"Nooit. Never." nietquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
'Nooit never' is toch een dubbele ontkenning
good findquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.itftennis.com/antidoping/statistics/data.aspx
[ afbeelding ]
Bron: http://tennishasasteroidp(...)statistics.html#more
Zie bovenstaande link ook voor aantal controles van andere tennissers.
dat zijn dus de categorieën:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat ze dus niet precies weten hoeveel tests per sporter uitgevoerd zijn.
B.v. Federer is 4 tot 6 keer in competitie getest en 1 tot 3 keer buiten competitie.
Of begrijp ik het verkeerd?
Categorie waarvan?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn dus de categorieën:
1-3
4-6
7+
En Nadal hebben ze in het vizier met de hoogste ooc
183 bloedtestenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.itftennis.com/antidoping/statistics/data.aspx
[ afbeelding ]
Bron: http://tennishasasteroidp(...)statistics.html#more
Zie bovenstaande link ook voor aantal controles van andere tennissers.
logisch, die heeft maar een half jaartje in competition gespeeldquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn dus de categorieën:
1-3
4-6
7+
En Nadal hebben ze in het vizier met de hoogste ooc
Die aantallen worden bewust niet naar buiten gebracht. Een aantal jaren terug is dat per ongeluk wel gedaan, waardoor je precies kon zien wie er wanneer, waar en waarop getest was. Daaruit kon je onder meer afleiden dat er van het toch al minieme aantal OoC-controles een hoop geskipped werden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat ze dus niet precies weten hoeveel tests per sporter uitgevoerd zijn.
B.v. Federer is 4 tot 6 keer in competitie getest en 1 tot 3 keer buiten competitie.
Of begrijp ik het verkeerd?
Nee joh, tennis heeft geen geloofwaardigheidsprobleem. #feitquote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd of de NOS hier ook een kritische reportage aan gaat wijden.
Je gunt ze het toch niet dat zo over 2 of 3 jaar opnieuw het boetekleed aan moeten trekken omdat blijkt dat ze naief over een sport bericht hebben?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee joh, tennis heeft geen geloofwaardigheidsprobleem. #feit
Gemiste tests worden daar niet meer in meegenomen volgens mij. In 2009 kwam dat document online waarin je precies kon zien wie er wanneer een test gemist had. Werd bijna meteen weer verwijderd maar is nog wel te vinden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gaat het bij die OOC om het aantal effectief uitgevoerde controles of gewoon over het aantal pogingen dat ze gedaan hebben?
Het zou wel vervelend voor ze zijn als ze nóg journalistieker, zakelijker en kritischer moeten worden. Dat gun je niemand.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je gunt ze het toch niet dat zo over 2 of 3 jaar opnieuw het boetekleed aan moeten trekken omdat blijkt dat ze naief over een sport bericht hebben?
Rasmussen had m.i. een obsessief compulsieve stoornis. Armstrong voldoet aan praktisch alle kenmerken van een psychopaat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zou Rasmussen toch eerder neerzetten als psychopaat dan Armstrong.
Een leiding die dit soort risicovolle, want betrapt worden op doping is voor het hele team een probleem, activiteiten van werknemers niet in de gaten houdt vind ik eigenlijk heel erg ongeloofwaardig. Het zou hetzelfde zijn als dat de directie van Rabobank zelf niet wist dat ze woekerhypotheken verkochten, dat kan natuurlijk niet omdat je als bedrijf verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt. De voormalig leiding bij Rabobank, zowel het team als de bank zelf, doet alsof het team een soort duiventil was waar elke wielrenner die lid was van het team in en uit kon vliegen. Ik geloof daar echt helemaal niks van, het lijkt mij bijzonder sterk dat het er in de ploegsport die wielrennen is er zo ongecoördineerd aan toe gaat, zeker als het om iets zo risicovol als doping gaat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:28 schreef TheArt het volgende:
Ik weet dat de mensen in leidende functies bij Rabo destijds de schijn tegen hebben, maar stel nou dat Rasmussen het e.e.a. aan het aandikken is om inderdaad een sterker verhaal te hebben bij de rechtbank. Hij is toch de enige die nu geloofd wordt door de media.
Reken maar dat de directie van banken vaak geen fluit snapte van al die derivaten etc. Maar goed, natuurlijk wist Breukink heus wel dat Rasmussen doping gebruikte. Dat hoeft niet te betekenen dat Breukink tot in de details op de hoogte was van alles wat Rasmussen deed.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een leiding die dit soort risicovolle, want betrapt worden op doping is voor het hele team een probleem, activiteiten van werknemers niet in de gaten houdt vind ik eigenlijk heel erg ongeloofwaardig. Het zou hetzelfde zijn als dat de directie van Rabobank zelf niet wist dat ze woekerhypotheken verkochten, dat kan natuurlijk niet omdat je als bedrijf verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt. De voormalig leiding bij Rabobank, zowel het team als de bank zelf, doet alsof het team een soort duiventil was waar elke wielrenner die lid was van het team in en uit kon vliegen. Ik geloof daar echt helemaal niks van, het lijkt mij bijzonder sterk dat het er in de ploegsport die wielrennen is er zo ongecoördineerd aan toe gaat, zeker als het om iets zo risicovol als doping gaat.
daarom vind ik ook dat die TUE's gepubliceerd moeten worden, niet per renner maar de totalen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
http://www.nusport.nl/dop(...)valste-attesten.html
Fotootje van Boogerd erbij. Had niet door dat daar iets tegen gedaan is, was altijd wel typerend dat 90% van het wielerpeloton last had van astma
.
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
http://www.nusport.nl/dop(...)valste-attesten.html
Fotootje van Boogerd erbij. Had niet door dat daar iets tegen gedaan is, was altijd wel typerend dat 90% van het wielerpeloton last had van astma
.
quote:''Zo is het voorgekomen dat er ploegen van negen renners aan de start van een grote wielerronde stonden, die allemaal een attest van cortisonengebruik op zak hadden. Dan start je dus feitelijk met negen geblesseerde renners aan zo'n loodzware wedstrijd.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |