Maar dat mag je niet zeggen want dan komen KoosVogels en De_Guidance je belachelijk maken met hun inhoudsloze gezeik.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. Had nooit gedacht dat er zoveel haat zou opborrelen
Ik ben niet anders gewend van die twee.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar dat mag je niet zeggen want dan komen KoosVogels en De_Guidance je belachelijk maken met hun inhoudsloze gezeik.
Nope. Als ik een puberende vent zou zijn zou ik het niet erg vinden door lesbos opgevangen te worden. Mischien mocht ik in de avonden wel meedoen (als ze een beetje lekker zouden zijn)quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar daar zie ik niemand over klagen. Ik zie alleen geklaag over het feit dat ze lesbisch zijn. Of suggereer je nu dat lesbische moeders vaak kinderen misbruiken?
Doe eens statistiekjes enzo. Volgens mij gebruiken tegenstanders dit verzinsel puur om liefdevolle pleegouders zwart te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:05 schreef polderturk het volgende:
Terecht dat mensen zich zorgen maken. Veel pleegkinderen worden seksueel misbruikt door hun pleegouders.
Nou nou nou.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben niet anders gewend van die twee.
Volgens mij zei jij toch heel wat anders.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar dat mag je niet zeggen want dan komen KoosVogels en De_Guidance je belachelijk maken met hun inhoudsloze gezeik.
Je gaat voorbij aan het feit dat zo'n stel in de eerste plaats ouder is en niet uit op seks met minderjarigen. Je zult het wel 'voor de lol' zeggen, maar geef de mensen de kost die echt denken dat homoseksualiteit en kindermisbruik gerelateerd zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nope. Als ik een puberende vent zou zijn zou ik het niet erg vinden door lesbos opgevangen te worden. Mischien mocht ik in de avonden wel meedoen (als ze een beetje lekker zouden zijn)
Welke haat? Turken geven aan dat ze herquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. Had nooit gedacht dat er zoveel haat zou opborrelen
Niet zo wijzenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mss dat meer turken zich op zouden kunnen geven om als pleeggezin te fungeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Welke haat? Turken geven aan dat ze her
Niet eens zijn met het beleid. Vervolgens worden ze daarop met haatzaaiende berichten aangevallen door Sommige Nederlanders en sommige Turken reageren met haatzaaiende bericten terug.
Krijg hierdoor toch een beetje het idee dat dat Turkse wijf gewoon een tokkie is, of in dit geval een tukkie, en een beetje met krokodilletranen nu haar gelijk probeert te halen. Dat kind is tig keer beter af bij die twee potten, die hem waarschijnlijk gewoon een degelijke opvoeding geven, dan bij die kenau die hem liever als boksbal gebruikt. En die Erdogan is helemaal een lachwekkende troll, eigenlijk moeten ze hem gewoon de toegang weigeren hier.quote:
Heb een foto gezien van het jongetje, hij ziet er tov van zijn familie ook het meest westers uit. Lang haar, hippe kleertjes aan... Echt een leuk jong!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Krijg hierdoor toch een beetje het idee dat dat Turkse wijf gewoon een tokkie is, of in dit geval een tukkie, en een beetje met krokodilletranen nu haar gelijk probeert te halen. Dat kind is tig keer beter af bij die twee potten, die hem waarschijnlijk gewoon een degelijke opvoeding geven, dan bij die kenau die hem liever als boksbal gebruikt. En die Erdogan is helemaal een lachwekkende troll, eigenlijk moeten ze hem gewoon de toegang weigeren hier.
Ja dat is dan tijdelijk maar jeugdzorg zoekt dan naar een andere acceptabele optie en blijkbaar is die, in hun ogen, niet gevonden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Misschien omdat het kind via het ziekenhuis meteen al uit huis geplaatst is?
Noodprocedure oid.
Dit is geen verzinsel. Hier is laatst nog onderzoek naar geweest door een commissie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doe eens statistiekjes enzo. Volgens mij gebruiken tegenstanders dit verzinsel puur om liefdevolle pleegouders zwart te maken.
Je vraagt nu intelligentie van deze mensen, dat hebben ze niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
De biologische moeder is dus overduidelijk ongeschikt, maar men vindt lesbische moeders ook ongeschikt. Wat wil men dan? Je kunt zo'n kind niet zomaar even na al die jaren overplaatsen naar een nieuw gezin - en waar vind je een Turks gezin dat bereid is tot opvang?
Als het geen verzinsel is is een bron dus niet moeilijk om te googelen. Ga je gang.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is geen verzinsel. Hier is laatst nog onderzoek naar geweest door een commissie.
En dan toch pas na 9 jaar in actie komen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat is dan tijdelijk maar jeugdzorg zoekt dan naar een andere acceptabele optie en blijkbaar is die, in hun ogen, niet gevonden.
Ja, post de bron maar. En geen Turkse onverstaanbare aub.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is geen verzinsel. Hier is laatst nog onderzoek naar geweest door een commissie.
Maar wat heeft dat met deze zaak te maken?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
Goedpraten dat dat kind veiliger is bij zijn moeder.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met deze zaak te maken?
Gelül vind ik dat. De meest optimistische optie zou zijn dat er een islamitisch pleeggezin komt maar Jeugdzorg is daar principieel tegen wegens al gebonden zijn (en toen Turkse pleegouders wenselijk waren waren er geen beschikbaar). Als pleegouders zouden misbruiken, dan zou dat net zo'n probleem zijn bij islamitische pleegouders. Bovendien ken ik persoonlijk tig pleegouders in m'n omgeving en dat zijn nou niet bepaald kinderverkrachterrs.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Goedpraten dat dat kind veiliger is bij zijn moeder.
Volgens de meneer van Jeugdzorg in P&W gister, hebben zich n.a.v. deze discussie 50 potentiële Turkse pleeggezinnen gemeld. Dus de mogelijkheden zijn er wel, hij zei ook dat er al diverse moslimpleegouders zijn maar dat die tot dusver niet noodzakelijkerwijs alleen moslimkinderen toegewezen kregen (lijkt me ook een rare ontwikkeling om dat uitsluitend te gaan doen).quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Een islamitisch pleeggezin vinden voor een knul die onverwant is gaat moeilijk worden daar men traditioneel daar moeite mee heeft, zedige gebruiken etc.
Dat is mooi, nemen die ook jongens van boven de elf jaar op dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:40 schreef superworm het volgende:
[..]
Volgens de meneer van Jeugdzorg in P&W gister, hebben zich n.a.v. deze discussie 50 potentiële Turkse pleeggezinnen gemeld. Dus de mogelijkheden zijn er wel, hij zei ook dat er al diverse moslimpleegouders zijn maar dat die tot dusver niet noodzakelijkerwijs alleen moslimkinderen toegewezen kregen (lijkt me ook een rare ontwikkeling om dat uitsluitend te gaan doen).
Weet ik veel, dat zeiden ze niet in de uitzending. Dat moet je aan de meneer van de Jeugdzorg die ik aanhaal vragen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is mooi, nemen die ook jongens van boven de elf jaar op dan?
Mooi. Heeft al die ophef in ieder geval nog íets opgeleverd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:40 schreef superworm het volgende:
[..]
Volgens de meneer van Jeugdzorg in P&W gister, hebben zich n.a.v. deze discussie 50 potentiële Turkse pleeggezinnen gemeld.
Jammerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat zeiden ze niet in de uitzending. Dat moet je aan de meneer van de Jeugdzorg die ik aanhaal vragen.
Nee maar het idee dat ik mijn eventuele kinderen kwijt kan bij een gezin waar men meer op tafel zet dan doorgekookte groenten, aardappelen en draadjesvlees spreekt mij wel aanquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:48 schreef superworm het volgende:
[..]
Je bent twaalf en zoekt leuke Turkse pleegouders?
Dan is het goed. Kinderen, wat moet je ermee. Behalve je ecologische voetafdruk dramatisch vergroten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:51 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee maar het idee dat ik mijn eventuele kinderen kwijt kan bij een gezin waar men meer op tafel zet dan doorgekookte groenten, aardappelen en draadjesvlees spreekt mij wel aan
Bron dan.. Laat een rapport zien.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
En als dat niet het geval zou zijn?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:25 schreef truthortruth het volgende:
Toch blijft het weer bijzonder en triest. Hoe wij als mensen van iets moois het zo kunnen laten escaleren naar iets heel lelijks;
Twee mensen die liefdevol een kind opvangen, verzorgen en opbrengen omdat het oorspronkelijke gezien daar moeite mee had.
En dan kan je er allemaal randzaken omheen verzinnen, maar dat is de kern. En de uitkomst voor het kind is niet te voorspellen, maar dat is het in geen enkele andere situatie.
Dat zou tragisch zijn, maar je intentie is al om er wat lelijks van te maken, en dat vind ik jammer.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
En als dat niet het geval zou zijn?
Dat is heel makkelijk gezegd ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zou tragisch zijn, maar je intentie is al om er wat lelijks van te maken, en dat vind ik jammer.
Er zijn maar een aantal mensen die hier een lelijke situatie van maken, en die zouden eens goed in de spiegel moeten kijken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:44 schreef polderturk het volgende:
Alle racisten die hier domme opmerkingen plaatsen mogen een lollie van mijn drol maken en oplikken.
De enige concrete informatie die we hebben is dat jeugdzorg het niet verstandig vond om die jongen daar verder op te laten voeden en onder te brengen bij een pleeggezin (wat ook de rol is van jeugdzorg). De rest is speculatie.quote:
Met het behouden van de kinderbijslag?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:43 schreef polderturk het volgende:
Volgens mij heeft Turkije nu aangeboden de kinderen in Turkije op te vangen.
Ok dan rotten ze lekker met de eerste trein naar turkije op naar turkije en nemen ze hun kinderen mee zodat de kans niet bestaat dat die ooit bij lesbische ouders terecht kunnen komen, probleem opgelost.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:13 schreef wickedmen het volgende:
ROTTERDAM - Duizenden woedende Turken demonstreren donderdag bij de Islamitische Universiteit in Rotterdam tegen de opvang van pleegkinderen bij Nederlandse gezinnen. Premier Erdogan brengt die dag een bezoek aan de instelling. De commotie wordt veroorzaakt door de zaak rond de 9-jarige Yunus die wordt opgevoed door twee lesbische ouders.
Turken worden via Facebook opgeroepen om massaal te komen. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam is alert. Er is nog geen officiële aankondiging van het protest binnen. De komst van de minister-president gaat gepaard met extreme veiligheidsmaatregelen. „Politie en gemeente houden de berichten op internet daarom nauwlettend in de gaten”, reageert hij via zijn woordvoerder.
Jeugdzorg Nederland is deze week in Den Haag ontboden door de Turkse ambassadeur. „Er is gesproken over ons systeem”, vertelt vicevoorzitter Mark Bent van de koepelorganisatie. „We hopen escalatie te hebben voorkomen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)in_zaak_Yunus__.html
??quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:06 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Zoals op tv te zien was is die moeder niet in staat een kind op te voeden.Goed dat het kind in zo,n geval uit huis geplaats wordt en de ouder uit de ouderlijke macht ontzet worden. Dat gebeurd meestal niet zo maar.
Maar ik kan begrijpen dat je als ouder met een islamitische achtergrond niet wil dat ze bij gristenhomo,s terechtkomen.
Ik ben zelf ongelovig maar moet er niet aan denken dat mijn kind bij een gristen of turk wordt geplaatst. Breng ze dan eventueel onder op een woongroep totdat er een moslimgezin is gevonden of werk eraan om die te vinden
Normaal gesproken worden dat soort factoren ook gewoon meegenomen. Inquote:Op
zaterdag 16 maart
2013 20:51 schreef
RAVW het volgende:
[..]
??
Zo hier gaat even wat fout..
Je zegt zelf:
Dat de ouder NIET voor het kind kon zorgen ....
En dan later als blijkt dat het niet naar je wens is (als moeder zijnde )
dan ga je eisen stellen ..
Maar die checkpoint hebben ze al gemist bij de uit huisplaatsing van het kind , ja , voed of je kind helemaal op of je heb gewoon geen recht van spreken.
Ik persoonlijk ben van mening dat de moeder bij het uit huisplaatsing al haar rechten zijn ontnomen wat betreft haar kinderen want anders is er geen voogdijschap door een ander ouder.
Bij mama, papa, mama én mama?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:14 schreef Jian het volgende:
Ik weet wel, hij is pas negen, maar toch, wat zou ie zelf willen...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |