Anne, ik bedoel dan ook het herplaatsen van de foto. Of ik daar recht op heb. Als ik foto's van jou zou plaatsen die jij eerder al gepost hebt kun je me inderdaad bannen, dat is beleid van Fok en mits het zich aan de wet houdt inderdaad geldig. Daar had ik het niet over. Ik bedoelde dat je me zelfs aan kunt klagen omdat jij de rechten van die foto's hebt.
In principe is het zo dat iemand die een foto als eerste publiceert (!), dus niet maakt, of erop staat, of wat dan ook, maar publiceert, de rechten heeft. Standaard is het zo dat wanneer er geen licentie is meegegeven op de foto de rechten puur en alleen tot die persoon toebehoren. Plaatst Anne dus een foto heeft eigenlijk niemand het recht die foto nogmaals te plaatsen, buiten dat dat wellicht buiten het beleid van Fok om gaat. Van het auteursrecht mag het ook niet. Foto's die Yreal hier dus plaatst behoren volgens het recht aan hem toe en mag niemand anders plaatsen (of aanpassen trouwens, dus ook geen zwart balkje). De I Just Came foto is van Suzuki die hem als eerste gepubliceert heeft. Dat Yreal erop staat is leuk, maar rechten over de foto heeft hij niet. SD, als jij een foto van jezelf tegen komt die je in 1200 voor Christus gepost hebt in een ander forum, mag je dus wél gaan zeiken. Je zult op zijn minst uitgelachen worden, maar je staat dus wel in je recht. Ondanks dat hele policy geleuter.
Verder niet zo relevant want het hele auteursrecht wordt in de praktijk nauwelijks nageleefd, kijk maar naar Google inderdaad. Maar ook via Google blijven auteursrechten geldig. Ik bedoelde alleen te zeggen dat grote delen van die policy gewoon weer recht de vuilnisbak in kunnen omdat ze nou eenmaal niet boven auteursrecht staan. Dat het beleid van Fok mods in staat stelt mensen te bannen bij het posten van foto's is prima, maar het stukje over dat Fok de rechten van de foto's overneemt is pure lulkoek.

Maar ehh, dit inderdaad

quote:
Ik ga zo weer rijden. Moet verdomme helemaal naar Barendrecht

Navigatie maar eens meenemen dan..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!