Historyquote:Milaan - San Remo
Milaan - San Remo | Milano - Sanremo is de klassieker die door de jaren heen het meest heeft vastgehouden aan het oorspronkelijke parkoers. Het italiaanse 'Unione Ciclo-Turistica San Remo' organiseert jaarlijks een cyclosportief wedstrijd van 'La Primavera' (de lente). Deze rit maakt doorgaans ook deel uit van de klassiekerweek van Le Champion.
De start van het 300 kilometer lange parcours is bij de wielerbaan van Rozzano (Milaan). Over de lange, rechte wegen van de Po-vlakte kunnen hoge snelheden gehaald worden. Na ongeveer 100 kilometer begint de klim naar Passo del Turchino (532 mtr). Tijdens de 10 kilometer lange afdaling daalt de renner af naar de Tirreense zee. Dan rest nog 140 kilometer langs de stranden van de Bloemenrivièra. Op weg naar San Remo vormen de uitstekende rotsen (capo's) nog lastige obstakels. In de laatste kilometers volgen uiteindelijk de zes kilometer lange Cipressa en de Poggio. Deze laatste heuvel is voornamelijk bekend vanwege zijn scherpe afdaling die uitkomt in San Remo.
Wielerklassiekers.nl
WebsiteStartlijstquote:This used to be the opening race of the Worldcup season, up to the introduction of the ProTour. The longest one day race, but more importantly, the one every Italian dreams about to have on their palmares. This race originated in 1907. Eugenio Costamagna, general manager of La Gazetto dello Sport, entered a local café in San Remo during his holiday. By chance he talked to some of the locals and the idea of a local race was born. The area needed the publicity, he needed a new race because the local automobile race was a farce at the time. Due to very bad road conditions only two out of 30 cars made it to the finishline. So the descision was made to send some cyclists to scout the road for compatibility.
In this way a new race was born on the 14th of april the same year. The first edition of Milan San Remo was won by Lucien Petit-Breton, who also won the Tour de France later that same year.
For decades the Passo del Turchino is the main obstacle in the route. This mountain provided the scenery for great finales and heroic victories. Eugène Christophe was the one who probably had to endure the worst weather in 1910. In really awful conditions he manages to cross the mountainpass, which is covered in 20 centimetres of snow! At that time it didnt matter to him, he had a lead on the number two, Giovanni Cocchi, of more than one hour. Afterwards he probably regretted it, for he was hospitalised for more than a month and it took him two years to get back to his former level of cycling.
A very special victory is Fausto Coppis one in 1946. All the riders declare Coppi mentally unstable when he jumps at the 50 km mark. Soon after, he overtakes the lead group to head the field with more than 145 kilometres to go. Fausto stays ahead and no-one is able to catch him. His solo gets him a herioc victory, leaving his chasers 14 minutes behind him.
Alas, the sting is taken out of the race. The Turchino is no longer responsible for great climbs and sprinters, all of a sudden, take victories in Milan San Remo. In 1960 this changes again. The race organisation determines a new obstacle should be integrated in the route. Only a few kilometres before the finishline the Poggio di San Remo now provides the scenery of this races finale. With only a short ascending route, this climb is an ideal moment to launch an attack, thus preventing the sprintfinish. Still the race remained to be a sprintersrace. To add more spectacle la Cipressa was included into the route in 1982. The Capi Berta, Mele and Cervo have also found their way into the race. Still, the finish at the Via Roma regularly ends up in a sprint. Plans are being made to include a steeper climb into the race now.
But despite a major chance of a sprintfinish, La Primavera has its share of big names on the winnerstable. Few exceptions excluded, many great champions of cycling have got their names on the leaderboard. Fausto Coppi, Roger de Vlaeminck, Alfredo Binda all are great names in the list. Though, none of these riders come close to the greatest champion of all, Eddy Merckx. He actually won this race seven times, although Constante Girardengo came close with six victories in San Remo. Merckxs record will probably stand for years to come, if not decades...
Prima.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:56 schreef Evertjan het volgende:
ik eet een stuk uit de vloer als Paolini wint
quote:1 - Ciolek
2 - Sagan
3 - Cancellara
4 - Chavanel
5 - Paolini
6 - Stannard
7 - Phinney
8 - Kristoff
9 - Cavendish
10 - Eisel
kneus.quote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Was dat Phinney die nog op kwam zetten? Mooi
de nieuwe NOS aanpakquote:Op zondag 17 maart 2013 18:00 schreef marcodej het volgende:
heel opgewonden bij de finish, ze zijn de finish nog niet over en ze gaan op zakelijke toon ver
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:01 schreef Syntix het volgende:
[..]
Saganwat een eindbaas die gast. Heeft echt alles dicht gereden op het einde
![]()
![]()
En hij is pas 23 of zo.
Stuk minder saai dan normaal.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:00 schreef Van_Poppel het volgende:
De eerste 280 km waren oersaai...maar de finale maakt alles goed.
Dit dus. De "wij vertrouwen niks meer, maar worden toch wel opgewonden van wielrennen" aanpak.quote:
Al die gasten die niet in het Engels kunnen reageren, omdat ze de taal niet machtig zijnquote:Op zondag 17 maart 2013 18:02 schreef marcodej het volgende:
Die engelse interviewer bij Italiaanse koersen tegenwoordig.
Haha mooi!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:02 schreef Columbiafan het volgende:
Ciolek, niet te geloven dit, ik ben hier aan het huilen van blijdschap![]()
Denken dat je taal moet beheersen als je een goede prof wil zijnquote:Op zondag 17 maart 2013 18:02 schreef Syntix het volgende:
[..]
Al die gasten die niet in het Engels kunnen reageren, omdat ze de taal niet machtig zijn![]()
Niks gemist.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:04 schreef LeTourdeFrance het volgende:
M'n stream vloog eruit op 800m van de streep...
Inderdaad, ik was m'n wachtwoord kwijt van m'n oude account een aantal jaren terug. Had stiekem wel gedroomd van een overwinning gezien zijn vorm, maar had het absoluut niet voor realistisch genomen. Ik denk dat niemand dit nog verwachtte na vorig seizoen, ongelooflijk, geen woorden voorquote:
Shirt vind ik lijken op dat shirt van Team Coast. Van 2000 ofzo. Was ook veel geel.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Naast al dat blauw en zwart is dat wel eens leuk inderdaad.
Hij heeft ook wel eens de winnaar gemistquote:Op zondag 17 maart 2013 18:19 schreef Wombcat het volgende:
Zit nu op ned1 de samenvatting te kijken. Smeets die de hele tijd tijdens de sprint roept dat Sagan wint
Terwijl hij tijdens de koers zei dat als de kopgroepmannen afgelopen jaren een beetje wielrennen hadden gevolgd, zouden weten dat Ciolek duidelijk de snelste was. Tot Maarten zei dat Sagan toch ook wel snel wasquote:Op zondag 17 maart 2013 18:19 schreef Wombcat het volgende:
Zit nu op ned1 de samenvatting te kijken. Smeets die de hele tijd tijdens de sprint roept dat Sagan wint
Haha, tof. Ik had Ciolek eigenlijk al jaren geleden afgeschreven. Wel tof dat hij nu dan ineens zijn grote overwinning pakt. Hij is nog maar 27quote:Op zondag 17 maart 2013 18:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Inderdaad, ik was m'n wachtwoord kwijt van m'n oude account een aantal jaren terug. Had stiekem wel gedroomd van een overwinning gezien zijn vorm, maar had het absoluut niet voor realistisch genomen. Ik denk dat niemand dit nog verwachtte na vorig seizoen, ongelooflijk, geen woorden voor
Ciolek deemsterde wat weg bij QS en OPQS. Moest op een gegeven moment teveel in dienst rijden, maar toch zag je zijn klasse nog wel eens in de eendagskoersen (2e in Hamburg, 9e in Montreal en 9e in Quebec).quote:Op zondag 17 maart 2013 18:27 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Haha, tof. Ik had Ciolek eigenlijk al jaren geleden afgeschreven. Wel tof dat hij nu dan ineens zijn grote overwinning pakt. Hij is nog maar 27![]()
Heerlijke finale. Echt genoten. Al het derde jaar op rij dat we een erg mooie Milano Sanremo hebben.
Konden niet vooraan komen. Je gaat echt niet eerst krachten verspillen voor de Poggio en daarna inhouden, waardoor je zeker weet dat je Sagan et al. niet kan volgen. Alleen Wuyts gelooft dat dat tactiek is.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar Roelandts en Gilbert, wat was daar nou aan de hand? Niet kunnen, of niet willen? Mogen zich wel even achter de oren krabben iig.
Wat ik me dan afvraag in het geval van Roelandts. Dan ben je dus kopman, kan je vol voor eigen kansen gaan en dan alsnog ga je op een vlak stuk tot 2x toe kansloos proberen om een gat te dichtenquote:Op zondag 17 maart 2013 18:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar Roelandts en Gilbert, wat was daar nou aan de hand? Niet kunnen, of niet willen? Mogen zich wel even achter de oren krabben iig.
Maar ook vandaag kwam hij geen kracht tekort volgens mij, maar ging juist op de totaal verkeerde manier om met zijn krachten. Lijkt wel of hij mentaal niet klaar is voor het kopmanschap en nog steeds denkt dat hij in de schaduw van andere gasten kan rijden.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:39 schreef Ereinion het volgende:
Roelandts is de Kroon van het Belgische wielrennen. Ziet er altijd soepel uit, maar kan nooit mee als de groten aangaan, en heeft een te kleine motor voor het zware werk. Geen schande, maar moet misschien wat minder gehyped worden omdat hij af en toe een goede rit rijdt in een kleine ronde.
Nouja, als Ciolek en Paolini het kunnen, dan zou ik niet willen uitsluiten dat Roelandts het ook zou kunnen. Ik vond wel dat ze die achtervolging redelijk snel opgaven.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:43 schreef Ereinion het volgende:
Volgens mij wel, anders had hij met Gilbert dat gat wel dicht gekregen. Op zich vond ik die tactiek niet slecht, hij moet niet wachten tot Cancellara en Sagan gaan, dan kan hij toch niet mee. Ik denk dat hij gewoon niet sterk genoeg was.
Ik denk dat Roelandts een renner is die het soms slim wel spelen, maar dat altijd op de verkeerde momenten doen, beetje het tegenovergestelde van Nuyens.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:43 schreef Ereinion het volgende:
Volgens mij wel, anders had hij met Gilbert dat gat wel dicht gekregen. Op zich vond ik die tactiek niet slecht, hij moet niet wachten tot Cancellara en Sagan gaan, dan kan hij toch niet mee. Ik denk dat hij gewoon niet sterk genoeg was.
Paolini was in de Omloop ook al fors beter dan Roelandts, die lijkt een beetje aan een tweede jeugd bezig, maar was in zijn beste dagen wel beter dan Roelandts (en nu ook). Ciolek doet het verrassend goed, maar dat betekent niet dat iedereen die op papier beter is dan hem ook vooraan had kunnen eindigen. Gewoon een voormalig talent (nog wel een jaar jonger dan Roelandts) die na al die jaren eindelijk zijn belofte voor één dag vervult.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, als Ciolek en Paolini het kunnen, dan zou ik niet willen uitsluiten dat Roelandts het ook zou kunnen. Ik vond wel dat ze die achtervolging redelijk snel opgaven.
Overigens, als OPQS vandaag vol in dienst van Cavendish had gereden, had hij vandaag gewonnen me dunkt.
Dat is wel een goede ja. Nu wel ik Roelandts hier niet teveel afkraken, want ik vind het echt een uitstekende renner, maar als ik Wuyts hoor zeggen dat Roelandts weer zo ontzettend sterk is en dat hij ook nooit een tactische fout maakt, dan vraag je je af waarom hij nog nooit een koers van belang gewonnen heeft. Misschien moet hij zich eerst ook maar concentreren op koersen van het niveau Dwars door Vlaanderen en de E3-Prijs.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat Roelandts een renner is die het soms slim wel spelen, maar dat altijd op de verkeerde momenten doen, beetje het tegenovergestelde van Nuyens.
Die benenquote:Op zondag 17 maart 2013 19:01 schreef Marcoss het volgende:
Zo kwam Ciolek de pauze door
[ afbeelding ]
Gilbert geeft aan dat hij o.b.v. informatie in de oortjes dat Cannondale aan het rijden was de benen stil hield (nadat hij het gat eerder in z'n eentje niet dicht kreeg).quote:Op zondag 17 maart 2013 18:37 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Konden niet vooraan komen. Je gaat echt niet eerst krachten verspillen voor de Poggio en daarna inhouden, waardoor je zeker weet dat je Sagan et al. niet kan volgen. Alleen Wuyts gelooft dat dat tactiek is.
Inmiddels welquote:
Hier welquote:Op zondag 17 maart 2013 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inmiddels wel
http://www.gazzetta.it/Sp(...)013/OrdineArrivo.pdf
Of nou ja, DNF's staan er niet bij.
De mening van Boonen heeft wel veel invloed in Belgiëquote:Bedankt voor je stem.
WAS AFGELASTEN VAN SANREMO EEN BETERE OPTIE?
Ja
60,61% (6889 stemmen)
Neen
39,39% (4477 stemmen)
Totaal stemmen: 11366
WTF?quote:Was afgelasten van Sanremo een betere optie?
Ja 60,63% (7476 stemmen)
Neen 39,37% (4855 stemmen)
quote:Op zondag 17 maart 2013 20:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De mening van Boonen heeft wel veel invloed in België
Lol whut, was een geweldige finale. Maar ja, er was geen Belg bij, dus had het beter afgelast kunnen wordenquote:Op zondag 17 maart 2013 20:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De mening van Boonen heeft wel veel invloed in België
Nog altijd een meer dan Blancoquote:Op zondag 17 maart 2013 21:09 schreef debeterebob het volgende:
Ciolek de enige man van zijn ploeg bij de top 50
En Vacansoleil. Die hebben er ook weinig van gebakken vandaag.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nog altijd een meer dan Blanco
Ja ik zag het al...quote:Op zondag 17 maart 2013 21:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nog altijd een meer dan Blanco
Handdoekje ging al in de bus in de ring.twitter:raykerckhoffs twitterde op zondag 17-03-2013 om 21:20:51Nico Verhoeven na MSR: ,,Toen de renners bij de stop in de bus stapten wist ik dat opbeurende woorden weinig zin meer hadden." reageer retweet
Dat zag je toch al gelijk. Sagan die er grapjes over maakt en strijdbaar is en Dekker die loop te janken over het weer....quote:Op zondag 17 maart 2013 21:34 schreef marcodej het volgende:
Handdoekje ging al in de bus in de ring.twitter:raykerckhoffs twitterde op zondag 17-03-2013 om 21:20:51Nico Verhoeven na MSR: ,,Toen de renners bij de stop in de bus stapten wist ik dat opbeurende woorden weinig zin meer hadden." reageer retweet
Was na alle opmerkingen van de ploegleiding inderdaad al redelijk duidelijk dat de waterkans die er was op een mooie uitslag na die stop compleet verkeken was.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat zag je toch al gelijk. Sagan die er grapjes over maakt en strijdbaar is en Dekker die loop te janken over het weer....
wimderonquote:Op zondag 17 maart 2013 21:38 schreef Ereinion het volgende:
Zo hypocriet van mensen hier dat ze vorig jaar wel Team Sky van doping beschuldigden maar dit jaar Blanco met gelijkaardige prestaties niet.
Ja, maar nu staat iedereen geprepareerd aan de start. Behalve Blanco, daarom stopten die er halverwege maar mee.quote:
Ben je nu een karikatuur van wimderon aan het maken of ben je zelf zo dom als het achtereind van een paard door de prestaties van Blanco met die van Sky van vorig jaar te vergelijkenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:38 schreef Ereinion het volgende:
Zo hypocriet van mensen hier dat ze vorig jaar wel Team Sky van doping beschuldigden maar dit jaar Blanco met gelijkaardige prestaties niet.
Ik wil net zeggen. Waarom blijft Vacansoleil altijd overal buiten en krijgt Blanco altijd de wind van voren. Vacansoleil heeft nog een veel slechtere koers gereden dan Blanco vandaag en daar hoor je bijna niemand overquote:Op zondag 17 maart 2013 21:27 schreef Spies het volgende:
[..]
En Vacansoleil. Die hebben er ook weinig van gebakken vandaag.
Die gast weegt ook amper wat, niet zo vreemd dat ie daar meer last van had dan de gasten die iets meer gewicht in de schaal weten te brengen.quote:Tom-Jelte Slagter: "Het weer maakte het écht ondoenlijk"
Tom-Jelte Slagter was vandaag een van de slachtoffers van een erg zware editie van Milaan-San Remo. De Groninger van Blanco Pro Cycling ging na de neutralisatie niet meer van start in La Primavera. Des te spijtiger omdat hij een van de kopmannen was van zijn ploeg. Tegenover WielerFlits doet Slagter zijn verhaal.
Het is nu half acht. Ben je weer een beetje opgewarmd?
“Jawel, ik zit nu weer redelijk op temperatuur hoor.”
Hoe zwaar was het vandaag?
“Toen ik nog in de wedstrijd zat, was de koers niet eens zo heel zwaar. Het weer maakte het voor mij persoonlijk - en waarschijnlijk ook voor anderen - écht ondoenlijk. Ik zat behoorlijk aan mijn max, zeg maar. Ik kreeg het heel koud, nog voor de eerste beklimmingen moesten komen. Dit is echt superzonde”.
Op Twitter kwamen foto's voorbij van renners die helemaal bevroren waren. Hoe zag jij eruit?
