Was het g-schema niet: gevoel, gedachte, gedrag en gevolg dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:17 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Vanuit de g-schema's wel iig
Gebeurtenis → Gedachten → Gevoelens → Gedrag → Gevolgenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:15 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Was het g-schema niet: gevoel, gedachte, gedrag en gevolg dan?
Dat het gevoel dus bepaalt welke gedachten je hebt, wat vervolgens weer je gedrag bepaalt...?
Maar misschien heb ik het verkeerd in mijn hoofd. Andere volgordes van de G's zou ook kunnen...
o zo was het. Dat herken ik ook niet helemaal. Als ik zenuwachtig ben voor iets probeer ik optimistisch te denken maar dat helpt niks. Krijg er lichamelijk net zoveel stressreactie van. In sommige gevallen kun je gevoel wel beïnvloeden door je gedachten (bijv. boos zijn op iemand, bedenken dat de ander het niet verkeerd bedoelt maar het wat onhandig aanpakte... dan word ik wel een stuk minder boos). Maar geldt dus zeker niet altijd!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:21 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Gebeurtenis → Gedachten → Gevoelens → Gedrag → Gevolgen
(even snel van internet geplukt)
Overigens kan het een het ander wel weer beïnvloeden, maar volgens mij start het altijd met gedachten over een gebeurtenis (al lijkt dat voor mij soms dus ook niet altijd zo).
Als je er stressreactie van krijgt, is er ws. al een keer een soortgelijke gebeurtenis geweest, waar je dan een niet-leuke-associate door hebt gekregen, die dat (onbewust?) toch ergens weer triggert qua gedachte... ?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:30 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
o zo was het. Dat herken ik ook niet helemaal. Als ik zenuwachtig ben voor iets probeer ik optimistisch te denken maar dat helpt niks. Krijg er lichamelijk net zoveel stressreactie van. In sommige gevallen kun je gevoel wel beïnvloeden door je gedachten (bijv. boos zijn op iemand, bedenken dat de ander het niet verkeerd bedoelt maar het wat onhandig aanpakte... dan word ik wel een stuk minder boos). Maar geldt dus zeker niet altijd!
Herkenbaarquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:01 schreef dawg het volgende:
[..]
nog steeds. alsof ik van een afstandje alles bekijk.
ha! die van mij duurde ook 3 uur. ( en ik had nog zo veel willen doen)quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:29 schreef scrub_nurse het volgende:
pf dat was ff een powernap van een paar uur
me too! nu nergens meer zin inquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:15 schreef seasushi het volgende:
[..]
ha! die van mij duurde ook 3 uur. ( en ik had nog zo veel willen doen)
Kun je mij niet lastig vallen?quote:Op zondag 17 maart 2013 02:44 schreef minthy het volgende:
Kapot, maar te beroerd om een verdieping hoger te gaan
quote:Op zondag 17 maart 2013 02:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Zelfs daarvoor ben ik te belabberd, sorry
Jij hebt tenminste geslapenquote:Op zondag 17 maart 2013 05:37 schreef totalvamp het volgende:
Geirriteerd omdat ik weer kut geslapen heb
Ja 4 uur en verveel me dood. Vriendin ligt gewoon lekker te knorren naast mequote:Op zondag 17 maart 2013 05:43 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Jij hebt tenminste geslapenmoet ik ook maar eens gaan doen
Benut je tijd dan nuttig en maak een ontbijtje voor haar voor als ze nog wakker wordtquote:Op zondag 17 maart 2013 05:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja 4 uur en verveel me dood. Vriendin ligt gewoon lekker te knorren naast me
Nee eet ze toch niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 06:05 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Benut je tijd dan nuttig en maak een ontbijtje voor haar voor als ze nog wakker wordt
Hier met dat ding!quote:Op zondag 17 maart 2013 06:11 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Voel me goed, nieuw woordje geleerd
Nou maak dan maar een ontbijtje voor onsquote:Op zondag 17 maart 2013 06:21 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Is gewoon zo. Ze eet niet in bed en eet pas met de lunch
Wat wil je?quote:Op zondag 17 maart 2013 06:31 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Nou maak dan maar een ontbijtje voor ons
quote:Op zondag 17 maart 2013 13:24 schreef Unsub het volgende:
Goed! Lekker door de bossen gerend vanmorgen (wat een weer!), en komende week een date
Leuk al die dates hierquote:Op zondag 17 maart 2013 14:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Aaaaaahh, vanavond dus die dateik ben zo zenuwachtig, net een klein kind dat verliefd is
Leukkkk. Veel plezier!quote:Op zondag 17 maart 2013 14:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Aaaaaahh, vanavond dus die dateik ben zo zenuwachtig, net een klein kind dat verliefd is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |