abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 13:44:04 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123825375
Dit was toch min of meer al jaren bekend, zeker dat gesjoemel met attesten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_123825481
Voetballers met kleine pijntjes krijgen toch ook vaak een injectie met cortisonen? Daar hoor je nooit wat over.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:48:55 #153
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123825494
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:44 schreef rubbereend het volgende:
Hoe zit het dan met andere sporten, Ram kan wel zeggen "is gebeurd" maar voor hetzelfde geld gebeurt het nog steeds.
  Moderator zaterdag 9 maart 2013 @ 13:49:20 #154
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_123825508
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Voetballers met kleine pijntjes krijgen toch ook vaak een injectie met cortisonen? Daar hoor je nooit wat over.
Omdat je bij het voetbal natuurlijk niets aan doping hebt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 13:54:41 #155
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123825667
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met andere sporten, Ram kan wel zeggen "is gebeurd" maar voor hetzelfde geld gebeurt het nog steeds.
in alle sporten wordt/werd gebruikt dus zal in andere sporten wel gebruikt worden. En anders is dit goede reclame
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_123825917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
http://www.nusport.nl/dop(...)valste-attesten.html

Fotootje van Boogerd erbij :D. Had niet door dat daar iets tegen gedaan is, was altijd wel typerend dat 90% van het wielerpeloton last had van astma :').
Dit is toch niet verrassend? Zal in andere sporten zoals zwemmen, atletiek, enz. niet anders zijn.
pi_123825958
Kwam ik tegen op een Belgisch forum.

Weet eig niet of ik het moet posten om weer eenzelfde discussie te beginnen. Maar ja, het is ondertussen deel van het wielrennen zeker.

Deze week op men stage gehoord van een dokter/prof ( ga bewust geen namen geven ) die meewerkt aan internationaal onderzoek over anemie bij kankerpatiënten dat het hele team Sky op een nieuw -oraal, maw in pilvorm- EPO rijdt. Het nieuwe EPO zorgt er eig ( in het kort ) voor dat uw eigen gentranscriptie opgereguleerd wordt en dus maw uw lichaamseigen erythopoiëtine(EPO)-aanmaak stijgt. Zoiezo nog ontraceerbaar aangezien er geen lichaamsvreemde stoffen in het bloed komen, er is wel gentranscriptie manipulatie. Echte genmanipulatie is het niet, want dat op zich zou in principe wel weer traceerbaar kunnen worden binnen enkele jaren. Daarnaast zit het onderzoek naar deze nieuwe vormen pas in de 2e testfase ( van de 4 fasen voor een product op de markt komt ). En dus is het nog verre van officieel op de markt en wie weet komt het nooit op de markt. Laat staan dat er al dopingtesten naar zijn. En omdat ze er nu nog niet zijn, zal het ook nooit traceerbaar worden denk ik, wat het grote verschil is met de vorige generatie doping.

Op zich blijft dat met de bloedpaspoorten wel een probleem. Uw hematocriet of aantal rode bloedcellen per volume bloed gaat namelijk stijgen en dat is makkelijk zichtbaar op labo's. Alleen kun je op een natuurlijke wijze ook -weliswaar in mindere mate- uw hematocriet beïnvloeden door hoogtestages. Maw uw hematocriet (hct) stijgt op natuurlijke wijze én met het nieuwe ontraceerbare oraal EPO.
Volgens mij ( ben totaal geen expert natuurlijk, heb wel wat voorkennis en heb de voorbije week wat zitten opzoeken ) ligt de clu daarin dat ze ervoor zorgen dat hun hct net dat tikkeltje sneller stijgt dan op natuurlijke wijze, maar ook niet te veel zodat ze het nog op genetisch 'talent' kunnen steken.
Na een hoogtestage gaat uw hct zich geleidelijk aan normaliseren naar zijn normalere lagere basiswaarde, door het oraal EPO verder te nemen proberen ze deze daling af te remmen zodat men langer op hun hogere waardes kan blijven. Opnieuw ligt hier wel de truuk in dat het nog natuurlijk verklaarbaar moet zijn. Nu ja, er zijn nog wel heel wat truukskes.

Wat doet Team Sky nu reeds enkele jaren? Jip, nieuwe 'trainings'technieken waarbij ze lang op hoogtestage gaan ipv wedstrijden rijden als voorbereiding.

Ik wou dit gewoon even kwijt, geen idee of jullie er nood aan hebben. Zelf ben ik ook fervent wielerfan en ben ik die dopingverhalen beu. Maar tegenwoordig kan je er niet meer om heen jammer genoeg.
Team Sky zal hier dan ook mee wegkomen, het zal naar mijn inziens nooit traceerbaar worden. Enkel via bekentenissen zoals de zaak Armstrong zal dit mogelijks uitkomen de volgende jaren.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_123826128
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:44 schreef rubbereend het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit is toch niet verrassend? Zal in andere sporten zoals zwemmen, atletiek, enz. niet anders zijn.
Klopt, de nieuwswaarde voor mij lag in het feit dat hier nu dus iets tegen gedaan wordt.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:14:15 #159
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123826176
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:06 schreef Pedroso het volgende:

Weet eig niet of ik het moet posten om weer eenzelfde discussie te beginnen. Maar ja, het is ondertussen deel van het wielrennen zeker.

Deze week op men stage gehoord van een dokter/prof ( ga bewust geen namen geven ) die meewerkt aan internationaal onderzoek over anemie bij kankerpatiënten dat het hele team Sky op een nieuw -oraal, maw in pilvorm- EPO rijdt. Het nieuwe EPO zorgt er eig ( in het kort ) voor dat uw eigen gentranscriptie opgereguleerd wordt en dus maw uw lichaamseigen erythopoiëtine(EPO)-aanmaak stijgt. Zoiezo nog ontraceerbaar aangezien er geen lichaamsvreemde stoffen in het bloed komen, er is wel gentranscriptie manipulatie. Echte genmanipulatie is het niet, want dat op zich zou in principe wel weer traceerbaar kunnen worden binnen enkele jaren. Daarnaast zit het onderzoek naar deze nieuwe vormen pas in de 2e testfase ( van de 4 fasen voor een product op de markt komt ). En dus is het nog verre van officieel op de markt en wie weet komt het nooit op de markt. Laat staan dat er al dopingtesten naar zijn. En omdat ze er nu nog niet zijn, zal het ook nooit traceerbaar worden denk ik, wat het grote verschil is met de vorige generatie doping.

Op zich blijft dat met de bloedpaspoorten wel een probleem. Uw hematocriet of aantal rode bloedcellen per volume bloed gaat namelijk stijgen en dat is makkelijk zichtbaar op labo's. Alleen kun je op een natuurlijke wijze ook -weliswaar in mindere mate- uw hematocriet beïnvloeden door hoogtestages. Maw uw hematocriet (hct) stijgt op natuurlijke wijze én met het nieuwe ontraceerbare oraal EPO.
Volgens mij ( ben totaal geen expert natuurlijk, heb wel wat voorkennis en heb de voorbije week wat zitten opzoeken ) ligt de clu daarin dat ze ervoor zorgen dat hun hct net dat tikkeltje sneller stijgt dan op natuurlijke wijze, maar ook niet te veel zodat ze het nog op genetisch 'talent' kunnen steken.
Na een hoogtestage gaat uw hct zich geleidelijk aan normaliseren naar zijn normalere lagere basiswaarde, door het oraal EPO verder te nemen proberen ze deze daling af te remmen zodat men langer op hun hogere waardes kan blijven. Opnieuw ligt hier wel de truuk in dat het nog natuurlijk verklaarbaar moet zijn. Nu ja, er zijn nog wel heel wat truukskes.

Wat doet Team Sky nu reeds enkele jaren? Jip, nieuwe 'trainings'technieken waarbij ze lang op hoogtestage gaan ipv wedstrijden rijden als voorbereiding.

Ik wou dit gewoon even kwijt, geen idee of jullie er nood aan hebben. Zelf ben ik ook fervent wielerfan en ben ik die dopingverhalen beu. Maar tegenwoordig kan je er niet meer om heen jammer genoeg.
Team Sky zal hier dan ook mee wegkomen, het zal naar mijn inziens nooit traceerbaar worden. Enkel via bekentenissen zoals de zaak Armstrong zal dit mogelijks uitkomen de volgende jaren.

het nieuwe CERA ;)
SPT / Doping #51 Bijltjesdag bij Sky

[ Bericht 1% gewijzigd door THEFXR op 09-03-2013 14:22:59 ]
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:30:00 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_123826577
quote:

Interessant, maar helaas speculatief ;(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_123826797
quote:

In lijn met wat Peter Van Eenoo afgelopen zomer zei;

quote:
‘Tot de categorie van peptidehormonen behoren epo, groeihormoon, HCG,... Het zijn hormonen die iets aanmaken in ons lichaam. Het ene zorgt voor rode bloedcellen, het andere voor spiermassa, nog een ander voor het cortisonegehalte, enzovoort. Simpel voorbeeld: er zijn peptidehormonen die de aanmaak van groeihormoon stimuleren. Atleten pakken dus niet langer groeihormoon, maar datgene wat het aanmaakt, de peptide. Op zich zijn die niet extreem moeilijk detecteerbaar. Het grote probleem is dat er een hele waaier op de markt komt. Niet binnen tien jaar, niet binnen vijf jaar, nú. Het gaat over een enorm aantal producten, die we allemaal apart gaan moeten ontleden. En dat is heel moeilijk bij te houden.'
Bron

Daarom is de dopingstrijd ook gebaat bij een flinke financiële injectie, maar die zal er wel niet komen.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:51:31 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123827057
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Interessant, maar helaas speculatief ;(
ik geloof het meer dan wat SKY zelf zegt.
Verder lijkt het mij goedkoper en effectiever om de ploegartsen maar af te schaffen, dan zich maar continue op veel en strenger testen te richten.
pi_123827277
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik geloof het meer dan wat SKY zelf zegt.
Verder lijkt het mij goedkoper en effectiever om de ploegartsen maar af te schaffen, dan zich maar continue op veel en strenger testen te richten.
Dat lost natuurlijk niets op.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:04:38 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123827352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat lost natuurlijk niets op.
meer dan je denkt
pi_123827404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

meer dan je denkt
Niets is overdreven, maar ik zou het zeker niet in plaats van meer & strenger testen doen. Als je ziet wat die externe dopingdokters aan klandisie hebben, daar is geen ploegarts voor nodig.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:11:42 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123827572
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Niets is overdreven, maar ik zou het zeker niet in plaats van meer & strenger testen doen. Als je ziet wat die externe dopingdokters aan klandisie hebben, daar is geen ploegarts voor nodig.
klopt ook, maar een schakel er tussen uit halen, werpt weer een hogere drempel op.
het lijkt mij dat er weinig rek in zit mbt strenger testen.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:29:53 #167
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_123828064
Ik vraag me ook af of meer geld de oplossing is. Misschien helpt het wel, maar ik vraag me af of het bestrijden van doping iets is waar een gemeenschap nu geld in moet gaan pompen, zijn er dan geen betere bestemmingen voor dat geld, is dat echt zo belangrijk?

Al weet ik niet wat dan een betere oplossing zou zijn, misschien de dokters zo hard aanpakken dat die niet meer aan doping durven beginnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_123829202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

klopt ook, maar een schakel er tussen uit halen, werpt weer een hogere drempel op.
het lijkt mij dat er weinig rek in zit mbt strenger testen.
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me ook af of meer geld de oplossing is. Misschien helpt het wel, maar ik vraag me af of het bestrijden van doping iets is waar een gemeenschap nu geld in moet gaan pompen, zijn er dan geen betere bestemmingen voor dat geld, is dat echt zo belangrijk?

Al weet ik niet wat dan een betere oplossing zou zijn, misschien de dokters zo hard aanpakken dat die niet meer aan doping durven beginnen.
Nou het verhaal van dat hoofd van het dopinglaboratorium van UZ Gent is dus dat er een hele stroom aan nieuwe producten in de testfase in omloop zijn, producten die de natuurlijke aanmaak van behulpzame hormonen stimuleren. Die producten zijn best op te sporen, maar het kost natuurlijk even tijd (en geld) om van een dopingproduct de juiste test op te stellen. En aangezien het er zo veel zijn, is het onmogelijk dat allemaal te doen met de huidige middelen. Dus in die zin is meer geld zeker (een) oplossing.

Geld dat betaald moet worden door de (wieler)teams natuurlijk, niet door de gemeenschap. Vaughters en Spekenbrink zijn iig voor.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 9 maart 2013 @ 17:28:01 #169
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123832206
Wat vinden jullie bijv van een Sven Kramer? Die schaatst ook als een malle. Gewoon natuurlijk of toch iets minder?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:28:08 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_123832211
Net zoals er bijvoorbeeld in de Formule 1 dingen getest worden die later in personenauto's ook zitten mogen we sommige ploegen ook wel dankbaar zijn dan ze de werking van medicijnen voor ons testen zodat ze later in de gezondheidszorg gebruikt kunnen worden. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 17:31:00 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123832333
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:28 schreef Pino112 het volgende:
Wat vinden jullie bijv van een Sven Kramer? Die schaatst ook als een malle. Gewoon natuurlijk of toch iets minder?
tja zo kan je alles verdacht denken. Maar niet alleen toppers gebruiken doping, ook de lagen eronder, dat bleek wel uit het wielrennen.
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 9 maart 2013 @ 17:33:32 #172
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123832428
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:31 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tja zo kan je alles verdacht denken. Maar niet alleen toppers gebruiken doping, ook de lagen eronder, dat bleek wel uit het wielrennen.
Ik verdenk hem opzich niet, ben gewoon benieuwd naar jullie mening omdat het de laatste tijd toch wel in het nieuws is dat er nog genoeg sporten meer zijn waar doping gebruikt wordt buiten het wielrennen om.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 17:34:13 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123832455
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:33 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik verdenk hem opzich niet, ben gewoon benieuwd naar jullie mening omdat het de laatste tijd toch wel in het nieuws is dat er nog genoeg sporten meer zijn waar doping gebruikt wordt buiten het wielrennen om.
tja ik durf nergens meer mn hand voor in het vuur te steken :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_123833207
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 17:59:02 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123833220
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:58 schreef Sautor het volgende:
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam.
dat interesseerde hem toch niet?
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')