abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123754586

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Artikels:
SPOILER
Leesvoer:
SPOILER
Leugentje om bestwil?
SPOILER
pi_123754621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en waarom sprong je dan zo vaak voor de sport/sporters in de bres/verdediging?
Ik verdedig niemand alleen ga ik er niet bij voorbaat van uit dat iedere sporter doping nodig heeft om tot bepaalde prestaties te komen. Dat is het verschil. Om te winnen waarschijnlijk wel in veel sporten maar cleane topsporters bestaan er hoe dan ook.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:10:12 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_123754760
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en ik kreeg ruzie met posters hier, maar die zijn geen prof renner, toch vreemd
Doe je het weer. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

eens, (voorbeeld)alleen als EPO 10% geeft en ze gebruiken nu 5 producten die per stuk 1% geven, dus 5% totaal, wordt er dan minder doping gebruikt, of juist meer?
Ik vermoed dat er minder gebruikt zal worden in hoeveelheid, maar dat het daardoor complexer is. Omdat er veel minder margeruimte is en het dichter bij elkaar blijft daardoor. Dus als je door de controle maar een minieme hoeveelheid kan gebruiken wil je er wel zoveel mogelijk profijt van hebben. Dus als mensen pakken is het extratje dat er op komt minder maar veel moeilijker om tot stand te brengen.

Het is veel eenvoudiger om iemand gewoon vol te spuiten tot een zo hoog mogelijk hematocriet en hem dan harder te zien gaan.

Gevolg is dan dat het met en zonder doping dichter bij elkaar blijft en je zonder je met de top kan meten maar dat je dan uiteindelijk toch nipt tekort komt. Dat is dan ook de twijfel die ik wel bij Sky heb omdat het er zoveel zijn binnen de ploeg die precies op het goede moment pieken. Het zou natuurlijk kunnen maar het is wel opvallend dat er precies twee renners net dat tikkeltje extra hebben wat ze overigens in het verleden niet hadden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_123754768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:06 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik verdedig niemand alleen ga ik er niet bij voorbaat van uit dat iedere sporter doping nodig heeft om tot bepaalde prestaties te komen. Dat is het verschil. Om te winnen waarschijnlijk wel in veel sporten maar cleane topsporters bestaan er hoe dan ook.
dat ben ik met je eens, alleen wordt de TDF niet door iedere prof wielrenner gereden.
sterker nog, ze nemen je als ploeg niet mee, als je de spuit niet wil hanteren (pronk).
Zo zie, ik fantaseer het echt niet bij elkaar.
pi_123754947
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.
pi_123754953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Doe je het weer. :')

[..]

Ik vermoed dat er minder gebruikt zal worden in hoeveelheid, maar dat het daardoor complexer is. Omdat er veel minder margeruimte is en het dichter bij elkaar blijft daardoor. Dus als je door de controle maar een minieme hoeveelheid kan gebruiken wil je er wel zoveel mogelijk profijt van hebben. Dus als mensen pakken is het extratje dat er op komt minder maar veel moeilijker om tot stand te brengen.

Het is veel eenvoudiger om iemand gewoon vol te spuiten tot een zo hoog mogelijk hematocriet en hem dan harder te zien gaan.

Gevolg is dan dat het met en zonder doping dichter bij elkaar blijft en je zonder je met de top kan meten maar dat je dan uiteindelijk toch nipt tekort komt. Dat is dan ook de twijfel die ik wel bij Sky heb omdat het er zoveel zijn binnen de ploeg die precies op het goede moment pieken. Het zou natuurlijk kunnen maar het is wel opvallend dat er precies twee renners net dat tikkeltje extra hebben wat ze overigens in het verleden niet hadden.
ik merk toch dat jij en anderen altijd maar richting 1 product (EPO) toe redeneren, de geschiedenis leert dat de sporters zich nooit tot 1 product beperken.
Over sky loopt er een topic op cyclingnews, niet of ze doping gebruiken, maar wanneer ze gepakt worden. Alleen lijkt mij het niks voor jou, Omdat daar niet echt een nuance heerst?
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:15:18 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_123754960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat ben ik met je eens, alleen wordt de TDF niet door iedere prof wielrenner gereden.
sterker nog, ze nemen je als ploeg niet mee, als je de spuit niet wil hanteren (pronk).
Zo zie, ik fantaseer het echt niet bij elkaar.
Pronk zei dat hij het idee had dat het zo was. Letterlijk:
"Ik heb zelfs het idee dat ik de Ronde van Frankrijk nooit heb gereden omdat ze dachten: die Pronk laat zich niet verzorgen, dat gaat hij niet trekken."

Dat is ook net weer die kleine nuance en een verschil met 'een ploeg neemt je niet mee als je geen spuit zet'. Bovendien ook elf jaar geleden. Zie over dat verschil ook mijn vorige post.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_123754981
5 producten gebruiken is trouwens niet eens mogelijk als deze een effect hebben dat gelijkt op EPO. Zelfs als die producten minder werken dan EPO zorgt het voor zulke schommelingen in de bloedwaarde dat het zeker zichtbaar is gedurende het seizoen.

Dat er middelen als peptiden worden gebruikt ben ik van overtuigd, niet moeilijk te betrekken en redelijk effectief. Maar hoe dan ook kan je minder middelen gebruiken omdat een toename van het aantal middelen een te groot effect heeft op de bloedwaarden.

Microdoseringen van reeds bekende middelen is ook minder gebruik maar het maakt de sport nog niet tot clean natuurlijk.
pi_123755001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.
ik vind juist dat de sponsors het hebben verpest, te commercieel, zoals gisteren bij Arie duidelijk werd uitgelegd.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:16:46 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_123755007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik merk toch dat jij en anderen altijd maar richting 1 product (EPO) toe redeneren, de geschiedenis leert dat de sporters zich nooit tot 1 product beperken.
Wederom de zoveelste conclusie die jij zomaar trekt. Waar zie jij mij het uitsluitend over EPO hebben? :)

quote:
Over sky loopt er een topic op cyclingnews, niet of ze doping gebruiken, maar wanneer ze gepakt worden. Alleen lijkt mij het niks voor jou, Omdat daar niet echt een nuance heerst?
Probeer nou niet bijdehand te doen als je dat gewoon niet kan. :')
pi_123755020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
Ik ook niet. Kijk alleen nog de grote rondes, kleine rondes, klassiekers, semi-klassiekers en andere eendagskoersen. Voor de rest is het wel een beetje voorbij voor mij. Wie had dit ooit aan kunnen zien komen, wielrenners die doping hebben gebruikt. Er was in het verleden ook geen enkele aanwijzing dat er op grote schaal gebruikt werd.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:18:19 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Pronk zei dat hij het idee had dat het zo was. Letterlijk:
"Ik heb zelfs het idee dat ik de Ronde van Frankrijk nooit heb gereden omdat ze dachten: die Pronk laat zich niet verzorgen, dat gaat hij niet trekken."

Dat is ook net weer die kleine nuance en een verschil met 'een ploeg neemt je niet mee als je geen spuit zet'. Bovendien ook elf jaar geleden. Zie over dat verschil ook mijn vorige post.
je kan die visie ook projecteren op andere ploegen, waardoor de kans groot is dat er niemand mee gaat die zich niet laat prepareren.,
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:20:24 #13
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755122
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:16 schreef OProg het volgende:

[..]

Wederom de zoveelste conclusie die jij zomaar trekt. Waar zie jij mij het uitsluitend over EPO hebben? :)

[..]

Probeer nou niet bijdehand te doen als je dat gewoon niet kan. :')
omdat je het over hc hebt, dat is gerelateerd aan EPO
verder vind ik je opmerking over bijdehand, laag bij de grond, je zet me weer negatief neer, net zoals die calimero opmerkingen, laat dat eens achterwege!
pi_123755152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

verder vind ik je opmerking over bijdehand, laag bij de grond, je zet me weer negatief neer, net zoals die calimero opmerkingen, laat dat eens achterwege!
Zegt degene die over schijnheilige hypocrieten begon.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:21:58 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_123755187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je kan die visie ook projecteren op andere ploegen, waardoor de kans groot is dat er niemand mee gaat die zich niet laat prepareren.,
Nee, het is andersom. Iemand gaat niet mee omdat de prestatie op een gegeven moment achter blijft met iemand die van top tot teen geprepareerd is. Zeker rond 2000. Als je dan schoon aankomt op plek 147 terwijl de rest van de ploeg top 50 rijdt ga je niet mee omdat de prestatie achter blijft. Als je ondanks dat je alleen maar een boterham met pindakaas als munitie meerdere malen top 20 zou eindigen zou je er gewoon bij zijn. Of je dan meedoet met de geldende 'moraal' of niet.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:22:28 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:16 schreef Ericr het volgende:
5 producten gebruiken is trouwens niet eens mogelijk als deze een effect hebben dat gelijkt op EPO. Zelfs als die producten minder werken dan EPO zorgt het voor zulke schommelingen in de bloedwaarde dat het zeker zichtbaar is gedurende het seizoen.

Dat er middelen als peptiden worden gebruikt ben ik van overtuigd, niet moeilijk te betrekken en redelijk effectief. Maar hoe dan ook kan je minder middelen gebruiken omdat een toename van het aantal middelen een te groot effect heeft op de bloedwaarden.

Microdoseringen van reeds bekende middelen is ook minder gebruik maar het maakt de sport nog niet tot clean natuurlijk.
het was een voorbeeld, ik zei niet dat die 5 middelen de vervanging zijn voor EPO.
Verder gebruikte rasmussen 7 produkten totaal, de winst zit nooit alleen in de EPO hoek.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:23:27 #17
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755238
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zegt degene die over schijnheilige hypocrieten begon.
als je alleen maar komt om te kraken en niks bijdraagt, rot lekker op naar je hooligan topic!
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:23:34 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_123755242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te stellen. Als je het sterkste product ongelimiteerd mag gebruiken is er minder behoefde aan andere dingen. Tot je er minder mee kan, dan komen er dingen bij die er meer toe gaan doen en veel meer nut krijgen.

quote:
Actie -> reactie. :)
pi_123755275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als je alleen maar komt om te kraken en niks bijdraagt, rot lekker op naar je hooligan topic!
Waarheid is niet altijd even leuk om te lezen he.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:26:06 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te stellen. Als je het sterkste product ongelimiteerd mag gebruiken verdwijnt de behoefde aan andere dingen. Tot je er minder mee kan, dan komen er dingen bij die er meer toe gaan doen en veel meer nut krijgen.

Dat ligt er aan of je een enkele rit moet rijden of een meerdaagse ronde, onder doping valt veel meer dan alleen prestatiebevorderend.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:28:03 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755398
quote:
4s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarheid is niet altijd even leuk om te lezen he.
jouw leugens en constant offtopic gedrag van jou, is een stuk erger, alleen zijn die anderen te laf om er iets van te zeggen.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:30:01 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:17 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ik ook niet. Kijk alleen nog de grote rondes, kleine rondes, klassiekers, semi-klassiekers en andere eendagskoersen. Voor de rest is het wel een beetje voorbij voor mij. Wie had dit ooit aan kunnen zien komen, wielrenners die doping hebben gebruikt. Er was in het verleden ook geen enkele aanwijzing dat er op grote schaal gebruikt werd.
het komt ook niet alleen in wielrennen voor, de media brengt het zo wel.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:32:18 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_123755541
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat ligt er aan of je een enkele rit moet rijden of een meerdaagse ronde, onder doping valt veel meer dan alleen prestatiebevorderend.
Uiteraard. Dan kom je ook in de hoek van de herstelmiddelen die ook meer nut krijgen. Hoewel ik wel moet zeggen zelf ook vrij vaak in de bergen te hebben gereden waaronder ook wedstrijden en ik moet zeggen dat een getraind lichaam wonderwel snel kan herstellen en je de vermoeidheid er weer uit fietst. Dat was ook in de tijd zo dat zo dat ik echt vaak wedstrijden meerdere dagen op rij reed. Wel een verschil met profsport natuurlijk, maar als ik zou echt het meeste gehad aan prestatieverbeterende middelen omdat je toch in een nacht weer aardig kan 'resetten'.

Waarbij ik overigens totaal niet ontken dat in een wereld waarin elk detail telt het weer net het verschil kan maken. Zeker als je een tour op 32 seconden kan winnen om maar wat te noemen.
pi_123755542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het komt ook niet alleen in wielrennen voor, de media brengt het zo wel.
Nee hoor, alleen in het wielrennen. In andere sporten heb je techniek nodig, dus daar heeft doping geen zin.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:33:06 #25
14505 OProg
A Life in Music
pi_123755563
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:32 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nee hoor, alleen in het wielrennen. In andere sporten heb je techniek nodig, dus daar heeft doping geen zin.
Terug in je hok Erben. :+
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:36:16 #26
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_123755679
quote:
12s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Terug in je hok Erben. :+
Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator donderdag 7 maart 2013 @ 18:36:42 #27
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_123755702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:36 schreef Montov het volgende:

[..]

Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.
:') Rintje :') Ritsma :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:39:12 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_123755800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:36 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat zou kunnen en dan ben ik abuis geweest. :) Rintje zei het in ieder geval wel bij die twee Jakhalzen in hun sportprogramma :)
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:39:30 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123755814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Uiteraard. Dan kom je ook in de hoek van de herstelmiddelen die ook meer nut krijgen. Hoewel ik wel moet zeggen zelf ook vrij vaak in de bergen te hebben gereden waaronder ook wedstrijden en ik moet zeggen dat een getraind lichaam wonderwel snel kan herstellen en je de vermoeidheid er weer uit fietst. Dat was ook in de tijd zo dat zo dat ik echt vaak wedstrijden meerdere dagen op rij reed. Wel een verschil met profsport natuurlijk, maar als ik zou echt het meeste gehad aan prestatieverbeterende middelen omdat je toch in een nacht weer aardig kan 'resetten'.

Waarbij ik overigens totaal niet ontken dat in een wereld waarin elk detail telt het weer net het verschil kan maken. Zeker als je een tour op 32 seconden kan winnen om maar wat te noemen.
s'nacht heb je momenten van testo en HGH productie, om de 2 uur, dus bij 8 uur slaap 4x.
dus nachtrust is erg belangrijk, als je dan aan de hoge dosis epo zit waardoor je wakker gemaakt moet worden nax uren, schaad het je herstel, vanwege mindere testo en HGH productie, vandaar ook die toevoeging bij wielrenners.
ZMA zorgt voor een betere/diepere slaap dus meer testo/HGH productie, dus beter herstel.
pi_123755895
'Op Cyclingnews forum loopt een topic...'

Ja, in The Clinic kan je de conspiracy denkers niet eens meer tellen... En daar hebben ze er ook een handje van om iedereen te beschuldigen en als er dan een individu wordt gepakt, dan wordt dat als 'bewijs' gezien voor hun theorieen, dat is nogal hilarisch. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vermoed wel dat wat ik denk feiten zijn, maar zelfs de dopingjagers kunnen het niet altijd bewijzen.....
Ja, hierom loopt de discussie dus zo moeizaam, want je denken (mening) post je keer op keer als een voldongen feit en dat werkt zoveel wrevel op bij de mensen hier. En probeer een bepaalde theorie ook eens duidelijk uiteen te zetten, in plaats van een opruiende one-liner ('alle renners in de Tour gebruiken wel iets') en vervolgens blind te zijn voor alle ruime argumentatie en nuance van anderen...

Verder is het echt onzinning om hier mensen als hypocrieten af te gaan schilderen, want dit zijn notabene voornamelijk enthousiaste sportvolgers. Die weten heus wel dat doping een groot onderdeel van de sport is... Het zijn niet 'wielerfans' zoals gisteren bij 'Debat op 2' die antwoorden met: 'ja, vooral de Tour de France qua wielrennen'. Ja, dat soort volk is wel hypocriet als ze nu niet meer zouden gaan kijken, al is het vooral 90% onwetend en 10% hypocriet of zo in mijn ogen, aangezien de main stream media de laatste jaren het ook volkomen hebben laten afweten wat betreft dopingnieuws en onderzoeksjournalistiek... Dan kan je een casual wielervolger ook niet alles kwalijk nemen dat hij niet 200 pagina's uit een USADA-rapport leest of zo...
Jack does it in real time...
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:44:36 #31
14505 OProg
A Life in Music
pi_123755998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

s'nacht heb je momenten van testo en HGH productie, om de 2 uur, dus bij 8 uur slaap 4x.
dus nachtrust is erg belangrijk, als je dan aan de hoge dosis epo zit waardoor je wakker gemaakt moet worden nax uren, schaad het je herstel, vanwege mindere testo en HGH productie, vandaar ook die toevoeging bij wielrenners.
ZMA zorgt voor een betere/diepere slaap dus meer testo/HGH productie, dus beter herstel.
Hoewel ik daar aan toe moet voegen dat er niet direct alle behoefte is om iemand wakker te maken bij EPO. Dat is pas zo als de dosis echt nergens meer over gaat er bloed op stroop gaat lijken. Riis weet er alles van. :')

Maar het is inderdaad zo dat bij meer dan 8 uur slaap het testosterongehalte kan verdubbelen. Ik moet wel bekennen dat ik niet helemaal weet hoe het lichaam het oppakt als je een paar keer wakker bent, maar kan me goed voorstellen dat het niet helemaal goed is.
pi_123756259
Zo, het wordt nu echt duidelijk dat wat betreft de NOS Erik Dekker de volgende is die aan de beurt is. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123756284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:51 schreef marcodej het volgende:
Zo, het wordt nu echt duidelijk dat wat betreft de NOS Erik Dekker de volgende is die aan de beurt is. :')
De jacht is geopend.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:52:59 #34
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123756332
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef DeeBee het volgende:

Verder is het echt onzinning om hier mensen als hypocrieten af te gaan schilderen, want dit zijn notabene voornamelijk enthousiaste sportvolgers. Die weten heus wel dat doping een groot onderdeel van de sport is... Het zijn niet 'wielerfans' zoals gisteren bij 'Debat op 2' die antwoorden met: 'ja, vooral de Tour de France qua wielrennen'. Ja, dat soort volk is wel hypocriet als ze nu niet meer zouden gaan kijken, al is het vooral 90% onwetend en 10% hypocriet of zo in mijn ogen, aangezien de main stream media de laatste jaren het ook volkomen hebben laten afweten wat betreft dopingnieuws en onderzoeksjournalistiek... Dan kan je een casual wielervolger ook niet alles kwalijk nemen dat hij niet 200 pagina's uit een USADA-rapport leest of zo...
Er zijn hier zeker wel hypocrieten in dit topic, alleen jij maakt er weer van dat het iedereen is, dat heb ik niet gezegd.
Het is mijn recht om ongenuanceerd te posten, net zo goed voor jullie om genuanceerd te posten, dat ik volhardend ben in mijn stellingen is nu eenmaal zo, alleen trekt men het hier zo persoonlijk aan, dat men overgaat tot persoonlijke aanvallen, alsof ik over hun eigen familie spreek.
Verder heb ik echt wel zaken onderbouwd, dat mensen dat zich minder kunnen herinneren, tja...
De feiten en de waarheid komen maar mondjesmaat naar boven, Boogerd heeft eigenlijk niks gezegd, wat men nog niet wist, sterker nog, minder dan Lance.
De dopingproblematiek ligt niet alleen bij de eindgebruiker, zoals die belg in nieuwsuur zei.
Het is een heel dopingsysteem en nee, dat gaat niet verdwijnen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 maart 2013 @ 18:55:17 #35
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123756410
Van mijn part mag Boogerd net zo open gaan praten als Rasmussen.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:55:37 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123756420
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef OProg het volgende:

[..]

Hoewel ik daar aan toe moet voegen dat er niet direct alle behoefte is om iemand wakker te maken bij EPO. Dat is pas zo als de dosis echt nergens meer over gaat er bloed op stroop gaat lijken. Riis weet er alles van. :')

Maar het is inderdaad zo dat bij meer dan 8 uur slaap het testosterongehalte kan verdubbelen. Ik moet wel bekennen dat ik niet helemaal weet hoe het lichaam het oppakt als je een paar keer wakker bent, maar kan me goed voorstellen dat het niet helemaal goed is.
De productie gebeurt bij de diepere slaapmomenten, als je wakker wordt, duurt het weer een tijd voordat je in de diepere slaapfase komt. lage testo waardes tasten je immuun systeem aan waardoor je vatbaarder wordt voor ziekte
pi_123756556
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:55 schreef Pino112 het volgende:
Het kwam er nu al met veel pijn en moeite uit, Boogerd zal weinig meer bijdragen denk ik.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:08:45 #38
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_123756874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:17 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Feyenoord!!! * Barça
  Moderator donderdag 7 maart 2013 @ 19:10:28 #39
pi_123756932
quote:
Waarom?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 maart 2013 @ 19:11:12 #40
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123756959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Waarom?
Namen en rugnummers.
  Moderator donderdag 7 maart 2013 @ 19:11:46 #41
pi_123756976
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:11 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Namen en rugnummers.
En dan?
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:13:24 #42
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123757033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

En dan?
krijgt ie nooit meer een baan.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 maart 2013 @ 19:16:29 #43
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123757149
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

En dan?
Schonere sport?
  Moderator donderdag 7 maart 2013 @ 19:17:31 #44
pi_123757186
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:16 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Schonere sport?
:')

Ja, juist. Doordat Michael Boogerd zegt dat Jan Boven en Maarten den Bakker zo vol met epo zaten dat het bijna uit hun oren kwam gespoten wordt de sport schoner.

Haha.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:19:42 #45
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123757294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

:')

Ja, juist. Doordat Michael Boogerd zegt dat Jan Boven en Maarten den Bakker zo vol met epo zaten dat het bijna uit hun oren kwam gespoten wordt de sport schoner.

Haha.
ik hoop dat het Boogerd niet zo vergaat als Jos verstappen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 maart 2013 @ 19:23:25 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123757452
quote:
Iedereen moet lekker voor zichzelf praten bij interviews, zo vies om anderen er maar ff bij te lappen. Eerst wel ff lekker profiteren en dan erbij lappen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:23:36 #47
14505 OProg
A Life in Music
pi_123757465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik hoop dat het Boogerd niet zo vergaat als Jos verstappen
Ik snapt deze niet helemaal maar zie nu dat hij zijn vriendin als boksbal heeft gebruikt. Dat was ik helemaal vergeten. Over te hoog testosteron gehalte gesproken. :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 maart 2013 @ 19:24:14 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123757489
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:16 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Schonere sport?
zolang er buiten Nederland weer lekker de mantel der liefde overheen gaat zal het wel tegenvallen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:26:47 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123757612
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik snapt deze niet helemaal maar zie nu dat hij zijn vriendin als boksbal heeft gebruikt. Dat was ik helemaal vergeten. Over te hoog testosteron gehalte gesproken. :')
roid rage :+
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:28:18 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123757670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Iedereen moet lekker voor zichzelf praten bij interviews, zo vies om anderen er maar ff bij te lappen. Eerst wel ff lekker profiteren en dan erbij lappen
pi_123757673
Blijft jammer dat die nep ethische code van de nog grotere nepper van een Lefevere nooit echt is nageleefd. Dan hadden veel van de dopeurs die nu rondrijden nooit zo snel een PT-ploef gevonden en hadden ze ook een gedeelte van hun salaris weer mogen inleveren.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 maart 2013 @ 19:28:52 #52
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123757701
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zolang er buiten Nederland weer lekker de mantel der liefde overheen gaat zal het wel tegenvallen.
True.
pi_123757816
1 voordeel, aan het Nederlandse wielrennen valt niet zoveel te slopen. >:)
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:33:13 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123757920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:31 schreef Ericr het volgende:
1 voordeel, aan het Nederlandse wielrennen valt niet zoveel te slopen. >:)
mm... de amateurs zijn nog niet aan bod geweest.
pi_123758007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mm... de amateurs zijn nog niet aan bod geweest.
Geen eer aan te behalen, die gare kop van Kerkhofs zie je echt niet bij een artikel over een zesderangs amateurtje die de Ronde van Schubbekutteveen gereden heeft op wat EPO.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:35:52 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123758086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:34 schreef Ericr het volgende:

[..]

Geen eer aan te behalen, die gare kop van Kerkhofs zie je echt niet bij een artikel over een zesderangs amateurtje die de Ronde van Schubbekutteveen gereden heeft op wat EPO.
die gast zit echt aan de medicijnen, ogen als schoteltjes
pi_123758138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die gast zit echt aan de medicijnen, ogen als schoteltjes
Voor de Telegraaf werken lukt nooit clean natuurlijk.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:38:50 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123758243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:36 schreef Ericr het volgende:

[..]

Voor de Telegraaf werken lukt nooit clean natuurlijk.
_O-
pi_123758733

Hoofd sponsoring bij Rabo maar zelf een kaak hebben waar de HGH vanaf spat. Wanneer gaat Crielaard bekennen dat ze in Barcelona ook niet al te clean haar ballen over het net sloeg?
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:56:29 #60
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123759184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:48 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Hoofd sponsoring bij Rabo maar zelf een kaak hebben waar de HGH vanaf spat. Wanneer gaat Crielaard bekennen dat ze in Barcelona ook niet al te clean haar ballen over het net sloeg?
niks aan het handje

pi_123761038
Alkmaar wil start Vuelta in 2015

En ondanks alles blijft wielrennen populair.
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:54:52 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_123762603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:16 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Wel grappig dat hij net Zwitserland noemt, een van de landen die het meest profiteerde van de EPO-hausse. Maar hij heeft niet echt een punt, dat artikel is van een paar dagen na de Gewiss top drie in de Waalse Pijl, een van de meest beruchte prestaties in het EPO-tijdperk. Je kan gerust stellen dat van 1991 tot en met 1996, ondanks dat grote delen van het peloton al wel gebruikten, je toch niet gigantische competitieve voordelen kon halen met EPO. Na de 50% norm in 1997 democratiseerde het EPO-gebruik weer wat (om weer schever te trekken met de invoering van bloedtransfusies).
Je bedoelt dat Zwitserse atleten er het meest van profiteerden?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_123763646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Zwitserse atleten er het meest van profiteerden?
Puur op basis van uitslagen: ja. Tussen 1992 en 1997 wonnen de Zwitsers 5 keer de Ronde van Spanje, een keer de Giro, twee keer LBL, de Gold Race en Lombardije. Nu is Zwitserland altijd wel een goed wielerland geweest, maar tijdens die EPO-jaren schoten de prestaties wel ineens gigantisch omhoog. Alleen de Italianen deden het nog beter in die jaren.
pi_123767245
Ik heb gisteravond debat op 2 gekeken en ik verbaasde me erg over Wennemars dat hij zo fel was tegen Berend Nikkels omdat hij sporters die aan de doping begeleide ipv er niks mee te maken wilde hebben.

Maar Wennemars was toch ook gewoon lid van het spaarselect schaatsteam waar Nikkels teamarts was als ik dit artikel moet geloven:
http://www.dopingzaak.nl/blog/2012/10/28/berend-nikkels/
Dan is het toch wel heen naief van Wennemars om gisteren in een tv programma fel te reageren op de opvattingen van Nikkels. Die opvatting moet hij toch al wel geweten hebben....
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:17:45 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123768098
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb gisteravond debat op 2 gekeken en ik verbaasde me erg over Wennemars dat hij zo fel was tegen Berend Nikkels omdat hij sporters die aan de doping begeleide ipv er niks mee te maken wilde hebben.

Maar Wennemars was toch ook gewoon lid van het spaarselect schaatsteam waar Nikkels teamarts was als ik dit artikel moet geloven:
http://www.dopingzaak.nl/blog/2012/10/28/berend-nikkels/
Dan is het toch wel heen naief van Wennemars om gisteren in een tv programma fel te reageren op de opvattingen van Nikkels. Die opvatting moet hij toch al wel geweten hebben....
Dat gebeurt toch vaker door sporters in de media, de omerta/schijn hoog houden, zelfs onder ede vertellen sommige nog niet de waarheid.
pi_123768231
Ik vond die wielerfan wel goed: "Ik vind Wennemars ook nog steeds een held als hij hier dopinggebruik zou bekennen."

En dan die kop van Erben. _O-
pi_123768290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch vaker door sporters in de media, de omerta/schijn hoog houden, zelfs onder ede vertellen sommige nog niet de waarheid.
Ja dat snap ik maar nu zo tegen je eigen ploegarts op live tv. Hij houdt zich keurig in onder het mom van beroepsgeheim, maar met 1 opmerking kan hij Wennemars dan toch helemaal afbranden. En dan nog geeneens dat Wennemars ook doping gebruikt heeft, maar wel dat hij de opvatting van Nikkels al wist.
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:21:37 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123768415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:19 schreef marcodej het volgende:
Ik vond die wielerfan wel goed: "Ik vind Wennemars ook nog steeds een held als hij hier dopinggebruik zou bekennen."

En dan die kop van Erben. _O-
die was idd gold
pi_123769500
Sinds Wennemars geen Epo meer gebruikt is het stotteren ook gestopt
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_123769617
Nieuwsuur nu met Rasmussen.
sig verwijderd door FA
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:43:02 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123770029
6 jaar voor meineed ^O^
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:46:49 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_123770322
Ik word echt misselijk van die schijnheiligheid van die bankiers
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_123770520
De naam Erik Dekker is niet gevallen dit keer. Goed hoor.
pi_123772788
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')