abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:18:14 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_123790049

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:18:50 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_123790072
Wb maat van kleding: Passen? Of is dat te logisch? Of op de website kijken naar de maattabel??
pi_123790113
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:15 schreef Levitas het volgende:
Mensennn... Ik wens jullie advies!

Ik ben op zoek naar hardloopkleding en heb een leuke set (jack, shirt en tights) gevonden die me aanspreekt, ook de prijs is prima (beduidend lager dan in een normale winkel!). Echter, hoe doen jullie dat met het bepalen van de maat?
Ik ben altijd een beetje bang dat ik de verkeerde maat bestel, zeker van een onbekend merk. Zijn er bepaalde manieren om kledingmaat te achterhalen, o.i.d?
Dat probleem heb ik zelfs met passen in de winkel.

Als een short bijv een maatje te groot is, gaat het dan schuren tussen je benen? En bij die ene maat kleiner niet?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:20:47 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_123790163
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:19 schreef Cherryblossom het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik zelfs met passen in de winkel.

Als een short bijv een maatje te groot is, gaat het dan schuren tussen je benen? En bij die ene maat kleiner niet?
Hangt v/d short af. Zo'n los ding..blergh. Schuurplekken overal. Maar een strakke korte tight? No problemo.

Sowieso nooit dingen te groot kopen. Waarom zou je?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 maart 2013 @ 14:22:44 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123790249
Net weer heerlijk in kort-kort gelopen. Moeilijk te geloven dat mijn volgende rondje weer met thermo's en windjacks zal moeten.
pi_123790254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:20 schreef GotC het volgende:

[..]

Hangt v/d short af. Zo'n los ding..blergh. Schuurplekken overal. Maar een strakke korte tight? No problemo.

Nee inderdaad, als je een beetje doorloopt is die kleine maat ook zo weer te groot ;)
pi_123790640
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Nee inderdaad, als je een beetje doorloopt is die kleine maat ook zo weer te groot ;)
Ja das waar :P

Misschien moet ik dan ook maar gewoon die kleinere maat kopen die ik ook pas (oh dan is die uit de sale opeens al 2 maten groter. maar niet doen dan)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:20 schreef GotC het volgende:

[..]

Omdat het heel erg afgeprijsd is en je eigen maat er niet meer hangt?
pi_123790748
Dan geef je alsnog geld uit aan dingen die niet goed zijn, of het nou 'minder is dan normaal' of niet. Beetje stom.
Ja doei.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:34:18 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123790765
Als mijn maat er niet is, koop ik het niet. Al is het nog zo veel afgeprijsd.
F means you're fucked
pi_123790849
Stereotype wijvengedrag/-logica ook, dingen moeten kopen 'omdat het in de aanbieding is'.
Ja doei.
pi_123790902
Nee klopt, is ook stom. Maar ik heb wel even gepast. Want elk merk heeft zijn eigen maten en je weet nooit of iets past. En dan zit het "los", maar hoe "los" is "té los"??

Dus het ging er eigenlijk om dat ik überhaupt niet weet hoe ik de juiste maat kies.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:38:02 #12
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123790932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:37 schreef Cherryblossom het volgende:
Nee klopt, is ook stom. Maar ik heb wel even gepast. Want elk merk heeft zijn eigen maten en je weet nooit of iets past. En dan zit het "los", maar hoe "los" is "té los"??

Dus het ging er eigenlijk om dat ik überhaupt niet weet hoe ik de juiste maat kies.
Als jij vindt dat het lekker zit, heb je de goede maat te pakken. Zo ingewikkeld is het niet.
F means you're fucked
pi_123790934
Net als mijn vriendin met boodschappen, spullen kopen omdat ze in de aanbieding zijn maar die je normaal niet gebruikt... Dat schiet lekker op inderdaad.. ;)
pi_123790967
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
Stereotype wijvengedrag/-logica ook, dingen moeten kopen 'omdat het in de aanbieding is'.
Hm nee, dat geld voor mij niet. Ik heb gewoon een short nodig.
pi_123790983
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
Vooral omdat ze denken dat ze dan 'winst' hebben gemaakt ;(
pi_123791076
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:39 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vooral omdat ze denken dat ze dan 'winst' hebben gemaakt ;(
En het daarna in de kast ligt/staat/hangt, maar het 'WAS WEL ZO GOEDKOOP! O+ O+ '

*kras*

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Als jij vindt dat het lekker zit, heb je de goede maat te pakken. Zo ingewikkeld is het niet.
Dat, als het past, dan is het je maat. Dat je VINDT dat het te groot is omdat er een getalletje op staat waar je niet vrolijk van wordt doet daar niets aan af. Dus dan past het gewoon en is het niet te groot en koop je dus geen kleding die 'te groot' is.
Ja doei.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:48:22 #17
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_123791329
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:49:31 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_123791381
quote:
En er is nergens daar waar je even warm binnen kan staan :'(!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:50:14 #19
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_123791418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:49 schreef GotC het volgende:

[..]

En er is nergens daar waar je even warm binnen kan staan :'(!
Skipak aandoen :Y

En denk dat ik een flinke tas mee moet nemen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_123791681
Dat zal wel flink koud aanvoelen inderdaad! Vooral voor het publiek.
pi_123792032
Hoewel ik gisterochtend al gelopen had, ben ik net nog een keer gegaan omdat het zo lekker zonnig was buiten, heerlijk in kort, kort.
Moest onderweg heel even stoppen om een foto te maken :+

vrijdag 8 maart 2013 @ 15:05:17 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123792110
Wel banaal hoor. :o
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_123792128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:03 schreef Shravani het volgende:
Hoewel ik gisterochtend al gelopen had, ben ik net nog een keer gegaan omdat het zo lekker zonnig was buiten, heerlijk in kort, kort.

[ afbeelding ]
:D
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:38:13 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_123793541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:03 schreef Shravani het volgende:

[ afbeelding ]
Die plek komt me bekend voor...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_123793599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:38 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Die plek komt me bekend voor...
TMI...
Ja doei.
pi_123793740
Ik heb een noobvraag :D .

Ben sinds een paar dagen begonnen met hardlopen, en heb nu twee keer zonder een lange broek hardgelopen. Spierpijn krijgen leek me opzich logisch maar omdat het eergisteren en gisteren vrij koud was (vond ik), vroeg ik me af of mijn spierpijn hierdoor ook veel erger is geworden :P Traplopen is echt hels en gewoon lopen doe ik liever ook niet de komende dagen :')
Ben ik nu heel erg onverstandig geweest of is de spierpijn die ik voel wel normaal als je net begint met hardlopen?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:45:41 #27
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_123793871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:42 schreef vera166 het volgende:

Ben sinds een paar dagen begonnen met hardlopen, en heb nu twee keer zonder een lange broek hardgelopen. Spierpijn krijgen leek me opzich logisch maar omdat het eergisteren en gisteren vrij koud was (vond ik), vroeg ik me af of mijn spierpijn hierdoor ook veel erger is geworden :P Traplopen is echt hels en gewoon lopen doe ik liever ook niet de komende dagen :')
Ben ik nu heel erg onverstandig geweest of is de spierpijn die ik voel wel normaal als je net begint met hardlopen?
De kou zal niet echt veel invloed hebben op je spierpijn, dat is gewoon de nieuwigheid. Al is het wel zo dat als je spieren warmer zijn je makkelijker hersteld. Probeer eens te lopen met wat meer kleding aan...

@Moblo hihi
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_123793911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

De kou zal niet echt veel invloed hebben op je spierpijn, dat is gewoon de nieuwigheid. Al is het wel zo dat als je spieren warmer zijn je makkelijker hersteld. Probeer eens te lopen met wat meer kleding aan...

@Moblo hihi
Ja heb gisteren ook gelopen met een trainingsbroek aan haha :D beviel me beter. Thx.
pi_123794473
Loop je nu elke dag dan? Dat is ook wel veel als beginner.
pi_123794585
quote:

Je bent een paar dagen geleden begonnen met lopen, hoeveel heb je gelopen in hoeveel dagen?
Ja doei.
pi_123794833
quote:

Ik denk ook dat het nieuwigheid is, na m''n eerste evy les had ik echt een week spierpijn.
En ik weet niet of je met een schema loopt, maar als je nog veel wandelt tussendoor, heb je het meestal ook niet heel warm.
pi_123794890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je bent een paar dagen geleden begonnen met lopen, hoeveel heb je gelopen in hoeveel dagen?
Ik heb nog maar 3 dagen hardgelopen, en mn conditie is vrij slecht. Ik heb 4 kilomter gelopen in 28 minuten volgens een hardloopapp :) .

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:00 schreef Saysem het volgende:
Loop je nu elke dag dan? Dat is ook wel veel als beginner.
Ja ik fitness 5 dagen per week en ik wil ook 5 dagen per week gaan hardlopen. Vandaag alleen niet hardlopen omdat ik het idee heb dat het niet goed zal zijn voor mn benen :P Beetje spierpijn vind ik nooit erg maar dit is wel echt kut haha.
pi_123794927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:08 schreef Shravani het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het nieuwigheid is, na m''n eerste evy les had ik echt een week spierpijn.
En ik weet niet of je met een schema loopt, maar als je nog veel wandelt tussendoor, heb je het meestal ook niet heel warm.
Ik loop inderdaad ook wel steeds als ik niet meer kan. Heb geen schema, als ik echt buiten adem raak dat ik denk dat ik doodga stop ik met hardlopen :P
pi_123794952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:09 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ik heb nog maar 3 dagen hardgelopen, en mn conditie is vrij slecht. Ik heb 4 kilomter gelopen in 28 minuten volgens een hardloopapp :) .

[..]

Ja ik fitness 5 dagen per week en ik wil ook 5 dagen per week gaan hardlopen. Vandaag alleen niet hardlopen omdat ik het idee heb dat het niet goed zal zijn voor mn benen :P Beetje spierpijn vind ik nooit erg maar dit is wel echt kut haha.
Protip: je loopt (letterlijk) te hard van stapel.

Kijk eens in de OP en bouw met een fatsoenlijk schema op. Spieren moeten wennen.
Ja doei.
pi_123794986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kijk eens in de OP en bouw met een fatsoenlijk schema op. Spieren moeten wennen.
dat dus! als je je spieren en pezen geen tijd geeft aan de belasting te wennen ben ik bang dat je spierpijn blijft houden (en in het ergste geval raak je ook geblesseerd waardoor de lol er snel af is)
pi_123795010
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:11 schreef Shravani het volgende:

[..]

dat dus! als je je spieren en pezen geen tijd geeft aan de belasting te wennen ben ik bang dat je spierpijn blijft houden (en in het ergste geval raak je ook geblesseerd waardoor de lol er snel af is)
oke :)
Ik ga nu ook 3 dagen niks doen en dan maandag kijk ik wel weer verder. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jammer :'( ik wil graag snel conditie opbouwen en sport graag veel. Maar je zal inderdaad gelijk hebben, tis wel te voelen dus :')

Bedankt iedereen trouwens.
pi_123795092
Snel conditie opbouwen doe je het beste met een fatsoenlijk schema, niet door jezelf dood te lopen en blessurerisico's onnodig te verhogen.
Ja doei.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:16:55 #38
397336 Speedo-drager
Optimus prime R.I.P.
pi_123795182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Snel conditie opbouwen doe je het beste met een fatsoenlijk schema, niet door jezelf dood te lopen en blessurerisico's onnodig te verhogen.
Gewoon 2 km rennen lopen rennen gewoon zoveel je kan. Dat iedere dag, dat is wat ik altijd deed als schema.
Do not grieve, soon I shall be one with the matrix
pi_123795275
Ik heb zelf ook geen schema gebruikt. Het kan prima zonder, maar dan moet je wel naar je lichaam luisteren en je rust pakken wanneer nodig.
pi_123795430
@ Alle reacties m.b.t maat van kleding. Natuurlijk is passen altijd beter. Ik wil een jack hebben voor over m'n shirt, aangezien ik op dit moment alleen dikke truien heb, en dat toch iets te warm is.
Nu wil ik best naar de winkel, alleen had ik daar gisteren, vandaag en het weekend geen tijd voor. Dus dacht, even snel op internet bestellen.

Tot ik een maat moest kiezen.. Uiteindelijk niet de hele set besteld, maar alleen het jack, maat M. Kijken of die past als ie binnenkomt. Wat dat betreft is het niet zo super erg als dat iets te strak of iets te groot is wat mij betreft.

Dacht alleen, hier zitten vast mensen die regelmatig kleding online bestellen, en misschien hebben ze een trucje. Niet dus. Dan weet ik dat en ga ik lekker shoppen als ik volgende week tijd heb :)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:33:52 #41
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123795816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:
@ Alle reacties m.b.t maat van kleding. Natuurlijk is passen altijd beter. Ik wil een jack hebben voor over m'n shirt, aangezien ik op dit moment alleen dikke truien heb, en dat toch iets te warm is.
Nu wil ik best naar de winkel, alleen had ik daar gisteren, vandaag en het weekend geen tijd voor. Dus dacht, even snel op internet bestellen.

Tot ik een maat moest kiezen.. Uiteindelijk niet de hele set besteld, maar alleen het jack, maat M. Kijken of die past als ie binnenkomt. Wat dat betreft is het niet zo super erg als dat iets te strak of iets te groot is wat mij betreft.

Dacht alleen, hier zitten vast mensen die regelmatig kleding online bestellen, en misschien hebben ze een trucje. Niet dus. Dan weet ik dat en ga ik lekker shoppen als ik volgende week tijd heb :)
Ik bestel gewoon een M. Doe ik met alles. Past ook altijd :)
F means you're fucked
pi_123799155
Waar en wanneer gaan de CPC-lopers/supporters zich verzamelen?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:54:09 #43
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_123800835
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik bestel gewoon een M. Doe ik met alles. Past ook altijd :)
Ik bestel gewoon een M. Doe ik met alles. Past nooit. :D
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:54:41 #44
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123800850
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:54 schreef Frsh het volgende:

[..]

Ik bestel gewoon een M. Doe ik met alles. Past nooit. :D
Ik zat er al op te wachten :D
F means you're fucked
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:54:49 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123800855
Loepen schoot er gisteren bij in. Dus vanmiddag het lumineuze plan om te gaan lopen terwijl de kinderen mee fietsen. Op zich ging het wel, maar de jongste fietst nog niet zo lang en dus ook nog niet zo hard. Dus die moest ik duwen. :') en na 1 km was hij moe. :D
Even gewacht dus en maar weer omgedraaid.
Maar goed, ik ben gegaan, ik heb iig íets gedaan, dat is ook wat waard. :Y
pi_123800901
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Loepen schoot er gisteren bij in. Dus vanmiddag het lumineuze plan om te gaan lopen terwijl de kinderen mee fietsen. Op zich ging het wel, maar de jongste fietst nog niet zo lang en dus ook nog niet zo hard. Dus die moest ik duwen. :') en na 1 km was hij moe. :D
Even gewacht dus en maar weer omgedraaid.
Maar goed, ik ben gegaan, ik heb iig íets gedaan, dat is ook wat waard. :Y
Gewoon honden nemen.
pi_123800917
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik stelde MaleDuck al voor om een whatsappgroep aan te maken. Dan kunnen we op de dag zelf snel en makkelijk communiceren, maar dan moet wel iedereen er comfortabel mee zijn dat je nummer bekend is onder de fokkers.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:56:52 #48
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123800926
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Voor zover ik heb begrepen is er geen centrale meet afgesproken :)
F means you're fucked
pi_123801618
Ik zou toch wel met iemand willen afspreken, anders voel ik me daar zo eenzaam... :@

Er zijn al genoeg fokkers die mijn nummer hebben; ik vind het niet erg als die groep fokkers groter wordt. :')
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:21:20 #50
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_123801812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:12 schreef vera166 het volgende:

[..]

oke :)
Ik ga nu ook 3 dagen niks doen en dan maandag kijk ik wel weer verder. :)

[..]

Jammer :'( ik wil graag snel conditie opbouwen en sport graag veel. Maar je zal inderdaad gelijk hebben, tis wel te voelen dus :')

Bedankt iedereen trouwens.
Zorg ervoor dat je goede hardloopschoenen hebt. Voor de rest veel succes! ^O^
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')