abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2013 @ 08:58:48 #226
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124824064
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij wederom blind valt voor de zoveelste populist moet je helemaal zelf weten. Maar ga mensen er dan niet op aanvallen wanneer ze daar doorheen prikken :s).
Er is niet doorheen te prikken. De man heeft gewoon gelijk.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 3 april 2013 @ 09:03:36 #227
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124824145
quote:
Sinds 1900 zijn alle overheden gestaag gegroeid. Men roomde een steeds groter gedeelte af van de welvaart en beloofde dat aan de kiezers. Nu er een einde aan het onbeperkt sinterklazen komt probeert men nog een maal met verwoede pogingen het feest voort te laten duren maar ook dat kan straks niet meer. Het plunderen is niet van deze tijd maar omdat de overheid toestond dat de burgers en bedrijven die de welvaart voortbrachten zelf ook wat van hun eigen groei mochten profiteren morde niemand.

Langzaam maar zeker gaan mensen beseffen dat ze beter af zijn als ze hun lot in eigen handen zouden mogen nemen. De partij die dat goed onder het voetlicht weet te brengen wordt de grootste.
Wil jij alsjeblieft niet met zulke onheilspellende vergezichten komen op de vroege ochtend? ;)
Nederland is wat verrechtst maar daar is alles mee gezegd. Sterker nog, recessies maakt samenlevingen juist weer wat linkser omdat het mensen onder de neus wordt gedrukt dat ook zij hun baan kunnen verliezen en dat ook zij degenen zijn die de klappen kunnen krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124835636
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
Sinds 1900 zijn alle overheden gestaag gegroeid. Men roomde een steeds groter gedeelte af van de welvaart en beloofde dat aan de kiezers. Nu er een einde aan het onbeperkt sinterklazen komt probeert men nog een maal met verwoede pogingen het feest voort te laten duren maar ook dat kan straks niet meer. Het plunderen is niet van deze tijd maar omdat de overheid toestond dat de burgers en bedrijven die de welvaart voortbrachten zelf ook wat van hun eigen groei mochten profiteren morde niemand.

Langzaam maar zeker gaan mensen beseffen dat ze beter af zijn als ze hun lot in eigen handen zouden mogen nemen. De partij die dat goed onder het voetlicht weet te brengen wordt de grootste.
Heb je überhaupt wel recente geschiedenis op school gehad of snapte je het gewoon niet?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:08:47 #229
379943 Paper_Tiger
pi_124835751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel recente geschiedenis op school gehad of snapte je het gewoon niet?
De meest recente geschiedenis heb ik zelf deel van uit gemaakt.
pi_124835854
Recent is ook 1900-nu. Een paar basislessen economie lijken me ook niet verkeerd. De begrotingen en de jaarrekeningen van de Nederlandse overheden zijn allemaal openbaar. Afromen, sinterklazen :') Ongelofelijk. Het lijkt mij inderdaad een goed idee om terug te gaan naar de erbarmelijke omstandigheden waarin de Amsterdammers woonden in de jaren '00. Plaggenhutten in Drenthe? Puik plan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124838540
Allemaal gezeik in dit topic, maar wie doet er wat aan?
pi_124838725
PVV zegt iets zinnigs zeg je? Interessant. Ik zal het ook eens lezen en nietszeggend gedreuvel terloops doorhalen:

quote:
Het is genoeg geweest.

Dit kabinet is bezig met de systematische plundering van onze samenleving. De belastingen omhoog, de BTW die explodeert, hypotheekrente aangepakt, de huren door het dak, verzorgingshuizen dicht.

Er dreigt een ramp op de huizenmarkt. Onze pensioenen staan op het spel. Onze ouderen getroffen. Iedere maand komen er 20.000 werklozen bij. We moeten allemaal de prijs betalen voor het heilloze EU-avontuur. Nederland wordt kapot bezuinigd.

Elke Nederlander gaat het voelen. 2013 wordt een zwart jaar.

Ondertussen kiest dit kabinet voor ontwikkelingshulp, geld voor Brussel en Zuid-Europa, windmolens, multikul en kunstsubsidies. Het zijn de keuzes van de links-liberale elites die elke voeling met de realiteit hebben verloren. Niet de Nederlandse belangen staan voorop, maar de wensen van de eurofielen. Niet onze politici regeren, maar ongekozen bureaucraten in Brussel.

Wij tekenen verzet aan.

Werkend Nederland verdient belastingverlaging.
En dat kan ook. Door te kiezen voor de belangen van Nederland.

Het is nog niet te laat. Wij doen vandaag een beroep op dit kabinet te stoppen met slopen en te starten met bouwen.

Hoogachtend,

De fracties van de Partij voor de Vrijheid in de Staten-Generaal
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 3 april 2013 @ 16:30:45 #233
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124838865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wil jij alsjeblieft niet met zulke onheilspellende vergezichten komen op de vroege ochtend? ;)
Nederland is wat verrechtst maar daar is alles mee gezegd. Sterker nog, recessies maakt samenlevingen juist weer wat linkser omdat het mensen onder de neus wordt gedrukt dat ook zij hun baan kunnen verliezen en dat ook zij degenen zijn die de klappen kunnen krijgen.
Dit klopt. De verzorgingsstaat wordt vanwege de bezuinigingen afgebouwd, maar de meerderheid van de Nederlanders merkt daardoor pas in welke mate zij er afhankelijk van zijn geweest.

Veel burgers die zichzelf als erg rechts, hardwerkend en zelfstandig beschouwen (type PVV'r), worden nu woedend omdat allerlei regelingen aangepast worden waar zij gebruik van maakten of willen maken. Prima dat je tegen uitkeringen voor Marokkanen bent, maar de verzorgingsstaat behelst veel meer dan dat. Ik heb het vermoeden dat de komende 10 jaar op dat gebied heel erg interessant kunnen gaan worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124839331
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit klopt. De verzorgingsstaat wordt vanwege de bezuinigingen afgebouwd, maar de meerderheid van de Nederlanders merkt daardoor pas in welke mate zij er afhankelijk van zijn geweest.

Veel burgers die zichzelf als erg rechts, hardwerkend en zelfstandig beschouwen (type PVV'r), worden nu woedend omdat allerlei regelingen aangepast worden waar zij gebruik van maakten of willen maken. Prima dat je tegen uitkeringen voor Marokkanen bent, maar de verzorgingsstaat behelst veel meer dan dat. Ik heb het vermoeden dat de komende 10 jaar op dat gebied heel erg interessant kunnen gaan worden.
Dat is kort door de bocht, bij een afbouw van de verzorgingsstaat hoort in principe ook een afbouw van de belastingdruk zodat je zelf je zaken kunt regelen. Dit laatste blijft alleen nogal achter en dat is wat men vooral gaat voelen.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:45:14 #235
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124839551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is kort door de bocht, bij een afbouw van de verzorgingsstaat hoort in principe ook een afbouw van de belastingdruk zodat je zelf je zaken kunt regelen. Dit laatste blijft alleen nogal achter en dat is wat men vooral gaat voelen.
Dat is een vrij idealistische opvatting, welke je in de praktijk niet zo ziet terugkomen. De verzorgingsstaat wordt namelijk niet afgebouwd om ideologische redenen (Integendeel, geen partij heeft daar baat bij) maar om budgetredenen. De economie krimpt maar er moeten wel rekeningen betaald worden, dus de belastingen gaan omhoog en de uitgaven gaan naar beneden.

Mensen worden hierdoor in hun verworven (sociale) rechten aangetast. Daar zijn ze boos om. Niet in de laatste plaats omdat zij wel van deze rechten afhankelijk zijn. En dat kan een interessant gevolg hebben.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124840239
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is een vrij idealistische opvatting, welke je in de praktijk niet zo ziet terugkomen.
Tja, maar wat voelt men dan werkelijk? De verzorgingsstaat die uitgekleed wordt of feitelijke belastingverhogingen? Henk die roept dat die uitkeringen best naar beneden mogen roept dat wel vanuit een idealistische instelling en als dit soort aanpassingen misbruikt worden om de kas te spekken kun je toch moeilijk stellen dat hij krijgt waar hij om vroeg.
  woensdag 3 april 2013 @ 17:05:24 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124840492
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja, maar wat voelt men dan werkelijk? De verzorgingsstaat die uitgekleed wordt of feitelijke belastingverhogingen? Henk die roept dat die uitkeringen best naar beneden mogen roept dat wel vanuit een idealistische instelling en als dit soort aanpassingen misbruikt worden om de kas te spekken kun je toch moeilijk stellen dat hij krijgt waar hij om vroeg.
Combinatie van beide natuurlijk. Maar als je het PVV manifest bekijkt dan richt de volkswoede zich het tegen het eerste. Mensen maken zich zorgen over hun oudedagsvoorziening, arbeidscontract en zorgverlening. Zaken die in Nederland door de verzorgingsstaat geregeld worden. Dat Ahmed zijn jointjes betaalt van een uitkering wekt irritatie, maar raakt 'Henk niet direct.

Een belangrijk - maar ingewikkeld - element is dat de rechten die nu afgebouwd worden in Europa niet zomaar aan te schaffen zijn op de markt tegen betaalbare prijzen. Zorg is bijvoorbeeld erg duur. Een kamer in een verpleeghuis voor moeders kost 50.000 euro per jaar. Daar is geen spaargeld of marktverzekering tegen aan te schaffen. Voorheen betaalde wij dit gezamenlijk via een vrij ingenieus systeem. Nu moeten mensen dat zelf betalen, en dat kan 98.5% van de bevolking niet.
--
pi_124844028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De spreekwoordelijke 'Henk' is over het algemeen iemand, aldus De Hond, die wel eens wat ernstigs in z'n leven heeft meegemaakt en die dus maar wat goed weet wat het is om afhankelijk van de verzorgingsstaat te zijn. En heb je bijv. niet meegekregen dat de PVV het Catshuisoverleg opblies omdat hij niet wou bezuinigen op de AOW?

Het is doorgaans het type D66-stemmer bij wie het leven voor de wind gaat, wie denkt dat je het met eigen verantwoordelijkheid ook wel redt.

En belastinggeld verdwijnt niet in een zwart gat hè. Nog steeds gaat het meeste belastinggeld naar de zorg en naar uitkeringen, naar de verzorgingsstaat dus. Sterker nog: bij ongewijzigd beleid moet daar zelfs steeds meer geld heen, omdat we met z'n allen steeds vaker een beroep op de verzorgingsstaat doen. 'Henk' daarbij voorop.

Maar daar willen we het niet over hebben. Partijen als PVV, 50+ en SP leiden de discussie het liefst meteen af naar futiliteiten zoals directeurensalarissen. Ze durven hun eigen kiezer niet recht door zee te vertellen dat ze niet én belastingverlaging én in steeds grotere getale hulp van de verzorgingsstaat kunnen krijgen.
pi_124844867
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er is niet doorheen te prikken. De man heeft gewoon gelijk.
Een absoluut geloof is jou inderdaad ook niet vreemd :).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2013 21:18:33 ]
  woensdag 3 april 2013 @ 20:14:04 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_124849026
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

En dit soort meuk is de reden waarom ik libertariërs doorgaans niet serieus neem. Een compleet gebrek aan historisch besef.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 april 2013 @ 20:17:39 #241
379943 Paper_Tiger
pi_124849196
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Combinatie van beide natuurlijk. Maar als je het PVV manifest bekijkt dan richt de volkswoede zich het tegen het eerste. Mensen maken zich zorgen over hun oudedagsvoorziening, arbeidscontract en zorgverlening. Zaken die in Nederland door de verzorgingsstaat geregeld worden. Dat Ahmed zijn jointjes betaalt van een uitkering wekt irritatie, maar raakt 'Henk niet direct.

Een belangrijk - maar ingewikkeld - element is dat de rechten die nu afgebouwd worden in Europa niet zomaar aan te schaffen zijn op de markt tegen betaalbare prijzen. Zorg is bijvoorbeeld erg duur. Een kamer in een verpleeghuis voor moeders kost 50.000 euro per jaar. Daar is geen spaargeld of marktverzekering tegen aan te schaffen. Voorheen betaalde wij dit gezamenlijk via een vrij ingenieus systeem. Nu moeten mensen dat zelf betalen, en dat kan 98.5% van de bevolking niet.
Die kamer is zo duur omdat die moet voldoen aan de eisen die de overheid eraan stelt. De bejaarde die zelf zorg in gaat kopen let op heel andere zaken. Ter illustratie: Een geheel verzorgde luxe cruise incl vliegreis naar de andere kant van de wereld en terug kost de helft. Per passagier zijn er 24/7 meer fte aan het werk die ook nog eens beter verdienen dan de uitgeknepen zorgverleners in het bejaardenhuis.
pi_124849224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dit soort meuk is de reden waarom ik libertariërs doorgaans niet serieus neem. Een compleet gebrek aan historisch besef.
Integendeel. Een bijzonder scherpe post van een immer sterke Paper_Tiger.

Weerleg het dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124849297
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die kamer is zo duur omdat die moet voldoen aan de eisen die de overheid eraan stelt. De bejaarde die zelf zorg in gaat kopen let op heel andere zaken. Ter illustratie: Een geheel verzorgde luxe cruise incl vliegreis naar de andere kant van de wereld en terug kost de helft. Per passagier zijn er 24/7 meer fte aan het werk die ook nog eens beter verdienen dan de uitgeknepen zorgverleners in het bejaardenhuis.
Zal wel weer op "gebrek aan historisch besef" gegooid worden.

Als ik oud ben ga ik ECHT niet in een Nederlands bejaardenhol zitten.

Dan huur ik wel een goedkope verpleegster uit Tadzjiekistan die voor 8000 euro per jaar mijn billen wast en eten kookt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124849528
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zal wel weer op "gebrek aan historisch besef" gegooid worden.

Als ik oud ben ga ik ECHT niet in een Nederlands bejaardenhol zitten.

Dan huur ik wel een goedkope verpleegster uit Tadzjiekistan die voor 8000 euro per jaar mijn billen wast en eten kookt.
Dan hoop maar dat je dat nog beslissen kunt voor jezelf, dus dat je niet dementerende bent dan.
Anders beslissen andere dat voor je, ik kan erover mee praten die zei percies hetzelfde vroeger als wat jij nu tikt.
  woensdag 3 april 2013 @ 20:26:07 #245
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124849579
In verplegers die billen wassen zitten de kosten ook niet. Dat is een mbo 2 cursus van zes dagen en kan gedaan worden tegen het absolute minimumloon of gratis door scholieren in het kader van een maatschappelijke stage of zelfs door mensen met een taakstraf. Hoewel daar ook enige kosten bij komen kijken aan begeleiding.

Ach, het zorgprobleem was in Nederland morgen al opgelost als wij obers en kelners van cruiseschepen konden inhuren om al het werk te doen.
--
  woensdag 3 april 2013 @ 20:26:40 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_124849608
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Integendeel. Een bijzonder scherpe post van een immer sterke Paper_Tiger.

Weerleg het dan?
Het vormgeven van een verzorgingsstaat waarin zaken als zorg, onderwijs en arbeidsbescherming zich dermate konden ontwikkelen dat het leven van de doorsnee burger er met rasse schreden op vooruit ging 'sinterklazen' en 'plunderen' noemen zegt al genoeg.

Het feit dat voor 1900 de doorsnee arbeider geen enkele rechten had en naar believen kon worden ontslagen of onderbetaald, en het feit dat ook voor 1900 het merendeel der mensheid bestond uit arbeiders c.q. niet- tot laaggeschoolden, zorgde deze laissez-faire samenleving waarin een elite het voor het zeggen had (voornamelijk kerk en kapitaal) voor een gigantische scheefgroei die juist met de komst van de verzorgingsstaat is rechtgetrokken.

Waar na 1900 (pak 'm beet), door de overheid opgelegde regels m.b.t. o.a. kinderarbeid en leerplicht, een individu niet langer werd afgerekend op diens afkomst (kaste), was iemand in de door de libertariërs zo gewaardeerde laissez-faire samenleving daarvoor gepredestineerd tot een leven conform de klasse waaruit men voortkwam. Voor lieden uit de hogere klassen natuurlijk geen probleem. Voor het gros der mensheid echter een hel.

Het was geen 'plunderen' en 'sinterklazen', het was de Westerse Beschaving die het ongebreideld vrije marktfetisjisme van de bovenlaag, vaak gesteund door het gekwezel van de eveneens hogere lagen binnen de kerk (Godzijdank vaardigde Paus Leo XIII de bul "Rerum Novarum" uit in 1899 en brak hij daarmee met het 'lotsbestemmingsprincipe' dat nog stamde uit de Middeleeuwen), een halt toe riep.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_124849738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan hoop maar dat je dat nog beslissen kunt voor jezelf, dus dat je niet dementerende bent dan.
Anders beslissen andere dat voor je, ik kan erover mee praten die zei percies hetzelfde vroeger als wat jij nu tikt.
geen zorgen; ik zorg daar echt wel op tijd voor.

En als ik ga dementeren geef ik mezelf wel een lekkere dodelijke doch heerlijk eindigende drugscocktail. ;)

pi_124849819
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

geen zorgen; ik zorg daar echt wel op tijd voor.

En als ik ga dementeren geef ik mezelf wel een lekkere dodelijke doch heerlijk eindigende drugscocktail. ;)
Als het mij zou gebeuren kies ik voor dubbele dosis morfine.

Maar weet je wat het is meestal beseft die persoon het helemaal niet dat het hem aan het gebeuren is, en word ook wantrouwig dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2013 20:32:14 ]
  woensdag 3 april 2013 @ 20:38:30 #249
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_124850178
5 pagina's en niemand die net zo hard moest lachen als ik om dat rekenvoorbeeld uit de OP? _O-

quote:
Neem een gezin met 1300 euro inkomsten per maand
1 kind ongeveer 100 euro per maand kinderbijslag en kindertoeslag
1400 totaal
nu gaan we verder rekenen
450 euro huur
200 euro gas en licht
340 euro zieken kosten verzekering
120 euro overige verzekeringen
dit maakt totaal
1110 euro per maand vaste lasten
we hebben nu nog geen mobiel mee geteld
of een auto of misschien een abonnement voor het openbaar vervoer
nu komt de grap voor 3 man eten kopen bij de voordelige supermarkten kost al snel 75 euro per week
dit maakt 325 euro per maand
Rutte let je wel op
deze mensen geven dus nu al meer uit als dat ze ontvangen
want dit maakt samen
1110 plus 325 is gelijk aan 1435 euro
dat is elke maand 35 euro tekort
Inkomsten:
Minimumloon bruto: ¤ 1.469,40
Minimumloon netto: ¤ 1.200 (omlaag afgerond)
Zorgtoeslag: ¤ 171
Huurtoeslag: ¤ 201
Kindgebonden budget: ¤ 81
Kinderbijslag: ¤ 77
------ +
¤ 1730

Uitgaven:
Huur: ¤ 450
Gas, licht, water: ¤ 150
Ziektenkostenverzekering: ¤ 205
Eigen risico: ¤ 59
Overige verzekeringen: ¤ 20
Willekeurige belastingen: ¤ 55 (kan waarschijnlijk kwijtgescholden worden)
Eten: ¤ 350
------- +
¤ 1289

Er is dus geen tekort van ¤ 35, er is een overschot van ¤ 441.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 3 april 2013 @ 20:40:49 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_124850297
Libertariërs verwijzen de laatste tijd ook graag naar de Confederale Staten van Amerika, de 11 (officieus 13) Zuidelijke slavenhoudende staten die in 1860-61 zich afscheidden van de Unie omdat Lincoln een 'tiran' zou zijn. Afgezien van het feit dat het uiterst dubieus is enige waarde te hechten aan de Confederale claim, destijds, dat dit een 'Vrijheidsstrijd' was - wetende dat 2 miljoen van diens onderdanen letterlijk bezit waren van anderen), toont de hele cultuur van die kortstondige natie en - de decennia na het verliezen van de Burgeroorlog - de cultuur van het Zuiden precies aan waar Libertarisme toe leidt.

Hoe dan ook ontstaat er een elite. In dit geval de aristocratische blanke bovenlaag. Tot 1964 weerde ze iedere 'inmenging vanuit de grote boze overheid' in Washington af, want dat was tirannie en vrijheidsberoving. Omdat kapitaal en ras bepaalde of je wat in de melk te brokkelen had, werd ook snel besloten dat stemmen - het mogen beïnvloeden van waar je stad, staat en land naar toe gaat - voorbehouden diende te worden aan blanken. Daar werd wel eerst over gestemd, uiteraard. En wat bleek: iedereen was het daarmee eens. Tot 1964 - toen de overheid eindelijk ingreep en burgerrechten AFDWONG - wist die elite stand te houden. Allemaal onder het mom van 'vrijheid'.

Hoe dat zal gaan in een libertarische samenleving? Degenen met geld vormen de nieuwe elite en bepalen de spelregels. En wanneer daar iets van wordt gezegd ("Is dat wel ethisch?") wordt de Freeeeeedooooooooooooom-card getrokken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')