In de link hieronder staat een test met ongeveer 50 á 60 stellingen. Het zal 5 minuten duren om ze allemaal te beantwoorden. Er worden stellingen gegeven die met (strongly) agree of (strongly) disagree kunnen worden beantwoord. De stellingen zijn vrij divers. Een nadeeltje, de test is in het engels, maar dit zal voor de meesten niet zo'n probleem zijn.
De politieke voorkeuren worden ingedeeld op 2 assen. De links(communisme)/rechts(neo-liberalisme)-schaal voor economische vrijheden en de autoritair(fascist)/libertarisch(anarchistisch)-schaal voor individuele vrijheden.
Mijn score
Economic Left/Right: 3.00
Authoritarian/Libertarian: -7.85
Centrum-rechtse libetarier, zoals verwacht eigenlijk wel.
Gematigd libertarisch en een klein tikje links
Economic Left/Right: -5.25
Authoritarian/Libertarian: -4.87
Links/Liberaal redelijk dicht bij .... Ghandi.... in de buurt!!
[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 06-09-2002 20:10]
De rechterbovenhoek in het kwadrant rechtsonder dus.
Opvallend trouwens dat (bijna) niemand in de bovenste kwadranten zit....
quote:Ik had jou toch wel wat meer naar rechtsonder verwacht, zeker op de libertarian/authoritarian-as.
Op vrijdag 06 september 2002 20:22 schreef Kaalhei het volgende:
Your political compass
Economic Left/Right: 6.75
Authoritarian/Libertarian: -2.56
quote:Nederlanders zijn er ruimdenkend over het algemeen, het verbaast me eik vrij weinig. Allen (streng) gelovigen en nationalisten zullen echt bovenin belanden waarschijnlijk.
Opvallend trouwens dat (bijna) niemand in de bovenste kwadranten zit....
Ik zit ook onwijs in het midden duz! Eigenlijk ben ik meer rechts dan links vind ik zelf, maar goed!!!
Kan iemand de huidige nederlandse politieke partijen eens waarden toekennen? Kan ik bepalen of ik de juiste heb gemaakt
Economic Left/Right: -3.88
Authoritarian/Libertarian: -5.85
Deze test is gemaakt door een stelletje anti-rascisten dat graag zieltjes wint voor het links-extremisme. Deze test klopt dus absoluut niet.
quote:Waar baseer je het op dat die test zo gemaakt is dat er evt. zieltjes gewonnen kunnen worden voor het links extremisme?
Op zaterdag 07 september 2002 01:33 schreef Kordotium het volgende:
Deze test is zo fout als maar kan. Ik heb hem eerder gemaakt en ik werd als persoon die iets rechts van het midden zit zo'n beetje in de links extremistische hoek gedrukt, zoals iedereen die verder de test gemaakt heeft.Deze test is gemaakt door een stelletje anti-rascisten dat graag zieltjes wint voor het links-extremisme. Deze test klopt dus absoluut niet.
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 01:33 schreef Kordotium het volgende:
Deze test is zo fout als maar kan. Ik heb hem eerder gemaakt en ik werd als persoon die iets rechts van het midden zit zo'n beetje in de links extremistische hoek gedrukt, zoals iedereen die verder de test gemaakt heeft.Deze test is gemaakt door een stelletje anti-rascisten dat graag zieltjes wint voor het links-extremisme. Deze test klopt dus absoluut niet.
Overigens ben je volgens Amerikaanse normen al snel links.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |