abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124349784
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:* ook al bezig met afbouwen! Allemaal kanjers!

KT als jij t zo voelt zou ik eerder bellen...
Tzit enorm te zeuren en het verlangt er naar om mezelf keihard klote te voelen...

Ik zie mijn depressie soms als klein kind dat aandacht trekt... Maar het lijkt een beetje een kind met obesitas te zijn de laatste tijd.
Rustig aan.
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:54:34 #82
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124350142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tzit enorm te zeuren en het verlangt er naar om mezelf keihard klote te voelen...

Ik zie mijn depressie soms als klein kind dat aandacht trekt... Maar het lijkt een beetje een kind met obesitas te zijn de laatste tijd.
Dat vind ik een heel herkenbaar beeld ja. Niet nu, maar als ik me zo voel wel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_124350157
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:46 schreef Murmeli het volgende:
Oh gewoonmezelf doe jij nog aan taart maken? Ik heb misschien wel weer zin in een keertje knutselen :)
Ja doe ik nog steeds! Maar ik kom er weinig aan toe.. Na mijn bruiloft in mei ben je van harte welkom :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:55:37 #84
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124350200
Leuk!
Gaan jullie een grote party houden?
pi_124350264
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat vind ik een heel herkenbaar beeld ja. Niet nu, maar als ik me zo voel wel.
Wat moet ik ermee? Weet jij het?
Rustig aan.
pi_124350952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:55 schreef Murmeli het volgende:
Leuk!
Gaan jullie een grote party houden?
Nee helemaal niet eigenlijk...

Max 40 mensen, maar wel mensen die er dus ECHT toe doen.
Maar wel met hele mooie jurk en R in pak O+ en taart en een maaltijd enz..
Nu nog 7.5 week op de teller, dus de stress begint op te lopen...

Maar weer een x knutselen met taart lijkt mij leuk :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:29:11 #87
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124351947
@kingtoppie: zeggen tegen je depressie dat je hem wel ziet maar dattie de boom in kan :)
Klinkt flauw maar mij helpt dat wel.
En dan wat gaan doen ook al heb je geen zin.

@gm: leuk, gaan we doen :)
pi_124352222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:29 schreef Murmeli het volgende:
@kingtoppie: zeggen tegen je depressie dat je hem wel ziet maar dattie de boom in kan :)

Ik schiet die depressie liever neer met een shotgun.
Rustig aan.
pi_124352561
Even delen... Lekker nummer.
Rustig aan.
pi_124358063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ooh ik wil niemand bang maken maar de paroxetine afbouwen vond ik echt HEL!!
Toen ik ermee begon was ik stabiel, en dit alles ging onder begeleiding van een psychiater, maar binnen een week was ik een wrak... En ziek geweest... Ongelooflijk!

De tip die ik je mee wil geven Davo is : Hou jezelf in de gaten.. Let goed opp veranderingen en idd laat je begeleiden als het kan.
Huh? Ik slik niks.
pi_124359213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:10 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Huh? Ik slik niks.
Whoops Detroit bedoel ik... :@
S. 2014
J. 2016
pi_124362225
Ik merk vandaag dat ik weer op moet gaan passen. Zeer gespannen, veel piekeren en ik slaap de laatste dagen weer erg slecht :r
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124365795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat moet ik ermee? Weet jij het?
Cursus mindfullness volgen
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:08:48 #94
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_124394017
Weet iemand wie of wat ik kan bellen op dit moment omdat het helemaal niet meer gaat? Ik woon in Tilburg als dat van belang is.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_124395482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 23:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Weet iemand wie of wat ik kan bellen op dit moment omdat het helemaal niet meer gaat? Ik woon in Tilburg als dat van belang is.
Ligt eraan naturlijk, als het helemaal de achterlijke spuigaten uitschiet dan google je er ook niet meer op... Dan zelfs 112.

Maar google weet het wel denk ik :)
Rustig aan.
pi_124396442
Hoi allemaal, ik wil hier ook eens wat gaan posten, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik wel tot de doelgroep behoor..

Ik voel me nu al ca. een jaar erg oppervlakkig. Niets hoeft van mij, ik wil niets, tijdens het uitgaan heb ik geen zin om hele gesprekken aan te gaan (zelfs niet met leuke vrouwen). Ik ben niet meer echt opgewekt, alles is me teveel in mijn hoofd, hoewel ik fysiek niet lui ben (zorg wel altijd dat ik de hele dag in touw ben)..

Ben al jaren vrijgezel, terwijl ik genoeg meiden kan krijgen, althans ; Ik heb genoeg sjans. Maar het is me allemaal te veel, te veel gedoe ; Laat mij maar lekker in mijn eentje op vrijdagavond achter mijn laptop op fok zitten..

Als ik af en toe een paar avonden achter elkaar niets te doen heb dan ga ik mezelf eenzaam en zielig voelen, maar de echte lust om ook maar iets te ondernemen is er ook niet.

Ik ben 23 jaar, maar zit praktisch de hele dag bij mijn ouders thuis. Heb onlangs mijn studentenkamer opgezegd, vind het momenteel erg moeilijk om nieuw sociaal contact op te doen, terwijl ik voorheen altijd een groot sociaal leven had. Ik zit in mijn eigen veilige hok en wil daar niet uitkomen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 01:48:13 #97
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124398855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:10 schreef Gengar het volgende:
Hoi allemaal, ik wil hier ook eens wat gaan posten, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik wel tot de doelgroep behoor..

Ik voel me nu al ca. een jaar erg oppervlakkig. Niets hoeft van mij, ik wil niets, tijdens het uitgaan heb ik geen zin om hele gesprekken aan te gaan (zelfs niet met leuke vrouwen). Ik ben niet meer echt opgewekt, alles is me teveel in mijn hoofd, hoewel ik fysiek niet lui ben (zorg wel altijd dat ik de hele dag in touw ben)..

Ben al jaren vrijgezel, terwijl ik genoeg meiden kan krijgen, althans ; Ik heb genoeg sjans. Maar het is me allemaal te veel, te veel gedoe ; Laat mij maar lekker in mijn eentje op vrijdagavond achter mijn laptop op fok zitten..

Als ik af en toe een paar avonden achter elkaar niets te doen heb dan ga ik mezelf eenzaam en zielig voelen, maar de echte lust om ook maar iets te ondernemen is er ook niet.

Ik ben 23 jaar, maar zit praktisch de hele dag bij mijn ouders thuis. Heb onlangs mijn studentenkamer opgezegd, vind het momenteel erg moeilijk om nieuw sociaal contact op te doen, terwijl ik voorheen altijd een groot sociaal leven had. Ik zit in mijn eigen veilige hok en wil daar niet uitkomen.
Hoort hier zo te horen wel thuis, maar niemand die je een makkelijke oplossing zal kunnen aanbieden. Een bezoek aan een psycholoog/ggz of vergelijkbare instantie zou geen kwaad kunnen.
Touching from a distance ~
  zaterdag 23 maart 2013 @ 07:27:11 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124399878
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 23:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Het noodnummer van je huisarts.
KuikenGuppy
pi_124402635
Bij mij ging paroxetine afbouwen eigenlijk heel prima. Ik slikte 30mg, en heb in stapjes van 7.5mg afgebouwd. Steeds 3 weken slikken en weer een stapje omlaag. Ik herken wel het slechtere humeur inderdaad. Het is een stuk moeilijker om me niet zo druk te maken om alles, en ik ben minder opgewekt. Maar ja, ik denk dat dat iets is dat je toch zelf moet leren zijn / doen, en waarvoor je niet op medicatie moet vertrouwen.
pi_124431266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:29 schreef Murmeli het volgende:
@kingtoppie: zeg tegen je depressie dat je hem wel ziet maar dattie de boom in kan. :)

Goede leuke tip. :)
pi_124439507
quote:

De reden dat je jezelf eenzaam en zielig gaat voelen is denk ik omdat je jezelf afmeet aan anderen, wat niet vreemd is, maar wel onnodig. Blijkbaar heb jij meer behoefte op het moment aan alleenschap, om wat voor reden dan ook. Het kan geen kwaad denk ik om uit te zoeken waarom dat zo is, zeker als je je belemmerd voelt in wat jij wil.

Zelf ben ik ook niet iemand die snel anderen opzoekt, al sta ik er (meestal) wel voor open wanneer een ander mij opzoekt. Heb daar echter geen problemen mee, integendeel. Het zijn eerder anderen die het opmerken. Zelf denk ik dat het komt omdat ik liefst weinig prikkels vanuit m'n omgeving krijg, zeker van mensen. Soms kan ik erg gevoelig zijn voor wat anderen voelen, wat erg vermoeiend en emotioneel uitputtend kan zijn. Dat noemen ze empathie, geloof ik.
  zondag 24 maart 2013 @ 14:04:57 #102
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124440665
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Whoops Detroit bedoel ik... :@
Ik kan jouw woorden alleen maar onderstrepen gewoonmezelf87. :D.
Heb er ook twee keer mee geprobeerd te stoppen en dat werd een gigantisch fiasco. Ondertussen gaat het stukken beter, maar pas ik wel 23 keer op om niet dezelfde "fout" te maken.
Raar eigenlijk hč, dat het goed lijkt te gaan met dat afbouwen en dat het dan ineens helemaal fout is!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 24 maart 2013 @ 14:06:53 #103
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124440742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:40 schreef Murmeli het volgende:
Ikke niet meer duf. Ik doe ook afbouwschema a la murmeli.
Denk dat IK volgende week naar 20 mg ga, op vrijdag, dan heb ik daarna 3 dagen duf weekend.

En dan maar ff op 20 blijven 1 of 2 maandjes denk ik.

En jullie zijn goehoeddddd! Detroit, burdie, gewoonmezelf enzo :) zo gezellig om jullie weer ff te zien :)
Way to go Murmeli! High five! One small step for mankind, a huge one for Murmeli. :P.

*vindt het ook weer leuk Murmeli te zien :)
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 24 maart 2013 @ 14:12:03 #104
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124440963
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:14 schreef lateralize het volgende:
Bij mij ging paroxetine afbouwen eigenlijk heel prima. Ik slikte 30mg, en heb in stapjes van 7.5mg afgebouwd. Steeds 3 weken slikken en weer een stapje omlaag. Ik herken wel het slechtere humeur inderdaad. Het is een stuk moeilijker om me niet zo druk te maken om alles, en ik ben minder opgewekt. Maar ja, ik denk dat dat iets is dat je toch zelf moet leren zijn / doen, en waarvoor je niet op medicatie moet vertrouwen.
Goed om te horen dat het ook zo kan gaan met Paroxetine, lateralize!
Ben jij helemaal medicatie-vrij nu? :).
pi_124441114
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:04 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik kan jouw woorden alleen maar onderstrepen gewoonmezelf87. :D.
Heb er ook twee keer mee geprobeerd te stoppen en dat werd een gigantisch fiasco. Ondertussen gaat het stukken beter, maar pas ik wel 23 keer op om niet dezelfde "fout" te maken.
Raar eigenlijk hč, dat het goed lijkt te gaan met dat afbouwen en dat het dan ineens helemaal fout is!
Het slaat ook gewoon in 1x om, de ene dag denk je nog: nou dat gaat best goed, om de dag erna bijna psychotisch te zijn...
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 maart 2013 @ 14:16:33 #106
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124441171
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het slaat ook gewoon in 1x om, de ene dag denk je nog: nou dat gaat best goed, om de dag erna bijna psychotisch te zijn...
Herkenbaar ja. Echt die gedachten van "wow, shit fuck, dit gaat fout!". En jezelf totaal weg voelen zakken.
En echt doodbang zijn nog veel verder in de shit weg te zakken dan je al zit.
  zondag 24 maart 2013 @ 15:00:21 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124443061
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:16 schreef Detroit het volgende:

[..]

Herkenbaar ja. Echt die gedachten van "wow, shit fuck, dit gaat fout!". En jezelf totaal weg voelen zakken.
En echt doodbang zijn nog veel verder in de shit weg te zakken dan je al zit.
echt? ohjeeee......
*vreest*
  zondag 24 maart 2013 @ 15:02:35 #108
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124443160
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

echt? ohjeeee......
*vreest*
Haha, nou ja. Gelukkig is dat het verleden. En gaat het nu totaal anders.
En zijn er legio verhalen waarbij het afbouwen wel goed gaat.
Nu is er geen centje pijn bij mij.

Hoe gaat het met je Murmeli? Is het gekomen van dat duffe weekend waar je het eerder over had? :).
  zondag 24 maart 2013 @ 15:43:00 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124445078
Wat is gekomen van dat duffe weekend?

Het gaat goed hiero! geen klachten zeg maar :)

Volgend weekend weer stapje verder met afbouwen *O*
pi_124446752
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

echt? ohjeeee......
*vreest*
Liefje zoals je ziet leven Detroit en ik nog, komt wel goed schatje ;)
S. 2014
J. 2016
pi_124447122
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:12 schreef Detroit het volgende:

[..]

Goed om te horen dat het ook zo kan gaan met Paroxetine, lateralize!
Ben jij helemaal medicatie-vrij nu? :).
Yep, geheel.
Overigens ken ik de bijwerkingen wel van onthouding. Een jaar of wat geleden ben ik ook al eens gestopt, simpelweg omdat ik zelf het gevoel had dat het niets voor mij deed (was wel zo, was alleen zo subtiel dat het me niet opviel of zo). Ik ben toen abrupt gestopt, eigenlijk omdat ik geen medicatie meer had liggen en was vergeten de huisarts te bellen voor een herhaalrecept. Ik dacht: nou, mooi moment om gewoon definitief te stoppen.
Dat heb ik geweten..... In het begin realiseerde ik me niet eens dat het door de medicijnen kwam. Hele rare symptomen. Misselijkheid, een dof gevoel in mijn hoofd, oorsuizen, suizen wanneer ik mijn ogen bewoog, en een soort 'elektrische zaps' zoals ze die noemen inderdaad. Heel bizarre ervaringen. Ik begon me na meer dan een week van die symptomen pas af te vragen of het misschien met het stoppen van mijn medicatie te maken had. De eerste 3 dagen of zo had ik namelijk nergens last van, dus ik dacht dat ik gewoon ziek was geworden of iets dergelijks.
  zondag 24 maart 2013 @ 16:40:52 #112
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124447513
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:43 schreef Murmeli het volgende:
Wat is gekomen van dat duffe weekend?

Het gaat goed hiero! geen klachten zeg maar :)

Volgend weekend weer stapje verder met afbouwen *O*
Op de vorige pagina zei je zoiets dat je een duf weekend verwachtte vanwege het verminderen van je dosis. Dat dus!

Right on! Fijn dat het goed gegaan is, houdt dat vol! En houd jezelf goed in de gaten. :).

quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Liefje zoals je ziet leven Detroit en ik nog, komt wel goed schatje ;)
Wat gewoonmezelf87 zegt ^^^. No spang!
  zondag 24 maart 2013 @ 16:46:33 #113
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124447794
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:33 schreef lateralize het volgende:

[..]

Yep, geheel.
Overigens ken ik de bijwerkingen wel van onthouding. Een jaar of wat geleden ben ik ook al eens gestopt, simpelweg omdat ik zelf het gevoel had dat het niets voor mij deed (was wel zo, was alleen zo subtiel dat het me niet opviel of zo). Ik ben toen abrupt gestopt, eigenlijk omdat ik geen medicatie meer had liggen en was vergeten de huisarts te bellen voor een herhaalrecept. Ik dacht: nou, mooi moment om gewoon definitief te stoppen.
Dat heb ik geweten..... In het begin realiseerde ik me niet eens dat het door de medicijnen kwam. Hele rare symptomen. Misselijkheid, een dof gevoel in mijn hoofd, oorsuizen, suizen wanneer ik mijn ogen bewoog, en een soort 'elektrische zaps' zoals ze die noemen inderdaad. Heel bizarre ervaringen. Ik begon me na meer dan een week van die symptomen pas af te vragen of het misschien met het stoppen van mijn medicatie te maken had. De eerste 3 dagen of zo had ik namelijk nergens last van, dus ik dacht dat ik gewoon ziek was geworden of iets dergelijks.
Bekende verschijnselen!
Misschien ook maar goed dat je niet op het internet gekeken hebt naar de bijwerkingen van Seroxat als je het afbouwt, dan durf je het bijna zowat niet meer aan om te stoppen whehe.
Bij Seroxat duurt het meestal lang hč, voordat er zich een beetje klachten beginnen te manifesteren. Met 3 of 4 dagen komt er langzamerhand wat duizeligheid, en dan komt er langzamerhand steeds meer troep bij tot het een echte verschrikking wordt.

Anyway, wanneer begonnen de symptomen af te nemen? Geen problemen gehad naderhand met het op eigen kracht om moeten gaan met gevoelens die dan best wel weer heavy aankomen?
pi_124448023
Nou, die eerste keer toen ik plotseling ben gestopt, ben ik dus ook meteen weer begonnen toen ik me realiseerde dat het door het niet nemen van mijn medicijnen kwam :)
Een half jaar of wat later ben ik opnieuw begonnen met stoppen, maar toen wel netjes afgebouwd. Zoals ik zei, steeds 7.5mg er vanaf per 3 a 4 weken. Toen ging het ook prima. Geen enkele bijwerking ervaren.
Het enige dat ik merk is dat ik nu inderdaad wat meer neiging heb om negatief te denken en me wat meer zorgen maak om mijn sociale onhandigheid--de reden dat ik de medicijnen ben gaan slikken. Hoe ik daarmee omga is nu in ieder geval een stuk gezonder dan toen, want eigenlijk is medicatie nooit een gezonde oplossing. Het is soms hooguit nodig (en achteraf gezien was het dat bij mij niet, ik wilde gewoon niet dealen maar vluchten). Nu richt ik me weer op mijn therapie, op mindfulness, en op spirituele groei. Klinkt misschien nogal lame, maar het kan veel meer voor je doen dan medicatie, en het verandert je definitief, zodat je op eigen kracht kunt leven met het leven dat je gegeven is.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:00:20 #115
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124448405
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:51 schreef lateralize het volgende:
Nou, die eerste keer toen ik plotseling ben gestopt, ben ik dus ook meteen weer begonnen toen ik me realiseerde dat het door het niet nemen van mijn medicijnen kwam :)
Een half jaar of wat later ben ik opnieuw begonnen met stoppen, maar toen wel netjes afgebouwd. Zoals ik zei, steeds 7.5mg er vanaf per 3 a 4 weken. Toen ging het ook prima. Geen enkele bijwerking ervaren.
Het enige dat ik merk is dat ik nu inderdaad wat meer neiging heb om negatief te denken en me wat meer zorgen maak om mijn sociale onhandigheid--de reden dat ik de medicijnen ben gaan slikken. Hoe ik daarmee omga is nu in ieder geval een stuk gezonder dan toen, want eigenlijk is medicatie nooit een gezonde oplossing. Het is soms hooguit nodig (en achteraf gezien was het dat bij mij niet, ik wilde gewoon niet dealen maar vluchten). Nu richt ik me weer op mijn therapie, op mindfulness, en op spirituele groei. Klinkt misschien nogal lame, maar het kan veel meer voor je doen dan medicatie, en het verandert je definitief, zodat je op eigen kracht kunt leven met het leven dat je gegeven is.
Ik had het inderdaad verkeerd gelezen van jouw afbouwen, my bad!

Ach. Niets mis met sociale onhandigheid. Das toch wel de ideale positie om vanuit te gaan om sociaal handiger te worden: het wordt alleen maar beter. :P.
Althans, ik herken wel dat het gigantisch vermoeiend is, iedere keer dat weer dat idee opspringt dat je niet helemaal voldoet. Totaal een verkeerd idee, maar toch. Ook perfectionistisch toevallig?

Wat voor therapie doe je op dit moment nog dan? En niets mis met spirituele groei, zelf erg geïnteresseerd in boeddhisme. :).
pi_124448970
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:51 schreef lateralize het volgende:
Nu richt ik me weer op mijn therapie, op mindfulness, en op spirituele groei. Klinkt misschien nogal lame, maar het kan veel meer voor je doen dan medicatie, en het verandert je definitief, zodat je op eigen kracht kunt leven met het leven dat je gegeven is.
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:00 schreef Detroit het volgende:

[..]

En niets mis met spirituele groei, zelf erg geïnteresseerd in boeddhisme. :).
Ook voor mij was dat de weg naar verbetering. Spiritualiteit is in onze cultuur een vies woord, maar betekent weinig anders dan innerlijke belevingswereld. We kunnen natuurlijk proberen het woord 'zelftherapie' draagkracht te geven door dat te gebruiken vanaf nu. ;) :P

Boeddhisme, met name zen, spreekt mij ook erg aan, al laat ik me door alles inspireren. :)
  zondag 24 maart 2013 @ 17:32:58 #117
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_124449716
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:13 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Ook voor mij was dat de weg naar verbetering. Spiritualiteit is in onze cultuur een vies woord, maar betekent weinig anders dan innerlijke belevingswereld. We kunnen natuurlijk proberen het woord 'zelftherapie' draagkracht te geven door dat te gebruiken vanaf nu. ;) :P

Boeddhisme, met name zen, spreekt mij ook erg aan, al laat ik me door alles inspireren. :)
Ik heb het gevoel dat het langzamerhand wel wat beter begint te worden: er wordt steeds meer geëxperimenteerd met mindfullness op bijvoorbeeld scholen. Die zweem van "zweverigheid" eromheen is vaak ook gigantisch onterecht.
pi_124450560
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:32 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat het langzamerhand wel wat beter begint te worden: er wordt steeds meer geëxperimenteerd met mindfullness op bijvoorbeeld scholen. Die zweem van "zweverigheid" eromheen is vaak ook gigantisch onterecht.
En hopelijk wordt het alleen maar meer, nu de neurowetenschappen zo hard gaan. Check dit bijvoorbeeld:

http://www.itsokaytobesma(...)on-by-neuron-a-brain

Hersenonderzoek naar meditatie en mindfulness gaat al op een aardig tempo, en levert interessante inzichten op. Met dat Human Brain-mapping project van Obama zal het alleen maar beter worden.

quote:

Oh, en kijk eens wat het internet nu kwam brengen:
quote:
An introvert may feel asocial when pressured to go to a party that doesnt interest her. But for her, the event does not promise meaningful interaction. In fact, she knows that the party will leave her feeling more alone and alienated. Her social preference may be to stay home and reflect on a conversation with a friend, call that friend, and come to an understanding that is meaningful to her. Or she might indulge in the words of a favorite author, feeling a deep connection with a person she has never met. From the perspective of a partygoer, this introvert may appear to be asocial, when, in fact, the introvert is interacting in a much different way.
Laurie Helgoe, Introvert Power
Misschien is dat wel de reden voor je verandering. :)

[ Bericht 47% gewijzigd door Gray op 24-03-2013 19:13:37 ]
pi_124458483
Gave blog ook Gray :)
pi_124467039
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:53 schreef lateralize het volgende:
Gave blog ook Gray :)
Leuk inderdaad. Vooral de titel bevalt me. Het is zo 8-) en :7 !
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 10:05:08 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124475069
Ik moet me helaas ook weer hier melden -O- Na een jaar stabiel gaat het nu weer de verkeerde kant op. Ik ben erg down en heb nergens zin in. Ik slik braaf mijn medicijnen maar op de een of andere manier komt de depressie er gewoon doorheen. Weet even niet goed wat ik hiermee moet :'( het liefst zou ik de hele dag op bed liggen maar ik sleep mezelf gewoon naar mijn werk want anders is het einde zoek. Misschien is het ook wel het weer, ik wil lente!!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124476103
@Majo misschien praten met de dokter of... zodat tijdelijk de medicatie iets hoger word gezet en dan weer afbouwen naar het oude level? Mijn vader had het pas ook en toen hebben ze dat zo opgelost. Niet zelf proberen natuurlijk maar eerst overleggen met een medisch iemand.
pi_124477264
Majo, aan de bel trekken, misschien je medicatie bijstellen?
Sterkte!
Fake it till you make it...
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 12:04:51 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124478372
Het vervelende is dat ik een afspraak met de psych wilde maken maar omdat ik langer dan een half jaar bij haar ben uitgeschreven (vanwege het eigen risico dat ze vorig jaar wilden invoeren) ik nu helemaal opnieuw aangemeld moet worden -O- Volgende week woensdag intake en dan waarschijnlijk wachtlijst. En ondertussen voel ik dat ik steeds verder wegzak :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:53:38 #125
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124549277
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 12:04 schreef MaJo het volgende:
Het vervelende is dat ik een afspraak met de psych wilde maken maar omdat ik langer dan een half jaar bij haar ben uitgeschreven (vanwege het eigen risico dat ze vorig jaar wilden invoeren) ik nu helemaal opnieuw aangemeld moet worden -O- Volgende week woensdag intake en dan waarschijnlijk wachtlijst. En ondertussen voel ik dat ik steeds verder wegzak :'(
he gatsiejakkiebah!
meds kunnen natuurlijk ook niet alles tegenhouden helaas.
Is er geen andere uitweg? via huisarts oid:
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 23:34:16 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124551415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

he gatsiejakkiebah!
meds kunnen natuurlijk ook niet alles tegenhouden helaas.
Is er geen andere uitweg? via huisarts oid:
Komen we elkaar toch weer tegen he ;) Gelukkig had ik vandaag een wat betere dag met zelfs een paar goede momenten, hopelijk blijft het zo! Maar als ik verder wegzak neem ik zeker contact op met de huisarts :Y
pi_124560466
Ik heb Bupropion/Wellbutrin erbij gekregen
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 11:47:55 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124560785
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:37 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Ik heb Bupropion/Wellbutrin erbij gekregen
Ik heb zelf slechte ervaringen met Wellbutrin, hoop dat het bij jou beter gaat :) Toevallig aan het stoppen met roken? Daar helpt Wellbutrin namelijk goed voor, wordt zelfs gebruikt om mensen van het roken af te krijgen :D
pi_124561074
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb zelf slechte ervaringen met Wellbutrin, hoop dat het bij jou beter gaat :) Toevallig aan het stoppen met roken? Daar helpt Wellbutrin namelijk goed voor, wordt zelfs gebruikt om mensen van het roken af te krijgen :D
Nee, anders zat ik wel in het stoppen met roken topic :P

Ik krijg het voor mijn add/depressie combinatie. Echter rook ik wel, en zal dit wel een goed moment zijn om te stoppen :') Ik krijg tevens ook Ritalin.

Wat zijn je ervaringen met Wellbutrin als ik mag vragen?
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 11:58:28 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124561169
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:55 schreef zolderkamer-autist het volgende:

[..]

Nee, anders zat ik wel in het stoppen met roken topic :P

Ik krijg het voor mijn add/depressie combinatie. Echter rook ik wel, en zal dit wel een goed moment zijn om te stoppen :') Ik krijg tevens ook Ritalin.

Wat zijn je ervaringen met Wellbutrin als ik mag vragen?
Ik kijk niet meer in het stoppen met roken topic ;) Maar is inderdaad ook voor behandeling voor depressie en ADD (dat was bij mij ook het geval).

Ik voelde me er letterlijk weken doodziek door :@ Er was iemand anders in dit topic die het gelijktijdig slikte en dezelfde ervaringen had. Maar het zal ook wel goed gaan bij anderen anders zouden ze het niet meer voorschrijven lijkt me ;) Ik heb het 6 weken geslikt en heb toen huilend de psychiater gebeld of ik alsjeblieft mocht stoppen. Sindsdien slik ik Cymbalta en dat bevalt goed. Alleen is dat tegen depressie en doet het niets met ADD en ben ik wel weer super druk in mijn hoofd dus ik denk dat ik ook weer aan de Ritalin moet geloven.
pi_124561252
Hopen dat het goedkomt dan.

Weet je nog hoe hoog je dosis toendertijd was?
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 12:13:13 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124561600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Hopen dat het goedkomt dan.

Weet je nog hoe hoog je dosis toendertijd was?
Ik zal zo het doosje er eens bij pakken, dat weet ik niet uit mijn hoofd. In dit topic staan mijn ervaringen trouwens: R&P / [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18
pi_124562094
Ik ga beginnen met 150mg.

Ik had dat topic beter niet kunnen aanklikken :') Straks placebo ik me nog eens doodziek _O-

Hopelijk slaat 't aan.
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 12:33:21 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124562110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:32 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Ik ga beginnen met 150mg.

Ik had dat topic beter niet kunnen aanklikken :') Straks placebo ik me nog eens doodziek _O-

Hopelijk slaat 't aan.
Ik twijfelde ook wel of ik het moest zeggen :@
pi_124562137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik twijfelde ook wel of ik het moest zeggen :@
Goed dat je het hebt gezegd hoor
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 12:37:29 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124562212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:34 schreef zolderkamer-autist het volgende:

[..]

Goed dat je het hebt gezegd hoor
Gelukkig maar :) Ik heb even het doosje erbij gepakt en ik slikte ook 150mg.
pi_124562302
ok dan, ik ga het nu ophalen bij de apotheek! Je ziet me vanzelf wel een keer huilen / lachen dit topic :') Bedankt voor je informatie in ieder geval
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 12:42:30 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124562313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:41 schreef zolderkamer-autist het volgende:
ok dan, ik ga het nu ophalen bij de apotheek! Je ziet me vanzelf wel een keer huilen / lachen dit topic :') Bedankt voor je informatie in ieder geval
Ik hoop echt dat het aanslaat bij jou!
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:12:01 #139
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124563195
succes zolderkamer-autist!
Ik heb het ook geslikt, maar bij mij deed het niks tegen mijn depressie. En ik was er ook lichtelijk misselijk van. De combi met concerta deed me toen ook geen goed (daar word ik ook licht misselijk van als ik teveel slik). Toen met alles gestopt en voelde me stukken beter.

Slik nu wel weer AD hoor, en ook concerta. maar dus andere AD, en die ben ik nu aan het afbouwen *O*

MaJo, hoe voel jij je vandaag? Ik zou niet te lang blijven doorlopen met klachten denk ik. heb ik afgelopen winter ook gedaan, en waarschijnlijk had ik het mezelf een stuk makkelijker gemaakt als ik gewoon lichttherapie was gaan doen. Maar daar ga ik de volgende winter wat meer op letten dus.
pi_124563938
Of ipv lichttherapie een supliment van vitamine D
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:42:22 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124564155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:36 schreef davo1979 het volgende:
Of ipv lichttherapie een supliment van vitamine D
slik ik al :)
pi_124564198
Misschien te laag lees eens het boek de vitamine D revolutie.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:49:27 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124564416
Ik moet weer ff prikken bij de HA wat mijn vit D gehalte is :) maar dat vergeet ik steeds.
ben nu iig niet meer depri :)
pi_124565313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:41 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Succes!
Ik heb er geen ervaring mee.
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 23:05:33 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124589867
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:12 schreef Murmeli het volgende:
succes zolderkamer-autist!
Ik heb het ook geslikt, maar bij mij deed het niks tegen mijn depressie. En ik was er ook lichtelijk misselijk van. De combi met concerta deed me toen ook geen goed (daar word ik ook licht misselijk van als ik teveel slik). Toen met alles gestopt en voelde me stukken beter.

Slik nu wel weer AD hoor, en ook concerta. maar dus andere AD, en die ben ik nu aan het afbouwen *O*

MaJo, hoe voel jij je vandaag? Ik zou niet te lang blijven doorlopen met klachten denk ik. heb ik afgelopen winter ook gedaan, en waarschijnlijk had ik het mezelf een stuk makkelijker gemaakt als ik gewoon lichttherapie was gaan doen. Maar daar ga ik de volgende winter wat meer op letten dus.
Helaas weer een mindere dag vandaag ;( Moest studeren maar kon me echt niet concentreren, ben op een gegeven moment maar gaan slapen :@ Ik ga morgen proberen om de psychiater rechtstreeks te bellen want eerst de intake afwachten en wachtlijst zie ik even niet zitten -O- Misschien moet de dosis gewoon (tijdelijk) omhoog, dan wacht ik daar liever niet te lang mee.

En vitamine D is een goeie Davo :Y Ik heb ze nog wel ergens liggen maar vergeet het steeds in te nemen :')
pi_124590129
Ik kwam toevallig 2 licensed psychological therapists tegen in de trein uit Amerika op weg naar het vliegveld, heb businesskaartje van ze gekregen en mail nu bijna elke 2 dagen met ze over mijn problemen, naast mijn huidige therapie uiteraard .

Toch wel mooi dit :)

Ben al uitgenodigd om een aantal weken daar door te spenderen, ik zit zelf tot Juli vrij voor ik weer full time aan het werk ga.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124597985
Nou ik baal ook even weer, slaap al weer dagen slecht. Heb pijn in mijn buik en gewoon heel erg moei.
pi_124598525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kwam toevallig 2 licensed psychological therapists tegen in de trein uit Amerika op weg naar het vliegveld, heb businesskaartje van ze gekregen en mail nu bijna elke 2 dagen met ze over mijn problemen, naast mijn huidige therapie uiteraard .

Ben al uitgenodigd om een aantal weken daar door te spenderen, ik zit zelf tot Juli vrij voor ik weer full time aan het werk ga.
Interessant! Fijn dat ze dat zomaar kosteloos (?) doen voor je. De meeste beginnen daar niet aan.
Als ik vragen mag, daar ik niet bekend ben met je postgeschiedenis hier, waar heb je precies 'last van' ?
pi_124607597
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:

klinkt toch een beetje vreemd.... :@ maar ik heb toch al last van achterdocht....

Davo, ben je erg aan het piekeren
S. 2014
J. 2016
pi_124608113
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

klinkt toch een beetje vreemd.... :@ maar ik heb toch al last van achterdocht....

vind ik ook wat vreemd klinken, maar ook wat achterdochtig hier ;).
pi_124609021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:53 schreef Nijna het volgende:

[..]

vind ik ook wat vreemd klinken, maar ook wat achterdochtig hier ;).
dan ben ik in goed gezelschap ;)
S. 2014
J. 2016
pi_124611960
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

dan ben ik in goed gezelschap ;)
:D
pi_124612412
Vond ik ook, maar SE is geen dommerik dus dat zal wel meevallen dan denk ik.
pi_124613846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:57 schreef lateralize het volgende:

[..]

Interessant! Fijn dat ze dat zomaar kosteloos (?) doen voor je. De meeste beginnen daar niet aan.
Als ik vragen mag, daar ik niet bekend ben met je postgeschiedenis hier, waar heb je precies 'last van' ?
Ik zat in de trein richting m'n werk en ging naast een koppel zitten die heftig in gesprek was met iemand in het engels. Gezien de enorme koffers en dat de trein richting schiphol ging wist ik, toeristen terug naar hun eigen land! Dat ze Amerikanen waren hoor je direct aan het accent.

Ik ben van nature vrij extravert en ik luisterde het gesprek aandachtig mee tot ze mij om mijn mening vroegen. Op 1 of andere manier ging het al snel over werk, daarna waar ik gewoond heb, gezien ik er niet meer woon, naja, hoe zo niet dan? Relatie verbroken zei ik, ah hoe lang geleden? Paar week terug. Toen vertelde ik dat koppel over de problemen van mn ex, BPD, PTSS en sociale fobie en toen ging het balletje rollen. Heel snel rollen. Naja, ik zat toen (en nog steeds) gewoon totaal niet lekker in m'n vel en toen ik hoorde dat ze bijna elke dag met dat soort gasten aan het werk zijn had ik eindelijk eens het gevoel dat ik begrepen werd. Ik zei hoe mijn ex in bepaalde situaties handelde en zij gaven daarin ook voorbeelden en het was gewoon een match. Ze zagen dat ik het er behoorlijk moeilijk mee had. Ze gaven me hun businesskaartje en zag dat ze Director was een womens domestic violence shelter en nog wat andere dingetjes. Allemaal licensed. (Heb het zelf natuurlijk nog wel ff op internet na gecheckt, je weet maar nooit).

Toen ik stond te wachten om de trein te verlaten en bijna op het knopje wou drukken zeiden ze nog, SE! SE! Toen gaf die vrouw mij een enorme knuffel, laat maar van je horen gast! Meeste mensen snappen die problemen met BPD mensen echt niet. Het klinkt misschien vaag of zelfs wat klef, maar ik kon het toen echt goed gebruiken. Hedendaags is men al veel te veel met zich zelf bezig en leven veel te veel mensen in een sociaal isolement.

Ik ging echt met een enorme glimlach toen naar m'n werk die dag :) En sinds dien mail ik met ze. Het kost me geen druif en ben uitgenodigd om er een aantal week naar toe te gaan :).

Waar ik precies last van heb? Ik kom uit een nasty breakup, BPD, PTSS en gewoon enorm zwart maken waar ik echt mezelf in verloren heb. Ik kon maar niet begrijpen hoe iemand met je wou trouwen, voor de grap je achter naam al 'had overgenomen' en plots daarna een switch in d'r hoofd kon krijgen om er mee te kappen. Maar toch toen het over was, momenten van enorme liefde liet zien maar ook momenten dat ik weer volledig zwart werd gemaakt en mij werd gevraagd hoe ik nog met mezelf kon leven. Ze kwam uit een abusievelijke (sexueel/fysiek) relatie en ik was stupide genoeg om de white knight te spelen. Helaas gaat dat met mensen met BPD toch wat anders.

Ik ben toen door het push/pull en mijn eigen stompzinnigheid dat ik het contact niet kon verbreken echt diep gezonken. Zit inmiddels aan de SSRI's & temazepam en volg flink wat therapie. Met name op basis van FOO stuff.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 28 maart 2013 @ 18:25:47 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124615852
Mooi SE!
pi_124620967
SE, het klinkt als een soort "het heeft zo moeten zijn ontmoeting" ofzo.
Ik hoop dat je baat hebt bij het contact!
pi_124622312
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:33 schreef Nijna het volgende:
SE, het klinkt als een soort "het heeft zo moeten zijn ontmoeting" ofzo.
Ik hoop dat je baat hebt bij het contact!
Het was idd een gelukje bij een ongelukje. Ik had me die ochtend verslapen en kwam zo die mensen per toeval tegen. Feit is, ik geloof niet echt in 'heeft zo moeten zijn'.

Wel wil ik me zo veel mogelijk open stellen voor dit soort kansen, de mens van vandaag is al veel te gesloten en introvert. Je mist hierdoor toch veel kansen.

Dat is het zelfde als FOK, ik heb door FOK echt gave contacten op gedaan :). Net zoals ik dat ook bijv. dus in de trein doe :P.

Voor de rest is het nog steeds kommer en kwel, die SSRI's dampen die emoties behoorlijk en de psycholoog wil dat ik hem op een hotline heb zitten. Dan weet je wel hoe laat het is.
pi_124626962
.... TTjah.
Rustig aan.
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:20:51 #159
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_124627111
Mooi verhaal SE :)

Bij mij is ook deels borderline gediagnostiseerd en ik heb ook een heftige periode meegemaakt met een meisje die dat ook heeft. Is toch moeilijk om daar controle over the behouden. Ik hoop dat het je lukt om er bovenop te komen.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_124628995
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Davo, ben je erg aan het piekeren
Nee niet echt alleen als het paar dagen zo gaat dan wel. Maarja probeer er me niks van aan te trekken en mijn plan te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')