Bronquote:Annet Malherbe transformeert van Gooische vrouw Willemijn naar de stukken minder chique Aaf. De nieuwe serie is een remake van de in Amerika populaire jaren '80-comedy Roseanne.
RTL 4 komt na Iedereen is gek op Jack (Everybody Loves Raymond) en Golden Girls opnieuw met een remake van een Amerikaanse comedyserie. Dit weekend is de eerste aflevering van Aaf te zien. Hierin speelt Annet Malherbe het Nederlandse antwoord op Roseanne – de hoofdpersoon uit de gelijknamige jaren '80-comedy. Aaf woont samen met haar man Ton (Bas Keijzer), oudste dochter Marie (Lisa Zweerman), middelste dochter Jozefien (Mechteld Jungerius) en zoon Bennie (Nick Geest). Daarnaast komt Aafs zus Jacky (Jelka van Houten) zo vaak over de vloer dat ze eigenlijk een volwaardig onderdeel is van het gezin geworden.
Kopie
De vorige remakes die RTL 4 bracht werden door critici niet allemaal even lovend ontvangen. Dat hield Annet niet tegen. “Ik reageer puur vanuit wat ik zelf vind en niet wat een ander vindt.” Daarbij waakt ze ervoor dat Aaf een regelrechte kopie wordt van Roseanne. “Ik weet wel dat het scripts zijn, maar ik wil altijd graag het gevoel hebben dat ik zelf bedenk hoe ik een rol speel. Als ik teveel die ander naspeel, weet ik niet meer waar ik mee bezig ben.”
Serievolger
In de Verenigde Staten zijn hele volksstammen met de serie opgegroeid. Annet acht de kans dat dit in Nederland gebeurt niet groot. “Dat betekent dat ik tien jaar in deze serie moet spelen. Dat is niet iets waar ik naar uit kijk. Het ligt eraan. Het is een commerciële zender, dus als het niet aanslaat houdt het op”, redeneert ze nuchter. Zelf is ze ook geen trouwe serievolger. “Ik zie wel eens wat voorbijkomen, maar ik blijf niet thuis voor een serie. Ik kijk best wel televisie, maar ik weet nooit wanneer iets op tv is.”
Het zou zomaar op Kees en Co kunnen lijken en dat was best populair.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:52 schreef Mike het volgende:
Volgens de mensen die de eerste aflevering al gezien hebben zou het in ieder geval leuker worden dan Gek op Jack (niet zo heel moeilijk verder, maar ok).
Bij kees en co zat ik nu al in de slappe lachquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Het zou zomaar op Kees en Co kunnen lijken en dat was best populair.
Roseanne was een baandoorbrekende comedyserie, en bovendien hysterisch.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:25 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Roseanne, dat is toch zo'n amerikaans trailertrash show?
Jezus, dat is lang geledenquote:
Dit moet toch niet de jaren 80 voorstellen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:32 schreef Kwaliteit het volgende:
een plasma tv in een 80's achtige serie, oke???
Viel mij ook op.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:29 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Al is het wel grappig dat het Darlene-personage ook in 2013 schijnbaar precies dezelfde soort kleding draagt als de originele begin jaren '90.
Helemaal mee eens. Had al echt een volwassen talent.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:50 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Viel mij ook op.
Was wel na Roseanne het grappigste personage...
quote:
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:04 schreef roos85 het volgende:
Weet nog niet wat ik er van moet vinden..
KLB / rtl4: Aafquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:51 schreef LasTeR het volgende:
Dat is nou nét waar Nederland op zit te wachten.
quote:Op zondag 17 maart 2013 12:47 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Zend gewoon herhalingen van Kees en Co uit, die waren tenminste nog leuk.
Dat dachten we hier ook met 'Iedereen is gek op Jack', dat bleef goed scorenquote:Op zondag 17 maart 2013 15:39 schreef ZodiaX het volgende:
Kijkcijfers zullen wel hoog zijn, het is nieuw, veel reclame voor geweest en zo.
Krijgen we weer allemaal te horen dat het een groot success is.
En volgende week kijkt er niemand meer na.
rtl xl/rtl gemist?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:48 schreef icloud het volgende:
Is het ergens gratis terug te zien? bij usenet krijg ik allemaal troep gezien rtl een kut naam heeft gekozen.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/(...)00b556c788/fragmentsquote:Op zondag 17 maart 2013 19:48 schreef icloud het volgende:
Is het ergens gratis terug te zien? bij usenet krijg ik allemaal troep gezien rtl een kut naam heeft gekozen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |