Tzit enorm te zeuren en het verlangt er naar om mezelf keihard klote te voelen...quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]ook al bezig met afbouwen! Allemaal kanjers!
KT als jij t zo voelt zou ik eerder bellen...
Dat vind ik een heel herkenbaar beeld ja. Niet nu, maar als ik me zo voel wel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tzit enorm te zeuren en het verlangt er naar om mezelf keihard klote te voelen...
Ik zie mijn depressie soms als klein kind dat aandacht trekt... Maar het lijkt een beetje een kind met obesitas te zijn de laatste tijd.
Ja doe ik nog steeds! Maar ik kom er weinig aan toe.. Na mijn bruiloft in mei ben je van harte welkomquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:46 schreef Murmeli het volgende:
Oh gewoonmezelf doe jij nog aan taart maken? Ik heb misschien wel weer zin in een keertje knutselen
Wat moet ik ermee? Weet jij het?quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat vind ik een heel herkenbaar beeld ja. Niet nu, maar als ik me zo voel wel.
Nee helemaal niet eigenlijk...quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:55 schreef Murmeli het volgende:
Leuk!
Gaan jullie een grote party houden?
Ik schiet die depressie liever neer met een shotgun.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:29 schreef Murmeli het volgende:
@kingtoppie: zeggen tegen je depressie dat je hem wel ziet maar dattie de boom in kan![]()
Klinkt flauw maar mij helpt dat wel.
En dan wat gaan doen ook al heb je geen zin.
@gm: leuk, gaan we doen
Huh? Ik slik niks.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ooh ik wil niemand bang maken maar de paroxetine afbouwen vond ik echt HEL!!
Toen ik ermee begon was ik stabiel, en dit alles ging onder begeleiding van een psychiater, maar binnen een week was ik een wrak... En ziek geweest... Ongelooflijk!
De tip die ik je mee wil geven Davo is : Hou jezelf in de gaten.. Let goed opp veranderingen en idd laat je begeleiden als het kan.
Cursus mindfullness volgenquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat moet ik ermee? Weet jij het?
Ligt eraan naturlijk, als het helemaal de achterlijke spuigaten uitschiet dan google je er ook niet meer op... Dan zelfs 112.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Weet iemand wie of wat ik kan bellen op dit moment omdat het helemaal niet meer gaat? Ik woon in Tilburg als dat van belang is.
Hoort hier zo te horen wel thuis, maar niemand die je een makkelijke oplossing zal kunnen aanbieden. Een bezoek aan een psycholoog/ggz of vergelijkbare instantie zou geen kwaad kunnen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:10 schreef Gengar het volgende:
Hoi allemaal, ik wil hier ook eens wat gaan posten, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik wel tot de doelgroep behoor..
Ik voel me nu al ca. een jaar erg oppervlakkig. Niets hoeft van mij, ik wil niets, tijdens het uitgaan heb ik geen zin om hele gesprekken aan te gaan (zelfs niet met leuke vrouwen). Ik ben niet meer echt opgewekt, alles is me teveel in mijn hoofd, hoewel ik fysiek niet lui ben (zorg wel altijd dat ik de hele dag in touw ben)..
Ben al jaren vrijgezel, terwijl ik genoeg meiden kan krijgen, althans ; Ik heb genoeg sjans. Maar het is me allemaal te veel, te veel gedoe ; Laat mij maar lekker in mijn eentje op vrijdagavond achter mijn laptop op fok zitten..
Als ik af en toe een paar avonden achter elkaar niets te doen heb dan ga ik mezelf eenzaam en zielig voelen, maar de echte lust om ook maar iets te ondernemen is er ook niet.
Ik ben 23 jaar, maar zit praktisch de hele dag bij mijn ouders thuis. Heb onlangs mijn studentenkamer opgezegd, vind het momenteel erg moeilijk om nieuw sociaal contact op te doen, terwijl ik voorheen altijd een groot sociaal leven had. Ik zit in mijn eigen veilige hok en wil daar niet uitkomen.
Het noodnummer van je huisarts.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Weet iemand wie of wat ik kan bellen op dit moment omdat het helemaal niet meer gaat? Ik woon in Tilburg als dat van belang is.
Goede leuke tip.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:29 schreef Murmeli het volgende:
@kingtoppie: zeg tegen je depressie dat je hem wel ziet maar dattie de boom in kan.![]()
Klinkt flauw maar mij helpt dat wel.
En dan wat gaan doen ook al heb je geen zin.
@gm: leuk, gaan we doen
De reden dat je jezelf eenzaam en zielig gaat voelen is denk ik omdat je jezelf afmeet aan anderen, wat niet vreemd is, maar wel onnodig. Blijkbaar heb jij meer behoefte op het moment aan alleenschap, om wat voor reden dan ook. Het kan geen kwaad denk ik om uit te zoeken waarom dat zo is, zeker als je je belemmerd voelt in wat jij wil.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:10 schreef Gengar het volgende:
Hoi allemaal, ik wil hier ook eens wat gaan posten, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik wel tot de doelgroep behoor..
Ik voel me nu al ca. een jaar erg oppervlakkig. Niets hoeft van mij, ik wil niets, tijdens het uitgaan heb ik geen zin om hele gesprekken aan te gaan (zelfs niet met leuke vrouwen). Ik ben niet meer echt opgewekt, alles is me teveel in mijn hoofd, hoewel ik fysiek niet lui ben (zorg wel altijd dat ik de hele dag in touw ben)..
Ben al jaren vrijgezel, terwijl ik genoeg meiden kan krijgen, althans ; Ik heb genoeg sjans. Maar het is me allemaal te veel, te veel gedoe ; Laat mij maar lekker in mijn eentje op vrijdagavond achter mijn laptop op fok zitten..
Als ik af en toe een paar avonden achter elkaar niets te doen heb dan ga ik mezelf eenzaam en zielig voelen, maar de echte lust om ook maar iets te ondernemen is er ook niet.
Ik ben 23 jaar, maar zit praktisch de hele dag bij mijn ouders thuis. Heb onlangs mijn studentenkamer opgezegd, vind het momenteel erg moeilijk om nieuw sociaal contact op te doen, terwijl ik voorheen altijd een groot sociaal leven had. Ik zit in mijn eigen veilige hok en wil daar niet uitkomen.
Ik kan jouw woorden alleen maar onderstrepen gewoonmezelf87.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Whoops Detroit bedoel ik...
Way to go Murmeli! High five! One small step for mankind, a huge one for Murmeli.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:40 schreef Murmeli het volgende:
Ikke niet meer duf. Ik doe ook afbouwschema a la murmeli.
Denk dat IK volgende week naar 20 mg ga, op vrijdag, dan heb ik daarna 3 dagen duf weekend.
En dan maar ff op 20 blijven 1 of 2 maandjes denk ik.
En jullie zijn goehoeddddd! Detroit, burdie, gewoonmezelf enzozo gezellig om jullie weer ff te zien
Goed om te horen dat het ook zo kan gaan met Paroxetine, lateralize!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:14 schreef lateralize het volgende:
Bij mij ging paroxetine afbouwen eigenlijk heel prima. Ik slikte 30mg, en heb in stapjes van 7.5mg afgebouwd. Steeds 3 weken slikken en weer een stapje omlaag. Ik herken wel het slechtere humeur inderdaad. Het is een stuk moeilijker om me niet zo druk te maken om alles, en ik ben minder opgewekt. Maar ja, ik denk dat dat iets is dat je toch zelf moet leren zijn / doen, en waarvoor je niet op medicatie moet vertrouwen.
Het slaat ook gewoon in 1x om, de ene dag denk je nog: nou dat gaat best goed, om de dag erna bijna psychotisch te zijn...quote:Op zondag 24 maart 2013 14:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik kan jouw woorden alleen maar onderstrepen gewoonmezelf87..
Heb er ook twee keer mee geprobeerd te stoppen en dat werd een gigantisch fiasco. Ondertussen gaat het stukken beter, maar pas ik wel 23 keer op om niet dezelfde "fout" te maken.
Raar eigenlijk hč, dat het goed lijkt te gaan met dat afbouwen en dat het dan ineens helemaal fout is!
Herkenbaar ja. Echt die gedachten van "wow, shit fuck, dit gaat fout!". En jezelf totaal weg voelen zakken.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het slaat ook gewoon in 1x om, de ene dag denk je nog: nou dat gaat best goed, om de dag erna bijna psychotisch te zijn...
echt? ohjeeee......quote:Op zondag 24 maart 2013 14:16 schreef Detroit het volgende:
[..]
Herkenbaar ja. Echt die gedachten van "wow, shit fuck, dit gaat fout!". En jezelf totaal weg voelen zakken.
En echt doodbang zijn nog veel verder in de shit weg te zakken dan je al zit.
Haha, nou ja. Gelukkig is dat het verleden. En gaat het nu totaal anders.quote:
Yep, geheel.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:12 schreef Detroit het volgende:
[..]
Goed om te horen dat het ook zo kan gaan met Paroxetine, lateralize!
Ben jij helemaal medicatie-vrij nu?.
Op de vorige pagina zei je zoiets dat je een duf weekend verwachtte vanwege het verminderen van je dosis. Dat dus!quote:Op zondag 24 maart 2013 15:43 schreef Murmeli het volgende:
Wat is gekomen van dat duffe weekend?
Het gaat goed hiero! geen klachten zeg maar
Volgend weekend weer stapje verder met afbouwen
Wat gewoonmezelf87 zegt ^^^. No spang!quote:Op zondag 24 maart 2013 16:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Liefje zoals je ziet leven Detroit en ik nog, komt wel goed schatje
Bekende verschijnselen!quote:Op zondag 24 maart 2013 16:33 schreef lateralize het volgende:
[..]
Yep, geheel.
Overigens ken ik de bijwerkingen wel van onthouding. Een jaar of wat geleden ben ik ook al eens gestopt, simpelweg omdat ik zelf het gevoel had dat het niets voor mij deed (was wel zo, was alleen zo subtiel dat het me niet opviel of zo). Ik ben toen abrupt gestopt, eigenlijk omdat ik geen medicatie meer had liggen en was vergeten de huisarts te bellen voor een herhaalrecept. Ik dacht: nou, mooi moment om gewoon definitief te stoppen.
Dat heb ik geweten..... In het begin realiseerde ik me niet eens dat het door de medicijnen kwam. Hele rare symptomen. Misselijkheid, een dof gevoel in mijn hoofd, oorsuizen, suizen wanneer ik mijn ogen bewoog, en een soort 'elektrische zaps' zoals ze die noemen inderdaad. Heel bizarre ervaringen. Ik begon me na meer dan een week van die symptomen pas af te vragen of het misschien met het stoppen van mijn medicatie te maken had. De eerste 3 dagen of zo had ik namelijk nergens last van, dus ik dacht dat ik gewoon ziek was geworden of iets dergelijks.
Ik had het inderdaad verkeerd gelezen van jouw afbouwen, my bad!quote:Op zondag 24 maart 2013 16:51 schreef lateralize het volgende:
Nou, die eerste keer toen ik plotseling ben gestopt, ben ik dus ook meteen weer begonnen toen ik me realiseerde dat het door het niet nemen van mijn medicijnen kwam
Een half jaar of wat later ben ik opnieuw begonnen met stoppen, maar toen wel netjes afgebouwd. Zoals ik zei, steeds 7.5mg er vanaf per 3 a 4 weken. Toen ging het ook prima. Geen enkele bijwerking ervaren.
Het enige dat ik merk is dat ik nu inderdaad wat meer neiging heb om negatief te denken en me wat meer zorgen maak om mijn sociale onhandigheid--de reden dat ik de medicijnen ben gaan slikken. Hoe ik daarmee omga is nu in ieder geval een stuk gezonder dan toen, want eigenlijk is medicatie nooit een gezonde oplossing. Het is soms hooguit nodig (en achteraf gezien was het dat bij mij niet, ik wilde gewoon niet dealen maar vluchten). Nu richt ik me weer op mijn therapie, op mindfulness, en op spirituele groei. Klinkt misschien nogal lame, maar het kan veel meer voor je doen dan medicatie, en het verandert je definitief, zodat je op eigen kracht kunt leven met het leven dat je gegeven is.
quote:Op zondag 24 maart 2013 16:51 schreef lateralize het volgende:
Nu richt ik me weer op mijn therapie, op mindfulness, en op spirituele groei. Klinkt misschien nogal lame, maar het kan veel meer voor je doen dan medicatie, en het verandert je definitief, zodat je op eigen kracht kunt leven met het leven dat je gegeven is.
Ook voor mij was dat de weg naar verbetering. Spiritualiteit is in onze cultuur een vies woord, maar betekent weinig anders dan innerlijke belevingswereld. We kunnen natuurlijk proberen het woord 'zelftherapie' draagkracht te geven door dat te gebruiken vanaf nu.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:00 schreef Detroit het volgende:
[..]
En niets mis met spirituele groei, zelf erg geïnteresseerd in boeddhisme..
Ik heb het gevoel dat het langzamerhand wel wat beter begint te worden: er wordt steeds meer geëxperimenteerd met mindfullness op bijvoorbeeld scholen. Die zweem van "zweverigheid" eromheen is vaak ook gigantisch onterecht.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:13 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Ook voor mij was dat de weg naar verbetering. Spiritualiteit is in onze cultuur een vies woord, maar betekent weinig anders dan innerlijke belevingswereld. We kunnen natuurlijk proberen het woord 'zelftherapie' draagkracht te geven door dat te gebruiken vanaf nu.![]()
Boeddhisme, met name zen, spreekt mij ook erg aan, al laat ik me door alles inspireren.
En hopelijk wordt het alleen maar meer, nu de neurowetenschappen zo hard gaan. Check dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 24 maart 2013 17:32 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het langzamerhand wel wat beter begint te worden: er wordt steeds meer geëxperimenteerd met mindfullness op bijvoorbeeld scholen. Die zweem van "zweverigheid" eromheen is vaak ook gigantisch onterecht.
Oh, en kijk eens wat het internet nu kwam brengen:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:10 schreef Gengar het volgende:
Misschien is dat wel de reden voor je verandering.quote:An introvert may feel asocial when pressured to go to a party that doesnt interest her. But for her, the event does not promise meaningful interaction. In fact, she knows that the party will leave her feeling more alone and alienated. Her social preference may be to stay home and reflect on a conversation with a friend, call that friend, and come to an understanding that is meaningful to her. Or she might indulge in the words of a favorite author, feeling a deep connection with a person she has never met. From the perspective of a partygoer, this introvert may appear to be asocial, when, in fact, the introvert is interacting in a much different way.
Laurie Helgoe, Introvert Power
he gatsiejakkiebah!quote:Op maandag 25 maart 2013 12:04 schreef MaJo het volgende:
Het vervelende is dat ik een afspraak met de psych wilde maken maar omdat ik langer dan een half jaar bij haar ben uitgeschreven (vanwege het eigen risico dat ze vorig jaar wilden invoeren) ik nu helemaal opnieuw aangemeld moet wordenVolgende week woensdag intake en dan waarschijnlijk wachtlijst. En ondertussen voel ik dat ik steeds verder wegzak
Komen we elkaar toch weer tegen hequote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
he gatsiejakkiebah!
meds kunnen natuurlijk ook niet alles tegenhouden helaas.
Is er geen andere uitweg? via huisarts oid:
Ik heb zelf slechte ervaringen met Wellbutrin, hoop dat het bij jou beter gaatquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:37 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Ik heb Bupropion/Wellbutrin erbij gekregen
Nee, anders zat ik wel in het stoppen met roken topicquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb zelf slechte ervaringen met Wellbutrin, hoop dat het bij jou beter gaatToevallig aan het stoppen met roken? Daar helpt Wellbutrin namelijk goed voor, wordt zelfs gebruikt om mensen van het roken af te krijgen
Ik kijk niet meer in het stoppen met roken topicquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:55 schreef zolderkamer-autist het volgende:
[..]
Nee, anders zat ik wel in het stoppen met roken topic![]()
Ik krijg het voor mijn add/depressie combinatie. Echter rook ik wel, en zal dit wel een goed moment zijn om te stoppenIk krijg tevens ook Ritalin.
Wat zijn je ervaringen met Wellbutrin als ik mag vragen?
Ik zal zo het doosje er eens bij pakken, dat weet ik niet uit mijn hoofd. In dit topic staan mijn ervaringen trouwens: R&P / [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Hopen dat het goedkomt dan.
Weet je nog hoe hoog je dosis toendertijd was?
Ik twijfelde ook wel of ik het moest zeggenquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:32 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Ik ga beginnen met 150mg.
Ik had dat topic beter niet kunnen aanklikkenStraks placebo ik me nog eens doodziek
![]()
Hopelijk slaat 't aan.
Goed dat je het hebt gezegd hoorquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik twijfelde ook wel of ik het moest zeggen
Gelukkig maarquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:34 schreef zolderkamer-autist het volgende:
[..]
Goed dat je het hebt gezegd hoor
Ik hoop echt dat het aanslaat bij jou!quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:41 schreef zolderkamer-autist het volgende:
ok dan, ik ga het nu ophalen bij de apotheek! Je ziet me vanzelf wel een keer huilen / lachen dit topicBedankt voor je informatie in ieder geval
slik ik alquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:36 schreef davo1979 het volgende:
Of ipv lichttherapie een supliment van vitamine D
Succes!quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:41 schreef zolderkamer-autist het volgende:
ok dan, ik ga het nu ophalen bij de apotheek! Je ziet me vanzelf wel een keer huilen / lachen dit topicBedankt voor je informatie in ieder geval
Helaas weer een mindere dag vandaagquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:12 schreef Murmeli het volgende:
succes zolderkamer-autist!
Ik heb het ook geslikt, maar bij mij deed het niks tegen mijn depressie. En ik was er ook lichtelijk misselijk van. De combi met concerta deed me toen ook geen goed (daar word ik ook licht misselijk van als ik teveel slik). Toen met alles gestopt en voelde me stukken beter.
Slik nu wel weer AD hoor, en ook concerta. maar dus andere AD, en die ben ik nu aan het afbouwen
MaJo, hoe voel jij je vandaag? Ik zou niet te lang blijven doorlopen met klachten denk ik. heb ik afgelopen winter ook gedaan, en waarschijnlijk had ik het mezelf een stuk makkelijker gemaakt als ik gewoon lichttherapie was gaan doen. Maar daar ga ik de volgende winter wat meer op letten dus.
Interessant! Fijn dat ze dat zomaar kosteloos (?) doen voor je. De meeste beginnen daar niet aan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kwam toevallig 2 licensed psychological therapists tegen in de trein uit Amerika op weg naar het vliegveld, heb businesskaartje van ze gekregen en mail nu bijna elke 2 dagen met ze over mijn problemen, naast mijn huidige therapie uiteraard .
Toch wel mooi dit
Ben al uitgenodigd om een aantal weken daar door te spenderen, ik zit zelf tot Juli vrij voor ik weer full time aan het werk ga.
klinkt toch een beetje vreemd....quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kwam toevallig 2 licensed psychological therapists tegen in de trein uit Amerika op weg naar het vliegveld, heb businesskaartje van ze gekregen en mail nu bijna elke 2 dagen met ze over mijn problemen, naast mijn huidige therapie uiteraard .
Toch wel mooi dit
Ben al uitgenodigd om een aantal weken daar door te spenderen, ik zit zelf tot Juli vrij voor ik weer full time aan het werk ga.
vind ik ook wat vreemd klinken, maar ook wat achterdochtig hierquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
klinkt toch een beetje vreemd....maar ik heb toch al last van achterdocht....
dan ben ik in goed gezelschapquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
vind ik ook wat vreemd klinken, maar ook wat achterdochtig hier.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
dan ben ik in goed gezelschap
Ik zat in de trein richting m'n werk en ging naast een koppel zitten die heftig in gesprek was met iemand in het engels. Gezien de enorme koffers en dat de trein richting schiphol ging wist ik, toeristen terug naar hun eigen land! Dat ze Amerikanen waren hoor je direct aan het accent.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:57 schreef lateralize het volgende:
[..]
Interessant! Fijn dat ze dat zomaar kosteloos (?) doen voor je. De meeste beginnen daar niet aan.
Als ik vragen mag, daar ik niet bekend ben met je postgeschiedenis hier, waar heb je precies 'last van' ?
Het was idd een gelukje bij een ongelukje. Ik had me die ochtend verslapen en kwam zo die mensen per toeval tegen. Feit is, ik geloof niet echt in 'heeft zo moeten zijn'.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:33 schreef Nijna het volgende:
SE, het klinkt als een soort "het heeft zo moeten zijn ontmoeting" ofzo.
Ik hoop dat je baat hebt bij het contact!
Nee niet echt alleen als het paar dagen zo gaat dan wel. Maarja probeer er me niks van aan te trekken en mijn plan te trekken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
klinkt toch een beetje vreemd....maar ik heb toch al last van achterdocht....
Davo, ben je erg aan het piekeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |