Om te beginnen ,....quote:Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef Luigi het volgende:
Ik ben iemand die probeert te geloven in al die dingen die nu onder vuur liggen: nuance, vrijzinnigheid, samenwerking, vergeving, etc. En zo ook in "Europa" (in de 1 of andere vorm, dat is een andere discussie).
Maar man, wat maken dit soort berichten dat moeilijk zeg. En dan moet je je toch wel zorgen gaan maken denk ik, als 'Europa zijnde'. Als zelfs de mensen die heel lang bestaansrecht hebben bepleit en graag genuanceerd over zaken nadenken af beginnen te haken. Tien procent van je eigen gespaarde geld (waar dus al van alles over betaalt is he) onder dwang afgeven....
Het maakt me kort gezegd niet uit of het daarmee gered is of niet. Dit soort gelegaliseerde diefstal is gewoon te gek voor woorden.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:30 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Om te beginnen ,....
Alsof de kiet daarmee gered is .
Voedselbonnen Voor Democraten (FTW)
Waarom zou ik 10% moeten geven om bij te dragen aan de miljoenenbonus van de verantwoordelijke bankier? Laten ze eerst bij de verantwoordelijken geld gaan halen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:14 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Altruïsme is als het op geld aankomt ook echt een volstrekt onbekend begrip. Wat is nou 10% als je daarmee ook het spaargeld van al je rekeninggenoten kan redden?
Voor heel veel mensen gaat het "slechts" over 6,75 procent, maar aangezien dat een bom onder het depositogarantiestelsel is, is dat wel een erg hoge prijs.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:14 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Altruïsme is als het op geld aankomt ook echt een volstrekt onbekend begrip. Wat is nou 10% als je daarmee ook het spaargeld van al je rekeninggenoten kan redden?
Ik geloof niet dat de paniek op het internet erg overeenkomt met de daadwerkelijke situatie in die landen. De situatie in Cyprus wijkt wel iets af van die in Spanje of italië om maar eens wat te zeggen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:05 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als men in die landen als massaal voor de pinautomaten staat. Cyprus = Griekenland = Spanje = Italië. Als ik daar zou wonen, dan zou ik geen enkel risico nemen.
Je hebt je zwarte geld in Cyprus gestald?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel snel.
We moeten ons geen zand in de ogen laten strooien en zelf maatregelen nemen.
Het is ons spaargeld en daar heeft men met zijn hebberige klauwen van af te blijven.
Proefballonnetje .quote:Op maandag 18 maart 2013 10:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het maakt me kort gezegd niet uit of het daarmee gered is of niet. Dit soort gelegaliseerde diefstal is gewoon te gek voor woorden.
Het gaat vooral over Russisch zwart geld waar dus niets over betaald is.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef Luigi het volgende:
Tien procent van je eigen gespaarde geld (waar dus al van alles over betaalt is he) onder dwang afgeven....
He wat? Elke Cypriotische spaarder doet dit met zwart Russisch geld (en dús mag er gewoon van plukken naar behoefte)?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat vooral over Russisch zwart geld waar dus niets over betaald is.
En over het geld van alle Cyprioten die daar wonen en gewoon hun spaargeld op de bank hebben staan. Het zijn echt niet alleen Russen. Dat is EU propaganda.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin. De meerderheid van de getroffen mensen zijn lokale Cyprioten.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je vergeet ondertussen even hoeveel bedrijven en mensen die daar gewoon wit geld op hun rekening hebben staan de dupe zijn. De groep Russen die ze proberen te pakken is niet zo groot dat "vooral" dat soort mensen nu de pineut zijn, hoe graag men het ook wil laten lijken alsof Cyprus vooral bestaat uit mensen die geld witwassen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een zeer groot deel van de spaartegoeden op Cyprus betreft zwart Russisch geld.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:38 schreef Luigi het volgende:
[..]
He wat? Elke Cypriotische spaarder doet dit met zwart Russisch geld (en dús mag er gewoon van plukken naar behoefte)?
Inderdaad EU propaganda. Concrete cijfers:quote:Op maandag 18 maart 2013 10:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
En over het geld van alle Cyprioten die daar wonen en gewoon hun spaargeld op de bank hebben staan. Het zijn echt niet alleen Russen. Dat is EU propaganda.
Heeft iemand hier een specificatie hoe de spaargelden in cyprus opgebouwd/verdeeld zijn, of nemen we dit allemaal klakkeloos van 1 nieuwsbericht over?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een zeer groot deel van de spaartegoeden op Cyprus betreft zwart Russisch geld.
Heb je daar een bron van? Ik geloof het wel hoor, maar met een bron is het overtuigender.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad EU propaganda. Concrete cijfers:
Totale spaartegoeden: ¤68 miljard
Daarvan zijn buitenlanders: ¤20 miljard
En van die ¤20 miljard is een (groot) deel Russisch.
En daarvan is misschien (aanname!) een deel zwat geld.
Maar niet "vooral", zoals je net zei.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een zeer groot deel van de spaartegoeden op Cyprus betreft zwart Russisch geld.
Royal Bank of Scotland (RBS) via ZeroHedgequote:Op maandag 18 maart 2013 10:56 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik geloof het wel hoor, maar met een bron is het overtuigender.
Paniek op internet? Dude, kijk eens naar de markten. Ik was pas op bezoek bij een vriend in Barcelona, net afgestudeerd en geen enkele kans op een baan. 56% van de jeugd werkeloos. Cyprus is niet een uniek geval, er bestaat groot gevaar op verspreiding. Als jij als Griek of Italiaan ziet dat ze in Cyprus zonder slag of stoot je spaargeld bevriezen en de druk op eigen land alleen maar groter wordt, dan is het logisch dat je tracht hetgeen te voorkomen dat de Cyprioten is overkomen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de paniek op het internet erg overeenkomt met de daadwerkelijke situatie in die landen. De situatie in Cyprus wijkt wel iets af van die in Spanje of italië om maar eens wat te zeggen.
In Euro's vermoedelijk niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Onzin. De meerderheid van de getroffen mensen zijn lokale Cyprioten.
Als de staat zijn vingers er helemaal vanaf trekt gaan de banken failliet en zijn de mensen een veel hoger percentage van hun vermogen kwijt (dan kan er immers ook niet meer zoiets zijn als een depositogarantiestelsel)quote:Daarnaast heeft de staat gewoon met zijn grafpoten van het geld van mensen af te blijven. En als mensen in Rusland geen belasting hebben betaald betekent nog niet dat Cyprus dan het recht heeft om dat geld te stelen.
gebeurt het buiten de paniek op het internet al in de echte wereld? Staan er al grote rijen voor de pinautomaten in Rome en Madrid? En laten we Parijs ook maar gelijk meenemen?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:58 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Paniek op internet? Dude, kijk eens naar de markten. Ik was pas op bezoek bij een vriend in Barcelona, net afgestudeerd en geen enkele kans op een baan. 56% van de jeugd werkeloos. Cyprus is niet een uniek geval, er bestaat groot gevaar op verspreiding. Als jij als Griek of Italiaan ziet dat ze in Cyprus zonder slag of stoot je spaargeld bevriezen en de druk op eigen land alleen maar groter wordt, dan is het logisch dat je tracht hetgeen te voorkomen dat de Cyprioten is overkomen.
Er is nog een andere optie: haal al het geld terug dat over de laatste tien jaar aan salarissen en bonussen aan de topmensen van die bank is gegeven.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In Euro's vermoedelijk niet.
[..]
Als de staat zijn vingers er helemaal vanaf trekt gaan de banken failliet en zijn de mensen een veel hoger percentage van hun vermogen kwijt (dan kan er immers ook niet meer zoiets zijn als een depositogarantiestelsel)
Ik ben opeens blij dat ik geen talent voor sparen heb. Sterker nog, op deze manier ga ik maar lekker schulden maken denk ik. Er is kennelijk altijd wel een rijkere sukkel te vinden die ze kunnen plukken!quote:Op maandag 18 maart 2013 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
Toch maar eens even uitzoeken wat ik boetevrij extra kan aflossen op mijn huis. Als Dijsselbloem hier in Cyprus mee wegkomt zal hij het in Nederland ook wel een interessant experiment vinden.
Waar baseer je dat op? Laat me raden: op een onderbuikgevoel n.a.v. de berichtgeving van de laatste tijd.quote:
Dat volgt ongetwijfeld snel. Dan wil ik die smoel van Van Rompuy wel eens zien.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:05 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als men in die landen als massaal voor de pinautomaten staat. Cyprus = Griekenland = Spanje = Italië. Als ik daar zou wonen, dan zou ik geen enkel risico nemen.
leuk, ben je enkele promillen verder in het totale probleem. En dan?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er is nog een andere optie: haal al het geld terug dat over de laatste tien jaar aan salarissen en bonussen aan de topmensen van die bank is gegeven.
Nee, als je dat over de laatste tien jaar doet dan heb je zo tussen de 60 en 70% van de verliezen te pakken denk ik. Dat geld is niet zomaar verdwenen, dat is ergens heen gegaan. Kijk naar hoe enorm de bonus potten waren de afgelopen tien jaar en tel dat bij elkaar op.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
leuk, ben je enkele promillen verder in het totale probleem. En dan?
Oke maar ik neem aan dat er eerst alles aan gedaan is om de bank of de overheid er zelf voor op te laten draaien? En als dat dan niet lukt is een oplossing zoals nu toch de beste lijkt mij.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom zou ik 10% moeten geven om bij te dragen aan de miljoenenbonus van de verantwoordelijke bankier? Laten ze eerst bij de verantwoordelijken geld gaan halen.
mwha als je het salaris van alle bankmedewerkers in de afgelopen 10 jaar naar 500 euro per maand verlaagd en alles terugvorderd misschien wel.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, als je dat over de laatste tien jaar doet dan heb je zo tussen de 60 en 70% van de verliezen te pakken denk ik. Dat geld is niet zomaar verdwenen, dat is ergens heen gegaan. Kijk naar hoe enorm de bonus potten waren de afgelopen tien jaar en tel dat bij elkaar op.
De bank is dus leeggestolen. Ik heb het niet over de bank, maar over de bankiers. En ik ga er van uit dat daar niets tegen gedaan wordt. Dat is namelijk buiten Ijsland nog nooit gebeurd. Sterker nog, meestal krijgen de bankiers die de verliezen hebben veroorzaakt in een geval zoals dit nog een paar miljoen bonus.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:15 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Oke maar ik neem aan dat er eerst alles aan gedaan is om de bank of de overheid er zelf voor op te laten draaien? En als dat dan niet lukt is een oplossing zoals nu toch de beste lijkt mij.
Geef jij je spaartegoeden maar vrij, ik ga dat in ieder geval niet doen. De banksters hebben zoveel macht dat zij elk mogelijke straf ontlopen en als klap op de vuurpijl nog gesteund worden met overheidssteun en garanties.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:15 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Oke maar ik neem aan dat er eerst alles aan gedaan is om de bank of de overheid er zelf voor op te laten draaien? En als dat dan niet lukt is een oplossing zoals nu toch de beste lijkt mij.
Laten we het even bij Cyprus houden. Dan heb je het over tientallen miljoenen, misschien 100 miljoen of als het heel gek wordt een miljard. Het probleem is daar echter 17 miljard. Je komt er dus niet mee.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, als je dat over de laatste tien jaar doet dan heb je zo tussen de 60 en 70% van de verliezen te pakken denk ik. Dat geld is niet zomaar verdwenen, dat is ergens heen gegaan. Kijk naar hoe enorm de bonus potten waren de afgelopen tien jaar en tel dat bij elkaar op.
Waarom zouden we het bij Cyprus houden? Het hele financiele systeem is internationaal, de crisis is internationaal, maar jij wilt het alleen bij Cyprus houden.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laten we het even bij Cyprus houden. Dan heb je het over tientallen miljoenen, misschien 100 miljoen of als het heel gek wordt een miljard. Het probleem is daar echter 17 miljard. Je komt er dus niet mee.
Inderdaad. Als je als bedrijf of particulier op instorten staat word je door dezelfde banken gewoon uit je huis of kantoor gezet, zonder medelijden. Maar als een bank op instorten staat is het blijkbaar opeens gerechtvaardigd om spaargeld te stelen van mensen die er geen directe schuld aan hebben. Dit is gewoon misdadig. Als dit hier zou gebeuren zou ik er ook alles aan doen wat in mijn macht ligt om mijn zuurverdiende spaargeld uit de handen van die criminelen te houden.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:22 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Geef jij je spaartegoeden maar vrij, ik ga dat in ieder geval niet doen. De banksters hebben zoveel macht dat zij elk mogelijke straf ontlopen en als klap op de vuurpijl nog gesteund worden met overheidssteun en garanties.
Met de net 5 miljard die dit op zou moeten leveren ook niet. En dan? Spaargeld nog maar een keer extra belasten? Solidariteitsbijdrage van 20%? Iedereen arm?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laten we het even bij Cyprus houden. Dan heb je het over tientallen miljoenen, misschien 100 miljoen of als het heel gek wordt een miljard. Het probleem is daar echter 17 miljard. Je komt er dus niet mee.
[flauw] Als zelfs Poetin iets gevaarlijk en amateuristisch vind dan heb je als EU dus echt een topper te pakken hoorquote:Poetin vindt plan Cyprus oneerlijk
De Russische president Vladimir Poetin heeft maandag scherpe kritiek geuit op de Europese plannen om de noodlijdende Cypriotische bankensector te redden. Poetin vindt het ,,oneerlijk, amateuristisch en gevaarlijk'' dat een heffing op spaartegoeden onderdeel van het plan is.
Russische banken hebben veel geld in Cyprus gestald, waarschijnlijk circa 9,25 miljard euro en andere Russische bedrijven nog eens 5,4 miljard euro volgens kredietbeoordelaar
zwart geld ? Russische banken hebben veel geld in Cyprus gestald, waarschijnlijk circa 9,25 miljard euro en andere Russische bedrijven nog eens 5,4 miljard euro volgens kredietbeoordelaar Moody's.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Reken het ons maar eens voor hoe je in de buurt van die 7 miljard zou komen. En laten we het eerst maar even bij Cyprus houden, lekker recent en relatief overzichtelijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom zouden we het bij Cyprus houden? Het hele financiele systeem is internationaal, de crisis is internationaal, maar jij wilt het alleen bij Cyprus houden.
En zelfs al zou je in Cyprus zelf kijken, dan nog denk ik dat je aardig in de buurt komt van die 17 miljard.
En ook als dat niet voldoende blijkt te zijn, dan nog is het rechtvaardig om eerst de verantwoordelijken aan te pakken ipv van iedereen te stelen en degenen die gefaald hebben nog een leuke zak geld mee te geven als dank voor het veroorzaken van de miljardenverliezen.
je had nog niet meegekregen dat het totale plan uit meerdere onderdelen bestaat? Het is niet enkel die heffing van 5 miljard.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Met de net 5 miljard die dit op zou moeten leveren ook niet. En dan? Spaargeld nog maar een keer extra belasten? Solidariteitsbijdrage van 20%? Iedereen arm?
Of wanneer je Rusland en wat ander boos volk tegen de haren instrijkt doe je misschien juist wel iets goedquote:Op maandag 18 maart 2013 11:37 schreef Luigi het volgende:
[..]
[flauw] Als zelfs Poetin iets gevaarlijk en amateuristisch vind dan heb je als EU dus echt een topper te pakken hoor.
En leg mij nou maar eens uit hoe je erbij komt dat het spaargeld in Cyprus vooral uit zwart geld bestaat.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Reken het ons maar eens voor hoe je in de buurt van die 7 miljard zou komen. En laten we het eerst maar even bij Cyprus houden, lekker recent en relatief overzichtelijk.
Ik ga niet een internationaal probleem lokaal bekijken. Ik zie absoluut niet hoe dat zou bijdragen aan een oplossing.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Reken het ons maar eens voor hoe je in de buurt van die 7 miljard zou komen. En laten we het eerst maar even bij Cyprus houden, lekker recent en relatief overzichtelijk.
Voor een groot deel heb ik gezegd. Dat wordt ook gewoon aan alle kanten bevestigd.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En leg mij nou maar eens uit hoe je erbij komt dat het spaargeld in Cyprus vooral uit zwart geld bestaat.
Jij denkt dat het hierbij stopt? Dat is nog geen enkele keer een correcte aanname gebleken.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je had nog niet meegekregen dat het totale plan uit meerdere onderdelen bestaat? Het is niet enkel die heffing van 5 miljard.
Door wie? Betrouwbare bronnen graag.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor een groot deel heb ik gezegd. Dat wordt ook gewoon aan alle kanten bevestigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je claimt nogal wat, dan is een onderbouwing niet meer dan redelijk toch?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ga niet een internationaal probleem lokaal bekijken. Ik zie absoluut niet hoe dat zou bijdragen aan een oplossing.
Als je naar de banken in London en de VS kijkt dan zijn de bonussen over de laatste 10 jaar ongeveer gelijk aan de bedragen die de belastingbetaler moest afgeven om de banken te redden. Ik neem aan dat dat in Cyprus niet anders is.
Daarnaast is er het morele aspect. Waarom zou je van iedereen geld afpakken behalve van degenen die het veroorzaakt hebben?
Toch wel hoor. In een aantal gevallen bleek een pakket aan maatregelen voldoende om landen of banken uit de problemen te halen en houden (tot nu toe althans, een jaar of 5 dus).quote:Op maandag 18 maart 2013 11:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
Jij denkt dat het hierbij stopt? Dat is nog geen enkele keer een correcte aanname gebleken.
quote:Op maandag 18 maart 2013 11:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Door wie? Betrouwbare bronnen graag.Tja, als zo'n beetje iedere grote nieuwssite onbetrouwbaar is, dan zijn wel snel klaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, sommigen zullen misschien zelfs geld toeleggen... Ik vind het verbazingwekkend dat er nog geen dooien zijn gevallen onder de hoge bankbobo's. Er zijn weinig mensen met meer vijanden tegenwoordig.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat je ze tegenwoordig in Cyprus gratis kunt vinden (afhankelijk van het beoogde slachtoffer)
Je moet je afvragen waar die informatie vandaan komt.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als zo'n beetje iedere grote nieuwssite onbetrouwbaar is, dan zijn wel snel klaar.
Wat dacht je van politici die besluiten dat je spaargeld nu van hen is?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, sommigen zullen misschien zelfs geld toeleggen... Ik vind het verbazingwekkend dat er nog geen dooien zijn gevallen onder de hoge bankbobo's. Er zijn weinig mensen met meer vijanden tegenwoordig.
De meeste nieuwssites nemen alles wat door het propagandabureau EU inc. als nieuws bericht opgesteld wordt zomaar over zonder er ook maar kritisch naar te kijken, nog wat extra vragen te stellen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als zo'n beetje iedere grote nieuwssite onbetrouwbaar is, dan zijn wel snel klaar.
Ik ook.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, sommigen zullen misschien zelfs geld toeleggen... Ik vind het verbazingwekkend dat er nog geen dooien zijn gevallen onder de hoge bankbobo's. Er zijn weinig mensen met meer vijanden tegenwoordig.
Ik denk inderdaad dat er aanzienlijke bedragen van duistere oorsprong op Cypriotische rekeningen staan. En sorry in een groot complot van de internationale media geloof ik niet zo.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je moet je afvragen waar die informatie vandaan komt.
Maar even serieus: denk je echt dat het witgewassen geld op Cypriotische rekeningen gezet wordt?
Dat je op dit moment in Cyprus je spaargeld kwijtraakt heb je toch echt te danken aan politici.quote:
Maar goed, we kunnen nog wel 10 topics doorgaan met deze ja/nee spelletjes, ik ben vooral benieuwd naar of jij het écht een goed idee vind dat de overheid zich 10% van je spaargeld toeeigent of dat je nu gewoon advocaat van de duivel zit te spelen. Het eerste kan ik me slecht voorstellen namelijkquote:Op maandag 18 maart 2013 11:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel hoor. In een aantal gevallen bleek een pakket aan maatregelen voldoende om landen of banken uit de problemen te halen en houden (tot nu toe althans, een jaar of 5 dus).
Gebruik aub argument ipv dit soort loze uitspraken, hij heeft namelijk een punt, er zijn maar weinig kranten die vraagtekens zetten bij het Europees beleid en elke partij of persoon die kritisch is wordt gelijk neergesabeld als extremistisch of populistisch in de verkeerde zin van het woord dus.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat een onzin, je weet dat BNW een deurtje verderop is?
Beetje naief om te denken dat dit idee echt uit de koker van de politici komt. Het zijn de banken die de echte macht hebben, de politici zijn voor het grootste deel marionetten die doen wat ze wordt opgedragen door de bankwereld. Voor een klein deel mogen wij als kiezer bepalen welk kleur jasje sommige marionetten aanhebben, maar voor de rest hangt er gewoon de pop naar keuze van de bankwereld aan de touwtjes.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat je op dit moment in Cyprus je spaargeld kwijtraakt heb je toch echt te danken aan politici.
Die een oplossing moesten verzinnen omdat de o.a. de banken er een zootje van hebben gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat je op dit moment in Cyprus je spaargeld kwijtraakt heb je toch echt te danken aan politici.
Zeker. Eerst dwing je banken om af te schrijven op staatsleningen en vervolgens dwing je ze om het geld van de spaarders af te pakken om zo indirect die afschrijvingen te bekostigen. Zo betalen de Cyprische rekeninghouders voor Griekse staatsschulden.....Grensoverschrijdend belasting heffen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel hoor. In een aantal gevallen bleek een pakket aan maatregelen voldoende om landen of banken uit de problemen te halen en houden (tot nu toe althans, een jaar of 5 dus).
Tja, als onderdeel van een totaalpakket kan ik het me in dit specifieke geval wel voorstellen. Bij een volledige redding door de EU/ ESM was er ook weer heel veel commentaar gekomen. Cyprus failliet laten gaan is ook geen haalbaar voorstel. Dus komt er een pakket met een aantal compromissen. Niet heel leuk en allicht niet de perfecte oplossing. Maar wat zou die perfecte oplossing dan wel zijn?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar goed, we kunnen nog wel 10 topics doorgaan met deze ja/nee spelletjes, ik ben vooral benieuwd naar of jij het écht een goed idee vind dat de overheid zich 10% van je spaargeld toeeigent of dat je nu gewoon advocaat van de duivel zit te spelen. Het eerste kan ik me slecht voorstellen namelijk.
Wie was maar wat blij met het leven op krediet en niks hoeven terugbetalen...quote:Op maandag 18 maart 2013 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Wie stond toe dat de bankensector uitgroeide tot 5 a 8 x het BNP? Wie handhaafde het toezicht op zwarte/criminele geldstromen niet. Wie bepaalde dat de vennootschapsbelasting minder dan de helft is dan in de rest van de EU.
Volgens mij de politici.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |