quote:
Nee juist niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandspiritusquote:Op maandag 18 maart 2013 16:40 schreef LennardNL het volgende:
[..]
Dat brandt toch in één keer weg met een steekvlam of niet?
Voor wanneer je haast hebtquote:
Dat. Is een soort van dikke spiritus, brand net zo goed maar loopt niet brandend alle kanten op als er een brander om zou vallen.quote:
Nee hoor. Je neemt brandgel. Bij alle Blokkers etc. te koopquote:
Hoe bedoel je, 'tegenwoordig'? Gourmetten is toch sowieso iets van de laatste jaren?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:01 schreef Evertjan het volgende:
dit is trouwens wel gourmetten hoe het hoort, tegenwoordig zijn er mensen die elektrisch gourmetten![]()
![]()
waar haal je het vandaan dat er brandgel in moet? Het zijn spiritusbranders....quote:Op maandag 18 maart 2013 17:59 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dat. Is een soort van dikke spiritus, brand net zo goed maar loopt niet brandend alle kanten op als er een brander om zou vallen.
[..]
Nee hoor. Je neemt brandgel. Bij alle Blokkers etc. te koop
en waarom is dat een probleem? De smaak is er niet anders om want indirecte warmte.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:01 schreef Evertjan het volgende:
dit is trouwens wel gourmetten hoe het hoort, tegenwoordig zijn er mensen die elektrisch gourmetten![]()
![]()
Dan vervang je ze door gelbranders. Of je checkt je brandpolis. Wat jij wil.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
waar haal je het vandaan dat er brandgel in moet? Het zijn spiritusbranders....
Ja maar, ja maar... dat is gezellig!quote:Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je in godsnaam willen bakken aan tafel?
quote:
QFTquote:Op donderdag 21 maart 2013 07:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik zou er maar mee uitkijken, zeker met eventueel bijvullen van de branders. ik ben er pasgeleden door in de brand gevlogen en naar het ziekenhuis gemoeten, en dat is geen pretje.. Dus wat je ook doet niet bijvullen als ze niet volledig afgekoeld zijn! ook al is de vlam uit! Het heeft een laag vlampunt en als je pech hebt ontploft de fles en ben je de lul.
Beter koop je er 1 die elektrisch is!
Niet weten hoe vuur werktquote:Op donderdag 21 maart 2013 07:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik zou er maar mee uitkijken, zeker met eventueel bijvullen van de branders. ik ben er pasgeleden door in de brand gevlogen en naar het ziekenhuis gemoeten, en dat is geen pretje.. Dus wat je ook doet niet bijvullen als ze niet volledig afgekoeld zijn! ook al is de vlam uit! Het heeft een laag vlampunt en als je pech hebt ontploft de fles en ben je de lul.
Beter koop je er 1 die elektrisch is!
Als jij weet hoe vuur werkt zou je moeten weten hoe belangrijk veiligheid is.quote:
Daar heb je alleen wat aan als er te veel vuur uit je gourmet ding komt, en je het per direct uit wil hebben. Je hebt er dus niks aan als die spiritus bus in je hand ontploft, dan kun je beter voor de branddeken gaan. Of nog beter, niet zomaar bijvullen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Op de onderste foto in de OP zie je de dekseltjes. Die altijd bij de hand houden om het eventueel mee af te dekken.
Ja, ook goed. Gewoon allemaal een branddeken op schoot.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:52 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Daar heb je alleen wat aan als er te veel vuur uit je gourmet ding komt, en je het per direct uit wil hebben. Je hebt er dus niks aan als die spiritus bus in je hand ontploft, dan kun je beter voor de branddeken gaan. Of nog beter, niet zomaar bijvullen.
En de kat springt even op tafel, stoot de boel om en de boel staat in de fikquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:44 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een drama, deden we vroeger regelmatig met de hele familie. Gewoon spiritus en opletten, zo moeilijk is het allemaal niet.
Een kat die op tafel springt als je aan het eten bent, dan heb je je beest niet opgevoed. Kom op zeg. Kun je net zo goed zeggen dat er ineens een wilde beer binnen komt lopen en aan je begint te knagen, minstens zo plausibel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de kat springt even op tafel, stoot de boel om en de boel staat in de fik
Inherent veilige oplossingen zijn altijd beter en preferent boven mitigationquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ook goed. Gewoon allemaal een branddeken op schoot.
http://www.rkz.nl/quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een kat die op tafel springt als je aan het eten bent, dan heb je je beest niet opgevoed. Kom op zeg. Kun je net zo goed zeggen dat er ineens een wilde beer binnen komt lopen en aan je begint te knagen, minstens zo plausibel.
In de 30 jaar dat wij thuis zoiets deden en katten hebben is het nog nooit gebeurd. Sommige mensen moet je niet in de buurt van vuur laten, andere kunnen er wel mee omgaan. Niet zo aanstellen.quote:
Of je elimineert het probleem op voorhand. Maar dat is evident.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Inherent veilige oplossingen zijn altijd beter en preferent boven mitigation
Nee zeker niet, dat doe ik nooit meer!quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
QFT
Loopt niet te fucken met stierepis!
ik weet prima hoe het werkt maar het was de ander die aan het bijvullen was toen de fles ontplofte en ik alles over mij heen kreeg. Terwijl het brandertje al uit was. Een ongeluk zit in een klein hoekje! Binnen een seconde een klein inferno.. Niet doen dus als het even kan.quote:
Dat is wat ik bedoelquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je elimineert het probleem op voorhand. Maar dat is evident.
Net als al die mensen die al jaren de BBQ met stierepis aansteken, en dan alsnog in Beverwijk belanden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
In de 30 jaar dat wij thuis zoiets deden en katten hebben is het nog nooit gebeurd. Sommige mensen moet je niet in de buurt van vuur laten, andere kunnen er wel mee omgaan. Niet zo aanstellen.
Een ober komt even bijvullen, giet mis en steekt de tafel in de fik. True story. En hij was niet eens onder de indruk, depte de plas spiritus even uit en ging daarna door of er niets aan de hand wasquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de kat springt even op tafel, stoot de boel om en de boel staat in de fik
Kwestie van Darwin. Doe je toch niets aan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als al die mensen die al jaren de BBQ met stierepis aansteken, en dan alsnog in Beverwijk belanden.
Ah, gus, wat een stoere puberquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kwestie van Darwin. Doe je toch niets aan.
Nee, d'r zijn altijd mensen die te dom zijn om te poepen, er zijn ook mensen die pech hebben en er zijn genoeg mensen die wel verantwoordelijk om kunnen gaan met vuur. Die eerste categorie doe je toch niets aan. Pech blijf je houden.quote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:08 schreef vivelafete het volgende:
Ook hier heeft het gebruik van die gourmetbrandertjes icm spiritus nog nooit enig probleem opgeleverd.
Het lijkt me echter wel evident om die dingen niet te gaan bijvullen als ze nog niet voldoende afgekoeld zijn (maar dat vind ik dan ook wel ongelooflijk dom), verder zal het bij normaal, niet idioot gebruik geen enkel probleem zijn. Gewoon genoeg brandstof er in doen zodat ze wel een tijdje blijven branden (paar uur).
Vroeger vond ik het erg leuk om zelf lekker wat hapjes klaar te mogen en kunnen maken, nu heb ik het al een behoorlijke tijd niet meer gedaan en heb er ook niet echt behoefte aan, zet liever een gewoon maal op tafel. Maar met kids is het een prima vermaak.
Tja, en ik vind dat jij verschrikkelijk domme dingen post.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee, d'r zijn altijd mensen die te dom zijn om te poepen, er zijn ook mensen die pech hebben en er zijn genoeg mensen die wel verantwoordelijk om kunnen gaan met vuur. Die eerste categorie doe je toch niets aan. Pech blijf je houden.
Ik vind dat je je een beetje aanstelt.
Idemquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, en ik vind dat jij verschrikkelijk domme dingen post.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |