Denk het wel, China is die dolle hond ook zat nuquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef MilaNL het volgende:
Ik denk dat je niet zomaar moet denken dat China wel neutraal zal blijven.
klopt, dat is exact wat ik beschrijf, al moet je ook inzien dat alhoewel china in de Veiligheidsraad instemt, het geen gemeende instemming is en ze genoeg steun aan NK blijven bieden om al te grote gevolgen van de sancties te voorkomen...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Bij sancties tegen NK stemt China altijd tegen (behalve laatste keer, maar dat is dan ook een opmerkelijke verandering).
Pas aan het einde, toend e amerikanen de chinese grens naderden.. China had zich lang juist relatief afzijdig gehouden...quote:In de Koreaanse oorlog heeft China NK ook flink geholpen.
Juist dat laatste argument, van china die noord-korea gesloten houd en vluchtelingen geen steun verleent bevestigd toch juist ook dat China verder geen enkele ander belang bij de Koreaanse situatie heeft dan eigenbelang?quote:De grens NK-China wordt door China bewaakt. Vluchtelingen uit NK stuurt China gewoon terug naar NK ipv naar ZK (die ze met open armen ontvangt), terwijl ze weten wat er met ze gebeurt.
Ik denk dat je niet zomaar moet denken dat China wel neutraal zal blijven.
onzin natuurlijk...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:17 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Jij snapt er niks van, als de vs vertrekt uit zuid-korea dan valt de hele regio in de chinese invloed sfeer... zelfde met de 'bondgenoten' egypte en turkije die een tegenwicht moeten bieden aan iran.. zo is de hele wereld opgedeeld in invloeds sferen.
Ja, en? Koreanen hebben meer gemeen met Chinezen of Japanners dan met Amerikanen. De VS heeft daar niks te zoeken toch? Het is net zo vreemd als dat de Chinezen de staat Florida (ook een schiereiland) zouden helpen om zich te verzetten tegen de VS.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:17 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Jij snapt er niks van, als de vs vertrekt uit zuid-korea dan valt de hele regio in de chinese invloed sfeer... zelfde met de 'bondgenoten' egypte en turkije die een tegenwicht moeten bieden aan iran.. zo is de hele wereld opgedeeld in invloeds sferen.
De VS heeft er zeker wat te zoeken: vanaf Korea paar duizend kilometer doorvaren en je zit al in Alaska. Verder is een compleet communistisch Korea ook niets voor de Verenigde Staten: geen bondgenoot in de buurt van "vijand" China en Rusland en geen economische partner.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja, en? Koreanen hebben meer gemeen met Chinezen of Japanners dan met Amerikanen. De VS heeft daar niks te zoeken toch? Het is net zo vreemd als dat de Chinezen de staat Florida (ook een schiereiland) zouden helpen om zich te verzetten tegen de VS.
Die markt hebben ze nu toch ook al? Samsung apparaten zijn gewoon verkrijgbaar in Rusland, zover ik weet. Het is alleen dan goedkoper voor de fabrikanten, ipv per vliegtuig/boot de goederen te leveren.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:03 schreef michaelmoore het volgende:
Daarnaast als NK weg is dan kan ZK de spoorwegen aansluiten op het Russisch spoor en gaat er enorme markt open per spoor
Als NK weg is, hoe wil je er dan een spoorlijn doorheen laten lopen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:03 schreef michaelmoore het volgende:
Daarnaast als NK weg is dan kan ZK de spoorwegen aansluiten op het Russisch spoor en gaat er enorme markt open per spoor
dan is alles weer gewoon Korea, he grapjasquote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Als NK weg is, hoe wil je er dan een spoorlijn doorheen laten lopen?
Het kost misschien wat minder aan vervoer, maar je verliest wel een hoop klanten met de mededeling dat het 3 weken duurt voordat hun product eindelijk eens in Moskou aankomt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die markt hebben ze nu toch ook al? Samsung apparaten zijn gewoon verkrijgbaar in Rusland, zover ik weet. Het is alleen dan goedkoper voor de fabrikanten, ipv per vliegtuig/boot de goederen te leveren.
ach die ellende duurt al 60 jaar dus dat heeft geen haastquote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:27 schreef MilaNL het volgende:
Als NK zo makkelijk verslagen wordt, waar wacht ZK dan nog op?
wat denk jij, dat een boot erover doet voor ze in Moskou is ??quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het kost misschien wat minder aan vervoer, maar je verliest wel een hoop klanten met de mededeling dat het 3 weken duurt voordat hun product eindelijk eens in Moskou aankomt.
De onzekerheid is China.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:27 schreef MilaNL het volgende:
Als NK zo makkelijk verslagen wordt, waar wacht ZK dan nog op?
Op dat moment was het nog een geval van 'de communistische kameraden helen', grote kans dat Rusland en China nu 'ow no not this shit again' zullen denken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
De onzekerheid is China.
In 1950 was Zuid-Korea bijna onder de voet gelopen door het Noorden. De VN-militairen onder leiding van de Amerikanen, drongen de Noord-Koreanen weer terug naar de grens met China. En toen kwamen opeens verdacht veel Chinese adviseurs mee doen aan Noord-Koreaanse zijde zodat het VN-leger werd teruggeworpen tot de huidige Gedemilitariseerde Zone.
Zomaar even Noord-Korea binnenvallen levert problemen op met Rusland en China. En die legers zijn niet even simpel aan te vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
Hmn, het is vooral de VS die hem dwingt zijn bevolking de dood in te jagen. Zou wel heel mooi zijn als hij een spiegel maakt van Washington of New York. God (als hij bestaat) weet dat de VS recht heeft op zo'n sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:27 schreef Flurry het volgende:
Hm... dit dreigt redelijk te escaleren. Die gast is gek genoeg om z'n bevolking de dood in te jagen.
Ik sta ook niet altijd achter de buitenlandse politiek van de VS, maar ik vind dit een raar statement. Kim Jong Un had er ook voor kunnen kiezen om de weg naar democratisering en ontspanning van de relaties met de buurlanden in te slaan. In plaats daarvan zet hij de verhoudingen op scherp en dreigt hij met nucleaire wapens.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hmn, het is vooral de VS die hem dwingt zijn bevolking de dood in te jagen. Zou wel heel mooi zijn als hij een spiegel maakt van Washington of New York. God (als hij bestaat) weet dat de VS recht heeft op zo'n sigaar uit eigen doos.
In NK leven ze al zo sinds mensenheugenis. Kiezen zit er niet in. Hij wordt gedwongen. Hij zet niet de verhoudingen op scherp, dat de VS. Hij dreigt niet met nucleaire wapens, hij dreigt terug met nucleaire wapens.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik sta ook niet altijd achter de buitenlandse politiek van de VS, maar ik vind dit een raar statement. Kim Jong Un had er ook voor kunnen kiezen om de weg naar democratisering en ontspanning van de relaties met de buurlanden in te slaan. In plaats daarvan zet hij de verhoudingen op scherp en dreigt hij met nucleaire wapens.
Heeft de VS gedreigd om een kernwapen op NK te gooien of het land anderszins aan te vallen? Daar kan ik even geen bron van vinden. Misschien hebben ze gedreigd met sancties als het land doorgaat met het ontwikkelen van een kernbom, maar dat vind ik eerder een reactie op de dreiging die daarvan uitgaat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij dreigt niet met nucleaire wapens, hij dreigt terug met nucleaire wapens.
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hmn, het is vooral de VS die hem dwingt zijn bevolking de dood in te jagen. Zou wel heel mooi zijn als hij een spiegel maakt van Washington of New York. God (als hij bestaat) weet dat de VS recht heeft op zo'n sigaar uit eigen doos.
Haha, die gast is ook maar gewoon een puppet van de partij.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik sta ook niet altijd achter de buitenlandse politiek van de VS, maar ik vind dit een raar statement. Kim Jong Un had er ook voor kunnen kiezen om de weg naar democratisering en ontspanning van de relaties met de buurlanden in te slaan. In plaats daarvan zet hij de verhoudingen op scherp en dreigt hij met nucleaire wapens.
Klopt, China is misschien niet zo blij met NK op dit moment, maar ze zullen wel gewoon hun bufferzone willen behouden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
De onzekerheid is China.
In 1950 was Zuid-Korea bijna onder de voet gelopen door het Noorden. De VN-militairen onder leiding van de Amerikanen, drongen de Noord-Koreanen weer terug naar de grens met China. En toen kwamen opeens verdacht veel Chinese adviseurs mee doen aan Noord-Koreaanse zijde zodat het VN-leger werd teruggeworpen tot de huidige Gedemilitariseerde Zone.
Zomaar even Noord-Korea binnenvallen levert problemen op met Rusland en China. En die legers zijn niet even simpel aan te vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |