abonnement Unibet Coolblue
pi_127195105
Inderdaad :').
pi_127195280
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:56 schreef muhahaha het volgende:
12 lessen is echt weinig, dan heb je waarschijnlijk ook al ervaring. ;)
Volgens mij is daar echt geen lijn op te trekken. Ik heb hem gehaald na twee jaar auto te hebben gereden, en zelfs in 11 lessen. Ik ken genoeg mensen met veel meer ervaring die er langer over doen.

Heb wel ook twee jaar schakelbrommer gereden, dus het gevoel van een tweewieler zat er wel in. Sequentieel schakelen ook, maar van de andere kant leer je jezelf op zo'n brommertje ook best veel verkeerde dingen aan.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:24:25 #203
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127196021
Ik ga van rijschool wisselen. Niet omdat het een slechte is maar ik leste doordeweeks in Den Helder, nu kom ik er alleen niet meer tot het einde van het jaar. Nu weer op zoek naar een goede lokale rijschool, zullen er waarschijnlijk niet zoveel zijn in de buurt van Winterswijk :')
pi_127196186
Hoeveel lessen verwacht je nog nodig te hebben? Houd er wel rekening mee dat je zeker als beginner toch wel weer even bezig bent voor je een nieuwe lesmotor onder controle hebt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:36:11 #205
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127196436
Geen idee, ik heb het rijden op de weg redelijk in de kijker maar met sommige manoeuvres heb ik nog wat moeite. Ik heb een rijschool gevonden in de buurt die lest op een CBF600 NA en een CB500. Nu heb ik hiervoor op een CBF600 gelest maar ik denk dat een CB500 wat makkelijker te behandelen is?

Edit:
Het is deze rijschool: http://frankmassop.com/verkeersschool/rijles/motor/
Slagingspercentage ziet er goed uit dus ik ga gewoon bellen voor een proefles deze week.

[ Bericht 31% gewijzigd door Erasmo op 30-05-2013 11:55:00 ]
pi_127199174
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Volgens mij is daar echt geen lijn op te trekken. Ik heb hem gehaald na twee jaar auto te hebben gereden, en zelfs in 11 lessen. Ik ken genoeg mensen met veel meer ervaring die er langer over doen.

Heb wel ook twee jaar schakelbrommer gereden, dus het gevoel van een tweewieler zat er wel in. Sequentieel schakelen ook, maar van de andere kant leer je jezelf op zo'n brommertje ook best veel verkeerde dingen aan.
Dat laatste bedoelde ik dus... verkeersinzicht leer je pas echt door te gaan rijden.
pi_127199333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat laatste bedoelde ik dus... verkeersinzicht leer je pas echt door te gaan rijden.
Klopt.

Al merk ik wel dat het verkeersinzicht gigantisch verbeterd als je gaat motorrijden. Ben sinds ik het motorrijbewijs heb ook een heel stuk beter geworden in auto rijden en goed anticiperen ^O^
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:54:38 #208
160396 Tommzzz
niet zaai
pi_127215577
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Heb je al een datum?! *O*
12 juni *)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:54:00 #209
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127266508
Morgen eerste les bij de nieuwe rijschool *O*

Om 8 uur 's ochtends ;(
pi_127272675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt.

Al merk ik wel dat het verkeersinzicht gigantisch verbeterd als je gaat motorrijden. Ben sinds ik het motorrijbewijs heb ook een heel stuk beter geworden in auto rijden en goed anticiperen ^O^
vooral bewuster.
voordat ik ging lessen, had ik nog wel eens dat ik me de halve rit niet meer kon herinneren (woon/werk op de automatische piloot ;)).
daarna heb ik het nooit meer gehad.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_127274965
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:56 schreef marc0871 het volgende:

[..]

vooral bewuster.
voordat ik ging lessen, had ik nog wel eens dat ik me de halve rit niet meer kon herinneren (woon/werk op de automatische piloot ;)).
daarna heb ik het nooit meer gehad.
Dat heb ik nog steeds... Ligt er misschien aan hoeveel je al gereden hebt.
pi_127275083
4 jaar auto, voordat ik mijn eerste motor les had.
dus ik was toch al geen groentje meer.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 2 juni 2013 @ 17:45:44 #213
37248 BertV
Handgemaakt
pi_127326838
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:36 schreef Erasmo het volgende:
Nu heb ik hiervoor op een CBF600 gelest maar ik denk dat een CB500 wat makkelijker te behandelen is?
Niet echt veel verschil. Een CBF600 is geen CBR600, meer een moderne CB500.
Het komt allemaal niet zo nauw en zit tussen je oren.
Een oude CB1 is veel feller en 400cc, wat cilinderinhoud betreft is er geen peil op te trekken.

* BertV vond het een leuke tijd lang geleden met lessen...
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:28:20 #214
201952 lezut
et rezut
pi_127382030
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:22 schreef Tankiej het volgende:
Als de rijschool een eigen terrein heeft voor de (AVB) lessen maakt het sowieso niks uit, dan mag je altijd beginnen met lessen. Het gaat er alleen om wanneer een rijschool dit niet heeft en je dus op de openbare weg rijdt.

Overigens had ik met de oude regeling lessen op de zware motor voordat ik 21 was en heb ik twee dagen na mijn 21e verjaardag AVB examen gedaan. Dit was geen enkel probleem en heb er ook nooit vragen over gehad. Ik zou het heel raar vinden als dat nu wel het geval is.. :)
Is ook vreemd, maar ik heb de wetstekst zelf onder ogen gehad afgelopen week. Daarin staat dat je A1 mag lessen vanaf je 17e, examen vanaf 18, A2 straks lessen vanaf 19, examen vanaf 20, maar A staat specifiek vermeld dat je 24 moet zijn om te lessen of af te rijden (tenzij je een A2 rijbewijs hebt)

Overigens ook wel aardig om te weten allicht; er was nog onduidelijkheid over wat nou leidend is, de leeftijd of de rijervaring van 2 jaar... dat is dus het laatste. Dus op het moment dat je bijvoorbeeld op je 23e A2 haalt, mag je pas op je 25e via het 'light-examen' voor A zwaar afrijden. Dit 'light-examen' is een soort samenvoeging van de AVB en de AVD in één examen.
pi_127384558
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:28 schreef lezut het volgende:

[..]

Is ook vreemd, maar ik heb de wetstekst zelf onder ogen gehad afgelopen week. Daarin staat dat je A1 mag lessen vanaf je 17e, examen vanaf 18, A2 straks lessen vanaf 19, examen vanaf 20, maar A staat specifiek vermeld dat je 24 moet zijn om te lessen of af te rijden (tenzij je een A2 rijbewijs hebt)

Overigens ook wel aardig om te weten allicht; er was nog onduidelijkheid over wat nou leidend is, de leeftijd of de rijervaring van 2 jaar... dat is dus het laatste. Dus op het moment dat je bijvoorbeeld op je 23e A2 haalt, mag je pas op je 25e via het 'light-examen' voor A zwaar afrijden. Dit 'light-examen' is een soort samenvoeging van de AVB en de AVD in één examen.
Het is inderdaad heel raar dat het bij A niet zou mogen.. Al hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn, dan les je gewoon op een A2 motor (wanneer je die rechtstreeks kan halen vanaf 2014) en doe je daarna examen op een A motor. Voor AVB maakt die extra paar kw toch niet uit, dat ga je daar niet merken.

Overigens mocht het in de oude regeling volgens mij officieel ook niet, maar de rijschool vond het geen probleem. Ken ook genoeg anderen die hetzelfde hadden bij andere rijscholen en daar werd het ook gewoon gedaan.. :)
  maandag 3 juni 2013 @ 23:14:35 #216
207863 Obama
Barack Hussein
pi_127384764
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:28 schreef lezut het volgende:

[..]

Is ook vreemd, maar ik heb de wetstekst zelf onder ogen gehad afgelopen week. Daarin staat dat je A1 mag lessen vanaf je 17e, examen vanaf 18, A2 straks lessen vanaf 19, examen vanaf 20, maar A staat specifiek vermeld dat je 24 moet zijn om te lessen of af te rijden (tenzij je een A2 rijbewijs hebt)

Overigens ook wel aardig om te weten allicht; er was nog onduidelijkheid over wat nou leidend is, de leeftijd of de rijervaring van 2 jaar... dat is dus het laatste. Dus op het moment dat je bijvoorbeeld op je 23e A2 haalt, mag je pas op je 25e via het 'light-examen' voor A zwaar afrijden. Dit 'light-examen' is een soort samenvoeging van de AVB en de AVD in één examen.
Mijn god.....faal 8)7 .
Ik baal er echt van dat ik als 23-jarige blijkbaar niet volwassen genoeg ben om motor te rijden, maar gedwongen word om een veredelde scooter te rijden.

Is het een grote overgang als ik op een A2 motor les en afrijd voor het A rijbewijs met een A motor?

Mag je met een A2-motor voor je A motor afrijden? of moet die groter dan een X-aantal KW groot zijn?

Ik kan echt niet wachten tot mn 24e om te beginnen met rijlessen.
pi_127385513
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef Obama het volgende:

[..]

Mijn god.....faal 8)7 .
Ik baal er echt van dat ik als 23-jarige blijkbaar niet volwassen genoeg ben om motor te rijden, maar gedwongen word om een veredelde scooter te rijden.

Is het een grote overgang als ik op een A2 motor les en afrijd voor het A rijbewijs met een A motor?

Mag je met een A2-motor voor je A motor afrijden? of moet die groter dan een X-aantal KW groot zijn?

Ik kan echt niet wachten tot mn 24e om te beginnen met rijlessen.
Nee, dat is geen grote overgang. Dat scheelt maar een paar kw. Dat ga je alleen merken met het optrekken en snelweg rijden voor AVD. Maar aangezien jij eerst AVB moet halen, vermoed ik dat je het helemaal niet gaat merken :)

Nee, dat mag niet. De A2 lesmotor moet minder vermogen hebben dan de A lesmotor. Hoeveel dat precies is weet ik niet uit mn hoofd, maar kan ik morgen wel opzoeken als je dat graag wil weten.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:30:21 #218
207863 Obama
Barack Hussein
pi_127385634
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:28 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Nee, dat is geen grote overgang. Dat scheelt maar een paar kw. Dat ga je alleen merken met het optrekken en snelweg rijden voor AVD. Maar aangezien jij eerst AVB moet halen, vermoed ik dat je het helemaal niet gaat merken :)

Nee, dat mag niet. De A2 lesmotor moet minder vermogen hebben dan de A lesmotor. Hoeveel dat precies is weet ik niet uit mn hoofd, maar kan ik morgen wel opzoeken als je dat graag wil weten.
Ah dat is jammer......misschien dat ik een rijschool vindt in Amsterdam die mijn illegale praktijken wil faciliteren :9~ .

Bedankt voor de moeite!
pi_127386416
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef Obama het volgende:

[..]

Mijn god.....faal 8)7 .
Ik baal er echt van dat ik als 23-jarige blijkbaar niet volwassen genoeg ben om motor te rijden, maar gedwongen word om een veredelde scooter te rijden.

Is het een grote overgang als ik op een A2 motor les en afrijd voor het A rijbewijs met een A motor?

Mag je met een A2-motor voor je A motor afrijden? of moet die groter dan een X-aantal KW groot zijn?

Ik kan echt niet wachten tot mn 24e om te beginnen met rijlessen.
Van de andere kant heeft een 20 jarige die al twee jaar motor rijdt echt een enorm veel betere voertuigbeheersing dan jij met je 23 jaar.

Oude regeling was prima al had A-beperkt 35kW mogen zijn en voor iedereen mogen gelden de eerste twee jaar. Ik ken er ook wel een die heeft meteen A gehaald op zijn 27e en schrok zich helemaal wild van de R1 die hij onder zijn kont kreeg. Rijdt nu op een 400'tje, met zijn A :P
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:05:31 #220
207863 Obama
Barack Hussein
pi_127388749
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Van de andere kant heeft een 20 jarige die al twee jaar motor rijdt echt een enorm veel betere voertuigbeheersing dan jij met je 23 jaar.

Oude regeling was prima al had A-beperkt 35kW mogen zijn en voor iedereen mogen gelden de eerste twee jaar. Ik ken er ook wel een die heeft meteen A gehaald op zijn 27e en schrok zich helemaal wild van de R1 die hij onder zijn kont kreeg. Rijdt nu op een 400'tje, met zijn A :P
Mja deze regeling is er omdat de overheid denkt dat jongere berijders een groter gevaar op de weg zijn. Dus totaal leeftijd gebonden, verder denk ik niet dat je tussen je 21e en 24e je significant volwassener gedraagt.

Ik ben ook van plan om een simpele Honda CBF 500 of een F 650 CS aan te schaffen.
pi_127388824
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:05 schreef Obama het volgende:

[..]

Mja deze regeling is er omdat de overheid denkt dat jongere berijders een groter gevaar op de weg zijn. Dus totaal leeftijd gebonden, verder denk ik niet dat je tussen je 21e en 24e je significant volwassener gedraagt.

Ik ben ook van plan om een simpele Honda CBF 500 of een F 650 CS aan te schaffen.
Het gaat ook niet zozeer om het volwassen gedragen :) Het gaat om voertuigbeheersing. Met 25kW kun je alsnog met 100 door de bebouwde kom hoor.

Er zit een groot verschil tussen auto's en motoren. In een auto zit je en draai je aan een wieltje. Een motor moet je beheersen. Sturen met je hele lichaam en niet alleen met je stuur. Een motor is daarnaast relatief aan het gewicht zó krachtig dat een te sterke motor jou als berijder zonder problemen kan afwerpen. Even te hard gas geven, kan gewoon betekenen dat je op je bek gaat. Daar is die regeling van begrenzingen voor. Even de kracht uit de motor halen, zodat je kan wennen aan het karakter van zo'n machine. En dat leer je door ervaring, niet door leeftijd.

Als jij de fout maakt om op een R1 bijvoorbeeld in zijn 1 of 2 het gas iets te ver open te zetten bij het inhalen bijvoorbeeld, schiet die motor gewoon onder je kont vandaan. Dat is wat men wil voorkomen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:15:10 #222
207863 Obama
Barack Hussein
pi_127388932
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het gaat ook niet zozeer om het volwassen gedragen :) Het gaat om voertuigbeheersing. Met 25kW kun je alsnog met 100 door de bebouwde kom hoor.

Er zit een groot verschil tussen auto's en motoren. In een auto zit je en draai je aan een wieltje. Een motor moet je beheersen. Sturen met je hele lichaam en niet alleen met je stuur. Een motor is daarnaast relatief aan het gewicht zó krachtig dat een te sterke motor jou als berijder zonder problemen kan afwerpen. Even te hard gas geven, kan gewoon betekenen dat je op je bek gaat. Daar is die regeling van begrenzingen voor. Even de kracht uit de motor halen, zodat je kan wennen aan het karakter van zo'n machine. En dat leer je door ervaring, niet door leeftijd.

Als jij de fout maakt om op een R1 bijvoorbeeld in zijn 1 of 2 het gas iets te ver open te zetten bij het inhalen bijvoorbeeld, schiet die motor gewoon onder je kont vandaan. Dat is wat men wil voorkomen.
Tsjah, ik moet het nog mee maken.

Één ding weet ik zeker ik ga echt niet op een a1 of a2 motor zitten.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 07:42:45 #223
201952 lezut
et rezut
pi_127390303
A2 is niets mis mee. 35kW is meer dan zat om lekker motor te kunnen rijden en met zo'n vermogensbeperking zie ik ook 100% het nut van die regeling in...

Alleen welke oetlul bedacht heeft dat 11kW ook wel een mooie opstap is, die heeft duidelijk nog nooit op een motor gezeten...
pi_127390814
A2 35kw is niets mis mee inderdaad. Zelfs 25kw met de oude regeling was nog goed te doen, als ik iedereen hoor die daar op moest beginnen. Hoewel het natuurlijk wel gewoon geldklopperij is dat je opnieuw examen moet doen, zou ik toch wel voor de A2 gaan als ik volgend jaar tussen de 20 en 22 was :)
pi_127391198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:54 schreef Tommzzz het volgende:

[..]

12 juni *)
Ik ben blonT, dat stond zelfs al in de openingspost vermeld _O- !
Al zenuwachtig B-) ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')