abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124344145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:28 schreef Igen het volgende:

stel je woont in Groningen en je kan in eerste instantie een halfjaar-contract in Amsterdam krijgen. Hoe doe je dat dan qua huisvesting?
Gewoon niet. als Groninger ben je gewend om minder dan 1/2 van de huur en of koopprijs te betalen dan wat men in amsterdam gewend is.
En hoogstwaarschijnlijk is je nieuwe werkgever niet bereid om je een dusdanig hoog salaris te bieden om dat te compenseren en dan onder garantie van een contract voor onbepaalde tijd zonder proeftijd.

Liefde moet van twee kanten komen anders werkt het niet.
pi_124345275
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:48 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Gewoon niet.
Da's toch eigenlijk belachelijk. Ik ben nu voor een paar maanden aan het werk in Duitsland, het is toch van de gekke dat dat qua praktische zaken tien keer zo makkelijk te regelen is dan wanneer ik iets in de Randstad had gevonden. :X
pi_124345622
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Da's toch eigenlijk belachelijk. Ik ben nu voor een paar maanden aan het werk in Duitsland, het is toch van de gekke dat dat qua praktische zaken tien keer zo makkelijk te regelen is dan wanneer ik iets in de Randstad had gevonden. :X
Jup, ik ben om die reden ook opgehouden te solliciteren in het westen. Ik wil daar eigenlijk toch al niet heen, maar het is ook totaal onpraktisch. Laatst had ik een bedrijf aan de telefoon die me wou uitnodigen voor een gesprek, maar toen ze erachter kwamen dat ik nog geen woonruimte had (wel een vriend waar ik kon logeren) hoefde ik niet meer langs te komen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 maart 2013 @ 19:26:03 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_124345629
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:20 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nee als je in een lagere belastingschijf komt niet nee...
Maar goed, dan nog. In vier jaar tijd 1000 euro netto kwijtraken is uiteindelijk een hoop. :X
Och, dat was vanaf de een op de andere dag kwijt.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:37:32 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124346102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:28 schreef Igen het volgende:

[..]

:Y

Als de arbeidsmarkt flexibiliteit eist, dan moet de woningmarkt ook flexibel zijn. Ik vraag me al een poosje af: stel je woont in Groningen en je kan in eerste instantie een halfjaar-contract in Amsterdam krijgen. Hoe doe je dat dan qua huisvesting?
Eerst particuliere huur proberen, lukt dat niet dan kan je altijd nog proberen om bij vrienden/kennissen of op een camping te gaan zitten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124346790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eerst particuliere huur proberen, lukt dat niet dan kan je altijd nog proberen om bij vrienden/kennissen of op een camping te gaan zitten.
:')
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:01:23 #57
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_124347224
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zet je tent dan gewoon neer voor het bedrijf waar je gaat werken. Scheelt je ook weer reistijd!
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:02:42 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124347309
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:01 schreef peleetje het volgende:

[..]

Zet je tent dan gewoon neer voor het bedrijf waar je gaat werken. Scheelt je ook weer reistijd!
wildkamperen is helaas verboden in nederland, maar ik ken ook mensen die in de camper voor de fabriek gingen staan waar ze werkten :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:04:56 #59
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_124347432
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wildkamperen is helaas verboden in nederland, maar ik ken ook mensen die in de camper voor de fabriek gingen staan waar ze werkten :).
Ik ken iemand die een Campertje had. Als het laat werd op de zaak ging hij gewoon in het campertje overnachten op de parkeerplaats.
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:24:05 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124348626
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:48 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Gewoon niet. als Groninger ben je gewend om minder dan 1/2 van de huur en of koopprijs te betalen dan wat men in amsterdam gewend is.
En hoogstwaarschijnlijk is je nieuwe werkgever niet bereid om je een dusdanig hoog salaris te bieden om dat te compenseren en dan onder garantie van een contract voor onbepaalde tijd zonder proeftijd.

Liefde moet van twee kanten komen anders werkt het niet.
Ik ga het waarschijnlijk wel doen. Man en kinderen blijven thuis, ik zoek een kamer in de randstad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:26:42 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124348745
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Huisvesting ver van huis wordt vaak genoeg zo gedaan PUNT, want het gebuert in de praktijk WEL.
Eens. In mijn huidige baan zit ik twee dagen per week in een hotel. In mijn vorige baan sliep ik weleens in de camper. Helaas is die overleden.
pi_124349020
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ga het waarschijnlijk wel doen. Man en kinderen blijven thuis, ik zoek een kamer in de randstad.
Wow.. Hulde als je dat gaat doen, maar het lijkt me echt afzien.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Och, dat was vanaf de een op de andere dag kwijt.
Dat was hier ook helemaal niet moeilijk. Na ontslag ging ik er zonder moeite 1.600 euro op achteruit :X
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:34:55 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124349108
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:32 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

[..]

Dat was hier ook helemaal niet moeilijk. Na ontslag ging ik er zonder moeite 1.600 euro op achteruit :X
Alternatief is geen werk, of er 1000 per maand op achteruit gaan. En een einde aan mijn carriere.
Of ik moet zelf een bedrijf gaan beginnen, met dat idee speel ik ook.
pi_124349230
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Alternatief is geen werk, of er 1000 per maand op achteruit gaan. En een einde aan mijn carriere.
Of ik moet zelf een bedrijf gaan beginnen, met dat idee speel ik ook.
Wellicht toch kijken of die laatste mogelijkheid een echte optie is. Dat alleen op een kamertje zitten, is nog niet eens zo erg, maar vrijwel gescheiden zijn van je gezin lijkt me echt knap waardeloos. Maar als het niet anders kan, dan moet je wel natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 maart 2013 @ 20:49:22 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_124349892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:32 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

[..]

Netto?
pi_124349955
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Netto?
Ik zit toevallig net te rekenen, het was 1.647 euro bruto. Maar het sloeg een behoorlijk gat in m'n begroting.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 maart 2013 @ 20:54:34 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_124350141
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:50 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik zit toevallig net te rekenen, het was 1.647 euro bruto. Maar het sloeg een behoorlijk gat in m'n begroting.
Ja ik ging er bruto 1826,- in de eerste 2 maanden en 2004,- daarna op achteruit. Gelukkig had ik na 2 maanden weer gedeeltelijk werk waardoor het bij die 18 honderd nog wat gebleven is.
pi_124350428
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja ik ging er bruto 1826,- in de eerste 2 maanden en 2004,- daarna op achteruit. Gelukkig had ik na 2 maanden weer gedeeltelijk werk waardoor het bij die 18 honderd nog wat gebleven is.
Mijn ontslag is nu bijna 3 jaar geleden geleden. Het eerste jaar echt voor zoveel minder geld gewerkt. Daarna iets meer gaan verdienen bij de volgende baas, maar ben nog lang niet op het peil wat ik daarvoor verdiende. Gaat voorlopig ook niet gebeuren. Het lastigste vond ik (want mijn ontslag kwam volkomen onverwacht) om ineens met zoveel minder geld om te gaan. Het nut van een veel grotere spaarpot voor noodgevallen heb ik nu wel geleerd :X

Toen een baan vinden, was al spannend zat (begin van de crisis). Ik moet er nu echt niet aan denken om wat anders te zoeken. Hoe goed je ook bent, er zijn zoveel werklozen dat het vechten om een baan is.
pi_124351019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je bent zelf een sukkel door constructieve tips af te fikken, ga ergens anders negatief lopen doen.
Met alle respect, maar constructieve tips? Als je denkt dat mensen geholpen zijn met adviezen als "ga aspergesteken" of "ga bij het bedrijf kamperen" sta je erg ver van de realiteit, sorry.
pi_124351093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:09 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Met alle respect, maar constructieve tips? Als je denkt dat mensen geholpen zijn met adviezen als "ga aspergesteken" of "ga bij het bedrijf kamperen" sta je erg ver van de realiteit, sorry.
Ach ja, zijn posts waren vorige keer al een keer weggehaald door mods... maar hij snapt het niet....
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:11:37 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124351144
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:09 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Wat is er mis met aspergesteken als bijbaan, legio jeugd die dat doet en deed, of met op een camping zitten terwijl je de tijd neemt om huisvesting te zoeken? Ik ken genoeg mensen die het doen en deden, en die zijn er allemaal niet slechter van geworden. VOor de duidelijkheid; ik ben bijna 32, heb genoeg werkervaring om dit als tip te kunnen geven. Het ís nu eenmaal de realiteit dat je tegenwoordig lager geschoold werk moet zoeken óf verder van huis moet zoeken om úberhaupt een baan te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Maanvis op 21-03-2013 21:17:25 ]
Een gedicht over Maanvis
pi_124355670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is er mis met aspergesteken als bijbaan, legio jeugd die dat doet en deed, of met op een camping zitten terwijl je de tijd neemt om huisvesting te zoeken? Ik ken genoeg mensen die het doen en deden, en die zijn er allemaal niet slechter van geworden. VOor de duidelijkheid; ik ben bijna 32, heb genoeg werkervaring om dit als tip te kunnen geven. Het ís nu eenmaal de realiteit dat je tegenwoordig lager geschoold werk moet zoeken óf verder van huis moet zoeken om úberhaupt een baan te vinden.
Aspergesteken is misschien een optie voor minderjarigen en Oost-Europeanen die voor minder dan een hongerloon willen werken. En het is voor bijna niemand realistisch om alles achter te laten en op een camping te gaan wonen.

Puur vanuit mijn eigen situatie: er zijn hier geen aspergetelers en ik zit in een tussenjaar, ik kan niet zomaar even mijn kamer en mijn volledige sociale leven opgeven voor een baantje van een paar maanden aan de andere kant van het land.
Maar volgens jou mag ik natuurlijk niet klagen omdat ik nog niet met mijn tentje in het Westland sta om daar in de kassen te werken. :')
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:40:18 #73
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_124355913
morgen sollicitatiegesprek en ik ben supergespannen. portfolio gemaakt van ca 80 pag. dik. ga het nog op een cdtje zetten zodat ze het ook digitaal hebben.

aaah ik wil die baan.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:45:05 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124356306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:37 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Aspergesteken is misschien een optie voor minderjarigen en Oost-Europeanen die voor minder dan een hongerloon willen werken. En het is voor bijna niemand realistisch om alles achter te laten en op een camping te gaan wonen.
Zoals ik al zei; ik spreek uit ervaring dat mensen dat veelvuldig deden en er nooit slechter van geworden. En daarnaast ging het over iemand die een half jaar in amsterdam ging werken niet over iemand die 'noodgedwongen alles achter liet'. Dat het voor JOU misschien geen optie is wil nog niet zeggen dat dat voor de rest van nederland niet is. Ik denk ook dat je te jong bent om er echt over te kunnen oordelen of dat echt geen optie voor je is. En daarnaast zijn ook aspergetelers gewoon verplicht om het minimumloon te betalen als jij daar gaat werken.

quote:
Puur vanuit mijn eigen situatie: er zijn hier geen aspergetelers en ik zit in een tussenjaar, ik kan niet zomaar even mijn kamer en mijn volledige sociale leven opgeven voor een baantje van een paar maanden aan de andere kant van het land.
Wat voor agrarische bedrijven zitten er wel bij jou in de buurt?

quote:
Maar volgens jou mag ik natuurlijk niet klagen omdat ik nog niet met mijn tentje in het Westland sta om daar in de kassen te werken. :')
Nou, callcenterwerk is niks voor je aangezien je geen verkooptalent bent. Dan moet je het toch in het minder communicatieve werk zoeken.
Een gedicht over Maanvis
pi_124358353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; ik spreek uit ervaring dat mensen dat veelvuldig deden en er nooit slechter van geworden. En daarnaast ging het over iemand die een half jaar in amsterdam ging werken niet over iemand die 'noodgedwongen alles achter liet'. Dat het voor JOU misschien geen optie is wil nog niet zeggen dat dat voor de rest van nederland niet is. Ik denk ook dat je te jong bent om er echt over te kunnen oordelen of dat echt geen optie voor je is. En daarnaast zijn ook aspergetelers gewoon verplicht om het minimumloon te betalen als jij daar gaat werken.
Ik denk dat de meeste mensen prima kunnen oordelen wat voor hun wel of geen optie is. Je hoeft anderen niet af te branden omdat ze bepaalde dingen niet overwegen.
quote:
[..]

Wat voor agrarische bedrijven zitten er wel bij jou in de buurt?
Veehouders enzo.
quote:
[..]

Nou, callcenterwerk is niks voor je aangezien je geen verkooptalent bent. Dan moet je het toch in het minder communicatieve werk zoeken.
Beter lezen, ik had het over de verkoopervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')