twitter:helgavanleur twitterde op maandag 11-03-2013 om 09:05:49KNMI waarschuwt dat Zeeland, Noord-Brabant en Limburg vanaf 15 uur een etmaal lang #sneeuw kunnen verwachten (3-10cm) http://t.co/VggtLjkF4r reageer retweet
Aaaaaaaah!!!quote:Op maandag 11 maart 2013 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:helgavanleur twitterde op maandag 11-03-2013 om 09:05:49KNMI waarschuwt dat Zeeland, Noord-Brabant en Limburg vanaf 15 uur een etmaal lang #sneeuw kunnen verwachten (3-10cm) http://t.co/VggtLjkF4r reageer retweet
Tssss jullie hebben tot en met zaterdag nog relatieve warmte gehad toen zaten wij al met 2 graden en zo'n snijdende oostenwindquote:Op maandag 11 maart 2013 10:19 schreef Pielemuisje het volgende:
[..]
Aaaaaaaah!!!
Kan die rotzooi niet naar Friesland ofzo?
Kom maar op, om 3 uur begint mijn weekend, lekker met de hond door de sneeuwquote:Op maandag 11 maart 2013 10:19 schreef Pielemuisje het volgende:
[..]
Aaaaaaaah!!!
Hoe zit het met Utrecht? Er staat dat er lichte sneeuw of sneeuwbuien zullen vallen, maar als ik het zo zie komt het toch echt ook hier overheen? Ik hoop het overigens niet...quote:Op maandag 11 maart 2013 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Liever 1 etmaal sneeuwquote:Op maandag 11 maart 2013 10:19 schreef Pielemuisje het volgende:
[..]
Aaaaaaaah!!!
Het zou wel boven het Zuiden blijven hangen denk ik en daar gewoon volledig uit sneeuwenquote:Op maandag 11 maart 2013 10:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe zit het met Utrecht? Er staat dat er lichte sneeuw of sneeuwbuien zullen vallen, maar als ik het zo zie komt het toch echt ook hier overheen? Ik hoop het overigens niet...
Grens ligt net ten zuiden van Rotterdam meen ikquote:Op maandag 11 maart 2013 11:00 schreef Digi_Djeff het volgende:
[..]
Het zou wel boven het Zuiden blijven hangen denk ik en daar gewoon volledig uit sneeuwen
En terecht, ben die witte meuk meer dan zat.quote:
Kortom, ik mis hoogst waarschijnlijk alle sneeuwpret weer!quote:Op maandag 11 maart 2013 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Grens ligt net ten zuiden van Rotterdam meen ik
Dan pak je de bus naar het zuiden?quote:Op maandag 11 maart 2013 11:44 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Kortom, ik mis hoogst waarschijnlijk alle sneeuwpret weer!
Dat ja. De lammetjes liepen alweer in de wei afgelopen weekquote:Op maandag 11 maart 2013 11:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
En terecht, ben die witte meuk meer dan zat.
Gelukkig zijn ze een beetje wolligquote:Op maandag 11 maart 2013 11:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat ja. De lammetjes liepen alweer in de wei afgelopen week
Ik zit wel zuidelijk van Rotterdam, maar ik verwacht niet veel als die grens er net wel/ net niet ligt. Meestal komt er dan niets!quote:
Hoekse Waard alertquote:Op maandag 11 maart 2013 11:59 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik zit wel zuidelijk van Rotterdam, maar ik verwacht niet veel als die grens er net wel/ net niet ligt. Meestal komt er dan niets!
Zat in de buurtquote:Op maandag 11 maart 2013 12:08 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Fout gegokt, meer in de buurt van Spijkenisse.
Zuchtquote:Op maandag 11 maart 2013 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Terschelling is afgedreven naar Spitsbergen?quote:
knal er even MTB banden onderquote:Op maandag 11 maart 2013 13:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik moet dus morgen mijn racefiets naar de fietsenmaker brengen voor een onderhoudsbeurt. Door de sneeuw.Met die dunne bandjes, eens kijken hoe ik dat ga doen.
Mooie plaatjes!quote:
quote:
Wat is dat voor een witte spul, wat daar overal ligtquote:
Welke stad?quote:
Elke (binnen)stad...quote:
En als je op de sneeuwradar kijktquote:
stelt geen fuck voor idd...quote:Op maandag 11 maart 2013 15:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En als je op de sneeuwradar kijkt
dan moet het hier tekeer gaan.
En als ik naar buiten kijk...
Ik houd van de binnenstad hierquote:Op maandag 11 maart 2013 14:58 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Elke (binnen)stad...
Maar als je bedoeld waar ik woon...Venlo
Vorig jaar besloten dat ik weg wilde uit Nederland, waar naar toe was niet zo van belang. Uiteindelijk een leuke aanbieding gekregen vanuit Bulgarije en besloten daar voor een half jaar naar toe te gaan. Inmiddels zit ik hier over twee weken een jaarquote:Op maandag 11 maart 2013 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat mooi Dven! Waarom woon jij eigenlijk in Bulgarije, voor werk of zo?
Dat zou iets voor mij zijn...quote:Op maandag 11 maart 2013 15:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik houd van de binnenstad hierUitzicht :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veliko Tarnovo, waarom ben je zo mooi?
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat zou iets voor mij zijn...
Natuur als je de deur uitstapt.
Klinkt goed ja! Dat is ook inderdaad zo'n land zonder toerisme van deze kant van Europa bijvoorbeeld (behalve dan Sunny Beach natuurlijk) en daardoor eigenlijk heel onbekend hier.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Vorig jaar besloten dat ik weg wilde uit Nederland, waar naar toe was niet zo van belang. Uiteindelijk een leuke aanbieding gekregen vanuit Bulgarije en besloten daar voor een half jaar naar toe te gaan. Inmiddels zit ik hier over twee weken een jaarEn ik heb niet bepaald plannen om weg te gaan. Qua natuur en historie 1 van de rijkste landen van Europa, 7 a 8 maanden zomers weer, goed eten, mooi wonen. Heb zo ongeveer ieder land in Europa uitgebreid gezien en wat mij is Bulgarije de grootste verrassing van allemaal
Ik kom bij je op de koffie theequote:Op maandag 11 maart 2013 15:26 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net buiten de stad
En wat verder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet een reisbureau beginnen
Ja, mensen kennen Bulgarije van Sunny Beach. Maarja, dat is hetzelfde als heel Spanje beoordelen op Lloret de Marquote:Op maandag 11 maart 2013 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klinkt goed ja! Dat is ook inderdaad zo'n land zonder toerisme van deze kant van Europa bijvoorbeeld (behalve dan Sunny Beach natuurlijk) en daardoor eigenlijk heel onbekend hier.
De zelfgestookte rakia staat klaarquote:
FF gekeken op google earth. Heb het stanbeeld met de paarden gevondenquote:
Varusha is behoorlijk binnenstadquote:Op maandag 11 maart 2013 15:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
FF gekeken op google earth. Heb het stanbeeld met de paarden gevonden
bij Kv. Varusha. Daar wil ik wel wonen. Maar niet in de binnenstad.
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Varusha is behoorlijk binnenstad
Sowieso veel mooie plekken hoor
Mijn wijk(huis direct links naast de brug
Of neem eens een kijkje met google streetview wat sinds een week online is
https://maps.google.bg/ma(...)cbp=12,15.44,,0,5.69
Ok. Hopelijk wordt het in april echt beter. Volgens KNMI zeker nog tot eind maart bar koud.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:32 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
Hier in de achterhoek dwarrelt er wat sneeuw en is het redelijk koud, maar ach wat klagen we hopelijk hebben we deze zomer ook wat minder last van vliegen gezien de langere kou.
Toch maar weer een voordeel van wat langere kou...
Je zit daar wel prachtig zeg! Doet me aan Italie denken.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Varusha is behoorlijk binnenstad
Sowieso veel mooie plekken hoor
Mijn wijk(huis direct links naast de brug
Of neem eens een kijkje met google streetview wat sinds een week online is
https://maps.google.bg/ma(...)cbp=12,15.44,,0,5.69
Ik dacht altijd dat dat onzin was? Hier zaten trouwens van de week al vliegen met die twee dagen mooi weer (woon op het platteland).quote:Op maandag 11 maart 2013 16:32 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
Hier in de achterhoek dwarrelt er wat sneeuw en is het redelijk koud, maar ach wat klagen we hopelijk hebben we deze zomer ook wat minder last van vliegen gezien de langere kou.
Toch maar weer een voordeel van wat langere kou...
Nouja, het heeft bij bepaalde diersoorten wel degelijk invloed. Zeker wanneer het even wat warmer is geweest en dan weer enorm afkoeltquote:Op maandag 11 maart 2013 16:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat onzin was? Hier zaten trouwens van de week al vliegen met die twee dagen mooi weer (woon op het platteland).
Italie? Nee, Griekenland. Met die Byzantijnse kerken.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je zit daar wel prachtig zeg! Doet me aan Italie denken.
Raar! alle voorspellingen zeggen toch dat het na morgen weer omhoog gaat?quote:Op maandag 11 maart 2013 16:46 schreef Nattekat het volgende:
Volgens de pluim is de kans 100% dat het record van laatste ijsdag geëvenaard gaat worden
Klopt, stad voelt erg Italiaans aan. Alleen de winter is vaak net iets kouder en de taal wat andersquote:Op maandag 11 maart 2013 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je zit daar wel prachtig zeg! Doet me aan Italie denken.
Ik bedoel op die foto's.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Italie? Nee, Griekenland. Met die Byzantijnse kerken.
Terwijl Roemeens weer heel erg op Italiaans lijkt.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt, stad voelt erg Italiaans aan. Alleen de winter is vaak net iets kouder en de taal wat anders
Roemeens is dan ook het totaal tegenovergestelde van Bulgaars. Snap niet dat ze net over de grens zo'n compleet andere taal kunnen spreken. Dat maak je nergens in Europa meequote:Op maandag 11 maart 2013 16:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Terwijl Roemeens weer heel erg op Italiaans lijkt.
Baskenland?quote:Op maandag 11 maart 2013 16:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Roemeens is dan ook het totaal tegenovergestelde van Bulgaars. Snap niet dat ze net over de grens zo'n compleet andere taal kunnen spreken. Dat maak je nergens in Europa mee
In het Noorden van Finland en Zweden daar woont geen hond. Dat telt nietquote:
Nederlands en Frans lijken sprekend op elkaar wanneer je het gaat vergelijken met Roemeens/Italiaans en Bulgaarsquote:Op maandag 11 maart 2013 17:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat dacht je van de Nederlands-Belgische grens?
Toen ik in zuid-limburg woonde werd vlakbij alleen maar frans gesproken.
Geen idee, ik zou niet weten hoe Bulgaars klinkt.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederlands en Frans lijken sprekend op elkaar wanneer je het gaat vergelijken met Roemeens/Italiaans en Bulgaars
geen idee, maar heb sinds zeer kort een Roemeense buurman. Gelukkig spreek hij ook redelijk Engels en Duits, want als ik ze onderling hoor praten kan ik er geen kaas van makenquote:Op maandag 11 maart 2013 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geen idee, ik zou niet weten hoe Bulgaars klinkt.
Maar Roemeens en Italiaans zijn toch ook romaanse talen, niet als Frans? Dat is Nederlands toch niet?
Na zondag komt de temp (hoogwaarschijnlijk) niet meer onder de 0 deze winterquote:Op maandag 11 maart 2013 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Raar! alle voorspellingen zeggen toch dat het na morgen weer omhoog gaat?
Wat een schijtwinter is dit zeg. Komt er dan nooit een eind aan...?
't is ook nooit goedquote:Op maandag 11 maart 2013 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Raar! alle voorspellingen zeggen toch dat het na morgen weer omhoog gaat?
Wat een schijtwinter is dit zeg. Komt er dan nooit een eind aan...?
Het is nog steeds winter hoor. Pas vanaf 20 Maart is het lente.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:30 schreef tribalwars het volgende:
is eigenlijk al lente maar dit is een groot dip in de temperatuur.
Aangezien we in een meteorologisch topic zitten is het logisch de meteorolofische lente aan te houden : 1 maartquote:Op maandag 11 maart 2013 17:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is nog steeds winter hoor. Pas vanaf 20 Maart is het lente.
het is vanaf 1 maart lente volgens de weermensen maar is maar hoe je het ziet. als het nog sneeuwt zeggen mensen pas later dat het lente is. maart is een overgansmaand/lentemaand april ook mei overgangs maand lente zomer. de lente is een overganseizoen naar de zomer. zeker in het begin van de lente is het moeilijk te zeggen of het winter is of lente. dat is voor iedereen persoonlijk. ik vind het al lente overal krokkussen,fluiten de vogels,katjes,madeliefjes. struiken die groen worden.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is nog steeds winter hoor. Pas vanaf 20 Maart is het lente.
Nee hoor, heb ik nooit gezegd. Van mij mag het de hele winter boven nul blijven en sneeuw achterwege blijven. Graag zelfs. Hebben we nergens last van en kan ik gewoon al mijn buitensporten blijven doen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
't is ook nooit goed
eerst: jaaaaahhh... we hebben nooit meer een echte winter
2 weken later: ah kut, het sneeuwt
voor mij mag er wel 2 maanden sneeuw liggen en vorst. dit hebben we gelukkig de laatste jaren steeds meer winters weer.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor, heb ik nooit gezegd. Van mij mag het de hele winter boven nul blijven en sneeuw achterwege blijven. Graag zelfs. Hebben we nergens last van en kan ik gewoon al mijn buitensporten blijven doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |