hier is t : https://commons.wikimedia(...)t_Hogenberg_1575.jpgquote:
batalla (slag) is juist ; pichincha isquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:40 schreef iGiorni het volgende:
Ik zie Spaanse vlaggen, maar die hebben nogal wat uitgevochten. Ik zie ook Zuid Amerikaanse vlaggen, wat zou duiden op de Spaans Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlogen. Na even zoeken is mijn beste gok Quito, naar de slag om Pichincha. Ik kan alleen het schilderij niet vinden bij die zoekopdracht..
die zeeslag was 5 jaar na de zoveelste declaración de independencia (in Angostura), deze keer de definitieve nederlaag van de spanjaarden in de nieuwe wereld en de geboorte van de republiekquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:40 schreef iGiorni het volgende:
Ik zie Spaanse vlaggen, maar die hebben nogal wat uitgevochten. Ik zie ook Zuid Amerikaanse vlaggen, wat zou duiden op de Spaans Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlogen. Na even zoeken is mijn beste gok Quito, naar de slag om Pichincha. Ik kan alleen het schilderij niet vinden bij die zoekopdracht..
zoals gezegd : nu een stad van x miljoen inwoners, zeehaven, van geo-politieke betekenis - -quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:21 schreef quirigua het volgende:
[..]
die zeeslag was 5 jaar na de zoveelste declaración de independencia (in Angostura), deze keer de definitieve nederlaag van de spanjaarden in de nieuwe wereld en de geboorte van de nieuwe republiek ;
Je hebt denk ik gelijk...quote:
Pff, iedere stad aan zee is min of meer een haven.quote:
je hebt het goed beredeneerdquote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:44 schreef iGiorni het volgende:
De drie grootste landen van voormalig Gran Colombia - Ecuador, Venezuela en Colombia - hebben maar een paar steden die boven de 1,5 miljoen inwoners uitkomen. In Colombia zijn er geen havensteden met die kenmerken en hetzelfde geldt voor Ecuador. Blijft Venezuela over. Caracas is niet echt een havenstad en heeft >3 miljoen inwoners. Volgende op de lijst is Maracaibo met een inwoneraantal tussen 1,8 en 4 miljoen. Ligt aan zee en speelde een belangrijke rol in de Venezolaanse onafhankelijkheidsstrijd bij de slag om dat meer daar.
Dus, zit ik er ver vandaan?
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:45 schreef elkravo het volgende:
[..]
Je hebt denk ik gelijk...
bestandsnaam toen ik op battle of maracaibo zocht:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Batalla_del_Lago_de_Maracaibo_1823.jpg
Maar niet iedere stad aan zee heeft dezelfde olie-overslag als Maracaibo, of Rotterdam ;quote:Op zaterdag 9 maart 2013 04:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Pff, iedere stad aan zee is min of meer een haven.
Barranquilla of Valparaiso dan maar.
Edit: Caracas blijkt dus niet aan zee te liggen. En Maracaibo zal wel goed zijn.
Venezuela is zowat het enige land van Zuid-Amerika waar ik niks van weet...
Dat is richting het museum. Aan de aanloop- en 'monumentveld'kant niet voor zover ik me kan herinneren.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:26 schreef quirigua het volgende:
heel mak-ke-luk idd
mooi hek staat er tegenwoordig omheen![]()
Gek hè, in een olieproducerend landquote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:25 schreef quirigua het volgende:
[..]
Maar niet iedere stad aan zee heeft dezelfde olie-overslag als Maracaibo, of Rotterdam ;
M is in dat opzicht zelfs > R
In ieder geval niet in Galiciëquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:21 schreef Lemans24 het volgende:
Hm, Galicische balkons, witte kathedraal, aparte combinatie. Wel in Spanje?
quote:Op zondag 7 april 2013 17:50 schreef Igen het volgende:
(Sorry, was vanmiddag weg)
Willemstad is natuurlijk goed!
Vaak valt wel mee, maar zodra het onweert is het wel heel heftig jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:29 schreef quirigua het volgende:
(quote) Iets met een grote mythische vogel
en vaak onweer - - - :
http://images.fineartamer(...)james-bo-insogna.jpg
leuk dat je het door had, want indirect :quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:37 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Vaak valt wel mee, maar zodra het onweert is het wel heel heftig ja
Oh en je antwoord is correct natuurlijk![]()
Ja, toevallig een of twee keer langs gekomen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:48 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ey ! dat is snel ! kom je er weleens, of zo ?
(ik dacht nog : zal ik Vezelay doen)
Is goed!quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:25 schreef SanAnt het volgende:
Osaka .??
Ik zie geloof ik het Osaka dome( honkbal stadion)
Ziet eruit als Melbournequote:
Klopt! kasteelvormige communities die in het weide landschap liggenquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:31 schreef Igen het volgende:
Nee nee nee, dat is De Haverleij, bij Den Bosch. Echt wat bijzonders, zeker niet zomaar een Vinex-wijk!
http://www.haverleij.nl/over-haverleij/kastelen
later vandaag roberto ! ben ff wegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |