abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123980528
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een regio;

Europe West 1
origin: Catch22_NL
2/7 bezet. Grote steden met veel tech al ontwikkeld.
NinjaMan1986

:7
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_123980945
Zo, ik heb mijn hele stad gesloopt en heb de belastingen op maximaal gezet om wat geld binnen te halen. Had iemand nog die ene grid voor een optimale stad?
If not now, then when.
pi_123981002


Geen rechte wegen ftw. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 21:55:17 #206
364681 over_hedge
pi_123981007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo, ik heb mijn hele stad gesloopt en heb de belastingen op maximaal gezet om wat geld binnen te halen. Had iemand nog die ene grid voor een optimale stad?
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 die denk ik?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123981039
quote:
Yes. Dank je! :)
If not now, then when.
pi_123981573
quote:
misschien handig die in de OP op te nemen..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 maart 2013 @ 22:03:58 #209
300347 MrManuel
pi_123981720
Misschien dat de Teamspeak server ook in de OP opgenomen kan worden? :)
Hoe meer mensen, hoe meer vreugd!

En ben blij met me eerste dag SimCity. Mega verslafend maar wel pas 3k mensen.
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_123981842
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:03 schreef MrManuel het volgende:
Misschien dat de Teamspeak server ook in de OP opgenomen kan worden? :)
Hoe meer mensen, hoe meer vreugd!

En ben blij met me eerste dag SimCity. Mega verslafend maar wel pas 3k mensen.
oefening baart kunst, ik kwam eerst ook niet veel hoger :) en inmiddels kan ik steden van 200k uit de grond stampen..

overigens wel klote, dat je dat stukje avenue dat je met de regio verbind niet kan aanpassen:
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 maart 2013 @ 22:07:28 #211
300347 MrManuel
pi_123981959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:05 schreef mschol het volgende:

[..]

oefening baart kunst, ik kwam eerst ook niet veel hoger :) en inmiddels kan ik steden van 200k uit de grond stampen..
Ben al lang blij met me eerste appartementen! :D
[i]~ The impossible is easy![/i]
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:08:27 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_123982028
heb ik weer, simcity eindelijk geïnstalleerd. Start die niet op... Ik druk op spelen, en na 30 seconden wordt het spelen icoontje van grijsoranje weer klikbaar oranje

:(
pi_123982117
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:07 schreef MrManuel het volgende:

[..]

Ben al lang blij met me eerste appartementen! :D
zo ziet mijn (naar mijn mening) rottige stadje er nu uit:
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 22:10:11 #214
364681 over_hedge
pi_123982149
jeej eindelijk gelukt om 2000000 per dag winst te halen met handel :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123982240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:10 schreef over_hedge het volgende:
jeej eindelijk gelukt om 2000000 per dag winst te halen met handel :P
Per dag of echt per uur zoals het in het spel is aangegeven? :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 22:12:19 #216
364681 over_hedge
pi_123982286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Per dag of echt per uur zoals het in het spel is aangegeven? :+
oh ja bedoel per uur zoals die handel inc het zegt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123982300


pi_123982314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]

oh ja bedoel per uur zoals die handel inc het zegt.
Nice. :o Mij lukt het nog steeds niet om meer dan 20k per uur te verdienen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123982325
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 22:14:33 #220
364681 over_hedge
pi_123982434
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nice. :o Mij lukt het nog steeds niet om meer dan 20k per uur te verdienen. :')
Ik sta wel -20k per uur in het rood :P Niet dat dat uitmaakt omdat ik dus meer dan genoeg verdien met mijn handel.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123982482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik sta wel -20k per uur in het rood :P Niet dat dat uitmaakt omdat ik dus meer dan genoeg verdien met mijn handel.
Oh, maar van handel wordt enkel het totale inkomen per maand gegeven hè. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123982520
http://www.simcity.com/en_US/server-status

De officiele status pagina... Al klopt het niet helemaal....
pi_123982522
Bij handel lukt het me trouwens niet om boven de 150k per maand uit te komen. :') Misschien moet ik ook eens TV's gaan produceren. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 22:15:53 #224
364681 over_hedge
pi_123982528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, maar van handel wordt enkel het totale inkomen per maand gegeven hè. :P
klopt. Geen idee wat ik ongeveer per dag nu binnenhaal.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123982570
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Qunix het volgende:
http://www.simcity.com/en_US/server-status

De officiele status pagina... Al klopt het niet helemaal....
quote:
The requested page "/sso-login?processing=1&ts=1363122971" could not be found.
:')
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 22:16:43 #226
364681 over_hedge
pi_123982586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Rezania het volgende:
Bij handel lukt het me trouwens niet om boven de 150k per maand uit te komen. :') Misschien moet ik ook eens TV's gaan produceren. :P
ik doe erts en kolen en dat dan omsmelten naar legeringen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123982642
Zo heb 600k nu. Kan daar wel een goed beginnetje mee maken denk ik.
If not now, then when.
pi_123982742
Fijne bug weer.. Mijn trams rijden niet omdat ie denkt dat m'n tramdepot niet is aangesloten :{ Zal wel komen omdat ik net m'n hele stad heb platgegooid en opnieuw ben begonnen. Ik was een klein stukje weg vergeten waar toen de hele tijd 2 trams heen en weer bleven rijden :') Zucht.
pi_123982939
Lol mistell
pi_123983181
Dat hele Glassbox gebeuren is een soort smoke and mirrors verhaal:
quote:
The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.

The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.

"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.

Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
http://answers.ea.com/t5/(...)n/m-p/737060#U737060
pi_123983590
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Disorder het volgende:
making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
Dat was één van hun grootste beloftes, heel veel detail qua simulatie. Mooi dan dat het totaal niet werkt. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:37:36 #233
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_123984208
Simscity 3000 is leuk
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_123984330
http://imgur.com/a/q5aW8 :P

quote:
15s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Disorder het volgende:
Dat hele Glassbox gebeuren is een soort smoke and mirrors verhaal:

[..]

http://answers.ea.com/t5/(...)n/m-p/737060#U737060
klinkt als een gerushed spel...
maar desondanks issie wel goed :) (anders zaten er niet verslavend uren achter)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:43:46 #235
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123984664
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:18 schreef Melleyn het volgende:
Fijne bug weer.. Mijn trams rijden niet omdat ie denkt dat m'n tramdepot niet is aangesloten :{ Zal wel komen omdat ik net m'n hele stad heb platgegooid en opnieuw ben begonnen. Ik was een klein stukje weg vergeten waar toen de hele tijd 2 trams heen en weer bleven rijden :') Zucht.
Bij mij upgraden een intersection niet mee :') .. en aangezien er empire state naast stond had ik niet echt zin om dat stuk te slopen en opnieuw aan te leggen
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123984900
Hoe krijg ik de wegen nou evenwijdig van elkaar af? Zoals je ziet zijn de smalle wegen op de goeie afstand maar als ik een brede weg bouw, dan zijn ze niet evenwijdig zoals uit de tweede screen.



If not now, then when.
pi_123985114
Maxis Insider Tells RPS: SimCity Servers Not Necessary:
quote:
In all the fuss and mess of the disastrous SimCity launch, one refrain has been repeated again and again. While legions may be begging for an offline mode, EA representatives have been abundantly clear that this simply isn’t possible. Maxis’ studio head, Lucy Bradshaw, has told both Polygon and Kotaku that they “offload a significant amount of the calculations to our servers”, and that it would take “a significant amount of engineering work from our team to rewrite the game” for single player.

A SimCity developer has got in touch with RPS to tell us that at least the first of these statements is not true. He claimed that the server is not handling calculations for non-social aspects of running the game, and that engineering a single-player mode would require minimal effort.

Our source, who we have verified worked directly on the project but obviously wishes to remain anonymous, has first-hand knowledge of how the game works. He has made it absolutely clear to us that this repeated claim of server-side calculations is at odds with the reality of the project he worked on. Our source explains:

“The servers are not handling any of the computation done to simulate the city you are playing. They are still acting as servers, doing some amount of computation to route messages of various types between both players and cities. As well, they’re doing cloud storage of save games, interfacing with Origin, and all of that. But for the game itself? No, they’re not doing anything. I have no idea why they’re claiming otherwise. It’s possible that Bradshaw misunderstood or was misinformed, but otherwise I’m clueless.”

People were already perplexed by EA’s explanation of the impossibility of offline play. Kotaku ran a series of tests today, seeing how the game could run without an internet connection, finding it was happy for around 20 minutes before it realised it wasn’t syncing to the servers. Something which would surely be impossible were the servers co-running the game itself. Markus “Notch” Persson just tweeted to his million followers that he managed to play offline too, despite EA’s claims. And now with the information from our source, it would seem the claims just don’t hold water.

So what are the servers doing? Well, alongside the obvious, of being involved in allowing players to share the same maps for their cities, and processing imports and exports between them, they’re really there to check that players aren’t cheating or hacking. However, these checks aren’t in real-time – in fact, they might take a few minutes, so couldn’t be directly involved in your game.

“Because of the way Glassbox was designed, simulation data had to go through a different pathway. The game would regularly pass updates to the server, and then the server would stick those messages in a huge queue along with the messages from everyone else playing. The server pulls messages off the queue, farms them out to other servers to be processed and then those servers send you a package of updates back. The amount of time it could take for you to get a server update responding to something you’ve just done in the game could be as long as a few minutes. This is why they disabled Cheetah mode, by the way, to reduce by half the number of updates coming into the queue.”

Clearly an offline game that included a single-player simulation of the region system derived from multiplayer would be more challenging to develop, but our source assured us that it was far from impossible.

So how difficult would it be for EA to create a single-player game that simply did away with the multiplayer-derived aspects and just let us build? It seems that lies somewhere between “easy peasy” and Bradshaw’s claims of “significant engineering”. According to our source:

“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”

EA’s claims about the necessity of online play – claims that more people are seeing for themselves not to be true, just by running the game with the internet cable yanked out – seem inexplicable.

We’d obviously be very interested to hear a proper explanation.
http://www.rockpapershotg(...)cessary/#more-145460

The plot thickens :)
pi_123985134
Goed.....ik heb weer wat geleerd. Als je een Trade Depot neerzet, wil-ie een rechtstreekse verbinding met de hoofdweg, anders wordt er niet geleverd aan de Global Markt :') En ik zat me maar af te vragen waarom mijn 8000 vaten ruwe olie maar niet weggingen :') Zelfs niet naar mijn eigen energiecentrales :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123985443
500 minuten wachttijd voor een tram :')
pi_123985444
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:49 schreef Disorder het volgende:
Maxis Insider Tells RPS: SimCity Servers Not Necessary:

[..]

http://www.rockpapershotg(...)cessary/#more-145460

The plot thickens :)
quote:
“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”
:') draai dan gewoon gelijk het spel de nek om, juist het hele region gebeuren is essentieel aan deze SimCity.. :')
pi_123985541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:54 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

:') draai gewoon gelijk het spel de nek om, juist het hele region gebeuren is essentieel aan deze SimCity.. :')
Het punt is denk ik meer dat men zegt dat het sowieso niet mogelijk was geweest. Ook buiten het sociale gebeuren om. Dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog. Als je je internet verbinding verbreekt kun je gewoon een tijdje door gamen. Veel berekeningen worden dus gewoon op je eigen pc gemaakt.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:57:55 #242
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123985625
Hoe kan ik leerlingen uit het ene dorp naar het andere brengen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123985627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe krijg ik de wegen nou evenwijdig van elkaar af? Zoals je ziet zijn de smalle wegen op de goeie afstand maar als ik een brede weg bouw, dan zijn ze niet evenwijdig zoals uit de tweede screen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
If not now, then when.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:58:59 #244
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123985679
Energie en water kopen van een buurstad lijkt te werken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123985705
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik leerlingen uit het ene dorp naar het andere brengen?
Department of Education en dan schoolbushaltes neerzetten.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123985711
HELP HELP HELP

Hoe maak ik mijn laatste actie ongedaan? Buldoos per ongeluk in 1 keer mijn hele industriepark weg!
pi_123985715
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Energie en water kopen van een buurstad lijkt te werken.
Al een tijdje hoor :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123985753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:59 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
HELP HELP HELP

Hoe maak ik mijn laatste actie ongedaan? Buldoos per ongeluk in 1 keer mijn hele industriepark weg!
Niet. Geduld hebben. Dan wordt het vanzelf opnieuw gebouwd als er nog een weg ligt en een industriezone.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123985773
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet. Geduld hebben. Dan wordt het vanzelf opnieuw gebouwd als er nog een weg ligt en een industriezone.
Heb alle straten verwijderd :(
pi_123985857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:

[..]

Heb alle straten verwijderd :(
:D _O-
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:03:01 #251
194233 Friday12
Originele kloon
pi_123985931
oude stad kom ik niet in dus ik denk laat ik nieuwe maken... ja dus niet werkt niet :S
pi_123985971
Als ergens staat; "Dit gebied is niet zo gezond."

Bedoelen ze dan dat de mensen ziek zijn of dat de economie niet zo gezond is?
pi_123986163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het punt is denk ik meer dat men zegt dat het sowieso niet mogelijk was geweest. Ook buiten het sociale gebeuren om. Dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog. Als je je internet verbinding verbreekt kun je gewoon een tijdje door gamen. Veel berekeningen worden dus gewoon op je eigen pc gemaakt.
ik doelde niet perse op het sociale gebeuren, region gaming is door de stad grootte vrij essentieel geworden...

dat het kennelijk niet perse nodig was om always online te gebruiken tja, niet veel nieuws onder de zon denk ik zo
maar aan de andere kant: omdat je online forceert kan (zou) men altijd goed gebruik maken van het hele region play
pi_123986184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:03 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Als ergens staat; "Dit gebied is niet zo gezond."

Bedoelen ze dan dat de mensen ziek zijn of dat de economie niet zo gezond is?
lucht/grond vervuiling
pi_123986221
Hoe kun je die luchtvervuiling eigenlijk aanpassen?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:12:58 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123986522
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:07 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kun je die luchtvervuiling eigenlijk aanpassen?
opleidingen goed doen waardoor er high tech komt. die zijn minder vervuilend. als je een coal of oil powerplant hebt kan je in je universiteit onderzoek doen naar een schone powerplant.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:14:54 #257
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123986656
solar powerplant als great work is leuk! geen power meer nodig :).

Binnenkort ff al mijn fabrieken verplaatsen en mijn stad opnieuw indelen :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:15:31 #258
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123986694
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Department of Education en dan schoolbushaltes neerzetten.
die eerste mag ik nog niet plaatsen. Dus weet ik waar ik naar toe kan werken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:16:02 #259
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123986743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Al een tijdje hoor :D
Laatste keer dat ik in een regio met meedere speelde, werkte dat niet. :(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:26:43 #260
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_123987474
Krijg mijn stad niet echt op gang. Hub 1 Coal mine maximaal uitgebreid, haal energie van kolen verbranden en exporteer de rest. Heb een basisschool waar de meesten wel heen gaan maar m'n sims lijken niet echt slimmer te worden.

Iemand suggesties?
Flesje bier
pi_123987906
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:26 schreef Gezicht het volgende:
Krijg mijn stad niet echt op gang. Hub 1 Coal mine maximaal uitgebreid, haal energie van kolen verbranden en exporteer de rest. Heb een basisschool waar de meesten wel heen gaan maar m'n sims lijken niet echt slimmer te worden.

Iemand suggesties?
community college neer zetten + schoolbus stops...
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:39:40 #262
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123988158
Heeft het zin om een tweede treinstation te plaatsen?
pi_123988210
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:12 schreef jogy het volgende:

[..]

opleidingen goed doen waardoor er high tech komt. die zijn minder vervuilend. als je een coal of oil powerplant hebt kan je in je universiteit onderzoek doen naar een schone powerplant.
Ah ok :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:42:57 #264
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_123988301
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:34 schreef mschol het volgende:

[..]

community college neer zetten + schoolbus stops...
Heb wel overal busstops van m'n basisschool inderdaad, vergeten te vermelden. Zal maar eens gaan sparen voor een college dan. :)
Flesje bier
pi_123988545
Ik ben net gestart met een nieuwe regio omdat ik geen vrije plaatsen meer kon vinden.

Als mensen interesse hebben om te joinen, voeg me toe op origin, thieskeb100, en ik stuur je een invite. :)

Server: west europa 2
pi_123989640
ik wil er wel bij thieske heb je net toegevoegd
  woensdag 13 maart 2013 @ 00:26:04 #267
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_123989929
Met wegen? :D
pi_123990095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 00:17 schreef Khaelos het volgende:
ik wil er wel bij thieske heb je net toegevoegd
Je hebt een uitnodiging. :)
  woensdag 13 maart 2013 @ 00:57:22 #269
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123990767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 00:31 schreef Thieske het volgende:

[..]

Je hebt een uitnodiging. :)
Nog online? :@
Zo ja wil ik wel meedoen.
pi_123990933
Ik ook.
NinjaMan1986 :)
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_123991098
Ga jullie beide inviten.
pi_123991123
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 00:57 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:

[..]

Nog online? :@
Zo ja wil ik wel meedoen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 01:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik ook.
NinjaMan1986 :)
Check :)
pi_123991197
Mocht de invite niet aankomen, check m'n profiel in Sim City. Je hebt geen uit nodiging nodig om mijn regio te joinen.
pi_123991331
Zat net even mee te zien in je stad, maar volgens mij is dat niet live.. :P
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  woensdag 13 maart 2013 @ 01:38:41 #275
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_123991522
Ik wil verder SimCity'en in bed maar m'n bed is niet breed genoeg om comfortabel te liggen en tegelijk met m'n muis te kunnen werken. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flesje bier
pi_123991564
Probeer net een nieuwe stad met die layout, komt er een alien die mijn vers geupgrade gemeentehuis neer beamen...
pi_123992125
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe krijg ik de wegen nou evenwijdig van elkaar af? Zoals je ziet zijn de smalle wegen op de goeie afstand maar als ik een brede weg bouw, dan zijn ze niet evenwijdig zoals uit de tweede screen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ze lijnen uit op de ruimte die je nodig hebt voor de grootste gebouwen op dat type weg. Bij avenues is er dus meer ruimte nodig
pi_123992249
en net weer een update en hij is weer in het russich,joepie
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 02:39:14 #279
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_123992271
ik wil een grotere map :( . En als ik een nieuwe stad ga maken filteren op regio's die nog niet vol zitten.

Zo weer even genoeg gezeurd en verder bouwen
pi_123992347
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars

Fijn om te zien dat ze zelfs vlak na de afschuwelijke launch week nog zo goed luisteren naar de spelers en nu al dingen aan het aanpassen zijn op basis van de feedback. Dat belooft veel goeds voor o.a de verkeersproblemen en kleine maps. ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123992596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef TigerXtrm het volgende:
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars

Fijn om te zien dat ze zelfs vlak na de afschuwelijke launch week nog zo goed luisteren naar de spelers en nu al dingen aan het aanpassen zijn op basis van de feedback. Dat belooft veel goeds voor o.a de verkeersproblemen en kleine maps. ^O^
Ik zie de aanpassing niet? Dit is gewoon een uitleg zoals het altijd in de game heeft gezeten?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123992845
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef TigerXtrm het volgende:
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars

Fijn om te zien dat ze zelfs vlak na de afschuwelijke launch week nog zo goed luisteren naar de spelers en nu al dingen aan het aanpassen zijn op basis van de feedback. Dat belooft veel goeds voor o.a de verkeersproblemen en kleine maps. ^O^
Dit is geen update vriend. Er is wel een update binnengekomen net :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 maart 2013 @ 07:39:27 #283
300347 MrManuel
pi_123992911
Werken, kapster en dan SimCity!
[i]~ The impossible is easy![/i]
  woensdag 13 maart 2013 @ 08:13:58 #285
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123993273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:39 schreef noodgang het volgende:
ik wil een grotere map :( . En als ik een nieuwe stad ga maken filteren op regio's die nog niet vol zitten.

Zo weer even genoeg gezeurd en verder bouwen
Die grotere maps gaan komen, helaas moet je daar wel voor gaan lappen.

Die regio's die vol zitten is inderdaad kut en verwacht ook wel dat men dat gaat verhelpen..
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123993274
Het is iets, maar weinig ingame-updates nog. geen woord over cheetah en het wel erg treurig gestelde AI van verkeer. Gisteravond weer een poging een stad te bouwen. 210K inwoners en nu langzamerhand wat verkeer-issues. Maar van het kaliber 'autootje staat vast in een stuk asfalt of zo, dus file'. Oplossing: weg opblazen, autootje niet meer vast, stukje weer opnieuw plaatsen en het is weer goed :')

Kijken of ik weer verder geraak dan 350K zonder problemen. Processoren uit recyclemateriaal worden nu wel verkocht. Icm events in de expo en een casino heb ik nog genoeg om winst te maken terwijl de standaardkosten een negatief saldo laten zien :+ En ondertussen maar alle uniprojecten langslopen om ze te onderzoeken, ik moet toch eens richting kernenergie want olie en kool is vervuilend :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123993288
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 08:13 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Die grotere maps gaan komen, helaas moet je daar wel voor gaan lappen.

Die regio's die vol zitten is inderdaad kut en verwacht ook wel dat men dat gaat verhelpen..
Bron? Dat is een verwachting, maar ik heb nergens van Maxis gehoord dat er een DLC komt om grotere mappen te ondersteunen. Voor zo ver bekend is het mogelijk om mappen groter te maken, maar of dat betaald is of gratis is nooit gezegd?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 13 maart 2013 @ 08:30:38 #288
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_123993499
Zit nog steeds op m'n key te wachten. :')
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_123993593
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 08:14 schreef Pheno het volgende:
Het is iets, maar weinig ingame-updates nog. geen woord over cheetah en het wel erg treurig gestelde AI van verkeer. Gisteravond weer een poging een stad te bouwen. 210K inwoners en nu langzamerhand wat verkeer-issues. Maar van het kaliber 'autootje staat vast in een stuk asfalt of zo, dus file'. Oplossing: weg opblazen, autootje niet meer vast, stukje weer opnieuw plaatsen en het is weer goed :')

Kijken of ik weer verder geraak dan 350K zonder problemen. Processoren uit recyclemateriaal worden nu wel verkocht. Icm events in de expo en een casino heb ik nog genoeg om winst te maken terwijl de standaardkosten een negatief saldo laten zien :+ En ondertussen maar alle uniprojecten langslopen om ze te onderzoeken, ik moet toch eens richting kernenergie want olie en kool is vervuilend :P
Goedemorgen!

Het is inderdaad het ergste dat we er niets over horen. Ik bekijk iedere dag de forums van EA, ik bekijk iedere dag answers.ea.com.. Er wordt gewoon niets gezegd over, we gaan eerst dit doen en dan dat en je kan verwachten dat in de loop van volgende week zus en zo is opgelost.

Ik werk zelf ook voor een software bedrijf, als wij onze klanten zo in het duister zouden laten over planningen zouden we allang niet meer bestaan..

Ik snap dat er bugs zijn, ik snap dat het tijd kost die op te lossen. MAAR HOUD ONS OP DE HOOGTE..

En ja, dit heb ik ook op de EA forums geplaatst :)
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 08:51:32 #290
364681 over_hedge
pi_123993831
:( Gister avond een gw airport aangevraagd. Nu s ochtends dacht ik snel ff aanzetten zodat de mijn goederen er heen kunnen. Is de aanvraag nog niet verwerkt. :r Hoe lang duurt dat?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123994087
:P
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 09:08:31 #292
364681 over_hedge
pi_123994130
Die optie om een sim te volgen kan me vrij weinig schelen. Heb er toch geen tijd voor om een sim te gaan volgen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123994131
Fucking EA.....

quote:
One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.

"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."

The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.

The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.

"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.

Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"

The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.

Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_123994233
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9362433.page die slat precies de spijker op de kop..

quote:
Sure, you can get your pop up higher than 100k fairly easily, but once you get there, it's a freakin MESS. The economy makes absolutely no sense and the happiness factors are entirely random.

My population goes up and down by 20-30k within minutes. I have medium-wealth commercial skyscrapers constantly going out of business and being abandoned, yet just across the street is a medium-wealth residential high-rise complaining "where's the shopping?". Visitor count in the 30k+ range yet commercial getting abandoned by the DOZENS, only to be bulldozed and reconstructed into another high rise. Makes absolutely no sense.

I have buildings complaining of no power and sewage/germs, yet my surplus on both is well above 100k.

I have a hospital with max ambulances, wellness centres, emergency room, and it has 6 patients in a city of 100k! And yet buildings are complaining of "this area isn't so healthy".

I have dozens of med-wealth residential unhappy and abandoning because of "no money" yet I have 1500+ unfilled medium wealth jobs. These are also the same ones complaining about no shopping!

This game is a bloody mess and it's going to take a LONG, LONG time for it to get fixed.

Maxis, did you even test this game in multi-city regions with 100k+ pop cities? You should be completely embarrassed by the state you've released this game in.
het zijn de grotere 100k+ steden die echt grote problemen geven (of ze komen dan pas boven water)
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 09:13:56 #295
364681 over_hedge
pi_123994245
quote:
13s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef PBateman1978 het volgende:
E
:o Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123994298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:o Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.
Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.
Een nieuwe Simcity leek me echt top maar met al die serverproblemen en de onderliggende gameplayproblemen is 't het voor mij echt niet waard om over te stappen van SC4.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 09:17:19 #297
364681 over_hedge
pi_123994321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.
Een nieuwe Simcity leek me echt top maar met al die serverproblemen en de onderliggende gameplayproblemen is 't het voor mij echt niet waard om over te stappen van SC4.
Het slaat ook nergens op nee. Maar ik vermaak me wel met het spel eigenlijk. Dus het kan alleen maar beter worden. :) Neem aan dat ze nog genoeg gaan patchen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123994352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.
Een nieuwe Simcity leek me echt top maar met al die serverproblemen en de onderliggende gameplayproblemen is 't het voor mij echt niet waard om over te stappen van SC4.
zoals ik in mijn post hierboven al liet doorschijnen: de problemen worden pas echt zichtbaar bij 100k inwoners..
daarvoor gaat het vaak prima en zonder al te veel fileproblemen
maar dat het treurig is dat er zo slecht naar de ai gekeken is wel erg jammer (maar dat maakt mijn lol in het spel er niet minder om, het wordt juist uitdagender :s) (tot een onmogelijk punt, dat dan wel :D))
pi_123994530
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:18 schreef mschol het volgende:

[..]

zoals ik in mijn post hierboven al liet doorschijnen: de problemen worden pas echt zichtbaar bij 100k inwoners..
daarvoor gaat het vaak prima en zonder al te veel fileproblemen
maar dat het treurig is dat er zo slecht naar de ai gekeken is wel erg jammer (maar dat maakt mijn lol in het spel er niet minder om, het wordt juist uitdagender :s) (tot een onmogelijk punt, dat dan wel :D))
Tsja, in SC4 waren ook zat trafficproblemen hoor maar daar zijn community mods voor gemaakt, deze week een nieuwe update zelfs. (NAM heet de mod)

Maar helaas geen mod-tools voor de nieuwe SC. ;(
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_123994540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:o Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.
tja, "handig om te weten" ... ik vind het eigenlijk een beetje verdrietig om dit te weten. :')
wat sneu geimplementeerd.
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 09:28:06 #301
364681 over_hedge
pi_123994589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

tja, "handig om te weten" ... ik vind het eigenlijk een beetje verdrietig om dit te weten. :')
wat sneu geimplementeerd.
Sneu dat het zo is gemaakt dat is zeker zo. Maar vind het nog steeds wel handig om te weten. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')