abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 maart 2013 @ 14:44:59 #61
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123746666
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach welnee, een conventionele oorlog met China is nogal lastig, dus die hoeven zich geen zorgen te maken. En China kapot nuken als first-strike gaat er van z'n levensdagen niet komen.

Noord-Korea is verder gewoon een irritant kiezelsteentje in de schoen, meer niet.
Het is ook niet erg waarschijnlijk dat de Russen de nukes in Cuba zouden hebben gebruikt en toch was er bijna een nucleaire oorlog over. Paranoia hoeft niet gebaseerd te zijn op de realiteit als er miljoenen mensen triljoenen aan dollars op het spel staan.
pi_123746742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:44 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het is ook niet erg waarschijnlijk dat de Russen de nukes in Cuba zouden hebben gebruikt en toch was er bijna een nucleaire oorlog over. Paranoia hoeft niet gebaseerd te zijn op de realiteit als er miljoenen mensen triljoenen aan dollars op het spel staan.
Ja maar niemand ziet in China/Noord-Korea een reële dreiging, tenminste niet op een manier dat we dat destijds zagen in een Rusland/Cuba. Iran is bijvoorbeeld weer een ander verhaal.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_123746821
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:46 schreef Voorschrift het volgende:
Ja maar niemand ziet in China/Noord-Korea een reële dreiging, tenminste niet op een manier dat we dat destijds zagen in een Rusland/Cuba. Iran is bijvoorbeeld weer een ander verhaal.
Iran een grotere dreiging dan Noord-Korea? :D
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 7 maart 2013 @ 14:49:29 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_123746869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:44 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Gewoon tegen die Chinezen zeggen dat ze in ruil hun afvallige provincie mogen annexeren.
pi_123746949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Iran een grotere dreiging dan Noord-Korea? :D
Voor de wereldeconomie wel, en daar draait 't om.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_123747503
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:51 schreef Voorschrift het volgende:
Voor de wereldeconomie wel, en daar draait 't om.
Ja, en dat begrijp ik dus niet. Iran, een land waarvan lang niet zeker is of ze kernwapens hebben en zonder de intentie om de rest van de wereld te slopen wordt als een ontzettende dreiging gezien. Maar N-Korea, dat geteste kernwapens en de raketten heeft om ze mee te bezorgen (en een veel grotere bek!), heeft Tokyo, Beijing en Seoul binnen bereik en wordt als een minder grote dreiging gezien?
Ja, ik generaliseer.
pi_123747540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, en dat begrijp ik dus niet. Iran, een land waarvan lang niet zeker is of ze kernwapens hebben en zonder de intentie om de rest van de wereld te slopen wordt als een ontzettende dreiging gezien. Maar N-Korea, dat geteste kernwapens en de raketten heeft om ze mee te bezorgen (en een veel grotere bek!), heeft Tokyo, Beijing en Seoul binnen bereik en wordt als een minder grote dreiging gezien?
Het zou natuurlijk wel helpen als die Noord-Koreanen allemaal massaal moslim zouden worden ja.
pi_123747688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Het probleem met Iran is ook niet dat ze die wapens wel/niet gaan gebruiken, maar meer dat ze dan meer kunnen maken m.b.t. prijzen voor olie/afsluiten van straat van Hormuz en dergelijke, zonder dat wij er dan militair iets aan kunnen doen.

Noord-Korea heeft niks geen grondstoffen waar we ons druk over hoeven maken. Het verschil tussen Noord-Korea en Iran is de stok die ze achter de deur hebben, en dat is niet zozeer het wapentuig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_123748424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:13 schreef Voorschrift het volgende:
Het probleem met Iran is ook niet dat ze die wapens wel/niet gaan gebruiken, maar meer dat ze dan meer kunnen maken m.b.t. prijzen voor olie/afsluiten van straat van Hormuz en dergelijke, zonder dat wij er dan militair iets aan kunnen doen.
Ok, duidelijk.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:40:30 #70
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_123748637
Maar er is niks gebeurd...
pi_123752235
Nou de sancties zijn aagescherpt.... ben benieuwd wat NK gaat doen..
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:07:26 #72
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123752364
Even reageren op de titel: je kan geen preventieve kernaanval uitvoeren op landen met nucleaire vergeldingsmogelijkheid.
censuur :O
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:12:30 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123752550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Even reageren op de titel: je kan geen preventieve kernaanval uitvoeren op landen met nucleaire vergeldingsmogelijkheid.
Tenzij je in de 1e klap de vergeldingsmogelijkheid grotendeels/helemaal uitschakelt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:17:26 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123752731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tenzij je in de 1e klap de vergeldingsmogelijkheid grotendeels/helemaal uitschakelt.
Succes met zoeken:
censuur :O
pi_123752863
Vreemd land, Noord korea kon zich ook maar beter bevinden in het midden oosten..
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:21:16 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123752872
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Succes met zoeken:
[ afbeelding ]
De praktijk is idd lastiger dan de theorie :P

Maar niet elk land dat kernraketten heeft, heeft ook nucleaire subs?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123753580
quote:
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft donderdag ingestemd met nieuwe sancties tegen Noord-Korea.

De VN hebben de maatregelen genomen als reactie op de atoomproef die Pyongyang 3 weken geleden heeft uitgevoerd.

Met de sancties krijgt Pyongyang onder meer financieel de duimschroeven aangedraaid. Ook wordt het voor het regime nog moeilijker gemaakt om luxegoederen voor zichzelf te importeren, zoals sportwagens en sieraden.

Unaniem
De Veiligheidsraad nam de resolutie unaniem aan. De landen in de Veiligheidsraad onderhandelden enkele weken over de inhoud. Deze week werden China en de Verenigde Staten het eens. China is een van de weinige bondgenoten van Noord-Korea. Maar zelfs dat land is door de opstelling van Pyongyang vervreemd geraakt van het geïsoleerde regime van Kim Jong-un.

Noord-Korea heeft de afgelopen jaren vaker sancties opgelegd gekregen na testen met kernwapens in 2006 en 2009 en raketlanceringen. Er geldt onder meer een wapenembargo tegen het land en een verbod om nucleaire en rakettechnologie te verkopen.

Ban Ki-Moon
VN-chef Ban Ki-moon verwelkomde de beslissing van de Veiligheidsraad. Volgens hem is de resolutie een ondubbelzinnige boodschap aan Noord-Korea dat de internationale gemeenschap niet tolereert dat het land streeft naar het bezit van kernwapens.

Noord-Korea zelf dreigde donderdag met een ''preventieve nucleaire aanval'' tegen de Verenigde Staten. Eerder deze week dreigde het ook al de wapenstilstand uit 1953 op te zeggen met Zuid-Korea, waarmee het formeel nog altijd in oorlog is.

VS
De Verenigde Staten lieten weten dat de Noord-Koreaanse retoriek geen zin heeft. ''Noord-Korea zal niets bereiken met zijn voortdurende dreigementen en provocaties. Ze zullen het land alleen maar verder isoleren en de stabiliteit in de regio ondermijnen'', aldus de Amerikaanse VN-ambassadeur Susan Rice.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ies-noord-korea.html

Zelfs China doet er aan mee. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Infection op 07-03-2013 17:46:10 ]
pi_123758023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Succes met zoeken:
[ afbeelding ]
Noord Korea kan niet eens een raket fatsoenlijk van land lanceren. De techniek om ICBM's te lanceren vanuit een onderzeeër is voorbehouden aan een zeer beperkt aantal landen (voor zover algemeen bekend althans).

Edit: laat maar titel heeft betrekking op de VS. :P
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:54:40 #79
5517 MR-ED
Rare jongens die Amerikanen
pi_123759099
Alleen al het woord "preventieve atoomaanval". Ik ben geen grote fan van de VS, maar die Koreanen zijn hartstikke gek. Denken ze echt ook serieus ook maar een schijntje kans te maken het conflict dat dan ontstaat te winnen.

Vooralsnog schuif ik het onder veel geschreeuw en weinig wol.
Wie het weet mag het zeggen...
pi_123759893
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien geloof ik niet dat er veel tijd tussen hun 1e poging en de -ongetwijfeld bijzonder onvriendelijke- reactie van de VS zal zitten.
Als ze zo laks zijn als bij 9/11, dan ligt New York en andere steden plat voordat er maar 1 gevechtsvliegtuig is opgestegen. Maar gelukkig heeft NK te weinig power om heel de VS plat te gooien.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:21:31 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_123760540
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar niemand ziet in China/Noord-Korea een reële dreiging,
Niet in die combinatie. Ik zie China nog eerder zelf een preventieve aanval op N.Korea doen dan dat ze samen met N.Korea een oorlog beginnen tegen anderen.

Verder zie ik China sowieso nog weleens ingrijpen in N.Korea als het daar echt te dol wordt. Ze doen het liever zelf dan dat ze de Amerikanen in hun achtertuin krijgen. Nog los van het gezichtsverlies dat ze dan zouden lijden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_123762965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet in die combinatie. Ik zie China nog eerder zelf een preventieve aanval op N.Korea doen dan dat ze samen met N.Korea een oorlog beginnen tegen anderen.

Verder zie ik China sowieso nog weleens ingrijpen in N.Korea als het daar echt te dol wordt. Ze doen het liever zelf dan dat ze de Amerikanen in hun achtertuin krijgen. Nog los van het gezichtsverlies dat ze dan zouden lijden.
Dat zou ook kunnen natuurlijk, ze zijn nu al strenger met sancties en dergelijke dus wie weet wordt dat de volgende stap. Maar goed, een land aanvallen die kernwapens heeft zal sowieso niemand echt snel doen natuurlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:06:21 #83
52513 whosvegas
The Trickster
pi_123763223
gaat lekker
ben benieuwd, wat voor gevolgen dit heeft voor de doomsday clock:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doemdagklok

Had gehoopt, dat die nieuwe leider wat gematigter zou zijn en langzaam naar hervormingen en betere relaties met de rest van de wereld zou toewerken. Maar dat lijkt er zo niet op
Are you nuts??
pi_123767543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

De praktijk is idd lastiger dan de theorie :P

Maar niet elk land dat kernraketten heeft, heeft ook nucleaire subs?
Dat heeft N-Korea inderdaad niet.
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:52:54 #85
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_123770795
Ik begin zo langzamerhand te denken dat een einde van de wapenstilstand en het opnieuw beginnen van de Koreaanse oorlog haast wel zeker is. De Noord-Koreanen lijken zich alleen maar schizofrener te gedragen en blijkbaar kunnen ze over 5 jaar echt kernwapens hebben. En je gaat niet zomaar roepen dat je een Nucleaire pre-emptive strike gaat uitvoeren. Die lui zijn echt helemaal gek. :{
  donderdag 7 maart 2013 @ 23:07:15 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_123771703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:52 schreef beantherio het volgende:
Ik begin zo langzamerhand te denken dat een einde van de wapenstilstand en het opnieuw beginnen van de Koreaanse oorlog haast wel zeker is. De Noord-Koreanen lijken zich alleen maar schizofrener te gedragen en blijkbaar kunnen ze over 5 jaar echt kernwapens hebben. En je gaat niet zomaar roepen dat je een Nucleaire pre-emptive strike gaat uitvoeren. Die lui zijn echt helemaal gek. :{
Aan de ene kant ben ik ook geneigd dit te denken, aan de andere kant zal die Kim Jong Un toch wat langer willen leven dan een jaartje of 30. Zelfs China keert zich nu van hem af. Dat constante gedreig levert ze echter wel weer wat voedselleveranties op. Het is net een jengelend klein kindje dat je af en toe stil moet krijgen.
pi_123777341
En daar gaat de wapenstilstand:
http://www.nu.nl/buitenla(...)tand-zuid-korea.html

quote:
Noord-Korea beëindigt wapenstilstand Zuid-Korea
Noord-Korea heeft het niet-aanvalsverdrag met Zuid-Korea opgezegd. Dat maakte Noord-Korea in de nacht van donderdag op vrijdag bekend.

Foto: AFP
Het heeft ook de 'hotline' met Seoul, de militaire telefoonlijn voor contact met Zuid-Korea, afgesneden.
De aankondiging komt kort nadat het Noord-Korea donderdag van de VN-Veiligheidsraad nieuwe sancties had opgelegd gekregen.
Dit keer dus geen loos dreigement mbt het opzeggen van de wapenstilstand
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_123777343
Nou dat gaat niet lekker daar!
pi_123777353
Zou China niet onderhand denken van hadden we die klote-koreanen in de jaren 50 maar nooit geholpen?
pi_123777366
5 dagen geleden wilde Kim nog met Obama gaan bellen volgens dennis rodman..

dit snap ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')