Jup, community college gaat maar tot level 2, university boost het naar level 3...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:50 schreef _NZT_ het volgende:
Moet je een university hebben om naar het hoogste tech level te gaan?? doe het nu alleen met community college... industry zit op tech level 630 en is helemaal klaar voor next tech level, maar ze dat gebeurd niet.
NinjaMan1986quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een regio;
Europe West 1
origin: Catch22_NL
2/7 bezet. Grote steden met veel tech al ontwikkeld.
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 die denk ik?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo, ik heb mijn hele stad gesloopt en heb de belastingen op maximaal gezet om wat geld binnen te halen. Had iemand nog die ene grid voor een optimale stad?
Yes. Dank je!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 die denk ik?
misschien handig die in de OP op te nemen..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 die denk ik?
oefening baart kunst, ik kwam eerst ook niet veel hogerquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:03 schreef MrManuel het volgende:
Misschien dat de Teamspeak server ook in de OP opgenomen kan worden?
Hoe meer mensen, hoe meer vreugd!
En ben blij met me eerste dag SimCity. Mega verslafend maar wel pas 3k mensen.
Ben al lang blij met me eerste appartementen!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
oefening baart kunst, ik kwam eerst ook niet veel hogeren inmiddels kan ik steden van 200k uit de grond stampen..
zo ziet mijn (naar mijn mening) rottige stadje er nu uit:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:07 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ben al lang blij met me eerste appartementen!
Per dag of echt per uur zoals het in het spel is aangegeven?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:10 schreef over_hedge het volgende:
jeej eindelijk gelukt om 2000000 per dag winst te halen met handel
oh ja bedoel per uur zoals die handel inc het zegt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Per dag of echt per uur zoals het in het spel is aangegeven?
Nice.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oh ja bedoel per uur zoals die handel inc het zegt.
Ik sta wel -20k per uur in het roodquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nice.Mij lukt het nog steeds niet om meer dan 20k per uur te verdienen.
Oh, maar van handel wordt enkel het totale inkomen per maand gegeven hè.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik sta wel -20k per uur in het roodNiet dat dat uitmaakt omdat ik dus meer dan genoeg verdien met mijn handel.
klopt. Geen idee wat ik ongeveer per dag nu binnenhaal.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, maar van handel wordt enkel het totale inkomen per maand gegeven hè.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Qunix het volgende:
http://www.simcity.com/en_US/server-status
De officiele status pagina... Al klopt het niet helemaal....
quote:The requested page "/sso-login?processing=1&ts=1363122971" could not be found.
ik doe erts en kolen en dat dan omsmelten naar legeringenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Rezania het volgende:
Bij handel lukt het me trouwens niet om boven de 150k per maand uit te komen.Misschien moet ik ook eens TV's gaan produceren.
http://answers.ea.com/t5/(...)n/m-p/737060#U737060quote:The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
Dat was één van hun grootste beloftes, heel veel detail qua simulatie. Mooi dan dat het totaal niet werkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Disorder het volgende:
making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
klinkt als een gerushed spel...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Disorder het volgende:
Dat hele Glassbox gebeuren is een soort smoke and mirrors verhaal:
[..]
http://answers.ea.com/t5/(...)n/m-p/737060#U737060
Bij mij upgraden een intersection niet meequote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:18 schreef Melleyn het volgende:
Fijne bug weer.. Mijn trams rijden niet omdat ie denkt dat m'n tramdepot niet is aangeslotenZal wel komen omdat ik net m'n hele stad heb platgegooid en opnieuw ben begonnen. Ik was een klein stukje weg vergeten waar toen de hele tijd 2 trams heen en weer bleven rijden
Zucht.
http://www.rockpapershotg(...)cessary/#more-145460quote:In all the fuss and mess of the disastrous SimCity launch, one refrain has been repeated again and again. While legions may be begging for an offline mode, EA representatives have been abundantly clear that this simply isn’t possible. Maxis’ studio head, Lucy Bradshaw, has told both Polygon and Kotaku that they “offload a significant amount of the calculations to our servers”, and that it would take “a significant amount of engineering work from our team to rewrite the game” for single player.
A SimCity developer has got in touch with RPS to tell us that at least the first of these statements is not true. He claimed that the server is not handling calculations for non-social aspects of running the game, and that engineering a single-player mode would require minimal effort.
Our source, who we have verified worked directly on the project but obviously wishes to remain anonymous, has first-hand knowledge of how the game works. He has made it absolutely clear to us that this repeated claim of server-side calculations is at odds with the reality of the project he worked on. Our source explains:
“The servers are not handling any of the computation done to simulate the city you are playing. They are still acting as servers, doing some amount of computation to route messages of various types between both players and cities. As well, they’re doing cloud storage of save games, interfacing with Origin, and all of that. But for the game itself? No, they’re not doing anything. I have no idea why they’re claiming otherwise. It’s possible that Bradshaw misunderstood or was misinformed, but otherwise I’m clueless.”
People were already perplexed by EA’s explanation of the impossibility of offline play. Kotaku ran a series of tests today, seeing how the game could run without an internet connection, finding it was happy for around 20 minutes before it realised it wasn’t syncing to the servers. Something which would surely be impossible were the servers co-running the game itself. Markus “Notch” Persson just tweeted to his million followers that he managed to play offline too, despite EA’s claims. And now with the information from our source, it would seem the claims just don’t hold water.
So what are the servers doing? Well, alongside the obvious, of being involved in allowing players to share the same maps for their cities, and processing imports and exports between them, they’re really there to check that players aren’t cheating or hacking. However, these checks aren’t in real-time – in fact, they might take a few minutes, so couldn’t be directly involved in your game.
“Because of the way Glassbox was designed, simulation data had to go through a different pathway. The game would regularly pass updates to the server, and then the server would stick those messages in a huge queue along with the messages from everyone else playing. The server pulls messages off the queue, farms them out to other servers to be processed and then those servers send you a package of updates back. The amount of time it could take for you to get a server update responding to something you’ve just done in the game could be as long as a few minutes. This is why they disabled Cheetah mode, by the way, to reduce by half the number of updates coming into the queue.”
Clearly an offline game that included a single-player simulation of the region system derived from multiplayer would be more challenging to develop, but our source assured us that it was far from impossible.
So how difficult would it be for EA to create a single-player game that simply did away with the multiplayer-derived aspects and just let us build? It seems that lies somewhere between “easy peasy” and Bradshaw’s claims of “significant engineering”. According to our source:
“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”
EA’s claims about the necessity of online play – claims that more people are seeing for themselves not to be true, just by running the game with the internet cable yanked out – seem inexplicable.
We’d obviously be very interested to hear a proper explanation.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:49 schreef Disorder het volgende:
Maxis Insider Tells RPS: SimCity Servers Not Necessary:
[..]
http://www.rockpapershotg(...)cessary/#more-145460
The plot thickens
quote:“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”
Het punt is denk ik meer dat men zegt dat het sowieso niet mogelijk was geweest. Ook buiten het sociale gebeuren om. Dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog. Als je je internet verbinding verbreekt kun je gewoon een tijdje door gamen. Veel berekeningen worden dus gewoon op je eigen pc gemaakt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:54 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]draai gewoon gelijk het spel de nek om, juist het hele region gebeuren is essentieel aan deze SimCity..
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe krijg ik de wegen nou evenwijdig van elkaar af? Zoals je ziet zijn de smalle wegen op de goeie afstand maar als ik een brede weg bouw, dan zijn ze niet evenwijdig zoals uit de tweede screen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Department of Education en dan schoolbushaltes neerzetten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik leerlingen uit het ene dorp naar het andere brengen?
Al een tijdje hoorquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Energie en water kopen van een buurstad lijkt te werken.
Niet. Geduld hebben. Dan wordt het vanzelf opnieuw gebouwd als er nog een weg ligt en een industriezone.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:59 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
HELP HELP HELP
Hoe maak ik mijn laatste actie ongedaan? Buldoos per ongeluk in 1 keer mijn hele industriepark weg!
Heb alle straten verwijderdquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet. Geduld hebben. Dan wordt het vanzelf opnieuw gebouwd als er nog een weg ligt en een industriezone.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
Heb alle straten verwijderd
ik doelde niet perse op het sociale gebeuren, region gaming is door de stad grootte vrij essentieel geworden...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:56 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het punt is denk ik meer dat men zegt dat het sowieso niet mogelijk was geweest. Ook buiten het sociale gebeuren om. Dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog. Als je je internet verbinding verbreekt kun je gewoon een tijdje door gamen. Veel berekeningen worden dus gewoon op je eigen pc gemaakt.
lucht/grond vervuilingquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:03 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Als ergens staat; "Dit gebied is niet zo gezond."
Bedoelen ze dan dat de mensen ziek zijn of dat de economie niet zo gezond is?
opleidingen goed doen waardoor er high tech komt. die zijn minder vervuilend. als je een coal of oil powerplant hebt kan je in je universiteit onderzoek doen naar een schone powerplant.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:07 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kun je die luchtvervuiling eigenlijk aanpassen?
die eerste mag ik nog niet plaatsen. Dus weet ik waar ik naar toe kan werken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Department of Education en dan schoolbushaltes neerzetten.
Laatste keer dat ik in een regio met meedere speelde, werkte dat niet.quote:
community college neer zetten + schoolbus stops...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:26 schreef Gezicht het volgende:
Krijg mijn stad niet echt op gang. Hub 1 Coal mine maximaal uitgebreid, haal energie van kolen verbranden en exporteer de rest. Heb een basisschool waar de meesten wel heen gaan maar m'n sims lijken niet echt slimmer te worden.
Iemand suggesties?
Ah okquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:12 schreef jogy het volgende:
[..]
opleidingen goed doen waardoor er high tech komt. die zijn minder vervuilend. als je een coal of oil powerplant hebt kan je in je universiteit onderzoek doen naar een schone powerplant.
Heb wel overal busstops van m'n basisschool inderdaad, vergeten te vermelden. Zal maar eens gaan sparen voor een college dan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:34 schreef mschol het volgende:
[..]
community college neer zetten + schoolbus stops...
Je hebt een uitnodiging.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:17 schreef Khaelos het volgende:
ik wil er wel bij thieske heb je net toegevoegd
quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:57 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Nog online?![]()
Zo ja wil ik wel meedoen.
Checkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
ze lijnen uit op de ruimte die je nodig hebt voor de grootste gebouwen op dat type weg. Bij avenues is er dus meer ruimte nodigquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe krijg ik de wegen nou evenwijdig van elkaar af? Zoals je ziet zijn de smalle wegen op de goeie afstand maar als ik een brede weg bouw, dan zijn ze niet evenwijdig zoals uit de tweede screen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie de aanpassing niet? Dit is gewoon een uitleg zoals het altijd in de game heeft gezeten?quote:Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef TigerXtrm het volgende:
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars
Fijn om te zien dat ze zelfs vlak na de afschuwelijke launch week nog zo goed luisteren naar de spelers en nu al dingen aan het aanpassen zijn op basis van de feedback. Dat belooft veel goeds voor o.a de verkeersproblemen en kleine maps.
Dit is geen update vriend. Er is wel een update binnengekomen netquote:Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef TigerXtrm het volgende:
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars
Fijn om te zien dat ze zelfs vlak na de afschuwelijke launch week nog zo goed luisteren naar de spelers en nu al dingen aan het aanpassen zijn op basis van de feedback. Dat belooft veel goeds voor o.a de verkeersproblemen en kleine maps.
Die grotere maps gaan komen, helaas moet je daar wel voor gaan lappen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 02:39 schreef noodgang het volgende:
ik wil een grotere map. En als ik een nieuwe stad ga maken filteren op regio's die nog niet vol zitten.
Zo weer even genoeg gezeurd en verder bouwen
Bron? Dat is een verwachting, maar ik heb nergens van Maxis gehoord dat er een DLC komt om grotere mappen te ondersteunen. Voor zo ver bekend is het mogelijk om mappen groter te maken, maar of dat betaald is of gratis is nooit gezegd?quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:13 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Die grotere maps gaan komen, helaas moet je daar wel voor gaan lappen.
Die regio's die vol zitten is inderdaad kut en verwacht ook wel dat men dat gaat verhelpen..
Goedemorgen!quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:14 schreef Pheno het volgende:
Het is iets, maar weinig ingame-updates nog. geen woord over cheetah en het wel erg treurig gestelde AI van verkeer. Gisteravond weer een poging een stad te bouwen. 210K inwoners en nu langzamerhand wat verkeer-issues. Maar van het kaliber 'autootje staat vast in een stuk asfalt of zo, dus file'. Oplossing: weg opblazen, autootje niet meer vast, stukje weer opnieuw plaatsen en het is weer goed
Kijken of ik weer verder geraak dan 350K zonder problemen. Processoren uit recyclemateriaal worden nu wel verkocht. Icm events in de expo en een casino heb ik nog genoeg om winst te maken terwijl de standaardkosten een negatief saldo laten zienEn ondertussen maar alle uniprojecten langslopen om ze te onderzoeken, ik moet toch eens richting kernenergie want olie en kool is vervuilend
quote:One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.
"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."
The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.
Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
het zijn de grotere 100k+ steden die echt grote problemen geven (of ze komen dan pas boven water)quote:Sure, you can get your pop up higher than 100k fairly easily, but once you get there, it's a freakin MESS. The economy makes absolutely no sense and the happiness factors are entirely random.
My population goes up and down by 20-30k within minutes. I have medium-wealth commercial skyscrapers constantly going out of business and being abandoned, yet just across the street is a medium-wealth residential high-rise complaining "where's the shopping?". Visitor count in the 30k+ range yet commercial getting abandoned by the DOZENS, only to be bulldozed and reconstructed into another high rise. Makes absolutely no sense.
I have buildings complaining of no power and sewage/germs, yet my surplus on both is well above 100k.
I have a hospital with max ambulances, wellness centres, emergency room, and it has 6 patients in a city of 100k! And yet buildings are complaining of "this area isn't so healthy".
I have dozens of med-wealth residential unhappy and abandoning because of "no money" yet I have 1500+ unfilled medium wealth jobs. These are also the same ones complaining about no shopping!
This game is a bloody mess and it's going to take a LONG, LONG time for it to get fixed.
Maxis, did you even test this game in multi-city regions with 100k+ pop cities? You should be completely embarrassed by the state you've released this game in.
quote:
Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.
Het slaat ook nergens op nee. Maar ik vermaak me wel met het spel eigenlijk. Dus het kan alleen maar beter worden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.
Een nieuwe Simcity leek me echt top maar met al die serverproblemen en de onderliggende gameplayproblemen is 't het voor mij echt niet waard om over te stappen van SC4.
zoals ik in mijn post hierboven al liet doorschijnen: de problemen worden pas echt zichtbaar bij 100k inwoners..quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.
Een nieuwe Simcity leek me echt top maar met al die serverproblemen en de onderliggende gameplayproblemen is 't het voor mij echt niet waard om over te stappen van SC4.
Tsja, in SC4 waren ook zat trafficproblemen hoor maar daar zijn community mods voor gemaakt, deze week een nieuwe update zelfs. (NAM heet de mod)quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:18 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals ik in mijn post hierboven al liet doorschijnen: de problemen worden pas echt zichtbaar bij 100k inwoners..
daarvoor gaat het vaak prima en zonder al te veel fileproblemen
maar dat het treurig is dat er zo slecht naar de ai gekeken is wel erg jammer (maar dat maakt mijn lol in het spel er niet minder om, het wordt juist uitdagender(tot een onmogelijk punt, dat dan wel
))
tja, "handig om te weten" ... ik vind het eigenlijk een beetje verdrietig om dit te weten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |