Dat is een fabeltje, verzonnen door mensen die niet intelligent genoeg waren om wiskunde/natuurkunde te snappen op de middelbare school. Als je ergens goed in bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je in een ander gebied automatisch maar slecht moet zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:11 schreef Ennema88 het volgende:
[..]
Ter aanvulling, Ik ken best wat mensen in mijn omgeving dan wel vriendenkringen met wel aanleg voor technische beroepen, zij zijn vaak dyslectisch of hebben anderszins moeite met taal/ begrijpend lezen etc. Om maar aan te geven dat deze mensen absoluut niet slimmer/beter zijn.....
Eens, plus dat je echt geen superkei in wis- en natuurkunde moet zijn om aan de slag te gaan in de techniek. Mijn wiskunde is gewoon gemiddeld, maar voor mijn werk als software engineer is het meer dan voldoende, er zijn maar weinig vakken in de techniek waar je dagelijks met diepgaande wiskunde / natuurkunde aan de slag moetquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje, verzonnen door mensen die niet intelligent genoeg waren om wiskunde/natuurkunde te snappen op de middelbare school. Als je ergens goed in bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je in een ander gebied automatisch maar slecht moet zijn.
linkje?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:42 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik zie zojuist een vacature waarbij daadwerkelijk wordt gevraagd naar een "geboren leider".
klopt, als software engineer hoeft dat meestal niet. of je moet game development gaan doen, dan moet je vaak echte natuurkundige verschijnselen nabootsen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:04 schreef jantje_v het volgende:
[..]
Eens, plus dat je echt geen superkei in wis- en natuurkunde moet zijn om aan de slag te gaan in de techniek. Mijn wiskunde is gewoon gemiddeld, maar voor mijn werk als software engineer is het meer dan voldoende, er zijn maar weinig vakken in de techniek waar je dagelijks met diepgaande wiskunde / natuurkunde aan de slag moet
http://www.unique.nl/Vaca(...)utm_content=view-jobquote:
quote:FUNCTIE EISEN
Als ideale kandidaat voor de vacature van assistent bedrijfsleider beschik je over: • Een opleiding op MBO+/HBO-niveau, richting bijvoorbeeld bouwkunde of installatietechniek. • Minstens enkele jaren relevante werkervaring in een aanverwante branche is een must. • Kennis Friese taal Daarnaast zoeken wij in een assistent bedrijfsleider het volgende: • De functie vraagt om een betrokken en ambitieus persoon. • Een geboren leider met organisatorisch overzicht en de kwaliteit om zaken in een juist perspectief te beoordelen. Je bezit de eigenschap om deze beoordeling om te zetten in een actie.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:42 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik zie zojuist een vacature waarbij daadwerkelijk wordt gevraagd naar een "geboren leider".
voor een baan in Groningen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:23 schreef Maanvis het volgende:
ho ho, hij moet wel kennis hebben van de friese taal (ALSOF FRIES EEN TAAL IS)
Da's bijna hetzelfde als een SS-sympathisant zoeken in Israėl.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
voor een baan in Groningen.
Niet zo heel vreemd hequote:Op woensdag 27 maart 2013 14:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
voor een baan in Groningen.
Wel fijn dat je die boeren dan een beetje kan verstaanquote:Aan jou mede de taak om met behulp van het kader te zorgen voor de juiste inzet van personeel en materieel. In het bijzonder ben je verantwoordelijk voor de business unit vernieuwen voor de regio Friesland
Onzin. Je kunt het ook omdraaien... Ik zeg ook niet dat dat automatisch het geval is. In 3/4 van de gevallen is dat echter wel zo, is mijn ervaring die tijdens de HAVO had. Hoeveel mensen ik wel niet ken die een kei waren in wis- natuurkunde maar voor engels nooit hoger haalden dan een 5... om zo op die manier toch hun havo-vwo diploma te kunnen halen met 2 keer een 4 of 5 voor engels en nederlands.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje, verzonnen door mensen die niet intelligent genoeg waren om wiskunde/natuurkunde te snappen op de middelbare school. Als je ergens goed in bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je in een ander gebied automatisch maar slecht moet zijn.
Zijn er geen andere bedrijven dan?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik snap de functie niet helemaal vrees ik. Assistent Bedrijfsleider ben je toch in een winkel?
Ben ik het ook wel mee eens. Maar in de techniek moet je toch bepaalde logica ( uit wis- of natuurkunde) snappen die terugkomt in technische producten of processen. Als je die niet snapt zul je het erg lastig hebben. Andere mensen snappen de logica van grammatica in een taal niet of hebben moeite met begrijpend lezen waardoor ze niet zouden kunnen functioneren op een communicatieafdeling bijvoorbeeld, logisch toch? Wie is er dan dommer of slimmer? Juist niemand, je hebt elkaar nodig om succesvol te kunnen zijn. Uiteraard zijn er altijd mensen die gezegend zijn met een IQ en EQ van 120 of hoger en zodoende alles begrijpen. Helaas zijn dat soort mensen schaars, misschien 1 op de 5 hooguit, echter als je fora hier volgt lijkt iedereen wel een IQ te hebben van 140 of hoger, bullshit , onzin, narcisme...........quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:04 schreef jantje_v het volgende:
[..]
Eens, plus dat je echt geen superkei in wis- en natuurkunde moet zijn om aan de slag te gaan in de techniek. Mijn wiskunde is gewoon gemiddeld, maar voor mijn werk als software engineer is het meer dan voldoende, er zijn maar weinig vakken in de techniek waar je dagelijks met diepgaande wiskunde / natuurkunde aan de slag moet
En als je allebei kan en in een van de twee een beetje meer uitblinkt dan in het andere, ben je zeer gewild op de arbeidsmarkt. Het kan dus ook geen kwaad de andere kant wat meer te ontwikkelen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:58 schreef Ennema88 het volgende:
[..]
Ben ik het ook wel mee eens. Maar in de techniek moet je toch bepaalde logica ( uit wis- of natuurkunde) snappen die terugkomt in technische producten of processen. Als je die niet snapt zul je het erg lastig hebben. Andere mensen snappen de logica van grammatica in een taal niet of hebben moeite met begrijpend lezen waardoor ze niet zouden kunnen functioneren op een communicatieafdeling bijvoorbeeld, logisch toch? Wie is er dan dommer of slimmer? Juist niemand, je hebt elkaar nodig om succesvol te kunnen zijn. Uiteraard zijn er altijd mensen die gezegend zijn met een IQ en EQ van 120 of hoger en zodoende alles begrijpen. Helaas zijn dat soort mensen schaars, misschien 1 op de 5 hooguit, echter als je fora hier volgt lijkt iedereen wel een IQ te hebben van 140 of hoger, bullshit , onzin, narcisme...........
Het doet je wel afvragen waar we ergens opleiding zo belangrijk hebben gemaakt. Vroeger zei iedereen 'ge moet leren leren leren anders hedde nooit een goeie baan' maar tegenwoordig ben je nooit geleerd genoeg.quote:
Ik weet dat er mensen zonder diploma zijn aangenomen en dan intern een opleiding volgen. Zo hoog is de nood daar.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:33 schreef Ennema88 het volgende:
[..]
Ik heb meteen gekeken. Ik zie binnen dergelijke bedrijven echter geen mogelijkheden voor mezelf, door mijn achtergrond, ervaring en of aanleg. Zoals ik eerder in de topics aangaf heb ik geen affiniteit of aanleg voor beroepen of sectoren actief in de techniek laat staan High tech bedrijven. Ik heb simpelweg geen aanleg voor Beta gerelateerde zaken...
Misschien tips hoe ik mij daar enigzins in kan ontwikkelen of wat ik hieraan zou kunnen doen? Technisch commerciele functies zijn er namlijk vrij veel, en binnen enkele van die vacatures zie ik ook wel mogelijkheden heel eventueel. Al vragen ze toch echt meestal mts'ers of hts'ers, bovendien blijkt uit niets in mijn C.V dat ik er ook maar enigszins aanleg of affiniteit mee heb...
Dan moet je eigenlijk voor de gein gewoon solliciteren en afsluiten metquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:10 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
http://www.unique.nl/Vaca(...)utm_content=view-job
[..]
quote:"Vriendelijke groet,
Adolf Hitler".
Ik moet bijna janken. Het klopt namelijk. Vroeger kon je aan het werk. Onderaan de ladder beginnen. Tegenwoordig wordt je afgewezen omdat je niet aan het ideaal voldoet en kom je niet eens binnen voor een 1e kennismaking. Slechte gang van zaken die alleen maar erger lijkt te worden.quote:
Je komt tegenwoordig nog wel eens binnen als je het via je netwerk doet, dus bij een familielid, oud collega, vriend etc gewoon vragenquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:02 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik moet bijna janken. Het klopt namelijk. Vroeger kon je aan het werk. Onderaan de ladder beginnen. Tegenwoordig wordt je afgewezen omdat je niet aan het ideaal voldoet en kom je niet eens binnen voor een 1e kennismaking. Slechte gang van zaken die alleen maar erger lijkt te worden.
Hoe kan ik nou weten hoe goed ik in iets kan zijn als ik toch geen kans krijg?
Ik doe niet anders hoor. Ik zoek werk in de reclame. Misschien dat dat het wat moeilijker maakt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je komt tegenwoordig nog wel eens binnen als je het via je netwerk doet, dus bij een familielid, oud collega, vriend etc gewoon vragen. Tenminste dat zie ik waar ik nu werk
.
Eeneigen bureau beginnen samen met iemand die commercieel sterk is?quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik doe niet anders hoor. Ik zoek werk in de reclame. Misschien dat dat het wat moeilijker maakt.
Reclame gaat tegenwoordig meer en meer de internetkant op, misschien daar eens naar kijken CQ laten omscholen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik doe niet anders hoor. Ik zoek werk in de reclame. Misschien dat dat het wat moeilijker maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |