abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125519805
Waar komt die 121875 vandaan? Waarin is dat geen 137000?
pi_125519843
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:00 schreef _VoiD_ het volgende:
Waar komt die 121875 vandaan? Waarin is dat geen 137000?
Uh nee?
162.500 -/- 25% = 121.875 :)
pi_125525107
Oh het is met korting gekocht natuurlijk
pi_125619110
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 10:32 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Tevreden?
Ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
pi_125620254
Meer winst dan geïnvesteerd, en verlies gedeeld. Hoe kun je daar niet tevreden over zijn :P
pi_135236881
Volgens de prijsontwikkelingindex is de huizenmarkt in die periode met 14% gedaald. Van 2010 Q1 (100%) naar 2013 Q3 86%. Hierbij zijn hele dure huizen meegerekend die harder dalen dan nieuwbouw en kleinere woningen.

Jouw woning is 15,7% gedaald volgens hun berekeningen. Dit lijkt me heel sterk aangezien dat zou betekenen dat ze harder gedaald zijn dan het landelijk gemiddelde. Ik zou een tweede taxatie (kosten 200 euro) laten doen. En eventueel concrete cijfers opzoeken van de huizendaling van vergelijkbare huizen.

http://www.eigenhuis.nl/woningmarkt /cijfers/huizenprijzen/
pi_135237841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:24 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Volgens de prijsontwikkelingindex is de huizenmarkt in die periode met 14% gedaald. Van 2010 Q1 (100%) naar 2013 Q3 86%. Hierbij zijn hele dure huizen meegerekend die harder dalen dan nieuwbouw en kleinere woningen.

Jouw woning is 15,7% gedaald volgens hun berekeningen. Dit lijkt me heel sterk aangezien dat zou betekenen dat ze harder gedaald zijn dan het landelijk gemiddelde. Ik zou een tweede taxatie (kosten 200 euro) laten doen. En eventueel concrete cijfers opzoeken van de huizendaling van vergelijkbare huizen.

lekker op tijd dit advies bijna een jaar na dato
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_135238552
Voor mij is dit topic op het moment ook actueel. Ben bezig met een energieneutraal huis waar ook de koopgarant regeling zit. Het huis een hoekhuis getaxeerd op 204.000 euro. 20% korting aangeboden voor 163.200. Waardeverdeling is 70/30 bij verkoop huis.

Ik koop het huis eigenlijk liever zonder koopgarant regelening maar dat doet de woningstichting niet.
pi_135242340
quote:

en waarom zou die woning niet harder dan gemiddeld gedaald kunnen zijn? Het is namelijk..uhm....gemiddeld
pi_135243161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:13 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Voor mij is dit topic op het moment ook actueel. Ben bezig met een energieneutraal huis waar ook de koopgarant regeling zit. Het huis een hoekhuis getaxeerd op 204.000 euro. 20% korting aangeboden voor 163.200. Waardeverdeling is 70/30 bij verkoop huis.

Ik koop het huis eigenlijk liever zonder koopgarant regelening maar dat doet de woningstichting niet.
Ik kan het je wel aanraden. Ik woon inmiddels al 5 jaar in een koopgarant woning (-20%) en ben momenteel aan het overwegen om terug te verhuizen naar mijn geboortedorp. Ik ben momenteel in staat om zonder zorgen een ander huis te kopen, zorgen over de verkoop heb ik immers niet.

Ik kan zodra de financiering geen probleem is naar een makelaar toe stappen en zeggen: "ja, die, die wil ik.". Overbruggingskrediet, dubbele woonlasten e.d. zijn niet aan mij besteed.

De waardedaling van de afgelopen jaren wordt ook keurig gedeeld met de woningstichting, terwijl de waardeverhoging door mij gerealiseerd door verbouwing e.d. wel 100% voor mij is.

Oftewel, prima deal, tenzij je je eigen woning ziet als middel om geld te verdienen door (onzekere) waardestijging.
60 HRC
pi_135244019
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:54 schreef ejfaar het volgende:

[..]

en waarom zou die woning niet harder dan gemiddeld gedaald kunnen zijn? Het is namelijk..uhm....gemiddeld
Dit inderdaad. Hier in de regio zijn de prijzen ook voor goedkopere woningen wel meer fors meer in prijs gedaald dan het landelijk gemiddelde.
Er zijn ook regio's waar nauwelijks sprake is van prijsdaling.
pi_135254820
quote:

Dat je daar een topic bijna een jaar later voor omhoogschopt.... :P
pi_143853043
Woonbron Rotterdam bied je in ieder geval een prijs aan die lager ligt als de aankoopwaarde van de woning.
gebouwd in 2012 en sindsdien met 2,6% in waarde gestegen volgens de rabobank, hypotheker en taxateur.
Waarna woonbron een bod uitbrengt 192.000 euro op een woning die 212.500 was bij aankoop.

De meerwaarde (keuken badkamer vloer etc.) kosten ons 2 jaar geleden 42.000 (nieuwbouwhuis en was dus geheel kaal bij oplevering) zouden 100 % vergoed worden.
Deze werd echter in nog geen 2 jaar van 47.000 (inclusief een parkeerplaats van 5000,- die MOEST worden gekocht) naar 18.000 bijgesteld

Haal daar de koopgarantkorting van af die je terug dient te betalen van 42.500 euro en je verliest in 2 jaar tijd zo wat 50.000 euro op een woning die meer waard zou zijn geworden.

Ik vecht het aan bij de taxatie commissie maar ik wil toch graag iedereen even waarschuwen voor Woonbron Rotterdam !
pi_143854793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:44 schreef vincentfr1908 het volgende:
Woonbron Rotterdam bied je in ieder geval een prijs aan die lager ligt als de aankoopwaarde van de woning.
gebouwd in 2012 en sindsdien met 2,6% in waarde gestegen volgens de rabobank, hypotheker en taxateur.
Waarna woonbron een bod uitbrengt 192.000 euro op een woning die 212.500 was bij aankoop.

De meerwaarde (keuken badkamer vloer etc.) kosten ons 2 jaar geleden 42.000 (nieuwbouwhuis en was dus geheel kaal bij oplevering) zouden 100 % vergoed worden.
Deze werd echter in nog geen 2 jaar van 47.000 (inclusief een parkeerplaats van 5000,- die MOEST worden gekocht) naar 18.000 bijgesteld

Haal daar de koopgarantkorting van af die je terug dient te betalen van 42.500 euro en je verliest in 2 jaar tijd zo wat 50.000 euro op een woning die meer waard zou zijn geworden.

Ik vecht het aan bij de taxatie commissie maar ik wil toch graag iedereen even waarschuwen voor Woonbron Rotterdam !
Die taxaties van rabobank, hypotheker en taxateur, zijn die inclusief verbouwing gedaan? Indien ja, dan heeft woonbron een heel reëel bod gedaan. Namelijk 210.000 en 8.000 afwijkend van het gemiddelde van de taxaties. Lijkt me geen wereldschokkend verschil waar nog wel over te onderhandelen valt.

Daarnaast lijkt het me zeer sterk dat je zwart op wit hebt staan dat Woonbron de kosten van verbouwingen zal vergoeden. Er stal in je documenten staan dat de waardevermeerdering vergoed zal worden. En dat is doorgaans een héél groot verschil, al lijkt dat op papier niet zo.
pi_143856323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die taxaties van rabobank, hypotheker en taxateur, zijn die inclusief verbouwing gedaan? Indien ja, dan heeft woonbron een heel reëel bod gedaan. Namelijk 210.000 en 8.000 afwijkend van het gemiddelde van de taxaties. Lijkt me geen wereldschokkend verschil waar nog wel over te onderhandelen valt.

Daarnaast lijkt het me zeer sterk dat je zwart op wit hebt staan dat Woonbron de kosten van verbouwingen zal vergoeden. Er stal in je documenten staan dat de waardevermeerdering vergoed zal worden. En dat is doorgaans een héél groot verschil, al lijkt dat op papier niet zo.
Nee die zijn puur gedaan op de woning zoals opgeleverd bij aankoop (casco/kaal dus).

Ja daar was ik al bang voor, het staat er inderdaad als waardevermeerdering in.

Alleen hun hebben het over een waardeontwikkeling van de woning van -20.500.
Terwijl de woning volgens alle andere instanties zou zijn gestegen.
pi_143857117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:22 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Nee die zijn puur gedaan op de woning zoals opgeleverd bij aankoop (casco/kaal dus).

Ja daar was ik al bang voor, het staat er inderdaad als waardevermeerdering in.

Alleen hun hebben het over een waardeontwikkeling van de woning van -20.500.
Terwijl de woning volgens alle andere instanties zou zijn gestegen.
En staat in je contract toevallig dat de waardeontwikkeling wordt berekend aan de hand van de gemiddelde woningprijsindex voor jouw regio? Want dan kom ik akelig dicht in de buurt van het bedrag wat jij noemt en handelt Woonbron dus exact volgens de voorwaarden waarvoor jij hebt getekend. En de voorwaarden zoals ik ze bij andere corporaties ben tegengekomen.
pi_143858657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En staat in je contract toevallig dat de waardeontwikkeling wordt berekend aan de hand van de gemiddelde woningprijsindex voor jouw regio? Want dan kom ik akelig dicht in de buurt van het bedrag wat jij noemt en handelt Woonbron dus exact volgens de voorwaarden waarvoor jij hebt getekend. En de voorwaarden zoals ik ze bij andere corporaties ben tegengekomen.
Ja maar ze nemen alleen huizen die kleiner zijn en 40 jaar oud zijn en die kosten tussen de 160.000 en 200.000.
De huizen die ze als vergelijking geven liggen ongeveer 2 KM hier vandaan.
De nieuwbouwijk waar ik woon ligt naast een andere nieuwbouwwijk (van vestia) en daar zijn de prijzen gestegen maar die huizen zijn wel vergelijkbaar qua grootte en bouwjaar maar die nemen ze niet als vergelijkingsmateriaal voor midas cascalus.
terwijl dat 100 meter hiervandaan is.
pi_143917152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef weg_16042013_01 het volgende:
Wacht maar tot je de tent gaat verkopen. Dan is het de corporatie die bepaalt wat er gebeurt.

En als je denkt dat je verbouwingskosten terug krijg bij verkoop: forget it. De waardestijging door de verbouwing krijg je terug. Dat is een schijntje van de kosten die je hebt gemaakt. Dat wordt nog een gezellige discussie.

Daarbij zetten die corporaties hun hutten voor een veel te hoog bedrag te koop. Mensen happen toch wel, omdat er een deel door de corporatie betaald wordt.

De WOZ belasting mag je zelf 100% betalen elk jaar, terwijl je maar voor een deel eigenaar bent.

Kortom, je wordt in elk stadium genaaid; bij koop, terwijl je er woont, en bij verkoop.
Ik probeer me woning terug te verkopen aan Woonbron Rotterdam en je hebt helemaal gelijk !

Zelfds de "onafhankelijke taxateur" word geinstrueerd zo laag mogelijk te taxeren.

Ik heb deze bij het NWWI gemeld en wacht nu op de bezwaarcommissie.
pi_143931001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:13 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Ik probeer me woning terug te verkopen aan Woonbron Rotterdam en je hebt helemaal gelijk !

Zelfds de "onafhankelijke taxateur" word geinstrueerd zo laag mogelijk te taxeren.

Dat is niet zo gezellig om te horen. Succes met het aanvechten en hou ons hier op de hoogte van de vorderingen.

Is het trouwens geen optie om zelf een onafhankelijk taxateur in te schakelen?
pi_143933455
quote:

[..]

Als je het niet eens bent met de taxatie kun je toch een beroep doen op de geschillenregeling, dan moeten 3 taxateurs de waarde vaststellen (1 door jou aangewezen, 1 door Woonbron en die 2 wijzen gezamenlijk een 3e taxateur aan). Zie ook opmaat.nl/zakelijk/producten/koopgarant/taxatie.html.

Ben benieuwd naar de afloop. Werk zelf in de makelaardij en wij hebben ook net een terugkoop begeleid (niet voor Woonbron).
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:04:55 #271
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_143942152
quote:

[..]

Ik snap je gefulmineer niet zo goed.

(1) het is heel normaal dat je waardestijging en niet verbouwkosten vergoed krijgt. Bij vrije markt werkt dat ook zo.
(2) je bent wel volledig eigenaar, kijk maar in de voorwaarden
(3) de taxatie is vrijblijvend en onafhankelijk; als je het er niet mee eens bent laat je een contra doen, en als het je dan nog niet bevalt verkoop je niet.

Je klaagt nu eigenlijk over zaken die je had geweten als je de voorwaarden beter had gelezen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_143945423
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:09 schreef -lieke- het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met de taxatie kun je toch een beroep doen op de geschillenregeling, dan moeten 3 taxateurs de waarde vaststellen (1 door jou aangewezen, 1 door Woonbron en die 2 wijzen gezamenlijk een 3e taxateur aan). Zie ook opmaat.nl/zakelijk/producten/koopgarant/taxatie.html.

Ben benieuwd naar de afloop. Werk zelf in de makelaardij en wij hebben ook net een terugkoop begeleid (niet voor Woonbron).
Ja daar wacht ik nu op.
Heb het bezwaar ingediend maar omdat ik bij me rechtsbijstand om advies gevraagd heb weigeren ze met me te praten nu.

Het NWWI neemt de zaak nu door omdat ze 2 van de 3 woningen van de midas cascalus formule gebruikten en die woningen zijn via een executieveiling verkocht en tevens niet vergelijkbaar met mijn woning.
pi_143945453
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:21 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Dat is niet zo gezellig om te horen. Succes met het aanvechten en hou ons hier op de hoogte van de vorderingen.

Is het trouwens geen optie om zelf een onafhankelijk taxateur in te schakelen?
ja dat is de bedoeling alleen moet ik wachten tot de bezwaarcommissie gereageerd heeft.

Ik zal je op de hoogte houden hier.
pi_143945487
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:49 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Ja daar wacht ik nu op.
Heb het bezwaar ingediend maar omdat ik bij me rechtsbijstand om advies gevraagd heb weigeren ze met me te praten nu.

Het NWWI neemt de zaak nu door omdat ze 2 van de 3 woningen van de midas cascalus formule gebruikten en die woningen zijn via een executieveiling verkocht en tevens niet vergelijkbaar met mijn woning.
Heb je nu uiteindelijk spijt van de koopgarant en denk je dat je (uiteindelijk) een betere opbrengst op de vrije markt had kunnen krijgen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143945549
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:04 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik snap je gefulmineer niet zo goed.

(1) het is heel normaal dat je waardestijging en niet verbouwkosten vergoed krijgt. Bij vrije markt werkt dat ook zo.
(2) je bent wel volledig eigenaar, kijk maar in de voorwaarden
(3) de taxatie is vrijblijvend en onafhankelijk; als je het er niet mee eens bent laat je een contra doen, en als het je dan nog niet bevalt verkoop je niet.

Je klaagt nu eigenlijk over zaken die je had geweten als je de voorwaarden beter had gelezen.
Je hebt helemaal gelijk dat ik de voorwaarden beter had moeten lezen.

En dat alleen de waardestijging vergoed word en niet de gehele verbouwing snap ik ook dat het zo werkt.
Maar ik krijg nu een waarde daling aan me broek omdat hun woningen vergelijken met mijn woning die kleiner zijn en veel ouder.
De verkoopdatums zijn van 4 jaar geleden en 2 van de 3 woningen zijn verkocht via een executieveiling.
Dan leverd een woning altijd minder op maar dan mag je die toch niet gebruiken als vergelijkingsmateriaal voor mijn woning ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')