http://www.thesun.co.uk/s(...)-seize-2billion.htmlquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je een linkje geven waar dat te lezen is?
"Don't believe it, until it's officially denied."quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
Op 3 maart nog stellig beweren dat ze zoiets nooit zouden doen. Twee weken komen ze met dit voorstel![]()
http://www.express.be/bus(...)prake-van/187758.htm
Uhu..quote:'Spaarheffing Cyprus niet in andere landen'
De heffing op Cypriotische spaartegoeden zal niet worden herhaald in andere eurolanden. In Cyprus is de heffing volgens minister Jeroen Dijsselbloem (Financiën) ''onvermijdelijk''.
Foto: ANP
Bekijk video
''Het zal niet gebeuren in andere landen omdat de bankensector daar niet zo onevenwichtig is, niet beladen met zo veel risico's en de overheid zich niet in zulk zwaar weer bevindt dat zij niet de eigen financiële sector kan redden'', zei Dijsselbloem dinsdag in het vragenuurtje in de Tweede Kamer.
Dijsselbloem ontkende dat de heffing op de vermogens of spaartegoeden van de Cyprioten betekent dat het depositogarantiestelsel, een garantie op spaartegoeden tot 100.000 euro, nu niet meer bestaat.
Garantiestelsel
''Het is een eenmalige heffing geworden en geen sprake van het opzij schuiven van het garantiestelsel.''
Daar is in Europees verband een minimum van 100.000 euro afgesproken, maar elk land moet die garantie wel zelf waarmaken.
Cyprus had dat in de verste verte niet kunnen bolwerken, was de boodschap van Dijsselbloem. Daarom hebben de eurolanden besloten Cyprus te redden, maar wel op voorwaarde dat de Cyprioten via de heffing zelf 5,8 miljard euro bijdragen.
Zie ook: dossier Schuldencrisis
Wat bedoelt hij daar precies mee? De bankensector in Nederland is stukken zieker.quote:''Het zal niet gebeuren in andere landen omdat de bankensector daar niet zo onevenwichtig is, niet beladen met zo veel risico's en de overheid zich niet in zulk zwaar weer bevindt dat zij niet de eigen financiële sector kan redden'', zei Dijsselbloem dinsdag in het vragenuurtje in de Tweede Kamer.
Ik zorg wel dat ik mijn geld ergens anders gestald heb. Ze moeten niet denken dat ze ook maar één cent van mijn spaarrekening af kunnen halen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
"Don't believe it, until it's officially denied."
Speaking of which:
[..]
Uhu..
Hij weet niet meer hoe hij zich eruit moet l*llen, en dan komen de lange onbegrijpelijke zinnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat bedoelt hij daar precies mee? De bankensector in Nederland is stukken zieker.
Komt uit dezelfde bus van W. Bos die riep dat de crisis aan ons voorbij zou gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij weet niet meer hoe hij zich eruit moet l*llen, en dan komen de lange onbegrijpelijke zinnen.
Groot gelijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:21 schreef OngeschiktX het volgende:
Heb vandaag weer een deel van m'n spaargeld buiten de EU geparkeerd. Ik had al een deel buiten Europa staan, nu nog een klein deel in Nederland voor lopende zaken. Ik ben hier volgens mij niet de enige in, maar er is nauwlijks iets over in het nieuws. Nog niet interessant genoeg of wordt het bewust weggehouden?
En zoals de meeste mensen ben je zo content dat de bankiers hun miljarden aan bonussen en topsalarisen mogen houden dat de mogelijkheid om daar een bijdrage van te eisen niet eens bij je opkomt. Het is of geld van de bevolking afpakken of de bank failliet laten gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Als ik de Cyprioten was dan had ik de tax vanaf 100.000 ingevoerd, maar ja, ook de Cypriotische politici schurken kennelijk maar wat graag tegen het grote geld aan.
Maar het is natuurlijk onzin dat EU-belastingbetalers her en der zouden moeten opdraaien voor Russische belastingvluchtelingen omdat hun bankjes het verkloot hebben. Ik ben geen EU-fan, zeker niet inzake de banken, maar hier zitten ze gewoon goed.
Uiteraard begint de financiele sector nu met hun spin en proberen ze het te laten voorkomen alsof de EU de spaargeld komt afpakken, en de allerachterlijksten hier trappen daar ook maar weer wat graag in, maar zo zit het niet. Het alternatief is dat die banken failliet gaan of gered moeten worden door andere banken. Veel plezier ermee.
http://nos.nl/artikel/486432-parlement-cyprus-verwerpt-plan.htmlquote:Parlement Cyprus verwerpt plan
Het parlement van Cyprus heeft het EU-reddingsplan verworpen. Volgens dat plan moeten spaarders een eenmalige heffing betalen. Voorafgaand aan de stemming stond al vrijwel vast dat het plan het niet zou halen.
President Anastasiades heeft nu waarschijnlijk morgenochtend een overleg met alle partijleiders. Hij hoopt dat er dan een voorstel op tafel komt dat voor een meerderheid acceptabel is. Er wordt al gesproken van een 'plan B', maar wat dat dan inhoudt is nog onbekend.
Ontslag
De Cypriotische minister van Financiën Michalis Sarris spreekt berichten over zijn ontslag tegen. Volgens sommige media op Cyprus zou hij zijn ontslag hebben ingediend bij de president die dat niet zou hebben geaccepteerd. Andere media melden juist dat hij is ontslagen.
Sarris laat vanuit Moskou via een sms aan persbureau Reuters weten dat de berichten niet waar zijn. Sarris hoopt in Moskou financiële steun te krijgen van de Russen voor het redden van de bankensector op Cyprus.
Ja, bankiers krijgen inderdaad miljarden uitgekeerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
En zoals de meeste mensen ben je zo content dat de bankiers hun miljarden aan bonussen en topsalarisen mogen houden dat de mogelijkheid om daar een bijdrage van te eisen niet eens bij je opkomt. Het is of geld van de bevolking afpakken of de bank failliet laten gaan.
De propaganda werkt prima. De bankiers lachen zich rot.
tja, wat moet hij anders zeggen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
"Don't believe it, until it's officially denied."
Speaking of which:
[..]
Uhu..
Klopt. Dit zijn de cijfers voor het Verenigd Koninkrijk over vorig jaar, dus nadat na alle kritiek de bonussen al enorm lager waren dan de jaren daarvoor:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, bankiers krijgen inderdaad miljarden uitgekeerd.
Wat zijn die vertegaande, oplossingsgerichte beslissingen volgens jou?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:34 schreef dawg het volgende:
[..]
tja, wat moet hij anders zeggen?
"sorry beste mensen, maar we kunnen uw spaargeld niet langer garanderen want tja, wij durven geen verregaande oplossingsgerichte beslissingen te nemen dus gebruiken we uw geld om onze problemen op te lossen."
Het lijkt me eerder dat niet in jouw hoofdje opkomt dat ik daar wel een mening over heb, maar dat dat nu niet aan de orde is en dat de EU nu terecht het probleem bij Cyprus en bij de banken neerlegt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
En zoals de meeste mensen ben je zo content dat de bankiers hun miljarden aan bonussen en topsalarisen mogen houden dat de mogelijkheid om daar een bijdrage van te eisen niet eens bij je opkomt. Het is of geld van de bevolking afpakken of de bank failliet laten gaan.
Wanneer is dat dan wel aan de orde?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder dat niet in jouw hoofdje opkomt dat ik daar wel een mening over heb, maar dat dat nu niet aan de orde is en dat de EU nu terecht het probleem bij Cyprus en bij de banken neerlegt.
of het nu via belastingverhogingen of spaarheffingen gaat, het blijft geld van burgers. dit is alleen veel meer in your face, en voor een deel geisoleerd gebleven tot de cyprioten. afgezien van de resterende 10 miljard natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Als ik de Cyprioten was dan had ik de tax vanaf 100.000 ingevoerd, maar ja, ook de Cypriotische politici schurken kennelijk maar wat graag tegen het grote geld aan.
Maar het is natuurlijk onzin dat EU-belastingbetalers her en der zouden moeten opdraaien voor Russische belastingvluchtelingen omdat hun bankjes het verkloot hebben. Ik ben geen EU-fan, zeker niet inzake de banken, maar hier zitten ze gewoon goed.
Uiteraard begint de financiele sector nu met hun spin en proberen ze het te laten voorkomen alsof de EU de spaargeld komt afpakken, en de allerachterlijksten hier trappen daar ook maar weer wat graag in, maar zo zit het niet. Het alternatief is dat die banken failliet gaan of gered moeten worden door andere banken. Veel plezier ermee.
Ja, maar dan moeten die cyprioten boos worden op hun bank, of op hun regering. Het geld waarmee die belastingvluchtelingen vrij gehouden moeten worden moet ook van burgers komen uiteindelijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:39 schreef dawg het volgende:
[..]
of het nu via belastingverhogingen of spaarheffingen gaat, het blijft geld van burgers. dit is alleen veel meer in your face, en voor een deel geisoleerd gebleven tot de cyprioten. afgezien van de resterende 10 miljard natuurlijk.
afschrijven/kwijtschelden en dat verlies nemen, nutsbanken en investeringsbanken scheiden inclusief kapitaalversterking opleggen, strakke regulering op financieel gebied, en opsplitsen van de eurozone in 2 of 3 regio's.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zijn die vertegaande, oplossingsgerichte beslissingen volgens jou?
ik denk niet dat ze staan te juichen hoor.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten die cyprioten boos worden op hun bank, of op hun regering. Het geld waarmee die belastingvluchtelingen vrij gehouden moeten worden moet ook van burgers komen uiteindelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |