abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124251007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Heb je deze link al doorgelezen: http://www.t-nation.com/f(...)rman_volume_training ?

Hoe lang train je al? Ik snap namelijk niet waarom je zoiets zou willen doen.
Af en aan een jaar of 3. Niet altijd even blessurevrij kunnen blijven helaas.

Waarom ik het zou willen? Afwisseling, en kijken of en in hoeverre het werkt. Maar ik wil dan wel de grondbeginselen fatsoenlijk kunnen toepassen.

Hoe ik in een normale sportschool totaal 20 sets van 10 kan verspreiden over 2 toestellen cq bars zonder ruzie te krijgen is ook een goeie vraag.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:46:59 #152
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_124251107
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Heb je deze link al doorgelezen: http://www.t-nation.com/f(...)rman_volume_training ?

Hoe lang train je al? Ik snap namelijk niet waarom je zoiets zou willen doen.
GVT _O_
Zou dat wel eens in een enorme dirty bulk in de zomer willen proberen :@ met liters chocomel en kilo's pindakaas
Deathlift or Die.
pi_124251145
Btw link ken ik idd, maar als ik me niet vergis was de basis van GVT een 3 daags schema waarbij je 2 antagonisten pakt per training.

Dit gaat daar alweer overheen.

Waarom zou ik het niet willen eigenlijk? :P sws wil ik mn deadlift gewoon blijven doen met lage reps en de routine max 4 weken doen en dan na de 5e week kijken waar ik sta.
pi_124251473
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:43 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Af en aan een jaar of 3. Niet altijd even blessurevrij kunnen blijven helaas.

Waarom ik het zou willen? Afwisseling, en kijken of en in hoeverre het werkt. Maar ik wil dan wel de grondbeginselen fatsoenlijk kunnen toepassen.

Hoe ik in een normale sportschool totaal 20 sets van 10 kan verspreiden over 2 toestellen cq bars zonder ruzie te krijgen is ook een goeie vraag.
Ah je wilt het meer voor de lol doen, oké.
If not now, then when.
pi_124251816
Mand
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ah je wilt het meer voor de lol doen, oké.
Als jij kennis uit eerste hand opdoen gelijkstelt aan het voor de kat zn kut weg voor de lol doen, mag ik de vraag dan beantwoord krijgen door iemand die iets minder dommig is met zijn conclusies?

Ik wil weten hoe bruikbaar het is om extra spiermassa aan te komen (vrij logisch) en tegen welke prijs dit gebeurt (bv de belasting van bepaalde zwakke plekken, de mate van vermoeidheid die het oplevert, etc).
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:09:17 #156
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124251924
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef NomanIW het volgende:
Mand

[..]

Als jij kennis uit eerste hand opdoen gelijkstelt aan het voor de kat zn kut weg voor de lol doen, mag ik de vraag dan beantwoord krijgen door iemand die iets minder dommig is met zijn conclusies?Ik wil weten hoe bruikbaar het is om extra spiermassa aan te komen (vrij logisch) en tegen welke prijs dit gebeurt (bv de belasting van bepaalde zwakke plekken, de mate van vermoeidheid die het oplevert, etc).
Jij denkt, dat iemand die dom is... deze zin begrijpt?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124252241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:09 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Jij denkt, dat iemand die dom is... deze zin begrijpt?
Mag ik die vraag beantwoorden met de wedervraag: begrijp jij wat er staat? :P

Leuk topic trouwens!
pi_124252246
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef NomanIW het volgende:
Mand

[..]

Als jij kennis uit eerste hand opdoen gelijkstelt aan het voor de kat zn kut weg voor de lol doen, mag ik de vraag dan beantwoord krijgen door iemand die iets minder dommig is met zijn conclusies?

Ik wil weten hoe bruikbaar het is om extra spiermassa aan te komen (vrij logisch) en tegen welke prijs dit gebeurt (bv de belasting van bepaalde zwakke plekken, de mate van vermoeidheid die het oplevert, etc).
Niet gelijk zo mad doen. Ik bedoelde er niks slechts mee. Jij zei dat je het voor de afwisseling wou proberen, dat zie ik als voor de lol. Dan is er toch niks aan de hand. Kun je beter experimenteren om er vervolgens je eigen conclusies uit te trekken. Waarom zou ik jou tegenhouden? Als je het wou doen voor serieuze shizz, dan kun je net zo goed UB/LB doen want je gaat hier écht niet significant betere resultaten door behalen. Als je het als afwisseling wilt doen (na drie jaar trainen) dan vind ik het niet zonde van je tijd. Als je het als 'beginner' zou doen, dan wel. Sowieso belast je de CNS onnodig veel, trek je de glycogeen tanks onnodig leeg (tenzij je genoeg carbs eet) en ik denk eigenlijk dat je gaat overtrainen. Slechts mijn mening hé. Ik wil ook nergens beweren de wijsheid in pacht te hebben.

Succes en hou ons op de hoogte. ^O^
If not now, then when.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:18:31 #159
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124252272
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:17 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Mag ik die vraag beantwoorden met de wedervraag: begrijp jij wat er staat? :P

Leuk topic trouwens!
Ik wel gelukkig ;-) Daarom reageer ik er inhoudelijk niet op omdat je een nog walgelijker antwoord tegemoet kan zien aangezien ik mij er op dit moment van de dag even niet in kan verdiepen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124252884
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:43 schreef NomanIW het volgende:

[..]
Daar zou ik me niet al te druk om maken. Genoeg mensen die stronglifts doen, die hebben ook 15 sets een barbell nodig. Ik weet niet hoe dat in jouw gym gaat, maar je kunt toch ook gewoon setjes afwisselen?
pi_124252944
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Niet gelijk zo mad doen. Ik bedoelde er niks slechts mee. Jij zei dat je het voor de afwisseling wou proberen, dat zie ik als voor de lol. Dan is er toch niks aan de hand. Kun je beter experimenteren om er vervolgens je eigen conclusies uit te trekken. Waarom zou ik jou tegenhouden? Als je het wou doen voor serieuze shizz, dan kun je net zo goed UB/LB doen want je gaat hier écht niet significant betere resultaten door behalen. Als je het als afwisseling wilt doen (na drie jaar trainen) dan vind ik het niet zonde van je tijd. Als je het als 'beginner' zou doen, dan wel. Sowieso belast je de CNS onnodig veel, trek je de glycogeen tanks onnodig leeg (tenzij je genoeg carbs eet) en ik denk eigenlijk dat je gaat overtrainen. Slechts mijn mening hé. Ik wil ook nergens beweren de wijsheid in pacht te hebben.

Succes en hou ons op de hoogte. ^O^
Lol... Mijn excuses, het kwam op mij over als een snelle conclusie hetgeen mij schuldig maakt aan hetgeen ik een ander in de schoenen schuif. Tough luck.

Nou ja dat is dus ook waar ik om twijfel... Met mn splitschema kan ik mezelf al prima de lappenmand intrainen, dus het zou wel ijzeren discipline vragen qua voeding en rust, en over sommige zwakke plekken in het lijf heb ik ook zo mn twijfels.

Maar de beste manier om er achter te komen is doen natuurlijk. Maar door de vele variaties die ik tegenkom ga ik wel twijfelen aan wat een goede keuze zou zijn. Een 5 daags programma met dergelijke volumes lijkt me onhaalbaar, 3 daags lijkt me al een stuk haalbaarder.

Maar het exacte belang van het trainen van antagonisten bijvoorbeeld, daar weet ik geen goed gewicht aan te hangen so to speak. En ik wil niet mn tijd en energie in een programma steken om er achteraf achter te komen dat ik een belangrijk fundament gemist heb.

Sowieso was ik niet van plan het op stel en sprong te gaan doen, ben net weer twee weken in training na 3 weken ziekte en heb eerst nog een paar andere kleine doelen die ik halen wil qua kracht.
pi_124253043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:34 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Daar zou ik me niet al te druk om maken. Genoeg mensen die stronglifts doen, die hebben ook 15 sets een barbell nodig. Ik weet niet hoe dat in jouw gym gaat, maar je kunt toch ook gewoon setjes afwisselen?
True, maar in principe is er van alles 1, en dan nog wat barbells en squatrekken in een aparte ruimte voor de gewichtheffers.

Dus dat wordt zo'n gedoe met gewichten enzo. Natuurlijk zal het niet een constant probleem zijn, maar ik maak me zorgen over mn geestelijke toestand wanneer het wel problemen geeft... Weinig zo erg als een streep door se geplande training.
pi_124253136
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:40 schreef NomanIW het volgende:

[..]

True, maar in principe is er van alles 1, en dan nog wat barbells en squatrekken in een aparte ruimte voor de gewichtheffers.

Dus dat wordt zo'n gedoe met gewichten enzo. Natuurlijk zal het niet een constant probleem zijn, maar ik maak me zorgen over mn geestelijke toestand wanneer het wel problemen geeft... Weinig zo erg als een streep door se geplande training.
(Waarom) geef je de voorkeur aan apparaten?
pi_124253214
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 10:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ga naar Groningen! Econometrie is niet echt makkelijk, btw.
Schijnt daar bij econometrie een rommeltje te zijn. Is ook niet de bedoeling dat het makkelijk is. Ben niet voor niks een gedisciplineerde krachttrainer 8-)
"Fear is only as deep as the mind allows."
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:46:35 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124253273
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:40 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Dat is al meer dan de gemiddelde gym heeft. Die squatrekken kun je natuurlijk ook gebruiken voor je squats, DL en OHP. Daarbij heb je toch wel ongeveer een idee hoevaak alles bezet is of gebruikt wordt?

Ik train expres meestal op wat rustige tijden. 1 omdat ik die drukte niet om me heen wil. En 2 omdat ik er dan redelijk zeker van ben dat ik bv een squatrek bezet kan houden.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:47:35 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124253314
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:43 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Hij heeft het nergens over apparaten?
pi_124253403
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hij heeft het nergens over apparaten?
Verkeerd opgevat dan blijkbaar
pi_124253409
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is al meer dan de gemiddelde gym heeft. Die squatrekken kun je natuurlijk ook gebruiken voor je squats, DL en OHP. Daarbij heb je toch wel ongeveer een idee hoevaak alles bezet is of gebruikt wordt?

Ik train expres meestal op wat rustige tijden. 1 omdat ik die drukte niet om me heen wil. En 2 omdat ik er dan redelijk zeker van ben dat ik bv een squatrek bezet kan houden.
Dat laatste is echt heel erg herkenbaar. Ik vind het niet erg om sets af te wisselen met iemand (mits geen heel groot verschil in trainingsgewicht) maar het is zo veel chiller als je gewoon kunt trainen zonder rekening te houden met anderen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:51:22 #169
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124253462
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:36 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Lol... Mijn excuses, het kwam op mij over als een snelle conclusie hetgeen mij schuldig maakt aan hetgeen ik een ander in de schoenen schuif. Tough luck.

Nou ja dat is dus ook waar ik om twijfel... Met mn splitschema kan ik mezelf al prima de lappenmand intrainen, dus het zou wel ijzeren discipline vragen qua voeding en rust, en over sommige zwakke plekken in het lijf heb ik ook zo mn twijfels.

Maar de beste manier om er achter te komen is doen natuurlijk. Maar door de vele variaties die ik tegenkom ga ik wel twijfelen aan wat een goede keuze zou zijn. Een 5 daags programma met dergelijke volumes lijkt me onhaalbaar, 3 daags lijkt me al een stuk haalbaarder.

Maar het exacte belang van het trainen van antagonisten bijvoorbeeld, daar weet ik geen goed gewicht aan te hangen so to speak. En ik wil niet mn tijd en energie in een programma steken om er achteraf achter te komen dat ik een belangrijk fundament gemist heb.

Sowieso was ik niet van plan het op stel en sprong te gaan doen, ben net weer twee weken in training na 3 weken ziekte en heb eerst nog een paar andere kleine doelen die ik halen wil qua kracht.
Als ik alles zo hoor dan zou ik het lekker bij UB/LB houden. Iemand hier heeft vast wel een mooi schema voor je. :) Verder heb ik niet zoveel verstand van het trainen van antagonisten. Wellicht dat iemand anders je daarmee kan helpen.
If not now, then when.
pi_124253515
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

:P
Ik vond het wel logisch;
quote:
Dus dat wordt zo'n gedoe met gewichten enzo
Maar ik ben dan ook een n00b
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:56:04 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124253625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:50 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Dat laatste is echt heel erg herkenbaar. Ik vind het niet erg om sets af te wisselen met iemand (mits geen heel groot verschil in trainingsgewicht) maar het is zo veel chiller als je gewoon kunt trainen zonder rekening te houden met anderen.
Laatst wel gedaan. Rek delen met iemand die squat terwijl ik aan het deadliften was. Ik deadliften, gewichten er af tot 80 kilo, samen in het rek hangen, wat gewicht erbij, hij squaten, weer wat gewicht er af, neerleggen, gewicht erbij, ik deadliften.

Dat kan alleen met iemand die de lol er van inziet. We waren allebei verrot nadien. :')

Maar inderdaad.Het is gewoon prettig als je je eigen ding kan doen zonder daarbij gestoord te worden. Als iemand vraagt hoeveel sets je nog doet en dan vervolgens in je buurt rond blijft hangen tot je klaar bent voel je je toch wat gehaast.
pi_124253683
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:43 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Doe ik niet, maar benchpressen op de grond is ook weer zo excentriek.
pi_124253745
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Laatst wel gedaan. Rek delen met iemand die squat terwijl ik aan het deadliften was. Ik deadliften, gewichten er af tot 80 kilo, samen in het rek hangen, wat gewicht erbij, hij squaten, weer wat gewicht er af, neerleggen, gewicht erbij, ik deadliften.

Dat kan alleen met iemand die de lol er van inziet. We waren allebei verrot nadien. :')

Maar inderdaad.Het is gewoon prettig als je je eigen ding kan doen zonder daarbij gestoord te worden. Als iemand vraagt hoeveel sets je nog doet en dan vervolgens in je buurt rond blijft hangen tot je klaar bent voel je je toch wat gehaast.
Hmm, dat zou dan voor mij weer een beetje te ver gaan :P. Noem het asociaal, maar het delen van een rack/bar/wat dan ook mag niet ten koste gaan van mijn eigen trainingsprestatie, wat bij een situatie die jij schetst toch echt wel het geval is.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:00:03 #175
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124253783
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dit haat ik zo hea... dat gebeurd regelmatig in de Tokkie Gym.
YouTube
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:00:39 #176
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124253805
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:57 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Doe ik niet, maar benchpressen op de grond is ook weer zo excentriek.
Powerlifters zijn er dol op. :P

dinsdag 19 maart 2013 @ 16:01:56 #177
206322 Seam
Pillz-E
pi_124253863
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

lol Lamb of God in de gym :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:01:58 #178
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124253867
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik deed hem ook regelmatig
YouTube
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:02:18 #179
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:03:23 #180
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124253908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:59 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Hmm, dat zou dan voor mij weer een beetje te ver gaan :P. Noem het asociaal, maar het delen van een rack/bar/wat dan ook mag niet ten koste gaan van mijn eigen trainingsprestatie, wat bij een situatie die jij schetst toch echt wel het geval is.
Tuurlijk, dat doe je ook maar 1x voor de lol met iemand die je een beetje kent, en omdat het stervensdruk was. Maar uiteindelijk deden we wel ons eigen ding. Beetje extra werk tussendoor. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')