quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:12 schreef Morendo het volgende:
Phoenix, Arizona?
Ah, er is dus wel iets van een OP. Die heb ik niet gevonden in het vorige deel (iig niet als OP).quote:
Uiteraardquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:17 schreef Fogel het volgende:
Light, kan je de post van Skande als OP zetten?
quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:38 schreef Lemans24 het volgende:
Andorra la Vella
http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/3164.htm
quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:57 schreef loowie het volgende:
CITTA' DEL VATICANO, of wel Vaticaanstad, Wikipedia heeft het echter over Rome
Niet? Het lijkt er toch echt wel verdacht veel op.....quote:
Ik wou al zeggen, zie bijna over Rome staan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:13 schreef Skande het volgende:
[..]
Dit gedeelte stond er niet toen ik het wilde quoten![]()
Washington Arch, New York Cityquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:02 schreef loowie het volgende:
New York toch? Hoe heet dat kreng ook alweer...
Nee, voor jou, je had de stad juist voor mij. Naam van het arch op zich is niet relevant voor dit spel.quote:
Maar hij stond er wel tussen: Diksmuide, Belgiëquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:11 schreef Fogel het volgende:
Wat zijn er toch gruwelijk veel kapellen in Belgie...
Ik had ook niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:37 schreef Skande het volgende:
[..]
Maar hij stond er wel tussen: Diksmuide, België
Ik had het idee dat deze kapel bij een militaire begraafplaats stond, dus zocht ik in West-Vlaanderen (nadat m'n pc bijna crashte bij het laden) op begraafplaats. Toen ik me verbaasde dat er aleen al in Diksmuide tientallen waren, zag ik hem daar toevallig tussen staan. Meer geluk dan wijsheid dus, ik was echt niet heel België door gaan spittenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 08:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders verwacht.
Na alle kapellen van Limburg bekeken te hebben vond ik het wel goed geweest gisteravond
Echt gru-we-lijk veel hebben ze er daar!
Ik zag die palen op de achtergrond en dacht meteen aan een schutterij. Schutterijen en kapellen zijn er vrij veel van in Nederlands Limburg en ook wel Brabant (en omdat de vlag oorspronkelijk niet te zien was ging ik ervanuit dat het een 'thuisspel' werd). Heb mijn zoektocht tot het Nederlands/Belgische grensgebied beperkt vanwege mijn gedachte dat het een schutterij was op de achtergrond, maar dat bleek dus aan de verkeerde kant van het land te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 08:59 schreef Skande het volgende:
[..]
Ik had het idee dat deze kapel bij een militaire begraafplaats stond, dus zocht ik in West-Vlaanderen (nadat m'n pc bijna crashte bij het laden) op begraafplaats. Toen ik me verbaasde dat er aleen al in Diksmuide tientallen waren, zag ik hem daar toevallig tussen staan. Meer geluk dan wijsheid dus, ik was echt niet heel België door gaan spitten
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:16 schreef Fogel het volgende:
En een gokje voor de nieuwe: Valencia, Spanje.
Niet half zo lastig als jouw vorige opgavequote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:46 schreef loowie het volgende:
Lastige...,
quote:gokje: Atlanta, USA? Maar dan zonder skyline
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:03 schreef ozzietukker het volgende:
Is dit niet Washington, USA
quote:En dan het Witte huis vanaf de achterkant gezien?
Als ik op Google maps kijk is het witte huis hier niet eens zo ver gedaan, ik dacht het ook aan de omliggene gebouwen te zien, die zag ik ook op google maps.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:34 schreef Skande het volgende:
[..]
![]()
[..]
![]()
Het is dit gedeelte van de National Mall (ik kan helaas het perspectief niet veranderen in Google Maps).
In dezelfde stad, maar heel ergens anders.quote:
Niemand?quote:Op zondag 8 februari 2009 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In dezelfde stad, maar heel ergens anders.
(..)
Dus toch niet in Turkijequote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:57 schreef loowie het volgende:
Hint 3: Azië en "Klein"
+ plaatje:
[ link | afbeelding ]
Tja... dat was eigenlijk ook wel te zien aan die truckquote:Op zondag 15 februari 2009 21:20 schreef ETA het volgende:
hint: geel smiley vlaggetje = Amerikaanse vlag
quote:Op zondag 15 februari 2009 23:59 schreef Arnem_ het volgende:
Bologna - ITalië
LINK
Google -> "Stad torens rijke families italië" :: San Gimignano
Wikipedia(en) -> "San Gimignano" :: Bologna
Goole images -> Bologna
quote:Op maandag 16 februari 2009 07:29 schreef Skande het volgende:
[..]
![]()
Vergelijk beide koepels nog eens goed.
Ik ben erg benieuwd naar deze. Heb er vandaag ook al ruim een uur naar gezochtquote:Op maandag 16 februari 2009 19:45 schreef Arnem_ het volgende:
En dan probeer ik het gewoon nog een keer![]()
[ afbeelding ]
Ja Haarlem is goed.... daar hebben ze dus ook een koepelgevangenis.... zat in Breda te zoekenquote:Op maandag 16 februari 2009 19:43 schreef Arnem_ het volgende:
Haarlem (nu toch wel de goede toren mag ik hopen)
LINK
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:02 schreef Light het volgende:
Op basis van de letters zou ik zeggen Bangkok, Thailand.
Dat land is Myanmar/ Burmaquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:53 schreef loowie het volgende:
Hint 2: Het land was ooit een kolonie van het Verenigd Koninkrijk.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat land is Myanmar/ Burma
Colombo, Sri Lankaquote:Op donderdag 19 februari 2009 08:35 schreef loowie het volgende:
Hint 3+4: Het land is een eiland met ruim 21 miljoen inwoners
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:22 schreef El_jefe07 het volgende:
Pittsburgh?
quote:Hmm, al die Amerikaanse steden lijken op elkaar.
quote:Op zondag 22 februari 2009 20:11 schreef Fogel het volgende:
Manchester, New Hampshire, USA?
quote:Op zondag 22 februari 2009 20:40 schreef ETA het volgende:
Dallas?
Dallas dus: http://tlgnet.de/images/A(...)20shot%20from(2).JPG
nope... er is een linkje met de vorige foto.....quote:
quote:
quote:Op zondag 22 februari 2009 21:21 schreef El_jefe07 het volgende:
Bogota, Colombia (zie ik daar een vlag?)
Ha, goed gekeken in mijn postgeschiedenis..quote:Op zondag 22 februari 2009 21:41 schreef Fogel het volgende:
Săo Paulo, Brazilië?
Lake Tekapo Town hoort erbij. 800 inwoners.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:13 schreef Skande het volgende:
Lake Tekapo, Nieuw Zeeland
Maar of dit nu onder "raad de stad" valt.... Wikipedia kent niet eens het aantal inwoners.
800 inwoners.... dat is niet echt meer een stad, nauwelijk nog een dorp te noemen. Misschien moeten we een minimum aantal inwoners grens stellen (25.000 inwoners oid).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:20 schreef loowie het volgende:
[..]
Lake Tekapo Town hoort erbij. 800 inwoners.
Niet mee eens. Er zijn meer dan genoeg afgelegen kleine plaatsjes die "raad de stad"-waardig zijn (denk bijvoorbeeld aan hoofdsteden van Oceanische eilandgroepen). In drukker bewoonde regio's kunnen ook weer kleinere plaatsen liggen met goed raadbare bezienswaardigheden.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:41 schreef ETA het volgende:
[..]
800 inwoners.... dat is niet echt meer een stad, nauwelijk nog een dorp te noemen. Misschien moeten we een minimum aantal inwoners grens stellen (25.000 inwoners oid).
Kloptquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:50 schreef loowie het volgende:
En zo moeilijk was tie niet...
Eigenlijk zou iemand voor de jubileum-editie hier iets moois van moeten makenquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:23 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, er is dus wel iets van een OP. Die heb ik niet gevonden in het vorige deel (iig niet als OP).
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:15 schreef loowie het volgende:
Hot Springs (National Park), Arkansas
edit betere pic.
hhm, wist ik niet. Was inderdaad wel een lastigequote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
![]()
Goed gevonden, niet echt de meest bekende plek in de VS
De rode draad was dat Clinton er gewoond heeft.
Je gedachtengang is goed.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
Shit! Nou ben ik er op tijd bij... en dan weet ik um niet.
Maar het ligt iig in Zuid Amerika, zover ben ik wel al.... dat kleine witte kerkje achter de grote toren vind ik wat portugees, dan moet het wel in Brasil zijn.
Kloptquote:Maar waarschijnlijk zit ik er giga naast
Heb je ook een specifieke stad in gedachten?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:09 schreef El_jefe07 het volgende:
Ergens in Azie? India, Maleisie, Singapore, Indonesie.. zoiets?
Ik zat eerst te denken aan Bangkok, Thailand. Ook een gedeelte daar met dit rode soort daken.. maar ik kan het mijzelf niet goed herinneren, en al helemaal geen idee waar ik op zou moeten zoeken. Goede richting?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:21 schreef Skande het volgende:
[..]
Heb je ook een specifieke stad in gedachten?
quote:Op zondag 1 maart 2009 19:03 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Ik zat eerst te denken aan Bangkok, Thailand. Ook een gedeelte daar met dit rode soort daken.. maar ik kan het mijzelf niet goed herinneren,
Weet je het zeker? Ik kwam vanmorgen ook met Manila, alleen 2 minuten te laat.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen een, want Manila is niet goed....
Het woord is aan Skande... en jij verdient hem, want jij laat ook nog eens foto zien!quote:Op maandag 2 maart 2009 13:46 schreef loowie het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Ik kwam vanmorgen ook met Manila, alleen 2 minuten te laat.
Voorbeeldje
Ja, dat was mijn probleem in eerste instantie ook. Ik kon ook geen foto vinden.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het woord is aan Skande... en jij verdient hem, want jij laat ook nog eens foto zien!![]()
(Ik zat ook al te zoeken op Manila, maar kon geen foto vinden... lijkt me toch wel essentieel)
3x goedquote:Op maandag 2 maart 2009 13:08 schreef loowie het volgende:
1e = Tórshavn,Faroe Islands
2e = Sanaa, Jemen
3e = McMurdo Research Station, Antartica
jawel:quote:Op maandag 2 maart 2009 13:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen een, want Manila is niet goed....
Ja, zo kan ik het ook nadat Ioowie eerst een foto geplaatst heeft!quote:Op maandag 2 maart 2009 16:51 schreef DrPwn het volgende:
[..]
jawel:
http://www.resimland.com/data/media/1244/Manila-Cathedral.jpg
let op het kruis op de kathedraal, skyline komt verder wel overeen
huh?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook nadat Ioowie eerst een foto geplaatst heeft!![]()
![]()
En pas op, want ik ga zo in beroep!
quote:
Ja dat viel mij ook op. Wikipedia had het wel over het parlementsgebouw.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:20 schreef Skande het volgende:
[..]
Overigens is het gebouw op de foto geen kerk, zoals in jouw link staat, maar het parlementsgebouw van Barbados.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:04 schreef Lemans24 het volgende:
Lijkt op Barra da Tijuca in Rio de Janeiro, maar de gebouwen kloppen niet...
Hint 2: De stad ligt in Azië.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het lijkt me gewoon iig Azie. Ik dacht zelfs Japan, maar kan geen passende stad vinden.
quote:Op zondag 8 maart 2009 13:19 schreef ozzietukker het volgende:
Mijn eerste ingeving is Georgetown in Maleisie (PENANG)
[ Sandakan ]quote:Op maandag 9 maart 2009 21:04 schreef loowie het volgende:
Hint 5: De stad ligt in Maleisië.
+ foto die op Wikipedia te vinden is:
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:29 schreef loowie het volgende:
Het is toch wel de stad Sao Tomé op het eiland Sao Tomé en Principe?
Bron
en
Geschiedenis
Sao Tomé is gesticht door Portugal in 1485. Portugal wilde in Sao Tomé rietsuiker verbouwen, waarvoor de ligging van het eiland op de evenaar geschikt was. De stad is gebouwd rond een 16e eeuwse kathedraal. In 1599 was de stad en het eiland twee dagen in Nederlandse handen; in 1641 duurde de Nederlandse bezetting een jaar.
Zoek maar een nieuwe, heb geen inspiratie op dit moment.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:07 schreef loowie het volgende:
Dat is nu al de 2e keer in 2 weken dat ik refresh niks zie en dan toch te laat ben
Dat is nog wel een eindje wandelen met je handdoek onder de arm.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:58 schreef Fogel het volgende:
Dat ziet er uit als het zwembad (een van de vele) bij het Gellert Hotel in Budapest.
Nja, OK. De stijl komt wel heel erg overeen en dat zwembad staat dan waarschijnlijk in alle brochures over Budapest, naast het binnenzwembad van Gellert (waar ik enkele keren gebruik van heb gemaakt, ben er alleen nooit in het buitenzwembadseizoen geweest).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:35 schreef Skande het volgende:
[..]
Dat is nog wel een eindje wandelen met je handdoek onder de arm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |