Ik ook. Had nooit gedacht dat er zoveel haat zou opborrelenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:10 schreef Nibb-it het volgende:
Die facebook pagina... ik moet er een beetje van wenen.
Sommigen wel ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:07 schreef GJonline het volgende:
[..]
Mijn tante is met een Turk getrouwdMaar volledig geïntegreerd. Sorry
Helaas moet ik je daar gelijk ingeven.. Ik heb het er niet zo op eigenlijk. Maar wilde het wel vermelden.quote:
bronquote:Moeder kidnapte broers van Yunus
DEN HAAG, zaterdag
De 9-jarige Yunus woont al sinds hij vijf maanden oud is bij zijn lesbische pleegouders. De biologische moeder woont ook in Nederland. Zij schreef onlangs een brief aan premier Erdogan waarin ze haar woede uitte over het onderbrengen van haar zoon bij twee lesbiennes. Ook in de Turkse media deed ze haar relaas.
Yunus kwam in 2004 als baby van vier maanden in het ziekenhuis terecht met een gebroken arm en een opgezwollen hoofd. De moeder zei dat ze haar baby per ongeluk had laten vallen. Zijn oudere broertjes Arif en Halil zijn sinds dat jaar twee keer door Jeugdzorg uit hun ouderlijk huis geplaatst. De eerste keer vanwege mishandeling en later wegens pedagogische onmacht van de moeder.
Religie
Alle drie zijn opgevangen bij de Haagse lesbische moeders. Voor de biologische moeder was dat om religieuze redenen onaanvaardbaar en daarom ontvoerde ze haar twee oudste kinderen naar Turkije om ze aldaar onder te brengen bij hun grootouders, die ook al faalden in hun rol. Een Nederlandse rechter eiste terugkeer van het duo. Ze verblijven nu bij een ander pleeggezin in Nederland. De biologische ouders hebben vanwege de ontvoering een tijd vastgezeten. Yunus is altijd bij zijn twee pleegmoeders gebleven.
Emoties
In Turkije wordt de adoptiezaak van Turkse pleegkinderen door Nederlandse homostellen en christelijke gezinnen hoog opgenomen. De pers schrijft er dagelijks over. De emoties lopen soms flink op. De voorzitter van de parlementaire commissie van Ankara Ayhan Üstün vindt dat Turkije het volste recht heeft om zich met de zaak te bemoeien.
Hij zegt zich zorgen te maken over het lot van de vele duizenden Turkse kinderen die aan hun ouders zijn onttrokken en aan pleeggezinnen worden toevertrouwd. Veel Turkse media zijn dezelfde mening toegedaan.
Kritiek
In Ankara is ook veel kritiek op de methodes van Jeugdzorg. Kinderen zouden bijvoorbeeld veel te snel uit huis worden geplaatst. „Volstrekte flauwekul”, reageert Mark Bent van Jeugdzorg Nederland boos. „In ons land zijn we er juist op gericht om kinderen zo lang mogelijk te laten thuisblijven. Alleen in gevallen waarbij de veiligheid van het kind in geding komt wordt overgegaan tot uithuisplaatsing.”
Je hebt het niet zo op integratie of gemengde huwelijkenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:17 schreef GJonline het volgende:
[..]
Helaas moet ik je daar gelijk ingeven.. Ik heb het er niet zo op eigenlijk. Maar wilde het wel vermelden.
De biologische moeder is dus overduidelijk ongeschikt, maar men vindt lesbische moeders ook ongeschikt. Wat wil men dan? Je kunt zo'n kind niet zomaar even na al die jaren overplaatsen naar een nieuw gezin - en waar vind je een Turks gezin dat bereid is tot opvang?quote:
Zo ver denken ze niet eens na.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
De biologische moeder is dus overduidelijk ongeschikt, maar men vindt lesbische moeders ook ongeschikt. Wat wil men dan? Je kunt zo'n kind niet zomaar even na al die jaren overplaatsen naar een nieuw gezin - en waar vind je een Turks gezin dat bereid is tot opvang?
De aap komt uit de mouw, mama mishandelt haar kinderen en is vervolgens boos dat haar kinderen worden weggehaald, en bij pleegouders komen die zij weer ongeschikt acht. Als ze haar kinderen normaal opvoedt is er geen enkel probleem en niemand die het recht heeft hen uit huis te plaatsen. Heeft de Turkse media die vraag niet gesteld aan die moeder?quote:
Dat vind ik het trieste van deze zaak: dat iedereen het kind wil inzetten voor een eigen politieke agenda. Hopelijk houdt Asscher de poot stijf en blijft hij achter Jeugdzorg en de moeders staan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo ver denken ze niet eens na.
Ze verzinnen zelfs allemaal verhalen om hun gelijk te halen. Dat documenten zijn weggemoffeld en leugens zijn verspreid om dat kind bij de lesbische pleegouders te houden. Die ook nog eens van Jeugdzorg zijn. De pleegouders werken ook bij jeugdzorg, en daarom bla bla bla...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:43 schreef mootie het volgende:
Je moet er toch niet aan denken wat de pleegmoeders en het jongetje nu doormaken...
Maar dat zal de demonstranten, moeder, Erdogan etc. worst wezen.
Hetzelfde toen met dat vliegtuigongeluk in 2009 toen de Turkse media 1 uur na het ongeluk al beweerde dat er relatief weinig doden waren gevallen door de opoffering van de piloten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze verzinnen zelfs allemaal verhalen om hun gelijk te halen. Dat documenten zijn weggemoffeld en leugens zijn verspreid om dat kind bij de lesbische pleegouders te houden. Die ook nog eens van Jeugdzorg zijn. De pleegouders werken ook bij jeugdzorg, en daarom bla bla bla...
Ja, dit voorbeeld gaf ik eerder ook al.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:46 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hetzelfde toen met dat vliegtuigongeluk in 2009 toen de Turkse media 1 uur na het ongeluk al beweerde dat er relatief weinig doden waren gevallen door de opoffering van de piloten.
In de jaren 90 zijn verschillende Turkse huizen in brand gestoken in Duitsland door neo-nazi's.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, dit voorbeeld gaf ik eerder ook al.
De meest stuitende opruienende boodschap vanuit de Turkse overheid was uit 1997. Een verschrikkelijke brand in de Frans Halsstraat in Den Haag doodde een heel Turks gezin. Het was duidelijk brandstichting. Turkse Parlementariers waren er toen bij de kippen bij om te concluderen dat Nederland te weinig deed om Turkse Nederlanders hun veiligheid te garaderen. Dat racisten vrij spel kregen en de brand hadden gesticht. Dat Nederland met hun anti-Islamitische retoriek (toen al) de zaak op scherp heeft gezet.
Alle kritiek verstomde toen bleek dat het de bloed-eigen neef te zijn die het zaakje in de hens zette.
Precies.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:36 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw, mama mishandelt haar kinderen en is vervolgens boos dat haar kinderen worden weggehaald, en bij pleegouders komen die zij weer ongeschikt acht. Als ze haar kinderen normaal opvoedt is er geen enkel probleem en niemand die het recht heeft hen uit huis te plaatsen. Heeft de Turkse media die vraag niet gesteld aan die moeder?
De vraag of het jongetje niet beter bij een Turks pleeggezin had kunnen worden geplaatst is een andere discussie. En het antwoord is dat er een zeer groot tekort is aan Islamitische pleeggezinnen, en dus ook Turkse. Dus als er al tientallen Turken zijn die demonstreren mogen ze zichzelf gelijk inschrijven als pleegouder...kunnen ze direct actief een steentje bijdragen om tot een oplossing te komen.
Niet gek, dat klopt, want dat was ook de eerste reactie uit de Nederlandse politiek en bevolking.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
In de jaren 90 zijn verschillende Turkse huizen in brand gestoken in Duitsland door neo-nazi's.
Zo'n gekke reactie was dat dus niet. Het was wel enorm voorbarig.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:59 schreef skrn het volgende:
[..]
Niet gek, dat klopt, want dat was ook de eerste reactie uit de Nederlandse politiek en bevolking.
Maar moet de Turkse overheid ook die reactie geven? Nou, nee dus.
Terecht.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:11 schreef polderturk het volgende:
Nu vindt Wilders dat Turken die gaan demonstreren hier niet horen en dat de integratie gefaald is. Dus katholieken die ook vinden dat hun kinderen niet door homos opgevoed mogen worden horen hier ook niet thuis? Mensen mogen tegenwoordig geen afwijkende mening hebben?
Idd, alles om hun gelijk te halen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:43 schreef mootie het volgende:
Je moet er toch niet aan denken wat de pleegmoeders en het jongetje nu doormaken...
Maar dat zal de demonstranten, moeder, Erdogan etc. worst wezen.
Hoe debiel kan een reactie zijn. Zulke uitspraken horen niet in Nederland. Dat doe je maar in verwegistan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Terecht.
De Turks nationalist uithangen doe je maar in Turkije.
Voor opvoeding zijn die lesbische moeders niet ongeschikt, dat ze lesbisch zijn zegt niks over de kwaliteit van de opvoeding. En het gaat om de opvoeding. En als dat kind een neutrale opvoeding geniet dan zie ik later genoeg ruimte voor de moeder om haar invloeden op haar kind uit te oefenen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
De biologische moeder is dus overduidelijk ongeschikt, maar men vindt lesbische moeders ook ongeschikt. Wat wil men dan? Je kunt zo'n kind niet zomaar even na al die jaren overplaatsen naar een nieuw gezin - en waar vind je een Turks gezin dat bereid is tot opvang?
Zijn alle Turken intolerant?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een triest intolerant volkje die Turken.
quote:
Dus een katholieke Nederlander mag wel vinden dat zijn kinderen niet door homo pleegouders wordt opgevangen maar een islamitische Turk mag dat niet?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef IPA35 het volgende:
Je bent 100% Nederlander of je bent het niet. Er is geen tussenweg. Ben je geen 100% Nederlander dan ben je het Nederlanderschap niet waard en zou het m.i. afgepakt moeten worden.
-- Vrij naar Theodore Rooseveldt.
Ik denk eerder dat die doelt op het turks nationalisme dat in de reacties wordt getoond, en dan ben ik het toch echt met hem eens, de turkse nationalist hang je maar lekker in turkije uit.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe debiel kan een reactie zijn. Zulke uitspraken horen niet in Nederland. Dat doe je maar in verwegistan.
Dat de moeders geschikt zijn kunnen wij wel vinden, maar voor Erdogan en andere tegenstanders is het kennelijk een principekwestie. Ik zie tenminste niemand beweren dat de moeders niet geschikt zijn - ik zie alleen maar dat een kind niet bij lesbiennes thuishoort.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Voor opvoeding zijn die lesbische moeders niet ongeschikt, dat ze lesbisch zijn zegt niks over de kwaliteit van de opvoeding. En het gaat om de opvoeding. En als dat kind een neutrale opvoeding geniet dan zie ik later genoeg ruimte voor de moeder om haar invloeden op haar kind uit te oefenen.
Als dat kind bij zijn mishandelende moeder blijft denk ik niet dat dat kind later veel liefde en begrip voor zijn moeder zal hebben.
Natuurlijk wel. Maar Vaticaanstad bemoeit zich er toch ook niet mee?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus een katholieke Nederlander mag wel vinden dat zijn kinderen niet door homo pleegouders wordt opgevangen maar een islamitische Turk mag dat niet?
Logisch toch. Als een Nederlands kind wordt opgevoed door een fundamentalistische islamiet, dan staan hier ook een paar mensen te schreeuwen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:30 schreef IPA35 het volgende:
Natuurlijk wel. Maar Vaticaanstad bemoeit zich er toch ook niet mee?
Deze demonstranten haten niet alleen op homo's en christenen maar op iedereen die niet-Turks is. Immers een niet-Turk is onwaardig om een Turks kind op te voeden omdat die de oh-zo-prachtige Turkse cultuur niet aan het kind bij brengen.
in beide gevallen heeft een buitenlandse premier er iig geen moer mee te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus een katholieke Nederlander mag wel vinden dat zijn kinderen niet door homo pleegouders wordt opgevangen maar een islamitische Turk mag dat niet?
Blijkbaar is de Turkse regering zo in-en-in triest dat ze de kleinkinderen van emigrant gaan opsporen en ze de Turkse nationaliteit op te dringen. Heeft alles te maken met de Turkse ultranationalistische denkwijze. (Waar wij eerlijk gezegd nog wel eea van kunnen leren.)quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:32 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Logisch toch. Als een Nederlands kind wordt opgevoed door een fundamentalistische islamiet, dan staan hier ook een paar mensen te schreeuwen.
Nee, die mama heeft toch haar huilie huilie verhaal in de Turkse media gedaan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar is de Turkse regering zo in-en-in triest dat ze de kleinkinderen van emigrant gaan opsporen en ze de Turkse nationaliteit op te dringen. Heeft alles te maken met de Turkse ultranationalistische denkwijze. (Waar wij eerlijk gezegd nog wel eea van kunnen leren.)
Ach ja, zolang wij het maar blijven tolereren...
Omdat lesbiennes > niet geschiktquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat de moeders geschikt zijn kunnen wij wel vinden, maar voor Erdogan en andere tegenstanders is het kennelijk een principekwestie. Ik zie tenminste niemand beweren dat de moeders niet geschikt zijn - ik zie alleen maar dat een kind niet bij lesbiennes thuishoort.
Wat zit je nou de hele tijd te doen alsof ik het niet met je eens ben.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:38 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Omdat lesbiennes > niet geschikt
Het welzijn van het kind hoort centraal te staan en niet een of andere principekwestie.
Sorryquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat zit je nou de hele tijd te doen alsof ik het niet met je eens ben.
Een Islamitische Turk mag dat zeker vinden, maar voor Turken in Turkije (en met name politici zoals Erdogan) is dit een binnenlandse aangelegenheid waar zij zich niet mee dienen te bemoeien. Nederland bemoeit zich ook niet met (onbelangrijke) Turkse zaken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maar daar zie ik niemand over klagen. Ik zie alleen geklaag over het feit dat ze lesbisch zijn. Of suggereer je nu dat lesbische moeders vaak kinderen misbruiken?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:05 schreef polderturk het volgende:
Terecht dat mensen zich zorgen maken. Veel pleegkinderen worden seksueel misbruikt door hun pleegouders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |