Nee dwaas. Ze vraagt er specifiek naar bij de financieel directeur. Daar mag je m.i. wat van verwachten. Maar er is geen boekenonderzoek gedaan nee, het is geen fusie of overname.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
"Hey, hoe staat jullie bedrijf er financieel voor?"
"ja keigoe jonge, niks om je zorgen over te maken"
En bam, dat was alle overredingskracht die ze nodig had?
Yeah right alsof je bij de KVK gegevens gaat opvragen. Waarbij je bij een BV ook nog eens niets KAN opvragen. Cijfers zijn niet openbaar.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:58 schreef Godtje het volgende:
Je vaste contract verscheuren op iemand zijn blauwe ogen is inderdaad ook een manier om een verbintenis aan te gaan.
Voor ik ergens teken kijk ik toch wel even naar de cijfers.
Beetje kort door de bocht, heb zelf ook net me contract verbroken voor een halfjaar contract in eerste instantie..quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:12 schreef Franknfurter het volgende:
In deze tijd je vaste contract opzeggen is gewoon dom. Of je moet er een vast contract voor terug krijgen.
Daar weet je niets van. Wellicht waren er andere voorwaarden aantrekkelijker, dichter bij huis etc. En daarbij, jullie menen toch niet allemaal dat je alles van een bedrijf gaat controleren voor je er op een aanbod aangaat? Dat heeft niets met blauwe ogen te maken. Kom op zeg...quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:09 schreef PierreBetfair het volgende:
Hebzucht van de Mensch wordt weer afgestraft. Laat het een wijze les zijn voor vrouwlief.
Kansloos, want dat zouden dan de cijfers van 2011 zijn, en die zijn inmiddels aardig gedateerd...quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:56 schreef Godtje het volgende:
En wat voor onderzoek heeft ze zelf gedaan? Cijfers nagekeken bij de kvk?
Toch wel: http://www.kvk.nl/onderne(...)ter/bedrijfsprofiel/quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Yeah right alsof je bij de KVK gegevens gaat opvragen. Waarbij je bij een BV ook nog eens niets KAN opvragen. Cijfers zijn niet openbaar.
Eh ja, daar staan de jaarcijfers niet in.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:36 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Kansloos, want dat zouden dan de cijfers van 2011 zijn, en die zijn inmiddels aardig gedateerd...
[..]
Toch wel: http://www.kvk.nl/onderne(...)ter/bedrijfsprofiel/
Dwaas? Je zult je vriendin bedoelen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:57 schreef Rezzy het volgende:
[..]
Nee dwaas. Ze vraagt er specifiek naar bij de financieel directeur. Daar mag je m.i. wat van verwachten. Maar er is geen boekenonderzoek gedaan nee, het is geen fusie of overname.
Denk dat TS zijn vriendin ook wel iets meer is gaan verdienen, maar daar hoor je TS niet overquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dwaas? Je zult je vriendin bedoelen.
Tja, ze heeft een vast contract opgezegd voor dit. Ze heeft zoals hier al is gezegd gegokt en verloren. Het is natuurlijk ook niet slim om een vast contract op te zeggen voor een onzeker iets, maar Gouden Bergen zijn vaak moeilijk te negeren inderdaad.
Natuurlijk zou ze meer gaan verdienen, dat lijkt me de grootste trekker om deze overstap te maken vanuit een vast contract naar onzekerheid. Dat zijn die Gouden Bergen waar ik aan refereerde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk dat TS zijn vriendin ook wel iets meer is gaan verdienen, maar daar hoor je TS niet over
Natuurlijk, maar feit blijft dat het gras dan toch groener was aan de andere kant of niet? Als het gras niet groener was, dan zou je die overstap toch ook niet maken? Of dat nou hoger salaris, dichterbij, betere secundaire arbeidsvoorwaarden of wat dan ook was, dat valt toch allemaal onder 'het gras is groener' of niet dan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:04 schreef Jeter het volgende:
Ah, er komen een paar beterwetertjes natrappen hoor. Gouden bergen, het gras was groener. Er zijn nog andere redenen waarom je zou overstappen.
