abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124189843
quote:
Kut is die hè. :r
pi_124189855
quote:
17s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

:D Ben je nog steeds met mijn sig bezig? *O*
Het houdt me van de straat
pi_124189927
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het lijkt me nogal onzinnig ook om een bijstandsniveau te hebben waar je niet van rond kunt komen. Maar het is absoluut niet veel, verre van.

Overigens is die 1,3K voor gehuwden, dus dat moet je met iemand delen toch?
dr grootste kostposten zijn dan ook huur, vaste delen van g/w/l en verzekeringen. Die heb je toch. Het variabele deel heb je toch wel.
pi_124190048
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

dr grootste kostposten zijn dan ook huur, vaste delen van g/w/l en verzekeringen. Die heb je toch. Het variabele deel heb je toch wel.
Ja, dan nog? Aan je huur ben je voor een beetje huis zo 600 euro kwijt, of nog meer, dan komen daar gwl plus al je vaste lasten bovenop, dan moet je een hele maand rondkomen met twee mensen inclusief vakanties en luxegoederen voor 400 tot 500 euro per maand.

Als mijn schattingen niet complete onzin zijn.
pi_124190132
Overigens is de bijstand voor een alleenstaande 627 euro per maand. Hoe je daar in godsnaam van moet rondkomen snap ik echt niet.
  zondag 17 maart 2013 @ 23:54:18 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124190163
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

dr grootste kostposten zijn dan ook huur, vaste delen van g/w/l en verzekeringen. Die heb je toch. Het variabele deel heb je toch wel.
600 ekkies voor de huur plus g/w/l. 200 euro voor de zorgverzekering + verplichte andere meuk. Zit je al op 800 euro. Heb je nog 500 euro om met zijn tweeën te besteden aan de rest. Beetje student slaat dat kapot als hij met zijn meisje een weekendje weg gaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124190208
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dan nog? Aan je huur ben je voor een beetje huis zo 600 euro kwijt, of nog meer, dan komen daar gwl plus al je vaste lasten bovenop, dan moet je een hele maand rondkomen met twee mensen inclusief vakanties en luxegoederen voor 400 tot 500 euro per maand.

Als mijn schattingen niet complete onzin zijn.
beetje flatje huur je dan ook al voor 350 (- huur toeslag) ;)auto de deur uit en je hebt ineens niet zo bijzonder veel lasten meer over.

en vakantie? Als werkeloze? Je bent altijd vrij, ga voor 3 tientje naar de camping.
  zondag 17 maart 2013 @ 23:56:10 #59
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124190230
Is het bedrag sowieso voor twee personen? De echtgenoot kan gewoon verdienen toch?
pi_124190233
quote:
15s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:53 schreef Tchock het volgende:
Overigens is de bijstand voor een alleenstaande 627 euro per maand. Hoe je daar in godsnaam van moet rondkomen snap ik echt niet.
alleenstaande toeslag
pi_124190236
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

beetje flatje huur je dan ook al voor 350 (- huur toeslag) ;)auto de deur uit en je hebt ineens niet zo bijzonder veel lasten meer over.

en vakantie? Als werkeloze? Je bent altijd vrij, ga voor 3 tientje naar de camping.
Dat is net zo goed vakantie, en dat kost net zo goed geld. En een flatje voor 350 voor twee personen, meen je dit? :')
pi_124190244
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:56 schreef SaulGoodman het volgende:
Is het bedrag sowieso voor twee personen? De echtgenoot kan gewoon verdienen toch?
Nee, dan krijg je het dus niet.
pi_124190253
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

alleenstaande toeslag
Wat wil je hier mee zeggen? :P
pi_124190352
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is net zo goed vakantie, en dat kost net zo goed geld. En een flatje voor 350 voor twee personen, meen je dit? :')
ja.

hier in Zoetermeer heb je voor 270 een flatje. Mijn ex zit 4 kamers voor 390.
pi_124190403
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen? :P
dat je op de alleenstaande toeslag dan rond komt. Vergeet huur en zorgtoeslag trouwens niet he.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:01:16 #66
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124190422
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja.

hier in Zoetermeer heb je voor 270 een flatje. Mijn ex zit 4 kamers voor 390.
Zeker met Achmed en Mohammed naast je en nog meer terroriserende noord-afrikanen, nee dank je.
pi_124190427
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat je op de alleenstaande toeslag dan rond komt. Vergeet huur en zorgtoeslag trouwens niet he.
Zorgtoeslag levert je geen geld op.
pi_124190517
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:01 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Zeker met Achmed en Mohammed naast je en nog meer terroriserende noord-afrikanen, nee dank je.
want een bijstandtrekker valt niet in de doelgroep steuntrekkers ? :')
pi_124190611
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zorgtoeslag levert je geen geld op.
maar in de voorbeelden staat zorgverzekering als kosten, dus moet je dit ook meetellen
pi_124190632
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar in de voorbeelden staat zorgverzekering als kosten, dus moet je dit ook meetellen
Zorgverzekering ís ook kosten. Er is geen fatsoenlijke verzekering net zo duur als de zorgtoeslag hoog is.
pi_124190743
Toevallig heb ik wel zo'n verzekering maar het eigen risico is zo hoog dat je dat nooit kunt hebben als bijstandsgerechtigde.
pi_124190798
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zorgverzekering ís ook kosten. Er is geen fatsoenlijke verzekering net zo duur als de zorgtoeslag hoog is.
de volle mep aan bijstand en toeslagen voor alleenstaande is bijna 1100.

dat is ruim voldoende voor een laatste redmiddel. Als je niet werkt heb je in mijn ogen ook geen dingen als vakantie verdient.

maar goed, die discussie hebben we zo vaak gehad.
pi_124190822
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:13 schreef Yreal het volgende:
verdient.
Ga-hast leer nou eens gewoon vervoegen, dit gaat je zo hard tegen werken en hoe langer je wacht hoe moeilijker het is er iets aan te doen :{
pi_124190877
quote:
15s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ga-hast leer nou eens gewoon vervoegen, dit gaat je zo hard tegen werken en hoe langer je wacht hoe moeilijker het is er iets aan te doen :{
zeur niet
  maandag 18 maart 2013 @ 00:16:23 #76
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124190886
Naar beneden die uitkeringen joh, vuile profiteurs. Wij werken en zij maar uitgeven. Schande, schande, schande.
pi_124190919
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:16 schreef SaulGoodman het volgende:
Naar beneden die uitkeringen joh, vuile profiteurs. Wij werken en zij maar uitgeven. Schande, schande, schande.
nooit gezegd
  maandag 18 maart 2013 @ 00:18:47 #79
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124190953
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

nooit gezegd
Ben het overigens met je eens hoor. De bijstand moet echt het laatste middel zijn en onder het minimumloon liggen.
pi_124191007
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:18 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Ben het overigens met je eens hoor. De bijstand moet echt het laatste middel zijn en onder het minimumloon liggen.
Dat laatste ben ik het dan wel weer mee eens, maar meer omdat ik vind dat het minimumloon te laag is. Je moedigt mensen zo totaal niet aan om te gaan werken. Als ik moest kiezen tussen een schijtbaantje doen of op de bank liggen voor net zo veel geld ging ik ook echt niet voor dat eerste :')
  maandag 18 maart 2013 @ 00:20:27 #81
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191014
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:18 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet hier altijd weer om lachen. Dank!
  maandag 18 maart 2013 @ 00:22:34 #82
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191066
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het dan wel weer mee eens, maar meer omdat ik vind dat het minimumloon te laag is. Je moedigt mensen zo totaal niet aan om te gaan werken. Als ik moest kiezen tussen een schijtbaantje doen of op de bank liggen voor net zo veel geld ging ik ook echt niet voor dat eerste :')
Ja, maar het moet dus zo moeilijk mogelijk zijn om een bijstandsuitkering te krijgen. Het minimunloon is 1.456.2 euro, dat is toch prima. Beter meer mensen aan het werk met dit loon, dan minder met een hoger loon.
pi_124191079
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:22 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Ja, maar het moet dus zo moeilijk mogelijk zijn om een bijstandsuitkering te krijgen. Het minimunloon is 1.456.2 euro, dat is toch prima. Beter meer mensen aan het werk met dit loon, dan minder met een hoger loon.
Bruto hè.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:24:09 #84
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191117
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bruto hè.
Ja, we betalen een boel belasting er over...

[ Bericht 0% gewijzigd door SaulGoodman op 18-03-2013 00:29:47 ]
pi_124191121
Ik zou gewoon weer lekker gaan schoonmaken als het moest. Prima baantje.
pi_124191145
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bruto hè.
=~netto met die bedragen
  maandag 18 maart 2013 @ 00:25:20 #87
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191157
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:24 schreef Yreal het volgende:
Ik zou gewoon weer lekker gaan schoonmaken als het moest. Prima baantje.
Folders gelopen, vuurwerk verkocht en een blauwe maandag voor Halt in de AH gewerkt. Ja, ik haat stomme bijbaantjes. Dan maar niet.
pi_124191159
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:24 schreef Yreal het volgende:
Ik zou gewoon weer lekker gaan schoonmaken als het moest. Prima baantje.
Ik snap echt niet hoe je dat kunt zeggen :')
pi_124191165
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:24 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Ja, we betalen een boel belastering er over...
:')
pi_124191199
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap echt niet hoe je dat kunt zeggen :')
hoezo? Schoonmaken was prachtig. Nooit zoveel directeuren ontmoet als toen .
  maandag 18 maart 2013 @ 00:27:09 #91
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191201
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

:')
O grutje, even verkeerd getypt.
pi_124191213
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

hoezo? Schoonmaken was prachtig. Nooit zoveel directeuren ontmoet als tuin.
Schoonmaken is hersendodend kutwerk. Echt om zelfmoordneigingen van te krijgen, ik geloof niet dat ik ooit eerder met zo veel tegenzin ben gaan werken.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:27:56 #93
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191218
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

hoezo? Schoonmaken was prachtig. Nooit zoveel directeuren ontmoet als tuin .
Dat begrijp ik. Die ontmoet er meer.
pi_124191231
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:27 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

O grutje, even verkeerd getypt.
wat bedoel je dan? Wat daar staat slaat nergens op
  maandag 18 maart 2013 @ 00:29:29 #95
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191256
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat bedoel je dan? Wat daar staat slaat nergens op
Hier ga ik niet op antwoorden. Ik doelde op belastering, belasting.
pi_124191274
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Schoonmaken is hersendodend kutwerk. Echt om zelfmoordneigingen van te krijgen, ik geloof niet dat ik ooit eerder met zo veel tegenzin ben gaan werken.
ik had het altijd erg gezellig. Erg gezellige bedrijven ook. Betaalde bovendien 11¤/uur. Prachtig baantje.
pi_124191283
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik had het altijd erg gezellig. Erg gezellige bedrijven ook. Betaalde bovendien 11¤/uur. Prachtig baantje.
Ik denk dat we andere standaarden hebben wat werk betreft.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:31:05 #98
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191294
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik had het altijd erg gezellig. Erg gezellige bedrijven ook. Betaalde bovendien 11¤/uur. Prachtig baantje.
Het lijkt me niet erger dan een vak vullen.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:31:22 #99
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124191300
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat we andere standaarden hebben wat werk betreft.
Wat doe jij voor de kost?
pi_124191320
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:31 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Wat doe jij voor de kost?
Wil ie niet zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')