Hangt er vanaf wat je er voor vraagt, voor 20 euro kan je hem waarschijnlijk wel redelijk rap kwijt.quote:
Toch iemand die 't snaptquote:Op maandag 11 maart 2013 14:15 schreef versterker het volgende:
Hij wil geen nieuwe, alleen origineel.
DPZ staat niets, wat is EosD?quote:
quote:Op maandag 11 maart 2013 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
Kan een orginele grip met een 20D eraan voor 200 euro kopen.
* versterker snapt er nu niet meer van, waarom wil je dan de grip hebben van de 20D?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Hmmm, 100 euro bieden, op 150 uitkomen en dan voor 100 euro die 20D verkopen?
Om op de 50D te meubelen. Die heeft nu geen grip.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:39 schreef versterker het volgende:
[..]
[..]
* versterker snapt er nu niet meer van, waarom wil je dan de grip hebben van de 20D?
Dat past toch ook niet?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Om op de 50D te meubelen. Die heeft nu geen grip.
quote:
quote:Op maandag 11 maart 2013 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
Weet jij welk merk grip goed is? Ik niet.
Jawel? De BG-E2N past op de 20/30/40/50Dquote:
Daar moest een komma tussen, maar hij snapt wat ik bedoel.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zou geen kano kopen als je een grip wilt hebben, al helemaal geen originele!![]()
Niet zo serieus hequote:Op maandag 11 maart 2013 14:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Daar moest een komma tussen, maar hij snapt wat ik bedoel.
Er kan wel wat humor tussen hoorquote:Op maandag 11 maart 2013 14:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sorry, ik zal me weer terugtrekken uit deze discussie en wat zinvollere dingen gaan doen. Zal m'n baas vast fijn vinden...
Denk dat mijn baas dat ook wel fijner vindquote:Op maandag 11 maart 2013 14:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sorry, ik zal me weer terugtrekken uit deze discussie en wat zinvollere dingen gaan doen. Zal m'n baas vast fijn vinden...
Lullig dat de kapper gesloten was. Maar ja, das meestal op maandagen.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:16 schreef Wiebeldak het volgende:
Terug van de kappert en weer een poging gemaakt maar het is zo moeilijk om met een afstandbediening een foto van jezelf te schieten.
[ afbeelding ]
Ik ken wat aardig mensen van mijn leeftijd die nu al goed kaal aan het worden zijn. Ik heb op mijn 70e nog steeds een volle bos haar.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lullig dat de kapper gesloten was. Maar ja, das meestal op maandagen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch moet ik die ook nog 'ns gaan scoren inderdaad... Doe ik wel eerst m'n 24-105 de deur uit, dan moet ik aardig in de buurt komen.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:51 schreef Wiebeldak het volgende:
Die 24-70 is misschien een mooi vakantie geld uitgave maar laat ik eerst maar weer eens foto's gaan schieten, anders heb ik er niets aan
Tussen 70 en 105 zit niet zoveel toch? En croppen?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:25 schreef Omniej het volgende:
[..]
Toch moet ik die ook nog 'ns gaan scoren inderdaad... Doe ik wel eerst m'n 24-105 de deur uit, dan moet ik aardig in de buurt komen.Ik mis de lichtsterkte toch écht...
Maar ja, daarna ga ik weer wat missen aan het tele-eind... Dus zo blijven we bezig natuurlijk.
quote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Viel me op in de reclame
Mja, de ondergrond en schaduwen waren ook een aardige giveaway...quote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Viel me op in de reclame
Dan ontvoer ik de 50D van Paulaquote:Op maandag 11 maart 2013 18:05 schreef freud het volgende:
@kano, ik zou voor een 20D met grip max 125 oid geven. Hou het geld in je zak voor de volgende cam, en kijk een andere fotter lief aan als je een extra body nodig hebt (of huur een cam).
Ik heb ook een Meike.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:40 schreef Puala het volgende:
Net gekeken, ik heb Meike er onder zitten. Bevalt ook prima.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Poes komt even helpen
[ afbeelding ]
Ik heb nu gezien uit welke reclame het komt. Dat ze op hun plek fietsen hoort bij de reclame, dus in z'n context niet gek.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Viel me op in de reclame
Ik had wel een camera bij me, enigszins toevallig!quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:59 schreef Wiebeldak het volgende:
Vandaag een goud uurtje gezien! maar geen camera bij me....
Ik sluit me bij je aanquote:Op woensdag 13 maart 2013 07:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Sowieso, glossy/privé/roddel fotografen
Vandaag zat ik op het station 's morgens, zon stond nog laag, iedere keer als een intercity voorbij raasde kwam er heel veel sneeuw in de lucht wat werd verlicht door de zon, prachtig gewoon. Alleen had ik m'n camera niet bij mequote:Op woensdag 13 maart 2013 18:59 schreef Wiebeldak het volgende:
Vandaag een goud uurtje gezien! maar geen camera bij me....
ff zwaaien, anders herken je me nietquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Bart, waarom ging jij niet in de O staan met mevrouwD_A?
Ja, nu weet ik wat je bedoeld maar ik ben je gezicht vergeten. Heb er zoveel gezienquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:41 schreef Cryothic het volgende:
[..]
ff zwaaien, anders herken je me niet
Lolquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, nu weet ik wat je bedoeld maar ik ben je gezicht vergeten. Heb er zoveel gezien![]()
Was in de kroeg achteraf toch?
Ik sta achter de camera, niet ervoorquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Bart, waarom ging jij niet in de O staan met mevrouwD_A?
Wacht,, stond jij aan de rechterkant, links voor de fotograaf?quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:49 schreef Cryothic het volgende:
Ik zat, tot een week of 3 terug nog op een kantoor waar ik zo'n beetje de hele dag kon fokken/facebooken.
Sindsdien van werk gewisseld, en nu zit t er voorlopig niet meer in
Slap excuusquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik sta achter de camera, niet ervoor
Sta jij op de foto dan?quote:
Jaquote:
Privé materiaalquote:
Nee hoor. Komt ook onlinje.quote:
quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wacht,, stond jij aan de rechterkant, links voor de fotograaf?
MET JE OGEN DICHT?
OP ALLEBEI DE FOTO'S?
ik stond idd helemaal aan rechts, voor jou links.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wacht,, stond jij aan de rechterkant, links voor de fotograaf?
MET JE OGEN DICHT?
OP ALLEBEI DE FOTO'S?
Is een screenshot uit een filmpje (1/50 shutter speed)quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Alhoewel die niet 100% scherp is, is het wel een sprekende foto.
Een canoninja in het wild!!!1!!einz!!quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:04 schreef Susteren het volgende:
Barre tijden hier in limburg, vooral (eer)gister![]()
[ afbeelding ]
quote:
Dit zijn niet de foto's die we van je willen zienquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:04 schreef Susteren het volgende:
Barre tijden hier in limburg, vooral (eer)gister![]()
[ afbeelding ]
extern heb ik alleen voor de backups USB.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Helemaal klaar met die USB2.0 schijven.
Dus ik heb maar naast mijn huidige firewire schijf 2x2TB ernaast besteld.
Ik zet niets intern, lopen nu twee usb schijven en firewire schijf. dubbele back-up, als er eentje vol is verdwijnt die in de kast.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:28 schreef Cryothic het volgende:
[..]
extern heb ik alleen voor de backups USB.
De rest gaat gewoon op interne schijven
Dan gaat de map met de hypotheek papieren en testament eerst.quote:
Ik vind het sowieso mooi als er continue dezelfde schijven staan, maar nee al die fabrikanten moeten steeds vernieuwen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga binnenkort () ff een schijf met bakcups bij mijn ouders neerleggen. Just in case.
Zelf losse cases kopen, meteen 20 van die dingen inslaan. En de inhoud van je huidige externe disks omschroeven. Als ze alle 20 bijna vol zijn nieuwe kopen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso mooi als er continue dezelfde schijven staan, maar nee al die fabrikanten moeten steeds vernieuwen.
Stom
Ik heb 8TB staan, daar moet het wel even mee lukken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:20 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Zelf losse cases kopen, meteen 20 van die dingen inslaan. En de inhoud van je huidige externe disks omschroeven. Als ze alle 20 bijna vol zijn nieuwe kopen.
Zijn die cases er niet meer, dan gewoon weer 40 van een nieuw modelletje
ik zei nergens dat het verstandig isquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
Beetje prijzig om zo te doen? Al zijn dezelfde schijven wel zo mooi ja.
Ik kan mezelf wel schieten op dit momentquote:We hebben de spullen net uitgepakt, maar helaas zijn de flitsers retour gezonden zonder beschermdop! Hierdoor is de flitsbuis onbeschermd en zit er veel meer speling in de doos. Tijdens het transport hebben ze behoorlijk in de doos gerammeld, zelfs zo erg dat de flitsers door de dozen zijn geschoten. De flitsbuizen zitten er nu ook vrijwel verticaal op!
We zullen ze dus nog even het e.e.a. nader moeten onderzoeken. We komen hier begin volgende week bij je op terug, ik hoop dat je daarvoor begrip hebt.
Oké, dat is wel een beetje dom.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:29 schreef Susteren het volgende:
Godver, ik extra haasten met het inpakken omdat ik nog maar een half uur had voordat het postkantoor dicht was, ben ik vergeten de beschermdoppen op de flitsers te doen bij het retourneren.
Krijg ik vandaag deze e-mail:
[..]
Ik kan mezelf wel schieten op dit moment![]()
Hmm waarschijnlijk moeten de flitsbuizen dus vervangen worden (denk ikquote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oké, dat is wel een beetje dom.
Als jij de beschermdoppen er niet op hebt gedaan kan je de donder erop zeggen dat ze de kosten op jou gaan verhalen ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:56 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm waarschijnlijk moeten de flitsbuizen dus vervangen worden (denk ik), weet jij toevallig of ik kan verwachten dat dit op mijn kosten gaat gebeuren?
Haha, ach heb nu externe schijven staan. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:52 schreef freud het volgende:
Hey D_A, wist je dat je in een pc, wel meer dan 1 schijf kwijt kan? ;P
Sla je in cr2 of dng op?
Waar stel je dat in dan? In LR4?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:45 schreef freud het volgende:
Ik zou in LR omzetten naar dng overwegen, scheelt bij mij 15-20%, zonder functioneel verlies.
ah, da's handig. ik laat LR4 nu m'n foto's van de geheugenkaart naar m'n hd verplaatsen bij de import.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:28 schreef freud het volgende:
Ik importeer ze altijd vanaf huidige locatie, dus dan kan je ze niet bij de import al converteren. Ik doe het meestal bij mijn halfjaarlijkse archiveerslag. Gewoon hele collecties uitdunnen (alles buiten selectie gaat weg) en dan gelijk 'Convert to DNG" uitvoeren. Zit in LR in je menu's onder library.
1000GB aan foto's wutquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
558GB gehad van de 998GB
Nog maar 5 uur te gaan
Meer zelfs want de andere schijf is vannacht aan het draaien geweestquote:
maar dat zijn al je foto's ooit gemaakt?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Meer zelfs want de andere schijf is vannacht aan het draaien geweest
Ik fotografeer pas 2 jaar en een beetje. Maar yesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:54 schreef andreas612 het volgende:
[..]
maar dat zijn al je foto's ooit gemaakt?
ait, tevens cypress hillquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik fotografeer pas 2 jaar en een beetje. Maar yes
Ja fijne act, hebben nog wat foto's gekochtquote:
vetquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja fijne act, hebben nog wat foto's gekocht
Groenfilter erop een optie?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:10 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe je het beste zo'n soort kleuren kunt krijgen? Een groene look bedoel ik. Gewoon de tint meer naar het groene trekken ipv rood, of met de rgb curves spelen?
Volgens mij is dit cross processed.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:10 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe je het beste zo'n soort kleuren kunt krijgen? Een groene look bedoel ik. Gewoon de tint meer naar het groene trekken ipv rood, of met de rgb curves spelen?
Thx!quote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
Het duurde 9 maanden, maaaaarrrrr:
[ afbeelding ]
Behoorlijk wat uren ingestopt om de boel weer draaiend te krijgen.. alleen nu wachten er nog 4 motoren waar het e.e.a. aan moet gebeurenquote:
Ik zag idd al een crossmotor op de achtergrondquote:Op zondag 17 maart 2013 20:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Behoorlijk wat uren ingestopt om de boel weer draaiend te krijgen.. alleen nu wachten er nog 4 motoren waar het e.e.a. aan moet gebeuren.
Je bent nooit klaar.
Moest nog aan je denken, reed vandaag en vrijdag langs Susterenquote:Op zondag 17 maart 2013 20:34 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik zag idd al een crossmotor op de achtergrond
quote:Op zondag 17 maart 2013 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moest nog aan je denken, reed vandaag en vrijdag langs Susteren
Nicequote:Op zondag 17 maart 2013 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
Het duurde 9 maanden, maaaaarrrrr:
[ afbeelding ]
Maak een mooie fotoquote:Op zondag 17 maart 2013 21:46 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nice
Even inbreken met een vraag; er is mij gevraagd om dé foto te schieten voor op een geboortekaartje; maar ik heb daar 0,0 ervaring mee. Heeft dr iemand tips / do & don'ts?
Tijd begint te dringen
Ik ken wel iemand, Freud.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:22 schreef An24 het volgende:
Dag luitjes,
Ik heb zojuist een bruiloft afgewezen voor 6 september. Hier nog mensen die geinteresseerd zijn?
Geïnteresseerd wel, maar welke regio?quote:Op zondag 17 maart 2013 23:22 schreef An24 het volgende:
Dag luitjes,
Ik heb zojuist een bruiloft afgewezen voor 6 september. Hier nog mensen die geinteresseerd zijn?
Inderdaad, welke regio?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Geïnteresseerd wel, maar welke regio?
Als je geld wilt verdienen moet je er een beetje voor reizen he.quote:
Als het dan nog voldoende oplevert wel jaquote:Op maandag 18 maart 2013 12:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Als je geld wilt verdienen moet je er een beetje voor reizen he.
Ja, maar ik ga geen acquisitiegesprek houden waar ik in totaal 3 uur voor moet reizen en in een omgeving moet schieten die ik nauwelijks ken. Zeker voor bruidsreportages kun je beter een lokale fotograaf inhuren die de beste plekjes voor portretten kent.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Als je geld wilt verdienen moet je er een beetje voor reizen he.
Verstandigquote:Op maandag 18 maart 2013 12:11 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga geen acquisitiegesprek houden waar ik in totaal 3 uur voor moet reizen en in een omgeving moet schieten die ik nauwelijks ken. Zeker voor bruidsreportages kun je beter een lokale fotograaf inhuren die de beste plekjes voor portretten kent.
Is 't te vergelijken met Adobe Premiere Elements? Ik zoek toevallig betaalbare video editing software en zat al te kijken naar Final Cut Pro X.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:42 schreef Iemand91 het volgende:
Ook weer van Tweakers opgepakt: Pinnacle Studio 16 Plus (pricewatch à ¤78.05) is nu bij de V&D prijzencircus voor ¤49.99 te bestellen. Bij de Dixons in de V&D vestigingen en op hun site (betaal je wel even ¤3.95 verzendkosten)
Is geweldig, zeker in combinatie met een SSD, maar je hebt wel een mac nodigquote:
Ja, heb een MBP i7/8GB Early 2011. Geen SSD though... ik las negatieve ervaringen met FCPX omdat ze tov FCP7 een behoorlijk aantal profi stuff eruit hebben gegooid. Volgens mij is het 270,- EUR... misschien niet te vergelijken met een softwarepakket van ~80,- EUR.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is geweldig, zeker in combinatie met een SSD, maar je hebt wel een mac nodig
Neuh, zijn FCP7 gebruikers die lopen te jammeren dat de interface zo veranderd is. FCPX is zeer prof en zeer veel sneller dan wat er verder op de markt is, geheel van grond af aan nieuw opgebouwd en 64Bits multithreaded, renderen etc gebeurd in de achtergrond. Is een zeer mooi gelikt product.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, heb een MBP i7/8GB Early 2011. Geen SSD though... ik las negatieve ervaringen met FCPX omdat ze tov FCP7 een behoorlijk aantal profi stuff eruit hebben gegooid. Volgens mij is het 270,- EUR... misschien niet te vergelijken met een softwarepakket van ~80,- EUR.
Vanaaf maar ff een trialtje downloadenquote:Op maandag 18 maart 2013 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, zijn FCP7 gebruikers die lopen te jammeren dat de interface zo veranderd is. FCPX is zeer prof en zeer veel sneller dan wat er verder op de markt is, geheel van grond af aan nieuw opgebouwd en 64Bits multithreaded, renderen etc gebeurd in de achtergrond. Is een zeer mooi gelikt product.
Wat een service van foluxquote:We hebben het e.e.a. uitgezocht en zijn gekomen tot de volgende conclusie:
- Bij 1e flitser was de flitsbuis scheef, deze hebben we recht gezet en lijkt nu 100% naar behoren te functioneren (alleen de knop van de instellamp reageert traag, maar dit had je reeds gemeld, dit probleempje is inmiddels ook verholpen_
- Bij 2e en 3e flitser was de flitsbuis defect, deze hebben we vervangen en lijkt nu 100% naar behoren te functioneren.
Uiteraard kunnen we intern niet zien of er mankementen zijn, maar voor alsnog lijkt dit er niet op. De 2 flitsbuizen kosten tezamen ¤ 78. Ik weet niet of het pakket verzekerd is verzonden en of dit überhaupt verzekerd wordt. Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je toch wat tegemoet komen, omdat ik begrepen dat je nog een erg jonge klant bij. Ik stel voor om beide 50% van de kosten op ons te nemen, dus ¤ 39 inclusief btw. Ik hoor graag of je hiervan gebruik wilt maken.
Ik had de flitsers geretourneerd maar was de beschermkap vergeten erop te doen aangezien ik ze achter de achtergrond in de studio had gelegd (quote:Op maandag 18 maart 2013 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
Waar gaat dat over? Hoort dat niet 100% garantie te zijn offff?
Inderdaad, vind ik ook. Ze hadden evengoed 3x 39 euro kunnen vragen (voor elke monolight).quote:Op maandag 18 maart 2013 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ah oké, kan gebeuren ja. Wel netjes van ze dan.
Dat moet sowieso wel lukken. Thanks.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:16 schreef freud het volgende:
[..]
Maak een mooie foto. Oh ja, en zorg dat de verse ouders de foto ook tof vinden
. serieus, beetje brede vraag, maar wat ik hiervoor aangaf os wel de kern.
Circus?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:37 schreef Ener-G het volgende:
Thus concludes this weekend;
[ afbeelding ]
Werk pc even van een nieuwe wallpaper voorzien
2 dagen lang vuurspuwtraining fotograferen, kon mn lol op daar met de cameraquote:
Ziet er wel vet uitquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
2 dagen lang vuurspuwtraining fotograferen, kon mn lol op daar met de camera
Ouch!!!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:00 schreef Ener-G het volgende:
Het was letterlijk vet ook uiteindelijkblij dat ik op de 2e dag een Optech Rainsleeve over mn camera en lens heen heb gedaan. Niet alle olie verbrandt namelijk, en komt in een mooie nevel/wolk weer naar beneden
Genoeg ruimte op de C-schijf? Hij kan die bestanden niet uitpakken, blijkbaar.quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik krijg zelfs de trial niet meer geïnstalleerd...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb al selectief opstarten geprobeerd, zoals Adobe zelf aangeeft...
Dat is vast een hele bijzondere sfeer bij dat evenement. Hoe ben je er verzeild geraakt?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:05 schreef photolex het volgende:
Fotograferen voor Alpe d'HuZes. Van acht tot acht bezig. Van tien tot zes achter de camera. Kapot!
Maar wat een leuke dag. Ken je dat?
Ik zag hem een paar dagen geleden al voorbijkomen op Fok! Het valt me nog mee, als het daadwerkelijk zo gaat. Ik had verwacht dat het eten nog specialer zou worden geprepareerd.quote:
Dat!quote:Op zondag 24 maart 2013 09:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zag hem een paar dagen geleden al voorbijkomen op Fok! Het valt me nog mee, als het daadwerkelijk zo gaat. Ik had verwacht dat het eten nog specialer zou worden geprepareerd.
Zoals dat soort dingen gaat: via viaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is vast een hele bijzondere sfeer bij dat evenement. Hoe ben je er verzeild geraakt?
Op goede vrijdag? Als Ambtenaar? Je bent een van de weinige denk ik zoquote:Op maandag 25 maart 2013 16:51 schreef freud het volgende:
Nee, mijn standaard vrije dag is maandag, dus vrijdag werken
Bij mij op het werk verwachten ze juist extra veel mensen, juist omdat er zoveel ambtenaren vrij zijnquote:Op maandag 25 maart 2013 16:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Op goede vrijdag? Als Ambtenaar? Je bent een van de weinige denk ik zo
grappig, mijn baas heeft besloten dat het bedrijf gewoon dicht is vrijdag.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef freud het volgende:
Neuh, is geen algemene vrije dag. Overheid volgt bedrijfsleven vaker dan je denkt. Ben ik ook wel blij om, beetje ouderwets om dat soort religieuze dagen vrij te geven. Ik ben officieel pastafarian
Hebben ze jouw pasfoto dan wel goedgekeurd?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef freud het volgende:
Neuh, is geen algemene vrije dag. Overheid volgt bedrijfsleven vaker dan je denkt. Ben ik ook wel blij om, beetje ouderwets om dat soort religieuze dagen vrij te geven. Ik ben officieel pastafarian
Denk dat ik mij toch maar eens moet gaan bekeren. Zie mijzelf nog steeds als overtuigd atheïst, maar pastafarian is wel een geloofwaardige optie.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hebben ze jouw pasfoto dan wel goedgekeurd?
http://www.demorgen.be/dm(...)n-voor-pasfoto.dhtml
Officieel? Welke stap heb je daarvoor moeten nemen?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef freud het volgende:
Hun bijbel kopenquote:Op maandag 25 maart 2013 20:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Officieel? Welke stap heb je daarvoor moeten nemen?
Ah, het gospel. Dat moet ik sowieso eens lezen. Komt me vast nog wel eens van pas.quote:
Dan maak ik in 1 dag meer km's dan in het hele jaar tot nu toe. Das ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik organiseer nog wat leuks in Limburg op zondag![]()
Welk OS? Welke adobe? Detailsquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Krijg deze melding ineens bij Adobe Dreamweaver en Adobe Indesign:
[ afbeelding ]
Iemand een oplossing? Google geeft weinig hulp
quote:
D_A is onder de indruk van Win8/Metro en wil overstappen?quote:
Toch alweer euhm ruim een half jaar ofzoquote:
Ja! Echt Win 8. *fapfapfap*quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
D_A is onder de indruk van Win8/Metro en wil overstappen?
Nee, had liever een zo klein mogelijke sterke MBP + extern scherm.quote:
De interne kaart is inprincipe voldoende om het scherm net aan te sturen. Bij iets over belasting klapt ie d'r uit. En dat kan zijn hoge res op groter scherm, veel editten. Beeld / foto's. Dus ik wacht liever totdat er een extra kaart bij komt in de 13'.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
Waarom is het waardeloos? Zo'n MBP 13" Retina lijkt me juist ideaal.
Hebben ze daar geen rekening mee gehouden? Lekker editen dan met Final Cut op 1080pquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
De interne kaart is inprincipe voldoende om het scherm net aan te sturen. Bij iets over belasting klapt ie d'r uit. En dat kan zijn hoge res op groter scherm, veel editten. Beeld / foto's. Dus ik wacht liever totdat er een extra kaart bij komt in de 13'.
Yes qua prestaties is het dus meer een starbucks macbook geworden dan voor pro's die bezig zijn met editten etc. Dus vandaar de 15'.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:21 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hebben ze daar geen rekening mee gehouden? Lekker editen dan met Final Cut op 1080p
Maar die prijsquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Yes qua prestaties is het dus meer een starbucks macbook geworden dan voor pro's die bezig zijn met editten etc. Dus vandaar de 15'.
Yeah i know, hopelijk komt het startersvoordeel snel binnenquote:
Omdat mijn Macbook Pro van drie jaar oud ook al zo goed bevaltquote:
Welke precies? 50% van je aanschaffen die je terugkrijgt?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Yeah i know, hopelijk komt het startersvoordeel snel binnen
Ik probeer mijn vriendinnetje een Mac Mini aan te smeren.... lukt alleen niet echt...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:31 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Omdat mijn Macbook Pro van drie jaar oud ook al zo goed bevaltEn met mijn opleiding/latere werk is een goede workflow wel fijn
Ja dat ga ik allemaal uitpluizen van de week en daarom ook even naar die seminar. Het geld ligt op straat, je moet alleen even de juiste manier hebben om het op te rapen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Welke precies? 50% van je aanschaffen die je terugkrijgt?
Gewoon kado geven, die dingen kosten echt niets.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik probeer mijn vriendinnetje een Mac Mini aan te smeren.... lukt alleen niet echt...
Is dat die van de KvK/Belastingdienst? Je kunt ook gewoon een gratis belastingadviesgesprek van een half uurtje inplannen he bij de KvK? Dan kan je 1 op 1 alles naast elkaar zetten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja dat ga ik allemaal uitpluizen van de week en daarom ook even naar die seminar. Het geld ligt op straat, je moet alleen even de juiste manier hebben om het op te rapen.
Arme vriendinnetje. Ze is al zo verstandig geweest om voor Canon te gaan dus hopelijk blijft ze ook bij windowsquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik probeer mijn vriendinnetje een Mac Mini aan te smeren.... lukt alleen niet echt...
Ja zei ik laatst ook bij de premium reseller... ze wilden me er geen meegevenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gewoon kado geven, die dingen kosten echt niets.
Nikon werkt beter met OSX samenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:33 schreef kanovinnie het volgende:
Op
[..]
Arme vriendinnetje. Ze is al zo verstandig geweest om voor Canon te gaan dus hopelijk blijft ze ook bij windows
Haha! Mijn vriendin wil mijn Mac ook Pro hebben, zodra ik de 15" Retina heb. Ik ga alleen even wachten op de volgende generatie.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja die combi.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dat die van de KvK/Belastingdienst? Je kunt ook gewoon een gratis belastingadviesgesprek van een half uurtje inplannen he bij de KvK? Dan kan je 1 op 1 alles naast elkaar zetten.
Net wilde je nog een iMac.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Haha! Mijn vriendin wil mijn Mac ook Pro hebben, zodra ik de 15" Retina heb. Ik ga alleen even wachten op de volgende generatie.
Is wel nuttig idd, maar afhankelijk van hoe druk het is kun je erna ook nog relaxed gericht vragen stellen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja die combi.
Na de eerste kwartaal aangifte wil ik wel even een belastingadviesgesprek inplannen. Maar goed heeft inprincipe geen haast. Wil na deze zomer even kijken wat ongeveer de verdiensten zijn en hoe ik dat kan uitbouwen.
Ja wil sowieso even gericht vragen opstellen zodat ik daar wat mee kan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is wel nuttig idd, maar afhankelijk van hoe druk het is kun je erna ook nog relaxed gericht vragen stellen.
~100,- (5 foto's bewerkt / digitaal aangeleverd)?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Portretshoot met drie vrouwen binnenkort. Willen groepsfoto en wat foto's van de personen los.
Wat is een goed bedrag om te vragen?
Dan hou je 100 euro verdiensten over. Anders moet je over die 100 nog BTW betalen.quote:
Ik denk sowieso dat het handje contantje wordtquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Uur schieten + uurtje bewerken.
Minimaal uurtarief van ¤60 p/u. Reken maar uit.
En dan inderdaad van alle poses 1 goede foto.
En als je kan, excl BTW factureren.
Oh, zo. Ik zou dan uiteindelijk 120 euro facturen incl btwquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dan hou je 100 euro verdiensten over. Anders moet je over die 100 nog BTW betalen.
Heb je een KvK/BTW-nummer?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat het handje contantje wordtMaar anders idd excl. BTW.
Yes idd, anders kunnen ze je pakken op onjuist facturen schrijven en moet je alsnog de BTW gaan terug betalenquote:
Nee nog niet. Die dingen moet ik allemaal nog regelen. Ben wat druk geweest met mijn opleiding en het werk.quote:
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Yes idd, anders kunnen ze je pakken op onjuist facturen schrijven en moet je alsnog de BTW gaan terug betalen
Je kunt het dan desnoods opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden bij je belastingaangifte, wil je het 100% correct doenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Nee nog niet. Die dingen moet ik allemaal nog regelen. Ben wat druk geweest met mijn opleiding en het werk.
Kan je ook maar tot een max bedrag doen van 2000,-quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Je kunt het dan desnoods opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden bij je belastingaangifte, wil je het 100% correct doen
Bij voorkeur zaterdag a.s. in Nijmegen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Als het 1 keer is zou ik die 100 euro aannemen, 3 vrouwen op facebook toevoegen en voor 100 euro bier kopen in de kroeg.
Als jij graag een biertje van mij wilt mag dat hoor.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bij voorkeur zaterdag a.s. in Nijmegen...
jaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kan je ook maar tot een max bedrag doen van 2000,-
Beter als hij voor 100,- bier voor ons haaltquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als jij graag een biertje van mij wilt mag dat hoor.
Ah, zo.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:11 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Beter als hij voor 100,- bier voor ons haaltMaar moet jij niet rijden?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, zo.
Ik hoop een lift te krijgen
Je spreekt jezelf wel tegen hoorquote:
Ach voor deze keerquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Je kunt het dan desnoods opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden bij je belastingaangifte, wil je het 100% correct doen
Laat me raden,... heen: rijden, terug: met een plastieken zakje op schoot teruggereden worden?quote:
Dat is heenquote:
Jupquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Laat me raden,... heen: rijden, terug: met een plastieken zakje op schoot teruggereden worden?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Laat me raden,... heen: rijden, terug: met een plastieken zakje op schoot teruggereden worden?
Geen zorgen, meid. Zo werkt het bij ons vakerquote:
Mooie boel dit.quote:
Als in, jij rijdt 's ochtends vrolijk richting Nijmegen, tankt 5 liter bier weg en laat je terugrijden aan het eind van de epische meetquote:
Lijkt mij een goed plan, maar als ik het allemaal goed begrijp moet ik ook terugrijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:19 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Als in, jij rijdt 's ochtends vrolijk richting Nijmegen, tankt 5 liter bier weg en laat je terugrijden aan het eind van de epische meet
Een voor mij onbekend label met een waarschijnlijk onbekende band.quote:
Hebben best grote dingen op het label.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een voor mij onbekend label met een waarschijnlijk onbekende band.
Moet je eens naar Puala fietsen, dan maak je kilometersquote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan maak ik in 1 dag meer km's dan in het hele jaar tot nu toe. Das ook niet de bedoeling.
True. Ben ik in de zomer ook wel van plan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:42 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet je eens naar Puala fietsen, dan maak je kilometers.
telefoon neerleggen, vijf minuten wat anders doen en dan weer opnemenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:59 schreef Doodkapje het volgende:
Leuk, bellen ze je op om te vragen of ze de marketingafdeling kunnen spreken
OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD OH MY GODquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:24 schreef Mercan het volgende:
Fotograaf zijn is niet altijd even makkelijk...
Waarom willen mensen nooit Darwin gewoon zijn werk laten doen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:24 schreef Mercan het volgende:
Fotograaf zijn is niet altijd even makkelijk...
Ik was eerder verbaasd dat ze dachten dat ik een marketingafdeling had met mijn fotositequote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
telefoon neerleggen, vijf minuten wat anders doen en dan weer opnemen
quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom willen mensen nooit Darwin gewoon zijn werk laten doen.
Oh, ik dacht op je werkquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:19 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik was eerder verbaasd dat ze dachten dat ik een marketingafdeling had met mijn fotosite
Nee nee, dat is het komische juist. Ik moest echt drie keer vragen wie ik aan de lijn had, omdat ik het zelf niet snaptequote:
En welk geweldig, niet te weigeren, aanbod hadden ze voor je?quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:19 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik was eerder verbaasd dat ze dachten dat ik een marketingafdeling had met mijn fotosite
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |