Een standbeeld kan ook niet bewegen, hij bleef sowieso niet in zijn rol. Hij had die treiteraar dus net zo goed kunnen aanspreken op zijn gedrag ipv meteen te meppen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:28 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Een standbeeld kan toch niet praten?
Hij bleef gewoon in zijn rol van stoere kooibooi.
Als jij dit daadwerkelijk vind, dan ben je verbaal gewoon erg zwak.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gewoon een mep is zo'n mooie oplossing. Al miljoenen jaren evolutie wordt dat zo gedaan bij heel veel diersoorten incl. de mens. Dat aanklagen worden alleen advocaten beter van, het kost de maatschappij geld, en de buraeucratie leeft er van op. Een mep is snel, goedkoop en duidelijk.
Helemaal niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:23 schreef cool15 het volgende:
die klap was semi-onterecht, hij had eerst moeten zeggen dat die knakker moest ophouden. als hij doorging was het gewoon zelfverdediging.
Die mafketel moet gewoon met zijn handen van die straatartiest blijven, maar hij blijft er maar mee doorgaan. Als je zomaar aan iemand gaat zitten kun je een mep verwachten natuurlijk,quote:Op maandag 18 maart 2013 09:38 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is dit nu weer terecht? Die ene man is mateloos irritant, maar dat soort mensen kun je nu eenmaal verwachten als je als een standbeeld ergens gaat staan.
Die klap is begrijpelijk, maar alles behalve terecht in mijn ogen.
Dit wordt beter gewaardeerd door zijn publiek. En daar staat hij ten slotte voor he?quote:Op maandag 18 maart 2013 12:26 schreef moussie het volgende:
Ik snap de frustratie van dat standbeeld en zijn klap helemaal, daar niet van, maar als je dan toch al uit je zelf gekozen rol valt kan je dat mi beter verbaal doen ipv meteen geweld te gebruiken.
Ik heb het over de situatie NU, niet voor de klap. En lekker nuttig ook, "verbaal" je ding doen als iemand z'n vinger in je oor prikt... Dan had-ie hem kunnen aanklagen voor verkrachting, lekker nuttig!quote:Op maandag 18 maart 2013 12:26 schreef theunderdog het volgende:
Als jij dit daadwerkelijk vind, dan ben je verbaal gewoon erg zwak.
Dat klopt. Alleen die straatartiest kan ook verwachten dat er nu eenmaal irritante mensen zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die mafketel moet gewoon met zijn handen van die straatartiest blijven, maar hij blijft er maar mee doorgaan. Als je zomaar aan iemand gaat zitten kun je een mep verwachten natuurlijk,
Hij had ook gewoon niets kunnen doen.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb het over de situatie NU, niet voor de klap. En lekker nuttig ook, "verbaal" je ding doen als iemand z'n vinger in je oor prikt... Dan had-ie hem kunnen aanklagen voor verkrachting, lekker nuttig!
Gewoon een mep, doet-ie niet snel nog een keer.
Dat klopt en dan had hij ook geen klap gekregen. Helaas voor hem koos hij niet voor die optie en gold ook hier de aloude natuurwet actie = - reactie.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon niets kunnen doen.
nee... hij was gewoon in zijn rol.. en in die rol moest hij slaande beweging maken.. de persoon die de klap op ving stond gewoon op de verkeerde plek..quote:Op maandag 18 maart 2013 12:23 schreef cool15 het volgende:
die klap was semi-onterecht, hij had eerst moeten zeggen dat die knakker moest ophouden. als hij doorging was het gewoon zelfverdediging.
Als dit daadwerkelijk zo is, dan toont dat aan dat hij die klap niet eens deed uit boosheid. Maar gewoon als extra,tje.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
nee... hij was gewoon in zijn rol.. en in die rol moest hij slaande beweging maken.. de persoon die de klap op ving stond gewoon op de verkeerde plek..
cowboy's halen ook gewoon uit zie genoeg filmpjes in een saloon, als hij het daar op gooit.
niks aan de hand..
etter kreeg verdiende loon, en waarschijnlijk ging deze artiest gewoon verder waar hij gebleven was
Hem werd ook niet gevraagd aangerand te worden. Hem was wel gezegd te stoppen door omstanders. Volgens de wet mag je zowat niks, maar hij was meerdere keren aan het uitlokken en die mep was mi. dan ook volkomen terecht. Er bestaat ook nog eens het principe van 'eigen schuld' in de rechtspraak.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:12 schreef Kittenbraadworst het volgende:
Ben ik nou zowat de enige die het belachelijk vindt dat die vent gelijk uithaalt? Heeft hij geen mond om te vragen of hij op wil houden ofzo?
Later kun je altijd nog slaan
Die gast was alleen wat irritant. Hij heeft die straatartiest niet anaal verkracht ofzo.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hem werd ook niet gevraagd aangerand te worden. Hem was wel gezegd te stoppen door omstanders. Volgens de wet mag je zowat niks, maar hij was meerdere keren aan het uitlokken en die mep was mi. dan ook volkomen terecht. Er bestaat ook nog eens het principe van 'eigen schuld' in de rechtspraak.
Van mij had ie 3x zo hard mogen slaan en ik hoop dat het allejezus zeer deed.
Die gast zat in de eerste plaats fout, laten we dat niet vergeten.
Dus alleen bij (anale) verkrachting mag je een mep verkopen?quote:Op maandag 18 maart 2013 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gast was alleen wat irritant. Hij heeft die straatartiest niet anaal verkracht ofzo.
Dat beweer ik nergens. Het lijkt mij alleen nogal overdreven, om hier te spreken over goed en fout.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:39 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dus alleen bij (anale) verkrachting mag je een mep verkopen?
Aparte denkwijze..
Wel o(o)raalquote:Op maandag 18 maart 2013 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gast was alleen wat irritant. Hij heeft die straatartiest niet anaal verkracht ofzo.
Je hebt gewoon van iemand af te blijven.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat maakt hem een zeer gedreven straatartiest, die volledig in zijn rol blijft.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dit daadwerkelijk zo is, dan toont dat aan dat hij die klap niet eens deed uit boosheid. Maar gewoon als extra,tje.
En dat maakt die straatartiest al helemaal triest.
Boehoequote:Op maandag 18 maart 2013 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hebt gewoon van iemand af te blijven.
Nee, dat maakt hem gewoon een kneus.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:44 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Dat maakt hem een zeer gedreven straatartiest, die volledig in zijn rol blijft.
Als je een kooibooi sart, kun je op zijn minst een mep verwachten. Of anders een gat in je buik.
[ afbeelding ]
De uitlokkende partij daar heb je helemaal gelijk in, dat de reactie het standbeeld niet geheel gepast was klopt, helaas gaat jammer genoeg het flimpje niet door, ik verwacht namelijk een flink applaus van het publiek hoe hij die vervelende persoon aanpakte.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat maakt hem gewoon een kneus.
Ik hoopte stiekem dat dat vervelende mannetje die straatartiest de tyfus in sloeg.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De uitlokkende partij daar heb je helemaal gelijk in, dat de reactie het standbeeld niet geheel gepast was klopt, helaas gaat jammer genoeg het flimpje niet door, ik verwacht namelijk een flink applaus van het publiek hoe hij die vervelende persoon aanpakte.
Wat had hij dan moeten doen? Uit zijn rol vallen en gaan schelden, of lief vragen hem niet meer lastig te vallen? Die gast zocht gewoon ruzie en voor je het weet lig je samen over straat te rollen.quote:
Uiteraard, want dat is dan wel een logische reactie.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoopte stiekem dat dat vervelende mannetje die straatartiest de tyfus in sloeg.
Nee, hij had volkomen in zijn rol moeten blijven. Dat houdt dus in, dat hij niets had moeten doen.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat had hij dan moeten doen? Uit zijn rol vallen en gaan schelden, of lief vragen hem niet meer lastig te vallen? Die gast zocht gewoon ruzie en voor je het weet lig je samen over straat te rollen.
Nee hoor, dit is goed opgelost. Gewoon als eerste hard en onverwacht slaan, moet ie maar van hem afblijven.
En dan een vinger met spuug in iemands oor stoppen... Nee, dan ben je het stadium van praten echt wel voorbij, hoor.
Nee, ik heb het dan ook nergens over een "logische" reactie.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Uiteraard, want dat is dan wel een logische reactie.![]()
Die ander was ook verbaal zwak want hij zei niets. Een natte vinger in iemands oor steken die je niet kent is crossing the line. Meer dan verdiend die klap. Dat hij het heeft mogen voelen.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij dit daadwerkelijk vind, dan ben je verbaal gewoon erg zwak.
Geweld is alleen handig voor zelfverdediging. In andere situaties moet je het gewoon zoveel mogelijk zonder geweld doen.
Of dat de crossing the line is, dat is voor iedereen verschillend.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die ander was ook verbaal zwak want hij zei niets. Een natte vinger in iemands oor steken die je niet kent is crossing the line. Meer dan verdiend die klap. Dat hij het heeft mogen voelen.
Voor deze meneer iig wel, en bij mij hoeft een onbekende dat ook niet te flikken. Het is een irritante zuiger en irritante zuigers leren niets van hun gedrag tenzij je het ze aanleert. Net als bij honden, die moeten ook worden gecorrigeerd in hun gedrag want dat doen ze ook niet uit zichzelf als ze zich niet kunnen gedragen.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of dat de crossing the line is, dat is voor iedereen verschillend.
Alsof je je moet laten aanranden en vernederen.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, hij had volkomen in zijn rol moeten blijven. Dat houdt dus in, dat hij niets had moeten doen.
Als je als straatartiest gewoon net doet alsof het je niets boeit, dan is de lol van dat irritante ventje er snel vanaf hoor.
Daarom moet je ook maar je handen thuis houden en niet mensen met spuug besmeren.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Alsof je je moet laten aanranden en vernederen.
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daarom moet je ook maar je handen thuis houden en niet mensen met spuug besmeren.
Dus het is een ouderwets geval van boontje komt om zijn loontje. Moeten we medelijden gaan hebben met deze zuiger?quote:
Welnee.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus het is een ouderwets geval van boontje komt om zijn loontje. Moeten we medelijden gaan hebben met deze zuiger?
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
ouderwets geval van boontje komt om zijn loontje.
Precies dit. Logische reactie van het standbeeld en die andere kerel moet niet miepen.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:07 schreef theguyver het volgende:
zwak of niet zwak,
je blijft gewoon met de tengels van iemand af.
deze mijnheer zat gewoon uit te lokken, en had deze klap kunnen verwachten.
en aan het filmpje te zien... viel de tik nog redelijk mee.. wie kaatst kan de bal verwachten.
Een natte vinger in je oor krijgen van iemand die je niet kant zal door vrijwel iedereen als 'crossing the line' worden ervaren. Dat er misschien 1 iemand op elke 1000 mensen is die dat niet bezwaarlijk vindt doet niet af aan het feit dat die man had kunnen zien aankomen dat het standbeeld het grensoverschrijdend gedrag zou vinden.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
idd, kerel dacht joepie kan iemand lekker pesten, en zijn werk verstoren.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:40 schreef Operc het volgende:
[..]
Precies dit. Logische reactie van het standbeeld en die andere kerel moet niet miepen.
[..]
Een natte vinger in je oor krijgen van iemand die je niet kant zal door vrijwel iedereen als 'crossing the line' worden ervaren. Dat er misschien 1 iemand op elke 1000 mensen is die dat niet bezwaarlijk vindt doet niet af aan het feit dat die man had kunnen zien aankomen dat het standbeeld het grensoverschrijdend gedrag zou vinden.
Ik wel.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:08 schreef gelly het volgende:
Met al die voorstanders hier snap ik dan de ophef over dit niet zo :
Ok, ik dacht dat je vervelende mensen gewoon klappen mocht geven maar kennelijk zijn daar dus regels aan verbonden. Kan ik die ergens lezen ?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik wel.
één klap door één persoon =/= meerder beuken en schoppen door meerdere mensen. Lijkt me logisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |