ruim anderhalf jaar lang bewust achter gehouden door jeugdzorg. Dat is, gezien de leeftijd van de kleinste > onthechting op z'n minst schrijnend te noemen. In die periode heeft een kinderrechter minstens een keer een verlenging van de uithuisplaatsing uitgesproken, op basis van gegevens die bewust verkeerd zijn weer gegeven.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:50 schreef 3-voud het volgende:
Heb alles gelezen. Wat opvalt is dat jij net datgene eruit pakt wat je uitkomt en ook nog eens veel mooier verpakt dan het is. De rest veeg je van tafel.
Onderstaande heb je ook gelezen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik pik het belangrijkste er uit, ja, en dat is dat er geen enkel bewijs bestaat voor mishandeling, alleen een vermoeden. Het bewijs van het tegendeel, de resultaten van de radiologische onderzoeken waaruit blijkt dat er geen sprake is van mishandeling, zijn ruim anderhalf jaar lang bewust achter gehouden door jeugdzorg. Dat is, gezien de leeftijd van de kleinste > onthechting op z'n minst schrijnend te noemen. In die periode heeft een kinderrechter minstens een keer een verlenging van de uithuisplaatsing uitgesproken, op basis van gegevens die bewust verkeerd zijn weer gegeven.
Zelfs als dat allemaal waar zou zijn, dan heeft die biologische moeder geen enkel punt om over de geaardheid van de pleegouders te klagen laat staan dat Erdogan zich daarom met hem zou mogen bemoeien.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik pik het belangrijkste er uit, ja, en dat is dat er geen enkel bewijs bestaat voor mishandeling, alleen een vermoeden. Het bewijs van het tegendeel, de resultaten van de radiologische onderzoeken waaruit blijkt dat er geen sprake is van mishandeling, zijn ruim anderhalf jaar lang bewust achter gehouden door jeugdzorg. Dat is, gezien de leeftijd van de kleinste > onthechting op z'n minst schrijnend te noemen. In die periode heeft een kinderrechter minstens een keer een verlenging van de uithuisplaatsing uitgesproken, op basis van gegevens die bewust verkeerd zijn weer gegeven.
Als die ouders hun kinderen op een normale manier hadden behandeld, hadden die nog gewoon thuis gewoond.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
De ouders hebben de twee broers na de uitspraak van 2007 en het daarop volgende beroep van jeugdzorg naar Turkije gestuurd omdat ze het niet vertrouwden .. en geef ze eens ongelijk na het voorgaande.
Overigens vraag ik me af hoe de reacties hier zouden zijn als de situatie omgekeerd zou zijn ... een autochtoon kind van een lesbisch stel dat bij Turkse pleegouders wordt geplaatst en daar een islamitische opvoeding krijgt.
Nee, deze feiten zouden pijnlijk zijn voor het kabinet als ze ook daadwerkelijk op die feiten waren aangesproken door Turkije. Echter, de Turken gooien het over de "lesbische" boeg en dat is dus een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:26 schreef greedisbad het volgende:
Bureau Jeugdzorg Haaglanden heeft in de zaak-Yunus veel steken laten vallen. Beschuldigingen tegen de biologische moeder waren onvoldoende gefundeerd en onderzoeken die ontlastend waren voor de ouders werden achtergehouden. Ook rechterlijke uitspraken om de uithuisplaatsing ongedaan te maken, zijn genegeerd.
Dat blijkt uit vonnissen van de rechtbank en later, in hoger beroep, het Gerechtshof in Den Haag. Beide instanties hadden de nu negenjarige jongen van Turkse komaf al in 2007 willen laten terugkeren naar zijn biologische ouders. Dat gebeurde niet. Pas in de jaren daarna is de kwestie zodanig uit de hand gelopen dat ook achtereenvolgende rechters oordeelden dat hereniging niet langer wenselijk was, zo blijkt uit een 'juridisch overzicht' dat Bureau Jeugdzorg woensdagavond verspreidde.
Vooral de feiten uit 2007 zijn pijnlijk voor het kabinet.
Wat een onzin. Het moslim zijn heeft hier niets mee te maken. Het gaat over de fouten van Jeugdzorg bij het uit huis plaatsen van kinderen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:07 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als die ouder hun kinderen op een normale manier hadden behandeld hadden ze nog gewoon thuis gewoond.
Jij vindt blijkbaar dat moslimkinderen desnoods maar mishandeld moeten worden, zolang ze maar niet westers worden opgevoed.
Maar wat zijn de fouten? Onterechte uithuisplaatsing is zeer zeker geen sprake van.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het moslim zijn heeft hier niets mee te maken. Het gaat over de fouten van Jeugdzorg bij het uit huis plaatsen van kinderen.
Het gaat mij om het mishandelen van kinderen door hun ouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het moslim zijn heeft hier niets mee te maken. Het gaat over de fouten van Jeugdzorg bij het uit huis plaatsen van kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |