abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123737543
Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.

Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden.
"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.
Van Noord-Korea wordt aangenomen dat ze niet in staat zijn om een atoomaanval op het Amerikaanse vaste land uit te voeren.
Spanningen
Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-atoomaanval-vs.html
  PR/Manusje van alles donderdag 7 maart 2013 @ 10:39:54 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123737568
:D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123737587
Ja, dag. _O- Ze krijgen die raketten van hun nog geen kilometer ver, laat staan tot aan de VS.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123737675
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:40 schreef Rezania het volgende:
Ja, dag. _O- Ze krijgen die raketten van hun nog geen kilometer ver, laat staan tot aan de VS.
De staten van de VS zelf niet, maar misschien wel gebieden die onder de VS vallen zoals de relatief dichtbij gelegen Northern Mariana Islands. Officieel gezien is Barack Obama daar bijvoorbeeld ook president.

http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Mariana_Islands

Geen idee of Noord-Korea zo'n eiland kan bereiken trouwens...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 10:46:54 ]
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:45:12 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_123737718
quote:
Dreigement nummer zoveel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:45:36 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123737728
Er komt een moment dat de rest van de wereld dat land zat is...
censuur :O
pi_123737761
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit inderdaad. Als China niet achter Noord-Korea stond had Amerika er allang wat aan gedaan lijkt mij. Ik zou het niet pikken in ieder geval... :')
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:47:25 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_123737791
Vraag me af als ze zo'n zelf in elkaar geknutselde kernbom de lucht in sturen, en dat ding stort 15 km van de kust van Noord Korea in het water, gaat de VS dan antwoorden? Of zullen ze ze alleen uitlachen?
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:49:57 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_123737863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:46 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Als China niet achter Noord-Korea stond had Amerika er allang wat aan gedaan lijkt mij. Ik zou het niet pikken in ieder geval... :')
China is het intussen ook allang zat. Ze zaten vorige week nog om de tafel met de VS en waren het samen eens dat NK een dreiging is.

Bovendien heeft een hoge chinese politicus al eens gezegd dat NK een beetje een vervelend aanhangsel begint te worden. Een beetje als een jengelend kind :') En gelijk hebben ze, China is bijna niet communistisch meer en NK houdt ze eigenlijk zelfs een beetje tegen in hun groei. Het is een last voor ze geworden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:50:25 #10
241662 Jian
Well, well, well
pi_123737884
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:47 schreef ShaoliN het volgende:
Vraag me af als ze zo'n zelf in elkaar geknutselde kernbom de lucht in sturen, en dat ding stort 15 km van de kust van Noord Korea in het water, gaat de VS dan antwoorden? Of zullen ze ze alleen uitlachen?
Neuh, die gaan antwoorden, geen gevoel voor humor die Amerikanen :N
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:50:41 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123737890
Dat zal veel indruk maken..

SPOILER
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123737981
Volgens mij hebben ze in Noord Korea zo'n bandje ingesproken wat constant op repeat staat ofzo...
Wat bij ons iedere eerste maandag van de maand het lucht alarm is dat is bij hun iedere maand zo'n zelfde boodschap richting Amerika...
Zonder wrijving geen glans
pi_123737984
Het moet toch een keer fout gaan zou je denken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_123738050
Ik las net ook ergens dat ze hem voor vanmiddag 15:00 uur al willen lanceren. Ik zal de bron er even bij zoeken.
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:04:54 #15
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_123738342
"De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang."

wat?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:05:19 #16
302853 themole
graaft totaal door.
pi_123738354
Zie nog wel gebeuren dat ze hem lanceren en per ongeluk op eigen land laten vallen. :') Mochten ze het proberen (wat ik niet verwacht) vrees ik dat ze binnen no time een stelletje pissige amerikanen op hun dak hebben.
Niet altijd serieus
pi_123738394
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:05 schreef themole het volgende:
Zie nog wel gebeuren dat ze hem lanceren en per ongeluk op eigen land laten vallen. :') Mochten ze het proberen (wat ik niet verwacht) vrees ik dat ze binnen no time een stelletje pissige amerikanen op hun dak hebben.
Dan ruimen ze in ieder geval zichzelf op, ik zeg doen!
pi_123738397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:46 schreef Infection het volgende:

[..]

En NK moet steeds pikken dat ze gesanctioneerd worden? Misschien moeten de VS en de VN stoppen met het leggen van sancties op NK.
pi_123738416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Het moet toch een keer fout gaan zou je denken.
Juist omdat de twee partijen als kemphanen elkaars reactie zitten te wachten gaat het allemaal net niet fout, tenzij een iemand de beslissing neemt op basis van de verkeerde aannames. Soort idee van de Cubacrisis.
pi_123738425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:06 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

En NK moet steeds pikken dat ze gesanctioneerd worden? Misschien moeten de VS en de VN stoppen met het leggen van sancties op NK.
Jij denkt dat de VS en de VN zomer sancties opleggen? De reden hiervan is de verschillende dreigementen die Noord-Korea uitvoert.
pi_123738505
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Jij denkt dat de VS en de VN zomer sancties opleggen? De reden hiervan is de verschillende dreigementen die Noord-Korea uitvoert.
NK heeft pas kernwapens sinds 2003. De eerste sancties begonnen na de Korea Oorlog, begin jaren '50.
pi_123738525
Ach die gast in groningen drukte ook op een verkeerd knoppie... stond de hele markt vol met plicie...

Daar hoeven ze ook maar 1x op een 'verkeerd' knoppie te drukken
Zonder wrijving geen glans
pi_123738632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ach die gast in groningen drukte ook op een verkeerd knoppie... stond de hele markt vol met plicie...

Daar hoeven ze ook maar 1x op een 'verkeerd' knoppie te drukken
Het Haags kwartiertje, is dat de gemiddelde tijd die iemand uit Den Haag nodig heeft om een simpel concept te begrijpen?
pi_123738858
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Juist omdat de twee partijen als kemphanen elkaars reactie zitten te wachten gaat het allemaal net niet fout, tenzij een iemand de beslissing neemt op basis van de verkeerde aannames. Soort idee van de Cubacrisis.
Verkeerde aannames of het simpelweg zat zijn met een constante dreiging te moeten leven. Onderschat ook Zuid-Korea niet, die hebben ook al meerdere malen aangegeven klaar te zijn voor een oorlog. Ze willen het risico van een atoombom op Seoul niet blijven lopen.
pi_123739268
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze het doen, is het meteen voorgoed afgelopen met die horken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_123739558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:32 schreef Hathor het volgende:
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze het doen, is het meteen voorgoed afgelopen met die horken.
Ook fijn voor die onschuldige burgers die daar toevallig wonen en met zo'n regime moeten dealen.
pi_123739808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:40 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Ook fijn voor die onschuldige burgers die daar toevallig wonen en met zo'n regime moeten dealen.
Dat is het grote hekele punt; men weet niet hoever N-Korea daadwerkelijk is met het ontwikkelen van een nucleair wapen. Je zou denken dat een CIA daar op dit moment toch wel behoorlijk wat inzicht in zou hebben, maar naar de buitenwereld wordt vooralsnog de schijn opgehouden dat men dat niet weet.
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:53:04 #28
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_123739981
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:05 schreef themole het volgende:
Dat ie ontploft voordat ie de lucht in gaat. Beetje als een lawinepijl die je op straat vind en je toch maar probeert aan te steken :')
  donderdag 7 maart 2013 @ 12:06:08 #29
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_123740398
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is het grote hekele punt; men weet niet hoever N-Korea daadwerkelijk is met het ontwikkelen van een nucleair wapen. Je zou denken dat een CIA daar op dit moment toch wel behoorlijk wat inzicht in zou hebben, maar naar de buitenwereld wordt vooralsnog de schijn opgehouden dat men dat niet weet.
Ja ach bij Irak wisten ze ook zeker dat Sadam over massa vernietiging wapens zou beschikken en dat bleek niet te kloppen. Zo'n fout wil de USA natuurlijk niet nog een keer maken :')__________!
pi_123740903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het enige verschil hier is dat er toen wel sprake was van een reëele dreiging. Dit is gewoon lachwekkend.
Who motivates the motivator?
pi_123740947
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muńo ēngos ńuhys issa."
pi_123741009
Alsof Kim zijn broeder Dennis Rodman zou willen krenken. Nee ik zie het nimmer gebeuren.
  Moderator donderdag 7 maart 2013 @ 13:09:21 #33
8781 crew  Frutsel
pi_123742524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De staten van de VS zelf niet, maar misschien wel gebieden die onder de VS vallen zoals de relatief dichtbij gelegen Northern Mariana Islands. Officieel gezien is Barack Obama daar bijvoorbeeld ook president.

http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Mariana_Islands

Geen idee of Noord-Korea zo'n eiland kan bereiken trouwens...
Wat denk je van Japan? Ook zon doorn in het oog van Korea, China....
pi_123742814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:40 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Ik vraag me anders sterk af hoe de Noord-Koreaanse bevolking zou reageren wanneer bijvoorbeeld Amerika N-K binnenvalt. Vergeet niet dat die mensen tot op het bot geindoctrineerd zijn hč. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die de Amerikanen, of welk land dan ook dat N-K binnenvalt met wapperende vlaggetjes welkom heet.
pi_123742886
Het maandelijkse dreigement.. :)
Ура для россии
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:21:23 #36
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123742972
Neem Noord-Korea serieus mensen. Ze hebben Zuid-Korea al eerder aangevallen. Aan Zuid-Koreaanse zijde vocht destijds een internationaal troepenmacht van 15 landen, en het was een bloedige oorlog. Dit is een wel heel openlijke bedreiging van Noord-Korea, hoewel het niet hun eerste bedreiging is.

Zuid-Korea is nog steeds goede vrienden met veel landen. Met Turkije, er stierven ruim 700 Turkse militairen in die oorlog, wordt nog steeds intensief samengewerkt op technisch gebied.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koreaanse_Oorlog

[ Bericht 34% gewijzigd door Jellereppe op 07-03-2013 13:29:46 ]
pi_123743466
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:17 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik vraag me anders sterk af hoe de Noord-Koreaanse bevolking zou reageren wanneer bijvoorbeeld Amerika N-K binnenvalt. Vergeet niet dat die mensen tot op het bot geindoctrineerd zijn hč. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die de Amerikanen, of welk land dan ook dat N-K binnenvalt met wapperende vlaggetjes welkom heet.
Inderdaad, als je 1984 van George Orwell leest krijg je volgens mij een aardig beeld van hoe het is om in Noord-Korea te wonen en hoe tevreden (de meeste mensen) met hun land zijn, puur uit onwetendheid en indoctrinatie.
pi_123743488
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:21 schreef Jellereppe het volgende:
Neem Noord-Korea serieus mensen. Ze hebben Zuid-Korea al eerder aangevallen. Aan Zuid-Koreaanse zijde vocht destijds een internationaal troepenmacht van 15 landen, en het was een bloedige oorlog. Dit is een wel heel openlijke bedreiging van Noord-Korea, hoewel het niet hun eerste bedreiging is.

Zuid-Korea is nog steeds goede vrienden met veel landen. Met Turkije, er stierven ruim 700 Turkse militairen in die oorlog, wordt nog steeds intensief samengewerkt op technisch gebied.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koreaanse_Oorlog

Mijn opa heeft in die oorlog gevochten. Daar vertelde hij altijd graag over. Heeft ook de rest van zijn leven een hekel aan communisten gehouden. Hij werd een keer redelijk pissed omdat een vriendin van mij op GroenLinks stemde en dat waren nu eenmaal de oude communisten.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 13:33:57 ]
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:33:55 #39
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123743524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn opa heeft in die oorlog gevochten.
Deel wat van zijn ervaringen als je daarvoor open staat? Het is veel intenser om te horen vanuit iemand die het echt heeft mee gemaakt, dan vanuit bronnen te lezen. Nederland stuurde destijds eerst materialen, maar werd onder druk gezet door de VS om grondtroepen te sturen, waarna het ca. 3.500 a 4.000 soldaten stuurde. Er zijn volgens mij 121 Nederlanders omgekomen, exclusief 3 vermisten.
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:37:26 #40
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123743704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn opa heeft in die oorlog gevochten. Daar vertelde hij altijd graag over. Heeft ook de rest van zijn leven een hekel aan communisten gehouden. Hij werd een keer redelijk pissed omdat een vriendin van mij op GroenLinks stemde en dat waren nu eenmaal de oude communisten.
Kan ik mij goed voorstellen. Deze oorlog duurde 3 jaar, maar was in die 3 jaar extreem bloedig. Om het maar niet te hebben over de trauma's die je eraan overhoudt als je daar hebt gediend.
pi_123743800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Deel wat van zijn ervaringen als je daarvoor open staat? Het is veel intenser om te horen vanuit iemand die het echt heeft mee gemaakt, dan vanuit bronnen te lezen.
Als ik hem mag geloven was het geen pretje (want oorlog), maar heeft hij ook mooie dingen gezien (qua natuur). Sowieso was het voor een jochie uit Utrecht wel even wennen om ineens in Korea te zitten. Het kon er koud zijn, maar ook heel warm. Volgens mij waren de Nederlanders onderdeel van een NAVO-missie en werkten ze intensief samen met de Amerikanen. Dat waren aardige jongens aldus mijn opa. Communicatie was natuurlijk heel langzaam. Mijn moeder is geboren op 7 december 1952 en pas tegen de kerstdagen hoorde mijn opa (die toen in Korea zat) per telegram dat hij een dochter had gekregen. Op de begrafenis van mijn opa werd er door een groep oud-strijders een erehaag gevormd. Ik sprak toen ook voor het eerst diverse mannen waarmee mijn opa heeft gediend. Volgens hen was hij een zorgzame man die zich het lot van zijn medestrijders altijd flink aantrok. Mijn opa had een aantal mannen onder zich en hij was altijd zeer ontdaan als een van zijn mannen werd gedood.

Hij heeft ook nog wel foto's, als ik er zin in heb zal ik die eens scannen.

Edit: Het Nederlandse leger viel zelfs onder Amerikaans bewind, inclusief Amerikaanse kleding.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 13:42:28 ]
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:42:30 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123743949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als ik hem mag geloven was het geen pretje (want oorlog), maar heeft hij ook mooie dingen gezien (qua natuur). Sowieso was het voor een jochie uit Utrecht wel even wennen om ineens in Korea te zitten. Het kon er koud zijn, maar ook heel warm. Volgens mij waren de Nederlanders onderdeel van een NAVO-missie en werkten ze intensief samen met de Amerikanen. Dat waren aardige jongens aldus mijn opa. Communicatie was natuurlijk heel langzaam. Mijn moeder is geboren op 7 december 1952 en pas tegen de kerstdagen hoorde mijn opa (die toen in Korea zat) per telegram dat hij een dochter had gekregen. Op de begrafenis van mijn opa werd er door een groep oud-strijders een erehaag gevormd. Ik sprak toen ook voor het eerst diverse mannen waarmee mijn opa heeft gediend. Volgens hen was hij een zorgzame man die zich het lot van zijn medestrijders altijd flink aantrok. Mijn opa had een aantal mannen onder zich en hij was altijd zeer ontdaan als een van zijn mannen werd gedood.

Hij heeft ook nog wel foto's, als ik er zin in heb zal ik die eens scannen.
Enorm bedankt. _O_ Moge je opa in vrede rusten. Als je dat wilt, heel graag. :) De internationale troepenmacht had Noord-Korea volgens mij al bijna onder de duim, tot China en de Sovjet-Unie interveerden en zich ging bemoeien met het conflict. Toen stonden de VS en de troepenmacht tegenover China en de Sovjet-Unie, en was er voor beide partijen geen andere oplossing, dan een staakt-het-vuren.
pi_123744225
Owja, wat ik nooit zal vergeten is dat mijn opa altijd nog een gedenktegeltje van het schip waarmee hij naar Korea is vervoerd boven het bureau in zijn werkkamer had hangen. Volgens mij was dat het fregat Johan Maurits van Nassau.

Foto van www.voxvoks.nl (vereniging oud korea strijders). Mijn opa was tot aan zijn dood in 2008 lid van dit blad en dat las ik dan altijd als ik bij mijn opa en oma op bezoek ging.

Nederlandse militairen en hun Amerikaanse waarnemer (met sigaar) kijken toe hoe een Chinese sluipschutter op een berg wordt beschoten door Amerikaanse soldaten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 13:50:43 ]
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:52:34 #44
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123744367
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:48 schreef Nielsch het volgende:
Owja, wat ik nooit zal vergeten is dat mijn opa altijd nog een gedenktegeltje van het schip waarmee hij naar Korea is vervoerd boven het bureau in zijn werkkamer had hangen. Volgens mij was dat het fregat Johan Maurits van Nassau.

Foto van www.voxvoks.nl (vereniging oud korea strijders). Mijn opa was tot aan zijn dood in 2008 lid van dit blad en dat las ik dan altijd als ik bij mijn opa en oma op bezoek ging.

[ afbeelding ]

Nederlandse militairen en hun Amerikaanse waarnemer (met sigaar) kijken toe hoe een Chinese sluipschutter op een berg wordt beschoten door Amerikaanse soldaten.
Mooie foto's. Bedankt voor de link. Volgens mij werden de Nederlandse miltairen naar Zuid-Korea gestuurd en werden daar opgenomen in het Amerikaanse leger. Ze kregen speciale kleding van de Amerikanen en werden opgenomen in de 2de of de 3de divisie. Als China zich niet had bemoeid met de oorlog, dan was het heel anders gelopen voor Noord-Korea. Dan hadden we dit gezeik niet meer gehad lijkt mij.
pi_123744453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:52 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mooie foto's. Bedankt voor de link. Volgens mij werden de Nederlandse miltairen naar Zuid-Korea gestuurd en werden daar opgenomen in het Amerikaanse leger. Ze kregen speciale kleding van de Amerikanen en werden opgenomen in de 2de of de 3de divisie.
2de, ook wel Indianhead genoemd. Mijn opa had ook een gedenktegeltje van deze divisie op z'n muur hangen en daar stond deze indiaan ook op. Vereniging Oud Korea Strijders gebruikt die Indiaan ook in hun logo.

http://en.wikipedia.org/wiki/2nd_Infantry_Division_(United_States)

Divisie is vandaag de dag trouwens nog steeds gelegerd op de grens tussen beide Koreaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 13:55:30 ]
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:57:30 #46
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123744588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

2de, ook wel Indianhead genoemd. Mijn opa had ook een gedenktegeltje van deze divisie op z'n muur hangen en daar stond deze indiaan ook op. Vereniging Oud Korea Strijders gebruikt die Indiaan ook in hun logo.

http://en.wikipedia.org/wiki/2nd_Infantry_Division_(United_States)

Divisie is vandaag de dag trouwens nog steeds gelegerd op de grens tussen beide Koreaas.
Inderdaad, niet alleen de VS, maar ook Zuid-Korea en Noord-Korea hebben een grote troepenmacht gestationeerd aan de grens tussen beide landen. Zuid-Korea is genoodzaakt om een groot leger aan te houden door de constante dreiging van Noord-Korea.
pi_123745844
Noord-Korea heeft vandaag gedreigd de wapenstilstand van 1953 op te zeggen als de Verenigde Staten en Zuid-Korea hun gezamenlijke militaire oefeningen niet onmiddellijk staken. Moeten we ons zorgen maken?
'Ach, dat weet ik niet hoor. Ik kan me voorstellen dat het regime in Noord-Korea bang is als de Verenigde Staten en Zuid-Korea aankondigen dat ze samenwerken. En China schijnt ook niet meer zo dolgelukkig te zijn met wat Noord-Korea allemaal doet, dus dan krijg je dit soort dreigementen. Maar het opzeggen van een verdrag hoeft natuurlijk niet meteen tot oorlog te leiden.'

arabist hans jansen
http://www.volkskrant.nl/(...)-nieuwszenders.dhtml
pi_123745946
Technisch gezien kan Noord-Korea met hun meest moderne raketten wel het vasteland van de VS bereiken, maar goed 9/10 keer plompen die raketten in de zee, en zoveel kernwapens hebben ze nou ook weer niet. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 7 maart 2013 @ 14:34:22 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123746222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:28 schreef Voorschrift het volgende:
Technisch gezien kan Noord-Korea met hun meest moderne raketten wel het vasteland van de VS bereiken, maar goed 9/10 keer plompen die raketten in de zee, en zoveel kernwapens hebben ze nou ook weer niet. :')
Bovendien geloof ik niet dat er veel tijd tussen hun 1e poging en de -ongetwijfeld bijzonder onvriendelijke- reactie van de VS zal zitten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123746252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien geloof ik niet dat er veel tijd tussen hun 1e poging en de -ongetwijfeld bijzonder onvriendelijke- reactie van de VS zal zitten.
Ook dat. :P

Maar goed, dat zou wel 'a first' zijn, een land die kernwapens gooit op de VS.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')