SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch vreemd dat hij bij Twente niet genoemd werd om te helpen bij het eerstequote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:07 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Kluivert het zo zwart en wit ziet.
Vind ook niet dat we daar een oordeel over kunnen geven.
Persoonlijk denk ik dat Kluivert na Oranje ergens hoofdcoach gaat worden. Spelers van (Jong) Twente zijn erg te spreken over Kluivert
Dat kwam voornamelijk omdat is gewoon af en toe loesoe ging om te chillen met zijn matties, jeweetsquote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch vreemd dat hij bij Twente niet genoemd werd om te helpen bij het eerste
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 08:51:19#ajax heeft summier (ZONDER officieel voorstel te doen) geïnformeerd naar #psv-talent Jorrit Hendrix. reageer retweet
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 08:52:10#hendrix is met #psv in onderhandeling over verlenging van zijn tot 2014 lopende contract. Hij wil bij #psv blijven reageer retweet
Dubbel posten? Dat dit überhaupt kan ligt aan PSV, perspectief is wat die jongens nodig hebbenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:34 schreef Dj_Day-V het volgende:
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 08:51:19#ajax heeft summier (ZONDER officieel voorstel te doen) geïnformeerd naar #psv-talent Jorrit Hendrix. reageer retweet
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 08:52:10#hendrix is met #psv in onderhandeling over verlenging van zijn tot 2014 lopende contract. Hij wil bij #psv blijven reageer retweet
Zou het mooiste zijn als beide clubs elkaars jeugdspelers met rust laten die nog een contract hebben.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dubbel posten? Dat dit überhaupt kan ligt aan PSV, perspectief is wat die jongens nodig hebben
Die tijden zijn blijkbaar voorbij, verder vind ik het niet zo opzienbarend, het kan de speler in kwestie ook goed uitkomen natuurlijk met zijn onderhandlingenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zou het mooiste zijn als beide clubs elkaars jeugdspelers met rust laten die nog een contract hebben.
Zijn contract loopt bijna af, dus zo raar is het niet. Zeker met advocaat die echt een hekel heeft aan jeugdspelers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zou het mooiste zijn als beide clubs elkaars jeugdspelers met rust laten die nog een contract hebben.
Zei gisteren Derksen nog in VI dat het aardig rommelt in de jeugdopleiding van PSVquote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn contract loopt bijna af, dus zo raar is het niet. Zeker met advocaat die echt een hekel heeft aan jeugdspelers.
Grote kans dat hij weg is in de zomer. Waaarschijnlijk Cocu als opvolger, die zit nu bij de jeugdquote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn contract loopt bijna af, dus zo raar is het niet. Zeker met advocaat die echt een hekel heeft aan jeugdspelers.
Mwuah, heeft het druk genoeg. Wat ik heb gehoord is dat ze het hem wel hebben aangeboden maar dat Kluivert daar geen trek in had, Druk met Oranje en tegen hetzelfde salaris het eerste trainen zonder toezegging over volgend seizoen bijvoorbeeld. Dat het niet in een persbericht naar buiten komt betekend niet dat het wel of niet speelt binnen een club.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch vreemd dat hij bij Twente niet genoemd werd om te helpen bij het eerste
Als hij zelf naar Ajax wil zoals Bazoer is het prima, maar anders is het idd niet netjes.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik volg het ook niet zo maar ik heb niet het idee dat Kluivert de ontbrekende schakel bij Ajax is, dus niet echt nodig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:47 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mwuah, heeft het druk genoeg. Wat ik heb gehoord is dat ze het hem wel hebben aangeboden maar dat Kluivert daar geen trek in had, Druk met Oranje en tegen hetzelfde salaris het eerste trainen zonder toezegging over volgend seizoen bijvoorbeeld. Dat het niet in een persbericht naar buiten komt betekend niet dat het wel of niet speelt binnen een club.
Ik zie Kluivert graag Jong-Ajax trainen omdat ik denk dat Kluivert het in zich heeft om een goede trainer te worden. Uiteindelijk gaat het erom dat je als trainer met mensen om kan gaan en beslissingen durft te nemen.
Bergkamp zal er toch ook wel wat van kunnenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:10 schreef Catch22- het volgende:
Hij zou als spitsentrainer wel wat kunnen bijdragen.
Klopt, maar Kluivert is toch iets meer de diepe spits die Hoesen en Sigthorsson wel wat kan bijleren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bergkamp zal er toch ook wel wat van kunnen
Als je de stappen ziet die Hoesen maakt lijkt het me op dat gebied wel goed te zitten, verder niets tegen Kluivert hoor (behalve dat hij niet meer uit zijn voetbal carrière heeft gehaald)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Klopt, maar Kluivert is toch iets meer de diepe spits die Hoesen en Sigthorsson wel wat kan bijleren.
hoewel ik gok dat hij gewoon hoofdtrainer wordt, ergens
Ja en nee. Als je te horen krijgt dat een jeugdspeler niet wil blijven/problemen heeft, waarom zou je dan niet mogen informeren? Een grote zak geld bieden aan een jonge jongen die het gewoon naar zijn zin heeft etc. vind ik een ander verhaal.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja preciesquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee. Als je te horen krijgt dat een jeugdspeler niet wil blijven/problemen heeft, waarom zou je dan niet mogen informeren? Een grote zak geld bieden aan een jonge jongen die het gewoon naar zijn zin heeft etc. vind ik een ander verhaal.
Dan heb je met de kwestie Bazoer al een probleem.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee. Als je te horen krijgt dat een jeugdspeler niet wil blijven/problemen heeft, waarom zou je dan niet mogen informeren? Een grote zak geld bieden aan een jonge jongen die het gewoon naar zijn zin heeft etc. vind ik een ander verhaal.
Kan ook allebei zo zijn, meer geld en meer perspectiefquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:24 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dan heb je met de kwestie Bazoer al een probleem.
Ajax zegt dat Bazoer meer perspectief zag bij Ajax terwijl PSV zegt dat Bazoer bij Ajax veel meer gaat verdienen dan dat hij bij PSV kon. Wat is er waar? Zijn er 2 waarheden?
Al zie ik wel dat je er ook bij vermeldt dat het om een "jongen die het naar zijn zin heeft" moet gaan. Dat was denk ik bij Bazoer niet meer van toepassing. Maar het blijft gewoon een heel lastig grijs gebied imo.
Is het ook zeker. Ook al omdat het naar kinderhandel riekt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:24 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ajax zegt dat Bazoer meer perspectief zag bij Ajax terwijl PSV zegt dat Bazoer bij Ajax veel meer gaat verdienen dan dat hij bij PSV kon. Wat is er waar? Zijn er 2 waarheden?
Al zie ik wel dat je er ook bij vermeldt dat het om een "jongen die het naar zijn zin heeft" moet gaan. Dat was denk ik bij Bazoer niet meer van toepassing. Maar het blijft gewoon een heel lastig grijs gebied imo.
Chelsea zit achter een jochie van 4 aan...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is het ook zeker. Ook al omdat het naar kinderhandel riekt.
Waarom zou het überhaupt niet mogen als een jong gastje liever bij Ajax,Feyenoord,Heerenveen of FC Oss speelt moet dat gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:24 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Precies, pa krijgt een baan aangeboden, huis wordt geregeld. Het is niet alsof je een Congolees jongetje van 12 uit zijn omgeving weghaalt en in een gastgezin zet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zou het überhaupt niet mogen als een jong gastje liever bij Ajax,Feyenoord,Heerenveen of FC Oss speelt moet dat gewoon kunnen.
Was ook een leuke trip, wel een agressief sfeertje rond de wedstrijdquote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
En ook nog een stuk van Ferencvaros - Ajax (1-5) zitten kijken. Staat in zijn geheel op YouTube. Tof om te zien.
Hondsjaloers op mensen die in die tijd ouder dan 13/14 jaar warenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was ook een leuke trip, wel een agressief sfeertje rond de wedstrijd
Waarom zou dat moeten?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Seedorf weet ik niet, v/d Brom doet het ook niet slechtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:34 schreef Stiggie het volgende:
Kluivert zou ik idd graag als spitsentrainer bij Ajax zien. Zie hem ook nog niet echt als coach.... Net als dat ik dat nog niet van Cocu zie. Van Bergkamp of vd Sar zou ik dat ook niet echt voor me zien trouwens..... I
Uit die generatie zie ik het enkel echt voor me voor Frank de Boer, Stam en Seedorf om succesvolle coaches te worden.
Is dat zo? En of het wat uitmaakt of hij wel of niet meedoet bij hunquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Ja, tuurlijk, altijd is een elleboog 3 wedstrijden, behalve als Mertens dan Ajax mist, dan zijn het er 2.
Nou ja, das het voorstelquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? En of het wat uitmaakt of hij wel of niet meedoet bij hun
kinderrechtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Ja, tuurlijk, altijd is een elleboog 3 wedstrijden, behalve als Mertens dan Ajax mist, dan zijn het er 2.
Zal de eerste keer zijn als hij in een topper uitblinktquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, das het voorstel. Nou ja, als hij scherp is is het best een linke speler natuurlijk.
Ja ok, maar ik vind het toch opvallend dat het opeens maar 2 wedstrijden is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal de eerste keer zijn als hij in een topper uitblinkt
Dit is wel wat ernstiger een ook beter te zien op de beeldenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:21 schreef tammepiet het volgende:
Afellay kreeg 4 duels, 1 vw. voor dit:
Lekker consistent straffen knvb!
Ik heb niet het idee dat PSV bevoordeeld wordt door de KNVBquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik vind het toch opvallend dat het opeens maar 2 wedstrijden is.
Misschien niet, maar er zit gewoon geen lijn in, ze doen maar wat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat PSV bevoordeeld wordt door de KNVB
Dat klopt, ik begrijp er ook nooit wat vanquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er zit gewoon geen lijn in, ze doen maar wat.
Pure willekeur. Ze geven gewoon een paar wedstrijdjes, zonder er ook maar echt over na te denken. De volgende keer volgt er vrijspraak, en een andere keer volgen er 5 wedstrijden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er zit gewoon geen lijn in, ze doen maar wat.
Ik denk serieus dat de knvb het niet aandurft om hem voor de wedstrijd tegen Ajax de schorsenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:56 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Pure willekeur. Ze geven gewoon een paar wedstrijdjes, zonder er ook maar echt over na te denken. De volgende keer volgt er vrijspraak, en een andere keer volgen er 5 wedstrijden.
Daar ben ik ook van overtuigd. KNJB enzo.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:10 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat de knvb het niet aandurft om hem voor de wedstrijd tegen Ajax de schorsen
quote:'Cruijff staat achter contract Nouri'
Dinsdag wijdt Henk Spaan weer een column aan toptalent en B-junior Abdelhak Nouri. Ditmaal schrijft Spaan dat Nouri - zijn omgeving - zwaar teleurgesteld is dat hij geen contract aangeboden heeft gekregen.
Nouri is eerstejaars B-junior. Zelfs Johan Cruijff zou er voor zijn gaan liggen dat Nouri een contract krijgt. Echter, Wim Jonk en Marc Overmars schijnen er nog niet aan te willen. PSV zit op het vinkentouw en zou ook interesse hebben in Gino Dekker.
Spaan, doorgaans goed geïnformeerd over de jeugdopleiding van Ajax, schreef afgelopen zaterdag in Het Parool dat een vertrek van Nouri dreigt. De B-junior wordt door iedereen (Frank, Ronald, Orlando Trustfull, Michel Kreek) bestempeld als 'buitencategorie'.
Ik las het niet goed, ik begrijp nu dat Cruijff ook nog niet aan een contract voor hem wilquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, omdat het van Spaan komt?
Juist wel. Anders zou het woord Echter niet volgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las het niet goed, ik begrijp nu dat Cruijff ook nog niet aan een contract voor hem wil
Maar toch klopt de zin niet helemaal volgens mijquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Juist wel. Anders zou het woord Echter niet volgen.
Okequote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Onmogelijk dat die dekker naar PSV gaat.
Ik heb het Parool maar geen zin om hem uit de bus te halen om te kijken wat er staatquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Juist wel. Anders zou het woord Echter niet volgen.
Om slimmigheidjes te leren?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is dit voor 'n leuke post?
Maar, geef mij een reden dat dekker naar psv gaat?
Je zegt maar wat, je weet er niks van. Zeg dan gewoon niks. Wat zijn drijfveren zijn als hij die overstap maakt, weet ik ook niet. Maar ze zullen er vast wel zijn dan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is dit voor 'n leuke post?
Maar, geef mij een reden dat dekker naar psv gaat?
ieder blind paard ziet zelfs dat er geen jeugd kans zal krijgen bij psv, bij ajax heb je veel meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Je zegt maar wat, je weet er niks van. Zeg dan gewoon niks. Wat zijn drijfveren zijn als hij die overstap maakt, weet ik ook niet. Maar ze zullen er vast wel zijn dan.
Onvrede/geld/vertrouwen.. You tell me.
Dan zeg je de volgende keer: "Ik begrijp er niks van als hij naar PSV gaat."quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ieder blind paard ziet zelfs dat er geen jeugd kans zal krijgen bij psv, bij ajax heb je veel meer mogelijkheden.
Ik betwijfel dat. De jeugd erin gooien is maar zelden een garantie voor instant succes en ik denk niet dat het publiek daar het nog langer pikt om te wachten op prijzen. Die gaan dus gewoon weer kopen volgend jaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dan zeg je de volgende keer: "Ik begrijp er niks van als hij naar PSV gaat."
Cocu en Langeler gaan daar wel verandering in brengen btw.
Ik bedoel dat zij de stap van de jeugd naar het 1e kleiner gaan maken. Van mij hoeft er geen instant succes te komen, ik wil wel weer een team zien dat er alles aan doet om te winnen. Op het moment zou ik ook tekenen voor een 2e plek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:02 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. De jeugd erin gooien is maar zelden een garantie voor instant succes en ik denk niet dat het publiek daar het nog langer pikt om te wachten op prijzen. Die gaan dus gewoon weer kopen volgend jaar.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:03 schreef S0nic het volgende:
PSV'ers die beweren dat zulke jeugdspelers naar Ajax zouden gaan voor het geld![]()
Hoe achterlijk ben je dan.
Van Vanilla Ice op AN.quote:Zal ik dan maar het verlossende woord geven: Ajax en Nouri zijn wel in onderhandeling over een contract. Misschien dat ik daarmee de gemoederen tot bedaren kan brengen. Dat Dekker voorlopig geen contract krijgt klopt.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:35 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Die is meestal wel goed ingevoerd toch?
Goed nieuws, maar dan vraag ik me wel af waarom Nouri wél een contract krijgt en Dekker niet.quote:
Nou ja, zo laat... ze zijn nu allebei nog 15. Het idee erachter begrijp ik ook niet, zeker als je ziet dat je ze zo misschien nog gewoon kwijtraakt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:42 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Goed nieuws, maar dan vraag ik me wel af waarom Nouri wél een contract krijgt en Dekker niet.
Wordt er voor Nouri een uitzondering gemaakt, omdat hij van 'buitencategorie' is? Wat is dat voor gekke regel dan dat bepaalde talenten zo laat pas een contract krijgen?
Er lijkt een onderscheid gemaakt te worden tussen Dekker en Nouri. Zijn er dan toch twijfels over Dekker?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:46 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nou ja, zo laat... ze zijn nu allebei nog 15. Het idee erachter begrijp ik ook niet, zeker als je ziet dat je ze zo misschien nog gewoon kwijtraakt.
Aldus het AD.quote:'PSV aast op twee toptalenten van Ajax'
PSV hoopt twee talenten van Ajax over te nemen. De eerstejaars B-junioren Gino Dekker en Abdelhak Nouri zijn ontevreden in Amsterdam.
Nouri werd eerder dit seizoen door hoofdtrainer Frank de Boer nog bestempeld als een talent uit de buitencategorie. Hij is ontevreden omdat Ajax hem nog geen contract heeft aangeboden, schrijft Henk Spaan in het Parool.
Johan Cruijff zou daar volgens Spaan persoonljk voor zijn gaan liggen. Leden van de rvc zijn het hierover oneens met Cruijff, maar Wim Jonk en Marc Overmars, die deel uitmaken van het technisch hart van Ajax, willen niet tegen het advies van Cruijff in gaan.
Tijdens de wedstrijd tussen de B1 van PSV en Ajax werd Dekker gewisseld door trainer Orlando Trustfull, die vervolgens een 'luide tirade' afstak tegen de jonge voetballer. Recht achter de dug-out stond Marcel Brands, technisch directeur van PSV. De Eindhovense club zag toptalent Riechedly Bazoer naar Ajax vertrekken en houdt de situatie rondom Nouri en Dekker nauwlettend in de gaten.
Maar die hebben het gewoon weer van Spaan. Hoop napraten dus.quote:
Er was geen herenakkoord. Al een hele tijd niet meer.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:09 schreef Ludachrist het volgende:
Dat is de vraag: zou PSV ook zo gehandeld hebben als Bazoer niet naar Ajax was vertrokken? Nu kunnen ze het 'breken van het herenakkoord' door Ajax als argument aanvoeren, maar had Brands ook naar deze talenten gekeken als Bazoer nog bij PSV speelde?
Nee, maar dat was wel wat Brands aangaf toen Bazoer naar Ajax vertrok, dat hij er om die reden tegen was.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:09 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Er was geen herenakkoord. Al een hele tijd niet meer.
Brands doet gewoon alles om zijn straatje schoon te vegen. Enge man is het die er verder geen reet van kan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, maar dat was wel wat Brands aangaf toen Bazoer naar Ajax vertrok, dat hij er om die reden tegen was.
Wat zou Brands voor spannende verhalen hebben? Op Bazoer maakt het geen indruk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Brands doet gewoon alles om zijn straatje schoon te vegen. Enge man is het die er verder geen reet van kan.
Dat, of het is een soort van vergeldingsactie. "Wat jullie kunnen, kunnen wij ook", een beetje dat idee. Ik ben vooral benieuwd of Brands ook naar deze spelers was komen kijken als Bazoer nog bij PSV speelde.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Brands doet gewoon alles om zijn straatje schoon te vegen. Enge man is het die er verder geen reet van kan.
Bazoer heeft gewoon gezien dat hij bij PSV nooit aan de bak kan komen, die halve tamme Marcel Brands en zijn kornuiten begrijpen dat niet, het lijkt wel alsof ze alleen een VMBO-T diploma hebben gehaald.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat, of het is een soort van vergeldingsactie. "Wat jullie kunnen, kunnen wij ook", een beetje dat idee. Ik ben vooral benieuwd of Brands ook naar deze spelers was komen kijken als Bazoer nog bij PSV speelde.
gast... okequote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bazoer heeft gewoon gezien dat hij bij PSV nooit aan de bak kan komen, die halve tamme Marcel Brands en zijn kornuiten begrijpen dat niet, het lijkt wel alsof ze alleen een VMBO-T diploma hebben gehaald.
Jij hebt nog geen diploma/quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bazoer heeft gewoon gezien dat hij bij PSV nooit aan de bak kan komen, die halve tamme Marcel Brands en zijn kornuiten begrijpen dat niet, het lijkt wel alsof ze alleen een VMBO-T diploma hebben gehaald.
Dat is niet relevant, het gaat er om dat PSV ten onder gaat aan het al bijna 3 jaar durende wanbeleid van Marcel Brands, het calimerogedrag, het niet in de spiegel kijken.quote:
Daar gaat het helemaal niet om idioot, het gaat over 2 talenten die Brands als payback wil kapen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is niet relevant, het gaat er om dat PSV ten onder gaat aan het al bijna 3 jaar durende wanbeleid van Marcel Brands, het calimerogedrag, het niet in de spiegel kijken.
Ik heb het gevoel dat jij iets tegen PSV hebt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is niet relevant, het gaat er om dat PSV ten onder gaat aan het al bijna 3 jaar durende wanbeleid van Marcel Brands, het calimerogedrag, het niet in de spiegel kijken.
Hoe is het nou weer payback vraag ik me af. Bazoer heeft zelf zijn conclusies getrokken, clubs kloppen aan, hij gaat met clubs onderhandelen. oa Ajax komt langs, en het is opeens buitenaards schokkend. Kan je me dat uitleggen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om idioot, het gaat over 2 talenten die Brands als payback wil kapen.
Het geeft PSV en Brands veelmeer gezichtsverlies dat hij naar Ajax is gegaan ipv Man City. Nu wil hij zijn vege lijf redden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoe is het nou weer payback vraag ik me af. Bazoer heeft zelf zijn conclusies getrokken, clubs kloppen aan, hij gaat met clubs onderhandelen. oa Ajax komt langs, en het is opeens buitenaards schokkend. Kan je me dat uitleggen?
Dat is allemaal niet rullevant, het gaat erom dat Ajax iemand van PSV overneemt en PSV nu iets terug wil doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoe is het nou weer payback vraag ik me af. Bazoer heeft zelf zijn conclusies getrokken, clubs kloppen aan, hij gaat met clubs onderhandelen. oa Ajax komt langs, en het is opeens buitenaards schokkend. Kan je me dat uitleggen?
Niet alleen Brands is de schuld, maar ook de beleidsbepalers. Ook voordat Brands er kwam, werd er maar weinig jeugd ingepast.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:26 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het geeft PSV en Brands veelmeer gezichtsverlies dat hij naar Ajax is gegaan ipv Man City. Nu wil hij zijn vege lijf redden.
Gaat PSV toch niet lukken, als het ze wel lukt lach ik de ballen uit mijn broek. Maken Nouri & Dekker hun eigen zo veel belovende carriére kapotquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet rullevant, het gaat erom dat Ajax iemand van PSV overneemt en PSV nu iets terug wil doen.
Oké en nu?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Niet alleen Brands is de schuld, maar ook de beleidsbepalers. Ook voordat Brands er kwam, werd er maar weinig jeugd ingepast.
Wat er voor Brands gebeurde is toch absoluut niet relevant?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Niet alleen Brands is de schuld, maar ook de beleidsbepalers. Ook voordat Brands er kwam, werd er maar weinig jeugd ingepast.
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:31 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Wat er voor Brands gebeurde is toch absoluut niet relevant?
Nou, als ze daar wel een contract kunnen tekenen en bij Ajax niet lijkt de keuze me snel gemaakt, je wilt immers wel voetballen. En zo zal Brands dat ook wel gaan spelen als ze eenmaal 16 worden. De vraag is of ze het verhaal van Ajax waarom ze geen contract krijgen (als dat al zo is) verkiezen boven het verhaal van Brands. Want ik weet zeker dat Brands hun ook heus wel voorbeelden kan voorleggen over waarom ze wél moeten tekenen bij PSV hoor. Ik denk dat hij gewoon Affelay erbij haalt, en zegt dat hij datzelfde talent ook in hun ziet ofzo. Het is immers niet alsof er nooit jeugdspelers bij PSV spelen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:34 schreef Triptamine2 het volgende:
Deze hele discussie lijkt me niet eens zo rullevant. Want die twee zullen toch niet naar PSV gaan? Ik kan me niet voorstellen dat er een jeugdspeler zo gek zou zijn om naar een club te gaan waar de jeugd er is omdat het er bijhoort en zo leuk staat.
Mocht dat gebeuren, dan ben ik ervan overtuigd dat we met zijn allen zonder het te weten in een andere dimensie terecht zijn gekomen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, als ze daar wel een contract kunnen tekenen en bij Ajax niet lijkt de keuze me snel gemaakt, je wilt immers wel voetballen. En zo zal Brands dat ook wel gaan spelen als ze eenmaal 16 worden. De vraag is of ze het verhaal van Ajax waarom ze geen contract krijgen (als dat al zo is) verkiezen boven het verhaal van Brands. Want ik weet zeker dat Brands hun ook heus wel voorbeelden kan voorleggen over waarom ze wél moeten tekenen bij PSV hoor. Ik denk dat hij gewoon Affelay erbij haalt, en zegt dat hij datzelfde talent ook in hun ziet ofzo. Het is immers niet alsof er nooit jeugdspelers bij PSV spelen.
Er zijn nu ook gewoon spelers die hun jeugdopleiding bij PSV volgen, het is immers nog steeds een grote club. Onder Dick is er weinig speeltijd, maar Brands weet ook wel dat Dick na dit seizoen vertrekt, en dat zal hij die spelers ook wel vertellen. Het is echt niet zo'n uitgemaakte zaak dat spelers wel even bij Ajax op een contract gaan wachten omdat ze PSV zo'n stomme koopclub vinden hoor. Als dat contract er daadwerkelijk niet snel komt zou ik het absoluut niet vreemd vinden dat ze verder gaan kijken, en ik vind het ook niet vreemd dat PSV op het vinkentouw zit, aangezien het blijkbaar toptalenten betreft. Ik vraag me alleen af of het alleen komt door het talent van die jongens dat Brands daar zit, of dat hij ook een signaal naar Ajax af wil geven.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:44 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Mocht dat gebeuren, dan ben ik ervan overtuigd dat we met zijn allen zonder het te weten in een andere dimensie terecht zijn gekomen.
Zie daar de reden dat ik dus ook geen reet geloof van dit verhaal. Als het echt toptalenten zijn zullen ze een contract krijgen. Lijkt me niet dat Cruijff daar voor gaat liggen. Maar dat is puur gevoel. Gebeurt het wel, dan zou dat 100% tegen het nieuwe beleid in gaan en daarom geloof ik het niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
aangezien het blijkbaar toptalenten betreft.
quote:
Ik verwacht nog wel een column van Spaan deze week, de shit is aan.quote:Dat is jouw conclusie. Smiley niet voor niks geplaatst. Wacht nou maar gewoon af wat er komen gaat. Ik kan me er verder ook niet druk om maken, daarvoor is de voetballerij een te gekke jungle.
Ik snap het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:01 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]Hier heb je nog meer;
[..]
Ik verwacht nog wel een column van Spaan deze week, de shit is aan.
dat is echt totaal niet te vergelijken.quote:
Goh...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:17 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
dat is echt totaal niet te vergelijken.
22 en nog geen minuut in de competitie gespeeld. Bazoer komt voor z'n 18e al bij het eerste.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:17 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
dat is echt totaal niet te vergelijken.
Beker meen ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:22 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
22 en nog geen minuut in de competitie gespeeld. Bazoer komt voor z'n 18e al bij het eerste.
Alderweireld vertrekt gewoon deze zomer. En anders zal Denswil ze maar uit de basis moeten spelen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:25 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Beker meen ik.
Denswil eerst maar eens inpassen. Toby wil Ajax niet verruilen voor clubs als Gladbach of Newcastle.
Moisander zie ik ook niet snel wijken. Ben benieuwd...
Volgens Aad300 is Denswil al beter dan Moisander.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alderweireld vertrekt gewoon deze zomer. En anders zal Denswil ze maar uit de basis moeten spelen.
Dan zullen we volgend seizoen eens zien hoeveel verstand Aad300 er echt van heeft. Hoewel ik het wel met hem eens ben denk ik. Ik vond Denswil een bijzonder sterke indruk maken in zijn wedstrijden, en denk dat hij of Alderweireld in de basis weinig verschil zal maken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Volgens Aad300 is Denswil al beter dan Moisander.
Denswil kan voetballen, gaat het spel alleen maar ten goede komen. Alderweireld heeft alleen een lange pass die sinds de aanstelling van de Boer 9/10 keer niet aankomt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan zullen we volgend seizoen eens zien hoeveel verstand Aad300 er echt van heeft. Hoewel ik het wel met hem eens ben denk ik. Ik vond Denswil een bijzonder sterke indruk maken in zijn wedstrijden, en denk dat hij of Alderweireld in de basis weinig verschil zal maken.
Aad heeft altijd gelijk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Volgens Aad300 is Denswil al beter dan Moisander.
De laatste tijd komen de passen van Alderweireld meestal wel aan hoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Denswil kan voetballen, gaat het spel alleen maar ten goede komen. Alderweireld heeft alleen een lange pass die sinds de aanstelling van de Boer 9/10 keer niet aankomt.
[..]
Aad heeft altijd gelijk.
Ik vind dat je hier Alderweirelds opbouwende kwaliteiten onderschat. Onlangs tegen AZ had hij nog een prachtige pass op de Jong en dat soort passes zie ik vaker van hem. Zijn lange ballen komen inderdaad vaak niet aan, maar hij zet ook soms zomaar iemand vrij voor de keeper met zo'n pass.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Denswil kan voetballen, gaat het spel alleen maar ten goede komen. Alderweireld heeft alleen een lange pass die sinds de aanstelling van de Boer 9/10 keer niet aankomt.
[..]
Aad heeft altijd gelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Onzin. Dan zou hij spelen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:32 schreef Kopsterk het volgende:
Aad de Mos zei trouwens dat ook Bazoer nu al twee klassen beter is dan Alderweireld en Moisander. Dat lijkt me wat overdreven, gezien het feit dat hij pas 16 jaar is, of het moet wel een heel uitzonderlijk talent zijn.
Davids had zijn verkeerde bril op toen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:46 schreef Catch22- het volgende:
Cruijff heeft natuurlijk wel de schijn tegen gezien t incidentje met davids mbt nouri
En dit is echt heel belangrijk! Ajax was op sterven na dood.quote:Op woensdag 20 maart 2013 01:07 schreef Artillerieschaap het volgende:
Cruijff is een baas. Hij is vast niet onfeilbaar en zal heus eens iets fout zien, maar ik durf echt niet te denken over waar de club nu had gestaan zonder zijn revolutie. Waarschijnlijk diep in het rood, met dure has-beens op het veld en een soort van Jol aan het roer. Onze club is zichzelf weer en dat hebben we aan Johan te danken.
Jaja, zo gauw die man 5 mil kan verdienen in Engeland is hij vertrokken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:25 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Beker meen ik.
Denswil eerst maar eens inpassen. Toby wil Ajax niet verruilen voor clubs als Gladbach of Newcastle.
Moisander zie ik ook niet snel wijken. Ben benieuwd...
Bij Newcastle verdien je geen 5 milquote:Op woensdag 20 maart 2013 01:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jaja, zo gauw die man 5 mil kan verdienen in Engeland is hij vertrokken.
2/3 ook zat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 01:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij Newcastle verdien je geen 5 mil. Tottenham ook zelfs niet.
Als Ajax ooit een hogere begroting van rond de 100 kan verkrijgen, zal Ajax dat ook kunnen betalen, maar dat zal voorlopig niet gebeurenquote:
Dat word heel erg lastig om te halen. Of er komt echt een lucratief toernooi in Qatar ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 01:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als Ajax ooit een hogere begroting van rond de 100 kan verkrijgen, zal Ajax dat ook kunnen betalen, maar dat zal voorlopig niet gebeuren.
Kunnen wel, maar dat zullen ze Moisander nooit geven.quote:Op woensdag 20 maart 2013 01:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als Ajax ooit een hogere begroting van rond de 100 kan verkrijgen, zal Ajax dat ook kunnen betalen, maar dat zal voorlopig niet gebeuren.
ja, uiteraard. Maar het geeft wel aan wat een rattenclub PSV is, niet omdat ze het doen, maar omdat ze de hele wereld bijelkaar vloekten toen het andersom wasquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:44 schreef TIM-846 het volgende:
Je zou jezelf als Ajax natuurlijk compleet belachelijk maken als je met zo'n beleid één van je toptalenten weg laat kapen door een concurrent.
PSV probeerde het eerst ook al bij van Rhijnquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, uiteraard. Maar het geeft wel aan wat een rattenclub PSV is, niet omdat ze het doen, maar omdat ze de hele wereld bijelkaar vloekten toen het andersom was.
Gino Dekker op twitter.quote:Wat een gelul allemaal!!! Ben nog steeds super trots dat ik bij de mooiste club van nederland speel
No problem with Trustfull alleen jammer dat die voor barca is :p
Vamos madrid #CR7
Ja, wat gaat hij dan zeggen? "Hey bekijk het maar, ik hou het hier voor gezien kkskkls!"quote:
Je weet niet of ze ook voor Nouri en Dekker waren gegaan als Bazoer niet naar Ajax vertrokken was.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, uiteraard. Maar het geeft wel aan wat een rattenclub PSV is, niet omdat ze het doen, maar omdat ze de hele wereld bijelkaar vloekten toen het andersom was.
Dit typeert wel het niveau van de gemiddelde jeugdspelerquote:
watquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:48 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dit typeert wel het niveau van de gemiddelde jeugdspeler. Ik denk dat echt heel veel spelers die het niet redden echt kansloos terecht komen in de maatschappij. Zit je dan op je 18de. Je bent gestopt met school je krijgt geen contract en faalt in het betaalde voetbal.
Dat die voetballers in de Ajax,Feyenoord,PSV jeugd etc. over het algemeen niet de meest snuggere types zijn.quote:
Dat is meer de tendens van de jeugd in de hele maatschappij.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:51 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dat die voetballers in de Ajax,Feyenoord,PSV jeugd etc. over het algemeen niet de meest snuggere types zijn.
Dat jij nu zo'n snob was op je zestiendequote:Op woensdag 20 maart 2013 13:51 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dat die voetballers in de Ajax,Feyenoord,PSV jeugd etc. over het algemeen niet de meest snuggere types zijn.
Gewoon van beide kanten smerig spel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of denk jij dat Feyenoord nooit ergens jeugdspelers wegplukt?quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Gewoon van beide kanten smerig spel.
Ik ben zelf pas 18 maar het valt mij gewoon op dat er alleen maar van die swag-negers bij Ajax rondlopen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat jij nu zo'n snob was op je zestiendeNiet zo overdreven doen man.
Wat?quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:05 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik ben zelf pas 18 maar het valt mij gewoon op dat er alleen maar van die swag-negers bij Ajax rondlopen.
Dat zeg ik toch nergens? Alleen moet HeatWave en andere niet zo janken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of denk jij dat Feyenoord nooit ergens jeugdspelers wegplukt?
Nogmaals. Overdrijf 'es niet zo man jongenquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:05 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik ben zelf pas 18 maar het valt mij gewoon op dat er alleen maar van die swag-negers bij Ajax rondlopen.
Is een deel van die generatie, zoals elke generatie zijn eigenheid heeft. Daar kan je niet van houden, maar mag je niet op veroordelen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:05 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Volgens mij jankt niemand erom wordt alleen gezegd dat PSV dan ook niet zo hypocriet moet doenquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:08 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Alleen moet HeatWave en andere niet zo janken.
Het is niet echt hypocriet. Het zou hypocriet zijn als PSV eerst zei dat Ajax Bazoer niet mocht overnemen, waarna Ajax dat niet deed, waarop PSV alsnog Nouri en Dekker zou benaderen. Nu stellen ze dat ze dachten dat het niet zo ging rondom jeugdspelers, maar als het blijkbaar wel zo gaat zijn ze niet te beroerd om mee te spelen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Volgens mij jankt niemand erom wordt alleen gezegd dat PSV dan ook niet zo hypocriet moet doen
deze generatiequote:Op woensdag 20 maart 2013 13:48 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dit typeert wel het niveau van de gemiddelde jeugdspeler. Ik denk dat echt heel veel spelers jeugd die het niet redden echt kansloos terecht komen in de maatschappij.
Sinds de Grieken heeft elke generatie de daaropvolgende generatie uitgefoeterd. Dus ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:27 schreef Syntix het volgende:
[..]
deze generatieZometeen moeten we betalen voor die oudjes EN de generatie onder ons, omdat ze het allemaal verkloten
![]()
Je vergeet de xd xd xdquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, wat gaat hij dan zeggen? "Hey bekijk het maar, ik hou het hier voor gezien kkskkls!"
quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, jong Oranje laat prima zien dat kampioen worden in de jeugd niet zoveel zegt. Quincy Owusu-nogwattes, Royston Drenthe, Maceo Rigters..waar hangen die tegenwoordig uit?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:15 schreef AFCNiels het volgende:
De Boer lacht om 'opportunisme': 'Kampioen worden niet belangrijk'
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)iet-belangrijk.dhtml
Alsof die tweet zo erg is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:48 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dit typeert wel het niveau van de gemiddelde jeugdspeler. Ik denk dat echt heel veel spelers die het niet redden echt kansloos terecht komen in de maatschappij. Zit je dan op je 18de. Je bent gestopt met school je krijgt geen contract en faalt in het betaalde voetbal.
Zo is het, laat PSV maar lekker winnen.quote:'Aad de Mos verwoordde het goed toen de B1 verloor van PSV, dat puur reactievoetbal speelde: "Als ik de vijf beste spelers eruit moet pikken, zijn ze allemaal van Ajax." En daar gaat het uiteindelijk om', aldus De Boer.
Grappig ik dacht ik google het even...waardeloos team.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, jong Oranje laat prima zien dat kampioen worden in de jeugd niet zoveel zegt. Quincy Owusu-nogwattes, Royston Drenthe, Maceo Rigters..waar hangen die tegenwoordig uit?
Krul ook niet heel verkeerd?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:50 schreef CaasS het volgende:
[..]
Grappig ik dacht ik google het even...waardeloos team.
1 Boy Waterman
2 Gianni Zuiverloon
3 Ron Vlaar
4 Arnold Kruiswijk
5 Erik Pieters
6 Hedwiges Maduro
7 Julian Jenner
8 Royston Drenthe
9 Ryan Babel
10 Ismaïl Aissati
11 Daniël de Ridder
12 Luigi Bruins
13 Maceo Rigters
14 Roy Beerens
15 Robbert Schilder
16 Kenneth Vermeer
17 Haris Međunjanin
18 Ryan Donk
19 Calvin Jong-a-Pin
20 Tim Janssen
21 Frank van der Struijk
22 Otman Bakkal
23 Tim Krul
Bij België zaten oa. Vertonghen, Vermaelen, Fellaini en Witsel. Italië Chiellini. Het zegt idd helemaal niets. Geen 1 daarvan is een topper geworden. De meest ''succesvolle'' zou je Vlaar en Maduro kunnen noemen.
Klopt en spelers als Aissati, Drenthe en Donk hadden potentieel maar is er nooit echt uitgekomen.quote:
Wat een dramatische selectiequote:Op woensdag 20 maart 2013 15:50 schreef CaasS het volgende:
[..]
Grappig ik dacht ik google het even...waardeloos team.
1 Boy Waterman
2 Gianni Zuiverloon
3 Ron Vlaar
4 Arnold Kruiswijk
5 Erik Pieters
6 Hedwiges Maduro
7 Julian Jenner
8 Royston Drenthe
9 Ryan Babel
10 Ismaïl Aissati
11 Daniël de Ridder
12 Luigi Bruins
13 Maceo Rigters
14 Roy Beerens
15 Robbert Schilder
16 Kenneth Vermeer
17 Haris Međunjanin
18 Ryan Donk
19 Calvin Jong-a-Pin
20 Tim Janssen
21 Frank van der Struijk
22 Otman Bakkal
23 Tim Krul
Bij België zaten oa. Vertonghen, Vermaelen, Fellaini en Witsel. Italië Chiellini. Het zegt idd helemaal niets. Geen 1 daarvan is een topper geworden. De meest ''succesvolle'' zou je Vlaar en Maduro kunnen noemen.
Jurgen Colinquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:58 schreef Artillerieschaap het volgende:
En een team met van der Vaart, Heitinga, Stekelenburg, Jurgen Colin, Theo Janssen, Huntelaar en Robben vloog er in Argentinië tegen Egypte uit na in een poule met Ecuador, Ethiopië & Costa Rica derde te zijn geworden
Van Beukering stond ver boven Huntelaar in de pikorde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:58 schreef Artillerieschaap het volgende:
En een team met van der Vaart, Heitinga, Stekelenburg, Jurgen Colin, Theo Janssen, Huntelaar en Robben vloog er in Argentinië tegen Egypte uit na in een poule met Ecuador, Ethiopië & Costa Rica derde te zijn geworden
Diego Jongen (wie? ja die) stond toen ook boven Huntelaar in de pikorde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:16 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Van Beukering stond ver boven Huntelaar in de pikorde.
Feit blijft natuurlijk dat ze allen bij lange na de wereldtop niet hebben gehaald. Als ik het mij goed herinner heeft de generatie van Kluivert destijds ook niet veel gepresteerd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:53 schreef CaasS het volgende:
[..]
Klopt en spelers als Aissati, Drenthe en Donk hadden potentieel maar is er nooit echt uitgekomen.
Van Roda JC toch? Daar samen in de spits met die Zweede spits, Berglund ofzoquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:20 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Diego Jongen (wie? ja die) stond toen ook boven Huntelaar in de pikorde.
Daarom sta ik ook volledig achter het beleid om de opleiding te richten op het ontwikkelen van talenten in plaats van het winnen van titels.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:44 schreef Pedroso het volgende:
Voor 2005 ofzo heeft geen enkel Nederlands nationaal team (jeugd) potten kunnen breken terwijl daar wel de grootste talenten uit voortkwamen. Ze konden zich ook bijna nooit plaatsen voor eindtoernooien.
Na 2005 werd de prestatie het belangrijkst en werden wel prijzen gewonnen maar het wrange is dat er geen enkele wereldspeler meer doorgebroken is in Nederland (na de generatie Sneijder, Robben, Persie e.d.).
Het focussen op het team in de jeugd is al vrij oud. Van Gaal begon als trainer bij Ajax in 1991, hij en Adriaanse hebben er voor gezorgd dat de focus anders kwam te leggen. Kijk maar eens wat er nou echt is doorgebroken sinds de laatste gouden generatie. Er was echt een enorme buzz rond Van der Vaart toen hij net doorbrak, maar die is ook niet wereldtop geweest. Sneijder heb je dan nog, maar die heeft het ook in de wereldtop gered door zijn specialiteit, tweebenigheid en schot. Niet omdat het zo'n fantastische technicus en tacticus is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:44 schreef Pedroso het volgende:
Voor 2005 ofzo heeft geen enkel Nederlands nationaal team (jeugd) potten kunnen breken terwijl daar wel de grootste talenten uit voortkwamen. Ze konden zich ook bijna nooit plaatsen voor eindtoernooien.
Na 2005 werd de prestatie het belangrijkst en werden wel prijzen gewonnen maar het wrange is dat er geen enkele wereldspeler meer doorgebroken is in Nederland (na de generatie Sneijder, Robben, Persie e.d.).
Qua technisch vermogen waren VDV en Sneijder veel verder dan de talenten van tegenwoordig die veel meer op fysiek doorbreken. Die gaan dus nooit de echte top halen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:16 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Het focussen op het team in de jeugd is al vrij oud. Van Gaal begon als trainer bij Ajax in 1991, hij en Adriaanse hebben er voor gezorgd dat de focus anders kwam te leggen. Kijk maar eens wat er nou echt is doorgebroken sinds de laatste gouden generatie. Er was echt een enorme buzz rond Van der Vaart toen hij net doorbrak, maar die is ook niet wereldtop geweest. Sneijder heb je dan nog, maar die heeft het ook in de wereldtop gered door zijn specialiteit, tweebenigheid en schot. Niet omdat het zo'n fantastische technicus en tacticus is.
http://ajax1.nl/archief/a(...)ace-om-jeugdspelers/quote:Ajax is klaar met de ratrace om jeugdspelers
In maart en april worden steevast de belangrijkste beslissingen genomen in een voetbalclub. Jeugdtrainers maken compositietekeningen voor de selecties van volgend seizoen. Er vallen spelers af en er worden nieuwe talenten aangetrokken. Ook de trainerscarrousel draait in deze periode volop. Bovendien besluiten clubs over het aanbieden van contracten. Laat daar nou net onrust over aan het ontstaan. Twee grote vijftienjarige talenten uit de jeugd van Ajax hebben namelijk te horen gekregen dat ze niet direct op hun verjaardag een contract onder de neus krijgen.
Vijftien jaar
Het blijkt voldoende aanleiding te zijn om in de media een hetze te starten. Daar wil ik me liever niet in mengen. Die jongens zijn namelijk pas vijftien jaar oud en dan moet je gewoon kind kunnen zijn. Dergelijke spelers moet je niet opzadelen met het predicaat toptalent, dat als een molensteen om hun nek kan gaan hangen. Geen polonaise aan het lijf van eerstejaars B-junioren, wat mij betreft. Bij jeugdwedstrijden en trainingen van Ajax-jeugd valt genoeg te genieten, maar dat hoef je niet aan de grote klok te hangen. Deze spelers in de media onderdeel maken van een conflict, grenst wat mij betreft zelfs aan het onethische.
Er gebeurt namelijk al meer dan genoeg in het leven van een vijftienjarige. Je komt echt in de puberteit terecht, met alle gemakken en ongemakken van dien. Het is een onzekere tijd, waarin er zowel fysiek als mentaal veel met je gebeurt.
Voor een jonge voetballer geldt dat in extreme mate. De buitenwereld zet je op een voetstuk, wat behalve voor hoge verwachtingen ook zorgt voor verleidingen. De biografie van Andy van der Meyde biedt wat dat laatste betreft een mooi inkijkje. De groeispurt is voor een jonge voetballer vaak een breekpunt in een carrière. Alles wat motorisch voor de groeispurt zo gebruikelijk was geweest, lukt daarna opeens niet meer. Als je net op dat moment een dik contract getekend hebt en door de buitenwereld gezien wordt als toptalent, leidt dat tot grote onzekerheid.
Nieuwe superster
De puberteit – en de bijbehorende groeispurt - zorgt ervoor dat het erg lastig is om in te schatten of een speler van vijftien jaar of jonger het gaat redden in het profvoetbal. Zo’n tien jaar geleden schreef de auteur die nu ophef maakt over deze contracten een artikel, waarin hij Youssouf Hersi tipte als nieuwe superster. Inmiddels speelt hij voor de Western Sydney Wanderers. Het kan dus verkeren.
Eén voorbeeld zegt niets, dus noem ik nu de topscorers van de laatste tien WK’s voor spelers onder zeventien jaar op. Komen ze: Wilson Oruma, Mohamed Al-Khatirri, Daniel Alsopp, David Rodriquez-Fraile, Ishmael Addo, Florent Sinama-Pongolle, Carlos Hidalgo, Manuel Curto, Cesc Fabrégas, Carlos Vela, Macauley Chrisantus, Sani Emmanuel, Haris Seferovic, Sebastian Gallegos, Borja en Souleymane Coulibaly. Van deze zestien spelers speelt alleen Fabrégas regelmatig mee bij een topclub. De rest maakte hun belofte nooit waar. Enkelen zijn zelfs al gestopt met voetbal.
Prestaties in de jeugd zeggen dus vrij weinig over prestaties als professional. Onderstaand fimpje geeft wat dat betreft een mooi inzicht. De crux zit hem erin om potentieel te scheiden van prestaties.
Dat een speler in de B1 de beste is, zegt niets over zijn kansen om over een aantal jaar in het eerste elftal ook de beste te zijn. Spelers op basis van prestaties in jeugdwedstrijden een vorstelijk contract voorleggen, is niet veel anders dan geld in een gokkast stoppen. Soms win je de jackpot, maar meestal verlies je.
Ratrace
Toch is een ratrace gaande in de voetbalwereld op zoek naar jong talent. Spelers worden steeds jonger gescout en binnengehaald. Daarin maken de clubs elkaar gek. Het begint met een club die spelers op zeventienjarige leeftijd gaat binnenhalen. Daarna volgen spelers van zestien en ondertussen jagen verschillende clubs vaak al op handtekeningen van spelers onder de tien jaar. De kosten van het aantrekken van jonge buitenlanders zijn vaak relatief laag, waardoor het financieel uit kan om ieder jaar tien jeugdspelers binnen te halen. Als één speler het haalt, dan heb je kosten er namelijk al uit.
De jeugdspelers die beïnvloed worden tussen clubs, zaakwaarnemers en hebberige ouders zijn over het algemeen de slachtoffers. Ze zijn verworden tot handelswaar. Het gros van de spelers keert na een mislukt avontuur weer terug naar hun vaderland. Het verdiende geld is dan vaak al verspild, een opleiding buiten het voetbal hebben ze niet en de buitenwereld die hen altijd heeft toegejuicht, ziet hen plots niet meer staan.
Deze tragiek was voor de FIFA voldoende reden om aan de noodrem te trekken. Jeugdtransfers voor spelers onder de achttien jaar werden in de gehele wereld verboden, al proberen veel clubs misbruik te maken van de mazen in die wet. Het grootste probleem ligt echter bij de UEFA, die transfers van spelers boven de zestien jaar binnen de EU niet kan verbieden. Al jaren geleden is deze situatie aangekaart bij de Europese commissie, maar die voelt er vooralsnog weinig voor een uitzondering te maken voor de voetbalwereld.
Ajax is helemaal klaar met deze ratrace en trekt hardhandig aan de noodrem. De club beseft dat wanneer ze spelers direct op hun zestiende een contract aanbieden – om buitenlandse clubs af te weren – in feite het systeem in stand houden. Je geeft daarmee namelijk een vrijbrief af aan zaakwaarnemers om in jouw opleiding te gaan kijken naar spelers van veertien of vijftien jaar. Over een jaar is de makelaar namelijk al verzekerd van een fee bij het tekenen van het eerste contract.
Zelfs sommige ouders anticiperen hierop door rond de zestienjarige verjaardag van hun zoon hun baan op te zeggen. Alles voor de profcarrière van het zoontje. Dat levert een last op de schouders van de jeugdspeler op die voor iemand van die leeftijd niet gezond is.
Ajax probeert te ontkomen aan de wurggreep waarin clubs elkaar houden. Clubs halen spelers jong weg. Zaakwaarnemers anticiperen hierop door spelers steeds vroeger te strikken. Andere clubs proberen zich tegen het roven van jeugdspelers te beschermen door ze sneller een contract aan te bieden. Gevolg: zaakwaarnemers en clubs gaan op nog jongere leeftijd scouten naar talent.
Voor Ajax is het tot hier en niet verder. Als een speler heeft aangetoond de stap naar de A-junioren of Jong Ajax te kunnen maken, dan biedt Ajax die speler een contract aan, zoals een week geleden met zes spelers uit de generatie 1996 gebeurde. Spelers op hun zestiende verjaardag contracten aanbieden uit angst doet het technisch hart echter niet meer. Je krijgt een contract wanneer je dat verdient en niet eerder, omdat de buitenwereld dat verlangt. Jeugdvoetbal moet bij de Amsterdammers weer gaan draaien om plezier en ontwikkeling, in plaats van opgeblazen ego’s en geld.
Hypocriet
Een nobel en idealistisch streven, maar het oogt behoorlijk hypocriet dat de club zelf ook in heel Europa spelers wegplukt. In het geval van Cerny en Meleg kregen deze spelers al een contract aangeboden voor ze volgens de regels een overstap mochten maken. In beide gevallen was er ook nog eens een dubieuze zaakwaarnemer in het spel betrokken.
Ajax verdedigt zich door te stellen dat het zich aan de regels houdt. Bovendien gaan de Amsterdammers er prat op buitenlandse spelers de optimale begeleiding te bieden. Een komst naar de Toekomst zou een goede investering zijn op voetbaltechnisch gebied. Dat beweren Chelsea en Manchester City echter net zo goed.
Bovenstaande tabel van spelers die op jonge leeftijd (onder achttien) de overstap maakten van het buitenland naar Ajax ondersteunt feitelijk echter de bewering van Ajax. Van de zeventien spelers groeiden er twaalf uit tot international, terwijl Lucas Andersen en Stefan Marinkovic nog steeds een reële kans hebben ooit de kleuren van hun land te verdedigen. Elf van de zeventien talenten speelden bovendien in het shirt van Ajax. De spelers die het in Amsterdam niet wisten te redden, wisten elders in het profvoetbal wel hun plaats te vinden. De enige twee spelers die momenteel niet op het hoogste niveau speelt (Per Weihrauch en Tom de Mul) besloten ironisch genoeg op jonge leeftijd de overstap naar Chelsea en Sevilla te maken.
Ontwikkeling
Ajax legt alle jonge spelers een glashelder verhaal voor. Ze investeren maximaal in de begeleiding van de ontwikkeling van het talent, maar een talent hoeft niet direct op een profcontract te rekenen. Tot hun 23e garandeert het technisch hart de speler optimale begeleiding en daarna is er nog voldoende kans om bij een Europese topclub financieel binnen te lopen. Als de desbetreffende speler liever nu voor het geld kiest, dan staat het hem vrij om te gaan.
Het is het klassieke dilemma dat al bij kinderen getest wordt. Wil je nu één snoepje of over een uur drie snoepjes? Om het optimale resultaat te behalen, moet je in staat zijn de verleiding om direct te incasseren te weerstaan. Het blijkt dat dergelijke testen veel zeggen over de mentaliteit van een kind. Met hun statement geeft Ajax in feite aan dat ze de kinderen die direct het snoepje willen, überhaupt niet willen hebben. In de praktijk van het voetbal staan er echter mensen rondom het kind die schreeuwen dat hij direct het snoepje moet pakken.
De omgeving van de speler zou echter beter moeten weten. Als je kijkt naar jeugdspelers die voor hun debuut bij Ajax vertrokken zijn, dan krijg je namelijk een pijnlijk overzicht van in de knop gebroken carrières. De meeste spelers kwamen niet of nauwelijks uit voor de club waar ze naartoe vertrokken. Slechts twee spelers groeiden uit tot international: voor Marokko en Ghana. Zelfs als geld je enige motief is, kan je beter in Amsterdam blijven, want een vroege stap naar het buitenland is alles behalve een garantie voor succes.
Ironisch genoeg is James Efmorfidis na mislukte avonturen bij Real Madrid en FC Barcelona inmiddels weer terug op de Toekomst. Hij zit in dezelfde kleedkamer als de spelers die nu nog geen contract aangeboden hebben gekregen en overwegen te vertrekken. Ook Bobby Adekanye is inmiddels helemaal uitgekeken bij FC Barcelona en heeft bij Ajax aangeklopt voor een terugkeer. Het kan verkeren in een voetballeven.
Over-justification
Een ander groot gevaar voor jeugdspelers die vroeg een contract aangeboden krijgen, is iets wat ze in de sociale psychologie over-justification noemen. Dit treedt op als iemand een bepaalde taak uitvoert vanuit intrinsieke motivatie, maar hier plots een beloning voor krijgt. Hierdoor wordt de intrinsieke motivatie vervangen door een extrinsieke. Als die extrinsieke prikkel niet blijft toenemen, dan gaat dat vervelen en valt uiteindelijk de motivatie weg.
Dat is precies wat er kan gebeuren met een jeugdspeler die plots een fors contract onder zijn neus krijgt. Plots voetbalt hij niet meer voor zijn plezier en zijn ontwikkeling, maar ook voor het geld. Het risico bestaat dat ze vervolgens de kantjes ervan af gaan lopen en het heilige vuur verdwijnt.
Maximale lengte contract
Er is ook een praktisch argument om spelers niet direct een jeugdcontract aan te bieden. Een eerste contract mag namelijk slechts drie jaar duren. Hoe vervelend dat is, bleek nog niet zolang geleden bij Ouasim Bouy. Bij de afloop van zijn contract hing hij nog tussen de A1 en het eerste elftal in, waardoor het opwaarderen en verlengen van zijn contract geen automatisme is. Had je hem pas op zijn zeventiende vastgelegd, dan had hij bij afloop van zijn contract waarschijnlijk al in het eerste elftal gespeeld en had je hem moeiteloos langer kunnen vastleggen. De speler zelf is vlak na zijn debuut namelijk tevreden en hetzelfde geldt voor de technische staf, anders hadden ze hem niet laten debuteren.
Viktor Fischer is wat dat betreft een mooi voorbeeld. Hij tekende op zijn zeventiende voor drie jaar en kreeg na zijn debuut een contract voorgeschoteld tot 2017, waardoor Ajax hem als het wil tot zijn 23e in Amsterdam kan houden.
Toekomst
Ajax is op vele punten in de opleiding een nieuwe weg ingeslagen en heeft dat nu ook met jeugdcontracten gedaan. Verandering was noodzakelijk, want als je doet wat je deed, dan zul je altijd krijgen wat je kreeg. Ajax wil echter vooruit. Tegelijkertijd is niet iedere verandering een verbetering.
Tussen genialiteit en krankzinnigheid zit vaak een flinterdun laagje. Waar iedereen de geëffende paden bewandeld, kiest het technisch hart voor een bergpad. De focus ligt op de top, maar één misstap kan een val in de diepe afgrond betekenen. Als de nieuwe filosofie met contracten ervoor zorgt dat buitenlandse clubs de jeugdselecties van Ajax afromen en slechts middelmaat overblijft, dan kan dit die fatale misstap zijn. Je kunt namelijk nog zoveel investeren in de optimale begeleiding: van een eenvoudige steen zul je nooit een diamant kunnen maken. Het idee van contracten is in essentie zeer sympathiek, maar het is de vraag hoever je komt met sympathie in de keiharde voetbalwereld.
Dat zou echt geniaal zijn.quote:Ironisch genoeg is James Efmorfidis na mislukte avonturen bij Real Madrid en FC Barcelona inmiddels weer terug op de Toekomst. Hij zit in dezelfde kleedkamer als de spelers die nu nog geen contract aangeboden hebben gekregen en overwegen te vertrekken. Ook Bobby Adekanye is inmiddels helemaal uitgekeken bij FC Barcelona en heeft bij Ajax aangeklopt voor een terugkeer. Het kan verkeren in een voetballeven
Is die Efmorfidis een groot talent dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
http://ajax1.nl/archief/a(...)ace-om-jeugdspelers/
Heb het nog niet gelezen, alleen dit stukje;
[..]
Dat zou echt geniaal zijn.
Goeie aanvallende middenvelder, maar die is niet echt 'weggeplukt'. Ma wou naar Spanje en toen is hij aangenomen bij Real Madrid.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Is die Efmorfidis een groot talent dan?
Van de buitencategorie? Of word het niveau Siem de Jong?quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:18 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Goeie aanvallende middenvelder, maar die is niet echt 'weggeplukt'. Ma wou naar Spanje en toen is hij aangenomen bij Real Madrid.
Fixedquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van de buitencategorie? Of word het niveau Siem de Jong?Serero
Zegt genoeg over jouquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Met niveau Serero ben ik ook wel blij hoor
Niet iedereen is buitencategorie, gewoon een goed talent. Zat ook bij de 7 spelers die net een contract hebben getekend. Van wat ik heb gelezen is hij ook niet mislukt daar, kon blijven maar ging in op een aanbieding van Ajax.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van de buitencategorie? Of word het niveau Siem de Jong?
Hopen dat hij het eerste haalt. In de B1 schijnen wel grote talenten te zittenquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Niet iedereen is buitencategorie, gewoon een goed talent. Zat ook bij de 7 spelers die net een contract hebben getekend. Van wat ik heb gelezen is hij ook niet mislukt daar, kon blijven maar ging in op een aanbieding van Ajax.
Als het maar beter wordt dan niveau Boerrigterquote:
Say Wutquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Qua technisch vermogen waren VDV en Sneijder veel verder dan de talenten van tegenwoordig die veel meer op fysiek doorbreken. Die gaan dus nooit de echte top halen.
Sneijder was absoluut wereldtop enkele jaren geleden en VDV zat er tegenaan Dat ze het daarna enigszins verkloot hebben (vooral Sneijder) heeft andere oorzaken. Overigens waren er meer van die generatie die de top gehaald hebben (Persie, Robben).
Daarvoor braken er ook bij iedere generatie grote talenten door maar dat is gestopt na 2005.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:48 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Say Wut [ afbeelding ]
Feyenoord heeft een half elftal vol kabouters en grassprieten.
Wat is er dan? Honkfeest?quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:45 schreef tammepiet het volgende:
Wie honk 12 april? Valt op een vrijdag.
Bier, songs en wellicht wat spelers
Nu gelezen, duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:53 schreef Chase_Utley het volgende:
Tja, het blijft wel Pieter Zwart die het schrijft. Vaak een hoop blabla verpakt in wat moeilijke stukjes vol met jargon.
Toch vind ik die stukjes altijd wel vermakelijk.
quote:Nieuwe aanwinst #Ajax volgende week voor het eerst te zien tijdens de Future Cup op de Toekomst. Wie? Morgenochtend exclusief @Ajaxshowtime
Ja, Dimitri Silvestridis, Griekse buitenspeler. Komt net terug van een oefentoernooi met Griekenland U16 en is voor het volgende oefentoernooi in hetzelfde weekend als de Future Cup niet opgeroepen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:33 schreef Chase_Utley het volgende:
Hij heeft trouwens het stukje over Adekanye al weg gehaald.
Verder:
[..]
Ah, dat is die speler van Ajax Hellas toch? Is het wat?quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:37 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja, Dimitri Silvestridis, Griekse buitenspeler. Komt net terug van een oefentoernooi met Griekenland U16 en is voor het volgende oefentoernooi in hetzelfde weekend als de Future Cup niet opgeroepen.
Nieuwe Charisteasquote:Op donderdag 21 maart 2013 00:39 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ah, dat is die speler van Ajax Hellas toch? Is het wat?
Ja, ik heb hem nog niet zien spelen, hij is nog niet speelgerechtigd. Komende zomer pas, dan is hij 16. Hij zit hier wel al het hele seizoen volgens mij.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:39 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ah, dat is die speler van Ajax Hellas toch? Is het wat?
Nou Barca geef hem geen kans dan maarquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen uitgebreid interview in de krant van Ajax Life.
Of Fischer naar het middenveld als er iemand vertrekt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nou Barca geef hem geen kans dan maarMoet hij wel op rechts natuurlijk
Fischer komt vanzelf wel weer in vorm. En ik zie het niet met Fischer op het middenveld. Zie hem liever in de spits dan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:36 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Of Fischer naar het middenveld als er iemand vertrekt.
Overigens mag Cuenca voor nu als hij fit is weleens ten koste van Fischer spelen. Ik ben een fan van Viktor, maar hij speelt niet echt lekker atm. Even banken is geen schande.
Vind hem de laatste 2 wedstrijden juist weer beter spelen. Zit altijd dreiging in, loopt zijn tegenstanders soms zo voorbij alleen die bal moet zitten. Maar goed dat weet hij zelf heel goed, te goed misschien wel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:36 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Of Fischer naar het middenveld als er iemand vertrekt.
Overigens mag Cuenca voor nu als hij fit is weleens ten koste van Fischer spelen. Ik ben een fan van Viktor, maar hij speelt niet echt lekker atm. Even banken is geen schande.
Wil nog iets te graag zelf scorenquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:40 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vind hem de laatste 2 wedstrijden juist weer beter spelen. Zit altijd dreiging in, loopt zijn tegenstanders soms zo voorbij alleen die bal moet zitten. Maar goed dat weet hij zelf heel goed, te goed misschien wel.
Ik ben benieuwd naar een middenveld Poulsen (of andere verdedigende middenvelder), Schone en Fischerquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Fischer komt vanzelf wel weer in vorm. En ik zie het niet met Fischer op het middenveld. Zie hem liever in de spits dan.
Het is niet al te effectief allemaal. Maar hij is jong en een megatalent, het is geen ramp als het even minder gaat en hij het even als invaller moet doenquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:40 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vind hem de laatste 2 wedstrijden juist weer beter spelen. Zit altijd dreiging in, loopt zijn tegenstanders soms zo voorbij alleen die bal moet zitten. Maar goed dat weet hij zelf heel goed, te goed misschien wel.
Ik ben benieuwd naar een middenveld Eriksen-Blind-Maherquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar een middenveld Poulsen (of andere verdedigende middenvelder), Schone en Fischer
Ik ga even van het ergste uit en dat is dat de Jong én Eriksen vertrekken. Het idee van Blind op het middenveld is interessant, maar achter Poulsen zitten ook wel weer andere talenten. Veel geld uitgeven aan Maher is zonde, je hebt Meleg, Fischer, Andersen...quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar een middenveld Eriksen-Blind-Maher
Als de Jong vertrekt zal het een zegen zijn voor het voetbal van Ajax. Eriksen wordt het een stuk minder. En op VM kunnen ook Boccara en Sporkslede. En Fischer vind ik geen middenvelder. En Andersen is dat ook niet echt volgens mij. Meleg is linkshalf en dan kan Maher rechtshalfquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:46 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik ga even van het ergste uit en dat is dat de Jong én Eriksen vertrekken. Het idee van Blind op het middenveld is interessant, maar achter Poulsen zitten ook wel weer andere talenten. Veel geld uitgeven aan Maher is zonde, je hebt Meleg, Fischer, Andersen...
Over Boetius is iedereen lovend en die heeft in zowat even veel minuten qua effectiviteit minder gols en assists. Ik vind het wel meevallen, verwachtingspatroon van een 18 jarige enzo.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
Het is niet al te effectief allemaal. Maar hij is jong en een megatalent, het is geen ramp als het even minder gaat en hij het even als invaller moet doen
Fischer speelt bij Ajax en Boetius bij Feyenoord. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Over Boetius is iedereen lovend en die heeft in zowat even veel minuten qua effectiviteit minder gols en assists. Ik vind het wel meevallen, verwachtingspatroon van een 18 jarige enzo.
Ik wil echt Fischer niet afvallen. Maar Schone op rechts werkt prima en ik betwijfel echt of Frank Cuenca op de bank gaat zetten. Dus Fischer in een vormdipje is dan een logisch 'slachtoffer'.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Over Boetius is iedereen lovend en die heeft in zowat even veel minuten qua effectiviteit minder gols en assists. Ik vind het wel meevallen, verwachtingspatroon van een 18 jarige enzo.
Haalt hij Kolbeinn eruit en de Jong in de spits. Dan kan Schone weer op middenveld. Of Schone op VM in makkelijkere wedstrijden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:50 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik wil echt Fischer niet afvallen. Maar Schone op rechts werkt prima en ik betwijfel echt of Frank Cuenca op de bank gaat zetten. Dus Fischer in een vormdipje is dan een logisch 'slachtoffer'.
Dat zal het vermoedelijk inderdaad gaan wordenquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Haalt hij Kolbeinn eruit en de Jong in de spits. Dan kan Schone weer op middenveld. Of Schone op VM in makkelijkere wedstrijden.
Ik heb liever Serero op het middenveld danquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:53 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Dat zal het vermoedelijk inderdaad gaan worden
Mensen, wat een luxe hebben we opeens![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Een extra seizoen zou niet verkeerd zijnquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen uitgebreid interview in de krant van Ajax Life.
Mja, ik weet het niet. Ik vind toch wel dat je de ontwikkeling van grote talenten wat mindere periodes voor lief moet nemen. Je kunt wel zoals PSV puur voor het kampioenschap gaan en er wat niet al te bijzondere, degelijke spelers neergooien, maar dan kom je ook niet echt verder.quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:50 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik wil echt Fischer niet afvallen. Maar Schone op rechts werkt prima en ik betwijfel echt of Frank Cuenca op de bank gaat zetten. Dus Fischer in een vormdipje is dan een logisch 'slachtoffer'.
Degelijke spelers.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, ik weet het niet. Ik vind toch wel dat je de ontwikkeling van grote talenten wat mindere periodes voor lief moet nemen. Je kunt wel zoals PSV puur voor het kampioenschap gaan en er wat niet al te bijzondere, degelijke spelers neergooien, maar dan kom je ook niet echt verder.
Ik zie bij PSV op het moment echt geen potentiële wereldtop rondlopen.quote:
Oh, op de fiets. Ik dacht degelijk in de vorm van betrouwbaar.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie bij PSV op het moment echt geen potentiële wereldtop rondlopen.
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:26 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Oh, op de fiets. Ik dacht degelijk in de vorm van betrouwbaar.
Definieer wereldtop? Is dat CL niveau of bedoel je Barca en Madrid?
Waar reageer je op?quote:
Met wereldtop bedoel ik basisspeler in een club uit zeg de top 10 in Europa, waarmee Nederland op een EK / WK ook een serieuze gooi naar de prijzen zou kunnen doen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:26 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Oh, op de fiets. Ik dacht degelijk in de vorm van betrouwbaar.
Definieer wereldtop? Is dat CL niveau of bedoel je Barca en Madrid?
Die laatste zijn als enige echt wereldtop. Wellicht Bayern als ze een goede dag hebben.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:45 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Wat is het verschil in CL niveau of Barca / Madrid niveau?
Bayern is op dit moment misschien wel de beste ploeg. Was niets van te zien tegen Arsenal, maar ik vind ze minstens gelijkwaardig aan Barca en Real.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:55 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Die laatste zijn als enige echt wereldtop. Wellicht Bayern als ze een goede dag hebben.
Ik denk dat je Strootman te kort doet, maar ik begrijp dat dat nogal gevoelig ligt bij rivaliserende supporters. Daarnaast weet je niet wat een Locadia gaat doen. Als die laatste al genoeg speeltijd krijgt heet dat.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met wereldtop bedoel ik basisspeler in een club uit zeg de top 10 in Europa, waarmee Nederland op een EK / WK ook een serieuze gooi naar de prijzen zou kunnen doen.
Met degelijk bedoel ik spelers waar je in principe de eredivisie mee zou moeten kunnen winnen, maar die hooguit de potentie hebben om bij een middenmotor in de Premier League te spelen of als invaller bij een ploeg als Liverpool of de Spurs.
Ze zitten er in de buurt, maar ze zijn niet beter dan Barca of Real ben ik van mening.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bayern is op dit moment misschien wel de beste ploeg. Was niets van te zien tegen Arsenal, maar ik vind ze minstens gelijkwaardig aan Barca en Real.
Strootman wil ik inderdaad nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar dat is ook echt de enige.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:58 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik denk dat je Strootman te kort doet, maar ik begrijp dat dat nogal gevoelig ligt bij rivaliserende supporters. Daarnaast weet je niet wat een Locadia gaat doen. Als die laatste al genoeg speeltijd krijgt heet dat.
Hadden ze een paar jaar terug mee moeten beginnen. Ipv al die grond verkopen en perse kampioen willen worden. Gewoon de selectie opruimen en meer jeugd erin gooien. Ze hadden toen alleen een vervanger van Doedelzak moeten halen misschien.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Strootman wil ik inderdaad nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar dat is ook echt de enige.
Locadia is zeker een groot talent en ook Depay vind ik niet onaardig. Maar dat is nu juist de kritiek die ik heb. Dat soort spelers zou je in de basis moeten zetten en voor lief moeten nemen dat ze wat foutjes maken en mindere wedstrijden spelen. In plaats daarvan zijn er spelers uit de subtop van de eredivisie aangetrokken die de voorkeur krijgen.
Ik ben het met je eens.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Strootman wil ik inderdaad nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar dat is ook echt de enige.
Locadia is zeker een groot talent en ook Depay vind ik niet onaardig. Maar dat is nu juist de kritiek die ik heb. Dat soort spelers zou je in de basis moeten zetten en voor lief moeten nemen dat ze wat foutjes maken en mindere wedstrijden spelen. In plaats daarvan zijn er spelers uit de subtop van de eredivisie aangetrokken die de voorkeur krijgen.
De zogenaamde buitenkansjes als Wijnaldum enzo. Terwijl PSV hem niet echt nodig had.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:31 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Het beleid van PSV is altijd geweest om jonge spelers te kopen en die met winst door te verkopen. Met name door de goede scouting is dit een tijd lang goed gegaan. Dat beleid is wat achterhaald omdat ook de grote clubs wat op de kleintjes moeten letten. Maar om daar een koerswijziging in aan te brengen kost veel tijd. Onder Goes hebben ze de goede weg ingeslagen, maar het feit dat er nu nog steeds geen nieuwe hoofd opleiding is, is een teken aan de wand.
Een td moet de ingeslagen weg bewaken maar die van ons lijkt alleen lukraak spelers te kopen. Nu zijn op sommige punten foute keuzes gemaakt voor wat betreft het halen van spelers. Er is niet gekeken naar het systeem, maar naar namen. Een beetje waan van de dag.
De weg die PSV ingeslagen is, hebben Ajax en Feyenoord recentelijk ook nog bewandeld. Beiden zijn daarvan teruggekomen. Twente doet daar tegenwoordig ook aan mee.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:31 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Het beleid van PSV is altijd geweest om jonge spelers te kopen en die met winst door te verkopen. Met name door de goede scouting is dit een tijd lang goed gegaan. Dat beleid is wat achterhaald omdat ook de grote clubs wat op de kleintjes moeten letten. Maar om daar een koerswijziging in aan te brengen kost veel tijd. Onder Goes hebben ze de goede weg ingeslagen, maar het feit dat er nu nog steeds geen nieuwe hoofd opleiding is, is een teken aan de wand.
Een td moet de ingeslagen weg bewaken maar die van ons lijkt alleen lukraak spelers te kopen. Nu zijn op sommige punten foute keuzes gemaakt voor wat betreft het halen van spelers. Er is niet gekeken naar het systeem, maar naar namen. Een beetje waan van de dag.
Twente wil ook meer jeugd laten doorstromen. Ze zullen wel moeten als ze bijna geen geld meer hebbenquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
De weg die PSV ingeslagen is, hebben Ajax en Feyenoord recentelijk ook nog bewandeld. Beiden zijn daarvan teruggekomen. Twente doet daar tegenwoordig ook aan mee.
Dat zelfde gold voor feyenoord en in mindere mate ook voor Ajax.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Twente wil ook meer jeugd laten doorstromen. Ze zullen wel moeten als ze bijna geen geld meer hebben
Daarom zal het mij ook benieuwen wat Feyenoord gaat doen als ze weer meer geld hebben. Of ze dan weer middelmaat gaan kopen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zelfde gold voor feyenoord en in mindere mate ook voor Ajax.
Ook hier geldt mi weer hetzelfde voor Ajax. Niet zozeer qua geld, maar meer qua resultaten. Jan Mulder merkte terecht op dat het wel erg makkelijk is om een bepaald beleid te voeren zolang je prijzen pakt. Ik hoop dat Ajax niet vervalt in opportunisme als het even wat minder gaat. Dat biedt ten eerste al geen garantie voor succes en heeft op de lange termijn alleen maar negatieve gevolgen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom zal het mij ook benieuwen wat Feyenoord gaat doen als ze weer meer geld hebben. Of ze dan weer middelmaat gaan kopen.
Ik ben daar niet benieuwd naar, want dan betekend dat het slecht gaat met Ajax.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook hier geldt mi weer hetzelfde voor Ajax. Niet zozeer qua geld, maar meer qua resultaten. Jan Mulder merkte terecht op dat het wel erg makkelijk is om een bepaald beleid te voeren zolang je prijzen pakt. Ik hoop dat Ajax niet vervalt in opportunisme als het even wat minder gaat. Dat biedt ten eerste al geen garantie voor succes en heeft op de lange termijn alleen maar negatieve gevolgen.
Benieuwd is misschien niet het goede woord, maar er komt geheid weer een jaar waarin we geen kampioen worden. Met een beetje pech worden we dit jaar bijvoorbeeld al vierde. Stel dat je dan volgend jaar in de winterstop ook weer op een flinke achterstand staat, dan wordt het beleid pas echt getest.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet benieuwd naar, want dan betekend dat het slecht gaat met Ajax.
Ik denk niet dat ze dan paniekbeleid gaan toepassen. Zal de RvC wel tegenhouden dan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Benieuwd is misschien niet het goede woord, maar er komt geheid weer een jaar waarin we geen kampioen worden. Met een beetje pech worden we dit jaar bijvoorbeeld al vierde. Stel dat je dan volgend jaar in de winterstop ook weer op een flinke achterstand staat, dan wordt het beleid pas echt getest.
Het zal mij benieuwen wat er gaat gebeuren als er mensen vertrekken uit het TH. De Boer en Bergkamp ofzo. Wie ze gaan opvolgen. En of ze dan een trainer van buitenaf of uit de opleiding halen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:50 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik neem ook aan dat het TH voldoende krediet onder de supporters geniet, dat is voor mij het belangrijkste, de media gaat toch wel stoken.
Ajax spiegelt zich aan bayern, dat ook echt gearriveerde toppers koopt en weet die te behouden. Deze vergelijking slaat dus nergens op. Ajax lijkt veel meer op arsenal, een echte opleidingsclub. Die houden het al aardig lang vol zonder prijzenquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Benieuwd is misschien niet het goede woord, maar er komt geheid weer een jaar waarin we geen kampioen worden. Met een beetje pech worden we dit jaar bijvoorbeeld al vierde. Stel dat je dan volgend jaar in de winterstop ook weer op een flinke achterstand staat, dan wordt het beleid pas echt getest.
Ajax spiegelt zich aan Bayern door oud topspelers in de organisatie neer te zetten. Wat jij verkondigt slaat nergens op.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ajax spiegelt zich aan bayern, dat ook echt gearriveerde toppers koopt en weet die te behouden. Deze vergelijking slaat dus nergens op. Ajax lijkt veel meer op arsenal, een echte opleidingsclub. Die houden het al aardig lang vol zonder prijzen.
Gearriveerde spelers? Haal je Poulsen weg is alles 27 of jonger.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ajax spiegelt zich aan bayern, dat ook echt gearriveerde toppers koopt en weet die te behouden. Deze vergelijking slaat dus nergens op. Ajax lijkt veel meer op arsenal, een echte opleidingsclub. Die houden het al aardig lang vol zonder prijzen.
L-e-z-e-nquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:50 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Gearriveerde spelers? Haal je Poulsen weg is alles 27 of jonger.
Zozo Frankie ook in militaire dienst.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:55 schreef Tyron het volgende:
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/13115
Frankie heeft een oplossing voor het 'continue knijpen'
Gaat hij ook op de flanken spelen danquote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoesen als vervanger van Boetius naar Jong Oranje
quote:Ajax hofleverancier talent in Europa
Er is de afgelopen jaren flink geruzied over de kwaliteit van de jeugdopleiding van Ajax, maar de Amsterdamse club is wel hofleverancier van de hoogste Europese voetbalcompetities.
Dat blijkt uit onderzoek van voetbalwetenschappers van het internationale instituut voor sportstudies CIES.
Ajax had vorig seizoen maar liefst 69 op De Toekomst opgeleide spelers op de Europese velden lopen. Daarvan speelden er 16 voor de club zelf, de andere 53 kwamen uit in een van de 31 onderzochte hoogste divisies. De Nederlandse club heeft daarmee meer voetballers klaargestoomd voor Europa dan grote clubs als Real Madrid, Manchester United en Barcelona.
De Catalanen staan wel hoog op de lijst: ze leverden 53 profs af, waarvan er 17 bij de club onder contract stonden. Achter Ajax zijn de clubs die het meeste voor Europa opleidden Partizan Belgrado uit Servië (60 spelers) en Hajduk Split uit Kroatië (55 spelers).
Nederland traint veel jeugdspelers voor het grote werk, want Feyenoord en PSV staan ook in de top twintig. De Rotterdammers hadden dertien spelers uit 'eigen kweek' onder contract en er speelden nog 32 oud-Feyenoorders bij andere clubs. Daarmee zijn ze de achtste club in het opleidingsklassement. PSV staat op plaats twintig met 34 opgeleide profvoetballers. Opvallend is dat daarvan 32 emplooi bij een andere club vonden en er maar twee eredivisiespeeltijd kregen in Eindhoven.
Een speler uit eigen kweek moet volgens de UEFA-richtlijnen tussen zijn vijftiende en 21ste levensjaar minstens drie seizoenen bij de club hebben gevoetbald. Spelers komen in aanmerking voor de ranglijst als ze minimaal één wedstrijd in de hoogste competitie hebben gespeeld. De onderzoekers putten voor de gegevens uit de jaarlijkse 'Demografische Studie' van het CIES. Dat is een onderzoeksinstituut waarin onder anderen wereldvoetbalbond FIFA en de universiteit van Neuchatel samenwerken. De studie bevat gegevens van 473 clubs uit 31 competities en 11631 spelers.
Ajax, Partizan en Hajduk zijn dus de drie clubs die de meeste (oud-)spelers op de velden hebben staan. Niet verrassend zijn de competities waar zij in uitkomen ook de divisies met de jongste voetballers. In Servië, Kroatië en Nederland waren de spelers op het hoogste niveau gemiddeld 24 jaar oud. Alleen in Slovenië was de gemiddelde leeftijd lager: 23,65 jaar. Ter vergelijking: in de Serie A waren de spelers gemiddeld 27,07 jaar oud, in de Premier League 26,76.
Ek en WK gaan nog wel, gewoon ongelooflijk hard zuipen. Maar dit is droefenis alom inderdaadquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:24 schreef tammepiet het volgende:
Na die Admirals nu ook graag Oranje uit de Arena. Clowns.
Lijkt me echt vreselijk om daar een wedstrijd van te bezoekenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ek en WK gaan nog wel, gewoon ongelooflijk hard zuipen. Maar dit is droefenis alom inderdaad
Hekel aan clowns sowieso dus ik zou me daar ook kapot ergeren en bang zijnquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Lijkt me echt vreselijk om daar een wedstrijd van te bezoeken
Dat is er ooit ingeslopen. Daarom heb ik ook niks met het NL elftal. Ik hoop alleen dat we wereldkampioen worden zodat Louis een legendarische speech gaat geven.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ach waarom dat volk zich moet verkleden om naar een voetbalwedstrijd te gaan is mij ook een raadsel. Doe een oranje shirtje aan maar ga niet verkleed alsof het carnaval is
Dat is zeker verrassend te noemen. Lijkt me dat hij het zwaar krijgt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:22 schreef tammepiet het volgende:
Verrassend: contract Castillion gelicht t/m 2014. Krijgt in de voorbereiding nieuwe kans.
Denken ze er misschien nog een transfersom uit te kunnen slepen zo? Lijkt me niet dat hij het gaat redden bij Ajax.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:22 schreef tammepiet het volgende:
Verrassend: contract Castillion gelicht t/m 2014. Krijgt in de voorbereiding nieuwe kans.
afgekeken bij Brandsquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Denken ze er misschien nog een transfersom uit te kunnen slepen zo? Lijkt me niet dat hij het gaat redden bij Ajax.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |