De verhouding van de financiële sector ten opzichte van de gehele economie en de internationale relaties die daaraan ten grondslag liggen zijn niet zomaar vergelijkbaar met de andere probleemlanden inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is zo uniek? Dat ze in de problemen zitten door geld uit te lenen aan Griekenland en daar op af moesten schrijven onder druk van dezelfde ministers die ze nu de spaarders laten beroven bedoel je?
Neuh, ik vrees dat je Gazprom nu echt iets te liefdadig inschat.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gazprom is afhankelijk van verdere medewerking van Cyprus nadat ze uit de shit zijn geholpen. De EU heeft enkel belang bij de grote andere staten.
Om vervolgens in je slaap keihard genaaid te worden.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk, Dijsselbloem zegt toch dat U rustig kan gaan slapen?
Beetje geleuter op internet inderdaad. Staat vaak best ver af van de realiteit. Zeker waar het gaat om politiek gerelateerde zaken. Veel geschreeuw op internet, weinig waarmaken in de praktijk is dan traditie.quote:
Verklaart wel waarom hij onder (nouja eigenlijk op) de 100.000 is gebleven.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
99.999 zijn natte droom, totaal controle over de burgers.
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, er is ook niet bepaald een reden waarom kranten, op de telegraaf na dan, met zo'n zwaar negatief verhaal zouden komen. Objectief gezien is ook niet zoveel reden voor een overdreven negatieve houding ten opzichte van de EU. De alternatieven bieden immers niet of nauwelijks een beter perspectief.
Op zich niet verkeerdquote:Op maandag 18 maart 2013 14:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Om vervolgens in je slaap keihard genaaid te worden.
Wat een gelul.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
99.999 zijn natte droom, totaal controle over de burgers.
Mja het komt op mij wel een beetje over als het WK bagatelliseren. Alles wat je roept is niet waar of overdreven of paniek en alleen zijn versie is de waarheid. Vermoeiend.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Heb jij ooit wel eens op een fatsoenlijk manier een discussie gevoerd? Het is altijd het zelfde trucje, roepen dat iets niet reeel is, of roepen dat er niet echt een alternatief is, nu zul je mij waarschijnlijk gaan vragen om een alternatief, en als die geef zul je zeggen: nee is niet reeel.
Zeer regelmatig, en jij?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Heb jij ooit wel eens op een fatsoenlijk manier een discussie gevoerd?
Ook in dit geval heb ik dan ook gewoon gelijk. Het is allicht niet de perfecte route die gekozen wordt maar veel alternatieven zijn er niet en ik ben dan toch wel erg benieuwd naar jouw werkbare alternatief.quote:Het is altijd het zelfde trucje, roepen dat iets niet reeel is, of roepen dat er niet echt een alternatief is, nu zul je mij waarschijnlijk gaan vragen om een alternatief, en als die geef zul je zeggen: nee is niet reeel.
Ik zie Gazprom niet als een liefdadigheidsorganisatie maar het is nogal dom om te zeggen dat de EU ook maar ene fuck geeft om Cyprus na kennis gemaakt te hebben van dit geweldige plan. Bij Gazprom is er tenminste nog enig financieel belang in het hebben van een goede relatie na afloop van de hulp.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, ik vrees dat je Gazprom nu echt iets te liefdadig inschat.
Aha, iedereen die niet meegaat in de grote paniek is gek?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja het komt op mij wel een beetje over als het WK bagatelliseren. Alles wat je roept is niet waar of overdreven of paniek en alleen zijn versie is de waarheid. Vermoeiend.
Neuh. Ierland had eenzelfde probleem maar toch een andere oplossing. Spaargeld tot 100.000 was tot voor kort veilig op een Europese bank. Dat is nu voorgoed voorbij.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De verhouding van de financiële sector ten opzichte van de gehele economie en de internationale relaties die daaraan ten grondslag liggen zijn niet zomaar vergelijkbaar met de andere probleemlanden inderdaad.
de EU gaat weer heel diep om een land te redden. In dit geval een klein rotlandje dat naar verhouding al meer krijgt dan terecht zou zijn gezien hun inbreng in Europa.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie Gazprom niet als een liefdadigheidsorganisatie maar het is nogal dom om te zeggen dat de EU ook maar ene fuck geeft om Cyprus na kennis gemaakt te hebben van dit geweldige plan. Bij Gazprom is er tenminste nog enig financieel belang in het hebben van een goede relatie na afloop van de hulp.
Neehoor maar je doet gewoon overdreven veel moeite om echt elke vorm van emotie dood te slaan en dood te nuanceren. Eerder alsof iedereen die zich wél dingen aantrekt gek is.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, iedereen die niet meegaat in de grote paniek is gek?
De EU gaat diep? Ja, in de spaarrekeningen van burgers.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
de EU gaat weer heel diep om een land te redden. In dit geval een klein rotlandje dat naar verhouding al meer krijgt dan terecht zou zijn gezien hun inbreng in Europa.
Dat is wel wat je altijd communiceert...quote:
Die 100.000 is ook maar een recent verzinsel. Dat kon plots verhoogd worden wat helemaal geweldig was maar een andere kant op is het grootst denkbare drama...quote:Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Neuh. Ierland had eenzelfde probleem maar toch een andere oplossing. Spaargeld tot 100.000 was tot voor kort veilig op een Europese bank. Dat is nu voorgoed voorbij.
Situatie niet, maatregelen wel.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, paniekverhalen.
[..]
Als ik de dramafiguren hier mag geloven zouden de banken daar al bijna al hun geld kwijt moeten zijn onderhand.
Je beseft dat je de situatie in Cyprus niet zomaar 1 op 1 kan projecteren op andere landen?
Een klein rotlandje dat ze met beloften van gouden bergen dan ook voor een groot gedeelte zelf ten gronde hebben gericht. Gazprom is een betere partner alleen al omdat veel Russen hun geld in Cyprus hebben gestald en meneer Poetin niet zal toestaan dat een Russisch bedrijf die mensen naait in de spotlights van heel de wereld.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
de EU gaat weer heel diep om een land te redden. In dit geval een klein rotlandje dat naar verhouding al meer krijgt dan terecht zou zijn gezien hun inbreng in Europa.
Het alternatief is heel simpel, GEEN schulden maken, LET OP GELD LENEN KOST GELD, cynisch dat de overheid dat aan burgers verplicht laat meldenquote:Op maandag 18 maart 2013 14:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeer regelmatig, en jij?
[..]
Ook in dit geval heb ik dan ook gewoon gelijk. Het is allicht niet de perfecte route die gekozen wordt maar veel alternatieven zijn er niet en ik ben dan toch wel erg benieuwd naar jouw werkbare alternatief.
Want inderdaad wanneer je weer met een sprookje aankomt wat niet werkbaar is in de grote mensenwereld heb ik daar inderdaad kritiek op.
Je dacht toch niet serieus dat dat het enige onderdeel van het pakket was?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De EU gaat diep? Ja, in de spaarrekeningen van burgers.
Misschien kan iemand even een raam open zetten?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:23 schreef 99.999 het volgende:
Ook in dit geval heb ik dan ook gewoon gelijk
De rest van het geld dat ze aan de bankiers blijven geven komt ook van ons hoor. Dat is allemaal belastinggeld.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je dacht toch niet serieus dat dat het enige onderdeel van het pakket was?
Het hoort helemaal niet tot het pakket te behoren.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je dacht toch niet serieus dat dat het enige onderdeel van het pakket was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |