abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 14:12:05 #201
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127901498
Afgelopen zaterdag heeft een oude schoolvriend (die ik al 20 jaar niet gezien had) me meegeholpen de plafonds in de slaapkamers uit te rachelen en te gipsen.
Gipsplatenlift gehuurd, om 09:00 begonnen en rond 18:15 hadden we de plafonds dicht.
Nu nog vullen en schuren en dan kan dat afgewerkt worden.

dit was het:

en nu:

maandag 17 juni 2013 @ 14:23:07 #202
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_127901985
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:09 schreef ueberduitser het volgende:
Eindelijk bericht van de hypotheekverstrekker *O*
Het boetebedrag voor het gedeelte hypotheek dat we inlossen is geen 12K, maar zo'n 6,5K ^O^
Ik denk dat een nieuwe keuken dan ook binnen handbereik is, net als een zitmaaier (ben eergisteren 's avonds 2 uur aan het maaien geweest met een motormaaier, dat is echt te lang)
  maandag 17 juni 2013 @ 14:44:20 #203
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127902863
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:23 schreef Coelho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:Y Ik weet! Is nadat de tuin gereed zal zijn een mooie optie!
Eerst een wat oudere zitmaaier op de kop tikken.
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:25:15 #204
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128024963
Gisterenmiddag vrij genomen om een begin te maken de plafonds af te werken.
Mijn eerste keer gipspfafondjes afwerken, dus van tevoren goed ingelezen, video's bekeken en goed materiaal gehaald. Eerste voeglaag gips aangebracht(incl. wapeningsband) en het ziet er al een stuk beter uit!

Einde van de middag had ik nog een afspraak bij het Finanzamt in Bad Bentheim vanwege de Grunderwebsteuer. Die is 4,5% van de koopsom en die rekening had ik al liggen en moest voor de 24e betaald worden. Aangezien ons spaargeld nu in het huis gaat zitten en ik niet zo even 7500 euro "extra" heb liggen, wilde ik dit eigenlijk na 01.08 betalen, als we die dag geld over hebben van ons verkoop-aankoop verhaal.
Op advies van de makelaar een afspraak gemaakt bij het Finanzamt en ik was enorm zenuwachtig. Als dit namelijk niet lukte, had ik echt een financieel probleem. Echt, binnen 10 minuten(6 minuten wachten, 4 minuten gesprek) stond ik buiten met een big smile en een Fristverlängerung tot 02.08.
Meneer begreep onze situatie volledig en zag geen enkele reden ons geen uitstel te verlenen. ^O^
pi_128025752
Opluchting w/

Keep the good works going *O*
pi_128031775
Kijk dat is beter nieuws ook weer.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  Milf donderdag 20 juni 2013 @ 20:23:35 #207
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_128048689
Grappig is dat hé, soms zijn ze zo makkelijk in Duitsland...... Maar soms doen ze ook weer moeilijk om de kleinste dingen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 20 juni 2013 @ 22:30:32 #208
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128057406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:23 schreef nikky het volgende:
Grappig is dat hé, soms zijn ze zo makkelijk in Duitsland...... Maar soms doen ze ook weer moeilijk om de kleinste dingen.
Nou inderdaad...Wat hier vaak goed werkt is gewoon persoonlijk contact. Wil je echt iets, moet je er persoonlijk heen en niet alles via de telefoon/mail willen regelen. Ik merk dat ook met de Krankenkasse en andere instanties. Is soms even wat werk, maar die moeite is het zeker waard.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:00:08 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128096149
Wordt vast een prachtige plek, UD! Je bent al goed bezig zie ik. :)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 23 juni 2013 @ 12:55:32 #210
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:50:34 #211
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128271789
Gisteren een klusje gedaan waar ik al een tijdje tegenop zag, maar nu niet meer onderuit kon.
Op aanraden van mij klushulp moest ik de zwevende dekvloer ter plaatse van de nieuwe badkamermuren en ter plaatse van de douche verwijderen. Dus inzagen en wegkappen.
Aangezien we zaterdag willen gaan texen en laminaat leggen, moest ik nu toch eens dat stofklusje doen. Grote flex van m'n klushulp geleend, alles op de vloer afgetekend, Mickey Mouse op, mondkapje voor en zagen maar!
Spannend :Y , ik wist immers niet hoe dik de dekvloer was en of er misschien nog wel wat aan leidingwerk o.i.d in verstopt zat.
Ik dacht dus dat ik hier zo even 2 avonden mee bezig te zijn, maar de zaag vloog door de dekvloer alsof het boter was...eitje!

Stof???
:P

Maar het lijkt er al op:

Er lag een halve centimeter dikke laag stof en ik zag er niet uit!
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:54:07 #212
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128271904
Haha, daar helpt een mondkapje ook niet meer tegen zeker.
Lekker dat je al zo bezig bent in je nieuwe huis joh. :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:58:04 #213
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128271989
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:54 schreef Gwywen het volgende:
Haha, daar helpt een mondkapje ook niet meer tegen zeker.
Lekker dat je al zo bezig bent in je nieuwe huis joh. :)
Ja heerlijk maar wel zwaar. Elke avond nu tot een uurtje of 9-10 klussen eist z'n tol wel hoor.
We proberen met de bouwvak zover te zijn dat we verhuizen kunnen, dus we moeten wel goed doorwerken!
Komend weekend plafonds in de slaapkamers afwerken en boven laminaat leggen in 2 kamers.
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:59:28 #214
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128272034
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:58 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ja heerlijk maar wel zwaar. Elke avond nu tot een uurtje of 9-10 klussen eist z'n tol wel hoor.
We proberen met de bouwvak zover te zijn dat we verhuizen kunnen, dus we moeten wel goed doorwerken!
Komend weekend plafonds in de slaapkamers afwerken en boven laminaat leggen in 2 kamers.
Zitten er bij jullie ook overal van die "Duitse" plafonds, van dat soort gelamineerde houtwerk dat niet te schilderen valt?
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:14:57 #215
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128272491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:59 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Zitten er bij jullie ook overal van die "Duitse" plafonds, van dat soort gelamineerde houtwerk dat niet te schilderen valt?
:X

Dat was er in 2 minuten uit.

Bijna elke ruimte heeft een andere plafondafwerking. Gaan we dus verandering in brengen. :Y
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:30:20 #216
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128304487
Zandcement dekvloertje gaat die slijptol als een warm mes in de boter doorheen, alleen het beton eronder niet :D

Lekker bezig! Ken het maar al te goed, kuch kuch.. pas maar op, ik loop nu al weken te kuchen terwijl ik niet meer gestoft heb. Aaah, ken wel ff gauw. Je kent het wel.

Sterkte nog met buffelen, ik heb eindelijk een weekje "vrij" genomen :)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 10:52:28 #217
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128414744
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:50 schreef ueberduitser het volgende:
Gisteren een klusje gedaan waar ik al een tijdje tegenop zag, maar nu niet meer onderuit kon.
Op aanraden van mij klushulp moest ik de zwevende dekvloer ter plaatse van de nieuwe badkamermuren en ter plaatse van de douche verwijderen. Dus inzagen en wegkappen.
Aangezien we zaterdag willen gaan texen en laminaat leggen, moest ik nu toch eens dat stofklusje doen. Grote flex van m'n klushulp geleend, alles op de vloer afgetekend, Mickey Mouse op, mondkapje voor en zagen maar!
Spannend :Y , ik wist immers niet hoe dik de dekvloer was en of er misschien nog wel wat aan leidingwerk o.i.d in verstopt zat.
Ik dacht dus dat ik hier zo even 2 avonden mee bezig te zijn, maar de zaag vloog door de dekvloer alsof het boter was...eitje!

Stof???
:P

Maar het lijkt er al op:
[ afbeelding ]

Er lag een halve centimeter dikke laag stof en ik zag er niet uit!
Onze overburen hebben ons al eens serieus gevraagd of er geen brand was; het "rookte" bij ons zo :D :P

Wat moet er voor de bouwvak eigenlijk allemaal nog gebeuren ? :)
  maandag 1 juli 2013 @ 10:47:16 #218
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128451343
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Onze overburen hebben ons al eens serieus gevraagd of er geen brand was; het "rookte" bij ons zo :D :P

Wat moet er voor de bouwvak eigenlijk allemaal nog gebeuren ? :)
Als onze buren dat bij ons zouden doen is er echt wel wat aan de hand, die zitten namelijk een behoorlijk stuk verderop. :P

Zaterdag weer een productieve klusdag gehad:
-plafonds slaapkamers begane grond klaar gemaakt
-laminaat boven op slaapkamer en speelkamer gelegd
-diverse muren afgewerkt
-diverse gekleurde vakken op muren gemaakt.
-kelders voorlopig ingericht
-diverse rolgordijnen opgehangen
-veel spullen verhuisd: van zolder in ons oude huis naar zolder van het nieuwe huis gepakt
-opgeruimd, schoon gemaakt, gedweild en afgenomen
-divers afkitwerk
-dakgoten schoon gemaakt

Nog te doen voor de bouwvak:
-wat klein schilderwerk
-laminaat+plinten slaapkamers begane grond
-ruwe muur nieuwe badkamer maken
-fotobehang op onze slaapkamer
-inrichten slaapkamer/speelkamer boven
-2 deuren inkorten
-verhuizen
Valt reuze mee dacht ik zo. Kan nog wel meer verzinnen, maar dit is echt nodig.

Voor de rest zijn alle verbouwplannen gepland ná de bouwvak. Dan hebben we ons geld en kunnen we rustig gaan plannen richting aanleg badkamer en verbouw keuken/woonkamer.
pi_128454133
Maar mag je waar je nu woont op zondag wel een hamer hanteren, of heerst daar ook nog echt de zondagsrust?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 1 juli 2013 @ 13:37:25 #220
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128457295
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:20 schreef RanTheMan het volgende:
Maar mag je waar je nu woont op zondag wel een hamer hanteren, of heerst daar ook nog echt de zondagsrust?
Nou, buiten grasmaaien is not teveel, maar licht werk binnenshuis is geen probleem.
Er zijn wel regels hoor, er geldt een Lärm Gesetz in Niedersachsen http://recht-niedersachsen.de/28000/nlaermschg.htm.
Wel "typisch deutsch", die regeltjes :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:37:56 #221
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128536115
Vanavond komt een behanger onze "Fototapete" op de achterwand maken in onze slaapkamer.

Ben erg benieuwd naar het resultaat. Dan nog laminaat erin en de slaapkamers zijn klaar.

Wat random foto's:

Kleurtje bij meisje op de muur

Speelkamer boven gereed om ingericht te worden.
(plintjes moeten nog, ga ik doen als we er in wonen.)

Sjakie's kamer ook klaar.

Schiet mooi op zo, planning is 19 juli te starten met verhuizen, meisje's bed moet namelijk af- en opgebouwd worden, mogen we niet zelf doen.
pi_128536473
heb je die strepen op de onderste foto geschilderd, of is het behang?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:49:39 #223
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128536690
Dat is behang wat er al op zat en past prima bij Sjakie's inrichting, dus dat hebben we mooi laten zitten.
Zat er overigens net 6 maanden op, dus als nieuw zeg maar.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 juli 2013 @ 14:04:17 #224
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_128537442
Je gaat lekker vlot!! Het ziet er prima uit.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:25:05 #225
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128538442
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:04 schreef qltel het volgende:
Je gaat lekker vlot!! Het ziet er prima uit.
Dank U!

Ben er nu dan ook wel bijna elke avond bezig hoor, de kleine en vervelende klusjes doe ik liever zo in de avond. Lekker rustig, geen gezeur van moeders of een rondrennend ongeleid projectiel die me lastig valt.

Ik vind het ook gewoon heerlijk daar om te zijn, het is echt mijn plekje. Het huis is geweldig en vooral de omgeving is fantastisch. Wat wil je nog meer.
Ik reed vanochtend bijvoorbeeld naar een opdrachtgever die in de buurt van Rossum woont. Kwam ik door Mander, Vasse, Ootmarsum, Tilligte, noem maar op. Al wegdromend door de streek rijdend kwam ik erachter dat ik gewoon verliefd ben op de streek. Smalle weggetjes met bomen aan beide zijden kronkelen door het glooiende landschap. Geweldig mooie Saksische boerderijen links en rechts, de een nog mooier dan de ander.... O+
  maandag 15 juli 2013 @ 09:59:26 #226
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128963226
We gaan de laatste week in ons oude huis in, komend weekend gaan we verhuizen! *O*
Afgelopen weken vooral veel geschilderd en spullen van de ene woning naar de andere woning gesleept.

Even wat foto's:
het bos waar ons bed straks voor komt te staan

Sjakie's slaapkamer:
(nog te doen: bed er nog in, plintjes zetten en lamp ophangen, de gordijnen zijn inmiddels op lengte)

Sjakie's speelkamer:
(nog te doen: lamp ophangen, lijstjes aan de muur maken en z'n werkblad monteren)

Sjakie grasmaaien:

Gisteravond de koffiemachine in het oude huis schoongemaakt, de bonen waren toch op.
Ik heb in 4,5 jaar tijd best wat koffie gedronken :P

vanavond nog wat verhuizen, beetje schilderen en een paar lampen ophangen.
pi_128963901
ruim 4 bakjes per dag, met zn 2-en, dat valt dan toch best mee :)
  maandag 15 juli 2013 @ 11:00:33 #228
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128964527
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:37 schreef RanTheMan het volgende:
ruim 4 bakjes per dag, met zn 2-en, dat valt dan toch best mee :)
Ik ben de enige die de machine gebruikt heeft, moeders sporadisch :P
pi_128966240
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:00 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik ben de enige die de machine gebruikt heeft, moeders sporadisch :P
wat zal jij dan stuiteren *O*
  maandag 15 juli 2013 @ 13:08:25 #230
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128967715
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

wat zal jij dan stuiteren *O*
:Y vooral omdat het merendeel espresso was, standje sterk. :P

In de nieuwe keuken komt er helaas geen volautomaat meer. Aangezien ik dus wel van lekkere koffie hou, zal ik toch echt wel op den duur naar een alternatief moeten zoeken. Ik ga de machine toch echt missen denk ik, en filterkoffie is nu wel een tijdelijke oplossing, maar niet op lange termijn.
Eerst andere zaken die hogere prioriteit hebben, dan komt de koffie vanzelf wel.
pi_128968450
Dolce Gusto, al is dat wat duur met je huidig verbruik :)
  maandag 15 juli 2013 @ 18:39:33 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128977766
Wat is die Sjakie een mazzelaar zeg met twee van zulke prachtige kamers :Y
Spoilers!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:32:12 #233
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129016886
Wat heb je veel gedaan in zo'n korte tijd zeg! Je gaat een stuk sneller dan wij!
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 21:31:23 #234
92034 crew  Vonkenboer
pi_129021756
Poeh, wat ga jij op dit moment hard zeg ! :)
Ik wou dat ik vroeger ook zo'n ruime speelkamer had :9
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:48:09 #235
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129075553
Hard,hard.... hoef ook niet zo heel veel te doen. Het echte werk komt eigenlijk nog. De badkamer bouwen, de nieuwe keuken en woonkamer moeten namelijk nog. Nog werk genoeg dus. Eerst 01.08 het schip met geld binnen krijgen, dan kunnen we echt verder.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:33:35 #236
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130013537
Inmiddels zijn we verhuisd, begin bouwvak al. Flink wat werk aan gehad, viel me flink tegen.

Het huis en de plek zijn geweldig. De weg voor het huis langs is wel druk, drukker dan ik verwacht had. Gelukkig leven we aan de achterzijde van de woning en zitten aan de voorzijde alleen de utilitaire ruimten. We hebben helemaal niet hoeven wennen aan de woning en het voelt echt als "thuis".

We hebben nog genoeg te doen. Badkamermeubels etc. hebben we gekocht en we zijn flink aan het inrichten geweest. Ik heb inmiddels ook tegen de 100m1. plint thuis liggen, daar begin ik vanavond aan.
Grote project nu is de badkamer. Meubilair hebben we al, we hebben tegels uitgezocht en ik krijg een prijs van de installateur. Wachten op m'n klushulp(die is nog met een projectje bezig) en dan kan het bij ons "losgehen".
Wordt wel tijd, want ons meisje op een douchestoel douchen in een te kleine douche is niet te doen. Voor nu wel even, maar het kost me wel een zere rug elke keer.

Wat random foto's...

onze slaapkamer:

's avonds lekker genieten in de hangmat:

de bijen van de vorige eigenaar...

poes heeft het ook al naar d'r zin:

Ik heb besloten dat ik Imker wordt. De vorige eigenaar komt regelmatig langs om bij z'n bijtjes te kijken (meneer heeft 14 volkeren) en aangezien ik het reuze interessant vindt, heb ik besloten volgend seizoen te gaan beginnen met bijen houden.
Ik krijg van hem begeleiding en ik krijg van hem dan ook 2 volkeren om te starten. Leuk, heb er erg veel zin in en ben me al flink aan het inlezen.

nog een geweldige foto van Sjakie op z'n nieuwe trampo...

:W :W :W
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:42:54 #237
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_130013841
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:33 schreef ueberduitser het volgende:
Inmiddels zijn we verhuisd, begin bouwvak al. Flink wat werk aan gehad, viel me flink tegen.

Het huis en de plek zijn geweldig. De weg voor het huis langs is wel druk, drukker dan ik verwacht had. Gelukkig leven we aan de achterzijde van de woning en zitten aan de voorzijde alleen de utilitaire ruimten. We hebben helemaal niet hoeven wennen aan de woning en het voelt echt als "thuis".

We hebben nog genoeg te doen. Badkamermeubels etc. hebben we gekocht en we zijn flink aan het inrichten geweest. Ik heb inmiddels ook tegen de 100m1. plint thuis liggen, daar begin ik vanavond aan.
Grote project nu is de badkamer. Meubilair hebben we al, we hebben tegels uitgezocht en ik krijg een prijs van de installateur. Wachten op m'n klushulp(die is nog met een projectje bezig) en dan kan het bij ons "losgehen".
Wordt wel tijd, want ons meisje op een douchestoel douchen in een te kleine douche is niet te doen. Voor nu wel even, maar het kost me wel een zere rug elke keer.

Wat random foto's...

onze slaapkamer:
[ afbeelding ]

's avonds lekker genieten in de hangmat:
[ afbeelding ]

de bijen van de vorige eigenaar...
[ afbeelding ]

poes heeft het ook al naar d'r zin:
[ afbeelding ]

Ik heb besloten dat ik Imker wordt. De vorige eigenaar komt regelmatig langs om bij z'n bijtjes te kijken (meneer heeft 14 volkeren) en aangezien ik het reuze interessant vindt, heb ik besloten volgend seizoen te gaan beginnen met bijen houden.
Ik krijg van hem begeleiding en ik krijg van hem dan ook 2 volkeren om te starten. Leuk, heb er erg veel zin in en ben me al flink aan het inlezen.

nog een geweldige foto van Sjakie op z'n nieuwe trampo...
[ afbeelding ]

:W :W :W
Wat leuk allemaal :D. (Het fysieke verhuizen viel ons ook erg tegen, herkenbaar :P ) . Het huis en de tuin zien er super uit, dit gaat echt jullie droomstekkie worden :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_130013988
Leuk dat je bijen gaat houden, ik wil er volgend jaar ook mee beginnen. Eerst nog het een en ander wegslopen in de tuin zodat ik plek heb voor de bijenkasten.
Ik wist niet dat jij ook zo'n grijs monster had, is dat ook een Brits Korthaar?
Leuke foto van Sjakie!
(En je hebt ook nog eens precies dezelfde hangmat als wij, na-apert :P )
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:05:10 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130014638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Leuk dat je bijen gaat houden, ik wil er volgend jaar ook mee beginnen. Eerst nog het een en ander wegslopen in de tuin zodat ik plek heb voor de bijenkasten.
Ik wist niet dat jij ook zo'n grijs monster had, is dat ook een Brits Korthaar?
Leuke foto van Sjakie!
(En je hebt ook nog eens precies dezelfde hangmat als wij, na-apert :P )
Dat "Immen" lijkt me echt leuk. De vorige eigenaar is voorzitter van de vereniging alhier, dus de begeleiding zit goed bij mij. Ik krijg kisten van hem, volkeren en mag zijn apparatuur gebruiken. Ik ga helpen met koninginnen uitzoeken/trekken. We hebben ook al een potje van z'n honing gehad: "Nedergroapschupper Honig", heerlijk!

Wij hebben trouwens 2 britjes. We hebben ook nog een spotted silver tabby.
Hebben we 2 jaar geleden van mensen overgenomen die een jonge harlekijn belangrijker vonden dan twee 10-jarige britjes. ;(
Sneu voor de poezen, maar wij geven ze een mooie oude dag.

Dit kwam ik ook nog tegen in de tuin, de vorige bewoners waren duidelijk geen tuinmensen.

:{

edit: ik heb vorige week de douchecabine in de Einliegewohnung afgebroken.
kijk en huiver:

daarom zal ik dus nooit zo'n scherm toepassen.

[ Bericht 8% gewijzigd door ueberduitser op 13-08-2013 13:19:48 ]
pi_130016379
Ik ben bang dat wij ook zoiets tegen gaan komen als we met de badkamer gaan beginnen :r
Eens in de zoveel tijd spuit ik maar met HG schimmelverwijderaar om het ergste weg te maken. :r
Probleem alleen is dat ik nog steeds niet weet hoe we de nieuwe badkamer nou het handigst kunnen indelen, anders was ik allang begonnen.
Gisteren in een film uit 1984 zag ik een keuken identiek aan de mijne, badkamer zal ongetwijfeld ook uit die periode stammen. Zal bij jou wel niet heel anders zijn, zo te zien.
pi_130016493
Fijn dat jullie je op je plek voelen *O* al is er nog veel werk te doen.

Immen is een intensieve en prachtige hobby.
En met een " bijenvader" is een goede start te maken.
Kijk eens F&F / zijn er ook fok imkers?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:32:58 #242
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_130034570
Fijn dat jullie je er al een beetje thuisvoelen!

mag ik vragen waarom eigenlijk je koffieautomaat weggaat??
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:15:06 #243
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130036916
Dat mag.
Dat apparaat kost toch zo'n 1500 euro en je hebt er wel aardig werk mee om hem schoon en netjes te houden. Geen wateraansluiting, dat vond ik een groot nadeel.
In ons vorige huis was het ook gewoon een leuk speledingetje voor mij, heb nu wel andere prioriteiten.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:51:03 #244
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_130038581
Oh man, die foto van je manneke! Wat een topmoment!

En verder, je bent goed bezig, kerel! Zo zouden er meer moeten zijn!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:14:35 #245
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130097174
Raar momentje afgelopen week.

Een boerderij in Ringe die ooit vlak voor onze neus weggekaapt is(prijs destijds in 1022 was 145.000 met 6000m2. grond), is grotendeels afgefikt. :D

Dit was de boerderij(eigen foto's uit 2011):

met deze schuur:

zag er vorige week zo uit:
http://www.grenzlandnews.(...)855.jpg?t=1376564640
en blijkt aangestoken te zijn.
http://www.gn-online.de/d(...)lich+angez%C3%BCndet

We hielden dat boerderijtje altijd al in de gaten, waren benieuwd wat er van gemaakt zou worden.
Kwam een nieuw dak op en er werd wat gebroken en gehakt, meer niet eigenlijk.
Laatste tijd gebeurde er helemaal weinig, we hadden het idee dat het geld op was. Volgens mij hebben we daar gelijk in gekregen. :?
  Moderator maandag 19 augustus 2013 @ 22:07:09 #246
92034 crew  Vonkenboer
pi_130254474
[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:14 schreef ueberduitser het volgende:
Raar momentje afgelopen week.

Een boerderij in Ringe die ooit vlak voor onze neus weggekaapt is(prijs destijds in 1022 was 145.000 met 6000m2. grond), is grotendeels afgefikt. :D

Dit was de boerderij(eigen foto's uit 2011):
[ afbeelding ]
met deze schuur:
[ afbeelding ]

zag er vorige week zo uit:
http://www.grenzlandnews.(...)855.jpg?t=1376564640
en blijkt aangestoken te zijn.
http://www.gn-online.de/d(...)lich+angez%C3%BCndet

We hielden dat boerderijtje altijd al in de gaten, waren benieuwd wat er van gemaakt zou worden.
Kwam een nieuw dak op en er werd wat gebroken en gehakt, meer niet eigenlijk.
Laatste tijd gebeurde er helemaal weinig, we hadden het idee dat het geld op was. Volgens mij hebben we daar gelijk in gekregen. :?
Klinkt een beetje als een gevalletje in de brand --> uit de brand :9

-O-
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:21:39 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130304398
Vrijdag komen de klussers de badkamerwand zetten. ^O^ We hebben besloten iets anders te gaan doen met die wand. We trekken hem niet helemaal omhoog tot plafond, maar stoppen ca. 20cm. onder het plafond. (later eventueel met tilliften, rails etc. aan plafond misschien ook wel handig)
De badkamer staat dan dus in open verbinding met het halletje erachter. We zijn namelijk bang dat het halletje erg donker wordt en het is eens een keer wat anders.
We wilden in het halletje eigenlijk ook geen plafondlamp (dat wordt namelijk een gebreek en een gedoe), maar wandlampen.
Had ik vannacht bedacht dat wat extra verlichting vanaf bovenop het muurtje wel wat is misschien, in plaats van alleen aan de wand.
Boven in het muurtje wil ik dus een sponning maken, spiegelfolie erin en een perspex afdekplaatje er bovenop.
Dus ruim 4 meter LED strip met afstandsbediening moet ik ergens zien te scoren. Ik zie op Ebay wel genoeg van dat spul, maar wil ook wel een beetje "qualität" hebben.

Iemand suggesties?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:48:26 #248
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_130304918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:21 schreef ueberduitser het volgende:

Iemand suggesties?
http://www.led1.de
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:21:56 #249
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130307114
quote:
_O_ ^O^ _O_
Daar vind ik zeker wat!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:22:25 #250
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_130307130
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:21 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

_O_ ^O^ _O_
Daar vind ik zeker wat!
Goede firma, heb er meerdere malen naar tevredenheid zaken mee gedaan.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')