Meteen een contract voor onbepaalde tijd. Wel een proeftijd van 2 maanden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:12 schreef Franknfurter het volgende:
In deze tijd je vaste contract opzeggen is gewoon dom. Of je moet er een vast contract voor terug krijgen. Duur lesje maar je staat nergens juridisch gezien.
Is ook zo natuurlijk. Maar ik proef toch een ondertoon van "haha, zie je wel, nooit doen zoiets, nooit je nek uitsteken, verder kijken. Wij weten het beter, ons overkomt zoiets niet want wij letten op."quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar feit blijft dat het gras dan toch groener was aan de andere kant of niet? Als het gras niet groener was, dan zou je die overstap toch ook niet maken? Of dat nou hoger salaris, dichterbij, betere secundaire arbeidsvoorwaarden of wat dan ook was, dat valt toch allemaal onder 'het gras is groener' of niet dan.
Bij kleine BV's alleen de balans, maar balansen lezen is ook een vak apart.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Oeps, I stand corrected:
http://www.boekhouder-ams(...)ubliceren-bij-kvk-2/
Bizar sinds wanneer moeten BV's hun jaarcijfers openbaar maken?
Gaaf hoe jullie meteen allerlei dingen aannemen. Nee, financieel geen cent meer. Wel inhoudelijk interessanter werk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ze meer gaan verdienen, dat lijkt me de grootste trekker om deze overstap te maken vanuit een vast contract naar onzekerheid. Dat zijn die Gouden Bergen waar ik aan refereerde.
Nou, zoals TS het schrijft is het zo dat vriendin van TS de financieel directeur op zn blauwe ogen heeft vertrouwd en de overstap heeft gemaakt zonder eigenlijk verder na te denken. Zo van, even vragen en hop, direct doen. Ik zou inderdaad wat meer tijd nemen om een dergelijke stap te overwegen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:09 schreef Jeter het volgende:
[..]
Is ook zo natuurlijk. Maar ik proef toch een ondertoon van "haha, zie je wel, nooit doen zoiets, nooit je nek uitsteken, verder kijken. Wij weten het beter, ons overkomt zoiets niet want wij letten op."
Dan is ze gewoon dom geweest.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:10 schreef Rezzy het volgende:
[..]
Gaaf hoe jullie meteen allerlei dingen aannemen. Nee, financieel geen cent meer. Wel inhoudelijk interessanter werk.
Vast contract naar proeftijd is toch gewoon gokken? Gewoon je verlies nemen. Als je gokt kan je verliezen. Wil je niet verliezen dan moet je niet gaan gokken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:16 schreef Rezzy het volgende:
Belachelijk hoe er hier gereageerd wordt op een manier alsof overstappen naar een andere baan je meteen een hebzuchtige gokker maakt.
Want jij zou tot in de eeuwigheid blijven zitten in een functie waar je niet blij van wordt zeker?quote:
Van van een vast contract naar geen baan en dus geen inkomen gaan wordt je nog veel minder blij van denk ik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:18 schreef Rezzy het volgende:
[..]
Want jij zou tot in de eeuwigheid blijven zitten in een functie waar je niet blij van wordt zeker?
Nee, maar meestal beding je tijdens de onderhandeling dusdanige vebeteringen dat dat opweegt tegen het risico dat je neemt. Het kan altijd gebeuren dat het anders loopt dan je verwacht. Een grote klant die een order intrekt bijvoorbeeld. Daar kan zo'n directeur ook niets aan doen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:16 schreef Rezzy het volgende:
Voor de volledigheid: het gaat om een functie als managementassistent. Dat deed ze al en dat ging ze nu weer doen, alleen inhoudelijk leuker en in een bedrijf waar de sfeer beter was. Niks geen gouden bergen. Ook niet echt een functieniveau waarvoor de meeste bedrijven meteen tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek eens even rustig de tijd nemen om een toelichting op de jaarrekening te geven.
Belachelijk hoe er hier gereageerd wordt op een manier alsof overstappen naar een andere baan je meteen een hebzuchtige gokker maakt.
ja natuurlijk is dat gokken. Daarom zeggen mensen hier ook "ze heeft gegokt en verloren".quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:18 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Vast contract naar proeftijd is toch gewoon gokken? Gewoon je verlies nemen. Als je gokt kan je verliezen. Wil je niet verliezen dan moet je niet gaan gokken.
Of het hop en blauwe ogen of goed overwogen is geweest is niet relevant voor het feit dat ik opmerk dat er graag wat wordt nagetrapt, ipv dat er inhoudelijk op de vraag wordt ingegaan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, zoals TS het schrijft is het zo dat vriendin van TS de financieel directeur op zn blauwe ogen heeft vertrouwd en de overstap heeft gemaakt zonder eigenlijk verder na te denken. Zo van, even vragen en hop, direct doen. Ik zou inderdaad wat meer tijd nemen om een dergelijke stap te overwegen.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar de vriendin van TS heeft een kapitale fout gemaakt. Wanneer een bedrijf jou specifiek vraagt om voor hen te komen werken kan je rustig een vast contract afdwingen. Doe je dit niet dan is in 9/10 gevallen ontslag in je proefperiode de uitkomst.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:04 schreef Jeter het volgende:
Ah, er komen een paar beterwetertjes natrappen hoor. Gouden bergen, het gras was groener. Er zijn nog andere redenen waarom je zou overstappen.
In deze tijd een contract voor onbepaalde tijd inleveren voor een proeftijd zonder salaris verhoging? Hell yeah.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:18 schreef Rezzy het volgende:
[..]
Want jij zou tot in de eeuwigheid blijven zitten in een functie waar je niet blij van wordt zeker?
Nou, 'gegokt en verloren' IS inhoudelijk. Je kunt er namelijk niet meer van zeggen, omdat dit gebeurde in de proeftijd van de vriendin van TS. Dan hoeft men geen reden op te geven, welke reden het dan ook is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:21 schreef Jeter het volgende:
[..]
Of het hop en blauwe ogen of goed overwogen is geweest is niet relevant voor het feit dat ik opmerk dat er graag wat wordt nagetrapt, ipv dat er inhoudelijk op de vraag wordt ingegaan.
Overigens, ook al zou dit zijn gebeurd na proeftijd, met vast contract, kan het nog steeds zo zijn dat ze geen poot heeft om op te staan als het op economische gronden is.
Maar goed, ik snap de frustratie van TS wel. Zeker als het nou net de financieel verantwoordelijke betreft.
Dat doet JUIST ter zake. TS opent dit topic nl met de vraag of ze wat kunnen doen aan deze situatie. Als het nou NIET in de proeftijd was geweest, had je misschien nog iets op poten kunnen zetten, maar vriendin van TS is er uit gegooid in haar proeftijd. Dat mag, en daar hoeven ze helemaal geen enkele reden voor op te geven. Dus het feit dat het in de proeftijd gebeurd is is nou JUIST datgene wat er voor zorgt dat TS geen poot heeft om op te staan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:25 schreef Jeter het volgende:
Proeftijd of niet doet volgens mij nog steeds niet terzake. Na die proeftijd zou ze toch ook kunnen worden ontslagen op basis van economische omstandigheden. Kost misschien wat meer tijd voor betreffend bedrijf.
Sterker nog, TS zijn vriendin had ook gewoon in haar proeftijd kunnen worden ontslagen. Had hij dan ook hier komen klagen denk je? Gegokt en verloren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:25 schreef Jeter het volgende:
Proeftijd of niet doet volgens mij nog steeds niet terzake. Na die proeftijd zou ze toch ook kunnen worden ontslagen op basis van economische omstandigheden. Kost misschien wat meer tijd voor betreffend bedrijf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |