SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk
quote:VI.nl Lijngrafiek: verloop van de titelstrijd in de Eredivisie
De even onvoorspelbare als spannende titelstrijd in de Eredivisie kreeg afgelopen weekeinde een nieuwe wending. Ajax nam tijdens de 26ste speelronde de koppositie over van PSV en mag zich voor het eerst in deze jaargang lijstaanvoerder noemen.
De Amsterdammers verzamelden in 26 duels één puntje meer dan PSV, dat net als Feyenoord een tweede plaats bezet met 53 punten. De Eindhovenaren hebben wel een beduidend beter doelsaldo dan de Rotterdammers (+52 om +19) én de formatie van trainer Frank de Boer (+34).
Opvallend is dat het verschil tussen PSV en Ajax na de eerste dertien speelronden nog negen (!) punten in het voordeel van de Brabanders bedroeg. PSV stond toen - medio november 2012 - op 33 punten, terwijl Ajax slechts 24 punten op zijn conto had staan.
In de ontwikkeling van de titelstrijd is verder de vrije val van FC Twente opmerkelijk. De club uit Enschede won zeven van zijn eerste acht competitiewedstrijden van dit seizoen, maar is inmiddels al acht duels op rij zonder overwinning (vier remises, vier nederlagen).
http://www.vi.nl/nieuws/2(...)in-de-Eredivisie.htm
het zal wel iets zijn dat we niet zien ofzo, ik vind het op dit moment echt helemaal niets.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja daar gaan we de Europese subtop wel mee bestormen hoor
Oh almachtige Mod, pas het aan!quote:Op maandag 11 maart 2013 17:26 schreef GGMM het volgende:
Je hebt in plaats van het uitroepteken per ongeluk een vraagteken gebruikt.
quote:Op maandag 11 maart 2013 17:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja daar gaan we de Europese subtop wel mee bestormen hoor
Het is niets en zal ook nooit wat worden.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het zal wel iets zijn dat we niet zien ofzo, ik vind het op dit moment echt helemaal niets.
Ja hij is weer naar Barcelona. Valt toch wat tegen inderdaadquote:Op maandag 11 maart 2013 19:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is niets en zal ook nooit wat worden.
Klopt het trouwens dat Cuencatje alweer naar Barça is om te revalideren? Goeden huur in dat geval en precies wat ik voorspelt had
Valt toch wat tegen is wel een understatement.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja hij is weer naar Barcelona. Valt toch wat tegen inderdaad
Ach je bent er niet zo heel geld mee kwijt. Maar is wel zonde ja.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Valt toch wat tegen is wel een understatement.
Ze hadden hem gewoon lekker daar moeten laten en aankomend seizoen moeten huren voor een heel seizoen dan had je er wat aan gehad.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach je bent er niet zo heel geld mee kwijt. Maar is wel zonde ja.
Waarschijnlijk hebben ze het gedaan voor gewoon een extra optie. En dat ze volgend seizoen wel een heel seizoen een speler kunnen huren van Barca.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ze hadden hem gewoon lekker daar moeten laten en aankomend seizoen moeten huren voor een heel seizoen dan had je er wat aan gehad.
Maar goed dit zei ik al direct nadat het nieuws naar buiten kwam dat hij zou komen en toen verklaarde iedereen mij weer voor gek en moesten we god op de blote knieën bedanken dat hij bij ons kwam spelen.
Ik denk dat het vooral is als signaal naar Ajax Cape Town, zodat de jeugd daar wel een soort van succesmodel blijft zien, anders kan een échte topper misschien straks wel bedanken voor Ajax wegens gebrek aan band met de club.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het zal wel iets zijn dat we niet zien ofzo, ik vind het op dit moment echt helemaal niets.
We wachten nog steeds op de eerste topper na Pienaar en zelfs dat was ook weer niet overdreven goedquote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral is als signaal naar Ajax Cape Town, zodat de jeugd daar wel een soort van succesmodel blijft zien, anders kan een échte topper misschien straks wel bedanken voor Ajax wegens gebrek aan band met de club.
Enoh vergetenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
We wachten nog steeds op de eerste topper na Pienaar en zelfs dat was ook weer niet overdreven goed
Als je zelfs wil melden in het FM-topic dat je het contract van Serero hebt ontbonden, is het wel een erge obsessie jaquote:Op maandag 11 maart 2013 19:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Je hebt het maar druk met Serero hé, och arme.
Dat was ook erg serieus jaquote:Op maandag 11 maart 2013 19:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als je zelfs wil melden in het FM-topic dat je het contract van Serero hebt ontbonden, is het wel een erge obsessie ja
Sinds wanneer is een grap maken triest dan?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat je het even moet melden is al triest genoeg.
Is omdat het geen grap isquote:Op maandag 11 maart 2013 19:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een grap maken triest dan?
Wat eerder triest is dat is jou hoeveelheid posts in een korte tijd
Hoop lol van gehad van die huur.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:03 schreef Stiggie het volgende:
Cuenca is alleen in Barca voor controle hoor, hij is eind van de week gewoon weer terug in Nederland
dit dus.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:08 schreef CaasS het volgende:
[..]
Gratis en goed voor relatie met Barcelona.
Ronald de Boer en Rob Witschge zeiden laatst nog op twitter dat ze Serero een prima speler vinden.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
Speciaal voor LitmanenAFCA
[ afbeelding ]
Zou wat zijn wanneer ze zouden zeggen dat hij er geen klote van konquote:Op maandag 11 maart 2013 21:39 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ronald de Boer en Rob Witschge zeiden laatst nog op twitter dat ze Serero een prima speler vinden.
Bron? Of roep je maar wat?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zou wat zijn wanneer ze zouden zeggen dat hij er geen klote van kon
Die verlengen ze alleen zodat ze er misschien nog wat geld voor krijgen
Ze betalen de helft van het salaris van Cuenca.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:44 schreef Class het volgende:
Cuenca en Babel zijn echt niet gratis hoor
quote:Op maandag 11 maart 2013 21:43 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Bron? Of roep je maar wat?
Serero had begin dit seizoen nog een basisplaats, toen kwam de rode kaart en blessure.
Wat koop je daarvoor? Nieuwe huurling? Enige reden dat ik deze huur wel prima vond was de schrijnende huidige kwaliteit op rechtsbuiten. Spelers huren van Barcelona is zeker geen structurele oplossing ergens voor. En sowieso, hoezo goed? Bij Barcelona zien ze een speler die ze ritme op wilde laten doen die bij Ajax meteen geblesseerd raakt; schieten ze geen fluit mee op.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:08 schreef CaasS het volgende:
[..]
Gratis en goed voor relatie met Barcelona.
Zijn er al clubs geïnteresseerd in jou of dat nog niet? Denk niet dat er verlenging in zit bij Ajax namelijk.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Laat gaan joh.
De meeste clubs doen aan dit soort handel.
Hoe oud ben jij eigenlijk? Een grapje is prima maar het begint nu wel trieste vorm aan te nemen bij jouquote:Op maandag 11 maart 2013 22:30 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zijn er al clubs geïnteresseerd in jou of dat nog niet? Denk niet dat er verlenging in zit bij Ajax namelijk.
19, verder nog vragen? Ik vind het wel leuk eigenlijk.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij eigenlijk? Een grapje is prima maar het begint nu wel trieste vorm aan te nemen bij jou
Dan ben je een van de weinige.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:32 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
19, verder nog vragen? Ik vind het wel leuk eigenlijk.
watquote:Op maandag 11 maart 2013 22:43 schreef Artillerieschaap het volgende:
Het is beter dan homo-erotische fantasieën over Eriksen...
Je zegt zelf wat je er voor koopt.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat koop je daarvoor? Nieuwe huurling? Enige reden dat ik deze huur wel prima vond was de schrijnende huidige kwaliteit op rechtsbuiten. Spelers huren van Barcelona is zeker geen structurele oplossing ergens voor. En sowieso, hoezo goed? Bij Barcelona zien ze een speler die ze ritme op wilde laten doen die bij Ajax meteen geblesseerd raakt; schieten ze geen fluit mee op.
Had je net zo goed De Sa erin kunnen gooienquote:Op maandag 11 maart 2013 22:55 schreef CaasS het volgende:
[..]
Je zegt zelf wat je er voor koopt.namelijk een extra optie voor rechtsbuiten die vrij waardeloos is. Voor alleen wat salaris is dat gewoon prima.
Die staat in de pikorde achter Boerrigter en Lukoki. Ja die zal goed zijn.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Had je net zo goed De Sa erin kunnen gooien
Schone.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:13 schreef tammepiet het volgende:
Schone is een baas. Doet het prima op de Aissati rol.
Met je eens.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:13 schreef tammepiet het volgende:
Met het spel dat wij spelen heb je soms meer aan een middenvelder op de buiten positie dan een echte buitenspeler.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:13 schreef tammepiet het volgende:
Voor mij, naast Blind, dé verrassing van het seizoen. Ik dacht dat die vooral voor de tribunes gehaald was.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:13 schreef tammepiet het volgende:
Aan het begin van het seizoen deed hij ook weinig goed hoor. Wou hij het allemaal te mooi of te snel doen. Het belangrijkste is dat hij gewoon geleerd heeft wat zijn beperkingen zijn en daar ook naar voetbalt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 07:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Voor mij, naast Blind, dé verrassing van het seizoen. Ik dacht dat die vooral voor de tribunes gehaald was.
Hij is wel beter geworden qua handelingssnelheid, in het begin van het seizoen vond ik hem helemaal niks, maar hij is wel tot een degelijke speler uitgegroeidquote:Op dinsdag 12 maart 2013 07:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Grappig dat zoveel mensen Schöne onderschatten.
Lekker multifunctioneel is ie.
Eensquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aan het begin van het seizoen deed hij ook weinig goed hoor. Wou hij het allemaal te mooi of te snel doen. Het belangrijkste is dat hij gewoon geleerd heeft wat zijn beperkingen zijn en daar ook naar voetbalt.
Ik vroeg me bij die huldiging sowieso af wat al die jeugdkeepers daar dedenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:11 schreef So_Surreal het volgende:
Grappig, Bizot op deze fotonu eerste keeper bij Groningen
[ afbeelding ]
Tja hebben nooit gekeept of op de bank gezetenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vroeg me bij die huldiging sowieso af wat al die jeugdkeepers daar deden
Ze werden ook naar voren geroepen bij die huldiging op het Museumplein volgens mij. Niemand die die gasten kendequote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:06 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Tja hebben nooit gekeept of op de bank gezeten
Maar vond het wel grappig, ik ken hem privé, gaat weer met een meisje dat ik ken en is het broertje van een kennis.
Die goal van hem tegen Spursquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel tof dat hij nog Nederlands wil praten, al is het wel lastig voor hem
Zijn die nog ergens terug te zien?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die goal van hem tegen Spurs, wel lullig voor Vertonghen, 2 keer scoren in zo'n wedstrijd en dan nog zonder punten naar huis.
hier?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zijn die nog ergens terug te zien?
Thanks. Mijn stream viel uit zondagquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier?
http://video.sport1.nl/ma(...)ol-tottenham-hotspur
Lindgren ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:11 schreef So_Surreal het volgende:
[ afbeelding ]
En dan nog zoveel tegentreffers krijgen.quote:
Er is echt niets meer over van dit teamquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:11 schreef So_Surreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat op dit moment alleen Vertonghen en Anita een echte versterking zouden zijn...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Er is echt niets meer over van dit team
+ Steekquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:23 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik denk dat op dit moment alleen Vertonghen en Anita een echte versterking zouden zijn...
Als het goed is maakt Meleg zijn debuut. Boilesen is dit weekend voor controle naar die professor in Stockholm gegaan en is er ook weer bij. Speelt opnieuw 60 minuten.twitter:AFCAjax twitterde op dinsdag 12-03-2013 om 11:06:43De Ajacieden die Jong Ajax liever vanuit huis willen kijken, dat kan ook! Vanaf 18:30 uur is het duel live te zien op Ajax Exclusive TV. reageer retweet
Posts waar we iets aan hebbenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:45 schreef j0rdiiii het volgende:
Als het goed is maakt Meleg zijn debuut. Boilesen is dit weekend voor controle naar die professor in Stockholm gegaan en is er ook weer bij. Speelt opnieuw 60 minuten.twitter:AFCAjax twitterde op dinsdag 12-03-2013 om 11:06:43De Ajacieden die Jong Ajax liever vanuit huis willen kijken, dat kan ook! Vanaf 18:30 uur is het duel live te zien op Ajax Exclusive TV. reageer retweet
Ben benieuwd of Boilesen op 6 of op linksback gaat spelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:45 schreef j0rdiiii het volgende:
Dijks is geblesseerd aan zijn enkel, lijkt mij linksback dus.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:55 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Boilesen op 6 of op linksback gaat spelen.
Dat is waar ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:56 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dijks is geblesseerd aan zijn enkel, lijkt mij linksback dus.
Dat was het plan toch? Hem klaar te stomen voor rechtsbuiten (ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:09 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat is waar ook.
Ben ook benieuwd of Meleg op het middenveld of in de aanval komt te spelen. Aangezien ik ze er best voor aanzien om Meleg op rechtsbuiten te zetten.
Fischer Siggy Meleg volgend seizoenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was het plan toch? Hem klaar te stomen voor rechtsbuiten (ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb)
Dan houd je voor links (Fischer, Boerrigter) en rechts (Lukoki, Meleg en Sana) over.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:18 schreef tammepiet het volgende:
Ozbiliz, Arica Ebecilio gaande het seizoen vertrokken.
Babel, Sulejmani, Castillion, Cuenca vanaf juni de deur uit.Perfect.
Andersen kan ook wel linksbuiten beginnen bij Ajax.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:22 schreef CaasS het volgende:
[..]
Dan houd je voor links (Fischer, Boerrigter) en rechts (Lukoki, Meleg en Sana) over.
In principe dan al dubbel bezet. Zou het echter niet erg vinden als er dan nog iemand bij komt.
Flanken: Fischer, Andersen, Lukoki, Boerrigter, de Sa, Sana, Meleg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:22 schreef CaasS het volgende:
[..]
Dan houd je voor links (Fischer, Boerrigter) en rechts (Lukoki, Meleg en Sana) over.
In principe dan al dubbel bezet. Zou het echter niet erg vinden als er dan nog iemand bij komt.
Van Kessel komt niveau te kort joh.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:25 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Flanken: Fischer, Andersen, Lukoki, Boerrigter, de Sa, Sana, Meleg.
Spits: van Kessel, Sigthorsson, Hoesen.
Dat was Lorenzo 'de kluns' Ebecilio alquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:24 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Andersen kan ook wel linksbuiten beginnen bij Ajax.
Lukoki moet opflikkeren, meest Ajax-onwaardige speler in de selectie sinds jaren.
Ebecillio is buitencategorie als Lukoki de standaard is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:41 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dat was Lorenzo 'de kluns' Ebecilio al
Is toch mooi, als wij het maar wordenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:43 schreef Smoofie het volgende:
Wel grappig dat iedereen Feyenoord en PSV als de grootste titelkanidaten zien, van de zogenaamde kenners.
PSV is dat gewoon niet, als je PSV momenteel hoger inschaalt dan Ajax snap je het niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:43 schreef Smoofie het volgende:
Wel grappig dat iedereen Feyenoord en PSV als de grootste titelkanidaten zien, van de zogenaamde kenners.
Voor rechts moet echt iemand komen als De Sa of Sana zich niet stormachtig ontwikkelen. Voor de spitspositie zou het wel handig zijn als Babel een jaar blijft, als Siem vertrekt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:25 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Flanken: Fischer, Andersen, Lukoki, Boerrigter, de Sa, Sana, Meleg.
Spits: van Kessel, Sigthorsson, Hoesen.
PSV heeft totaal geen lijn in het spel. Met 3 VM's spelenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
PSV is dat gewoon niet, als je PSV momenteel hoger inschaalt dan Ajax snap je het niet.
Op PSV valt gewoon geen peil te trekken.
Het enige dat je weet is dat PSV thuis wel makkelijk scoort, behalve in toppers, dan wordt het billen knijpen.
Leren ze daar alvast mee omgaan voor straks bij het 1equote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:00 schreef j0rdiiii het volgende:
1-0 Hoesen.
2-0 Hoesen onterecht afgekeurd voor buitenspel.![]()
Tete is ook een prima spelerquote:
Jammerquote:
Kali gaat toch naar Anderlecht.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:21 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Inderdaad ja, op 6 ook nog. Kali is echt overbodig, genoeg opties aanwezig.
Ik vind het ook grappig dat iedereen Feyenoord zo goed vind voetballenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:43 schreef Smoofie het volgende:
Pellè weg bij Feyenoord en het is daar al over. Terwijl het bij ons gewoon echt het hele team is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:42 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig dat iedereen Feyenoord zo goed vind voetballenIk wacht zondag even af maar als wij van AZ winnen moeten we daarna tot PSV alles winnen waarbij we dan misschien zelfs uitlopen op de rest. Psv dan minimaal gelijk en we zijn weer kampioen.
Is net als Ligeon veel sneller dan Van Rhijn, is aanvallend beter en is geen omgeturnde back zoals Van Rhijn dat wel is. Verdedigend is hij ook prima.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:00 schreef Ramboetan het volgende:
Is Kenny Tete goed? Waarom moet is hij de toekomstige rechtsback van ajax?
Oke. Vind je van Rhijn traag trouwens?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:03 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Is net als Ligeon veel sneller dan Van Rhijn, is aanvallend beter en is geen omgeturnde back zoals Van Rhijn dat wel is. Verdedigend is hij ook prima.
Op zich niet. Wel als je het met Ligeon en Tete vergelijkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:05 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Oke. Vind je van Rhijn traag trouwens?
Vind je Tete ook beter dan Ligeon? Als dat zo is, is er weinig toekomst voor Ligeon bij Ajax.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:05 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Op zich niet. Wel als je het met Ligeon en Tete vergelijkt.
Heeft meer potentie, maar de vraag is natuurlijk of het er uit gaat komen. Ligeon was ook op de back een groter talent dan Van Rhijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:07 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Vind je Tete ook beter dan Ligeon? Als dat zo is, is er weinig toekomst voor Ligeon bij Ajax.
Tete is completer.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:07 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Vind je Tete ook beter dan Ligeon? Als dat zo is, is er weinig toekomst voor Ligeon bij Ajax.
Is toch juist een aanvallende middenvelder? Die komt gewoon op links of rechtshalf te staan ipv VM.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:21 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Inderdaad ja, op 6 ook nog. Kali is echt overbodig, genoeg opties aanwezig.
Daar heeft hij veel te veel concurrentie imo. Denk dat hij prima zijn spel kan aanpassen als 6.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:14 schreef Syntix het volgende:
[..]
Is toch juist een aanvallende middenvelder? Die komt gewoon op links of rechtshalf te staan ipv VM.
De Sa doet het de laatste weken ook wel aardig, zie er nog niet echt Ajax 1 materiaal in.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:24 schreef Chase_Utley het volgende:
Heb nooit begrepen waarom Ajax De Bondt van Vitesse had gehaald, maar hij doet het de laatste tijd best wel prima.
Tja Lukoki. Is nu ook de 4e of 5e Rechtsbuiten in de selectie. Na Cuenca, Boerrigter, Schone, Babel als hij fit is. Misschien heeft Frank de Boer inmiddels ook al liever Serero, Sana en de Sa op die positie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:17 schreef tammepiet het volgende:
Sjeez Lukoki totaal niet geconcentreerd, tegengoal, 2-1 team scheldt hem verrot.
quote:Politie wil ook uitsupporters bij Klassiekers
Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam maakte zich onlangs sterk voor het opnieuw toelaten van uitsupporters bij Klassiekers en ook de politie heeft zich daar nu positief over uitgelaten. 'Voetbal is een spelletje voor het publiek', liet Walter Welting, voorzitter van de politievakbond, weten.
'Als maar een klein percentage er een puinhoop van maakt, moet niet de rest er onder lijden', vindt Welting. 'Wel moet je incidenten keihard aanpakken wanneer deze zich voordoen.'
Daarnaast weet de voorzitter dat het toelaten van uitsupporters een hoop extra kosten met zich mee zal brengen. 'Het is heel simpel. Wanneer je een aantal peletons meer beschikbaar moet hebben, kost dat geld. Een precieze benadering kan ik niet geven, maar dat het niet goedkoop is, moge duidelijk zijn', aldus Welting.
Hoesen heeft absoluut de potentie om te slagen bij Ajax.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:07 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De 1-0 en 2-0 van Hoesen.
quote:Jan Vertonghen is ervaringsdeskundige als het gaat om de vaste patronen van Ajax in een voetbalseizoen. De 25-jarige Belg, die zes jaar in Amsterdam speelde, verruilde Ajax afgelopen zomer voor Tottenham Hotspur en zag ook Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain), Vurnon Anita (Newcastle United) en Theo Janssen (Vitesse) vertrekken.
'Het is herkenbaar', zegt Vertonghen vanuit Londen. 'Alles heeft te maken met het inpassen van spelers. Elk jaar raakt Ajax drie, vier belangrijke schakels kwijt en moeten de nieuwelingen wennen aan het systeem en elkaar. De speelwijze, zeker die onder Frank de Boer, heb je niet zomaar even onder de knie. Dat vergt veel training en tactische aanpak. Druk zetten, opbouwen van achteruit, risicovol verdedigen. Maar als het eenmaal gaat lopen, kan Ajax een machine worden die niet meer te stoppen is.'
De Belg volgt Ajax nog op de voet. 'Met Moisander, Poulsen als nieuwe spelers, en nu Van Rhijn op rechts en Daley op links vast in de verdediging, weet je dat je tijd nodig hebt. Toch hebben ze de vorm eerder te pakken dan andere jaren. Ajax speelt al maanden het beste voetbal. En als er dan verloren wordt, of puntverlies geleden zoals tegen Roda JC en ADO Den Haag, dan is niemand in paniek. Ajax weet dat het altijd kan terugvallen op het eigen systeem en het voetbal. Dat geeft vertrouwen', aldus de Belg, die symbool stond voor de revival van Ajax vorig seizoen na de winterstop.
'In oktober had ik even een mindere periode', herinnert Vertonghen zich, 'maar daarna voelde ik vertrouwen. Kon ik doorgroeien naar een hoger niveau. Dat vertrouwen voel ik nu ook bij Tottenham. Dat betaalt zich dan uit.
hij kreeg gwn een panna bij die tegegoal dus zo goed was ie niet :Squote:Op woensdag 13 maart 2013 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was wel goed tegen Liverpool en dan bedoel ik niet alleen die goals
quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:38 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
hij kreeg gwn een panna bij die tegegoal dus zo goed was ie niet :S
quote:Talent (10) twijfelt: Barcelona of Ajax
Over ongeveer twee maanden hakken de ouders van het 10-jarige Groningse voetbaltalent Fodé Fofana de knoop door. Ligt zijn toekomst in Barcelona, waar hij vorige week een succesvolle tweede stage volbracht, of gaat hij naar Ajax. De vertegenwoordiger van de jeugdopleiding van de Amsterdamse club hing gisterochtend nog bij vader Abdul aan de telefoon. De ouders hebben echter ook aanbiedingen van andere Spaanse, Engelse en Franse clubs gekregen. En alsof dat nog niet genoeg is, de jeugdopleiding van FC Groningen is ook nog in beeld.
Fodé heeft vorige week in Barcelona opnieuw een zeer goede indruk achtergelaten. De huidige E-pupil van GVAV Rapiditas mocht zich op uitnodiging van de club voor de tweede keer laten zien. De jeugdtrainers prezen zijn spel en toonden zich onder de indruk van het feit dat hij als tienjarige al volledig tweebenig is. De Catalaanse club wil de Groninger graag opleiden. Zo waren de afgelopen week niet alleen Fodé en zijn vader in Barcelona, ook zijn moeder en zijn zus waren mee. De hotelkamer was luxueuzer dan tijdens het eerste bezoek en Fodé kreeg een uitvoerige toer langs alle bezienswaardigheden. In Barcelona ondervond de jongen hoezeer het voetbal daar leeft.
Fodé werd vorige zomer tijdens een straatvoetbaltoernooi in Lyon 'ontdekt' door Michel Zamora, de scout in Frankrijk voor Barcelona.
Barcelona wil Fodé graag toevoegen aan de D-junioren voor het volgende seizoen. De club had eerder al een aanbod gedaan, maar heeft dat intussen verbeterd. Ondertussen trekken tal van andere Europese clubs aan de jas van vader Abdul. Hij probeert rustig te blijven onder alle drukte rond zijn zoon. "Het gaat erom dat Fodé gelukkig is", zegt hij.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:49 schreef Sickert het volgende:
Wil je doorbreken of hopen dat je doorbreekt dat is de vraag.
Bij Ajax kom je er als een Lukokitje of een Ebecilio-er wel door maar bij Barca beland je al snel als een Marrokaantje bij een of andere Duitse middenmotor.
Zegt ie nou serieus dat Ajax en Feyenoord geen supporters over en weer mogen hebben omdat Feyenoord supporters (als dat supporters waren uberhaupt) zich niet hebben gedragen in Kerkrade?quote:
quote:
Dat hangt helemaal van de aanbieding afquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:11 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]Dat je dan moet twijfelen, als je kind in Nederland een sublieme voetbalopleiding kan genieten stuur je 'm toch niet naar het buitenland?
Wat is er onlogisch aan het feit dat je wanneer je tot de lagere klasse van de maatschappij behoort (Ik wil niet generaliseren maar feiten liegen niet) je gaat voor de beste financiele aanbieding? Kijk bijvoorbeeld naar een Bony. Die heeft een heel dorp te voeden. Logisch dat je voor de meeste centen kiest. Voetballen kan je namelijk overal.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:11 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]Dat je dan moet twijfelen, als je kind in Nederland een sublieme voetbalopleiding kan genieten stuur je 'm toch niet naar het buitenland?
Toch generaliseer je.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is er onlogisch aan het feit dat je wanneer je tot de lagere klasse van de maatschappij behoort (Ik wil niet generaliseren maar feiten liegen niet) je gaat voor de beste financiele aanbieding? Kijk bijvoorbeeld naar een Bony. Die heeft een heel dorp te voeden. Logisch dat je voor de meeste centen kiest. Voetballen kan je namelijk overal.
En laten we nu niet doen alsof de opleiding van Ajax boven die van Barcelona moet staan. Als ik geen Ajacied in hart en nieren zou zijn dan had ik het ook wel geweten als ik de keuze had tussen A en B...
Geilheid wint het van verstandquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:25 schreef Catch22- het volgende:
Bony zelf is niet echt slim als ik die fotos van hem zag...
Denken dat het echt Bony was 😒quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:25 schreef Catch22- het volgende:
Bony zelf is niet echt slim als ik die fotos van hem zag...
quote:Aon ontkent sponsorschap Ajax
Aon heeft ontkend dat het na volgend seizoen de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax. Een woordvoerster van ’s werelds grootste verzekeringsmakelaar en risicoadviseur benadrukt dat er niets speelt en daarmee drukt zij voorlopig de geruchten de kop in.
Bronnen rondom Ajax Showtime gaven afgelopen weken aan dat Aon wel degelijk iets zou zien in de rol als hoofdsponsor bij Ajax. De club zou internationaal gezien interessant zijn en bovendien zou de huidige sponsoring met Manchester United te duur zijn. Het contract met de Engelse grootmacht loopt nog tot en met juli 2014 en kost de verzekeraar een slordige 21 miljoen per jaar. In vergelijking: Ajax strijkt met het aflopende sponsorcontract met Aegon zo'n tien miljoen per jaar op.
Navraag bij Frank van den Wall Bake, expert op het gebied van sponsoring, door Ajax Showtime leerde dat de geruchten over een sponsoring van Aon bij Ajax ook bij hem bekend waren. 'Maar ik ben er niet bij betrokken', zegt Van den Wall Bake er snel bij. 'Ik heb het wel gehoord, maar weet niet of het op waarheid berust. En als ik dat wel zou weten, dan zou ik het niet vertellen.'
Aon weigert echter te bekennen dat er iets speelt rondom Ajax. Of het 'waar rook is, is vuur' is of dat er daadwerkelijk geen sprake is van een eventuele deal, dat zal de tijd moeten leren. Ajax moet namelijk na volgend seizoen een keuze maken voor een nieuwe hoofdsponsor nadat Aegon dit seizoen aangaf dat het in de zomer van 2014 stopt. De bekende sponsor van het schaatsen blijft daarna wel in een kleinere rol betrokken bij de Amsterdamse club.
quote:'Blind kan tussen 6 en 8 ton verdienen'
Mocht Daley Blind bij Ajax zijn contract gaan verlengen, dan kan hij waarschijnlijk tussen de zes en acht ton per jaar gaan verdienen. Zo schrijft Henk Spaan in zijn column woensdag in Het Parool. De columnist noemt het bedrag 'een geïnformeerde gok'. Het bedrag loopt op naar het derde seizoen van het contract.
Er staat volgens Spaan geen clausule in waarbij hij transfervrij mag vertrekken als hij reservespeler zal worden. 'Wel zal de informele toezegging door Frank zijn gedaan dat hij Daley helpt, mocht onvoorzien Dijks of Boilesen toch de voorkeur krijgen. Frank de Boer is de baas', staat er in de column.
Blind, zijn vader en zaakwaarnemer onderhandelden vorige week met Ajax over een nieuw contract. Het gevoel was goed vanuit beide kampen en er is een vervolgafspraak gemaakt.
maandagavond weeeeer compleet onzichtbaarquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:54 schreef Tyron het volgende:
rustig hier
misschien tijd voor een eriksen discussie?
Ja, geweldige deal was dat.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:51 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
Right now slechts de helft van ManUtd? Dan doe je het als Ajax zeeeer goed IMO
quote:Johan Cruijff: “Simpel is niet makkelijk”
Johan Cruijff is weer in het land en dat hebben de bezoekers van het seminar van zijn Johan Cruyff Foundation geweten. Veel inspirerende sprekers, waaronder de CEO van de Tottenham Hotspur Foundation, de voorzitter van het International Paralympic Committee en rolstoeltennister Esther Vergeer, waren aanwezig in de Sporthallen Zuid, maar de oude meester eiste toch de hoofdrol voor zich op. De quote “simpel is niet makkelijk, maar wel de toekomst” kan zelfs wel eens een klassieker gaan worden.
Toen hij door presentator Humberto Tan werd gevraagd naar deze uitspraak, reageerde hij op de voor hem zo typerende wijze: “Dat is toch logisch?” Cruijff doelde met zijn uitspraak op de rolstoel van Vergeer. Die was volledig op haar wensen en behoeften aangepast, waardoor het gebruiksgemak voor haar vergroot werd. Deze simpele rolstoel is echter niet makkelijk te ontwikkelen, maar desondanks wel de toekomst, in de ogen van Cruijff. Toch kan de uitspraak ook in een bredere context getrokken worden.
Voor de problematiek rondom respect in het voetbal had Cruijff ook een interessante theorie. “Als je dat probleem wilt aanpakken, dan moet je dus bij de wortels beginnen. Dus bij de ouders, bij de opvoeding”, legt de legendarische nummer veertien uit. “Kinderen zijn namelijk net apen. Ze doen domweg de dingen na die hun ouders voordoen. Als kinderen zich dus niet gedragen, dan ligt dat probleem in feite bij de ouders. Clubs moeten dus langs de lijn goed opletten op ouders die zich niet gedragen. Die moet je wegsturen en zeggen: ‘Kom over veertien dagen maar weer terug.’”
Een week geleden stond er een kritisch artikel in het Algemeen Dagblad over de resultaten in de jeugdopleiding sinds de individuele benadering van Cruijff daar wordt doorgevoerd. Hij zelf maakt zich daar niet heel erg druk om, zo bleek uit een monoloog van enkele minuten die volgde na een vraag hierover. “Je hebt niet alleen met resultaat te maken. Leren winnen is slechts een deel van het spelletje, maar je hebt met veel meer dingen te maken. De basis is dat als je speelt dat niet alleen voetbal is. Dat is een van de grote problemen die we in Nederland hebben.”
“We slaan een beetje teveel door naar die kant”, vervolgt Cruijff. “Er wordt dan maar naar één aspect gekeken – bijvoorbeeld techniek of fysiek – terwijl je met veel meer aspecten te maken hebt. Op een gegeven moment heb je bijvoorbeeld een fysiek sterke speler die goed presteert en vervolgens zie je alleen nog maar fysiek sterke spelers. Dat is raar, want je moet alles hebben. Niet alleen fysiek, maar ook techniek en mentaal. Al die aspecten moet je meenemen.” Om die problemen te tackelen wordt bij Ajax momenteel de Johan Cruyff Skillbox gebruikt. Hierin worden de kwaliteiten van spelers ingedeeld in verschillende gebieden (fysiek, techniek en mentaal als hoofdonderdelen, met daaronder subonderdelen). Hierdoor wordt zowel voor de trainers als voor de spelers in kaart gebracht wat hun kwaliteiten zijn en waarin ze nog tekort komen.
“We slaan in de opleiding vaak door naar resultaat”, vertelt El Salvador, die deze stelling uitlegt aan de hand van een voorbeeld. “Daardoor zie je in jeugdelftallen vaak vooral sterke spelers, omdat je daarmee makkelijker wedstrijden wint. Zo zie je bijvoorbeeld dat tachtig procent van de voetballers in Nederland in de eerste drie maanden van het jaar geboren is. Dan denk ik: Hoe is dat nou mogelijk? Kunnen die spelers die in die andere maanden geboren zijn niet voetballen ofzo?” Zonder te aarzelen geeft hij zelf antwoord op deze vraag: “Nee, natuurlijk niet. Maar als ik in februari geboren ben en jij in december, dan ben ik dus tien maanden ouder dan jij. Daardoor lijk ik beter dan jij, maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Het is de uitdaging om daar doorheen te gaan kijken. Dat proberen we bij Ajax nu te doen, maar dat betekent ook dat je af en toe een wedstrijd verliest.”
Dat is echter niet het enige dat verandert. Er wordt namelijk ook steeds meer volgens de individuele benadering gewerkt. “Wat je vaak ziet, is dat voetballers maar door één trainer getraind werden. Stel dat is een verdediger en ik ben ook een verdediger, dan kan ik honderd procent van hem leren. Maar als ik een aanvaller ben, dan kan ik misschien maar vijf procent van hem leren en ontwikkel ik mezelf dus niet. Wat wij dus zeggen is: zorg ervoor dat die verdediger met een verdediger kan trainen en die aanvaller met een aanvaller. Dan worden ze allebei honderd procent beter. In het voetbal, maar ook in andere teamsporten, wordt er echter vaak niet naar de individuele sporter gekeken, maar alleen naar het team. Als je kijkt naar Esther Vergeer, die een individuele sporter is, dan ga je kijken hoe je haar slag kan ontwikkelen, haar materiaal kan verbeteren, haar snelheid kan vergroten en ga zo maar door. Bij voetballers gebeurt dit vaak helemaal niet, terwijl je binnen een team ook met individuele sporters te maken hebt. Dat is toch te gek om los te lopen?”
Cruijff werd ook geconfronteerd met de uitspraken van Gerard Pique, die voor het treffen met AC Milan vertelde dat El Salvador de Catalanen had leren te winnen. “Toen ik daar kwam, was het gebruikelijk om overal excuses voor te zoeken”, memoreert de initiator van de Cruyff Foundation. “Dan lag het aan het veld of aan de scheidsrechter, wat meestal werd verweten aan Madrid. Ze hoopten voor een wedstrijd dat de tegenstander een slechte dag had, zodat ze zouden kunnen winnen. Dat heb ik veranderd, door ervoor te zorgen dat ze naar zichzelf gingen kijken. Als je iedere dag probeert jezelf te verbeteren, dan groei je steeds verder en zul je uiteindelijk vanzelf gaan winnen. Dat is de basis.”
Ik woon in een land waarvan ik met zekerheid zeggen kan : Als arts heb je het financieel niet al te best. Kwaliteiten zeggen niet alles. Zeker in de voetbalwereld nietquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:24 schreef CaasS het volgende:
[..]
Toch generaliseer je.Van Bony dacht ik het ook, maar zijn vader is gewoon arts ofzo en zijn moeder is ook redelijk hoog opgeleid.
Dat is serieus echt heel mooi gewordenquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Meer hier:
Project spelerstunnel deel 1!
Project spelerstunnel deel 2!
Eriksen voor eeuwig op de muurquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Meer hier:
Alles foto's bekeken en het is prachtig!quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Meer hier:
Ziet er wel goed uitquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Meer hier:
El Hamdaoui ook volgens mijquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Serero er nog bij en het is klaar
quote:Boerrigter ontving nog geen aanbieding
Het slot van het seizoen nadert en daarmee komt er ook een nieuwe transferperiode in zicht. Ajax heeft de laatste maanden dan ook menig contract geprobeerd open te breken, maar Derk Boerrigter (26) ontving nog geen aanbieding.
Boerrigter ligt nog tot medio 2014 vast bij Ajax en dus zal er nu besloten moeten worden of de speler in de zomer verkocht wordt, of dat hij een contractverlenging zal krijgen. Aan Toby Alderweireld en Christian Eriksen, die allebei ook nog tot medio 2014 vastliggen, gaf Ajax reeds nieuwe contractaanbiedingen. Bovendien tekende Viktor Fischer, die voorheen ook tot medio 2014 vastlag, onlangs een verbeterde en verlengde verbintenis.
Boerrigter hoorde echter nog niks van Ajax. Dat heeft zijn management donderdag laten weten aan Ajax Showtime. Er staan ook nog geen gesprekken op de planning om over de toekomst van de speler te praten.
Gewoon over die spelers heen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:43 schreef MrStock het volgende:
Vraag me alleen af waar ze de ruimte hebben om de volgende kampioenschappen aan te vullen na 2012......
Vind ik ook, zolang er nog geen betere isquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Onzin je kan hem er best bij hebben voor de breedte
Ik heb liever dat ze flink gaan doorselecteren volgend seizoen. Anders mag hij zijn contract wel af laten lopen. Dan volgend seizoen als wisselspeler, en daarna verder doorselecteren en dan mag hij weg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Onzin je kan hem er best bij hebben voor de breedte
Als ze derk laten gaan, laten ze Lukoki ook wel gaan lijkt mij .quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:29 schreef HeatWave het volgende:
Sja, zeker als we Serero en Lukoki ook gewoon houden, Derk heeft iig nog iets laten zien.....
packagedeal van maken, blind paard en kapotte brommer. Teab.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als ze derk laten gaan, laten ze Lukoki ook wel gaan lijkt mij .
Dat heb ik ook liever, maar ik zie het niet gebeuren, zal op dezelfde "evolutionaire" manier gaan als dit seizoen, hopen dat Andersen en Meleg doorbrekenquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze flink gaan doorselecteren volgend seizoen. Anders mag hij zijn contract wel af laten lopen. Dan volgend seizoen als wisselspeler, en daarna verder doorselecteren en dan mag hij weg.
Goedzo, hebben hier niks te zoeken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als ze derk laten gaan, laten ze Lukoki ook wel gaan lijkt mij .
Dat hoop ik ook. En dat er een rechtsbuiten gehaald wordt. We hebben Sana ook nog, al denk ik dat ze dat wel gezien hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heb ik ook liever, maar ik zie het niet gebeuren, zal op dezelfde "evolutionaire" manier gaan als dit seizoen, hopen dat Andersen en Meleg doorbreken
Hij begon aardig maar als je in deze situatie niet eens de selectie haalt zegt toch wel ietsquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. En dat er een rechtsbuiten gehaald wordt. We hebben Sana ook nog, al denk ik dat ze dat wel gezien hebben.
Dacht het welquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:35 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
joe speelt nu bij Noordwijk toch?
Ja ik denk dat ze hem wel proberen weg te werken. Jammer, want hij is een stuk technischer dan Derk en Lukoki. Hij is alleen fysiek een heel stuk minder.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij begon aardig maar als je in deze situatie niet eens de selectie haalt zegt toch wel iets
Fysiek minder dan Lukoki kan nietquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ze hem wel proberen weg te werken. Jammer, want hij is een stuk technischer dan Derk en Lukoki. Hij is alleen fysiek een heel stuk minder.
Hij is wel minder snelquote:
Nou nou dat valt wel mee, hij traint gewoon altijd met het eerste. De Boer heeft gewoon zijn vaste keuzes dit seizoen. Zo zijn Veltman en Dijks ook altijd bij de selectie terwijl Denswil 10 keer beter is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ze hem wel proberen weg te werken. Jammer, want hij is een stuk technischer dan Derk en Lukoki. Hij is alleen fysiek een heel stuk minder.
Ja hoor, als Feyenoord het wordt krijg je van mij een kratje, wordt Ajax het, ik een kratje van jou, een andere club doen we niks. Ik hoor het welquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:49 schreef Aldo-MC het volgende:
Wie wil er hier een weddenschap afsluiten over het kampioenschap
quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:53 schreef HeatWave het volgende:
Opzich goed, maar we hebben 1 van de beste spitsen ooit in de staf en je ziet wat dat helpt.
Bij de lukokis onder ons heeft het ook geen zin, iemand met een IQ van 88 kun je ook geen kwantummechanica laten leren, ook al geeft de beste professor van de wereld aan hem les.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:53 schreef HeatWave het volgende:
Opzich goed, maar we hebben 1 van de beste spitsen ooit in de staf en je ziet wat dat helpt.
Nee joh zuip niet eens, neem gewoon een week of 2 een f'noord ui of ik een ajax ui als jullie t worden deal?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja hoor, als Feyenoord het wordt krijg je van mij een kratje, wordt Ajax het, ik een kratje van jou, een andere club doen we niks. Ik hoor het wel
Ook goedquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:57 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Nee joh zuip niet eens, neem gewoon een week of 2 een f'noord ui of ik een ajax ui als jullie t worden deal?
De winnaar krijgt een zilveren pizzabord uit de kofferbak van Bert van Oostveen. Kratje?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:49 schreef Aldo-MC het volgende:
Wie wil er hier een weddenschap afsluiten over het kampioenschap
Dat sowiesoquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:03 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
De winnaar krijgt een zilveren pizzabord uit de kofferbak van Bert van Oostveen. Kratje?
Okay. Als Feyenoord de titel pakt post ik een maand (constructief, geen getroll) in de Feyenoord-reeks in plaats van de Ajax-reeks.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat sowieso
Ten eerste zuip ik niet en ten tweede hoe krijg je een krat in 020 of 010 moet je of een pokke eind rijden of weer laten bezorgen wat ongetwijfeld meer kost dan die hele krat
Die zijn ook met een neefje (hetzelfde neefje?) van Bergkamp bezig ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:14 schreef Adames het volgende:
[..]
ik dacht dat er ook een neefje van hem naar Feyenoord ging.
Achterneef.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Die zijn ook met een neefje (hetzelfde neefje?) van Bergkamp bezig ja.
Klopt, in de koppen van de nieuwssites stond neef maar is inderdaad een achterneef. Net zoals wereldtalent Roland Bergkamp. :pquote:
Nee bedankt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:27 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Okay. Als Feyenoord de titel pakt post ik een maand (constructief, geen getroll) in de Feyenoord-reeks in plaats van de Ajax-reeks.
25-03-2012 | Ajax - PSVquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:23 schreef tammepiet het volgende:
Welke 8 matches hadden we vorig jaar op het eind?
Doelsaldo in die laatste 8 potjes toen: 25-2. We kunnen rekenen op veel goalsquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:57 schreef tammepiet het volgende:
[..]
25-03-2012 | Ajax - PSV
01-04-2012 | Ajax - Heracles Almelo
10-04-2012 | Sc Heerenveen - Ajax
15-04-2012 | Ajax - De Graafschap
22-04-2012 | Ajax - FC Groningen
29-04-2012 | FC Twente - Ajax 02-05-2012 | Ajax - VVV-Venlo
06-05-2012 | Vitesse - Ajax
Haha AZ wordt zo belangrijk. Reken hem zwaarder als PSV uitquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Doelsaldo in die laatste 8 potjes toen: 25-2. We kunnen rekenen op veel goals
Lasse Schöne in een rijtje met Boerrigter, Lukoki & Sana zettenquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:44 schreef Beverwijker het volgende:
Ligt het nou aan mij of is Eriksen niet zo goed als iedereen zegt ?
Ik zeg niet dat Eriksen slecht is maar ik vind hem echt niet zo goed als iedereen zegt hoor..
Laatste tijd begint hij wel beter te voetballen maar ik als Ajax zal Eriksen verkopen voor 20 a 30 miljoen en gewoon Maher halen voor 10 miljoen ?
Ik vind Maher beter dan Eriksen .
En dan nog iets waar ik me aan erger..
Dat ze die Andersen niet laten spelen op de rechterkant ?
Die gast speelde al 2 jaar op het hoogste niveau van Denemarken ?
Beter dan Derk , Jody , Lasse of Tobias denk ik zo..
Zeg ik nu hele rare dingen of is iemand het met me eens ?
Nogmaals ik zeg niet dat Eriksen slecht is maar ik vind hem niet zo goed als de meeste zeggen..
Schöne speelt de laatste tijd rechtsvoor!quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lasse Schöne in een rijtje met Boerrigter, Lukoki & Sana zetten
Als we Eriksen niet hadden gehad stonden we minimaal 3 plaatsen lager, jij zegt dat hij niet zo goed is als anderen denken, ik zeg dat hij zwaar onderschat wordt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:44 schreef Beverwijker het volgende:
Ligt het nou aan mij of is Eriksen niet zo goed als iedereen zegt ?
Ik zeg niet dat Eriksen slecht is maar ik vind hem echt niet zo goed als iedereen zegt hoor..
Laatste tijd begint hij wel beter te voetballen maar ik als Ajax zal Eriksen verkopen voor 20 a 30 miljoen en gewoon Maher halen voor 10 miljoen ?
Ik vind Maher beter dan Eriksen .
En dan nog iets waar ik me aan erger..
Dat ze die Andersen niet laten spelen op de rechterkant ?
Die gast speelde al 2 jaar op het hoogste niveau van Denemarken ?
Beter dan Derk , Jody , Lasse of Tobias denk ik zo..
Zeg ik nu hele rare dingen of is iemand het met me eens ?
Nogmaals ik zeg niet dat Eriksen slecht is maar ik vind hem niet zo goed als de meeste zeggen..
Eriksen verdedigen is inmiddels een dagtaak héquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:25 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als we Eriksen niet hadden gehad stonden we minimaal 3 plaatsen lager, jij zegt dat hij niet zo goed is als anderen denken, ik zeg dat hij zwaar onderschat wordt.
Laatste keer is al een tijd geleden hoor, het is behoorlijk rustig hier als het goed gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:27 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Eriksen verdedigen is inmiddels een dagtaak hé
Valt mij niet echt op, mij valt op dat hij altijd beweegt, de meeste meters maakt en ook bij het druk zetten en verdedigen belangrijk is. Zo laks is hij dus niet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:28 schreef MouzurX het volgende:
Eriksen komt gewoon heel laks over doordat "zijn hoofd er niet goed op zit". (klinkt raar maar bij een maat van me zie ik hetzelfde en volgens mij komt het gewoon daar door, veel bewegen met hoofd alsof het te zwaar is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook op het middenveld doet hij het voor een transfervrije speler gewoon goed.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:10 schreef Beverwijker het volgende:
[..]
Schöne speelt de laatste tijd rechtsvoor!
Zeker kan ik je geen ongelijk in geven maar dat hoor je mij ook niet zeggen , alleen om die andersen eens een kans te geven..quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Maar ook op het middenveld doet hij het voor een transfervrije speler gewoon goed.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:29 schreef Tyron het volgende:
[..]
Valt mij niet echt op, mij valt op dat hij altijd beweegt, de meeste meters maakt en ook bij het druk zetten en verdedigen belangrijk is. Zo laks is hij dus niet.Ik zeg ook niet dat hij laks is, maar dat hij het oogt. Moet je maar eens opletten, na een actie die verkeerd gaat bijv. Vaak hoofd in de nek leggen of juist naar de grond kijken terwijl hij dan begint met lopen. Dat komt laks/nonchalant over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Ik zie hem altijd balen als er iets mis gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij laks is, maar dat hij het oogt. Moet je maar eens opletten, na een actie die verkeerd gaat bijv. Vaak hoofd in de nek leggen of juist naar de grond kijken terwijl hij dan begint met lopen. Dat komt laks/nonchalant over.
Hmm ik denk wel dat hij zijn contract verlengd..quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:40 schreef tammepiet het volgende:
Voor Eriksen 20 - 30 miljoen vangen is sowieso een utopie, eenjarig contract nog en een beetje topclub kijkt een stukje naar rechts: Bundesliga.
Eriksen komende zomer lozen voor ca. 10 miljoen. Jammer nooit volwassen geworden.
Ook bullshit. Natuurlijk heeft hij weleens balverlies, maar als hij 60 minuten lang met geweldige paasjes strooit en dan de laatste 10 minuten twee keer balverlies heeft, dan had hij de hele wedstrijd balverlies. Ik overdrijf hier een beetje, maar als je zijn aantal balcontacten bekijkt en zijn keren balverlies valt het allemaal reuze mee.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:40 schreef Beverwijker het volgende:
Eriksen raakt teveel de bal kwijt naar mijn mening en is heeft fases wanneer hij goed speelt.
Maar de laatste tijd raakt hij minder de bal kwijt maar naar mijn mening kan je beter Eriksen nu voor die 20,30,40 miljoen verkopen die de clubs willen geven nu want ik denk dat ze er echt niet meer voor gaan krijgen en ik denk dat ze met maher ook een goede vervanger en misschien zelfs betere in huis halen..
Je zal vast gelijk hebben ik hoor er wel meer mensen over zoals jou in mijn vrienden kring maar ik denk er echt anders over maarja daar is dit topic ook voor lekker discussie voeren over Ajax!quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ook bullshit. Natuurlijk heeft hij weleens balverlies, maar als hij 60 minuten lang met geweldige paasjes strooit en dan de laatste 10 minuten twee keer balverlies heeft, dan had hij de hele wedstrijd balverlies. Ik overdrijf hier een beetje, maar als je zijn aantal balcontacten bekijkt en zijn keren balverlies valt het allemaal reuze mee.
Ik denk niet dat er mensen in jouw vriendenkring zijn met zo subjectieve mening over Eriksen als ik.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:50 schreef Beverwijker het volgende:
[..]
Je zal vast gelijk hebben ik hoor er wel meer mensen over zoals jou in mijn vrienden kring maar ik denk er echt anders over maarja daar is dit topic ook voor lekker discussie voeren over Ajax!
laten we het hopen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:41 schreef Beverwijker het volgende:
[..]
Hmm ik denk wel dat hij zijn contract verlengd..
Hahahaquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er mensen in jouw vriendenkring zijn met zo subjectieve mening over Eriksen als ik.
Maar ik heb wel gelijk.
Die gaan gewoon de Europa League winnen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:09 schreef tammepiet het volgende:
Boekarest bosst ook Chelsea ff over 2 wedstrijden. Nog 40 minuten.
3 - 1 nu.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:09 schreef tammepiet het volgende:
Boekarest bosst ook Chelsea ff over 2 wedstrijden. Nog 40 minuten.
quote:Ajax neemt voorafgaand aan het thuisduel met NEC (31 maart) afscheid van een drietal spelers. Jan Vertonghen, Gregory van der Wiel en Vurnon Anita zullen in de ArenA bedankt worden voor bewezen diensten. De drie waaiden uit naar respectievelijk Tottenham Hotspurs, Paris Saint Germain en Newcastle United. Deze overgang legde ze bepaald geen windeieren. Waar Vertonghen en Anita donderdag de kwartfinale van de Europa League bereikten, stootte Van Der Wiel met zijn ‘PSG’ door naar de kwartfinale van de Champions League.
Frankiequote:Daley Blind vocht anderhalf jaar lang tegen vooroordelen, zijn achternaam en de kritiek van de fans van Ajax. De verdediger haalde mede dankzij Frank de Boer echter het beste in zichzelf naar boven. "De trainer heeft me een wake up-call gegeven, vertelde me waaraan ik moest werken en daar ben ik hem heel dankbaar voor."
In gesprek met De Telegraaf erkent de zoon van Danny Blind dat hij een mental coach heeft geraadpleegd, al moet daar niet al te veel achter worden gezocht. "Het is niet zo dat ik zwaar in de put zat en de deur plat liep. Ik ben er maar een paar keer geweest. Puur om me even op weg te laten helpen", benadrukt de 23-jarige Blind.
In de periode dat Blind met zijn vorm worstelde ging De Boer dagelijks met zijn pupil aan de slag. De oud-verdediger vertelde Blind hoe hij zich positioneel beter moest opstellen en situaties kon herkennen. "Ik kan veel problemen voorkomen door alleen maar goed te staan én negentig minuten geconcentreerd te zijn. Ik leer veel van De Boer."
quote:Daley Blind heeft dit seizoen respect afgedwongen bij de supporters van Ajax en zet wellicht zijn handtekening onder een nieuw, driejarig contract. De verdediger voelt dat de fans van de Amsterdamse club honderd procent achter hem staan, zelfs tijdens een mindere wedstrijd. En dat voelt goed, zo vindt de zoon van Danny Blind.
"Geld is niet de sleutel en de verhalen over mijn huidige, vermeende salaris (670.000 euro, red.) kloppen van geen kant", benadrukt Blind in De Telegraaf. "Ik denk dat ik bij Ajax sportief nog stappen kan maken. Dit is de beste club van Nederland."
Een transfervrije status betekent echter dat Blind over binnen afzienbare tijd naar alle waarschijnlijkheid uit allerlei mooie aanbiedingen zal kunnen kiezen. "Het is nu echt even afwachten", benadrukt de enkelvoudig international. "Maar ik wil nogmaals benadrukken dat we een heel goed gesprek hebben gehad en dat er zeker een tweede gesprek komt. Het ziet er positief uit."
Strootmanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
Stop Dierenmishandeling!
[ afbeelding ]
Leuk voor die gasten joh.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:25 schreef tammepiet het volgende:
De Jong, Vermeer, Blind en van Rhijn in Oranje voor een stel b-interlands. Erg jammer dat je ze af moet staan.
twitter:ajaxlife twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 15:05:22Verschillende jeugdspelers tekenen vandaag contracten: Bas Kuipers (A1), Jordy Bruijn (B1), Damian van Bruggen (B1). #ajax reageer retweet
Kuipers.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:16 schreef Tarado het volgende:
Eigenlijk j0rdiiii zijn werk...........twitter:ajaxlife twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 15:05:22Verschillende jeugdspelers tekenen vandaag contracten: Bas Kuipers (A1), Jordy Bruijn (B1), Damian van Bruggen (B1). #ajax reageer retweet
quote:Vocht uit knie Cuenca zo goed als verdwenen
Isaac Cuenca is weer terug uit Barcelona en heeft goed nieuws meegenomen. De rechtsbuiten vloog op en neer naar Spanje voor een controle van zijn knie. Cuenca kreeg van zijn orthopeed de mededeling dat het vocht zo goed als is verdwenen.
Babel op terugweg
Vocht in de knie was er namelijk de reden van dat Cuenca de laatste wedstrijden niet voor Ajax in actie kon komen. En trouwens ook de reden dat hij er tijdens het uitduel met AZ nog niet bij is. De rechtsvoor kreeg last na veel speeltijd tegen Steaua Boekarest en ADO Den Haag.
"Dat is iets teveel geweest en daarom gaf zijn knie een reactie," vertelt De Boer over Cuenca's absentie. "De orthopeed is tevreden, Isaacs knie ziet er nog net zo uit als toen hij hem afleverde. Het vocht is zo goed als weg." Cuenca stond eerder maanden aan de kant met meniscusproblemen.
De Boer benadrukt dat Cuenca geen ingreep heeft ondergaan, maar dat puur sprake is van een controle door iemand die goed bekend is met de medische geschiedenis van de knie. De Ajaxtrainer hoopt tijdens NEC-thuis weer over de Catalaan te kunnen beschikken.
NEC-thuis is de eerste wedstrijd na de interlands en dat is dezelfde wedstrijd waarin De Boer hoopt op een invalbeurt voor Ryan Babel. De spits kampt eveneens met blessureleed aan zijn knie, al is hij op de weg terug. Babel maakte na de winterstop alleen minuten tijdens de klassieker.
Tot slot boekt ook Davy Klaassen vooruitgang. De middenvelder kampt met een hardnekkige liesblessure waardoor hij in samenspraak met Ajax besloot het seizoen af te schrijven. Sindsdien werd het stil rond Klaassen, maar De Boer vertelde aan Ajax Life dat het goed gaat met zijn speler.
De Boer sluit zelfs niet uit dat Klaassen dit seizoen nog in actie komt. Al is dat zeker geen doelstelling die de Ajacied moet halen.
Kuipers wel is betrapt op een sigaretje roken rond Amsterdam Bijlmer en Centraal. Sowieso een beetje een vreemd (lees: aandachtsgeil) mannetje in z'n Ajax training pakjequote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kuipers.![]()
Die andere 2 zijn wel aardig, Bruijn speelt op 6 en van Bruggen op 3.
Ik hoef ze pas te kennen als ze in het eerste komenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:47 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Kuipers wel is betrapt op een sigaretje roken rond Amsterdam Bijlmer en Centraal. Sowieso een beetje een vreemd (lees: aandachtsgeil) mannetje in z'n Ajax training pakje
Bruijn en van Bruggen ken ik eigenlijk niet zo goed.
Frank de Boer does not agree.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoef ze pas te kennen als ze in het eerste komen
Staat alleen nog niks op.twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 16:35:35#Ajax contracteert 7 jeugdspelers. Zie Telesport.nl reageer retweet
Ajax heeft een productieve dag achter de rug. De Eredivisiekoploper legde vrijdag maar liefst zeven jeugdspelers vast, meldt het in een persbericht.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:44 schreef j0rdiiii het volgende:
Staat alleen nog niks op.twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 16:35:35#Ajax contracteert 7 jeugdspelers. Zie Telesport.nl reageer retweet
![]()
Bas Kuipers is al 18 jaar en krijgt een contract van 2 jaar, opvulling voor Jong Ajax dus.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:46 schreef Crocmaz het volgende:
[..]
Ajax heeft een productieve dag achter de rug. De Eredivisiekoploper legde vrijdag maar liefst zeven jeugdspelers vast, meldt het in een persbericht.
B-junioren Damian van Bruggen, Jordy Bruijn, James Efmorfidis, Damon Mirani, Leeroy Owusu en Jairo Riedewald tekenden alle zes een contract tot de zomer van 2016 bij Ajax. A-junior Bas Kuipers ligt nu tot medio 2015 vast in de Amsterdam ArenA, met de eenzijdige optie voor Ajax om er nog een jaar aan vast te plakken.
http://www.fcupdate.nl/vo(...)n-jeugdspelers-vast/
Makkelijker
Ik verwacht een uitgebreide samenvatting van je, wie zijn deze spelers, hun favoriete positie en potentie graag.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:03 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Ajax heeft zeven jeugdspelers gecontracteerd. De B-junioren Damian van Bruggen (16), Jordy Bruijn (16), James Efmorfidis (17), Damon Mirani (16), Leeroy Owusu (16) en Jairo Riedewald (16) bereikten overeenstemming met de club. Hun contracten hebben een looptijd van drie jaar tot en met 30 juni 2016.
A-junior Bas Kuipers (18) tekende een contract met een looptijd van twee jaar. Zijn overeenkomst loopt tot en met 30 juni 2015. Hierin is een optie voor Ajax opgenomen voor nog een extra seizoen. ,,Ik speel al elf jaar bij Ajax en mijn contract is een beloning voor al die jaren. Het eerste komt nu steeds dichterbij’’, aldus de verdediger.
De B1-spelers, allen verdedigers behalve de middenvelders Bruijn en Efmorfidis, waren meer dan opgetogen. Riedewald: ,,Dit is een fantastische dag. Dat je bij Ajax mag spelen is al geweldig en nu volgt dan uiteindelijk een driejarig contract. Ik wil er alles aan doen om ver te komen bij Ajax.’’
Ook Van Bruggen wil zijn uiterste best doen om het eerste te halen. ,,Mijn hele leven staat in het teken van voetbal. Dit is een eerste stap richting professioneel voetbal.’’
[ afbeelding ]
Damon Mirani krijgt het Ajax-shirt uit handen van Marc Overmars.
Een droom van iedere jongen, zo noemde Owusu zijn eerste Ajax-contract. ,,Het is ontzettend leuk om mee te maken. Ik wil me verder blijven ontwikkelen en ik leer ook veel van anderen, bijvoorbeeld van Ricardo van Rhijn.’’ Voor Mirani is het teken van zijn eerste Ajax-contract de mooiste ervaring van zijn leven, zo vertelde hij voor de camera van Ajax TV. ,,Dit is een beloning voor mijn ontwikkeling. Ik wil mijn best blijven doen en volledig focussen op voetbal en school.’’
Bruijn viert dit hoogtepunt in zijn nog prille loopbaan met zijn familie. ,,Dit is een mooie dag voor de hele familie omdat iedereen voetbal leuk vindt. Of ik beter voetbal dan mijn vader? Zeker weten. Hij zegt van niet, maar wat weet hij er van?’’
B1-speler James Efmorfidis was vanwege examenverplichtingen vrijdag afwezig.
Voor al deze spelers betreft het hun eerste contract.
[ afbeelding ]
Leeroy Owusu werd bijgestaan door zijn familie.
[ afbeelding ]
B1-speler Jairo Riedewald tekent zijn eerste contract.
[ afbeelding ]
A1-speler Bas Kuipers speelt al elf jaar in de jeugd van Ajax.
[ afbeelding ]
Met een grote glimlach ontving Jordy Bruijn zijn shirt.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan zou het gezicht meer zo moeten zijn:
[ afbeelding ]
Tophond.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
Stop Dierenmishandeling!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |