Kijk hier eens naar:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:44 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
225 is het werkelijke bedrag. Die andere 75 euro zijn kosten voor garantstelling die door de AFM worden gezien als verkapte rente. De incassokosten mogen ze sowieso nog niet vragen want ze hebben ze zgn 14 dagen brief niet verstuurd.
En was te laat met die 300 euro terug betalen en daar komen dus nu incasso kosten bij. Dat er geen brieven ontvangen zijn door TS is heel vervelend maar blijkbaar sta je als consument daarin nogal in de hoek en als bedrijven dingen verzenden gaat men er normaliter vanuit dat het wel aankomt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij heeft 225 gekregen en toegezegd 300 te zullen terugbetalen.
Klopt, voordat ik de hele achtergrond van Betaaldag wist.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij heeft 225 gekregen en toegezegd 300 te zullen terugbetalen.
Wat dus nu nog niet mag omdat ze verplicht zijn een zgn 14 dagen brief te sturen waardoor je nog 14 dagen de tijd krijgt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En was te laat met die 300 euro terug betalen en daar komen dus nu incasso kosten bij. Dat er geen brieven ontvangen zijn door TS is heel vervelend maar blijkbaar sta je als consument daarin nogal in de hoek en als bedrijven dingen verzenden gaat men er normaliter vanuit dat het wel aankomt.
Dus je hebt een overeenkomst afgesloten waarin stond dat je 225 euro ging lenen en 300 euro ging terugbetalen, maar nu blijkt dat Betaaldag niet helemaal kosjer is wil je eenzijdig van die overeenkomst af?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:49 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Klopt, voordat ik de hele achtergrond van Betaaldag wist.
Jij dacht: ik heb de laatste jaren zo veel negatieve verhalen gehoord over al die dubieuze bedrijfjes van Dirk Scheringa en anderen, laat ik daarom eens kiezen voor een dubieus bedrijfje waarvan ik nog nooit heb gehoord, dat zal vast een stuk betrouwbaarderd zijn?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:49 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Klopt, voordat ik de hele achtergrond van Betaaldag wist.
Ze mogen maximaal 16% rente per jaar vragen en geen rente maar onbetekende kosten kunnen ook als rente worden gezien..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:50 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Wat dus nu nog niet mag omdat ze verplicht zijn een zgn 14 dagen brief te sturen waardoor je nog 14 dagen de tijd krijgt.
Niet eenzijdig, de wetgeving en de AFM staat achter mij. Betaaldag mag die extra kosten namelijk niet vragen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:50 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus je hebt een overeenkomst afgesloten waarin stond dat je 225 euro ging lenen en 300 euro ging terugbetalen, maar nu blijkt dat Betaaldag niet helemaal kosjer is wil je eenzijdig van die overeenkomst af?
Klopt, 75 euro op 225 euro is wel iets meer volgens mij.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze mogen maximaal 16% rente per jaar vragen en geen rente maar onbetekende kosten kunnen ook als rente worden gezien..
AFM is niet relevant omdat minder dan >500 euro. Dat ze een keer een boos artikel hebben geschreven doet daar niks aan af.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Niet eenzijdig, de wetgeving en de AFM staat achter mij. Betaaldag mag die extra kosten namelijk niet vragen.
En dat bedrag maak ik gewoon over aan het incassobureau met een begeleidend schrijven?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef PierreBetfair het volgende:
Als je geen incassokosten wenst te betalen dan hanteer je gewoon 10% jaarrente. Dat is grofweg wat je aan een DK ook betaalt (iets minder geloof ik, maar veel zal het niet schelen)
Aangezien je ongeveer een kwart 2 maanden (1/6 jaar te laat bent) betaal je:
225 x (1,10 ^ 0.167) = 228.61
Hebben ze 3 euros en 61 cent aan je verdiend. Een kroket voor de baas en zn homovriend.
http://www.afm.nl/nl/prof(...)et/flitskrediet.aspxquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:53 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
AFM is niet relevant omdat minder dan >500 euro. Dat ze een keer een boos artikel hebben geschreven doet daar niks aan af.
En wetgever staat achter je? Linkje naar wetsartikel.
Had je dat stukje van Kandijfijn gelezen over de AFM en leningen < 500 euro? En op welk wetsartikel ga je je beroepen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Niet eenzijdig, de wetgeving en de AFM staat achter mij. Betaaldag mag die extra kosten namelijk niet vragen.
Zie voor de 3e keer deze link: http://www.afm.nl/nl/prof(...)et/flitskrediet.aspxquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:54 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Had je dat stukje van Kandijfijn gelezen over de AFM en leningen < 500 euro? En op welk wetsartikel ga je je beroepen?
Incassobureau en kredietverstrekkers schijnen ook verdacht vaak op hetzelfde adres geregistreerd te staan, rara waarom?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:53 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
En dat bedrag maak ik gewoon over aan het incassobureau met een begeleidend schrijven?
AFM gaat niet over leningen lager dan 500 euro, dus linken naar dat stukje heeft niet zoveel zin. Overigens zie ik in het linkje geen verwijzingen naar wetsartikelen staan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:55 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Zie voor de 3e keer deze link: http://www.afm.nl/nl/prof(...)et/flitskrediet.aspx
Mag niet, alleen bij als ze onbetekende kosten vragen, minder als 1% van het geleende bedrag. Anders mag zonder vergunning niet. Punt
Dit gaat over iemand die een deel van zijn loonvordering op zijn werkgever verkocht heeft. Heb jij dat ook gedaan? Heb je gezien dat de klager de hoofdsom toch terug moest betalen met rente? Heb je ook gezien dat bij dit vonnis ieder zijn eigen proceskosten mocht betalen?quote:
Letterlijk overgenomen van de AFM site.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:58 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
AFM gaat niet over leningen lager dan 500 euro, dus linken naar dat stukje heeft niet zoveel zin. Overigens zie ik in het linkje geen verwijzingen naar wetsartikelen staan.
Als je daar zo'n bavianenbedrijf voor nodig hebt is dat denk ik een heleboel geld.quote:
Ja, dat is een mogelijkheid. Je haalt dan wel het bloed onder hun nagels vandaan, maar dat doen ze bij al hun klanten ook. Ik heb zojuist de site nog eens bekeken. Misleidende manier van klanten informeren met hun "nul procent rente lening" terwijl ze in werkelijkheid 25% rente per maand !!!! doorrekenen. Het is een dievenbende, niets anders dan dat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:53 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
En dat bedrag maak ik gewoon over aan het incassobureau met een begeleidend schrijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Note concept, dit is niet hoe ik 'm ga versturen.
Is dit wat?
Nee, hij heeft 225 euro geleend met de afspraak 300 euro terug te betalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, vooral je taalfout is prachtig
Maar je leent 300, en nu ga je 228 betalen?!?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |