Vergeet niet te genieten!!quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips, maar ik weet waar ik mee bezig ben. Kip is gewoon handig op het moment en vooral goedkoop vanwege de hoeveelheden die ik eet, daarnaast is het zo goed als vetloos (ja ik weet dat vet belangrijk is).
17kg hierquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:16 schreef vault_tec het volgende:
Ik doe ook aan IF en ben 10 kilo afgevallen en val nu verder niks meer af. Doe 6 uur eten en regelmatig vast ik ook 24 uur. Moet wel zeggen dat het vet van mijn lichaam is gesmolten.
Onderhoud verlaagd door fatloss? Bedoel je omdat hij nu zo lang in een deficientie zit dat z'n metabolisme zich heeft aangepast oid? Want minder vet hebben an sich doet niks voor onderhoud.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:19 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
17kg hier![]()
Misschien je kcals nog iets laten droppen aangezien je onderhoud ook is verlaagd door je fatloss? En evt. je eatingwindow wat verkleinen nog.
Ik vast al meerdere keren per week 24 uur en zit aan de 1600 cal en heb ben ook spiermassa aan het kweken. Vet percentage is is een stuk lager geworden. Van 74 naar 64 kilo gegaan, zit niet meer zo heel veel vet op mijn lichaam.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:19 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
17kg hier![]()
Misschien je kcals nog iets laten droppen aangezien je onderhoud ook is verlaagd door je fatloss? En evt. je eatingwindow wat verkleinen nog.
Hmm nu twijfel ik ook.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Onderhoud verlaagd door fatloss? Bedoel je omdat hij nu zo lang in een deficientie zit dat z'n metabolisme zich heeft aangepast oid? Want minder vet hebben an sich doet niks voor onderhoud.
(No wiseguy, oprechte vraag)
ok ja als het werkt voor jou is het goed. ik heb ook wel een tijdje op rijst+kip+broccoli geleefd maar had ernaast een dikke craving naar zoete zooi, waar ik ook aan toegaf. dus het ene uiterste hefte zich op met het andere, waardoor het nettoresultaat nog slecht was.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips, maar ik weet waar ik mee bezig ben. Kip is gewoon handig op het moment en vooral goedkoop vanwege de hoeveelheden die ik eet, daarnaast is het zo goed als vetloos (ja ik weet dat vet belangrijk is).
ik denk het niet, maar nu heb je wel meer zelf de keuze en vrijheid om er wat aan te doen. ik zou wel eens met een glazen bol in het romeinse rijk en de gouden eeuw etc willen kijken, bepaalde aspecten van het leven waren toen echt veel mooier/puurder (maar velen vast ook niet). maarja.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:16 schreef xFriendx het volgende:
de vraag of we qua bouw en sterkte wel zoveel beter af zijn dan pak em beet rond de middeleeuwen.
Heb ook een beetje het idee dat er een tweedeling ontstaat. Aan de ene kant lopen hardlopers en zo volgens mij (corrigeer me als ik er naast zit) steeds sneller. Misschien door iets meer kennis en betere trainingsmogelijkheden. Idem voor voetballers. Dat is wel een stuk sneller en fysieker geworden. Aan de andere kant, 'de manager' en andere kantoorfiguren (incluis mezelf) die daarbuiten niets doen (daar val ik weer niet onder) zijn of flink mager of lopen al snel met vetjes en een belachelijke lage conditie rond.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik denk het niet, maar nu heb je wel meer zelf de keuze en vrijheid om er wat aan te doen. ik zou wel eens met een glazen bol in het romeinse rijk en de gouden eeuw etc willen kijken, bepaalde aspecten van het leven waren toen echt veel mooier/puurder (maar velen vast ook niet). maarja.
Ah, oké, dat is erg vervelend inderdaad. Ik heb gelukkig geen craving naar zoet voedsel, maar naar lekker, nog wel degelijk, voedsel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ok ja als het werkt voor jou is het goed. ik heb ook wel een tijdje op rijst+kip+broccoli geleefd maar had ernaast een dikke craving naar zoete zooi, waar ik ook aan toegaf. dus het ene uiterste hefte zich op met het andere, waardoor het nettoresultaat nog slecht was.
De harris benedict in mijn excel houdt daar wel rekening mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:32 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hmm nu twijfel ik ook.
Harris-Benedict houdt geen rekening met BF%/LBM maar Katch-McArdle wel uit m'n hoofd. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Fysiologisch, that is.
Ik doe niet aan cravings, maar ik doe ook niet aan eten wat ik niet lekker vindquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ah, oké, dat is erg vervelend inderdaad. Ik heb gelukkig geen craving naar zoet voedsel, maar naar lekker, nog wel degelijk, voedsel.
Ik eet toch ook niet wat ik niet lekker vind?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:47 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik doe niet aan cravings, maar ik doe ook niet aan eten wat ik niet lekker vind
Werkt prima voor me.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik eet toch ook niet wat ik niet lekker vind?![]()
Saai, niet lekker, poteto, potatoquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naah, dat echt niet brah. Eet dagelijks saai voedsel (chicken & spinach) en dat komt me de strot uit.
Nee, gewoon nee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
[..]
Saai, niet lekker, poteto, potato
Als je niet al het vet dat verloren is qua gewicht vervangen hebt door spieren is je lichaamsgewicht lager, waardoor dus ook je onderhoud zakt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Onderhoud verlaagd door fatloss? Bedoel je omdat hij nu zo lang in een deficientie zit dat z'n metabolisme zich heeft aangepast oid? Want minder vet hebben an sich doet niks voor onderhoud.
(No wiseguy, oprechte vraag)
64 is hatrstikke licht manquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:23 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ik vast al meerdere keren per week 24 uur en zit aan de 1600 cal en heb ben ook spiermassa aan het kweken. Vet percentage is is een stuk lager geworden. Van 74 naar 64 kilo gegaan, zit niet meer zo heel veel vet op mijn lichaam.
Sjees idd.. nog 4 eraf en je hebt mijn vetvrije massa...quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef hafcfan het volgende:
[..]
64 is hatrstikke licht manof ben je een dwerg.
ik heb 30 jaar zeer intensief gezwommen. moeten stoppen omdat het fysiek niet meer ging.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:38 schreef H1N1 het volgende:
[..]
50kg in een apparaat gaat zoveel makkelijker dan losse gewichten. Ik weeg 73kg en squat 100kg. In een legpress doe ik 195kg, go figure.
En hoezo zouden je knieën dat niet kunnen houden?
Ik ben vanwege zwabberknieën (en meer zwabberende gewrichten, vrij letterlijk te nemen, uit de kom vliegend en zulksquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:39 schreef z80 het volgende:
[..]
ik heb 30 jaar zeer intensief gezwommen. moeten stoppen omdat het fysiek niet meer ging.
ik heb eerst aan waterpolo gedaan en daarna wedstrijd zwemmen.
hiermee mijn gewrichten min of meer omzeep geholpen. knieën en schouders geven bij zwemmers de meeste problemen.
nu kan ik na de nodige trainingen wel redelijk wat hebben met de legpress maar met squat is er blijkbaar teveel zijwaartse beweging mogelijk waardoor ik niet teveel gewicht kan hebben.
het is meer dat het aan alle kanten kraakt, knakt en pijn doet. ik ben ruim een jaar geleden gestopt met zwemmen. vervolgens een jaar gebruikt om de verschillende technieken te leren en te wennen aan een land training. pas dit jaar echt aan het opbouwen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:43 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik ben vanwege zwabberknieën (en meer zwabberende gewrichten, vrij letterlijk te nemen, uit de kom vliegend en zulks) ook eerst op apparaten los gegaan, legpress, leg curl, leg extension.. gewoon doortrainen, ik had een paar maanden geleden écht geen squats kunnen doen.
En dan de eerste periode de squats maar met laag gewicht om eerst je techniek optimaal te krijgen, dat scheelt wellicht ook.
Dat is wel de manierquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:55 schreef z80 het volgende:
[..]
het is meer dat het aan alle kanten kraakt, knakt en pijn doet. ik ben ruim een jaar geleden gestopt met zwemmen. vervolgens een jaar gebruikt om de verschillende technieken te leren en te wennen aan een land training. pas dit jaar echt aan het opbouwen.
zo zijn er ook oefeningen voor de schouders die ik niet kan. ook niet zonder gewicht. door het jaar rustig aan doen weet ik inmiddels wat ik wel en wat niet kan.
Ben 1.68. Heb alleen nog een beetje last van een pudding buik. Krijg wel complimenten van iedereen maar als ik vertel over IF dan verklaart iedereen mij voor gek. "Dat MOET wel ongezond zijn."quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:35 schreef MarMar het volgende:
[..]
Sjees idd.. nog 4 eraf en je hebt mijn vetvrije massa...
Hoe groot of klein ben je Vault?
Ik zou me bij een te lage kcal-inname eerder druk maken om mijn testosteron niveaus.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:01 schreef Stereotomy het volgende:
Dat 'niet onder je BMR zitten want anders kom je in spaarstand' is een beetje een hardnekkige mythe zonder wetenschappelijke basis.
Het is wel zo dat als je verder geen cardio of ander soortige training doet, en wat langer -20% van je TDEE zit, dat je dan automatisch langere tijd onder je BMR zit, en dat langs die weg je metabolisme vertraagt.
Dus ja, het is onverstandig, maar nee, het komt niet doordat het zo speciaal is dat er iets fysiologisch gebeurt als je onder BMR gaat zitten.
Sjah ach, dat MOET wel ongezond zijn krijg ik ook al op mijn dak "sport je niet teveel, doe je niet te hoge gewichten, ben je niet bang dat..."quote:Op donderdag 21 maart 2013 02:53 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ben 1.68. Heb alleen nog een beetje last van een pudding buik. Krijg wel complimenten van iedereen maar als ik vertel over IF dan verklaart iedereen mij voor gek. "Dat MOET wel ongezond zijn."
Sinds ik aan if doen heb ik wel minder last van cravings en honger gevoel is minder geworden maar de cravings die ik heb zijn een stuk intenser. Vooral de cheatmeal helpt een hoop.
Doe nu ipv een half uur cardio een uur cardio na 3 kwartier krachttraining.
Mooie bijkomstigheid van het vasten zijn de HGH. Vrienden die aan bodybuilden doen staan versteld van mijn progress.
Moet wel zeggen dat het niet alleen aan if ligt. 3-5 keer per week naar de sportschool gaan doet ook een hoop.
Een meid met verstand, jij komt er welquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:16 schreef MarMar het volgende:
[..]
Sjah ach, dat MOET wel ongezond zijn krijg ik ook al op mijn dak "sport je niet teveel, doe je niet te hoge gewichten, ben je niet bang dat..."
Nee ik ben niet bang dat ik eruit ga zien als een opgepompt manwijf want ik spuit niet 30 x zoveel testosteron als een normale man heeft in mijn lijf en naturel krijg je dat nevernooit voor elkaar.
(tjek maar gewoon eens het verschil tussen miss Olypmia 1981 en die van 2012...)
Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, wanneer je die precies inneemt maakt voor je gezondheid bijzonder weinig uit.
Ik neem aan dat je straks wel in gewicht omhoog wilt, maar dan in spiermassa?
quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:18 schreef Kerol het volgende:
[..]
Een meid met verstand, jij komt er wel
Je onderhoud wordt lager omdat je kilo's minder gewicht mee hoeft slepen dagelijks in je activiteiten. Dus het is meer gecorreleerd aan lichaamsgewicht dan per se vet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:32 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hmm nu twijfel ik ook.
Harris-Benedict houdt geen rekening met BF%/LBM maar Katch-McArdle wel uit m'n hoofd. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Fysiologisch, that is.
Kom, het wijzen naar 1 hormoonquote:Op donderdag 21 maart 2013 02:53 schreef vault_tec het volgende:
Mooie bijkomstigheid van het vasten zijn de HGH. Vrienden die aan bodybuilden doen staan versteld van mijn progress.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |