hier is t : https://commons.wikimedia(...)t_Hogenberg_1575.jpgquote:
batalla (slag) is juist ; pichincha isquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:40 schreef iGiorni het volgende:
Ik zie Spaanse vlaggen, maar die hebben nogal wat uitgevochten. Ik zie ook Zuid Amerikaanse vlaggen, wat zou duiden op de Spaans Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlogen. Na even zoeken is mijn beste gok Quito, naar de slag om Pichincha. Ik kan alleen het schilderij niet vinden bij die zoekopdracht..
die zeeslag was 5 jaar na de zoveelste declaración de independencia (in Angostura), deze keer de definitieve nederlaag van de spanjaarden in de nieuwe wereld en de geboorte van de republiekquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:40 schreef iGiorni het volgende:
Ik zie Spaanse vlaggen, maar die hebben nogal wat uitgevochten. Ik zie ook Zuid Amerikaanse vlaggen, wat zou duiden op de Spaans Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlogen. Na even zoeken is mijn beste gok Quito, naar de slag om Pichincha. Ik kan alleen het schilderij niet vinden bij die zoekopdracht..
zoals gezegd : nu een stad van x miljoen inwoners, zeehaven, van geo-politieke betekenis - -quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:21 schreef quirigua het volgende:
[..]
die zeeslag was 5 jaar na de zoveelste declaración de independencia (in Angostura), deze keer de definitieve nederlaag van de spanjaarden in de nieuwe wereld en de geboorte van de nieuwe republiek ;
Je hebt denk ik gelijk...quote:
Pff, iedere stad aan zee is min of meer een haven.quote:
je hebt het goed beredeneerdquote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:44 schreef iGiorni het volgende:
De drie grootste landen van voormalig Gran Colombia - Ecuador, Venezuela en Colombia - hebben maar een paar steden die boven de 1,5 miljoen inwoners uitkomen. In Colombia zijn er geen havensteden met die kenmerken en hetzelfde geldt voor Ecuador. Blijft Venezuela over. Caracas is niet echt een havenstad en heeft >3 miljoen inwoners. Volgende op de lijst is Maracaibo met een inwoneraantal tussen 1,8 en 4 miljoen. Ligt aan zee en speelde een belangrijke rol in de Venezolaanse onafhankelijkheidsstrijd bij de slag om dat meer daar.
Dus, zit ik er ver vandaan?
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:45 schreef elkravo het volgende:
[..]
Je hebt denk ik gelijk...
bestandsnaam toen ik op battle of maracaibo zocht:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Batalla_del_Lago_de_Maracaibo_1823.jpg
Maar niet iedere stad aan zee heeft dezelfde olie-overslag als Maracaibo, of Rotterdam ;quote:Op zaterdag 9 maart 2013 04:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Pff, iedere stad aan zee is min of meer een haven.
Barranquilla of Valparaiso dan maar.
Edit: Caracas blijkt dus niet aan zee te liggen. En Maracaibo zal wel goed zijn.
Venezuela is zowat het enige land van Zuid-Amerika waar ik niks van weet...
Dat is richting het museum. Aan de aanloop- en 'monumentveld'kant niet voor zover ik me kan herinneren.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:26 schreef quirigua het volgende:
heel mak-ke-luk idd
mooi hek staat er tegenwoordig omheen![]()
Gek hè, in een olieproducerend landquote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:25 schreef quirigua het volgende:
[..]
Maar niet iedere stad aan zee heeft dezelfde olie-overslag als Maracaibo, of Rotterdam ;
M is in dat opzicht zelfs > R
In ieder geval niet in Galiciëquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:21 schreef Lemans24 het volgende:
Hm, Galicische balkons, witte kathedraal, aparte combinatie. Wel in Spanje?
quote:Op zondag 7 april 2013 17:50 schreef Igen het volgende:
(Sorry, was vanmiddag weg)
Willemstad is natuurlijk goed!
Vaak valt wel mee, maar zodra het onweert is het wel heel heftig jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:29 schreef quirigua het volgende:
(quote) Iets met een grote mythische vogel
en vaak onweer - - - :
http://images.fineartamer(...)james-bo-insogna.jpg
leuk dat je het door had, want indirect :quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:37 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Vaak valt wel mee, maar zodra het onweert is het wel heel heftig ja
Oh en je antwoord is correct natuurlijk![]()
Ja, toevallig een of twee keer langs gekomen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:48 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ey ! dat is snel ! kom je er weleens, of zo ?
(ik dacht nog : zal ik Vezelay doen)
Is goed!quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:25 schreef SanAnt het volgende:
Osaka .??
Ik zie geloof ik het Osaka dome( honkbal stadion)
Ziet eruit als Melbournequote:
Klopt! kasteelvormige communities die in het weide landschap liggenquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:31 schreef Igen het volgende:
Nee nee nee, dat is De Haverleij, bij Den Bosch. Echt wat bijzonders, zeker niet zomaar een Vinex-wijk!
http://www.haverleij.nl/over-haverleij/kastelen
later vandaag roberto ! ben ff wegquote:
Zo moeilijk was hij nietquote:Op zaterdag 20 april 2013 11:14 schreef Igen het volgende:
Goed! Ben blij dat toch nog iemand het geraden heeft.
Vandaar dat ik ook niet nog meer hints had gegeven.quote:
Het nadeel van geen hints geven is alleen dat het topic snel in de vergetelheid raakt...quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook niet nog meer hints had gegeven.Maar iemand moest 'm nog wel even raden hè.
Ik dacht direct aan Engeland, daar klopte niet allesquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:35 schreef quirigua het volgende:
Ja dat van die olijfstruikbomen is natuurlijk duidelijk, waar ze groeien ook. Je maakte wat verwarring door te zeggen "enige plek waar deze boomstruik voortkomt", een botanist ziet dan wel gauw over het hoofd dat deze boomstruiken (ook) in allerlei kwekerijen staan, zelfs half wild ; een niet-amateur-botanist raakt misschien de plantkundige weg kwijt - - (geen verwijt hoor) :
http://bigplantnursery.co.uk/olive_cultivars.html - -
en daarin (cit.) - - Unless you are intent on becoming an olive tree collector, we would suggest either Leccino or Frantoio as the easiest and most reliable forms, with a mixture of Frantoio, Leccino and Maurino if you are considering a group planting, or your own olive grow to produce fruits.
http://www.tree2mydoor.com/olive-tree-gift-standard.html
quote:Op donderdag 25 april 2013 00:32 schreef artm het volgende:
Machatsjkala, moskee is bezocht door Tamerlan Tsarnaev, de boston bomber.
t is helemaal goed ; postr je een nieuwe ?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:08 schreef artm het volgende:
[..]
Ja..nee? Het ziet er iig deprimerend genoeg uit om Dagestan te zijn...
We have a winner!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:07 schreef Budapestenaar het volgende:
Vooruit dan, een iets minder wilde gok: Salerno.
Met onderstaand plaatje als tamelijk overtuigend bewijs![]()
[ afbeelding ]
Geen idee van johnny de mol, maar delft?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:09 schreef Budapestenaar het volgende:
Tijd voor een hint:
Johnny de Mol () heeft op deze plek een moord gepleegd.
Dordrecht?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:09 schreef Budapestenaar het volgende:
Tijd voor een hint:
Johnny de Mol () heeft op deze plek een moord gepleegd.
Italie is toch geen eiland?! Want daar komt Pelle vandaan.quote:Op zondag 12 mei 2013 11:03 schreef daymian het volgende:
Na deze hint moet ie best makkelijk zijn: De beste voetballer van de wereld komt hier vandaan.
Juist!quote:Op zondag 12 mei 2013 11:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou vooruit, Funchal dan
[ afbeelding ]
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Funchal_statue_A.jpg
[ afbeelding ]
Dat zegt degene die nu al twee keer op rij z'n eigen oude opdrachten recycletquote:Op zondag 12 mei 2013 13:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je maakt het wel erg makkelijk.... Mecca
http://blogs.telegraph.co(...)om-the-muslim-world/
Dus je weet het?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:28 schreef Skande het volgende:
[..]
Dat zegt degene die nu al twee keer op rij z'n eigen oude opdrachten recyclet![]()
![]()
Als je op die manier zo'n internetspelletje wil spelen, moet je dat vooral doenquote:Op zondag 12 mei 2013 14:12 schreef klaas_th het volgende:
Tegenwoordig wel heel makkelijk met google afbeeldingen upload...
quote:Op zondag 19 mei 2013 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt wel spaans qua invloed..... Lima?
quote:Op maandag 20 mei 2013 03:41 schreef jamesb het volgende:
[..]
Het heeft wat moeite gekost... Nampula mozambique. Met dank aan het kathedralenlijstje
Barcelona heeft alleen niet zo'n karakteristieke havenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, zat ik toch aardig in de goede hoek.
quote:Op zondag 26 mei 2013 14:28 schreef jamesb het volgende:
Brescia?
http://en.wikipedia.org/w(...)escia3_tango7174.jpg
Doe deze foto maar ff over dan, dit slaat nergens op..... als je geen zin hebt om een beetje moeilijke foto te posten, doe het dan nietquote:
Ik bepaal zelf wel welke foto ik plaats.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doe deze foto maar ff over dan, dit slaat nergens op..... als je geen zin hebt om een beetje moeilijke foto te posten, doe het dan niet
Waarom geef je dan het goede antwoord?quote:Op maandag 3 juni 2013 19:46 schreef quirigua het volgende:
[..]
laat iemand anders een nieuwe posten : ik ben er niet (ook niet in bangkok, helaas)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 14:56:21 ]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef Sloggi het volgende:
Ergens in Mexico?
Ik vraag me af waar onderstaande foto genomen is; ik weet het zelf ook niet. Het doet me denken aan Versailles, maar dat is het niet.Dat is het palais des Tuileries in Parijs, dus eigenlijk het Louvre. Bestaat alleen niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef Sloggi het volgende:
Ergens in Mexico?
Ik vraag me af waar onderstaande foto genomen is; ik weet het zelf ook niet. Het doet me denken aan Versailles, maar dat is het niet.... ik blijf het topic maar vergeten als ik weer een plaatje heb gepost..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet Mexico, maar niet heel ver daarvandaan en ze spreken er dezelfde taal. Die hoed linksonder is een typische voor het land. Dit is aan de zee.
Nederlanders hebben deze stad aangevallen, maar nooit veroverd. In die tijd hebben ze wel een schip buitgemaakt.. een ziekenschip en uiteindelijk overleefde maar 1 zeeman de ziekten die de rest niet overleefden.
[ Bericht 9% gewijzigd door Individual op 06-06-2013 15:22:21 ]reset
Dat is het palais des Tuileries in Parijs, dus eigenlijk het Louvre. Bestaat alleen niet meerquote:
quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is het palais des Tuileries in Parijs, dus eigenlijk het Louvre. Bestaat alleen niet meer
Graag gedaanquote:Bedankt! Ik dacht ook aan het Louvre, maar ik kon het niet rijmen met de Arc de Triomphe op de achtergrond. Nu dus wel.
Dat is de Arc de Triomphe du Carrouselquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is het palais des Tuileries in Parijs, dus eigenlijk het Louvre. Bestaat alleen niet meer
Bedankt! Ik dacht ook aan het Louvre, maar ik kon het niet rijmen met de Arc de Triomphe op de achtergrond. Nu dus wel.
Klopt, maar op de achtergrond zie je de 'echte' Arc de Triomphe, waardoor ik al had bedacht dat het ergens op of in het verlengde van de Champs Élysées moest zijn. Dat op die plek vroeg dit paleis stond wist ik niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:44 schreef Skande het volgende:
[..]
Dat is de Arc de Triomphe du Carrousel
Ah, die had ik niet gezienquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar op de achtergrond zie je de 'echte' Arc de Triomphe, waardoor ik al had bedacht dat het ergens op of in het verlengde van de Champs Élysées moest zijn. Dat op die plek vroeg dit paleis stond wist ik niet.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:40 schreef Lemans24 het volgende:
Cartagena, Colombia.
Net vanuit een andere hoek genomen dan de meeste foto's van dat pleintje
Je bent wel de eerstequote:Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef ozzietukker het volgende:
Ik kan niet zo snel bewijs vinden, maar aan de Aziatische mensen te zien is dit Little venice in the mall, en dat is in Singapore bij Marina Bay.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef ozzietukker het volgende:
Ik kan niet zo snel bewijs vinden, maar aan de Aziatische mensen te zien is dit Little venice in the mall, en dat is in Singapore bij Marina Bay.
Nee je vergist je inderdaad niet, dit is Tbilisi in Georgie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:00 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik moet me wel heel erg vergissen als dit niet fort Narikala in Tiblisi, Georgië is.
[ afbeelding ]
Naast dat ik gewoon weet dat het Manilla is, staat het ook in de titel van je plaatje...quote:
Osakaquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:48 schreef Igen het volgende:
Nou moet ik helemaal een nieuwe zoeken.
[ afbeelding ]
Sakaiquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:51 schreef Igen het volgende:
Osaka is niet goed. Nog even iets beter je best doen.
(Je zit wel heel warm natuurlijk)
Niet gewoon google afbeeldingen plakken he. Anders had je wel Chili geschreven.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:05 schreef Straatklinker het volgende:
Santiago Chile
http://www.panoramio.com/(...)ferrer=kh.google.com
Graagquote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:28 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Dublin is het niet. Zal ik dan maar een hint geven?
Idd, best warm vandaag..quote:
Nieuwpoort!quote:Op zondag 16 juni 2013 21:37 schreef Budapestenaar het volgende:
Omdat ik vrij zeker van mijn zaak ben gelijk een nieuwe foto.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd, best warm vandaag..![]()
je kunt het net zo goed zeggen... dit schiet toch niets op..
Nopequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:29 schreef Straatklinker het volgende:
Dalian?
Het zijn hyundai taxi's dus ik twijfel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |