kudo's voor het inscannenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
clenbuterol?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:56 schreef debeterebob het volgende:
Heb even zo'n artikel opgezocht:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16459125
(a) vigorous physical activity;
(b) soccer specific trauma or microtrauma;
(c) use of illegal toxic substances or chronic misuse of drugs (most often anti-inflammatory) and dietary supplements
(d) exposure to pesticides used on playing fields.
Nu dus wel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Natuurlijk zwijgen die dat dood. Aan Boonen en Gilbert kom je niet.
Dat is dan duidelijk, nu alleen nog noemen welke middelen dan zo typisch waren.quote:"Zowel voor, tijdens, als na mijn jaren bij Lotto heb ik grote wedstrijden gewonnen, de meeste zelfs op een gelijkaardige manier. Ze noemden het zelfs 'typisch' voor mij. Ik mag hopen dat dat voldoende zegt."
Interessante lectuurquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De zin voor jouw quote is ook al zo veelzeggend.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat is dan duidelijk, nu alleen nog noemen welke middelen dan zo typisch waren.
Bij elkaar is het precies de standaard reactie van de afgelopen jaren van een renner die doping gebruikt heeft, maar nog niet gepakt was.quote:Ik heb mijn beroep steeds ernstig en op de best mogelijke manier beoefend.
Echt heel veel anders kan je dan ook weer niet doen denk ik.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:35 schreef Wombcat het volgende:
Bij elkaar is het precies de standaard reactie van de afgelopen jaren van een renner die doping gebruikt heeft, maar nog niet gepakt was.
Is Gilbert nu echt zo dom dat 'ie dat niet door heeft?
Arrogantie. Hij nam ook openlijk een coupe dopingquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De zin voor jouw quote is ook al zo veelzeggend.
[..]
Bij elkaar is het precies de standaard reactie van de afgelopen jaren van een renner die doping gebruikt heeft, maar nog niet gepakt was.
Is Gilbert nu echt zo dom dat 'ie dat niet door heeft?
Meneer sukkelt al twee weken met een verkoudheid maar voelt zich prima, fysiek en mentaal echt lekker in zijn velquote:Een dag voor Milaan-Sanremo is er wat opschudding ontstaan over het oneigenlijk gebruik van cortisonen in het peloton. Zo beweert Argos-renner Koen de Kort dat het loont als een renner zegt dat hij een blessure heeft, zelfs als dat niet zo is. Volgens NRC Handelsblad zijn cortisonen "gemeengoed". NRC noemt ook Lotto-arts Jan Mathieu, maar die ontkent.
NRC laat verschillende renners - ook een aninieme (ex)-Lotto-renner - aan het woord die zeggen dat blessures vaak worden geveinsd om cortisone te krijgen.
De Nederlandse krant confronteerde ook wereldkampioen Philippe Gilbert (ex-Lotto) met die beweringen. "Ik heb mijn beroep altijd ernstig en op de best mogelijke manier uitgeoefend", reageert Gilbert, nu bij BMC.
"Zowel voor, tijdens als na mijn Lotto-jaren heb ik grote koersen gewonnen. De meeste zelfs op mijn - wat men zegt - typische manier. Ik mag hopen dat dat voldoende zegt."
"Ik begrijp de heisa niet", zegt Jan Mathieu bij Sporza over het verhaal in NRC. "Ik ben trots dat ik met Gilbert heb gewerkt en dat heeft niets met cortisonen te maken."
"Ik mag met de hand op het hart zeggen dat ik een cortisonenbehandeling alleen geef en gegeven heb om medische reden. Zo is het trouwens 100% legaal, want het staat niet op de WADA-lijst."
"In mijn praktijk schrijf ik dat bij één op de vier patiënten voor. Cortisone zit in zalf, neusspray, oog- en oordruppels, in veel. Waarom mag een sportman dat dan niet gebruiken op voorschrift?"
"Ik juich wel toe dat de UCI een renner nu acht dagen uit koers houdt na een behandeling met cortisonen. Het is sowieso geen goed idee om te sporten wanneer je bijvoorbeeld een spuit met cortisonen hebt gekregen in je knie."
Wat zijn cortisonen?
Cortisonen zijn ontstekingsremmers. Ze kunnen oraal, intraveneus, intramusculair, rectaal of bijvoorbeeld ook via een zalf of puffer worden toegediend.
Een sporter die last heeft van een ontsteking kan door het gebruik van cortisonen toch blijven sporten. Het geneesmiddel kan bijvoorbeeld gebruikt worden bij een zitvlakblessure. Daarnaast hebben cortisonen ook een euforisch effect.
Sporters - en dus ook wielrenners - mogen cortisonen alleen gebruiken als ze er een medisch voorschrift voor hebben.
Meneer sukkelt al twee weken met een verkoudheid maar voelt zich prima, fysiek en mentaal echt lekker in zijn velquote:Op zondag 17 maart 2013 05:04 schreef Unstoppable het volgende:
[ afbeelding ]
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/130316_cortisonen
[quote=]Een dag voor Milaan-Sanremo is er wat opschudding ontstaan over het oneigenlijk gebruik van cortisonen in het peloton. Zo beweert Argos-renner Koen de Kort dat het loont als een renner zegt dat hij een blessure heeft, zelfs als dat niet zo is. Volgens NRC Handelsblad zijn cortisonen "gemeengoed". NRC noemt ook Lotto-arts Jan Mathieu, maar die ontkent.
NRC laat verschillende renners - ook een aninieme (ex)-Lotto-renner - aan het woord die zeggen dat blessures vaak worden geveinsd om cortisone te krijgen.
De Nederlandse krant confronteerde ook wereldkampioen Philippe Gilbert (ex-Lotto) met die beweringen. "Ik heb mijn beroep altijd ernstig en op de best mogelijke manier uitgeoefend", reageert Gilbert, nu bij BMC.
"Zowel voor, tijdens als na mijn Lotto-jaren heb ik grote koersen gewonnen. De meeste zelfs op mijn - wat men zegt - typische manier. Ik mag hopen dat dat voldoende zegt."
"Ik begrijp de heisa niet", zegt Jan Mathieu bij Sporza over het verhaal in NRC. "Ik ben trots dat ik met Gilbert heb gewerkt en dat heeft niets met cortisonen te maken."
"Ik mag met de hand op het hart zeggen dat ik een cortisonenbehandeling alleen geef en gegeven heb om medische reden. Zo is het trouwens 100% legaal, want het staat niet op de WADA-lijst."
"In mijn praktijk schrijf ik dat bij één op de vier patiënten voor. Cortisone zit in zalf, neusspray, oog- en oordruppels, in veel. Waarom mag een sportman dat dan niet gebruiken op voorschrift?"
"Ik juich wel toe dat de UCI een renner nu acht dagen uit koers houdt na een behandeling met cortisonen. Het is sowieso geen goed idee om te sporten wanneer je bijvoorbeeld een spuit met cortisonen hebt gekregen in je knie."
Wat zijn cortisonen?
Cortisonen zijn ontstekingsremmers. Ze kunnen oraal, intraveneus, intramusculair, rectaal of bijvoorbeeld ook via een zalf of puffer worden toegediend.
Een sporter die last heeft van een ontsteking kan door het gebruik van cortisonen toch blijven sporten. Het geneesmiddel kan bijvoorbeeld gebruikt worden bij een zitvlakblessure. Daarnaast hebben cortisonen ook een euforisch effect.
Sporters - en dus ook wielrenners - mogen cortisonen alleen gebruiken als ze er een medisch voorschrift voor hebben.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 17 maart 2013 06:08 schreef THEFXR het volgende:
iemand die fit is worstelt niet 2 weken lang met verkoudheid.
Nee, als je met deze temperaturen buiten gaat fietsen kan je enorm verkouden worden, ook als je verder fit bent. Ook als je een vetpercentage hebt als een prof, zit je op, of onder de ondergrens van wat normaal is voor een mens. De weerstand verminderd dan ook.quote:
vandaar die testo spuit erin voor de weerstand.quote:Op zondag 17 maart 2013 07:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, als je met deze temperaturen buiten gaat fietsen kan je enorm verkouden worden, ook als je verder fit bent. Ook als je een vetpercentage hebt als een prof, zit je op, of onder de ondergrens van wat normaal is voor een mens. De weerstand verminderd dan ook.
twitter:festinagirl twitterde op zondag 17-03-2013 om 09:47:49Steve de jongh recommended leinders to brailsford #sky reageer retweet
Bij Vitalicio Seguros, niet Mapei. Daar ging hij pas in 2000 voor rijden.quote:Op zondag 17 maart 2013 10:20 schreef marcodej het volgende:
En bij Mapei als totale nobody wereldkampioen worden. Maar specifieke verdenkingen bestaan er toch niet tegen hem?
Dat is toch THFXR van twitter?quote:Op zondag 17 maart 2013 10:20 schreef Steven184 het volgende:
twitter:festinagirl twitterde op zondag 17-03-2013 om 09:47:49Steve de jongh recommended leinders to brailsford #sky reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |