Ja, die leningen tegen een onrealistische waarde in de boeken laten staan. Dat is me pas een geweldig en briljant ideequote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zeker niet als je ze eerst hebt gedwongen om af te schrijven op Griekse staatsleningen. Jammer dat je in de media altijd maar het halve verhaal leest....
Daar heb je gelijk in. Echter: Zouden die leningen nog voor de volle waarde in de boeken staan dan zouden de banken op papier nog solvent zijn geweest.Wat ik wil zeggen is dat je door eerst banken te dwingen schulden kwijt te schelden waardoor ze in problemen komen en dan vervolgens die banken dwingt om geld van hun klanten af te pakken je ook niet heel realistisch bezig bent. Wel beschouwd betalen nu de rekeninghouders in Cyprus voor het wanbeleid van de Griekse overheid.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, die leningen tegen een onrealistische waarde in de boeken laten staan. Dat is me pas een geweldig en briljant idee.
Dan zou Cyprus geen problemen meer hebben gehad
Tja, dat zijn de risicos van tax havens.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Handig man, als je een bedrijf hebt of in het buitenland zit met je CY creditcard.
Hoe zou dat eigenlijk gaan? Betalen mensen met 100.001 euro dan 25% over hun hele vermogen en mensen met 100.000 euro niets?quote:Cyprus: 25%-heffing boven e.100.000
Cyprus wil een heffing van 25 procent
opleggen op banktegoeden boven 100.000
euro.Minister Sarris van Financien
heeft gezegd dat deze heffing wordt
overwogen voor tegoeden bij de grootste
bank van het land,de Bank of Cyprus.
Eerder werd bekend dat rekeninghouders
bij de Laikibank hun geld boven 100.000
euro grotendeels kwijt zijn.Deze bank
heeft veel grote Russische klanten.
Mensen met lagere tegoeden houden hun
geld.Hiertoe wordt de bank opgesplitst.
Cyprus overlegt met de trojka (EU,ECB
en IMF) over de uitwerking van het EU-
reddingsplan.Volgens Sarris is daarbij
belangrijke vooruitgang geboekt.
Dan bestraf je de Grieken voor het wanbeleid van de Cypriotische overheid en banken. Lijkt me net zo min erg realistisch...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Echter: Zouden die leningen nog voor de volle waarde in de boeken staan dan zouden de banken op papier nog solvent zijn geweest.Wat ik wil zeggen is dat je door eerst banken te dwingen schulden kwijt te schelden waardoor ze in problemen komen en dan vervolgens die banken dwingt om geld van hun klanten af te pakken je ook niet heel realistisch bezig bent. Wel beschouwd betalen nu de rekeninghouders in Cyprus voor het wanbeleid van de Griekse overheid.
Waarom niet de banken in Griekenland een deel van de spaartegoeden van de inwoners laten afpakken om de Griekse staatsschuld te betalen en Cyprus gewoon helpen?
In het bericht spreekt men over de tegoeden boven de 100.000 euro. In jouw voorbeeld betaald de ene een kwartje en de ander dus niets.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe zou dat eigenlijk gaan? Betalen mensen met 100.001 euro dan 25% over hun hele vermogen en mensen met 100.000 euro niets?
http://www.navigator-cons(...)greek-debt-crisis/17 Volgens mij zou er zonder de rotzooi van Griekenland geen probleem zijn geweest. Volgens de schrijver van dit artikel doen zowel de overheid als de banken het los van het uitlenen aan de buren helemaal niet slecht. Staatsschuld van 61% op een BBP van 17,5 miljard is gewoon een druppel in vergelijk met de Griekse schulden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan bestraf je de Grieken voor het wanbeleid van de Cypriotische overheid en banken. Lijkt me net zo min erg realistisch...
Waar is het nog veilig dan? Ik denk dat je dan op een andere planeet terecht komt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:55 schreef MrBadGuy het volgende:
25% over het gedeelte boven de ton... dit zal een van de grootste georganiseerde diefstallen in de menselijke geschiedenis worden dan![]()
Bankrun lijkt me ook niet te voorkomen; als ik daar geld zou hebben staan zou ik elke cent die ik over zou houden er zo snel mogelijk weg halen. Zodra mensen weer volledig bij hun geld kunnen zal het daar helemaal in gaan storten (en terecht). Ook in andere Zuid-Europese landen zou ik geen geld op een rekening willen hebben staan, dus zo snel mogelijk opnemen en/of naar het buitenland sluizen.
Hier is het denk ik nog wel veilig, maar anders moet je gaan spreiden over verschillende landen en ook buiten de EU gaan kijken. Maar in Zuid-Europa zou ik iig geen geld meer op een spaarrekening willen hebben.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waar is het nog veilig dan? Ik denk dat je dan op een andere planeet terecht komt.
Dat is ook wat overdreven, dit soort maatregelen had niemand zien aankomen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat zijn de risicos van tax havens.
Investeren in goudquote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waar is het nog veilig dan? Ik denk dat je dan op een andere planeet terecht komt.
Ik zou daar niet blind vanuit gaan. Echt niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier is het denk ik nog wel veilig, maar anders moet je gaan spreiden over verschillende landen en ook buiten de EU gaan kijken. Maar in Zuid-Europa zou ik iig geen geld meer op een spaarrekening willen hebben.
Ik had de nadruk op het woordje nog willen leggen... over een paar dagen/weken/maanden kan het helemaal anders zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zou daar niet blind vanuit gaan. Echt niet.
Het kan snel gaan als de eerste kaart valt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik had de nadruk op het woordje nog willen leggen... over een paar dagen/weken/maanden kan het helemaal anders zijn.
Helemaal mee eens... misschien maar eens nadenken over een exit strategie voor het geval datquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kan snel gaan als de eerste kaart valt.
Exit-strategie voor wie, of wat?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Helemaal mee eens... misschien maar eens nadenken over een exit strategie voor het geval dat
Zwitserland? Kaaimaneilanden? Volgens mij gaat het erom dat het om banken gaat gevestigd in europa? Als het maar een bank is buiten en eu zone denk ik dan.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
iedere rekeninghouder heeft natuurlijk het recht dat noodplan geheel te weigeren.. enkel, dan verlies je niet 25% op bedragen boven de ton, maar gewoon je hele spaarvermogen, aangezien zonder dat noodkrediet de banken failliet gaan..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:55 schreef MrBadGuy het volgende:
25% over het gedeelte boven de ton... dit zal een van de grootste georganiseerde diefstallen in de menselijke geschiedenis worden dan![]()
Bankrun lijkt me ook niet te voorkomen; als ik daar geld zou hebben staan zou ik elke cent die ik over zou houden er zo snel mogelijk weg halen. Zodra mensen weer volledig bij hun geld kunnen zal het daar helemaal in gaan storten (en terecht). Ook in andere Zuid-Europese landen zou ik geen geld op een rekening willen hebben staan, dus zo snel mogelijk opnemen en/of naar het buitenland sluizen.
en dan zou het wel 'veilig' zijn ?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:23 schreef Red_85 het volgende:
Dus, iedereen die boven de ton zit met zijn europese bankrekening, haal het aub zo snel mogelijk weg. Kaaiman eilanden ofso.
Waar heb je het over? Het wordt beslist door de Cypriotische regering.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:29 schreef RM-rf het volgende:
iedere rekeninghouder heeft natuurlijk het recht dat noodplan geheel te weigeren..
effectief kun je het plan gewoon weigeren als rekeninghouder in Cyprus.. enkel ben je dan je gehele spaargeld in Cyprus kwijt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Het wordt beslist door de Cypriotische regering.
Dus dat wordt kiezen tussen diefstal en diefstal. Alleen in het ene geval is de diefstal hoger dan het andere.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
effectief kun je het plan gewoon weigeren als rekeninghouder in Cyprus.. enkel ben je dan je gehele spaargeld in Cyprus kwijt.
dat is exact hetzelfde resultaat als dat de regering in Cyprus zijn poot stijf houd en alle voorstellen weigert en ze maandag failliet gaan.
Wat zou er diefstal zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dat wordt kiezen tussen diefstal en diefstal. Alleen in het ene geval is de diefstal hoger dan het andere.
Vooral over hun eigen falen in het beleggen van hun geld...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waar zouden ze toch over zeuren die zeikerds.
Wat een kletskoek zeg.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Vooral over hun eigen falen in het beleggen van hun geld...
en dat ze willen dat overheden maar even gaan betalen voor hun private falen...
Je praat echt onzin hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:37 schreef RM-rf het volgende:
effectief kun je het plan gewoon weigeren als rekeninghouder in Cyprus.. enkel ben je dan je gehele spaargeld in Cyprus kwijt.
wat is er kletskoek?quote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat is er kletskoek?
Ik dacht juist dat een hoop van de ´rechtsen`hier voor markwerking waren en vonden dat slechte banken maar egwon moesten omvallen en niet eindeloos door overheids-gelden omhog gehouden moeten worden..
en helemaal waren ze erop tegen dat de noord-europese landen miljardenkredieten gingen verstrekken aan zuid-europese en specifiek griekse staten die in de problemen kwamen wegens dom beleid en corrupteie..
waarom is dat hier dan opeens anders en moet de rest van europa opeens wél zomaar geld aan Cyprus geven waarbij ze zelf bv niet bepaalde voorwaarden mogen stellen ?
Tegenwoordig mag je geeneens meer zeuren als je pakweg bijvoorbeeld 250.000 euro kwijt bent. Daar moet jij heel wat jaartjes voor werken. Ik gun het je echt in dit geval en dan zeg je ook niet, goh, ik heb niks te zeuren.quote:dus waarover zeuren die spaarders dan nog...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |