Af en aan een jaar of 3. Niet altijd even blessurevrij kunnen blijven helaas.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb je deze link al doorgelezen: http://www.t-nation.com/f(...)rman_volume_training ?
Hoe lang train je al? Ik snap namelijk niet waarom je zoiets zou willen doen.
GVTquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb je deze link al doorgelezen: http://www.t-nation.com/f(...)rman_volume_training ?
Hoe lang train je al? Ik snap namelijk niet waarom je zoiets zou willen doen.
Ah je wilt het meer voor de lol doen, oké.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:43 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Af en aan een jaar of 3. Niet altijd even blessurevrij kunnen blijven helaas.
Waarom ik het zou willen? Afwisseling, en kijken of en in hoeverre het werkt. Maar ik wil dan wel de grondbeginselen fatsoenlijk kunnen toepassen.
Hoe ik in een normale sportschool totaal 20 sets van 10 kan verspreiden over 2 toestellen cq bars zonder ruzie te krijgen is ook een goeie vraag.
Als jij kennis uit eerste hand opdoen gelijkstelt aan het voor de kat zn kut weg voor de lol doen, mag ik de vraag dan beantwoord krijgen door iemand die iets minder dommig is met zijn conclusies?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ah je wilt het meer voor de lol doen, oké.
Jij denkt, dat iemand die dom is... deze zin begrijpt?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef NomanIW het volgende:
Mand
[..]
Als jij kennis uit eerste hand opdoen gelijkstelt aan het voor de kat zn kut weg voor de lol doen, mag ik de vraag dan beantwoord krijgen door iemand die iets minder dommig is met zijn conclusies?Ik wil weten hoe bruikbaar het is om extra spiermassa aan te komen (vrij logisch) en tegen welke prijs dit gebeurt (bv de belasting van bepaalde zwakke plekken, de mate van vermoeidheid die het oplevert, etc).
Mag ik die vraag beantwoorden met de wedervraag: begrijp jij wat er staat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Jij denkt, dat iemand die dom is... deze zin begrijpt?
Niet gelijk zo mad doen. Ik bedoelde er niks slechts mee. Jij zei dat je het voor de afwisseling wou proberen, dat zie ik als voor de lol. Dan is er toch niks aan de hand. Kun je beter experimenteren om er vervolgens je eigen conclusies uit te trekken. Waarom zou ik jou tegenhouden? Als je het wou doen voor serieuze shizz, dan kun je net zo goed UB/LB doen want je gaat hier écht niet significant betere resultaten door behalen. Als je het als afwisseling wilt doen (na drie jaar trainen) dan vind ik het niet zonde van je tijd. Als je het als 'beginner' zou doen, dan wel. Sowieso belast je de CNS onnodig veel, trek je de glycogeen tanks onnodig leeg (tenzij je genoeg carbs eet) en ik denk eigenlijk dat je gaat overtrainen. Slechts mijn mening hé. Ik wil ook nergens beweren de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef NomanIW het volgende:
Mand
[..]
Als jij kennis uit eerste hand opdoen gelijkstelt aan het voor de kat zn kut weg voor de lol doen, mag ik de vraag dan beantwoord krijgen door iemand die iets minder dommig is met zijn conclusies?
Ik wil weten hoe bruikbaar het is om extra spiermassa aan te komen (vrij logisch) en tegen welke prijs dit gebeurt (bv de belasting van bepaalde zwakke plekken, de mate van vermoeidheid die het oplevert, etc).
Ik wel gelukkig ;-) Daarom reageer ik er inhoudelijk niet op omdat je een nog walgelijker antwoord tegemoet kan zien aangezien ik mij er op dit moment van de dag even niet in kan verdiepen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:17 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Mag ik die vraag beantwoorden met de wedervraag: begrijp jij wat er staat?
Leuk topic trouwens!
Daar zou ik me niet al te druk om maken. Genoeg mensen die stronglifts doen, die hebben ook 15 sets een barbell nodig. Ik weet niet hoe dat in jouw gym gaat, maar je kunt toch ook gewoon setjes afwisselen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:43 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Hoe ik in een normale sportschool totaal 20 sets van 10 kan verspreiden over 2 toestellen cq bars zonder ruzie te krijgen is ook een goeie vraag.
Lol... Mijn excuses, het kwam op mij over als een snelle conclusie hetgeen mij schuldig maakt aan hetgeen ik een ander in de schoenen schuif. Tough luck.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet gelijk zo mad doen. Ik bedoelde er niks slechts mee. Jij zei dat je het voor de afwisseling wou proberen, dat zie ik als voor de lol. Dan is er toch niks aan de hand. Kun je beter experimenteren om er vervolgens je eigen conclusies uit te trekken. Waarom zou ik jou tegenhouden? Als je het wou doen voor serieuze shizz, dan kun je net zo goed UB/LB doen want je gaat hier écht niet significant betere resultaten door behalen. Als je het als afwisseling wilt doen (na drie jaar trainen) dan vind ik het niet zonde van je tijd. Als je het als 'beginner' zou doen, dan wel. Sowieso belast je de CNS onnodig veel, trek je de glycogeen tanks onnodig leeg (tenzij je genoeg carbs eet) en ik denk eigenlijk dat je gaat overtrainen. Slechts mijn mening hé. Ik wil ook nergens beweren de wijsheid in pacht te hebben.
Succes en hou ons op de hoogte.
True, maar in principe is er van alles 1, en dan nog wat barbells en squatrekken in een aparte ruimte voor de gewichtheffers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:34 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Daar zou ik me niet al te druk om maken. Genoeg mensen die stronglifts doen, die hebben ook 15 sets een barbell nodig. Ik weet niet hoe dat in jouw gym gaat, maar je kunt toch ook gewoon setjes afwisselen?
(Waarom) geef je de voorkeur aan apparaten?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:40 schreef NomanIW het volgende:
[..]
True, maar in principe is er van alles 1, en dan nog wat barbells en squatrekken in een aparte ruimte voor de gewichtheffers.
Dus dat wordt zo'n gedoe met gewichten enzo. Natuurlijk zal het niet een constant probleem zijn, maar ik maak me zorgen over mn geestelijke toestand wanneer het wel problemen geeft... Weinig zo erg als een streep door se geplande training.
Schijnt daar bij econometrie een rommeltje te zijn. Is ook niet de bedoeling dat het makkelijk is. Ben niet voor niks een gedisciplineerde krachttrainerquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ga naar Groningen! Econometrie is niet echt makkelijk, btw.
Dat is al meer dan de gemiddelde gym heeft. Die squatrekken kun je natuurlijk ook gebruiken voor je squats, DL en OHP. Daarbij heb je toch wel ongeveer een idee hoevaak alles bezet is of gebruikt wordt?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:40 schreef NomanIW het volgende:
[..]
True, maar in principe is er van alles 1, en dan nog wat barbells en squatrekken in een aparte ruimte voor de gewichtheffers.
Hij heeft het nergens over apparaten?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:43 schreef no1uknow het volgende:
[..]
(Waarom) geef je de voorkeur aan apparaten?
Verkeerd opgevat dan blijkbaarquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij heeft het nergens over apparaten?
Dat laatste is echt heel erg herkenbaar. Ik vind het niet erg om sets af te wisselen met iemand (mits geen heel groot verschil in trainingsgewicht) maar het is zo veel chiller als je gewoon kunt trainen zonder rekening te houden met anderen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is al meer dan de gemiddelde gym heeft. Die squatrekken kun je natuurlijk ook gebruiken voor je squats, DL en OHP. Daarbij heb je toch wel ongeveer een idee hoevaak alles bezet is of gebruikt wordt?
Ik train expres meestal op wat rustige tijden. 1 omdat ik die drukte niet om me heen wil. En 2 omdat ik er dan redelijk zeker van ben dat ik bv een squatrek bezet kan houden.
Als ik alles zo hoor dan zou ik het lekker bij UB/LB houden. Iemand hier heeft vast wel een mooi schema voor je.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:36 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Lol... Mijn excuses, het kwam op mij over als een snelle conclusie hetgeen mij schuldig maakt aan hetgeen ik een ander in de schoenen schuif. Tough luck.
Nou ja dat is dus ook waar ik om twijfel... Met mn splitschema kan ik mezelf al prima de lappenmand intrainen, dus het zou wel ijzeren discipline vragen qua voeding en rust, en over sommige zwakke plekken in het lijf heb ik ook zo mn twijfels.
Maar de beste manier om er achter te komen is doen natuurlijk. Maar door de vele variaties die ik tegenkom ga ik wel twijfelen aan wat een goede keuze zou zijn. Een 5 daags programma met dergelijke volumes lijkt me onhaalbaar, 3 daags lijkt me al een stuk haalbaarder.
Maar het exacte belang van het trainen van antagonisten bijvoorbeeld, daar weet ik geen goed gewicht aan te hangen so to speak. En ik wil niet mn tijd en energie in een programma steken om er achteraf achter te komen dat ik een belangrijk fundament gemist heb.
Sowieso was ik niet van plan het op stel en sprong te gaan doen, ben net weer twee weken in training na 3 weken ziekte en heb eerst nog een paar andere kleine doelen die ik halen wil qua kracht.
Ik vond het wel logisch;quote:
Maar ik ben dan ook een n00bquote:Dus dat wordt zo'n gedoe met gewichten enzo
Laatst wel gedaan. Rek delen met iemand die squat terwijl ik aan het deadliften was. Ik deadliften, gewichten er af tot 80 kilo, samen in het rek hangen, wat gewicht erbij, hij squaten, weer wat gewicht er af, neerleggen, gewicht erbij, ik deadliften.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:50 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Dat laatste is echt heel erg herkenbaar. Ik vind het niet erg om sets af te wisselen met iemand (mits geen heel groot verschil in trainingsgewicht) maar het is zo veel chiller als je gewoon kunt trainen zonder rekening te houden met anderen.
Doe ik niet, maar benchpressen op de grond is ook weer zo excentriek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:43 schreef no1uknow het volgende:
[..]
(Waarom) geef je de voorkeur aan apparaten?
Hmm, dat zou dan voor mij weer een beetje te ver gaanquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Laatst wel gedaan. Rek delen met iemand die squat terwijl ik aan het deadliften was. Ik deadliften, gewichten er af tot 80 kilo, samen in het rek hangen, wat gewicht erbij, hij squaten, weer wat gewicht er af, neerleggen, gewicht erbij, ik deadliften.
Dat kan alleen met iemand die de lol er van inziet. We waren allebei verrot nadien.![]()
Maar inderdaad.Het is gewoon prettig als je je eigen ding kan doen zonder daarbij gestoord te worden. Als iemand vraagt hoeveel sets je nog doet en dan vervolgens in je buurt rond blijft hangen tot je klaar bent voel je je toch wat gehaast.
Dit haat ik zo hea... dat gebeurd regelmatig in de Tokkie Gym.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Laatst wel gedaan. Rek delen met iemand die squat terwijl ik aan het deadliften was. Ik deadliften, gewichten er af tot 80 kilo, samen in het rek hangen, wat gewicht erbij, hij squaten, weer wat gewicht er af, neerleggen, gewicht erbij, ik deadliften.
Dat kan alleen met iemand die de lol er van inziet. We waren allebei verrot nadien.![]()
Maar inderdaad.Het is gewoon prettig als je je eigen ding kan doen zonder daarbij gestoord te worden. Als iemand vraagt hoeveel sets je nog doet en dan vervolgens in je buurt rond blijft hangen tot je klaar bent voel je je toch wat gehaast.
Powerlifters zijn er dol op.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:57 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Doe ik niet, maar benchpressen op de grond is ook weer zo excentriek.
lol Lamb of God in de gymquote:
Ik deed hem ook regelmatigquote:
Dat doen ze om beter te worden in het bovenste stuk v.d. beweging.quote:
Tuurlijk, dat doe je ook maar 1x voor de lol met iemand die je een beetje kent, en omdat het stervensdruk was. Maar uiteindelijk deden we wel ons eigen ding. Beetje extra werk tussendoor.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:59 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Hmm, dat zou dan voor mij weer een beetje te ver gaan. Noem het asociaal, maar het delen van een rack/bar/wat dan ook mag niet ten koste gaan van mijn eigen trainingsprestatie, wat bij een situatie die jij schetst toch echt wel het geval is.
Squatrekken voor de squats, ga ik zeker een keer proberenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is al meer dan de gemiddelde gym heeft. Die squatrekken kun je natuurlijk ook gebruiken voor je squats, DL en OHP. Daarbij heb je toch wel ongeveer een idee hoevaak alles bezet is of gebruikt wordt?
Ik train expres meestal op wat rustige tijden. 1 omdat ik die drukte niet om me heen wil. En 2 omdat ik er dan redelijk zeker van ben dat ik bv een squatrek bezet kan houden.
Buiten dat ik 's morgens vroeg de lekkerste tijd vind om te trainen is het ook lekker rustig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:03 schreef NomanIW het volgende:
en dan
[..]
Squatrekken voor de squats, ga ik zeker een keer proberen
Ik merk dat het bijna geen doen is een inschatting te maken. Je hebt bij ons ook een paar vaste groepjes die het wat lastig maken... Die trainen bijna alleen samen en dan is het al snel druk
Kan wel eens kijken het eerste uur na opening. Op zich vind ik 's ochtends trainen het lekkerst, en ik heb nu de tijd.
Ik train bij mijn sportschool altijd 's morgens, begin rond kwart over 9. Er is een zaal op de begane grond met alle apparaten enz en dan een soort kelder waar je goed kan liften met veel DB's, een squatrek, BP etc. Zo nu en dan ben ik rond die tijd zelfs de enige daar beneden, best vervelend als je even een spotter nodig hebtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:03 schreef NomanIW het volgende:
en dan
[..]
Squatrekken voor de squats, ga ik zeker een keer proberen
Ik merk dat het bijna geen doen is een inschatting te maken. Je hebt bij ons ook een paar vaste groepjes die het wat lastig maken... Die trainen bijna alleen samen en dan is het al snel druk
Kan wel eens kijken het eerste uur na opening. Op zich vind ik 's ochtends trainen het lekkerst, en ik heb nu de tijd.
Wat vind jij 's morgens vroeg? Want bij mij is het tussen 9 en 10 al druk zat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Buiten dat ik 's morgens vroeg de lekkerste tijd vind om te trainen is het ook lekker rustig.
Ik, bij de FitForFree in het stadion van je clubquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik train bij mijn sportschool altijd 's morgens, begin rond kwart over 9. Er is een zaal op de begane grond met alle apparaten enz en dan een soort kelder waar je goed kan liften met veel DB's, een squatrek, BP etc. Zo nu en dan ben ik rond die tijd zelfs de enige daar beneden, best vervelend als je even een spotter nodig hebt
Wie van jullie traint eigenlijk bij 1 van de grotere 'massa-sportscholen' zoals BasicFit en FitnessFirst? Ik ben bij beide hier in Zoetermeer wezen kijken maar was verschrikkelijk, alsof je een varkentje in een megastal bent. Vooral rond de drukke tijden. Maar ook qua inrichting van apparaten en DB's enzo
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat doen ze om beter te worden in het bovenste stuk v.d. beweging.
Hoezo dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef DannyDeko het volgende:
had ik naar een andere gegaan though..
De gym hier is om 8 uur open, dus ben ik er om 8 uur. Thuis gaat ie om 7 uur open dus als ik een drukke werkdag heb ben ik er om 7 uur. Maar normaal gesproken 8 uur.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Wat vind jij 's morgens vroeg? Want bij mij is het tussen 9 en 10 al druk zat.
Geen squatrek. Maar 1 BP bankje, en ook maar 1 barbell voor mn bent-over-rows en deadlift.quote:
Misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Al ben ik geen groot fan van vóór half 9 opstaanquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
De gym hier is om 8 uur open, dus ben ik er om 8 uur. Thuis gaat ie om 7 uur open dus als ik een drukke werkdag heb ben ik er om 7 uur. Maar normaal gesproken 8 uur.
Er liggen hier 3 bars en natuurlijk nog een hoop kleinere bars 1 bij BP, 1 bij incline BP en 1 op het squatrek en die zijn allemaal even groot en 20kg, is die bar voor deadliften ook minder gewicht dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Geen squatrek. Maar 1 BP bankje, en ook maar 1 barbell voor mn bent-over-rows en deadlift.
En niet te vergeten de drukte, want goedkoop.
(Zou je btw ook de bar van de BP kunnen gebruiken voor deadlifts? Want die men voor de DL gebruikt is een stuk korter dan de BP bar)
De bars zouden dezelfde lengte moeten hebben in een gym. Niet dat het vreselijk veel uitmaakt, zolang de bar maar minimaal 1,80 is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Geen squatrek. Maar 1 BP bankje, en ook maar 1 barbell voor mn bent-over-rows en deadlift.
En niet te vergeten de drukte, want goedkoop.
(Zou je btw ook de bar van de BP kunnen gebruiken voor deadlifts? Want die men voor de DL gebruikt is een stuk korter dan de BP bar)
[..]
Misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Al ben ik geen groot fan van vóór half 9 opstaan
Zal er morgen eens extra op letten. Maar gok dat die bar waar mee ge-DL wordt geen 1.80 is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
De bars zouden dezelfde lengte moeten hebben in een gym. Niet dat het vreselijk veel uitmaakt, zolang de bar maar minimaal 1,80 is.
Ik ben eigenlijk ook niet echt van het vroege opstaan. Maar na weet ik hoelang 's morgens trainen wen je er aan. Gewoon wat eerder naar bed gaan.
Nee, kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:23 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Zal er morgen eens extra op letten. Maar gok dat die bar waar mee ge-DL wordt geen 1.80 is.
Kan dat eigenlijk kwaad? Qua extra/verkeerd belasten van spieren?
Mooi.quote:
Hoe wil je SS gaan combineren met ma-di-do-vr trainen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:39 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Mooi.
----
Zit er aan te denken om vanaf volgende week 4keer per week te gaan trainen, ma-di-do-vr. Dacht na m'n eerste week SS dat m'n lichaam dat niet zou trekken want kon toen amper lopen en alles deed pijn. Maar herstel nu eigenlijk prima
En nu?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zoek een nieuwe dag in de week om benen te gaan doen in de gym. Deed dit op zondag maar dan doe ik nu óf lange training op de fiets óf rustdag. Maandag doe ik meestal 100/120km. Nu begint het seizoen en wil ik woensdag naar de club voor een trainingswedstrijdje. Blijft over vrijdagavond of zaterdag. Zaterdag doe ik meest bovenlijf in de gym dus vrijdag zal het dan worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |