quote:Er is nou al jaren gedoe met fijnstof en het meten daarvan. Kees van Oosten is er lang over bezig geweest met een rechtszaak, en het blijft duidelijk dat de gemeente er weinig tot niets effectiefs aan doet.
Maar er is nu ook een ander mooi initiatief: iSPEX.nl waar je voor weinig - gratis een opzetstukje kan kopen voor op je iPhone om zelf fijnstof te kunnen meten. Daar willen ze aan het begin van de zomer op een dag zoveel mogelijk metingen mee gaan doen om zo een nationaal beeld te krijgen van fijnstof.
Het zou mij fantastisch lijken als we zoveel mogelijk mensen uit Utrecht ook aan zo'n ding krijgen zodat er een goed beeld komt voor de fijnstofmetingen en dat we nu eindelijk eens echt wetenschappelijk kunnen aantonen dat het hier niet goed gaat.
quote:
Van wanneer is de bovenste foto ongeveer?quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
Stationswijk, vóórdat de boel werd platgegooid voor de betonnen HC-puist en de gracht catharijnebaan werd. Zie groen omlijnde gebouw, waar Staffhorst in heeft gezeten. Dat en wat straks wederom gracht wordt zijn ook het enigste te herkennen referentiepunt, de rest richting stationszijde is dus gesloopt. De auto's rechts op de oude foto staan op het Smakkelaarsveld.
[ afbeelding ]
Welkomquote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Van wanneer is de bovenste foto ongeveer?
Hoi trouwens, woon nu sinds 3 jaar in Utrecht maar nooit op gekomen om hier een kijkje te nemen.
Ik heb een Nokia uit 1800 geloof ik, ben al blij dat ik kan sms-enquote:
Afschuwelijk lelijk, inderdaad.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:55 schreef Specularium het volgende:
De raketten staan trouwens op de Lombokmoskee.
Ziet er niet uit.
Ja. Maar dat wilde je vast niet weten.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:20 schreef bjanaan het volgende:
Iemand bekend met het Cafe Carre in Utrecht? Heb er over een weekje een afstudeerfeestje van een teamgenootje van mij.
Je betaalt er nog gewoon 2 euro voor een vaasje, dat is wel chill. In de avond meer een restaurant maar op overige tijden een cafe. Op de niet-etenstijden nooit superdruk geloof ik. Vriendelijk personeel op zich. Geen spectaculaire tent verder, maar ook weinig tot niets mis mee wat mij betreft.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:20 schreef bjanaan het volgende:
Iemand bekend met het Cafe Carre in Utrecht? Heb er over een weekje een afstudeerfeestje van een teamgenootje van mij.
2 euro voor een vaasje is niet duur en roken doen we in het rokershok?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 07:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je betaalt er nog gewoon 2 euro voor een vaasje, dat is wel chill. In de avond meer een restaurant maar op overige tijden een cafe. Op de niet-etenstijden nooit superdruk geloof ik. Vriendelijk personeel op zich. Geen spectaculaire tent verder, maar ook weinig tot niets mis mee wat mij betreft.
Volgens mij gewoon buiten, maar daar let ik niet echt op want ik rook niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 11:37 schreef bjanaan het volgende:
[..]
2 euro voor een vaasje is niet duur en roken doen we in het rokershok?
Dankje!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:20 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Welkom
De foto is een screenshot van Bing Maps en samengestelde kaartdata.
Wat ik zie komt uit 2006 - 2010 ofzo.
- Smakkelaarsveld is nog geen fietsenstalling;
- Vredenburg ligt er nog onaangeroerd bij;
- Catharijnebaan is nog in gebruik.
- Rabotoren is bijna klaar.
- Uithof: Busbaan wordt gerenoveerd, men is pas bezig met het gebouw van Educatie, ook De Bischoppen is nog under construction.
Classy!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:05 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb me vandaag in de kapsalon op station Utrecht Maliebaan laten scheren door meesterbarbier Jan Heideman. Een ervaring die ik elke man kan aanraden!
http://janheidemanmeesterbarbier.nl/
Elk tweede weekend gratis in het Spoorwegmuseum. De kapper zit zelfs op een plek waar je zonder entree tot het museum kan komen (al heb ik zelf een museumjaarkaart). Gewoon stationshal inlopen, perron op en rechtsaf.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:52 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Classy!Merk je groot verschil met zelf doen?
Het ziet er wel luxe uit, die site. Mag ik vragen wat zo'n scheerbeurt nou kost daar? Want dat kan ik op de site niet terugvinden.
Nee joh echt? Maar geen wachttijden ofzo dan?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Elk tweede weekend gratis in het Spoorwegmuseum. De kapper zit zelfs op een plek waar je zonder entree tot het museum kan komen (al heb ik zelf een museumjaarkaart). Gewoon stationshal inlopen, perron op en rechtsaf.
Had van mij ook niet gehoeven.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dankje!
Ah kijk dat was dus voordat ik in Utrecht kwam wonen. Vind het wel hard gaan allemaal, vorig jaar nog vlaktes zo ongeveer en nu staat dat muziekpaleis er al.
Wat me trouwens vandaag opviel is dat die minaretten van de moskee vanaf het Neude te zien zijn. D.w.z. vanaf de bushalte Neude. Had van mij nou niet zo'n landmark hoeven worden maar goed.
Ja echt, kapper is onderdeel van het Maliebaanstation en dat is in principe gratis te bezoeken, al denk ik niet dat het helemaal de bedoeling is maar goed.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nee joh echt? Maar geen wachttijden ofzo dan?
Haha leuk! Nou misschien maar eens proberen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja echt, kapper is onderdeel van het Maliebaanstation en dat is in principe gratis te bezoeken, al denk ik niet dat het helemaal de bedoeling is maar goed.
Toen ik er kwam kon ik zo gaan zitten, maar terwijl ik in die stoel zat vormde zich wel een korte rij van twee mannen.
Klinkt goed inderdaad, ga ik zeker proberen!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja echt, kapper is onderdeel van het Maliebaanstation en dat is in principe gratis te bezoeken, al denk ik niet dat het helemaal de bedoeling is maar goed.
Toen ik er kwam kon ik zo gaan zitten, maar terwijl ik in die stoel zat vormde zich wel een korte rij van twee mannen.
Was me nog niet opgevallen, maar ik vind die hele moskee stiekem ook verschrikkelijk. Hoef er nu gelukkig niet meer langs te fietsen, maar het had echt wel een stuk kleiner gemogen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wat me trouwens vandaag opviel is dat die minaretten van de moskee vanaf het Neude te zien zijn. D.w.z. vanaf de bushalte Neude. Had van mij nou niet zo'n landmark hoeven worden maar goed.
Geen idee, maar Lefebvre is een fijne plek om in de zomer een wijntje te drinken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Wow, De Drie Dorstige Herten is wel de place to be volgens mij. Iedere keer dat ik erlangs kom echt stampvol met young urban professionals.
En what the fuck is er met die wijnbarren die overal oppoppen als paddenstoelen? Wijnbar VinVin, wijnbar Lefebvre, wijnbar Talud9...
Als er nog plek is wel ja.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:49 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Geen idee, maar Lefebvre is een fijne plek om in de zomer een wijntje te drinken.
Dat is het voordeel van het niet meer hip hoeven te zijn, geen wijnbars en barista's for me lekker underground en niks vertellen! maar wel genietenquote:
Nog nooit geweest maar ik hoor wel een boel vrienden die er vaak heen gaan, moet er toch maar eens naar toe.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Wow, De Drie Dorstige Herten is wel de place to be volgens mij. Iedere keer dat ik erlangs kom echt stampvol met young urban professionals.
Van niemand behalve zij zelf (en wat GroenLinksers) denk ik. Zie ze ook echt megagroot vanuit mijn zolderraam. Dat wordt nog wat als ze de luidsprekers installerenquote:
Oh dan moet ik daar als Lombokse dinky zonder auto ook maar naartoe.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Zonder auto.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh dan moet ik daar als Lombokse dinky zonder auto ook maar naartoe.
Aleid zal straks een traantje wegpinken als hij driemaal daags de Azaan door de speakers hoort schallen. Toch nog iets weten te presteren in Utrecht. Spekman ook trots op hem en dus een mooi nieuw baantje uit de baantjesmachine.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Van niemand behalve zij zelf (en wat GroenLinksers) denk ik. Zie ze ook echt megagroot vanuit mijn zolderraam. Dat wordt nog wat als ze de luidsprekers installeren.
Maar goed aan de andere kant hebben we iets van zes kerktorens die nog hoger zijn, dus laat die vijfde colonne ook zijn lolletje. Qua verhouding klopt het wel.
Dit klopt trouwens, die koepel ziet er nu af uit en is grijs bedekt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:17 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is/moet ie grijs worden
[ afbeelding ]
2030.quote:Op zondag 17 maart 2013 10:05 schreef dud0r het volgende:
Wanneer zijn ze eens klaar bij het westplein? Wat een ramp is dat momenteel op de fiets.
's ochtends om 5uur is het prima als ik richting werk fiets maar in de spits is het alsof je Pandora's doos in rijd.
Als je van West naar Oost wil moet je daar wel langs, er is geen enkele andere mogelijkheid. Er is echt geen enkele andere stad in het land met zo'n grote niet-oversteekbare barriere midden door de stad.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:51 schreef dud0r het volgende:
Dan ga ik toch maar een andere fietsroute voor terug zoeken want het is echt pauper daar momenteel.
Doe je sportief door op de fiets naar werk te gaan(en ik heb geen auto dat scheelt ook al) word het alleen maar moeilijk gemaakt.
quote:Op maandag 18 maart 2013 09:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je van West naar Oost wil moet je daar wel langs, er is geen enkele andere mogelijkheid. Er is echt geen enkele andere stad in het land met zo'n grote niet-oversteekbare barriere midden door de stad.
Ik moet vanaf Kanaleneiland naar Bilthoven, dus ik kan er gelukkig op verschillende manieren langs.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je van West naar Oost wil moet je daar wel langs, er is geen enkele andere mogelijkheid. Er is echt geen enkele andere stad in het land met zo'n grote niet-oversteekbare barriere midden door de stad.
Bij het station op 3 plekken naast elkaar of bij de Vaartse Rijn op de 3 plekken naast elkaar. Tussendoor nergens.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik moet vanaf Kanaleneiland naar Bilthoven, dus ik kan er gelukkig op verschillende manieren langs.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:34 schreef dud0r het volgende:
Verkeersleiders zijn voor vliegtuigen
Maar de verkeersregelaars die staan af en toe te gebaren dat je minder hard moet rijden daar. Dat is alles wat ik ze heb zien doen.
Bij de Vaartsche Rijn ook nog maar op 2 manieren. Westerkade is weer afgesloten voor een jaar.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Bij het station op 3 plekken naast elkaar of bij de Vaartse Rijn op de 3 plekken naast elkaar. Tussendoor nergens.
Daar lag vroeger het post-distributiecentrum tussen, was een beetje moeilijk. Nu zou het inderdaad wel ideaal zijn. Staat wel ergens op een vage nice-to-have-lijst.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:46 schreef Nielsch het volgende:
Waarom is er eigenlijk nooit een tunnel gemaakt tussen de Nicolaas Beetsstraat (Centrum) en de Reviuskade (Rivierenwijk)? Dat zou een hoop schelen.
Mja, daar komt die Rabobrug wel ongeveer in de buurt toch?quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:46 schreef Nielsch het volgende:
Waarom is er eigenlijk nooit een tunnel gemaakt tussen de Nicolaas Beetsstraat (Centrum) en de Reviuskade (Rivierenwijk)? Dat zou een hoop schelen.
Nou ja, scheelt nog wel een stukje. Extra kruising zou wel erg handig zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:31 schreef Neelix het volgende:
[..]
Mja, daar komt die Rabobrug wel ongeveer in de buurt toch?
Zit vlak bij mijn huis dus als er geen vage kutmuzikant staat wil ik er best wel eens een vaas bier of glas whisky drinken.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:43 schreef Paul het volgende:
Iemand al eens hier geweest: https://www.facebook.com/kleinberlijn.de
Jij durftquote:Op zondag 24 maart 2013 15:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zit vlak bij mijn huis dus als er geen vage kutmuzikant staat wil ik er best wel eens een vaas bier of glas whisky drinken.
In dat bericht hebben ze het over stoplichten, maar daar staan toch helemaal geen stoplichten? Althans niet als dat zebrapad over op de Viebrug komt.quote:
Ik vind het echt niks. Moskee tot daaraan toe, en dat je bakstenen gebruikt kan ik ook nog wel bij. Maar waarom dan glas-met-metaal minaretten?? Die passen niet bij het gebouw, en ook niet in de wijkquote:Op zondag 17 maart 2013 09:06 schreef speknek het volgende:
Uh traditionele moskees zijn juist oerlelijk. Ik ben er wel blij om dat ze zich nog een beetje aan de buurt hebben aangepast en tenminste nog de rode bakstenen e.d. gebruiken.
Met als straatnaam nog "Moskeeplein" ookquote:Op donderdag 28 maart 2013 07:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En los van dat alles, wie gaat er in GODSNAAM (of Allah's naam, zo u wilt) wonen in die appartementen die tegen die moskee aangebouwd worden...? Het is natuurlijk een keuze, maar dan heb je dus elke dag een imam tegen je gevel aan blèren...
Moslims?quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:28 schreef Guppyfriend het volgende:
$
En los van dat alles, wie gaat er in GODSNAAM (of Allah's naam, zo u wilt) wonen in die appartementen die tegen die moskee aangebouwd worden...?
Als je erin woont hoef je er in ieder geval niet tegenaan te kijken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:02 schreef speknek het volgende:
Ik denk sowieso niemand want dat appartementencomplex wordt toch aarslelijk.
In de immer gezellige Damstraat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:02 schreef speknek het volgende:
Ik denk sowieso niemand want dat appartementencomplex wordt toch aarslelijk.
Maar dan kijk je naar de moskee, damstraat en vleutenseweg. Oh joy...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:31 schreef Neelix het volgende:
[..]
Als je erin woont hoef je er in ieder geval niet tegenaan te kijken.
Ik las er iets over op Twitter... welke brug?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:00 schreef pokkerdepok het volgende:
okee komen hier net 6 ME busjes over de brug scheuren met sirenes...? wtf?
draaiweg, over de vecht, richting oost.wat stond er dan op twitter?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik las er iets over op Twitter... welke brug?
Ik ben er afgelopen zaterdagmiddag geweest, best een leuk tentje! Helemaal geen obscuur donker alto-hol zoals je zou verwachten.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:43 schreef Paul het volgende:
Iemand al eens hier geweest: https://www.facebook.com/kleinberlijn.de
Niets mis met Gulpener Dort!quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Silenus het volgende:
edit: ze hebben er overigens wel Gulpener bier
Ja, bij Lunetten. Daar hebben normale mensen niets aan.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:22 schreef Hojdhopper het volgende:
Om even terug te komen op de fietstunnelberichten hierboven: http://www.utrecht.nl/sma(...)tID=385762&type=pers
Mocht dit nog niet bekend zijn hier dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |