Betekend dit dan dat doorstroom moeilijker is? Ik bedoel nu speelt een locadia op maandagavond bij jong psv en wordt af en toe meegenomen met de hoofdmacht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]ik liever een normale piramide waarbij doorstroming van onderaf is
[..]
moeten ze gewoon de regels van de eerste divisie aanpassen.
Ja. Is geen hoge wiskunde ofzo.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:25 schreef Doublepain het volgende:
Wat nou als bijvoorbeeld PSV op 1, Ajax 2 en Feyenoord op 3... Gaat nummer 4 dan bijvoorbeeld Omniworld of Cambuur dan naar de Eredivisie?
Ik vind het een beetje spek en bonen teams want ze kunnen niet degraderen en niet promoveren. Liever echte clubs in de eerste divisie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:22 schreef AF_ het volgende:
[..]
Betekend dit dan dat doorstroom moeilijker is? Ik bedoel nu speelt een locadia op maandagavond bij jong psv en wordt af en toe meegenomen met de hoofdmacht.
En spelers die terugkomen van een blessure en de eerste wedstrijden bij jong psv spelen
Nouja, de spelers komen wel wat meer in de belangstelling dus dat zou ook wel goed zijnquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje spek en bonen teams want ze kunnen niet degraderen en niet promoveren. Liever echte clubs in de eerste divisie.
ja dat is eigen belangquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:53 schreef AF_ het volgende:
[..]
Nouja, de spelers komen wel wat meer in de belangstelling dus dat zou ook wel goed zijn
Helemaal mee eens, maar toch voor de ontwikkeling lijkt het me ook wel wat. Maar het lijkt voor de rest idd ook een slecht idewquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja dat is eigen belanghet gaat mij meer om een fatsoenlijke competitie met doorstroming
dat mag nietquote:
Wazig dan. Krijg je dadelijk ploegen die promoveren terwijl ze als 5e geëindigd zijn achter PSV, Ajax, Feyenoord en Vitesse...quote:
Maar wat wil je dan? Jupiler League is gewoon verloren verhaal nu.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:07 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wazig dan. Krijg je dadelijk ploegen die promoveren terwijl ze als 5e geëindigd zijn achter PSV, Ajax, Feyenoord en Vitesse...
Kan je beter werken met satellietclubs....
Ja lekker jong teams laten promoveren naar de eredivisie en competitievervalsingquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:07 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wazig dan. Krijg je dadelijk ploegen die promoveren terwijl ze als 5e geëindigd zijn achter PSV, Ajax, Feyenoord en Vitesse...
Kan je beter werken met satellietclubs....
regels gewoon aanpassen, op zaterdagmiddag gaan spelen, minder verplichte contract spelers, minder stadion eisen. Gewoon semi profesioneel niveau van maken. Dan vallen veel bezwaren van topklasseteams wegquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? Jupiler League is gewoon verloren verhaal nu.
Maar wanneer zij dan promoveren? Moeten we dan ook regels van Eredivisie veranderen? Ik snap wat je zegt hoor, maar is gewoon niet te doen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:16 schreef rubbereend het volgende:
regels gewoon aanpassen, op zaterdagmiddag gaan spelen, minder verplichte contract spelers, minder stadion eisen. Gewoon semi profesioneel niveau van maken. Dan vallen veel bezwaren van topklasseteams weg
Waarom? Elke divisie lager zijn andere regels, Als een Eerste Divisieploeg promoveert moeten ze ook aan andere regels voldoen. Als je de regels van de Eerste Divisie aanpast aan deze tijd zou dat niet gek zijn. Krijgen we ook een normale voetbalpiramyde. We zijn volgens mij het enige land in Europa waar het zo belachelijk geregeld is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:17 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar wanneer zij dan promoveren? Moeten we dan ook regels van Eredivisie veranderen? Ik snap wat je zegt hoor, maar is gewoon niet te doen.
Maar jij zegt dat ze minder contract spelers en andere stadion regels mogen hebben. Maar wanneer ze promoveren. Hoe regelen ze een geschikte stadion en genoeg contract spelers binnen 2+ maanden? Is onmogelijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Waarom? Elke divisie lager zijn andere regels, Als een Eerste Divisieploeg promoveert moeten ze ook aan andere regels voldoen. Als je de regels van de Eerste Divisie aanpast aan deze tijd zou dat niet gek zijn. Krijgen we ook een normale voetbalpiramyde. We zijn volgens mij het enige land in Europa waar het zo belachelijk geregeld is.
Je hebt nu toch ook dat clubs dat moeten regelen. Voor een aantal dingen krijg je dispensatie, zoals veldverwarming. Maar contractspelers kun je aannemen hè. In andere landen moeten clubs ook aan andere eisen voldoen als ze promoveren. Als je als club Europa in gaat moet je ook weer aan hogere eisen voldoen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:21 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar jij zegt dat ze minder contract spelers en andere stadion regels mogen hebben. Maar wanneer ze promoveren. Hoe regelen ze een geschikte stadion en genoeg contract spelers binnen 2+ maanden? Is onmogelijk.
Dispensatie over een veldverwarming is nog te snappen, maar over een hele stadion? Wanneer je bijvoorbeeld binnen 3 jaar een nieuwe stadion moet hebben, maar in die periode toch weer gedegradeerd. Is zo'n investering dan wel nog terug te betalen? Bij een veldverwarming kan je dat nog doen omdat het relatief een kleine investering is, maar voor een stadion is het toch een ander verhaal.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Je hebt nu toch ook dat clubs dat moeten regelen. Voor een aantal dingen krijg je dispensatie, zoals veldverwarming. Maar contractspelers kun je aannemen hè. In andere landen moeten clubs ook aan andere eisen voldoen als ze promoveren. Als je als club Europa in gaat moet je ook weer aan hogere eisen voldoen.
nieuw stadion? Heel veel eisen zijn veel simpeler op te lossen. Het gaat vaak over faciliteiten voor bezoekende clubs, dat dat gescheiden moet zijn. Als je nu vanuit de Eerste Divisie naar de Eredivisie gaat zijn er ook hogere eisen aan bijvoorbeeld de lichtvoorzieningen. Net zoals je in de Topklasse betere faciliteiten moet hebben dan in de derde klasse oost.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dispensatie over een veldverwarming is nog te snappen, maar over een hele stadion? Wanneer je bijvoorbeeld binnen 3 jaar een nieuwe stadion moet hebben, maar in die periode toch weer gedegradeerd. Is zo'n investering dan wel nog terug te betalen? Bij een veldverwarming kan je dat nog doen omdat het relatief een kleine investering is, maar voor een stadion is het toch een ander verhaal.
Dan spelen we over 5 jaar met 9 jong elftallen en 6 andere teams in de eerste divisie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:27 schreef AF_ het volgende:
De verlaagde eisen lijken me ook niet handig
Tsja daar zitten we ook niet op te wachten. Ben bang dat de jl een verloren zaak is. Misschien toch samengaan met belgische 2e klasse?quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dan spelen we over 5 jaar met 9 jong elftallen en 6 andere teams in de eerste divisie.
Maar heb je stadions van topklassers gezien? Is naar mijn idee echt wel een te grote stap hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nieuw stadion? Heel veel eisen zijn veel simpeler op te lossen. Het gaat vaak over faciliteiten voor bezoekende clubs, dat dat gescheiden moet zijn. Als je nu vanuit de Eerste Divisie naar de Eredivisie gaat zijn er ook hogere eisen aan bijvoorbeeld de lichtvoorzieningen. Net zoals je in de Topklasse betere faciliteiten moet hebben dan in de derde klasse oost.
Ik denk dat 4 teams (PSV, Ajax, Feyenoord en Vitesse) echt wel kunnen helpen. Kijkcijfers van JL samenvattingen gaan al zwaar achter uit en door maar 4 clubs relatief makkelijk toe te voegen, heb je gelijk meer exposer. De supporters van die teams zullen dan ook sneller een zwak krijgen voor een JL team (zie een PEC bij de Eredivisie en vorig jaar RKC) en als ze dichtbij wonen gaan ze dan ook een wedstrijdjes bezoeken. Ik zie eigenlijk veel voordelen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dan spelen we over 5 jaar met 9 jong elftallen en 6 andere teams in de eerste divisie.
Wil je mee met de top moeten Belgie en Nederland gewoon samen gaan. Anders lopen we steeds meer achterop.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:30 schreef AF_ het volgende:
[..]
Tsja daar zitten we ook niet op te wachten. Ben bang dat de jl een verloren zaak is. Misschien toch samengaan met belgische 2e klasse?
Psv ajax feyenoord kan ik inkomen. Maar niet iedereen zal vitesse erbij willen, lees: andere clubs die dat ook zien zittenquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:33 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar heb je stadions van topklassers gezien? Is naar mijn idee echt wel een te grote stap hoor.
[..]
Ik denk dat 4 teams (PSV, Ajax, Feyenoord en Vitesse) echt wel kunnen helpen. Kijkcijfers van JL samenvattingen gaan al zwaar achter uit en door maar 4 clubs relatief makkelijk toe te voegen, heb je gelijk meer exposer. De supporters van die teams zullen dan ook sneller een zwak krijgen voor een JL team (zie een PEC bij de Eredivisie en vorig jaar RKC) en als ze dichtbij wonen gaan ze dan ook een wedstrijdjes bezoeken. Ik zie eigenlijk veel voordelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |