abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:26:01 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123787747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef MilaNL het volgende:

Ik denk dat je niet zomaar moet denken dat China wel neutraal zal blijven.
Denk het wel, China is die dolle hond ook zat nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:26:33 #102
33189 RM-rf
1/998001
pi_123787774
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Bij sancties tegen NK stemt China altijd tegen (behalve laatste keer, maar dat is dan ook een opmerkelijke verandering).
klopt, dat is exact wat ik beschrijf, al moet je ook inzien dat alhoewel china in de Veiligheidsraad instemt, het geen gemeende instemming is en ze genoeg steun aan NK blijven bieden om al te grote gevolgen van de sancties te voorkomen...

punt is gewoon dat China niet wil dat er een oncontroleerbare opstand in NK uitbreekt..
ze willen dat NK uiteindelijk gewoon stabiel blijft zoals het nu is..

quote:
In de Koreaanse oorlog heeft China NK ook flink geholpen.
Pas aan het einde, toend e amerikanen de chinese grens naderden.. China had zich lang juist relatief afzijdig gehouden...
het uitbreken vand e Koraanse oorlog valt terug te leiden tot Stalin en Russissche belangen...
de chinezen waren er allerminst blij mee en hun ingrijpen was ook met tegenzin en niet officieel...

quote:
De grens NK-China wordt door China bewaakt. Vluchtelingen uit NK stuurt China gewoon terug naar NK ipv naar ZK (die ze met open armen ontvangt), terwijl ze weten wat er met ze gebeurt.
Ik denk dat je niet zomaar moet denken dat China wel neutraal zal blijven.
Juist dat laatste argument, van china die noord-korea gesloten houd en vluchtelingen geen steun verleent bevestigd toch juist ook dat China verder geen enkele ander belang bij de Koreaanse situatie heeft dan eigenbelang?

oftewel, ze doen helemaal niks anders dan hun eigen belangen hoeden en dat is dat Noord-Korea die buffer blijft...
meedoen aan één of andere domme oorlog met erg ongewise uitkomst en vermoedelijk een verlies omdat de tegenstanders millitair gezien veruit sterker zijn en de vijanden van China aan alle grenzen zullen staan te likkebaarden om een chinese vernedering ... Nee , dat is zo ongeveer het laatste waar peking op zit te wachten...

China is de allerlaatste om het leuk te vinden als een idioot als Jong-Un hen in een oorlog meesleept...
en daaraan meedoen is erg onwaarschijnlijk...

Nogamaals de meest en eigenlijk enige omstandigheid waarin volgens mij de Chinezen militair ingrijpen, kan zijn om in Noord-Korea met hun leger een volksopstand te onderdrukken na een val van Jong-Un en een voor hen vriendelijk regime iig als heerser vast te zetten, waarbij volgens mij de chinese troepen binnen drie maanden het land weer verlaten (langdurige bezettingen van landen zijn geen chinees ding)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:17 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Jij snapt er niks van, als de vs vertrekt uit zuid-korea dan valt de hele regio in de chinese invloed sfeer... zelfde met de 'bondgenoten' egypte en turkije die een tegenwicht moeten bieden aan iran.. zo is de hele wereld opgedeeld in invloeds sferen.
onzin natuurlijk...

toen de amerikanen Vietnam millitair verlieten werd dat ook geen chinees gebied, integendeel, Vietnam werd zelfs een van de grootste concurrenten van de chinezen en binnen twintig jaar later een groot handelspartner voor de amerikanen.

Ook bv Zuid-Korea kan best wel weerstand bieden aan china, china heeft zelfs geen territorale claims op koreaans grondgebied, wat ze bv wel hebben op het gebied rondom Vladivostok erboven, dat traditioneel altijd chinees was (deel van Mantsjoerije)

Mocht bv Korea een worden, dus noord en zuid weer samengaan , zou het voor de regio volgens mij erg goed zijn en zeker stabilitserend werken...
enkel zullen de chinezen niet instemmen met een sterk op de VS gericht en ook duidelijk militair samenwerkend Korea aan hun eigen landsgrens..
wat dat betreft zou Zuid-Korea eerst het vertrouen van China moeten winnen, maar onmogelijk lijkt me dat niet.. hooguit wel een politiek streven voor de relatief lange termijn

[ Bericht 11% gewijzigd door RM-rf op 08-03-2013 13:38:14 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:32:23 #103
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_123788069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:17 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Jij snapt er niks van, als de vs vertrekt uit zuid-korea dan valt de hele regio in de chinese invloed sfeer... zelfde met de 'bondgenoten' egypte en turkije die een tegenwicht moeten bieden aan iran.. zo is de hele wereld opgedeeld in invloeds sferen.
Ja, en? Koreanen hebben meer gemeen met Chinezen of Japanners dan met Amerikanen. De VS heeft daar niks te zoeken toch? Het is net zo vreemd als dat de Chinezen de staat Florida (ook een schiereiland) zouden helpen om zich te verzetten tegen de VS.
Say what?
pi_123788739
we worden het niet eens, upsidedown
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:54:23 #105
108913 Godshand
guide4you
pi_123789002
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ja, en? Koreanen hebben meer gemeen met Chinezen of Japanners dan met Amerikanen. De VS heeft daar niks te zoeken toch? Het is net zo vreemd als dat de Chinezen de staat Florida (ook een schiereiland) zouden helpen om zich te verzetten tegen de VS.
De VS heeft er zeker wat te zoeken: vanaf Korea paar duizend kilometer doorvaren en je zit al in Alaska. Verder is een compleet communistisch Korea ook niets voor de Verenigde Staten: geen bondgenoot in de buurt van "vijand" China en Rusland en geen economische partner.

Voor de meesten hier is een communistisch Korea ook niks: zeg dan maar dag tegen je Samsung, Hyundai en Daihatsu produkten :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:03:01 #106
323876 michaelmoore
pi_123789380
Daarnaast als NK weg is dan kan ZK de spoorwegen aansluiten op het Russisch spoor en gaat er enorme markt open per spoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:22:20 #107
108913 Godshand
guide4you
pi_123790229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:03 schreef michaelmoore het volgende:
Daarnaast als NK weg is dan kan ZK de spoorwegen aansluiten op het Russisch spoor en gaat er enorme markt open per spoor
Die markt hebben ze nu toch ook al? Samsung apparaten zijn gewoon verkrijgbaar in Rusland, zover ik weet. Het is alleen dan goedkoper voor de fabrikanten, ipv per vliegtuig/boot de goederen te leveren.
pi_123790252
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:03 schreef michaelmoore het volgende:
Als NK weg is, hoe wil je er dan een spoorlijn doorheen laten lopen?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:24:14 #109
323876 michaelmoore
pi_123790324
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Als NK weg is, hoe wil je er dan een spoorlijn doorheen laten lopen?
dan is alles weer gewoon Korea, he grapjas
pi_123790452
Als NK zo makkelijk verslagen wordt, waar wacht ZK dan nog op?
pi_123790517
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Die markt hebben ze nu toch ook al? Samsung apparaten zijn gewoon verkrijgbaar in Rusland, zover ik weet. Het is alleen dan goedkoper voor de fabrikanten, ipv per vliegtuig/boot de goederen te leveren.
Het kost misschien wat minder aan vervoer, maar je verliest wel een hoop klanten met de mededeling dat het 3 weken duurt voordat hun product eindelijk eens in Moskou aankomt.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:30:38 #112
323876 michaelmoore
pi_123790602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:27 schreef MilaNL het volgende:
ach die ellende duurt al 60 jaar dus dat heeft geen haast

en beginnen met oorlog is nooit goed, verdedigen met dodelijke precisie veel beter
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:31:16 #113
323876 michaelmoore
pi_123790626
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het kost misschien wat minder aan vervoer, maar je verliest wel een hoop klanten met de mededeling dat het 3 weken duurt voordat hun product eindelijk eens in Moskou aankomt.
wat denk jij, dat een boot erover doet voor ze in Moskou is ??
En daar rijden ook Koreaanse auto's
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:32:14 #114
108913 Godshand
guide4you
pi_123790671
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:27 schreef MilaNL het volgende:
De onzekerheid is China.

In 1950 was Zuid-Korea bijna onder de voet gelopen door het Noorden. De VN-militairen onder leiding van de Amerikanen, drongen de Noord-Koreanen weer terug naar de grens met China. En toen kwamen opeens verdacht veel Chinese adviseurs mee doen aan Noord-Koreaanse zijde zodat het VN-leger werd teruggeworpen tot de huidige Gedemilitariseerde Zone.

Zomaar even Noord-Korea binnenvallen levert problemen op met Rusland en China. En die legers zijn niet even simpel aan te vallen.
pi_123790737
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

De onzekerheid is China.

In 1950 was Zuid-Korea bijna onder de voet gelopen door het Noorden. De VN-militairen onder leiding van de Amerikanen, drongen de Noord-Koreanen weer terug naar de grens met China. En toen kwamen opeens verdacht veel Chinese adviseurs mee doen aan Noord-Koreaanse zijde zodat het VN-leger werd teruggeworpen tot de huidige Gedemilitariseerde Zone.

Zomaar even Noord-Korea binnenvallen levert problemen op met Rusland en China. En die legers zijn niet even simpel aan te vallen.
Op dat moment was het nog een geval van 'de communistische kameraden helen', grote kans dat Rusland en China nu 'ow no not this shit again' zullen denken.
pi_123793390
Het is steeds hetzelfde verhaal. Ze willen olie een voedsel in ruil voor het tijdelijk stoppen van het atoomprogramma. Om het vervolgens een aantal jaren later opnieuw te proberen. Men is de chantage nu beu incluus China en Rusland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:47:50 #117
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
pi_123793976
Lang leve de eeuwige leider! Ik zal de heilige president en vader aller Koreanen Kim Jong Sung steunen in hun strijd tegen het imperialistische, capitalistische en onderdrukkende Westen! WHOOP WHOOP WHOOP!

*O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:05:14 #118
323876 michaelmoore
pi_123794695
China heeft nu ook ingestemd met de sancties tegen NK in de veiligheidsraad

Nou dat wil wat zeggen
ik zou me nu ff bedenken als ik Kim Un was
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:16:22 #119
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_123795165
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:27 schreef Flurry het volgende:
Hm... dit dreigt redelijk te escaleren. Die gast is gek genoeg om z'n bevolking de dood in te jagen.
Hmn, het is vooral de VS die hem dwingt zijn bevolking de dood in te jagen. Zou wel heel mooi zijn als hij een spiegel maakt van Washington of New York. God (als hij bestaat) weet dat de VS recht heeft op zo'n sigaar uit eigen doos.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:22:34 #120
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_123795390
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hmn, het is vooral de VS die hem dwingt zijn bevolking de dood in te jagen. Zou wel heel mooi zijn als hij een spiegel maakt van Washington of New York. God (als hij bestaat) weet dat de VS recht heeft op zo'n sigaar uit eigen doos.
Ik sta ook niet altijd achter de buitenlandse politiek van de VS, maar ik vind dit een raar statement. Kim Jong Un had er ook voor kunnen kiezen om de weg naar democratisering en ontspanning van de relaties met de buurlanden in te slaan. In plaats daarvan zet hij de verhoudingen op scherp en dreigt hij met nucleaire wapens.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:28:36 #121
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_123795619
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:22 schreef Flurry het volgende:

[..]

Ik sta ook niet altijd achter de buitenlandse politiek van de VS, maar ik vind dit een raar statement. Kim Jong Un had er ook voor kunnen kiezen om de weg naar democratisering en ontspanning van de relaties met de buurlanden in te slaan. In plaats daarvan zet hij de verhoudingen op scherp en dreigt hij met nucleaire wapens.
In NK leven ze al zo sinds mensenheugenis. Kiezen zit er niet in. Hij wordt gedwongen. Hij zet niet de verhoudingen op scherp, dat de VS. Hij dreigt niet met nucleaire wapens, hij dreigt terug met nucleaire wapens.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:33:53 #122
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_123795817
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hij dreigt niet met nucleaire wapens, hij dreigt terug met nucleaire wapens.
Heeft de VS gedreigd om een kernwapen op NK te gooien of het land anderszins aan te vallen? Daar kan ik even geen bron van vinden. Misschien hebben ze gedreigd met sancties als het land doorgaat met het ontwikkelen van een kernbom, maar dat vind ik eerder een reactie op de dreiging die daarvan uitgaat.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:34:44 #123
323876 michaelmoore
pi_123795846
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

pi_123795871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:22 schreef Flurry het volgende:

[..]

Haha, die gast is ook maar gewoon een puppet van de partij.
pi_123795919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

De onzekerheid is China.

Klopt, China is misschien niet zo blij met NK op dit moment, maar ze zullen wel gewoon hun bufferzone willen behouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')