abonnement Unibet Coolblue
pi_124503820
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:49 schreef _Twinkle het volgende:

[..]

Thanks, maar wilde 'n nog wel kunnen aanpassen :@
Dan moet je het wel in landscape doen en een tekstveld maken waar je je tekst in zet. En die dan roteren.
Anders houdt het op.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:10:46 #77
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_124528247
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_124534791
lol wel grappig maar aom dat nu uren aan een stuk te doen...
Avatar mede-mogelijk gemaakt door buurpoes
pi_124536056
Wow.
pi_124537966
Ik heb ook wel eens een pacman macro voorbij zien komen.
Aldus.
pi_124544497
Ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van sneltoetsen, omdat dat gewoon een stuk fijner en sneller werkt. Weten jullie of er een sneltoets is voor de volgende actie's?



Ik heb dus 3 rijen geselecteerd. Door dubbel te klikken kan ik ervoor zorgen dat ze precies breed genoeg zijn. Kan dit ook via een sneltoets?



Ik heb een filter gemaakt voor wat data en heb de bovenste cel geselecteerd. Kan ik nu zonder te klikken toch gemakkelijk het menutje naar voren halen?
Eerst denken, dan typen
pi_124553102
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:47 schreef Piger het volgende:
Ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van sneltoetsen, omdat dat gewoon een stuk fijner en sneller werkt. Weten jullie of er een sneltoets is voor de volgende actie's?

[ afbeelding ]

Ik heb dus 3 rijen geselecteerd. Door dubbel te klikken kan ik ervoor zorgen dat ze precies breed genoeg zijn. Kan dit ook via een sneltoets?
Excel 2010 Nederlands: ALT R + O + M
Excel 2010 Engels: ALT H + O + I
(hier hoef je alt niet ingedrukt te houden en moet je de letters achter elkaar typen)

quote:
Ik heb een filter gemaakt voor wat data en heb de bovenste cel geselecteerd. Kan ik nu zonder te klikken toch gemakkelijk het menutje naar voren halen?
alt + pijltje naar beneden (hier moet je alt wel ingedrukt houden)
(control shift L is overigens het activeren en deactiveren van de auto-filter)
pi_124589260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 00:20 schreef snabbi het volgende:

[..]

Excel 2010 Nederlands: ALT R + O + M
Excel 2010 Engels: ALT H + O + I
(hier hoef je alt niet ingedrukt te houden en moet je de letters achter elkaar typen)

[..]

alt + pijltje naar beneden (hier moet je alt wel ingedrukt houden)
(control shift L is overigens het activeren en deactiveren van de auto-filter)
ah, dank je!

Dat zijn dingen die ik vaak gebruik. De meeste dingen kunnen nu zonder muis en dat werkt een stuk fijner.
Eerst denken, dan typen
pi_124628044
Ik heb een eigenaardig probleempje:

Vanuit een bepaald blad kopieer ik via een macro bepaalde regels naar een leeg 2e blad.

de gegevens in het eerste blad zijn (dus 4 kolommen)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
start
100 200 APPEL 50
100 250 APPEL 40
x x x x 
200 300 PEER 10
101 102 APPEL 30
x x x x
999 900 ANANAS 10
einde

Qua gegevens kunnen er meer regels tussen start en einde zitten op het bronblad.
Regels die er niet toe doen worden gevuld met een x in de cel, indien waarden niet van toepassing zijn.

Ik maak via een macro een selectie startend bij "start", en eindigend bij "einde"

En de gegevens zoals hierboven worden op het tweede blad vanaf cel A1 geplakt.
Vervolgens wist diezelfde macro alle cellen waar "x" in staat, en waar "start" of "einde" in staat.
Hierna sorteert de macro de gegevens.

Resultaat:

1
2
3
4
100 200 APPEL 50
200 300 PEER 10
101 102 APPEL 30
999 900 ANANAS 10

Hierna is het de bedoeling dat deze gegevens naar een csv bestand worden ge-exporteerd. Ook dit doet de macro, zonder problemen.

De bedoeling is dus een csv-bestand zoals dit:

1
2
3
4
100,200,APPEL,50
200,300,PEER,10
101,102,APPEL,30
999,900,ANANAS,10

MAAR nu komt het probleem:

Het aantal rijen verschilt van keer op keer. Nu zijn het er vier, soms 10, maar max 20.

De selectie van de cellen die geëxporteerd worden luidt in de macro nu als volgt:
1    Range("A1:D20").Copy

Blijkbaar blijven er onder de laatste regel die voor mij zichtbaar is, in dit voorbeeld nog 16 regels, in het "geheim" verborgen nog verborgen tekens, data (kolomscheidingen), tabs, staan.

Ik wil dus meer selectief dus de selectie van te exporteren data doen.

In bovenstaand voorbeeld moet de selectie dus eigenlijk zijn:
1    Range("A1:D4").Copy

Hoe vertel ik Excel in een Macro om alleen een selectie te doen van de regels met ECHTE DATA (geen tabs, of verborgen tekens)... en daar de range op aan te passen??

Of... kan ik zeggen alleen een range te selecteren van alle cellen met in de cel 2 of meer tekens???

Bij voorbaat dank.
pi_124630384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:38 schreef elkravo het volgende:
Ik heb een eigenaardig probleempje:

Vanuit een bepaald blad kopieer ik via een macro bepaalde regels naar een leeg 2e blad.

de gegevens in het eerste blad zijn (dus 4 kolommen)
[ code verwijderd ]

Qua gegevens kunnen er meer regels tussen start en einde zitten op het bronblad.
Regels die er niet toe doen worden gevuld met een x in de cel, indien waarden niet van toepassing zijn.

Ik maak via een macro een selectie startend bij "start", en eindigend bij "einde"

En de gegevens zoals hierboven worden op het tweede blad vanaf cel A1 geplakt.
Vervolgens wist diezelfde macro alle cellen waar "x" in staat, en waar "start" of "einde" in staat.
Hierna sorteert de macro de gegevens.
Ok eerst hier even een reactie op. Dit stuk werkt prima, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom je eerst verwijdert en daarna sorteert. Als je dit omdraait gaat het veel efficiënter!

quote:
Resultaat:
[ code verwijderd ]

Hierna is het de bedoeling dat deze gegevens naar een csv bestand worden ge-exporteerd. Ook dit doet de macro, zonder problemen.

De bedoeling is dus een csv-bestand zoals dit:
[ code verwijderd ]

MAAR nu komt het probleem:

Het aantal rijen verschilt van keer op keer. Nu zijn het er vier, soms 10, maar max 20.

De selectie van de cellen die geëxporteerd worden luidt in de macro nu als volgt:
[ code verwijderd ]

Blijkbaar blijven er onder de laatste regel die voor mij zichtbaar is, in dit voorbeeld nog 16 regels, in het "geheim" verborgen nog verborgen tekens, data (kolomscheidingen), tabs, staan.

Ik wil dus meer selectief dus de selectie van te exporteren data doen.

In bovenstaand voorbeeld moet de selectie dus eigenlijk zijn:
[ code verwijderd ]

Hoe vertel ik Excel in een Macro om alleen een selectie te doen van de regels met ECHTE DATA (geen tabs, of verborgen tekens)... en daar de range op aan te passen??

Of... kan ik zeggen alleen een range te selecteren van alle cellen met in de cel 2 of meer tekens???

Bij voorbaat dank.
Ik weet niet waar precies hier je probleem ligt. Sla je standaard een bestand op met 20 regels bijvoorbeeld?
Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld Selection.End(xlDown).Select dan maakt het niet uit hoeveel regels er zijn (of je kunt het aantal regels bijvoorbeeld bepalen via:

Dim aantalRegels as Integer
Range("A1").select
Selection.End(xlDown).Select
aantalRegels = activecell.row
Range("A1:D" & aantalRegels).select

Dat zou je selectie moeten opleveren. (of wanneer je het met minder code wilt doen kan het ook in 1 regel:
Range("A1:D" & Selection.End(xlDown)..row).select

Uiteraard kan je ook je selectie aanpassen door de rijen die niet voldoen aan je criteria te verwijderen.
pi_124631468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:24 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ok eerst hier even een reactie op. Dit stuk werkt prima, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom je eerst verwijdert en daarna sorteert. Als je dit omdraait gaat het veel efficiënter!
Ik haal eerste te regels met x x x x eruit deze mogen niet in het uiteindelijke csv bestand komen.

Door eerst te verwijderen, en daarna te sorteren ben ik er zeker van dat alle overblijvende, en benodigde regels met data bovenaan staan voor de export.

quote:
[..]

Ik weet niet waar precies hier je probleem ligt. Sla je standaard een bestand op met 20 regels bijvoorbeeld?

Het bestand dient evenveel regels te hebben als dat er dataregels zijn.
In mijn voorbeeld zijn dat er 4. Het originele bestand heeft 20 regels, dus als er 16 regels zijn met "x x x x" blijven er 4 regels over.
Is er maar 1 regel met "x x x x" dan hou ik 19 regels over.

Gevolg is dus hoe meer "x x x x" regels, deste korter het te exporterende bestand moet worden.

In mijn voorbeeld van 4 regels, is gebleken (en ik weet niet precies hoe) dat er toch extra data meekomt, en er 16 witregels in het csv bestand kunnen zitten (als ik de csv met kladblok open en alles selecteer goed te zien).
Het csv bestand is dan niet goed.

quote:
Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld Selection.End(xlDown).Select dan maakt het niet uit hoeveel regels er zijn (of je kunt het aantal regels bijvoorbeeld bepalen via:

Dim aantalRegels as Integer
Range("A1").select
Selection.End(xlDown).Select
aantalRegels = activecell.row
Range("A1:D" & aantalRegels).select

Dat zou je selectie moeten opleveren. (of wanneer je het met minder code wilt doen kan het ook in 1 regel:
Range("A1:D" & Selection.End(xlDown)..row).select

Uiteraard kan je ook je selectie aanpassen door de rijen die niet voldoen aan je criteria te verwijderen.
Dit laatste is wat ik dus, zoals ik hierboven schreef, doe door te verwijderen, en dan te sorteren.

Alleen bij het selecteren tot de laatste data zoals je aangeeft kan het zijn dat Excel die verborgen data (nogmaals geen idee hoe het komt nog) ook ziet en die dus meeneemt.

Is het mogelijk om alleen een range te doen van cellen waar ASCII tekst instaat?

Bedankt voor het meedenken trouwens! ^O^


Edit:

als ik

Range("A1:D" & Selection.End(xlDown).row).select

gebruik en dan Selection.Copy

Dan lijkt het te werken!!! *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door elkravo op 29-03-2013 00:04:38 ]
pi_124632334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:56 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ik haal eerste te regels met x x x x eruit deze mogen niet in het uiteindelijke csv bestand komen.

Door eerst te verwijderen, en daarna te sorteren ben ik er zeker van dat alle overblijvende, en benodigde regels met data bovenaan staan voor de export.

[..]

Het bestand dient evenveel regels te hebben als dat er dataregels zijn.
In mijn voorbeeld zijn dat er 4. Het originele bestand heeft 20 regels, dus als er 16 regels zijn met "x x x x" blijven er 4 regels over.
Is er maar 1 regel met "x x x x" dan hou ik 19 regels over.

Gevolg is dus hoe meer "x x x x" regels, deste korter het te exporterende bestand moet worden.
Ik bedoel eigenlijk meer dat wanneer je eerst sorteert, alle regels met een x bij elkaar staan en ze makkelijker te verwijderen zijn. Heel belangrijk is het niet.

quote:
In mijn voorbeeld van 4 regels, is gebleken (en ik weet niet precies hoe) dat er toch extra data meekomt, en er 16 witregels in het csv bestand kunnen zitten (als ik de csv met kladblok open en alles selecteer goed te zien).
Het csv bestand is dan niet goed.

[..]

Dit laatste is wat ik dus, zoals ik hierboven schreef, doe door te verwijderen, en dan te sorteren.

Alleen bij het selecteren tot de laatste data zoals je aangeeft kan het zijn dat Excel die verborgen data (nogmaals geen idee hoe het komt nog) ook ziet en die dus meeneemt.

Is het mogelijk om alleen een range te doen van cellen waar ASCII tekst instaat?

Bedankt voor het meedenken trouwens! ^O^
Via dat selection end row is eigenlijk gelijk aan de functie CTRL pijltje naar beneden. Dat is dus een goede manier om de laatst beschreven cel te pakken.

Met een klein beetje pseudo code in de comments aan het begin en het einde:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
'eerst kopieren en sorteren

'definieren van variabelen
Dim laatsteRegel As Integer
laatsteRegel = ActiveSheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row

'bepalen waar de laatste regel met een getal is.
Range("a1").Select
While ActiveCell.SpecialCells(x1number)
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Wend

'verwijderen van onnodige gegevens onder de regel met een getal
If ActiveCell.Row < laatsteRegel Then
  Rows(ActiveCell.Row & ":" & laatsteRegel).Delete
End If

'opslaan
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:03:21 #88
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_124642217
1
2
3
4
    Columns("P").End(xlDown).Select
    ActiveCell.Columns("P:S").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range(Selection, Selection.Offset(1, 0)), Type:=xlFillDefault
    On Error Resume Next

Als ik dit doe dan selecteert hij Colum P heel netjes en gaat naar onderste ingevulde cell. Maar dan bij P:S moet ie de 3 columns ernaast dus ook selecteren P Q R S. Maar hij selecteert dan AE AF AG AH.

Oftewel hij reset zijn kolom telling zegmaar. Als ik P Q R S wil selecteren zou ik dus A B C D (A:D) moeten invullen.

Dit zou kunnen, maar dit wil ik niet want later wil ik gaan referen aan kolom A:D dus dan moet ik de m in kan op in de kolom telling.

Te volgen? Iemand tip? Waarom wordt kolom telling gereset?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_124642562
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:03 schreef GoodGawd het volgende:

[ code verwijderd ]

Als ik dit doe dan selecteert hij Colum P heel netjes en gaat naar onderste ingevulde cell. Maar dan bij P:S moet ie de 3 columns ernaast dus ook selecteren P Q R S. Maar hij selecteert dan AE AF AG AH.

Oftewel hij reset zijn kolom telling zegmaar. Als ik P Q R S wil selecteren zou ik dus A B C D (A:D) moeten invullen.

Dit zou kunnen, maar dit wil ik niet want later wil ik gaan referen aan kolom A:D dus dan moet ik de m in kan op in de kolom telling.

Te volgen? Iemand tip? Waarom wordt kolom telling gereset?
Dat komt vanwege je verwijzing vanuit ActiveCell.
Wat wil je eigenlijk precies selecteren? Het lijkt me een beetje zinloos om eerst een cel te selecteren en daarna de kolom.

'selecteer vanaf P1 tot laatst beschreven regel vanuit kolom P tot en met kolom S
Range("P1:S"& range("P1").End(xlDown).Row).Select

of soortgelijk:
'selecteer vanaf P1 tot laatst beschreven regel in je workbook in kolom S (dit is handig wanneer je regels in P ook een lege waarde kunnen hebben).
Range("P1:S"& ActiveSheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row).Select
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:23:20 #90
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_124642932
Ik moet ik kolom P zijn, dan cell " X" (die is altijd variabel, altijd de laatst gevulde cell) De naast gelegen cellen Q R S moeten ook geselecteerd worden.

Want die 4 cellen willen ik laten doortrekken tot waar de data uit kolom A rijkt :) (dus daar wil ik aan gaan referen.)

Edit: wacht in principe dat eerste wat je zei kan ook. Gewoon alles selecteren en dan moet ie 't even doortrekken. Thx

[ Bericht 9% gewijzigd door GoodGawd op 29-03-2013 13:28:31 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_124643708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:23 schreef GoodGawd het volgende:
Ik moet ik kolom P zijn, dan cell " X" (die is altijd variabel, altijd de laatst gevulde cell) De naast gelegen cellen Q R S moeten ook geselecteerd worden.

Want die 4 cellen willen ik laten doortrekken tot waar de data uit kolom A rijkt :) (dus daar wil ik aan gaan referen.)

Edit: wacht in principe dat eerste wat je zei kan ook. Gewoon alles selecteren en dan moet ie 't even doortrekken. Thx
ja of je gaat vanuit je geselecteerde cel naar rechts:

Columns("P").End(xlDown).Select
Range(ActiveCell.Address & ":" & ActiveCell.Offset(0, 3).Address).Select
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:00:51 #92
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_124679284
Pivot vraagje

Ik heb een pivot met per kolom een maand. In de rijen categorien.

Bv:
1
2
3
4
5
                         Maand1        Maand2        ....     EindtotaalB
UItgaven 1
Uitgaven 2
....
EindtotaalA

Nu wil ik eigenlijk niet alleen eindtotaal B, maar ook (of in plaats van) het gemiddelde. Dus per categorie zeg maar het maandgemiddelde.

Hoe doe ik dit zonder steeds formules te moeten klussen naast de pivot?

Precies wat deze persoon wil dus:
http://www.excelbanter.com/showthread.php?t=148277
En daar is ook geen goede dynamische oplossing >.>
pi_124680984
Als je je bedrag 2 keer opneemt in het veld van de waarden, dan krijg je per uitgave 2 regels. Hiervoor kan je bijvoorbeeld 1 maal voor de SOM en eenmaal voor het GEMIDDELDE kiezen.

Echt mooi vind ik het niet staan, wellicht gewoon 2 draaitabellen naast elkaar zetten is eenvoudiger.

Je wilt niet per uitgave maar het totaal veld 2 maal weergeven.
pi_124752099
Ik ben bezig om een vragenlijst te maken waarbij iemand via optionbuttons kan aangeven wat de competenties zijn van iemand.
Alles is wel zo'n beetje gelukt behalve 1 ding.
Als ik het bestand open, wil ik graag dat alle optionbuttons niet meer geselecteerd zijn.
Want op die manier kan ik heel simpel controleren of alle vragen zijn beantwoord.
Maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Ik maak gebruik van excel 2010 de taal staat op NL.
Om het iets duidelijk te maken heb ik een stukje uit het bestand bijgevoegd.
Ik wil dus graag als ik het bestand open dat de ZO en O niet meer geselecteerd zijn, dat je alleen maar lege radiobuttons krijgt.
Alvast bedankt.

pi_124753604
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:06 schreef Arliator het volgende:
Ik ben bezig om een vragenlijst te maken waarbij iemand via optionbuttons kan aangeven wat de competenties zijn van iemand.
Alles is wel zo'n beetje gelukt behalve 1 ding.
Als ik het bestand open, wil ik graag dat alle optionbuttons niet meer geselecteerd zijn.
Want op die manier kan ik heel simpel controleren of alle vragen zijn beantwoord.
Maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Ik maak gebruik van excel 2010 de taal staat op NL.
Om het iets duidelijk te maken heb ik een stukje uit het bestand bijgevoegd.
Ik wil dus graag als ik het bestand open dat de ZO en O niet meer geselecteerd zijn, dat je alleen maar lege radiobuttons krijgt.
Alvast bedankt.

[ afbeelding ]
Gebruik een Macro met een reset optie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Sub resetRadioButtons()
'Belangrijk dat je eerst weet wat voor type je gebruikt
'Je hebt activex-besturingselementen en formulierbesturingselementen

'Deze hoef je alleen te gebruiken als je:
'gebruik maakt van Formulierbesturingselementen
   
   Dim myShape As Shape
   For Each myShape In ActiveSheet.Shapes
     With myShape
      If .Type = msoFormControl Then
       If .FormControlType = xlOptionButton Then
           .ControlFormat.Value = x1off
       End If
      End If
     End With
   Next myShape

'Deze hoef je alleen te gebruiken als je:
'gebruik maakt van activex-besturingselementen
   Dim obj As OLEObject
   For Each obj In ActiveSheet.OLEObjects
      With obj
        If TypeOf obj.Object Is MSForms.OptionButton Then
           obj.Object.Value = False
        End If
      End With
    Next obj
End Sub
pi_124759649
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:10 schreef snabbi het volgende:

[..]

Gebruik een Macro met een reset optie:
[ code verwijderd ]

Dank je wel, zal het zo gaan proberen als de onverwachtse visite weg is!!
pi_124762579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:00 schreef Holy_Goat het volgende:
Pivot vraagje

Ik heb een pivot met per kolom een maand. In de rijen categorien.

Bv:
[ code verwijderd ]

Nu wil ik eigenlijk niet alleen eindtotaal B, maar ook (of in plaats van) het gemiddelde. Dus per categorie zeg maar het maandgemiddelde.

Hoe doe ik dit zonder steeds formules te moeten klussen naast de pivot?

Precies wat deze persoon wil dus:
http://www.excelbanter.com/showthread.php?t=148277
En daar is ook geen goede dynamische oplossing >.>
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kom ook niet tot een goede oplossing. Het enige wat je kan doen is de kolom met je bedragen dubbel te maken (dus een fake kolom met dezelfde waarden toevoegen). Nu kan je beide opnemen in je waarden veld en op die manier zal voor elke uitgave en ook het bijbehorende eind totaal je weergave op gemiddeld gezet kunnen worden.
pi_124762666
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:10 schreef snabbi het volgende:

[..]

Gebruik een Macro met een reset optie:
[ code verwijderd ]

Het werkt! Dank je wel.
Toch nog een vraag, als ik ze in een groep zet, dan werkt de macro niet, hoe kan dat?
Ik heb ze nu uit de groep gehaald en dan werkt het, maar ik snap niet waarom ze in een groep niet reageren op deze code.
Ik heb nog niet zoveel met optionbuttons gewerkt, ben nog zoekende, maar leer elke keer weer een beetje meer.
pi_124764160
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef Arliator het volgende:

[..]

Het werkt! Dank je wel.
Toch nog een vraag, als ik ze in een groep zet, dan werkt de macro niet, hoe kan dat?
Ik heb ze nu uit de groep gehaald en dan werkt het, maar ik snap niet waarom ze in een groep niet reageren op deze code.
Ik heb nog niet zoveel met optionbuttons gewerkt, ben nog zoekende, maar leer elke keer weer een beetje meer.
Dat heeft te maken met het feit dat een Group zelf een object is. Wat ik met mijn code doe is door alle objecten heen gaan en vaststellen of dit een radio button is. Hij komt nu je Group tegen, wat geen radio button is, dus slaat hij hem gewoon over.

Ik weet hoe ik groupen moet identiceren, maar het is me nog niet gelukt om de waarde van een button in de group te wijzigen. Dus als het werkt, laat ik het ook hierbij :)
pi_124766747
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:01 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het feit dat een Group zelf een object is. Wat ik met mijn code doe is door alle objecten heen gaan en vaststellen of dit een radio button is. Hij komt nu je Group tegen, wat geen radio button is, dus slaat hij hem gewoon over.

Ik weet hoe ik groupen moet identiceren, maar het is me nog niet gelukt om de waarde van een button in de group te wijzigen. Dus als het werkt, laat ik het ook hierbij :)
Ik snap het. Nu snap ik ook waarom het me alsmaar niet lukte.
Het werkt inderdaad, dus ik ga het nu verder afmaken, reuze bedankt!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')