“In het begin regende het alleen maar. Ondanks de lage temperatuur was dat nog te doen. Uiteindelijk werd het kouder en kouder. Daarna kwam er eerst natte sneeuw, maar begon het vervolgens écht hard te sneeuwen. We reden gewoon door. Dan blijft dat overal op zitten. Op je vingers, op je handschoenen, op je helm, in je helm. Hierdoor raakte ik steeds meer verkleumd. Ik heb het normaal gesproken sowieso best wel snel koud. Zo was het vandaag ook. Dan gaat het lampje bij mij gewoon uit. Ik kon nog met pijn en moeite zelf fietsend bij de bus komen. Het was echt wel duidelijk dat ik in ieder geval niet meer naar de meet zou komen vandaag.”
Met pijn en moeite zeg je. Waar had je het meeste last van?
“Eigenlijk alles. Mijn handen, mijn voeten, maar vooral mijn voorhoofd. Tussen mijn ogen begon het echt te steken. Mijn vingers prikken af en toe nog steeds. Ik wilde echt heel graag finishen, maar mijn ploegleider Erik Dekker zei ook al: 'We hebben het wel gezien. Blijf maar binnen. Dat is het beste'. Dus, helaas.”
Je vertelde dat je sowieso niet iemand bent voor dit weer. Heb je er vaker last van?
“Tegen de regen kan ik wél goed. Met alleen die regen voelde ik me onderweg op zich nog goed, maar die kou nekt me. Daar heb ik eerder last van dan andere mannen, denk ik. Vandaag was het voor mij echt te veel.”
Was het in de bus meteen zeker dat je niet door zou gaan of was er nog enige twijfel?
“Nou ja, ik ben heel snel in de douche gaan staan, maar dat deed overal zo'n pijn. Dat is natuurlijk niet meer dan normaal als je recht uit de kou komt, maar ik kakte daarna helemaal in toen ik op temperatuur kwam. Ik had een leeg gevoel in mijn maag. Mijn voorhoofd deed zeer, mijn handen deden zeer. Het was eigenlijk gewoon geen doen.”
Een maand geleden verscheen er een foto van jou op de Poggio en je hebt inmiddels wel een gedeelte van het parcours gereden. Is dit een koers die jij later misschien zou kunnen winnen?
“Ik denk wel dat dit een koers is die mij moet liggen. Daarom is dit ook echt een teleurstelling. Ik heb alle klimmetjes gedaan op training en die liggen mij wel goed. Dat is een feit. Die wedstrijdkilometers heb ik nu natuurlijk niet gemaakt, dus ik weet nu niet hoe die afstand is, maar ik denk dat vandaag een dag is die niemand meer gaat vergeten. De koers zag er vandaag heel anders uit dan normaal.”
En nu via het Baskenland naar de klassiekers?
“Ja, dat klopt helemaal. Dat worden mijn koersen.”
Wielerflits
Wel duidelijk dat Dekker enorm motiveertquote:Op zondag 17 maart 2013 21:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die gast weegt ook amper wat, niet zo vreemd dat ie daar meer last van had dan de gasten die iets meer gewicht in de schaal weten te brengen.
Probleem is, ze kunnen nooit wat goed doenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wel duidelijk dat Dekker enorm motiveert
Dat klopt. Maar ik zie graag renners toch nog finishen tegen al het gezonde verstand inquote:Op zondag 17 maart 2013 21:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Probleem is, ze kunnen nooit wat goed doenZegt een Riis, Knaven, Peeters of wie dan ook hetzelfde dan is het opeens heel verstandig. Als je amper meer fietsend naar de bus kan zoals bij TJS het geval was, dan lijkt het me vreselijk dom om hier door te rijden. Zeker omdat dit niet eens een piek was. Zijn lichaam kan er gewoon slecht tegen. Rijdt hij zich hier verrot zodat hij straks in de koersen waar hij echt naar toe leeft geen poot vooruit komt, dan zou men Blanco achteraf gezien hebben afgemaakt. Dat zeg ik, ze moeten top-5 rijden, zo niet dan krijgen ze altijd kritiek, terwijl haast niemand kijkt naar Vacansoleil
Blanco had hier sowieso een kut team aan de start staan. De helft van het team is pure helper, dan waren er nog 2 ofwel ziek de afgelopen weken of niet goed in vorm, en de 2 die overbleven werden opeens in het kopmanschap geduwd
Ik nietquote:Op zondag 17 maart 2013 22:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik zie graag renners toch nog finishen tegen al het gezonde verstand in
Idd.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik nietDe renners die konden finishen, zijn ook gefinisht. Als ik zo'n verhaal van TJS hoor dan denk ik dat ze echt compleet gek waren geweest als ze hem de wedstrijd hadden laten uitrijden, als hij dat al überhaupt had gekund. En dan presteert ie straks in de Waalse klassiekers geen drol omdat hij de komende weken niet hersteld is geraakt van vandaag en dan kraken ze Blanco daar weer op af. Het is me allemaal veel te makkelijk.
Ze zitten wel in een moeilijke situatie, want enerzijds focussen ze terecht op de iets kleinere koersen, want daar hebben ze winstkansen, maar anderzijds rijden ze nauwelijks in beeld in die paar koersen die nog worden uitgezonden en zo haal je geen nieuwe sponsor binnen. Ze hebben het slechtst mogelijke jaar uitgekozen om hun pionnen slimmer/efficiënter in te zetten.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:58 schreef TheArt het volgende:
Blanco had hier sowieso een kut team aan de start staan. De helft van het team is pure helper, dan waren er nog 2 ofwel ziek de afgelopen weken of niet goed in vorm, en de 2 die overbleven werden opeens in het kopmanschap geduwd
Denk ook niet dat dit per se iets met het mikken op de wat kleinere koersen te maken heeft, maar meer gewoon het niet de juiste kwaliteiten in huis hebben voor MSR. In MSR kan je kort eindigen met óf een sprinter die kan overleven óf met een heel explosief iemand. In die laatste categorie hebben ze enkel TJS, maar die raakte uitgeschakeld, en in de eerste categorie hebben ze helemaal niemand in de ploeg. Dan houdt het al snel op.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zitten wel in een moeilijke situatie, want enerzijds focussen ze terecht op de iets kleinere koersen, want daar hebben ze winstkansen, maar anderzijds rijden ze nauwelijks in beeld in die paar koersen die nog worden uitgezonden en zo haal je geen nieuwe sponsor binnen. Ze hebben het slechtst mogelijke jaar uitgekozen om hun pionnen slimmer/efficiënter in te zetten.
Van Bon een paar keer top 20 en in 1999 zelfs zesde. Erik Dekker heeft ook een paar keer redelijke klasseringen gehaald. Niet heel boeiend natuurlijk, echt koersbepalend zijn ze niet geweest.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:18 schreef Ereinion het volgende:
Ik kan me eigenlijk in de laatste 15 jaar niet één Nederlander herinneren die een rol speelde in Milaan Sanremo.
Ik kan me na Van Bon ook geen Nederlander meer herinneren die in één van die 2 categorieën paste die ik net noemde.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van Bon een paar keer top 20 en in 1999 zelfs zesde. Erik Dekker heeft ook een paar keer redelijke klasseringen gehaald. Niet heel boeiend natuurlijk, echt koersbepalend zijn ze niet geweest.
Wel mee eens ja. TJS kopman maken vond ik sowieso al apart. Wat mij wel stoort is dat een dekker en verhoeven heel makkelijk mee lijken te gaan in de pijntjes en kwaaltjes. Voor veel zaken is best vaak een redelijke verklaring en voor individuele renners benoem jij die ook vaak. Wat wel opvallend is, is dat bij andere ploegen dezelfde negatieve omstandigheden, niet alleen het weer, een minder grootte invloed lijkt te hebben op de prestaties.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik nietDe renners die konden finishen, zijn ook gefinisht. Als ik zo'n verhaal van TJS hoor dan denk ik dat ze echt compleet gek waren geweest als ze hem de wedstrijd hadden laten uitrijden, als hij dat al überhaupt had gekund. En dan presteert ie straks in de Waalse klassiekers geen drol omdat hij de komende weken niet hersteld is geraakt van vandaag en dan kraken ze Blanco daar weer op af. Het is me allemaal veel te makkelijk.
Wel raar, want die hebben Flecha in de ploeg.quote:Op maandag 18 maart 2013 00:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Overigens wel gelijk van vacansoleil, maar daar zijn de verwachtingen, zeker bij de niet zo goede wiellervolgers, een stuk lager van.
Sterker nog: als ze in zijn wiel hadden gezeten, waren ze teruggekeerd.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Phinney was trouwens gewoon aan het werken voor Gilbert en Van Avermaet toen er plots een gat viel en hij nog bijna in zijn eentje het gat dicht reed. Als die dus ook maar een beetje hulp had gekregen, had iedereen nog kunnen terugkeren.
Phinney lijkt dus ook weer een serieuze stap te hebben gemaakt t.o.v. van vorig jaar in de klassiekers. Wellicht dat we hem nu echt mogen verwachten in de Ronde en Parijs-Roubaix.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Phinney was trouwens gewoon aan het werken voor Gilbert en Van Avermaet toen er plots een gat viel en hij nog bijna in zijn eentje het gat dicht reed. Als die dus ook maar een beetje hulp had gekregen, had iedereen nog kunnen terugkeren.
Van Heeswijk werd nog 5de in 2004, maar die zal ook niet echt koersbepalend zijn geweest inderdaad.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van Bon een paar keer top 20 en in 1999 zelfs zesde. Erik Dekker heeft ook een paar keer redelijke klasseringen gehaald. Niet heel boeiend natuurlijk, echt koersbepalend zijn ze niet geweest.
Ik moest meteen aan jou denken!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:02 schreef Columbiafan het volgende:
Tuurlijk niet, maar het is publicitair wel handig.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Denken dat je taal moet beheersen als je een goede prof wil zijn
Inderdaad. 2011 en 2012 waren ook te pruimen. 2009 was qua koersverloop een beetje mat, maar die eindsprint tussen Cav en Haussler ging natuurlijk wel de geschiedenisboeken in. Van 2010 kan ik mij niet veel herinneren, behalve dat Freire won voor Boonen.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:27 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Heerlijke finale. Echt genoten. Al het derde jaar op rij dat we een erg mooie Milano Sanremo hebben.
Phinney gaat in Parijs-Roubaix sowieso meedoen voor top-5, 100% zeker. RVV komt nog wat te vroeg.quote:Op maandag 18 maart 2013 08:15 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Phinney lijkt dus ook weer een serieuze stap te hebben gemaakt t.o.v. van vorig jaar in de klassiekers. Wellicht dat we hem nu echt mogen verwachten in de Ronde en Parijs-Roubaix.
Ik vraag me af of Phinney wel gemaakt is voor dat zenuwachtige Vlaamse parcours. PR zie ik hem op vrij korte termijn nog wel eens winnen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Phinney gaat in Parijs-Roubaix sowieso meedoen voor top-5, 100% zeker. RVV komt nog wat te vroeg.
My thoughts exactly..ik denk trouwens dat het nieuwe parcours absoluut niet in het voordeel van Phinney is. In de 'oude' finale kon je toch meer kracht kwijt voor mijn gevoel.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Phinney gaat in Parijs-Roubaix sowieso meedoen voor top-5, 100% zeker. RVV komt nog wat te vroeg.
Het leuke van het oude parcours was dat je na de Muur en Bosberg nog een stuk of 10 vlakke kilometers had. Als je alleen wegreed op een van die twee klimmetjes, moest je ook nog hardrijderscapaciteiten hebben om weg te blijven.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
My thoughts exactly..ik denk trouwens dat het nieuwe parcours absoluut niet in het voordeel van Phinney is. In de 'oude' finale kon je toch meer kracht kwijt voor mijn gevoel.
Klopt..na de Muur had je gewoon nog 16 kilometer. En de Bosberg is toch meer krachtwerk dan het duo de Oude Kwaremont en de Paterberg.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het leuke van het oude parcours was, dat je na de Muur en Bosberg nog een stuk of 10 vlakke kilometers had. Als je alleen wegreed op een van die twee klimmetjes, moest je ook nog hardrijderscapaciteiten hebben om weg te blijven.
Ja, ik snap wel dat Oudenaarde gezelliger is omdat het echt midden in die heuvels ligt, maar de oude aankomst voegde meer toe aan de koers.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:19 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Klopt..na de Muur had je gewoon nog 16 kilometer. En de Bosberg is toch meer krachtwerk dan het duo de Oude Kwaremont en de Paterberg.
Denk je? Volgens mij is de Oude Kwaremont veel geschikter voor types als Phinney of Cancellara dan de Muur. Dat is eigenlijk een licht hellende kasseienstrook waar mannen met een grote motor gruwelijk kunnen doortrekken. Voor de Paterberg geldt dat een stuk minder, maar die is een paar honderd meter lang.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
My thoughts exactly..ik denk trouwens dat het nieuwe parcours absoluut niet in het voordeel van Phinney is. In de 'oude' finale kon je toch meer kracht kwijt voor mijn gevoel.
Zondag zal ook wel helpen denk ik?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:44 schreef marcodej het volgende:
Goede kijkcijfers NOS: 569.000. Vorig jaar 407.000
De zakelijke benadering slaat aan.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:44 schreef marcodej het volgende:
Goede kijkcijfers NOS: 569.000. Vorig jaar 407.000
Dat was bij Sporza niet zoveel anders hoor.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:16 schreef Bayswater het volgende:
Heel televisiekijkend Nederland zag dat het gaatje Chavanel - Sagan/Ciolek bijna niets voorstelde behalve Smeets en Ducrot. Die heb ik 10 keer "te laat" horen zeggen, wat een prutsers.
Daar hadden ze boven op de Poggio toch al door dat het te weinig was. En iets eerder was de tijdsaanduiding veel te onduidelijk om er echt zicht op te krijgen. Alleen toen Iglinsky vrij snel bij Vorganov kwam, zag je dat het eigenlijk niet zo'n groot gat meer was.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was bij Sporza niet zoveel anders hoor.
Ja, maar toen hadden Smeets en Ducrot het ook al wel door. Die zeiden voor het laatst dat het te laat was, vlak voordat Sagan vol aanging.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar hadden ze boven op de Poggio toch al door dat het te weinig was.
Ja, of Sky zelfs gisteren beschuldigen na hun geweldige machtsontplooiing.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:38 schreef Ereinion het volgende:
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:02 schreef Columbiafan het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2013 18:43 schreef the_critic het volgende:
Pioneer sluit contract met huidige blanco team. Pioneer wordt geen hoofdsponsor, maar wel materiaal (nieuw computersysteem... srm achtig systeem)
Pioneer Sponsors UCI's Blanco Pro Cycling Teamquote:
Als de pers je komt vragen waarom je zo oerdom was om deze winnaar te laten gaan, dan geef je ofwel antwoord of je zegt iets als "dat is de interne keuken, dat brengen we niet naar buiten" en dan wordt hij uitgekotst omdat hij vaag en suggestief is. Ciolek heeft in het peloton ook gewoon die reputatie, dus echt onthullend of verbazend is het nauwelijks.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 07:56 schreef Sheepcidus het volgende:
Ook al was dat waar waarom zou je dat naar buiten brengen, je komt alleen maar zuur over.
Wow dit is natuurlijk supergoed nieuws. Kunnen ze er ook wattages mee meten? Dan verwacht ik dat Gesink wel met Froome en Wiggins mee kan dit jaarquote:Op maandag 18 maart 2013 19:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
Pioneer Sponsors UCI's Blanco Pro Cycling Team
Monday, 18 March 2013 14:50
Pioneer Corporation signed a sponsorship agreement with the Blanco Pro Cycling Team to outfit each of their riders with Pioneer’s advanced cyclocomputer technology.
The Blanco Pro Cycling Team, one of 19 professional teams in the Union Cycliste Internationale and competes in the extreme UCI World tour racing circuit, will utilize Pioneer’s breakthrough high-performance cycling computer and pedaling monitor as a training tool for the riders as well as an analysis companion for all races throughout the globe.
The two part system consisting of the SGX-CA900 high-performance cyclocomputer and the SGY-PM900 wireless water resistant strain gauge sensor was introduced in November 2011, to embark on Pioneer’s new direction in “developing new business.”
The next business phase of the Pioneer cycling technology before the release of the system to the public was fulfilled with the sponsorship agreement made with the highly regarded Blanco Pro Cycling Team where it will be used to support racers in training and skill improvement.
Pioneer will work closely with the Blanco team in utilizing the technology to improve the riding techniques and increase power output of their individual riders.
Bericht met datum van vandaag, vandaar mijn vermelding. Blijkbaar dus al achterhaald nieuws
Ow, het kan best kloppen hoor. Maar waarom moet dit dan uitgerekend nu naar buiten worden gebracht? Of hebben Van Gerwen en Lefevere eenvoudigweg de vraag van journalisten beantwoord waarom Ciolek vertrok?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 07:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lefevere is ondertussen komen vertellen dat Ciolek bij Quickstep is geflopt omdat het een luie renner is.
En nee, wacht nog even met de buitengewoon voorspelbareen
, het werd ook bevestigd door zijn voorloper als ploegbaas van Ciolek, Van Gerwen.
Daarna vertelde MTN dat het verschil is dat Ciolek bij hen kopman is, maar dat werd eveneens door Van Gerwen naar het rijk der fabelen verwezen, want dat was hij ook bij Milram.
Volgens Van Gerwen is de reden duidelijk, Ciolek verdiende gewoon veel geld bij Milram en Quickstep, dat is bij MTN niet het geval en als hij dat ooit opnieuw wil gaan doen, dan moet hij terug beginnen presteren.
Zal dat laatste wel zijn. In 9 van de 10 gevallen is dat volgens mij het geval als er een quote van een een renner of ploegleider opduikt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ow, het kan best kloppen hoor. Maar waarom moet dit dan uitgerekend nu naar buiten worden gebracht? Of hebben Van Gerwen en Lefevere eenvoudigweg de vraag van journalisten beantwoord waarom Ciolek vertrok?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |