Dat is ook wat overdreven, dit soort maatregelen had niemand zien aankomen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat zijn de risicos van tax havens.
Investeren in goudquote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waar is het nog veilig dan? Ik denk dat je dan op een andere planeet terecht komt.
Ik zou daar niet blind vanuit gaan. Echt niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier is het denk ik nog wel veilig, maar anders moet je gaan spreiden over verschillende landen en ook buiten de EU gaan kijken. Maar in Zuid-Europa zou ik iig geen geld meer op een spaarrekening willen hebben.
Ik had de nadruk op het woordje nog willen leggen... over een paar dagen/weken/maanden kan het helemaal anders zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zou daar niet blind vanuit gaan. Echt niet.
Het kan snel gaan als de eerste kaart valt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik had de nadruk op het woordje nog willen leggen... over een paar dagen/weken/maanden kan het helemaal anders zijn.
Helemaal mee eens... misschien maar eens nadenken over een exit strategie voor het geval datquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kan snel gaan als de eerste kaart valt.
Exit-strategie voor wie, of wat?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Helemaal mee eens... misschien maar eens nadenken over een exit strategie voor het geval dat
Zwitserland? Kaaimaneilanden? Volgens mij gaat het erom dat het om banken gaat gevestigd in europa? Als het maar een bank is buiten en eu zone denk ik dan.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waar is het nog veilig dan? Ik denk dat je dan op een andere planeet terecht komt.
iedere rekeninghouder heeft natuurlijk het recht dat noodplan geheel te weigeren.. enkel, dan verlies je niet 25% op bedragen boven de ton, maar gewoon je hele spaarvermogen, aangezien zonder dat noodkrediet de banken failliet gaan..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:55 schreef MrBadGuy het volgende:
25% over het gedeelte boven de ton... dit zal een van de grootste georganiseerde diefstallen in de menselijke geschiedenis worden dan![]()
Bankrun lijkt me ook niet te voorkomen; als ik daar geld zou hebben staan zou ik elke cent die ik over zou houden er zo snel mogelijk weg halen. Zodra mensen weer volledig bij hun geld kunnen zal het daar helemaal in gaan storten (en terecht). Ook in andere Zuid-Europese landen zou ik geen geld op een rekening willen hebben staan, dus zo snel mogelijk opnemen en/of naar het buitenland sluizen.
en dan zou het wel 'veilig' zijn ?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:23 schreef Red_85 het volgende:
Dus, iedereen die boven de ton zit met zijn europese bankrekening, haal het aub zo snel mogelijk weg. Kaaiman eilanden ofso.
Waar heb je het over? Het wordt beslist door de Cypriotische regering.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:29 schreef RM-rf het volgende:
iedere rekeninghouder heeft natuurlijk het recht dat noodplan geheel te weigeren..
effectief kun je het plan gewoon weigeren als rekeninghouder in Cyprus.. enkel ben je dan je gehele spaargeld in Cyprus kwijt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Het wordt beslist door de Cypriotische regering.
Dus dat wordt kiezen tussen diefstal en diefstal. Alleen in het ene geval is de diefstal hoger dan het andere.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
effectief kun je het plan gewoon weigeren als rekeninghouder in Cyprus.. enkel ben je dan je gehele spaargeld in Cyprus kwijt.
dat is exact hetzelfde resultaat als dat de regering in Cyprus zijn poot stijf houd en alle voorstellen weigert en ze maandag failliet gaan.
Wat zou er diefstal zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dat wordt kiezen tussen diefstal en diefstal. Alleen in het ene geval is de diefstal hoger dan het andere.
Vooral over hun eigen falen in het beleggen van hun geld...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waar zouden ze toch over zeuren die zeikerds.
Wat een kletskoek zeg.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Vooral over hun eigen falen in het beleggen van hun geld...
en dat ze willen dat overheden maar even gaan betalen voor hun private falen...
Je praat echt onzin hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:37 schreef RM-rf het volgende:
effectief kun je het plan gewoon weigeren als rekeninghouder in Cyprus.. enkel ben je dan je gehele spaargeld in Cyprus kwijt.
wat is er kletskoek?quote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat is er kletskoek?
Ik dacht juist dat een hoop van de ´rechtsen`hier voor markwerking waren en vonden dat slechte banken maar egwon moesten omvallen en niet eindeloos door overheids-gelden omhog gehouden moeten worden..
en helemaal waren ze erop tegen dat de noord-europese landen miljardenkredieten gingen verstrekken aan zuid-europese en specifiek griekse staten die in de problemen kwamen wegens dom beleid en corrupteie..
waarom is dat hier dan opeens anders en moet de rest van europa opeens wél zomaar geld aan Cyprus geven waarbij ze zelf bv niet bepaalde voorwaarden mogen stellen ?
Tegenwoordig mag je geeneens meer zeuren als je pakweg bijvoorbeeld 250.000 euro kwijt bent. Daar moet jij heel wat jaartjes voor werken. Ik gun het je echt in dit geval en dan zeg je ook niet, goh, ik heb niks te zeuren.quote:dus waarover zeuren die spaarders dan nog...
Alleen al van deze zin gaan mijn nekharen overeind staan.quote:dus waarover zeuren die spaarders dan nog...
als je goud hebt is dat ook geregistreerd en moet je ook vermogensbelasting betalen en indien de overheid bestluit tot een extra heffing kan je je goud gewoon verkopenquote:
Als iemand een paar ton kwijt is, met het huidige reddingsplan, dan zou hij miljoenen bij de Cypriotische Bank of Cyprus gestald hebben, een bank die al ruim anderhalf jaar op omvallen staat..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Tegenwoordig mag je geeneens meer zeuren als je pakweg bijvoorbeeld 250.000 euro kwijt bent. Daar moet jij heel wat jaartjes voor werken. Ik gun het je echt in dit geval en dan zeg je ook niet, goh, ik heb niks te zeuren.
En dan nog de bedrijven en particulieren die op de fles gaan omdat ze geen salaris en leveranties meer kunnen betalen.
Onder je matras.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dus volgens jou had een cyprioot die vorige week zijn huis had verkocht en het geld ff op de bank had gezet, naar zwitserland moeten vliegen met een koffer geld o.i.dquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als iemand een paar ton kwijt is, met het huidige reddingsplan, dan zou hij miljoenen bij de Cypriotische Bank of Cyprus gestald hebben, een bank die al ruim anderhalf jaar op omvallen staat..
Dan kun je heel pathetisch gaan miepen dat het zo erg is voor die persoon.. maar ik ben dan gewoon misschien wat direkter en denk dat die persoon vooral in zijn handjes mag knijpen als dankzij ingrijpen van vooral noord-europese landen die persoon vooral 75% van zijn vermogen nog gered zal zien, ipv het geheel te verliezen .. wat dan in de eerste plaats door zijn eigen domheid was.
niks met 'moeten'... maar die persoon was wel gewoon slim geweest, en heeft dankzij die slimheid zn spaarvermogen gered.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:14 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dus volgens jou had een cyprioot die vorige week zijn huis had verkocht en het geld ff op de bank had gezet, naar zwitserland moeten vliegen met een koffer geld o.i.d
dure meubels en auto's zijn niet echt waardevast, goud welquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:10 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
als je goud hebt is dat ook geregistreerd en moet je ook vermogensbelasting betalen en indien de overheid bestluit tot een extra heffing kan je je goud gewoon verkopen
wat ze volgens mij niet kunnen afpakken zijn ( dure) meubels en een auto
Een rekening staat toch gewoon op naam?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:24 schreef Arcee het volgende:
Hoe gaan ze dit überhaupt vaststellen? Alle bankrekeningen optellen en herleiden tot 1 persoon lijkt me lastig.
SNS wordt gered en DSB niet. Griekenland wordt gered en Cyprus niet. Althans niet echt. Ik denk dat het establishment graag van DSB af wilde net zoals het kleine Cyprus met zijn vrijheden en lage belastingen een doorn in het oog zijn van de andere EU landen Die het maximale uit burger en bedrijven willen persen om zo hun eigen macht te versterken.. Nu ze de Cyprioten in de tang hebben zullen ze wel eens even een lesje geven in de bevolking uitknijpen. Ze zullen nu ook wel belastingen in moeten voeren die voorheen niet bestonden zoals sterftax en weggeefbelasting...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
niks met 'moeten'... maar die persoon was wel gewoon slim geweest, en heeft dankzij die slimheid zn spaarvermogen gered.
of heeft een hoop geluk gehad dat de Cypriotishe banken niet al voorheen omgevallen zijn, zoals ik al e tiental maal opgeemrkt heb, het is al sinds september 2011 en zeker sinds mei 2012 goed bekend dat Cyprus en zeker de bankensector daar op omvallen staat.
Overigens,
ik vind het ontzettend vreemd dat r bepaalde mensen zo hardnekkig bijven geloven dat bepaalde instiituten "Too Big to Fail" zouden zijn..
Laat dat nu juist iets zijn dat al sinds oktober 2007 duidelijk niet zo is..
beetje dom om te blijven roepen dat het niet mogelijk zou zijn dat soms ook grote instituten failliet zouden kunnen bestaan of bepaale vormen van beleggen géén risico of zelfs hoog risico zouden kunnen hebben en altijd maar vermogens tot oneindig hoog 'gegarandeerd' zouden zijn
In Nederland geldt het DGS per rekening per rekeninghouder per bank. Ik neem aan dat men hier ook per rekening gaat kijken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een rekening staat toch gewoon op naam?
Ze willen hier verder kijken dan dat. Dus per persoon en niet per rekening.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In Nederland geldt het DGS per rekening per rekeninghouder per bank. Ik neem aan dat men hier ook per rekening gaat kijken.
Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat de rekening niet op mijn bordje komt. Toch vindt ik het extreem fout wat hier gebeurd. Men zou de nu gedupeerde rekeninghouders moeten compenseren met een aandeel ter grote van hun verlies uit de toekomstige gasbaten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze willen hier verder kijken dan dat. Dus per persoon en niet per rekening.
Cyprus wrdt niet gered?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
SNS wordt gered en DSB niet. Griekenland wordt gered en Cyprus niet. Althans niet echt. Ik denk dat het establishment graag van DSB af wilde net zoals het kleine Cyprus met zijn vrijheden en lage belastingen een doorn in het oog zijn van de andere EU landen Die het maximale uit burger en bedrijven willen persen om zo hun eigen macht te versterken.. Nu ze de Cyprioten in de tang hebben zullen ze wel eens even een lesje geven in de bevolking uitknijpen. Ze zullen nu ook wel belastingen in moeten voeren die voorheen niet bestonden zoals sterftax en weggeefbelasting...
We hebben alle spaarders die gegokt hadden op ICESAFE geheel onterecht met ons belastinggeld gered. Met dank aan Wouter Bos. De Grieken krijgen geld van ons wat nooit meer terugkomt. De regering van Cyprus heeft een staatsschuld van 61.3% van het BNP. De banken waren solvabel tot ze gedwongen werden af te schrijven op Griekse staatsleningen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Cyprus wrdt niet gered?
goh, weet jij iets wat ik niet weet?
bij meijn weten krijgt ook Cyprus een voorstel vor een reddingsplan, enkel hebben de landen daaraan voorwaarden gesteld, die vooral betekenen dat zij niet alleen de Cyprioten redden, maar deze, in de zin van de spaarders, ook eraan moeten bijdragen...
Maar als jij het zoveel beter weet, wat is dan jouw voorstel wat er moet gebeuren...
Kan volgens jou Cyprus gered worden zònder dat er iemand voor moet betalen... door één of andere tovertruc ..
of misschien door barbapapa met een barba-truc?
Goud is alles wat je zegt maar vooral een valuta die niet makkelijk bijgedrukt kan worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Goud kun je niet eten. Je kunt er niet in wonen. En het houdt je niet warm. De gedachte dat het 'waardevast' zou zijn is gebaseerd op de illusie dat ook het volgende systeem, dat zal worden ingeschoren nadat dit systeem zichzelf heeft opgeblazen, goud als referentie zal kiezen. Dat is allesbehalve een zekerheid. Er zijn andere mogelijkheden. Zoals bitcoins. Of een 'carbon' referentie, gebaseerd op olie en gas. In feite wat de VS realiseerden toen ze met de Saoedi's afspraken dat alle olie voortaan alleen nog maar tegen Dollars verhandeld mochten worden, nadat Nixon en Kissinger de koppeling van de Dollar aan het goud hadden laten vallen.
Daarnaast bestaat het meest 'goud' dat mensen nu op hun rekening denken te hebben staan fysiek niet. Dus die zijn net zo goed de klos als de hele boel in elkaar dondert. Je moet echt al ergens zélf fysiek goud in bezit hebben, in je eigen kluis, anders ben je net zo goed het haasje. En dan nog: Toen Roosevelt zijn 'New Deal' introduceerde verplichtte hij eerst ELKE Amerikaan om goud dat hij in bezit had te verkopen aan de Staat, tegen de geldende koers. En daarna devalueerde hij de Dollar.
In het boek 'Currency Wars' beschrijft James Rickards een post-Dollar scenario. En dat begint (in zijn boek) met de val van 'Spanje'. Vervolgens de Euro. En daarmee de Dollar.
Zijn scenario: De VS confiskeert alle goud dat zich in Amerikaanse kluizen bevind. Waaronder het meeste Nederlandse goud, naar verluid. Geeft de oorspronkelijke eigenaars een vergoeding in 'nieuwe Dollars', en de toezegging dat ze bij de VS tegen 'gunstige voorwaarden' nieuwe Dollars mogen LENEN.
En Rickards is niet 'zomaar' iemand. Hij schreef het eerste scenario voor een Pentagon 'Wargame' voor een gesimuleerde 'Currency War', gebaseerd op het idee dat Poetin het initiatief zou nemen olie alleen nog maar te willen verkopen in ruik voor goud. Een kwestie van tijd voor de hele wereldeconomie in elkaar stuikt. Maar daarom wel interessant om te zien dat er wel dergelijke initiatieven zijn geweest. Saddam was de eerste die zich onttrok aan de verplichting om olie alleen nog tegen Dollars te 'noteren', door ook deals in Euro's te accepteren. Maar die leeft niet meer.
De tweede die suggereerde dat de Dollar zijn langste tijd had gehad, was Gadaffi, die de 'gouden Dinar' voorstelde. Die leeft ook niet meer. En inmiddels laat Iran zich ook in goud betalen, dus geen verrassing dat die ook op de 'hitlist' staan.
Waarom moet de overheid haar toekomstige inkomsten afstaan aan mensen die bewust geld hebben laten staan op een bank waarvan al heel lang duidelijk is dat het fout zou gaan?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat de rekening niet op mijn bordje komt. Toch vindt ik het extreem fout wat hier gebeurd. Men zou de nu gedupeerde rekeninghouders moeten compenseren met een aandeel ter grote van hun verlies uit de toekomstige gasbaten.
Het is geen 'valuta'. Geld, of 'valuta', is in essentie, van oorsprong, een 'IOU': 'Ik Ben Jou Verschuldigd'. Daarmee werd het mogelijk de vruchten van arbeid naar een latere datum te verschuiven. Of elders in te ruilen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
Goud is alles wat je zegt maar vooral een valuta die niet makkelijk bijgedrukt kan worden.
En ook bijzonder gevoelig voor speculatie...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Goud is alles wat je zegt maar vooral een valuta die niet makkelijk bijgedrukt kan worden.
jij bent dus een grote pleite voor grenzeloze solidariteit en vind dat noord-europese regeringen maar voorwaardenloos geld beschikbaar moeten stellen voor Faled banks in zuid-europa.. als ik het goed begrijp?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Deze redding toont i.i.g. aan dat er van een Europa nog lang geen sprake is. Solidariteit is vooral een woord.
Dat klopt. De goudprijs wordt op dagelijkse basis gemanipuleerd. Dat gezegd hebbende als alle fiat valuta waardeloos wordt blijft goud zijn koopkracht houden..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ook bijzonder gevoelig voor speculatie...
Rusland voert geen goud-gedekte roebel in....quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Goud kun je niet eten. Je kunt er niet in wonen. En het houdt je niet warm. De gedachte dat het 'waardevast' zou zijn is gebaseerd op de illusie dat ook het volgende systeem, dat zal worden ingeschoren nadat dit systeem zichzelf heeft opgeblazen, goud als referentie zal kiezen. Dat is allesbehalve een zekerheid. Er zijn andere mogelijkheden. Zoals bitcoins. Of een 'carbon' referentie, gebaseerd op olie en gas. In feite wat de VS realiseerden toen ze met de Saoedi's afspraken dat alle olie voortaan alleen nog maar tegen Dollars verhandeld mochten worden, nadat Nixon en Kissinger de koppeling van de Dollar aan het goud hadden laten vallen.
Daarnaast bestaat het meest 'goud' dat mensen nu op hun rekening denken te hebben staan fysiek niet. Dus die zijn net zo goed de klos als de hele boel in elkaar dondert. Je moet echt al ergens zélf fysiek goud in bezit hebben, in je eigen kluis, anders ben je net zo goed het haasje. En dan nog: Toen Roosevelt zijn 'New Deal' introduceerde verplichtte hij eerst ELKE Amerikaan om goud dat hij in bezit had te verkopen aan de Staat, tegen de geldende koers. En daarna devalueerde hij de Dollar.
In het boek 'Currency Wars' beschrijft James Rickards een post-Dollar scenario. En dat begint (in zijn boek) met de val van 'Spanje'. Vervolgens de Euro. En daarmee de Dollar.
Zijn scenario: De VS confiskeert alle goud dat zich in Amerikaanse kluizen bevind. Waaronder het meeste Nederlandse goud, naar verluid. Geeft de oorspronkelijke eigenaars een vergoeding in 'nieuwe Dollars', en de toezegging dat ze bij de VS tegen 'gunstige voorwaarden' nieuwe Dollars mogen LENEN.
En Rickards is niet 'zomaar' iemand. Hij schreef het eerste scenario voor een Pentagon 'Wargame' voor een gesimuleerde 'Currency War', gebaseerd op het idee dat Poetin het initiatief zou nemen olie alleen nog maar te willen verkopen in ruik voor goud. Een kwestie van tijd voor de hele wereldeconomie in elkaar stuikt. Maar daarom wel interessant om te zien dat er wel dergelijke initiatieven zijn geweest. Saddam was de eerste die zich onttrok aan de verplichting om olie alleen nog tegen Dollars te 'noteren', door ook deals in Euro's te accepteren. Maar die leeft niet meer.
De tweede die suggereerde dat de Dollar zijn langste tijd had gehad, was Gadaffi, die de 'gouden Dinar' voorstelde. Die leeft ook niet meer. En inmiddels laat Iran zich ook in goud betalen, dus geen verrassing dat die ook op de 'hitlist' staan.
twitter:terischultz twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 21:44:13YIKES. @ekathimerini Nicosia official says Cyprus not in reach of deal with troika, blames IMF. http://t.co/piJB5GhB5K reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |